Dan moet @Budapestenaar maar iemand aanwijzen die deze vacature kan bekleden..quote:Op woensdag 29 april 2020 08:38 schreef kwiwi het volgende:
We moeten bijna selectiecriteria gaan invoeren om de instroom in het dorp te beperken
Heeft de burgemeester al een personal assistant trouwens?quote:Op woensdag 29 april 2020 08:42 schreef Bos81 het volgende:
[..]
Dan moet @:Budapestenaar maar iemand aanwijzen die deze vacature kan bekleden..
Nee, wil jij er nog een baantje bij?quote:Op woensdag 29 april 2020 08:43 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Heeft de burgemeester al een personal assistant trouwens?
Wil eerst even de vacature zienquote:Op woensdag 29 april 2020 08:45 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Nee, wil jij er nog een baantje bij?
Als verlicht despoot vind ik dat de gemeenteraad van Foqueville zich hier over moet buigen.quote:Op woensdag 29 april 2020 08:42 schreef Bos81 het volgende:
[..]
Dan moet @:Budapestenaar maar iemand aanwijzen die deze vacature kan bekleden..
ummmmmquote:Op woensdag 29 april 2020 08:46 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Als verlicht despoot vind ik dat de gemeenteraad van Foqueville zich hier over moet buigen.
quote:Op woensdag 29 april 2020 08:50 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Kan ik de Lijst Fles noteren op de rechterflank?
we kunnen overdag ook een grenspost bij de brug zettenquote:
Lijst Pro Flesquote:Op woensdag 29 april 2020 08:50 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Kan ik de Lijst Fles noteren op de rechterflank?
De Foqueville Favelaquote:Op woensdag 29 april 2020 08:54 schreef IJsdraakje het volgende:
De volgende moeten maar in een flat in de linkeronderhoek.
mooie plek voor een 10 laags starterscomplexquote:Op woensdag 29 april 2020 08:54 schreef IJsdraakje het volgende:
De volgende moeten maar in een flat in de linkeronderhoek.
Wat op zich ook best zo is trouwensquote:Op woensdag 29 april 2020 08:54 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Dat klinkt alsof hij voor gescheiden afvalinzameling is
Postcode met een ringel-S en Nijntje de sleutelquote:Op woensdag 29 april 2020 09:04 schreef Koen66 het volgende:
[..]
mooie plek voor een 10 laags starterscomplex
ohw, die had ik er bij gezet. Ik dacht, als ze geen huis heeft zal ze vast ook nog niet in de lijst staan..quote:
de dag is net begonnen gekquote:Op woensdag 29 april 2020 09:15 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Wil ik ook maar dan slaap ik straks niet meer..
Doe het!quote:Op woensdag 29 april 2020 09:19 schreef IJsdraakje het volgende:
Middagdutje om tien uur.![]()
Ik wil het.
Helaas, dat werkt hier niet.quote:Op woensdag 29 april 2020 09:21 schreef Molo het volgende:
[..]
Doe het!
'ja ik zit van 10 tot half 12 in een belangrijke meeting'
![]()
![]()
Mijn boomhutquote:Op woensdag 29 april 2020 08:40 schreef gianni61 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Fles - overwegbomenopenneerdoener
Whis - advocate met slagroom en hagelslag
Muck - eigenaresse hobbywinkel & rechter
Liesje - kinderopvang
Buda - burgemeester
Molo - huisarts, slager des duivels
Uitstraling - wilde weldoener en dorpspsycholoog
Kwiwi - architecte en agente
Bitterbal - serveerster Gebakken Gerbil en eigenaar L'Estate Bitterboulette
Karzai - chefkok Geglaceerde Gerbil
Tamieke - beheerster bieb & ballenbak
Ygritte - bingoballenroepster & meditatiemiep
Koen - nachtwaker & brugwachter
Bos - bostpode
Frantic - broodjesbakker, zeebonk en beroepshobbyist
IJsdraakje - spellingsnazi
LTVDK - klusjesman van L'Estate Bitterboulette
crv - wijnboer
Amarantha - koffieshop exploitatie
CherryLips - cavia trainer
RockNijntje - dakloos
Haags - beroepsweigeraar
DaMart - ?
Mschol - Kluizenaar. Lego vuilnisman
Friemelaar - ?
DerRabbit - beroepshipster
Gianni61 - melk- en chocoladeveehouder
Whutquote:Op woensdag 29 april 2020 09:23 schreef Budapestenaar het volgende:
Zo dan. Mijn werkgever verlaagt de salarissen tot eind dit jaar met 20%
quote:Op woensdag 29 april 2020 09:23 schreef Budapestenaar het volgende:
quote:Op woensdag 29 april 2020 09:24 schreef bitterbal het volgende:
ik ga deze maken vandaag
[ afbeelding ]
https://www.airfryertotaa(...)-de-airfryer/104297/
What the fuck, kan dit zomaar?quote:Op woensdag 29 april 2020 09:23 schreef Budapestenaar het volgende:
Ook de werkuren?quote:Op woensdag 29 april 2020 09:23 schreef Budapestenaar het volgende:
wat wordt jouw beroep? dan pas ik het even aanquote:Op woensdag 29 april 2020 09:24 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
Mijn boomhut.
Maar er staat nog steeds dakloos bij.
Kan dit zomaar?quote:Op woensdag 29 april 2020 09:23 schreef Budapestenaar het volgende:
Waarschijnlijk valt het bedrijf ander helemaal om?quote:
quote:Op woensdag 29 april 2020 09:25 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Wereldwijd. Maar omdat dat in Nederland niet mag, is het op 'vrijwillige'basis.
Het is toch niet vrijwillig als jullie er niet mee instemmen?quote:Op woensdag 29 april 2020 09:25 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
ja dus je kan nee zeggen?quote:Op woensdag 29 april 2020 09:25 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
In Nederland is het 'vrijwillig'.
Dus in NL zegt iedereen "Nee".quote:Op woensdag 29 april 2020 09:25 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Valt wel me hoor. We hebben net in Nederland onze belangrijkste concurrent uit de mark gekocht en wereldwijd onze grootste concurrent overgenomenquote:Op woensdag 29 april 2020 09:25 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Waarschijnlijk valt het bedrijf ander helemaal om?
Dibs op die ene waar bruin zacht spul uitlooptquote:Op woensdag 29 april 2020 09:24 schreef bitterbal het volgende:
ik ga deze maken vandaag
[ afbeelding ]
https://www.airfryertotaa(...)-de-airfryer/104297/
En 'vrijwillig' is of je accepteert het of je mag op zoek naar een nieuwe baan?quote:Op woensdag 29 april 2020 09:25 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Dan doen jullie zeker iets niet-essentieels zof zoquote:Op woensdag 29 april 2020 09:26 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Valt wel me hoor. We hebben net in Nederland onze belangrijkste concurrent uit de mark gekocht en wereldwijd onze grootste concurrent overgenomen
dat zijn Maltesers trouwens. Lijkt me best lekker op zich!quote:Op woensdag 29 april 2020 09:26 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Dibs op die ene waar bruin zacht spul uitloopt
Dat niet. Maar als te weinig mensen dit acepteren 'zullen we andere maatreelen doorvoeren.'quote:Op woensdag 29 april 2020 09:26 schreef LTVDK het volgende:
[..]
En 'vrijwillig' is of je accepteert het of je mag op zoek naar een nieuwe baan?
Dat mag in wel meer landen niet. Heb het toevallig net uitgezocht voor Zwitserland. Hier moeten werknemers ermee instemmen. Maar als ze dat niet doen heb je de mogelijkheid om ze te ontslaan en weer aan te nemen onder nieuwe conditiesquote:Op woensdag 29 april 2020 09:25 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Ik vind het nogal wat, 20%. Daar zul je behoorlijk wat werknemers financieel mee in de problemen helpen als ze ook nog 100% moeten blijven werken en dat salaris dus niet kunnen aanvullen.quote:Op woensdag 29 april 2020 09:28 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Dat niet. Maar als te weinig mensen dit acepteren 'zullen we andere maatreelen doorvoeren.'
Dit had ik nooit verwacht van deze werkgever
Ja een kat in het nauw maakt rare sprongenquote:Op woensdag 29 april 2020 09:28 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Dat niet. Maar als te weinig mensen dit acepteren 'zullen we andere maatreelen doorvoeren.'
Dit ja.quote:Op woensdag 29 april 2020 09:30 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ik vind het nogal wat, 20%. Daar zul je behoorlijk wat werknemers financieel mee in de problemen helpen als ze ook nog 100% moeten blijven werken en dat salaris dus niet kunnen aanvullen.
Nou dan wil ik wel een programmerende nomade zijnquote:Op woensdag 29 april 2020 09:25 schreef gianni61 het volgende:
[..]
wat wordt jouw beroep? dan pas ik het even aan
Inderdaad. Dit kan nog best wat mensen hun woningen uitgeschopt krijgenquote:Op woensdag 29 april 2020 09:30 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ik vind het nogal wat, 20%. Daar zul je behoorlijk wat werknemers financieel mee in de problemen helpen als ze ook nog 100% moeten blijven werken en dat salaris dus niet kunnen aanvullen.
Bij ons zouden ze dit in geen 1000 jaar durven, het personeel is het bedrijf en er zit veel te veel specifieke kennis bij de werknemers.quote:Op woensdag 29 april 2020 09:28 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
En nu? ga je het accepteren?quote:Op woensdag 29 april 2020 09:28 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Kan dat zo maar?quote:Op woensdag 29 april 2020 09:23 schreef Budapestenaar het volgende:
Het is ook gewoon dikke bullshit, want als ze aantoonbaar minder draaien, kunnen die lonen gewoon deels opgevangen worden in NL. En zo niet, dan zijn ze blijkbaar in staat om het op te kunnen vangen.quote:Op woensdag 29 april 2020 09:28 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Ik heb net uitgerekend wat het voor mij betekent. Ik zal mijn spaargeld moeten aanspreken. Misschien 100-200 euro per maand, maar toch.quote:Op woensdag 29 april 2020 09:30 schreef kwiwi het volgende:
[..]
jammer dat er altijd rozijnen bij zittenquote:Op woensdag 29 april 2020 09:34 schreef kwiwi het volgende:
Ik heb vanochtend overigens gezonde koekjes gemaakt: gepureerde banaan gemixt met onderstaande muesli en kaneel, even in de oven en klaar
[ afbeelding ]
Paniekvoetbal dusquote:Op woensdag 29 april 2020 09:28 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Belachelijk..quote:Op woensdag 29 april 2020 09:37 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Ik heb net uitgerekend wat het voor mij betekent. Ik zal mijn spaargeld moeten aanspreken. Misschien 100-200 euro per maand, maar toch.
Wat is er precies gezond aan?quote:Op woensdag 29 april 2020 09:34 schreef kwiwi het volgende:
Ik heb vanochtend overigens gezonde koekjes gemaakt: gepureerde banaan gemixt met onderstaande muesli en kaneel, even in de oven en klaar
[ afbeelding ]
Niet accepteren.quote:Op woensdag 29 april 2020 09:37 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Ik heb net uitgerekend wat het voor mij betekent. Ik zal mijn spaargeld moeten aanspreken. Misschien 100-200 euro per maand, maar toch.
Ik ben er nog niet uit. Deze maatregel geldt tot eind 2020. Tot dat moment geldt ook de belofte om nimand te ontslaan. Eigenlijk wil ik dat het bedrijf er iets tegenover zet als ik dit accepteer. Een langere baangarantie of zo.quote:
Niet doenquote:Op woensdag 29 april 2020 09:37 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Ja, dat vind ik dus ook raar.quote:Op woensdag 29 april 2020 09:36 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Het is ook gewoon dikke bullshit, want als ze aantoonbaar minder draaien, kunnen die lonen gewoon deels opgevangen worden in NL. En zo niet, dan zijn ze blijkbaar in staat om het op te kunnen vangen.
Geen enkele werkgever is zulke trouw waard.quote:Op woensdag 29 april 2020 09:40 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Ja, dat vind ik dus ook raar.
Nou ik zou eerst eens vragen waarom er niet voor deze route gekozen is. En dan alsnog niet instemmen uiteraard.quote:Op woensdag 29 april 2020 09:40 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Ja, dat vind ik dus ook raar.
Die belofte is niets waard. Ook baangaranties niet, kijk naar hoe het in de kredietcrisis ging, toen knalden die bedrijven die garanties hadden gedaan ook mensen er vrolijk uitquote:Op woensdag 29 april 2020 09:39 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Ik ben er nog niet uit. Deze maatregel geldt tot eind 2020. Tot dat moment geldt ook de belofte om nimand te ontslaan. Eigenlijk wil ik dat het bedrijf er iets tegenover zet als ik dit accepteer. Een langere baangarantie of zo.
quote:Op woensdag 29 april 2020 09:39 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Het is gezonder dan m'n pak Bastogne koekjes.
Mwah, 100gr. Bastognekoekjes is 485kcal en deze mix is ķķk al 414kcal per 100gr, naast de toevoegingen.quote:Op woensdag 29 april 2020 09:39 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Het is gezonder dan m'n pak Bastogne koekjes.
Is er in jouw sector een personeelsoverschot?quote:
Het is gelul in de ruimte en dreigementen, die gaan ze nooit concreet uitsprekenquote:Op woensdag 29 april 2020 09:40 schreef RockNijntje het volgende:
Buda, kun je niet vragen wat de "andere maatregelen" inhouden?
Dit ja.quote:Op woensdag 29 april 2020 09:41 schreef Molo het volgende:
[..]
Die belofte is niets waard. Ook baangaranties niet, kijk naar hoe het in de kredietcrisis ging, toen knalden die bedrijven die garanties hadden gedaan ook mensen er vrolijk uit
Als ze garanties met zekerheid kúnnen geven, is die loonsverlaging nu waarschijnlijk ook niet nodig
Echt hoor, niet accepteren
Lolzquote:Op woensdag 29 april 2020 09:41 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Mwah, 100gr. Bastognekoekjes is 485kcal en deze mix is ķķk al 414kcal per 100gr, naast de toevoegingen.
Waarheid.quote:Op woensdag 29 april 2020 09:41 schreef Molo het volgende:
[..]
Die belofte is niets waard. Ook baangaranties niet, kijk naar hoe het in de kredietcrisis ging, toen knalden die bedrijven die garanties hadden gedaan ook mensen er vrolijk uit
Als ze garanties met zekerheid kúnnen geven, is die loonsverlaging nu waarschijnlijk ook niet nodig
Absoluut 100% eens met dit. Mijn vader is tot op de dag vandaag nog kwaad omdat hij er in die crisis zonder pardon is uitgeknikkerd terwijl er allerlei beloftes liepen. En met die baas had hij een zeer goede vriendschappelijke band opgebouwd over de jaren.quote:Op woensdag 29 april 2020 09:41 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik ben dol op "gezonde" producten onderuit halen.quote:
Dan zullen er alsnog mensen uitvliegen. Niet zo uitgesproken, maar dat is wel de afdronk.quote:Op woensdag 29 april 2020 09:40 schreef RockNijntje het volgende:
Buda, kun je niet vragen wat de "andere maatregelen" inhouden?
Ik ben misschien niet echt de beste persoon om er advies over te gevenquote:Op woensdag 29 april 2020 09:39 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Ik ben er nog niet uit. Deze maatregel geldt tot eind 2020. Tot dat moment geldt ook de belofte om nimand te ontslaan. Eigenlijk wil ik dat het bedrijf er iets tegenover zet als ik dit accepteer. Een langere baangarantie of zo.
Dus nu zoveel mogelijk meeknallen op de regelingen van verschillende overheden, zo min mogelijk aan je personeel uitgeven en zodra ze kunnen alsnog tig mensen eruit knikkeren?quote:Op woensdag 29 april 2020 09:42 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Dan zullen er alsnog mensen uitvliegen. Niet zo uitgesproken, maar dat is wel de afdronk.
Ik heb een meloenijsje bij mijn koffie, dat is toch zeker wel verantwoord?quote:Op woensdag 29 april 2020 09:42 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Ik ben dol op "gezonde" producten onderuit halen.
Aha dus eerst beloven ze dat er geen mensen worden ontslagen (al voordat deze loonsverlaging bekend was) en nu ineens zou dat toch gebeuren als mensen niet met een 20% verlaging instemmen. Je ziet gelijk wat de beloftes waard zijn daar.quote:Op woensdag 29 april 2020 09:42 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Dan zullen er alsnog mensen uitvliegen. Niet zo uitgesproken, maar dat is wel de afdronk.
Hangt af van je ijsje.quote:Op woensdag 29 april 2020 09:43 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ik heb een meloenijsje bij mijn koffie, dat is toch zeker wel verantwoord?
Wauw, dus ze leggen jullie eigenlijk gewoon een "lever collectief je salaris in of Pietje, Moniekje en Jantje vliegen eruit" op.quote:Op woensdag 29 april 2020 09:42 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Gewoon lekkere emotionele chantage dus.quote:Op woensdag 29 april 2020 09:44 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
Wauw, dus ze leggen jullie eigenlijk gewoon een "lever collectief je salaris in of Pietje, Moniekje en Jantje vliegen eruit" op.
Ongeacht wat je doet zou ik als ik jou was toch zeker voorzichtig naar een andere baan gaan kijken na de coronacrisis, als je in deze gelegenheid bent.
Absoluutquote:Op woensdag 29 april 2020 09:42 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
Absoluut 100% eens met dit. Mijn vader is tot op de dag vandaag nog kwaad omdat hij er in die crisis zonder pardon is uitgeknikkerd terwijl er allerlei beloftes liepen. En met die baas had hij een zeer goede vriendschappelijke band opgebouwd over de jaren.
Als het op geld aankomt is niemand te vertrouwen. Beloftes betekenen dan niets meer.
Checkquote:Op woensdag 29 april 2020 09:42 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Ik ben dol op "gezonde" producten onderuit halen.
Ja leuk, en wie betaalt dan je hypotheek?quote:Op woensdag 29 april 2020 09:40 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Geen enkele werkgever is zulke trouw waard.
Al maakt "crunchy muesli" het altijd wel erg makkelijk.quote:Op woensdag 29 april 2020 09:47 schreef Molo het volgende:
[..]
Check
De zure bitch in mij houdt er teveel van
Never waste a good crisisquote:Op woensdag 29 april 2020 09:45 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Gewoon lekkere emotionele chantage dus.
Nou die werkgever in ieder geval niet op deze manierquote:Op woensdag 29 april 2020 09:48 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja leuk, en wie betaalt dan je hypotheek?
De volgende werkgeverquote:Op woensdag 29 april 2020 09:48 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat zeker ja, veel meer stormbal dan dit heeft niemand nodigquote:Op woensdag 29 april 2020 09:49 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Nou die werkgever in ieder geval niet op deze manierJe hoeft niet gelijk weg te lopen, maar als het mogelijk is zou ik ook eens naar een andere baan gaan zoeken vanaf nu.
Ik mik tegenwoordig weleens een schep op mijn skyrquote:Op woensdag 29 april 2020 09:48 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Al maakt "crunchy muesli" het altijd wel erg makkelijk.
Je werkgever in ieder geval niet, blijkbaar. Maar zolang jij nergens mee akkoord gaat, heb je best veel om op te staan in NL hoor.quote:Op woensdag 29 april 2020 09:48 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Weet je wat slecht is? Gekookte gelderse worstquote:Op woensdag 29 april 2020 09:50 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik mik tegenwoordig weleens een schep op mijn skyr
Want lekkahhhh
Maar het stigma van 'slechtttt' zit daarbij wel heel erg erin voor mij
Beetje doorgeslagen, mag wel weer wat losser soms
Benieuwd wat er zou gebeuren als een groot deel van het personeel dan collectief op zou stappen. Maar dat gebeurt natuurlijk niet.quote:Op woensdag 29 april 2020 09:42 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Niks mis mee verder (zoals ik zei ook, zit vast in ieder geval wat positievers bij in dan in de bastognekoeken uit het voorbeeldquote:Op woensdag 29 april 2020 09:50 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik mik tegenwoordig weleens een schep op mijn skyr
Want lekkahhhh
Maar het stigma van 'slechtttt' zit daarbij wel heel erg erin voor mij
Beetje doorgeslagen, mag wel weer wat losser soms
Ja, ik vind het echt misselijkmakend. Vorige week een videoboodschap van de CEO met de belofte om er niemand uit te knikkeren en complimenten voor de geweldige manier waarop we als bedrijf met deze crisis omgaan. "We have a solid foundation. We will emerge stronger, better"-shit en dan vandaag ditquote:Op woensdag 29 april 2020 09:44 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Aha dus eerst beloven ze dat er geen mensen worden ontslagen (al voordat deze loonsverlaging bekend was) en nu ineens zou dat toch gebeuren als mensen niet met een 20% verlaging instemmen. Je ziet gelijk wat de beloftes waard zijn daar.
Dit was tot vandaag echt een geweldige werkgever. Goeie arbeidsvoorwaarden, betrouwbaar, sociaal. Maar het kan verkeren.quote:Op woensdag 29 april 2020 09:44 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
Wauw, dus ze leggen jullie eigenlijk gewoon een "lever collectief je salaris in of Pietje, Moniekje en Jantje vliegen eruit" op.
Ongeacht wat je doet zou ik als ik jou was toch zeker voorzichtig naar een andere baan gaan kijken na de coronacrisis, als je in deze gelegenheid bent.
Nou het zal echt wel slecht gaan anders panieken ze nu ook niet zo maar om nu een loonoffer van 20 procent van de werknemers te vragen is echt niet de manier om sterker, gezonder en vitaler uit de nakende crisis te komen.quote:Op woensdag 29 april 2020 09:55 schreef RockNijntje het volgende:
Ik vind het echt niet normaal dat een groot bedrijf zo met werknemers omgaat. Ik zit in een startup ondanks dat er nog lang geen problemen zijn, zijn zij ieder dubbeltje aan het omdraaien om de buffer zo groot mogelijk te houden. Aan het loon van de werknemers komen is echt het laatste redmiddel wat zij in zouden zetten, als ze dit al zouden doen.
Als zij dit (vooralsnog) kunnen, wat denkt zo'n groot bedrijf met enorme buffers dan wel niet?
Ik dacht inderdaad al dat je heel erg over ze te spreken wasquote:Op woensdag 29 april 2020 09:55 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Dit was tot vandaag echt een geweldige werkgever. Goeie arbeidsvoorwaarden, betrouwbaar, sociaal. Maar het kan verkeren.
Niet oké als de werknemers daar op deze manier achter moeten komen.quote:Op woensdag 29 april 2020 09:57 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Nou het zal echt wel slecht gaan anders panieken ze nu ook niet zo maar om nu een loonoffer van 20 procent van de werknemers te vragen is echt niet de manier om sterker, gezonder en vitaler uit de nakende crisis te komen.
Ik vind het vooral rieken naar een "iedere andere vestiging doet het, dus wij kunnen niet achterblijven". Dat dat in NL helemaal niet mag, is daarbij bijzaak.quote:Op woensdag 29 april 2020 09:55 schreef RockNijntje het volgende:
Ik vind het echt niet normaal dat een groot bedrijf zo met werknemers omgaat. Ik zit in een startup ondanks dat er nog lang geen problemen zijn, zijn zij ieder dubbeltje aan het omdraaien om de buffer zo groot mogelijk te houden. Aan het loon van de werknemers komen is echt het laatste redmiddel wat zij in zouden zetten, als ze dit al zouden doen.
Als zij dit (vooralsnog) kunnen, wat denkt zo'n groot bedrijf met enorme buffers dan wel niet?
Vaak zijn zulke boodschappen al de stille voorganger van kutnieuws.quote:Op woensdag 29 april 2020 09:54 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Ja, ik vind het echt misselijkmakend. Vorige week een videoboodschap van de CEO met de belofte om er niemand uit te knikkeren en complimenten voor de geweldige manier waarop we als bedrijf met deze crisis omgaan. "We have a solid foundation. We will emerge stronger, better"-shit en dan vandaag dit
quote:Op woensdag 29 april 2020 09:52 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Weet je wat slecht is? Gekookte gelderse worst
En weet je wat nog lekkerder EN minder slecht is? Gekookte gelderse worst van de grillplaat
Ja wij hebben diezelfde boodschap gehad een paar weken terug (ook Amerikaans bedrijf) en een week later werd bekend dat tot eind van het jaar overuren niet meer in het systeem gezet mogen worden. Ook geen nette oplossing want alle ouders in het bedrijf werken minder nu omdat ze aan thuisscholing moeten doen, en degenen zonder kinderen vangen dat extra werk op. Maar goed..quote:Op woensdag 29 april 2020 09:54 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Ja, ik vind het echt misselijkmakend. Vorige week een videoboodschap van de CEO met de belofte om er niemand uit te knikkeren en complimenten voor de geweldige manier waarop we als bedrijf met deze crisis omgaan. "We have a solid foundation. We will emerge stronger, better"-shit en dan vandaag dit
Wellicht is het een test om de mensen met ruggegraat te scheiden van de schaapjes?quote:Op woensdag 29 april 2020 09:55 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Dit was tot vandaag echt een geweldige werkgever. Goeie arbeidsvoorwaarden, betrouwbaar, sociaal. Maar het kan verkeren.
Gebakken chorizo door de boerenkool, alsof je een warmbloedige Spaanse schone beft op een koud Hollands strandquote:Op woensdag 29 april 2020 10:01 schreef Molo het volgende:
[..]![]()
Niet echt mijn favoriete snackvoer dat
Fuet daarentegen, of gebakken chorizo, bohhhh
Ew, boerenkool.quote:Op woensdag 29 april 2020 10:03 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Gebakken chorizo door de boerenkool, alsof je een warmbloedige Spaanse schone beft op een koud Hollands strand
Kinderopvang daar is nooit gesloten geweest toch trouwens? Of is dat per kanton anders?quote:Op woensdag 29 april 2020 10:02 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ja wij hebben diezelfde boodschap gehad een paar weken terug (ook Amerikaans bedrijf) en een week later werd bekend dat tot eind van het jaar overuren niet meer in het systeem gezet mogen worden. Ook geen nette oplossing want alle ouders in het bedrijf werken minder nu omdat ze aan thuisscholing moeten doen, en degenen zonder kinderen vangen dat extra werk op. Maar goed..
Als je dan die boerenkool weglaat, heerlijkquote:Op woensdag 29 april 2020 10:03 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Gebakken chorizo door de boerenkool, alsof je een warmbloedige Spaanse schone beft op een koud Hollands strand
quote:
Wat is er mis met boerenkool?????quote:Op woensdag 29 april 2020 10:05 schreef Molo het volgende:
[..]
Als je dan die boerenkool weglaat, heerlijk![]()
Laatste geen ervaring mee goddank
Nog nooit lekker gegetenquote:Op woensdag 29 april 2020 10:07 schreef Arch-Indar het volgende:
[..]
[..]
Wat is er mis met boerenkool?????
Lekkerste groente die er is. Tenzij er rupsen inzitten.
Vies.quote:Op woensdag 29 april 2020 10:07 schreef Arch-Indar het volgende:
[..]
[..]
Bij ons in ieder geval wel (kinderopvang + scholen).quote:Op woensdag 29 april 2020 10:05 schreef Molo het volgende:
[..]
Kinderopvang daar is nooit gesloten geweest toch trouwens? Of is dat per kanton anders?
En matig, dat bindt mensen ook niet echt
Mensen onthouden dit wel, vergeten toplagen ook weleens
Ik gooi altijd boerenkool in m'n smoothiequote:Op woensdag 29 april 2020 10:07 schreef Arch-Indar het volgende:
[..]
[..]
Wordt lekker gemanaged datquote:Op woensdag 29 april 2020 10:09 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Bij ons in ieder geval wel (kinderopvang + scholen).
Dat is het he, als de maatregelen voorbij zijn vergeten mensen niet ineens dat ze genaaid zijn.
Je ziet nu dus ook een tweedeling ontstaan bij ons; de collega's die om 13u uitloggen en de rest van de dag niet meer bereikbaar zijn (ook toen de kinderen 2 weken schoolvakantie hadden), en de collega's zonder kinderen die zo'n 12u per dag werken en onderling klagen over de anderen. Wordt nog leuk straks als we terug naar kantoor gaan allemaal, je ging weg met goede verstandhouding en komt terug met een in tweeën gedeelde groep waarvan er eentje gefrustreerd is.
Wordt je poep daar groen van?quote:Op woensdag 29 april 2020 10:09 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ik gooi altijd boerenkool in m'n smoothie
mijn nicht appte dat in die juicer geen advocado en banaan of mango magquote:Op woensdag 29 april 2020 10:09 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ik ben maar een matige #fitgirl, ik doe niet aan smoothies en al helemaal niet aan smoothies met groen erin.quote:Op woensdag 29 april 2020 10:09 schreef kwiwi het volgende:
[..]
same:Pquote:Op woensdag 29 april 2020 10:11 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Ik ben maar een matige #fitgirl, ik doe niet aan smoothies en al helemaal niet aan smoothies met groen erin.
Ik slurp er elke dag een met spinazie en boerenkool naar binnenquote:Op woensdag 29 april 2020 10:11 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Ik ben maar een matige #fitgirl, ik doe niet aan smoothies en al helemaal niet aan smoothies met groen erin.
Ik bezit wel een blender. Ergens.quote:
ohquote:Op woensdag 29 april 2020 10:11 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Ik bezit wel een blender. Ergens.
Is ook handig voor soep hoorquote:Op woensdag 29 april 2020 10:11 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Zolang ik goed genoeg presteer op m'n brood met chocopasta, hou ik het daarbij.quote:Op woensdag 29 april 2020 10:11 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ik slurp er elke dag een met spinazie en boerenkool naar binnenGewoonte inmiddels..
Ik ook.quote:Op woensdag 29 april 2020 10:11 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Daar pak ik liever m'n staafmixer voor.quote:
Weleens avocadosap gedronken?quote:Op woensdag 29 april 2020 10:10 schreef bitterbal het volgende:
[..]
mijn nicht appte dat in die juicer geen advocado en banaan of mango mag
Huh, waarom dat dan niet?quote:Op woensdag 29 april 2020 10:10 schreef bitterbal het volgende:
[..]
mijn nicht appte dat in die juicer geen advocado en banaan of mango mag
Glitterpoep kan welquote:Op woensdag 29 april 2020 10:10 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Net zo groen als dat je plas glittert na glitter bier
Dat kleeft dat hele ding dicht joh.quote:
In een blender??quote:Op woensdag 29 april 2020 10:12 schreef Arch-Indar het volgende:
[..]
Ik ook.
Ooit gebruikt om miniatuur boompjes proberen te maken.....
Te gezond voor de juicerquote:Op woensdag 29 april 2020 10:14 schreef bitterbal het volgende:
[..]
iets met teveel vezels ofzo voor de machine
Mango met pit en al erin pleurenquote:Op woensdag 29 april 2020 10:14 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Ja maar daar is juist een blender voor, geen juicer.quote:Op woensdag 29 april 2020 10:14 schreef bitterbal het volgende:
[..]
nee maar ze gaat dat dan allemaal mixen ofzo
dat ding claimt toch gewoon zo sap te kunnen maken.quote:Op woensdag 29 april 2020 10:14 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Ja maar daar is juist een blender voor, geen juicer.
Ooooohja, heb wel eens een blender weg kunnen flikkeren omdat ik er asperges in geflikkerd had, werd net zo'n rieten mandjequote:Op woensdag 29 april 2020 10:14 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Naja, wat Molo zei, heb je wel eens avocadosap of bananensap gedronken?quote:Op woensdag 29 april 2020 10:15 schreef bitterbal het volgende:
[..]
dat ding claimt toch gewoon zo sap te kunnen maken.
hele appel kan er wel in maar paar vezels trekt die niet
Heh, grappig!quote:Op woensdag 29 april 2020 10:16 schreef Arch-Indar het volgende:
[..]
Ja.. om de blaadjes te maken....
nee maar goed je kan meerdere dingen sappen en het dan mixen toch?quote:Op woensdag 29 april 2020 10:16 schreef IJsdraakje het volgende:
Puur sap he, niet ergens doorheen gemikt.
Het werkte echt.quote:
Mijn hond heeft ooit in een onbewaakt ogenblik een schaaltje paaseitjes opgegeten.quote:
Dat is lastig. Toen ik vorig jaar een moeilijke periode had, heeft het bedrijf mij volop gesteund en ruimte gegeven voor herstel. Maar dit voelt een beetje als chantage.quote:Op woensdag 29 april 2020 09:58 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
Ik dacht inderdaad al dat je heel erg over ze te spreken was. Hoe voel je je daar nu bij? Lijkt me lastig om mee om te gaan, wanneer een fantastische werkgever ineens zo'n streek uithaalt
.
[..]
Niet oké als de werknemers daar op deze manier achter moeten komen.
Nee, nee, het is een opgelegde maatregel die wereldwijd geldt.quote:Op woensdag 29 april 2020 09:59 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Ik vind het vooral rieken naar een "iedere andere vestiging doet het, dus wij kunnen niet achterblijven". Dat dat in NL helemaal niet mag, is daarbij bijzaak.
Ja, maar best kans dat het krachtige deel van de juicer in het daadwerkelijke juice-mechaniekje zit. Het door elkaar mengen hoeft dan helemaal niet zoveel moeite te kosten, want het is toch alleen maar vloeibaar spul danquote:Op woensdag 29 april 2020 10:17 schreef bitterbal het volgende:
[..]
nee maar goed je kan meerdere dingen sappen en het dan mixen toch?
Vaak ook nietquote:Op woensdag 29 april 2020 09:59 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Vaak zijn zulke boodschappen al de stille voorganger van kutnieuws.
Ja, da's eigenlijk precies wat ik zeg. Leuk dat ze het wereldwijd willen laten gelden, maar wat niet mag, mag niet. Dit als "oplossing" klinkt voor mij als een "het management poogt toch aan de regels te willen voldoen en gooien daarmee vooral ánderen op het hakblok".quote:Op woensdag 29 april 2020 10:18 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Nee, nee, het is een opgelegde maatregel die wereldwijd geldt.
Oh ja, heb je eerder eens laten zien, tofquote:Op woensdag 29 april 2020 10:16 schreef Arch-Indar het volgende:
[..]
Ja.. om de blaadjes te maken....
Ja, met een blender. Niet met een juicerquote:Op woensdag 29 april 2020 10:17 schreef bitterbal het volgende:
[..]
nee maar goed je kan meerdere dingen sappen en het dan mixen toch?
Awwquote:Op woensdag 29 april 2020 10:17 schreef Arch-Indar het volgende:
[..]
Het werkte echt.
Maar spul bleef niet plakken aan mijn boom, had geen goeie spray lijm kunnen vinden, dus alles pleurde weer van de boom af...
Hondenquote:Op woensdag 29 april 2020 10:18 schreef Tris het volgende:
[..]
Mijn hond heeft ooit in een onbewaakt ogenblik een schaaltje paaseitjes opgegeten.
Meer zeg ik maar niet.
En goedemorgen hier
Dat was vast je manager en niet je CEO en consorten?quote:Op woensdag 29 april 2020 10:18 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Dat is lastig. Toen ik vorig jaar een moeilijke periode had, heeft het bedrijf mij volop gesteund en ruimte gegeven voor herstel. Maar dit voelt een beetje als chantage.
Goeie binnenkomer dit.quote:Op woensdag 29 april 2020 10:18 schreef Tris het volgende:
[..]
Mijn hond heeft ooit in een onbewaakt ogenblik een schaaltje paaseitjes opgegeten.
Meer zeg ik maar niet.
En goedemorgen hier
Paaseitjes weg én met een beetje pech een dierenartsrekening om u tegen te zeggen. En dan heb je ķķk nog een hond.quote:
De Wok Of Life neemt die hond graag over hoorquote:Op woensdag 29 april 2020 10:26 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Paaseitjes weg én met een beetje pech een dierenartsrekening om u tegen te zeggen. En dan heb je ķķk nog een hond.
quote:Op woensdag 29 april 2020 10:26 schreef LTVDK het volgende:
[..]
De Wok Of Life neemt die hond graag over hoor
Op zich is dat wel te versimpelen en blijft het bij alleen paaseitjes weg en een gat in bos moeten graven met een grote spade?quote:Op woensdag 29 april 2020 10:26 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Paaseitjes weg én met een beetje pech een dierenartsrekening om u tegen te zeggen. En dan heb je ķķk nog een hond.
quote:Op woensdag 29 april 2020 10:26 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Wok of Life, hoor ik net.quote:Op woensdag 29 april 2020 10:27 schreef Molo het volgende:
[..]
Op zich is dat wel te versimpelen en blijft het bij alleen paaseitjes weg en een gat in bos moeten graven met een grote spade?
Jammerdebammer.quote:Op woensdag 29 april 2020 10:26 schreef Molo het volgende:
Leuk zo'n managed laptop, maar de nieuwe software die er op zou moeten staan kan ik niet vinden
Idd wel even zorgen gemaakt want chocolade kan goed fout gaan met een hond.quote:Op woensdag 29 april 2020 10:26 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Door jullie vieze schuld heerst er dadelijk Covid-20 in Foqueville.quote:Op woensdag 29 april 2020 10:26 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Nou ja het idee is hetzelfde. Het vet dat op de plaat blijft liggen gaat niet je lijf inquote:Op woensdag 29 april 2020 10:01 schreef Molo het volgende:
[..]![]()
Niet echt mijn favoriete snackvoer dat
Fuet daarentegen, of gebakken chorizo, bohhhh
Wie is 'jullie', dit klinkt een beetje discriministisch.quote:Op woensdag 29 april 2020 10:29 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Door jullie vieze schuld heerst er dadelijk Covid-20 in Foqueville.
Dan spuiten we jou gewoon een litertje chloor in en boom, like a miracle, it's gonequote:Op woensdag 29 april 2020 10:29 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Door jullie vieze schuld heerst er dadelijk Covid-20 in Foqueville.
Komt door die ene UI van jequote:Op woensdag 29 april 2020 10:28 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Jammerdebammer.
Ik begin me echt af te vragen wat ik misdaan heb, al m'n sponsored content is bodybuilding gerelateerd. Als ik ergens een broertje dood aan heb, is het wel bodybuilding.
Masseer je m ook vaak en geef je goede voeding die ook voor humane consumptie geschikt is?quote:Op woensdag 29 april 2020 10:28 schreef Tris het volgende:
[..]
Idd wel even zorgen gemaakt want chocolade kan goed fout gaan met een hond.
Gelukkig goed gegaan. Ik heb trouwens wel een hele lieve hond.
Jawel man, dippen met brood en opvretenquote:Op woensdag 29 april 2020 10:29 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou ja het idee is hetzelfde. Het vet dat op de plaat blijft liggen gaat niet je lijf in
Ik vind goed opgevoede honden best leuk hoor. Alleen allergisch voor alles, dus ik vermijd ze liever.quote:Op woensdag 29 april 2020 10:28 schreef Tris het volgende:
[..]
Idd wel even zorgen gemaakt want chocolade kan goed fout gaan met een hond.
Gelukkig goed gegaan. Ik heb trouwens wel een hele lieve hond.
Goed punt. Zal 'm er weer eens bijpakken, het is alweer even geleden.quote:
Boom boom boom boom, no Covid in the roomquote:Op woensdag 29 april 2020 10:30 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dan spuiten we jou gewoon een litertje chloor in en boom, like a miracle, it's gone
Jij bent er zeker ook zo eentje die reuzel in potten van een kilo op voorraad heeft of zoquote:Op woensdag 29 april 2020 10:31 schreef Molo het volgende:
[..]
Jawel man, dippen met brood en opvreten
De Wok of Leefquote:
Dankquote:Op woensdag 29 april 2020 10:31 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Ik vind goed opgevoede honden best leuk hoor. Alleen allergisch voor alles, dus ik vermijd ze liever.
[..]
Goed punt. Zal 'm er weer eens bijpakken, het is alweer even geleden.
De vieze hondenvreters van de Wok of Life, en maar schelden op Chinezen.quote:Op woensdag 29 april 2020 10:29 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Wie is 'jullie', dit klinkt een beetje discriministisch.
Ik eet 'm niet he, ik verkoop 'm alleen.quote:Op woensdag 29 april 2020 10:32 schreef UitStraling het volgende:
[..]
De vieze hondenvreters van de Wok of Life, en maar schelden op Chinezen.
Dat niet alleen, en bovendien allemaal op een vast tijdstip want iedere hond heeft baat bij regelmaat.quote:Op woensdag 29 april 2020 10:31 schreef Molo het volgende:
[..]
Masseer je m ook vaak en geef je goede voeding die ook voor humane consumptie geschikt is?
Ik vraag dit voor een vriend
Belangrijk wel ja dat die goed soepel blijft, anders wordt het zo'n taai oud beestjequote:Op woensdag 29 april 2020 10:31 schreef Molo het volgende:
[..]
Masseer je m ook vaak en geef je goede voeding die ook voor humane consumptie geschikt is?
Ik vraag dit voor een vriend
O zo. Ja, dat klopt welquote:Op woensdag 29 april 2020 10:20 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Ja, da's eigenlijk precies wat ik zeg. Leuk dat ze het wereldwijd willen laten gelden, maar wat niet mag, mag niet. Dit als "oplossing" klinkt voor mij als een "het management poogt toch aan de regels te willen voldoen en gooien daarmee vooral ánderen op het hakblok".
Nee, dat is het bedrijf, met alle maatregelen en regelingen die daar bij horen.quote:Op woensdag 29 april 2020 10:23 schreef Molo het volgende:
[..]
Dat was vast je manager en niet je CEO en consorten?
Wereld van verschil
Geen reuzel, wel rilettesquote:Op woensdag 29 april 2020 10:32 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Jij bent er zeker ook zo eentje die reuzel in potten van een kilo op voorraad heeft of zo
Het personeel daar komt uit Taiwanquote:Op woensdag 29 april 2020 10:32 schreef UitStraling het volgende:
[..]
De vieze hondenvreters van de Wok of Life, en maar schelden op Chinezen.
Circle of Leefquote:Op woensdag 29 april 2020 10:33 schreef IJsdraakje het volgende:
Of "werk weg", net hoe je het noemen wil.
Dat dus.quote:
Schijnt ook toevallig nog de beste spier/vet verhouding op te leveren die een gelijkmatige garing garandeertquote:Op woensdag 29 april 2020 10:33 schreef Tris het volgende:
[..]
Dat niet alleen, en bovendien allemaal op een vast tijdstip want iedere hond heeft baat bij regelmaat.
Pehehehe. Rare mashup wordt dat.quote:
Nu moet ik denken aan die koeien die bier krijgen en naar muziek luisteren.quote:Op woensdag 29 april 2020 10:36 schreef Molo het volgende:
[..]
Schijnt ook toevallig nog de beste spier/vet verhouding op te leveren die een gelijkmatige garing garandeert
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Rillettesquote:
Die exclusieve Wagyu's enzo?quote:Op woensdag 29 april 2020 10:38 schreef Tris het volgende:
[..]
Nu moet ik denken aan die koeien die bier krijgen en naar muziek luisteren.
Die werden ook gemasseerd enzo. Was heel duur en exclusief vlees.
quote:Op woensdag 29 april 2020 10:36 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat dus.
Op een vrijdag, in een tent, ergens in Foqueville
zat aan een tafel, een oude man, te wachten op gerbil
hij zei dat het best geflambeerd mocht zijn
want wie zou hij besmetten? Toch hoogstens een dozijn....
Hahaha ja toevallig wel dat zijn de koeien van Gianni!quote:Op woensdag 29 april 2020 10:38 schreef Tris het volgende:
[..]
Hm. Nee.quote:Op woensdag 29 april 2020 10:39 schreef Molo het volgende:
[..]
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Rillettes
Zeg maar paté, maar dan vetter, zonder lever en juist mét allemaal stukjes lekker zacht gegaard vlees. Hmmm
Op warm stokbroodje![]()
Zit vaak in een weckpotje. Lidl heeft ook lekkere als het Franse week is
Vooral die paarse.quote:Op woensdag 29 april 2020 10:39 schreef Molo het volgende:
[..]
Hahaha ja toevallig wel dat zijn de koeien van Gianni!
Ik ga het onthoudenquote:Op woensdag 29 april 2020 10:39 schreef Molo het volgende:
[..]
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Rillettes
Zeg maar paté, maar dan vetter, zonder lever en juist mét allemaal stukjes lekker zacht gegaard vlees. Hmmm
Op warm stokbroodje![]()
Zit vaak in een weckpotje. Lidl heeft ook lekkere als het Franse week is
Daar heb ik nog best wat kilo's van in de vriezer liggenquote:Op woensdag 29 april 2020 10:38 schreef Tris het volgende:
[..]
En bij Muck staan kippetjesquote:Op woensdag 29 april 2020 10:39 schreef Molo het volgende:
[..]
Hahaha ja toevallig wel dat zijn de koeien van Gianni!
Als je confit de canard of gewoon lekker lang gestoofde kip of konijn of eend lekker vindt lust je dit ookquote:
Niet zo uitgebreid in het nieuws meer nee.quote:Op woensdag 29 april 2020 10:41 schreef Tris het volgende:
[..]
Ja, klopt. Hoor je niet zo heel veel meer over volgens mij.
Is dat niet meer omdat het niet meer zo 'bijzonder' is nu? Aangezien ze nu ook buiten Japan gefokt worden enzo?quote:Op woensdag 29 april 2020 10:41 schreef Tris het volgende:
[..]
Ja, klopt. Hoor je niet zo heel veel meer over volgens mij.
Geen fan van hartig smeerspul.quote:
quote:Op woensdag 29 april 2020 10:46 schreef Molo het volgende:
Gouden tip van iemand op LinkedIn voor mensen die het thuiswerken als zwaar ervaren met kinderen, huisdieren, partners om hen heen of juist omdat ze het druk hebben en geen collega's of huisgenoten hebben om hen heen
Tromgeroffel.....
Komt ie hoor!
'Neem even pauze van werk'
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Dat is vier seconden uitspreken, tegen een consultancy fee van over nine thousand per uur, gauw een tientje. Betalen!quote:Op woensdag 29 april 2020 10:46 schreef Molo het volgende:
Gouden tip van iemand op LinkedIn voor mensen die het thuiswerken als zwaar ervaren met kinderen, huisdieren, partners om hen heen of juist omdat ze het druk hebben en geen collega's of huisgenoten hebben om hen heen
Tromgeroffel.....
Komt ie hoor!
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
In India lopen moeders met drie kinderen op hun rug rijst te plukken maar alle Nederlandse vrouwen zijn overstuur omdat ze hun kind overdag zien, pure horrorquote:Op woensdag 29 april 2020 10:46 schreef Molo het volgende:
Tromgeroffel.....
Komt ie hoor!
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Dat inderdaad ja, ik snap het probleem ook niet zo eigenlijk.quote:Op woensdag 29 april 2020 10:48 schreef UitStraling het volgende:
[..]
In India lopen moeders met drie kinderen op hun rug rijst te plukken maar alle Nederlandse vrouwen zijn overstuur omdat ze hun kind overdag zien, pure horror
Dat vind ik zelf wat andersquote:Op woensdag 29 april 2020 10:48 schreef UitStraling het volgende:
[..]
In India lopen moeders met drie kinderen op hun rug rijst te plukken maar alle Nederlandse vrouwen zijn overstuur omdat ze hun kind overdag zien, pure horror
Als je baan is om dat soort bullshit te spuien, snap ik het ook niet. Zodra je daadwerkelijk verantwoordelijkheden hebt waar je je kop bij moet houden, leidt zo'n koter wel ontiegelijk af ja.quote:Op woensdag 29 april 2020 10:48 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Mijn nichtje ook, die draait helemaal door omdat de kinderen thuis zijn, ja wie heeft die uitgescheten dan?quote:Op woensdag 29 april 2020 10:48 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat inderdaad ja, ik snap het probleem ook niet zo eigenlijk.
quote:Op woensdag 29 april 2020 10:50 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Mijn nichtje ook, die draait helemaal door omdat de kinderen thuis zijn, ja wie heeft die uitgescheten dan?
En waar zijn de vaders in dit verhaal?quote:Op woensdag 29 april 2020 10:52 schreef UitStraling het volgende:
Veel moeders schrikken nu ineens omdat ze moeder moeten zijn en dan hebben ze ook nog een heeeeeeel erg belangrijke baan hoor.
En vaders?quote:Op woensdag 29 april 2020 10:52 schreef UitStraling het volgende:
Veel moeders schrikken nu ineens omdat ze moeder moeten zijn en dan hebben ze ook nog een heeeeeeel erg belangrijke baan hoor.
Kennelijk voor een heleboel mensen toch niet.quote:Op woensdag 29 april 2020 10:54 schreef Molo het volgende:
Als je geen werk te doen hebt is het een ander verhaal, dan kun je elkaar even zat zijn omdat op elkaars lip maar is het verder prima te doen en gezellig te maken
Hoeveel mensen ken jij die niet werken? Ik ken eigenlijk geen mensen die niet werken en kinderen hebben, of ze werken niet vanwege forse gezondheidsproblemenquote:Op woensdag 29 april 2020 10:56 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Kennelijk voor een heleboel mensen toch niet.
Ik zelf om me heen? Weinig. Geen eigenlijk denk ik. Maar het hele land heeft het er wel over. Dat zal toch niet compleet verzonnen zijn dan.quote:Op woensdag 29 april 2020 10:58 schreef Molo het volgende:
[..]
Hoeveel mensen ken jij die niet werken? Ik ken eigenlijk geen mensen die niet werken en kinderen hebben, of ze werken niet vanwege forse gezondheidsproblemen
Doe datquote:Op woensdag 29 april 2020 11:01 schreef Molo het volgende:
Dat gezegd hebbende ga ik nu weer een últrabelangrijke meeting in in mijn topbelangrijke cruciale baan
Wie heeft het daarover dan? Ik hoor die mensen nietquote:Op woensdag 29 april 2020 11:00 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik zelf om me heen? Weinig. Geen eigenlijk denk ik. Maar het hele land heeft het er wel over. Dat zal toch niet compleet verzonnen zijn dan.
Oh, dat kan. Daar hoef ik niet per se wat aan te doen of zoquote:
Je zit toch thuis....quote:Op woensdag 29 april 2020 11:05 schreef Budapestenaar het volgende:
Ah fijn, de reiskostenvergoeding komt ook te vervallen.
Met terugwerkende kracht vanaf 1 maart zeker....?quote:Op woensdag 29 april 2020 11:05 schreef Budapestenaar het volgende:
Voor iedereen, of alleen bij jouw werkgever??quote:Op woensdag 29 april 2020 11:05 schreef Budapestenaar het volgende:
Ja, maar abonnementen lopen wel door. En thuis maak je ook kosten, die dan voor het gemak even niet gecompenseerd worden.quote:
Alleen bij die van mij. En vooralsnog alleen in mei.quote:Op woensdag 29 april 2020 11:06 schreef Bos81 het volgende:
[..]
Voor iedereen, of alleen bij jouw werkgever??
Zoals? De koffie die je nu zelf moet betalen? Of waar doel je op?quote:Op woensdag 29 april 2020 11:07 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Ja, maar abonnementen lopen wel door. En thuis maak je ook kosten, die dan voor het gemak even niet gecompenseerd worden.
Okee,quote:Op woensdag 29 april 2020 11:07 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Alleen bij die van mij. En vooralsnog alleen in mei.
Ik hoor vooral dat het voor een hoop best een uitdaging blijkt (want niet gewend aan werken op afstand, videomeetings blijken veel intensiever dan een gewone vergadering) en dat daarbíj kinderen hebben rondlopen die ook "gewoon" onderwijs moeten krijgen (en het ene kind is daarin makkelijker dan het andere) best veel is. Combineer dat met een ongeëmancipeerd huishouden en moeders mag alles doen.quote:Op woensdag 29 april 2020 11:00 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik zelf om me heen? Weinig. Geen eigenlijk denk ik. Maar het hele land heeft het er wel over. Dat zal toch niet compleet verzonnen zijn dan.
Koffie, stroom. Geen mega-bedragen, maar wel kosten die je maakt.quote:Op woensdag 29 april 2020 11:08 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zoals? De koffie die je nu zelf moet betalen? Of waar doel je op?
Koffie, energie en aanschaf derde partij hardware krijg ik thuis ook vergoed.quote:Op woensdag 29 april 2020 11:08 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Netjes. En logisch ook.quote:Op woensdag 29 april 2020 11:10 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Koffie, energie en aanschaf derde partij hardware krijg ik thuis ook vergoed.
Ik ben gewoon een zolderkamerkluizenaar en ik heb er weinig last van. Ik wil over een week of wat wel eens naar de kapper, en even wat collega's zien (familie kan wachten, vrienden heb ik toch niet) en dan kan ik er wel weer even tegenaanquote:Op woensdag 29 april 2020 11:09 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Ik hoor vooral dat het voor een hoop best een uitdaging blijkt (want niet gewend aan werken op afstand, videomeetings blijken veel intensiever dan een gewone vergadering) en dat daarbíj kinderen hebben rondlopen die ook "gewoon" onderwijs moeten krijgen (en het ene kind is daarin makkelijker dan het andere) best veel is. Combineer dat met een ongeëmancipeerd huishouden en moeders mag alles doen.
Onze energiekosten zullen wel flink hoger zijn nu, met twee thuiswerkers die normaal de hele dag van huis zijn. Nog los van koffie en hoger waterverbruik (want hey, naar het toilet moet je ook.)quote:Op woensdag 29 april 2020 11:08 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Je bespaart ook weer en hoop tijd. Ik vind het lastig hoor, om dat nou zwaar te rekenen.quote:Op woensdag 29 april 2020 11:09 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Koffie, stroom. Geen mega-bedragen, maar wel kosten die je maakt.
quote:Op woensdag 29 april 2020 11:05 schreef Budapestenaar het volgende:
quote:Op woensdag 29 april 2020 11:11 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik ben gewoon een zolderkamerkluizenaar en ik heb er weinig last van. Ik wil over een week of wat wel eens naar de kapper, en even wat collega's zien (familie kan wachten, vrienden heb ik toch niet) en dan kan ik er wel weer even tegenaan
En da's prima, maar dan is het niet onlogisch dat het voor een gezin een compleet andere situatie is nu, met het wegvallen van school/opvang.quote:Op woensdag 29 april 2020 11:11 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik ben gewoon een zolderkamerkluizenaar en ik heb er weinig last van. Ik wil over een week of wat wel eens naar de kapper, en even wat collega's zien (familie kan wachten, vrienden heb ik toch niet) en dan kan ik er wel weer even tegenaan
Als het bedrijf principieel gaat doen, ga ik ook mijn hakken in het zand zetten.quote:Op woensdag 29 april 2020 11:12 schreef Arch-Indar het volgende:
[..]
Je bespaart ook weer en hoop tijd. Ik vind het lastig hoor, om dat nou zwaar te rekenen.
ipv half 7, nu 5 voor 8 bed uit, en om 8 uur op werk. ipv 6 uur thuis, 5 uur thuis. Dat is allemaal extra vrije tijd die ik nu ineens heb.
Daarin kan ik hoop dingen doen die ik anders niet zou doen, of op andere momenten moet doen. Dat is ook wat waard.
Wat ook nog meespeelt is dat de kinderen lang niet allemaal even lekker in hun vel zitten nowdays. Ze missen de structuur, hun vriendjes, sport (al mag dat nu wel weer) etc. Dus de kinderen zijn ook niet de makkelijkste op het moment.quote:Op woensdag 29 april 2020 11:09 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Ik hoor vooral dat het voor een hoop best een uitdaging blijkt (want niet gewend aan werken op afstand, videomeetings blijken veel intensiever dan een gewone vergadering) en dat daarbíj kinderen hebben rondlopen die ook "gewoon" onderwijs moeten krijgen (en het ene kind is daarin makkelijker dan het andere) best veel is. Combineer dat met een ongeëmancipeerd huishouden en moeders mag alles doen.
Die verdienen dat iedere werknemer de hakken in het zand zet. Minimaal.quote:Op woensdag 29 april 2020 11:12 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Als het bedrijf principieel gaat doen, ga ik ook mijn hakken in het zand zetten.
Tsja, normaal gesproken vind ik die bedragen de moeite van het uitrekenen niet eens waard. En wat het al is valt dan onder iets als clubliefde / loyaliteit of hoe je het noemen wilt.quote:Op woensdag 29 april 2020 11:09 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Koffie, stroom. Geen mega-bedragen, maar wel kosten die je maakt.
Dat ook nog inderdaad, het is voor volwassenen al lastig, laat staan voor de jeugd.quote:Op woensdag 29 april 2020 11:13 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Wat ook nog meespeelt is dat de kinderen lang niet allemaal even lekker in hun vel zitten nowdays. Ze missen de structuur, hun vriendjes, sport (al mag dat nu wel weer) etc. Dus de kinderen zijn ook niet de makkelijkste op het moment.
Dat ook ja.quote:Op woensdag 29 april 2020 11:15 schreef IJsdraakje het volgende:
En bij een werkgever die zich ook gewoon fatsoenlijk opstelt, zijn die extra kosten inderdaad niet zo'n punt, dan heb je de trade-off met thuis derpen. Alleen eikels kunnen 'm krijgen hoor.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |