Met een baby die bezeten-door-de-duivel-hysterisch wordt als er iets over zijn hoofd moet zijn die ideaal ja. En daarover een pakje dat helemaal open gaatquote:Op zondag 14 juni 2020 22:45 schreef lunapuella het volgende:
En net als omslagrompers - menig ouder zweert erbij maar ik vond het ondingen.
quote:
Die zijn leuk!quote:Op zondag 14 juni 2020 22:12 schreef Malteser het volgende:
[..]
Check:
[ afbeelding ]
En een romper is ondergoed. Boxpakje is kleding, dus zoals je ook shirtje/broekje kan doen.
Grappig ja, een pakje met voetjes eraan heeft precies nog nooit bij de lichaamsverhouding van mijn koter gepast dus dat zat altijd heel stom. Verder heeft zoon hier ook als peuter in de winter nog maillots aan gehad, en ik sluit niet uit dat ik weer nieuwe koop (bij voorkeur zonder dinos en graafmachinesquote:Op zondag 14 juni 2020 22:42 schreef Bottoms_up het volgende:
Sommige dingen zijn zo persoonlijk, dat moet je zelf gaan ervaren. Ik heb nooit een maillot gekocht en ook nog niet gemist. Misschien volgende winter?
Ook team pakjes/pyjama's met voetjes hier, daar zijn de meningen ook erg over verdeeld
Tegen de tijd dat zomer werd en mijn beeb een paar maanden oud was juist wél toffe en hysterische rompers gekocht, want bij lekker weer gewoon in een romper met korte mouwtjes + broek naar buiten. En da's nu nog steeds zo, eigenlijkquote:
Spuugdoekje op de piemel, in het prille begin. Bij later 's nachts in bed verschonen de nieuwe luier al onder de kont met volle luier leggen. Volle luier los, snelle poets met billendoekje, volle luier weggrissen en meteen nieuwe luier dichtklappen. Kost een halve seconde, na oefening.quote:Op zondag 14 juni 2020 23:11 schreef Bottoms_up het volgende:
Of een spartelende verschoonplasser.
Wij hebben idd heel snel bijgekocht
Ook de reden dat ik nooit snap hoe mensen op hun bed verschonen.
U. heeft in het oude huis wel eens tegen de muur op geplast.quote:Op zondag 14 juni 2020 23:11 schreef Bottoms_up het volgende:
Of een spartelende verschoonplasser.
Wij hebben idd heel snel bijgekocht
Ook de reden dat ik nooit snap hoe mensen op hun bed verschonen.
Kind heeft helaas voor hem mijn korte benen en lang bovenlijf geërfd. Wel handig voor die pakjes dan. Hangt ook enorm van het merk af. Hema viel raar maar next pyjamas met voetjes hebben we in elke maat. Met krabwantjes eraan want half baby half Velociraptor.quote:Op zondag 14 juni 2020 23:09 schreef minilot het volgende:
[..]
Grappig ja, een pakje met voetjes eraan heeft precies nog nooit bij de lichaamsverhouding van mijn koter gepast dus dat zat altijd heel stom.
Slaapzak hoeft niet eens per se hè, sommige kinderen slapen jarenlang in slaapzakken, sommige kinderen (zoals de mijne) hebben er nog nooit eentje aan gehadquote:Op zondag 14 juni 2020 23:27 schreef MaJo het volgende:
Bedankt voor alle reacties! Ik kan me ook voorstellen dat het iets is waar je je inderdaad enorm druk om maakt tijdens de zwangerschap en later wijst zich dat wel. Ik heb dat ook met slapen, ik snap er echt nog geen ruk van wanneer je slaapzak, laken of deken gebruikt of alles tegelijk
Laatste vraag: rompers met lange mouwen in de herfst/winter of kort? Lang lijkt me logischer maar is het niet heel irritant om daaroverheen weer een lange mouw te moeten frotten
Ah kind had ongeveer elke luier gekakt de eerste weken. Iets meer werk dan een paar seconden. Piemel bedekken deden we maar hij friemelde zich eronder uit. Het was net alsof hij twee armen en twee benen bijgroeide het moment die romper losging. Ik kwam altijd handen tekort. Het was pas toen we in het ziekenhuis lagen en bij de ervaren couveusevpk ook een paar keer alles ondergezeken was dat ik mij minder een faalmoeder voeldequote:Op zondag 14 juni 2020 23:18 schreef minilot het volgende:
[..]
Spuugdoekje op de piemel, in het prille begin. Bij later 's nachts in bed verschonen de nieuwe luier al onder de kont met volle luier leggen. Volle luier los, snelle poets met billendoekje, volle luier weggrissen en meteen nieuwe luier dichtklappen. Kost een halve seconde, na oefening.
Knap!quote:Op zondag 14 juni 2020 23:36 schreef Bottoms_up het volgende:
[..]
In het begin heeft hij met sproeipoepen de kast naast de commode geraakt. Moet in totaal toch een halve meter geweest zijn. Even lang als hij was dus
Korte mouw is idd handiger om iets met lange mouw over te doen.quote:Op zondag 14 juni 2020 23:27 schreef MaJo het volgende:
Bedankt voor alle reacties! Ik kan me ook voorstellen dat het iets is waar je je inderdaad enorm druk om maakt tijdens de zwangerschap en later wijst zich dat wel. Ik heb dat ook met slapen, ik snap er echt nog geen ruk van wanneer je slaapzak, laken of deken gebruikt of alles tegelijk
Laatste vraag: rompers met lange mouwen in de herfst/winter of kort? Lang lijkt me logischer maar is het niet heel irritant om daaroverheen weer een lange mouw te moeten frotten
Die hebben we allebei al gekregen van vrienden dus dat scheeltquote:Op zondag 14 juni 2020 23:37 schreef minilot het volgende:
Heh, doet me eraan denken dat ik en mijn lief toen ik zwanger was echt láng hebben zitten twijfelen over een gewoon babybadje of een tummy tub. Uiteindelijk maar allebei gehaald.
Realiteit: baby alleen in beide badjes gedompeld tijdens de kraamweek, vanaf week 2 gewoon met ons mee onder de douche en de badjes vrijwel ongebruikt naar zolder verhuisd
Ook dat wijst zich dus vanzelfquote:Op zondag 14 juni 2020 23:42 schreef Bottoms_up het volgende:
[..]
Korte mouw is idd handiger om iets met lange mouw over te doen.
Slaapzak kan ook afhangen van de grootte van je baby. Wij hadden op voorhand een slaapzak maat 56/62 maar die is een hele tijd te groot geweest. Dus laken en deken hier.
Mijn zomer 2015 baby lag zijn eerste week overdag in een mouwloze romper te slapen. Maar die had ook al een aardige speklaag bij de geboorte.quote:Op zondag 14 juni 2020 21:44 schreef SQ het volgende:
[..]
Ja, ook de eerste weken al?
Dat soort herinneringen vervagen snel bij mij.
Ik had mijn 2017 baby op mijn slaapkamer met airco, dus die lag steeds dik ingepakt
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |