abonnement Unibet Coolblue
pi_192854073
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 08:58 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Ja... Wij hebben Broekhoven...
Dat is waar roy donders vandaan komt toch :D ?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  woensdag 29 april 2020 @ 09:23:45 #27
149959 SQ
snelle trees
pi_192854084
Volgens mij zijn die huispakken júist dorps ja. Ik zie ze hier ook meer dan in de stad :P
disclaimer
pi_192854102
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 08:58 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Ja... Wij hebben Broekhoven...
Oh ja, Broekhoven.
Mijn zusje woont aan de rand van Broekhoven op kamers, ik hoor wel eens verhalen...
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_192854141
quote:
1s.gif Op woensdag 29 april 2020 08:52 schreef SQ het volgende:

[..]

Dan noem je ook wel een stad O+
Dat is dus mijn referentie qua stad. En dat is geloof ik erger dan wat ik hier tegen kom.

Edit: mijn referentie is Eindhoven, sorry. Maar dan meestal wel Woensel *)
Die andere stad zat ik op school, ja, dan noem je wel een stad.

[ Bericht 16% gewijzigd door LeSage op 29-04-2020 09:40:47 ]
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_192854263
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 08:36 schreef mefke79 het volgende:
Ik werk op een roc in de stad naast Eindhoven zeg maar. Sokken in badslippers, huispakken, heuptasjes en jassen van 800 euro, ik zie ze normaal dagelijks. Jammer dat de school dicht is, nou krijg ik de nieuwe mode niet mee :'(
Mijn stadje O+ O+ O+
Ik ben trots dat ik dat als geboorteplaats in mijn paspoort heb staan
pi_192854289
Over welke stad hebben jullie het nou :P Helmond ofZo?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  woensdag 29 april 2020 @ 09:55:59 #32
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_192854568
Die joggingpakken horen toch ook gewoon blonde extensions a la Barbie bij? (En dito grote voorgevel en lippen en zulks)
Afgrijselijk.. (en gelukkig heb ik ze er bij mij nog niet over gehoord)

Ff wat anders.. zaterdag mag jongste weer sporten en ze wil zó graag.. maar kriebelhoest (geen corona, echt niet)
Die Noscapect-pilletjes werken maar een beetje.. iemand nog andere suggesties om die kriebelhoest kwijt te raken? (Of in elk geval voor 1,5 uur te onderdrukken als het niet anders kan?)
Soms uren geen kuchje en dan staat ze ineens weer een half uur te blaffen..
die rot hoest is het hele gezin aan het rondgaan; ik heb m ook.. :(
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  woensdag 29 april 2020 @ 10:04:11 #33
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_192854661
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 09:04 schreef mefke79 het volgende:

[..]

Ja heerlijk om naar te kijken :P never a dull moment zeg maar.

Er komen ook genoeg mensen uit omliggende dorpen, die zijn wat meer van het kapotte spijkerbroek met net te strak shirt. Eigenlijk lijken alle meiden tussen de 16 en 20 wel in 1 winkel te shoppen.Rokjes zie je amper en als ze ze dragen zijn ze te kort. En de meeste jongens gaan pas in shirt als het 30 graden is.

Bij ons op de opleiding mogen echte trainingspakken niet. Levert ook minimaal 2 keer per week de discussie op of iets nou wel of geen trainingspak is. En de jas moet uit, ook zoiets. Juf dit is geen jas 8)7

Pubers O+
Nou ja, wij waren net voor de lockdown in Turkije. En in het hotel tijdens het avondeten en het ontbijt zaten de mensen ook met hun jas (bontkraag) aan. En man moest ook naar hun kantoor daar, en daar zat het personeel ook met jas aan.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 29 april 2020 @ 10:05:17 #34
269689 crew  Viv
pi_192854676
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 09:55 schreef E.T. het volgende:
Ff wat anders.. zaterdag mag jongste weer sporten en ze wil zó graag.. maar kriebelhoest (geen corona, echt niet)
Die Noscapect-pilletjes werken maar een beetje.. iemand nog andere suggesties om die kriebelhoest kwijt te raken? (Of in elk geval voor 1,5 uur te onderdrukken als het niet anders kan?)
Soms uren geen kuchje en dan staat ze ineens weer een half uur te blaffen..
die rot hoest is het hele gezin aan het rondgaan; ik heb m ook.. :(
Door dit soort plannen zijn we voorlopig nog niet van corona af. :X Of is ze negatief getest dan?
  woensdag 29 april 2020 @ 10:13:58 #35
149959 SQ
snelle trees
pi_192854791
quote:
1s.gif Op woensdag 29 april 2020 09:35 schreef Adrian4 het volgende:

[..]

Mijn stadje O+ O+ O+
Ik ben trots dat ik dat als geboorteplaats in mijn paspoort heb staan
Als enige.
disclaimer
pi_192854857
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 09:55 schreef E.T. het volgende:
Die joggingpakken horen toch ook gewoon blonde extensions a la Barbie bij? (En dito grote voorgevel en lippen en zulks)
Afgrijselijk.. (en gelukkig heb ik ze er bij mij nog niet over gehoord)

Ff wat anders.. zaterdag mag jongste weer sporten en ze wil zó graag.. maar kriebelhoest (geen corona, echt niet)
Die Noscapect-pilletjes werken maar een beetje.. iemand nog andere suggesties om die kriebelhoest kwijt te raken? (Of in elk geval voor 1,5 uur te onderdrukken als het niet anders kan?)
Soms uren geen kuchje en dan staat ze ineens weer een half uur te blaffen..
die rot hoest is het hele gezin aan het rondgaan; ik heb m ook.. :(
Neusspray zou ik in normale tijden zeggen. Kriebelhoest komt nogal eens van slijm dat uit neusholte achterin je keel drupt. Maar nu zou ik het risico gewoon niet nemen. Je weet niet of het corona is, het past er wel bij. Gaat vast weer over, jammer dat ze dan even moet wachten met sporten.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_192855271
quote:
12s.gif Op woensdag 29 april 2020 10:13 schreef SQ het volgende:

[..]

Als enige.
Nee hoor, ken er heel veel.
  woensdag 29 april 2020 @ 10:49:26 #38
149959 SQ
snelle trees
pi_192855276
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 10:48 schreef Adrian4 het volgende:

[..]

Nee hoor, ken er heel veel.
Mind the pi :P
disclaimer
  woensdag 29 april 2020 @ 10:49:59 #39
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_192855289
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 09:55 schreef E.T. het volgende:
Die joggingpakken horen toch ook gewoon blonde extensions a la Barbie bij? (En dito grote voorgevel en lippen en zulks)
Afgrijselijk.. (en gelukkig heb ik ze er bij mij nog niet over gehoord)

Ff wat anders.. zaterdag mag jongste weer sporten en ze wil zó graag.. maar kriebelhoest (geen corona, echt niet)
Die Noscapect-pilletjes werken maar een beetje.. iemand nog andere suggesties om die kriebelhoest kwijt te raken? (Of in elk geval voor 1,5 uur te onderdrukken als het niet anders kan?)
Soms uren geen kuchje en dan staat ze ineens weer een half uur te blaffen..
die rot hoest is het hele gezin aan het rondgaan; ik heb m ook.. :(
Ik snap de drang tot trainen echt helemaal. Jongste heeft hier per ongeluk een paar dagen illegaal staan basketballen, omdat we echt dachten dat dat weer mocht, en er geen papiertje ofzo bij het veld hing. Kwam gisteren echt verdrietig terug toen hij door de beveiliging was aangesproken. Hij was een paar dagen zo gelukkig.

Maar ziekte onderdrukken vind ik echt niet (meer) kunnen.
pi_192855324
De pakken joh! Wij zijn niet bepaald hippe modebewuste mensen, maar dat doet toch serieus niemand aan?!

B heeft last van tranende ogen en een loopneus vanwege hooikoorts of een andere allergie. Dat heeft ie elk voorjaar (zie eerdere posts). Soms wekenlang niets en dan ineens 3 dagen knalrode ogen en dus niezen en snot. Ik vrees toch dat ie thuis moet blijven van school en sport als hij net die dag loopt te niezen en rode ogen heeft. Wij weten dat het geen Corona is, maar andere kinderen en ouders niet.

Ik kwam net bij de supermarkt een ouder van school tegen. Zij heeft 3 kinderen in 3 verschillende klassen, nu matchen de dagen wel maar de tijden niet. Ze heeft alle 3 de smaken gekregen: 08:20 tot 13:50, 08:30 tot 14:00 en 08:40 tot 14:10. Je mag niet bij school wachten dus ze gaat op en neer fietsen, ze woont gelukkig erg dichtbij, maar dat is best onhandig zeg maar.
Ze heeft al even contact opgenomen met de directeur, maar die is onverwurmbaar, op zich te begrijpen, maar zij moet nu 12 keer op en neer. (ze mag dus niet de kinderen al in de klassen afgooien) Helemaal niet over nagedacht aangezien wij er maar 1 op school hebben.

Oh en vakanties, wij zijn toch maar eens aan het rondkijken in Nederland. Hoe langer we erover nadenken hoe meer de vakantie naar Zweden ons tegen gaat staan. Daar ter plekke geloof ik het allemaal wel, maar om nou 14 uur op die boot te zitten waar wsl alle faciliteiten dicht zijn. En helemaal rijden is te ver. En naar het buitenland voelt ook niet helemaal lekker.
Luxe problemen, ik weet het. En nee we hoeven natuurlijk niet perse op vakantie, maar even een andere omgeving zou wel fijn zijn eigenlijk :@
We gaan pas 29 juli overigens, dus we hebben nog even maar omboeken en/of annuleren moet wel uiterlijk 30 mei. Nederland is niet een vol vakantiepark, we kijken naar huisjes in het bos bijvoorbeeld.
  woensdag 29 april 2020 @ 10:53:07 #41
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_192855331
Jongste zit echt al weken thuis, zonder enig fysiek contact met anderen (net als wij allemaal). Ik heb haar enthousiasme al getemperd dat ze er rekening mee moet houden dat het niet gaat gebeuren zaterdag, maar als ik het wat kan helpen..

En alleen droge hoest wordt nergens genoemd als Corona, dan is het een combinatie van droge hoest met andere symptomen.

Dus nee, ik neem zeker geen onnodig risico, maar tegenwoordig kun je niets meer vragen geloof ik..
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_192855368
Codeïne onderdrukt de hoestprikkel, geen idee of dat zonder recept verkrijgbaar is.

Al zou ik haar niet laten gaan, als ze daar wel een hoestbui krijgt krijg je scheve gezichten en dat wil je ook niet voor haar.. en voor jezelf want je hebt haar laten gaan met klachten terwijl dat tegen alle adviezen is...
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_192855418
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 10:52 schreef exode het volgende:
Ik kwam net bij de supermarkt een ouder van school tegen. Zij heeft 3 kinderen in 3 verschillende klassen, nu matchen de dagen wel maar de tijden niet. Ze heeft alle 3 de smaken gekregen: 08:20 tot 13:50, 08:30 tot 14:00 en 08:40 tot 14:10. Je mag niet bij school wachten dus ze gaat op en neer fietsen, ze woont gelukkig erg dichtbij, maar dat is best onhandig zeg maar.
Ze heeft al even contact opgenomen met de directeur, maar die is onverwurmbaar, op zich te begrijpen, maar zij moet nu 12 keer op en neer.
Oh, wat onhandig. Hier op school zijn ook verschillende start- en eindtijden, maar als je ene kind om 11.45 zou moeten starten en de ander om 12.15, mag je ze wel allebei al om 11.45 brengen en is er overbruggingsopvang oid. Dat vind ik dan wel weer goed geregeld.

Hoewel wij gisteren in de klassenapp al een oproep ontvingen om toch vooral te pleiten voor hele dagen, want dat zou beter zijn, dus ik moet nog maar zien wat het hier uiteindelijk wordt. :')
  woensdag 29 april 2020 @ 10:58:50 #44
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_192855426
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 10:53 schreef E.T. het volgende:
tegenwoordig kun je niets meer vragen geloof ik..
Je kunt het best vragen, maar dan krijg je wel een antwoord dat je misschien niet zint. Een kriebelhoest die het hele gezin rondgaat is dus sowieso besmettelijk. Waarom zou je dat nu gaan zitten verspreiden?
in de haak.
pi_192855451
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 10:58 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Oh, wat onhandig. Hier op school zijn ook verschillende start- en eindtijden, maar als je ene kind om 11.45 zou moeten starten en de ander om 12.15, mag je ze wel allebei al om 11.45 brengen en is er overbruggingsopvang oid. Dat vind ik dan wel weer goed geregeld.

Hoewel wij gisteren in de klassenapp al een oproep ontvingen om toch vooral te pleiten voor hele dagen, want dat zou beter zijn, dus ik moet nog maar zien wat het hier uiteindelijk wordt. :')
Ja en de twee jongste (groep 1 en groep 3) zitten naast elkaar qua klas. Ze moeten ook dezelfde route naar binnen nemen. Ik snap echt wel dat ze niet allemaal uitzonderingen gaan maken, maar de reden van de routes en starttijden is om niet teveel ouders tegelijk door die gangen te hebben. Maar goed....wie weet kan ze met de juf iets regelen of zo.
pi_192855570
quote:
1s.gif Op woensdag 29 april 2020 10:55 schreef littledrummergirl het volgende:
Codeïne onderdrukt de hoestprikkel, geen idee of dat zonder recept verkrijgbaar is.

Al zou ik haar niet laten gaan, als ze daar wel een hoestbui krijgt krijg je scheve gezichten en dat wil je ook niet voor haar.. en voor jezelf want je hebt haar laten gaan met klachten terwijl dat tegen alle adviezen is...
Codeine heb je een recept voor nodig.
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 10:52 schreef exode het volgende:

Ik kwam net bij de supermarkt een ouder van school tegen. Zij heeft 3 kinderen in 3 verschillende klassen, nu matchen de dagen wel maar de tijden niet. Ze heeft alle 3 de smaken gekregen: 08:20 tot 13:50, 08:30 tot 14:00 en 08:40 tot 14:10. Je mag niet bij school wachten dus ze gaat op en neer fietsen, ze woont gelukkig erg dichtbij, maar dat is best onhandig zeg maar.
Ze heeft al even contact opgenomen met de directeur, maar die is onverwurmbaar, op zich te begrijpen, maar zij moet nu 12 keer op en neer.
Dat is wel heel idioot want zo breng je volwassenen wel heel veel op de been, dat moesten we toch allemaal beperken? Als je 12 keer (!) op en neer moet loop je toch veel meer risico dan als je 2x moet...

Ik weet dus nog niks van school en ik zit notabene in de MR. Ze gaan hier vanaf 4 mei een plan bedenken.
pi_192855691
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 10:53 schreef E.T. het volgende:
Jongste zit echt al weken thuis, zonder enig fysiek contact met anderen (net als wij allemaal). Ik heb haar enthousiasme al getemperd dat ze er rekening mee moet houden dat het niet gaat gebeuren zaterdag, maar als ik het wat kan helpen..

En alleen droge hoest wordt nergens genoemd als Corona, dan is het een combinatie van droge hoest met andere symptomen.

Dus nee, ik neem zeker geen onnodig risico, maar tegenwoordig kun je niets meer vragen geloof ik..
Daro hoestcapsules, die dempen de kriebel ook.
*poef* nu is het weg
pi_192855705
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 11:01 schreef exode het volgende:

[..]

Ja en de twee jongste (groep 1 en groep 3) zitten naast elkaar qua klas. Ze moeten ook dezelfde route naar binnen nemen. Ik snap echt wel dat ze niet allemaal uitzonderingen gaan maken, maar de reden van de routes en starttijden is om niet teveel ouders tegelijk door die gangen te hebben. Maar goed....wie weet kan ze met de juf iets regelen of zo.
Ouders mogen school sowieso niet in en plein niet op. Dus dat argument gaat al niet op. Hier drie starttijden op alfabet, wij mogen als allerlaatste.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_192856079
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 11:22 schreef mefke79 het volgende:

[..]

Ouders mogen school sowieso niet in en plein niet op. Dus dat argument gaat al niet op. Hier drie starttijden op alfabet, wij mogen als allerlaatste.
Sorry, ik bedoelde de gangen naar het gebouw toe. Wij moeten door kruipdoor sluipdoor routes om verschillende ingangen te hebben. Dus inderdaad niet in het gebouw zelf (of schoolplein) Dus ze staat ook gewoon 2 keer achter elkaar bij dezelfde deur.
pi_192856303
Bij ons hebben alle lokalen een achterdeur, met uitzondering van de opvang (daar zit een hek met buitenspeeltuin). Ik hoop dat ze slim zijn en daar gewoon gebruik van gaan maken, dan heb je gelijk alle ouders verspreid. Kun je eventueel nog de lokalen om en om uit laten gaan, is het helemaal opgelost.

Als ik die moeder zou zijn die Exode sprak zou ik gewoon naast het schoolplein blijven wachten. Een beetje rekening houden met de praktische kant hiervan mag best.

Hier hebben ze de groepen verdeeld (montessori met combi-klassen), alleen de kleuters zijn gesplitst waarbij wel rekening is gehouden met broers/zussen in hogere klassen. Helaas niet met kinderen op het inpandige kdv, dus wij zijn er alsnog drie dagen in de week (waarvan 2 met de andere kinderen mee omdat die niet alleen thuis mogen blijven), en andere ouders zelfs 4 dagen. Maar goed, het gaat ook maar om 2,5e week.

Ik heb overigens wel de dinsdag als ze allemaal tegelijk weer op school en opvang zitten vrijgenomen. Even wat rust!
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')