Ik zeg toch ook niet dat het massaal rondgaat. Alleen dat je ook in de zomer gewoon griep kunt krijgen.quote:Op woensdag 29 april 2020 10:19 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Er kan inderdaad een enkeling vanuit het buitenland besmet raken met influenza. Dat klopt. Maar influenza zal in Nederland absoluut NIET rondgaan in de zomer.
Heeft een permanente lockdown van de hele bevolking toch nog nut.quote:
Vergete het tonen van een app niet!quote:Op woensdag 29 april 2020 10:20 schreef OProg het volgende:
[..]
Heeft een permanente lockdown van de hele bevolking toch nog nut.
Klopt ja. Er bestaat zelfs een minieme kans dat je het ebola-virus oploopt.quote:Op woensdag 29 april 2020 10:19 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik zeg toch ook niet dat het massaal rondgaat. Alleen dat je ook in de zomer gewoon griep kunt krijgen.
Dat is zo niet waar. Ik heb de influenza gehad in Juni.quote:Op woensdag 29 april 2020 10:19 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Er kan inderdaad een enkeling vanuit het buitenland besmet raken met influenza. Dat klopt. Maar influenza zal in Nederland absoluut NIET rondgaan in de zomer.
Natuurlijk heb jij influenza gehad in de zomer. Ik twijfel er absoluut niet aan.quote:Op woensdag 29 april 2020 10:24 schreef F1gamer het volgende:
[..]
Dat is zo niet waar. Ik heb de influenza gehad in Juni.
Die user op wie ik reageerde wel.quote:Op woensdag 29 april 2020 10:15 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Welke logica? Er is toch niemand meer die Covid als een influenza-variant wegzet? Behalve dan dus die Wit-Russische president misschien.
Mijn huisgenoot is fysio en die heeft gewoon lekker doorbehandeld ondanks dat hij ziek was. lekker werken aan de groepsimmuniteit!quote:Op woensdag 29 april 2020 09:45 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Vind het ook bijzonder dat fysio's nog dicht moeten. Die mag je toch gewoon onder (semi)-medici plaatsen lijkt mij. Genoeg mensen die ernstig last hebben van pijn als ze geen fysio-behandeling krijgen. Met handschoenen en wat kapjes lijkt me dat toch goed te doen.
Zal daar ook nog wel een tijdje door blijven gaan helaas.quote:Op woensdag 29 april 2020 10:27 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Gaat redelijk goed in Europa als ik de cijfers bekijk, maar cases en doden in landen als Brazilie en Mexico lijken nog steeds behoorlijk te groeien. Meer dan 500 doden in Brazilie gister.
Als het in die krottenwijken daar toeslaat zal het wel hard gaan.quote:Op woensdag 29 april 2020 10:27 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Gaat redelijk goed in Europa als ik de cijfers bekijk, maar cases en doden in landen als Brazilie en Mexico lijken nog steeds behoorlijk te groeien. Meer dan 500 doden in Brazilie gister.
Waarschijnlijk zal je dat niet terug zien in de officiële cijfers daar.quote:Op woensdag 29 april 2020 10:29 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Als het in die krottenwijken daar toeslaat zal het wel hard gaan.
Dit. Het is niet eens bekend hoeveel mensen er nou totaal in de grote steden wonen. Schattingen lopen soms wel een miljoen uiteen.quote:Op woensdag 29 april 2020 10:30 schreef Momo het volgende:
[..]
Waarschijnlijk zal je dat niet terug zien in de officiële cijfers daar.
Volgens mij is het oversterfte bij ons constant zo'n beetje gelijk aan de doden die die geregistreerd staan aan corona.quote:Op woensdag 29 april 2020 10:28 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Bagger journalistiek van nu.nl
https://www.nu.nl/coronav(...)l#coral_talk_wrapper
vergelijken het aantal geregistreerde corona doden + de onverklaarde oversterfte in de VK met het aantal geregistreerde corona doden in Frankrijk en Spanje. Maar Frankrijk en Spanje hebben ook een behoorlijke onverklaarde oversterfte wat hoogstwaarschijnlijk aan corona toe te schrijven is. In Spanje is dat ongeveer 50-60%, en in Frankrijk 20-30% bovenop de al geregistreerde corona doden. Ze vergelijken dus appels met peren met alleen appels. Een vergelijking met Belgie gaat ook niet op omdat ze daar iedereen met een verdenking op corona als corona dode registreren, Belgie heeft dus nauwelijks onverklaarde oversterfte en het aantal geregistreerde corona doden in Belgie komt waarschijnlijk veel dichter bij de werkelijkheid dan andere landen in Europa.
Het past wel in het plaatje wat je nu in veel landen ziet. Er wordt veel naar het buitenland gewezen om de eigen inwoners erop te wijzen hoe slecht het daar is, en om aan te geven hoe goed het eigen land het doet.
Oversterfte zie hier: https://www.nytimes.com/i(...)-missing-deaths.html
Waar ik vooral benieuwd naar ben is of er de komende maanden een ondersterfte zichtbaar wordt zoals door velen hier geopperd (maar waar ikzelf mijn twijfels bij hem).quote:Op woensdag 29 april 2020 10:28 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Bagger journalistiek van nu.nl
https://www.nu.nl/coronav(...)l#coral_talk_wrapper
vergelijken het aantal geregistreerde corona doden + de onverklaarde oversterfte in de VK met het aantal geregistreerde corona doden in Frankrijk en Spanje. Maar Frankrijk en Spanje hebben ook een behoorlijke onverklaarde oversterfte wat hoogstwaarschijnlijk aan corona toe te schrijven is. In Spanje is dat ongeveer 50-60%, en in Frankrijk 20-30% bovenop de al geregistreerde corona doden. Ze vergelijken dus appels met peren met alleen appels. Een vergelijking met Belgie gaat ook niet op omdat ze daar iedereen met een verdenking op corona als corona dode registreren, Belgie heeft dus nauwelijks onverklaarde oversterfte en het aantal geregistreerde corona doden in Belgie komt waarschijnlijk veel dichter bij de werkelijkheid dan andere landen in Europa.
Het past wel in het plaatje wat je nu in veel landen ziet. Er wordt veel naar het buitenland gewezen om de eigen inwoners erop te wijzen hoe slecht het daar is, en om aan te geven hoe goed het eigen land het doet.
Oversterfte zie hier: https://www.nytimes.com/i(...)-missing-deaths.html
Officiële cijfers zijn er daar natuurlijk sowieso niet echt aangezien het niet eens duidelijk is hoeveel mensen er uberhaupt wonen. Dus kan zelfs nog gemakkelijk weggemoffeld worden indien gewenst.quote:Op woensdag 29 april 2020 10:30 schreef Momo het volgende:
[..]
Die tweede piek is helemaal geen vaststaand gegeven. Hooguit een prognose, maar hoe lang die nog stand houdt zullen we gaan zien.quote:Op woensdag 29 april 2020 09:49 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Met het risico op een tweede piek die hoger wordt dan de eerste? Maar dat moet je toch niet willen?
Heb je het onderste linkje geklikt en bekeken?quote:Op woensdag 29 april 2020 10:33 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Volgens mij is het oversterfte bij ons constant zo'n beetje gelijk aan de doden die die geregistreerd staan aan corona.
Dat denk ik ook niet. Maar via via lekt er vaak wel wat uit - kan best pas maanden later zijn - over hoe de werkelijke situatie is geweest.quote:Op woensdag 29 april 2020 10:30 schreef Momo het volgende:
[..]
Als we alert zijn en goed testen + isoleren hoeft er geen 2e piek te komen. Eerder een lang plateau.quote:Op woensdag 29 april 2020 10:37 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Die tweede piek is helemaal geen vaststaand gegeven. Hooguit een prognose, maar hoe lang die nog stand houdt zullen we gaan zien.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |