abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 28 april 2020 @ 18:31:16 #121
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_192846914
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 18:30 schreef Remco het volgende:

[..]

Als wij in 2 weken de IC capaciteit kunnen verdubbelen(wat is gebleken) lijkt het mij nergens voor nodig structureel meer bedden te hebben.
De bedden zijn niet het probleem, maar het personeel.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
  dinsdag 28 april 2020 @ 18:31:39 #122
3542 Gia
User under construction
pi_192846922
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 18:27 schreef Wirelessmouse het volgende:
Om ook de komende jaren coronapatiënten te kunnen opvangen, moet de capaciteit van de IC's structureel omhoog van 1150 bedden naar 1531. Dat blijkt uit een berekening van de Nederlandse Vereniging voor Intensive Care (NVIC), het Landelijk Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding (LCPS) en het RIVM.

Bij de berekening wordt aangenomen dat omwille van de groepsimmuniteit 60 procent van de Nederlandse bevolking besmet moet raken en 0,45 procent op de IC belandt. Dat leidt tot ongeveer 37.500 IC-patiënten over de komende drie jaar. Evenredig verdeeld (pieken en dalen niet meegenomen) levert dat, tenzij er een vaccin komt, een permanente behoefte op van 639 IC-plekken voor covid-19-patiënten.

We gaan er blijkbaar allemaal aan geloven, aldus dit stukje op de NOS site.

https://nos.nl/artikel/23(...)en-op-te-vangen.html
Maar alle nieuwgeborenen halen die groepsimmuniteit weer naar beneden.
pi_192846930
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2020 18:28 schreef quirina het volgende:

[..]

Dus het gaat nog jááááren duren voordat er een vaccin is.
Dat staat daar niet he.
Sterker Dhr. Gommmers houdt zich daar niet mee bezig. En heeft vast ook geen idee wanneer er een vaccin is.
Lees nou eens wat er staat.
  Moderator dinsdag 28 april 2020 @ 18:32:03 #124
249559 crew  Lavenderr
pi_192846932
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 18:30 schreef hooibaal het volgende:

[..]

In principe wisten we dat al. Het hele beleid is er dan ook op gericht om die besmettingen niet allemaal tegelijk te laten plaatsvinden, niet om ze te voorkomen.
Dan hadden ze dat eerlijker moeten communiceren.
  dinsdag 28 april 2020 @ 18:32:41 #125
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_192846944
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 18:32 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Volgens mij doen ze niet anders. Dit is het hele idee achter 'flatten the curve'.
pi_192846949
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 18:32 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Speech van Rutte gemist?
  dinsdag 28 april 2020 @ 18:33:46 #127
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_192846963
Maar een vaste uitbreiding van het aantal IC-plaatsen is natuurlijk een erg goed idee.
pi_192846968
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 18:30 schreef hooibaal het volgende:

[..]

In principe wisten we dat al. Het hele beleid is er dan ook op gericht om die besmettingen niet allemaal tegelijk te laten plaatsvinden, niet om ze te voorkomen.
Precies, we zijn het een keer eens :)

Dus je hoeft de krant niet met handschoenen te lezen of je pakketje na bezorging 24 uur te ontsmetten. Nu alleen nog kijken welke maatregelen we op welke manier opheffen om gecontroleerde besmettingen te hebben.

Kom je toch al gauw weer op de 55- economie.
pi_192847000
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 18:33 schreef hooibaal het volgende:
Maar een vaste uitbreiding van het aantal IC-plaatsen is natuurlijk een erg goed idee.
Zeker, dit virus is niet te voorkomen en om maatregelen te kunnen opheffen helaas noodzakelijk. Besmettingen zijn niet te voorkomen.
  dinsdag 28 april 2020 @ 18:37:18 #130
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_192847029
quote:

[..]

Nee, deze analyse is gebaseerd op dat er geen werkend vaccin is of dat je opnieuw ziek kan worden.

https://content1b.omroep.(...)benodigd%20COVID.pdf
pi_192847031
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 18:31 schreef Gia het volgende:

[..]

Maar alle nieuwgeborenen halen die groepsimmuniteit weer naar beneden.
Ongetwijfeld, maar corona of aanverwante virussen zullen er denk ik voor eeuwig zijn, net als de griep. Alleen minder ingrijpend dan nu.
pi_192847043
quote:

[..]

Inderdaad wel als ze de richtlijnen aanhouden voor een test periode voor een vaccin.
Hallo iedereen ik kom eens kijken in deze crisistijd omdat er veel informatie op deze geweldige site te vinden is.
  dinsdag 28 april 2020 @ 18:38:29 #133
3542 Gia
User under construction
pi_192847060
quote:
Of een uitbreiding van de medium-care, die dan in geval van nood makkelijk ingezet kan worden als intensive care, en daarbuiten gewoon meer 'normale' capaciteit biedt.

Dan kun je ook meer verpleegkundigen opleiden voor de intensive care, afwisselend met de medium care, zodat er sowieso voldoende verpleegkundigen zijn bij een nieuwe of andere ramp.
  dinsdag 28 april 2020 @ 18:39:40 #134
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_192847077
quote:
Ja, dat sowieso.
pi_192847116
quote:
dat hangt er vanaf wie dat gaat betalen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  dinsdag 28 april 2020 @ 18:44:39 #136
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_192847138
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 18:42 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Wij allemaal. Net zoals de 4 miljard voor KLM, niet waar?
pi_192847146
quote:

[..]

Wij natuurlijk en de Belgen en Duitsers slagen er wel in om een grotere capaciteit te onderhouden.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_192847182
quote:

[..]

Met zijn allen toch? Net als die 92 miljard begrotingstekort.
  dinsdag 28 april 2020 @ 18:47:57 #139
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192847185
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 16:57 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Zolang hij niet net flink over jouw krant heeft lopen snotteren zal dat risico nihil zijn.

Je kan het niet 100% uitsluiten maar de overdracht via oppervlaktes lijkt echt bijna nul te zijn.

Uit een onderzoek wat ik laatst las was de conclusie ongeveer:"Iemand met corona moet net in zijn hand gehoest hebben, toen de deurklink vastgepakt hebben en dan moet er binnen een kwartier iemand anders langskomen die die klink pakt en eens lekker in zijn gezicht gaat wrijven."
Dat besef begin bij mij wat en veel meer post te vatten. Mij bekruipt een gevoel dat we wel goed bezig waren als allereerste reactie maar niet als tweede situatie of voor een derde vervolgaanpak.

Dat laboratoria het virus bio/chemisch kunnnen vaststellen is wat anders of dat het virus dan medisch gezien nog (voldoende sterk) actief en besmettelijk is. Men heeft sws al problemen om virus de aanwezigheid voldoende betrouwbaar in mensen vast te stellen.
Dat contactbesmetting virologisch in ht algemeen gezien een rol speelt, is er één uit het standaard 101-boekje.
Ik vraag mij nu stellig af; of dit (indirect/contact) ook zo (en hoeveel/vaak dan) geldig is voor virussen die primair door de lucht via vochtdeeltjes worden overgedragen.

Is er eigenlijk wel een wetenschappelijk onderbouwing dat Covid19 door contactbesmetting wordt overgedragen ?
Zo ja, wat is dan het epidemische aandeel in het model ?
In hoeverre is het bepaald of aangetoond dat zo ja, daarbij het gezicht of ogen een rol spelen ?
En zo kan ik met die insteek is wat men zegt aangaande Covid19 aangetoond of meer geldig in het algemeen ?

* Vallon wipt op de ronddraaiende schommel... :% vanwege nieuwe besmettingsinzichten.

Dit even op het paard zittend dat wederzijde afdekking van de luchtwegen middels een simpel maskertje of doekje, wel eens de oplossing kan gaan zijn.
Dat er dan nog besmetting zijn, zal vast en zeker zo gaan zijn maar niet dat je dan kunt spreken over massa's die allemaal op dezelfde stoel hebben gezeten.
Het risico van besmetting is/wordt dan vooral een kwestie om uit/inademing van vochtdeeltjes te beperken en die kleine virusdeeltje hebben alleen kans indien zij nog in dat druppeltje zitten.

[ Bericht 1% gewijzigd door Vallon op 28-04-2020 18:53:43 ]
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_192847195
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 18:34 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Precies, we zijn het een keer eens :)

Dus je hoeft de krant niet met handschoenen te lezen of je pakketje na bezorging 24 uur te ontsmetten. Nu alleen nog kijken welke maatregelen we op welke manier opheffen om gecontroleerde besmettingen te hebben.

Kom je toch al gauw weer op de 55- economie.
😂

Dus jij en je familie gaan wel even als eerste toch?! Kunnen jullie alvast starten met leren voor ic verpleegkundige..
Als je dan in februari weer ziek wordt kan je daarna als je longen nog goed werken hopelijk eens een beetje gaan meehelpen. Ipv stoere adviezen geven 👍
  dinsdag 28 april 2020 @ 18:53:05 #141
3542 Gia
User under construction
pi_192847246
quote:
18s.gif Op dinsdag 28 april 2020 18:47 schreef Vallon het volgende:

[..]

Dat besef begin bij mij wat en veel meer post te vatten. Mij bekruipt een gevoel dat we wel goed bezig waren als allereerste reactie maar niet als tweede situatie of voor een derde vervolgaanpak.

Dat laboratoria het virus bio/chemisch kunnnen vaststellen is wat anders of dat het virus dan medisch gezien nog (voldoende sterk) actief en besmettelijk is. Men heeft sws al problemen om virus de aanwezigheid voldoende betrouwbaar in mensen vast te stellen.
Dat contactbesmetting virologisch in ht algemeen gezien een rol speelt, is er één uit het standaard 101-boekje. Ik vraag mij nu stellig af; of ook zo (en hoeveel/vaak dan) geldig is voor virussen die door de lucht via vochtdeeltjes worden overgedragen.

Is er eigenlijk wel een wetenschappelijk onderbouwing dat Covid19 door contactbesmetting wordt overgedragen ?
Zo ja, wat is dan het epidemische aandeel in het model ?
In hoeverre is het bepaald of aangetoond dat zo ja, daarbij het gezicht of ogen een rol spelen ?
En zo kan ik met die insteek is wat men zegt aangaande Covid19 aangetoond of meer geldig in het algemeen ?

* Vallon wipt op de ronddraaiende schommel... :% vanwege nieuwe besmettingsinzichten.

Dit even op het paard zittend dat wederzijde afdekking van de luchtwegen middels een simpel maskertje of doekje, wel eens de oplossing kan gaan zijn.
Dat er dan nog besmetting zijn, zal vast en zeker zo gaan zijn maar niet dat je dan kunt spreken over massa's die allemaal op dezelfde stoel hebben gezeten.
Het risico van besmetting is/wordt dan vooral een kwestie om uit/inademing van vochtdeeltjes te beperken en die kleine virusdeeltje hebben alleen kans indien zij nog in dat druppeltje zitten.
Plastic scherm lijkt me dan beter.
  dinsdag 28 april 2020 @ 18:54:30 #142
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_192847271
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 16:36 schreef Red_85 het volgende:
Dit is wel een hele ruime interpretatie van 'openbaar':
https://www.telegraaf.nl/(...)-toch-400-euro-boete

Waanzin dit. Heb niks over de geluidsoverlast, wel over de die idiote interpretatie van 'openbaar'. Oprotten er mee.
Van mij mag de boete voor geluidsoverlast 400 euro zijn.
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
  dinsdag 28 april 2020 @ 18:55:33 #143
3542 Gia
User under construction
pi_192847295
pi_192847303
quote:
18s.gif Op dinsdag 28 april 2020 18:47 schreef Vallon het volgende:

[..]

Nou, zie je nou, toch wel nuttig die mondkapjes.
pi_192847318
quote:

[..]

Waarschijnlijk niet, maar dit soort instanties moeten zich voorbereiden op worst case scenarios
Alpha kenny one
pi_192847325
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 18:11 schreef Gia het volgende:

[..]

Is misschien wel beter dan dat samen wonen in één tehuis.
Alleen hebben ze dan dubbele lasten, want park moet betaald worden en de tehuizen voor het vrijhouden van die kamers, voor na de corona.
Je kunt ze niet tot hun dood in zo'n park laten wonen. Tenzij die parken definitief omgebouwd worden tot verzorgingsparken.

Dan kunnen de tehuizen omgebouwd worden tot woningen voor 1 en 2- persoonshuishoudens.

Win-win.
Dubbele lasten misschien, maar aan de andere kant weegt dat niet op tegen het open gooien van de economie als je op dez manier de ouderen kunt beschermen tegen corona door hun op deze manier te isoleren. En misschien wel het grote voordeel. Je geeft ouderen tenminste nog een beetje waardigheid en kwaliteit van leven terug. Je zou kunnen denken dat het hele bungalowpark in quarantaine is, dus dan kun jij je vrij bewegen in zo'n park. Dat is altijd nog vele malen beter als hutjemutje vol in een verzorgingstehuis.

Verder zeg ik niet alle ouderen maar doe het eerst experimenteel en zie wat voor voordelen en nadelen uitkomt.
pi_192847362
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 18:48 schreef Slurrrrp het volgende:

[..]

😂

Dus jij en je familie gaan wel even als eerste toch?! Kunnen jullie alvast starten met leren voor ic verpleegkundige..
Als je dan in februari weer ziek wordt kan je daarna als je longen nog goed werken hopelijk eens een beetje gaan meehelpen. Ipv stoere adviezen geven 👍
Ja hoor geen probleem, sterker nog, ik denk dat we statistisch gezien meer kans maken om tijdens een verkeersongeval om het leven te komen.
  dinsdag 28 april 2020 @ 19:01:11 #148
3542 Gia
User under construction
pi_192847367
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 18:57 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Dubbele lasten misschien, maar aan de andere kant weegt dat niet op tegen het open gooien van de economie als je op dez manier de ouderen kunt beschermen tegen corona door hun op deze manier te isoleren. En misschien wel het grote voordeel. Je geeft ouderen tenminste nog een beetje waardigheid en kwaliteit van leven terug. Je zou kunnen denken dat het hele bungalowpark in quarantaine is, dus dan kun jij je vrij bewegen in zo'n park. Dat is altijd nog vele malen beter als hutjemutje vol in een verzorgingstehuis.

Verder zeg ik niet alle ouderen maar doe het eerst experimenteel en zie wat voor voordelen en nadelen uitkomt.
Oh, je bedoelt om de maatschappij weer op te starten? Wat doe je dan met al die 80-plussers, en 60 - 80, die nog zelfstandig wonen?

De mensen in verpleeghuizen zijn niet echt het grootste probleem wb open gooien van de maatschappij.
  dinsdag 28 april 2020 @ 19:03:51 #149
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192847401
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 18:53 schreef Gia het volgende:

[..]

Plastic scherm lijkt me dan beter.
Natuurlijk maar is dat of werkt dat beter. Het scherm was/is (imho) vooral dat je het niet in je ogen zou krijgen. Wat nu als er geen sprake is van contact besmetting via je ogen ?

Dat afscherming en isolatie sws voorkomt, is mij duidelijk. De vraag is alleen of dit in verhouding staat tot het vermeende risico ? Een wijze die wel eens heel veel makkelijker in te dammen is dan overal 1.5m schermen neer te gaan zetten.

Klopt het gezegde wel dat het virus via je handen kan worden overgedragen ? Is daar überhaupt een Covid19 onderzoek als bewijs voor ?

Ik heb dat eerlijkheidshalve zelf voor zoete koek aangenomen omdat dit immers ook andere virussen - denk aan mazelen, aids en zelfs ebola - het geval kan zijn. Strikt genomen heb ik geen onderzoek gezien dat contactbesmetting een substantieel risico is met Covid19.

Ik denk nu dat ik "mij" er wat tussen heb laten nemen.
Het gevolg dat er minder besmettingen zijn, zou best wel eens ergens anders kunnen liggen.
Simpelweg omdat er minder overdracht plaatsvindt...... door elkaar niet dichtbij op te zoeken en dan uitgebreid te kunnen besproeien.
Dat besproeien kun je ook voorkomen door een doekje voor je mond te dragen :X .
  dinsdag 28 april 2020 @ 19:05:19 #150
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192847423
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 april 2020 18:55 schreef _I het volgende:

[..]

Nou, zie je nou, toch wel nuttig die mondkapjes.
Low fruit reactie..... waar het dan weer jammer is dat dat men dat niet duidelijk wist te maken en ik nu wel aannemelijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')