abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 30 april 2020 @ 15:00:01 #51
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_192874782
Het kan helemaal geen kwaad om hier bij stil te staan. En het is ook wel verstandig om je een beetje te realiseren wat er op je af kán komen. Zodat je je al een beetje voorbereidt op wat straks misschien op jullie afkomt.

Maar mijn advies is om je er nu nog niet heel erg druk om te maken. Komt tijd, komt raad.

(En je weet nog helemaal niet hoe het gaat lopen. Ik wist ook nog de verhalen over mijn oma, dus had ook scenario’s op grond daarvan in mijn hoofd en het is toch anders gelopen.)
The love you take is equal to the love you make.
pi_192874915
quote:
1s.gif Op donderdag 30 april 2020 15:00 schreef Lienekien het volgende:
Het kan helemaal geen kwaad om hier bij stil te staan. En het is ook wel verstandig om je een beetje te realiseren wat er op je af kán komen. Zodat je je al een beetje voorbereidt op wat straks misschien op jullie afkomt.

Maar mijn advies is om je er nu nog niet heel erg druk om te maken. Komt tijd, komt raad.

(En je weet nog helemaal niet hoe het gaat lopen. Ik wist ook nog de verhalen over mijn oma, dus had ook scenario’s op grond daarvan in mijn hoofd en het is toch anders gelopen.)
Ja eens en denk dat je gelijk hebt ook hoor. Maar soms hmmms ik weet het wel en moet me niet druk erover maken. Maarja dat is dan mss beetje mijn karakter doe het dus wel. Maargoed ok het helpt om ook verhalen van jullie te horen. En daarmee wil ik het niet minder erg maken, maar het is wellicht wat meer relativeren dan voor mij.
Do what you love, love what you do!
  donderdag 30 april 2020 @ 15:18:59 #53
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_192875027
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2020 15:10 schreef kree het volgende:

[..]

Ja eens en denk dat je gelijk hebt ook hoor. Maar soms hmmms ik weet het wel en moet me niet druk erover maken. Maarja dat is dan mss beetje mijn karakter doe het dus wel. Maargoed ok het helpt om ook verhalen van jullie te horen. En daarmee wil ik het niet minder erg maken, maar het is wellicht wat meer relativeren dan voor mij.
Ja, dat relativeren is wel goed.

Het is een geleidelijk proces. En je hebt een stap gezet door er hier eens over te beginnen. Afwachten wat er gaat gebeuren. En in de tussentijd... Maar weer even loslaten.
pi_192875107
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2020 09:23 schreef Lenny77 het volgende:
Hoe oud is ze?

Er bestaat een MMSE-test die ze zou kunnen doen (is een lijst die ze moet invullen). Maar het punt gaat zijn: hoe ga je haar die lijst laten invullen? Want ze gaat waarschijnlijk ontkennen of zeggen dat het echt niet nodig is.
Als ze het zelf ook wat doorheeft dan gaat ze ook bang zijn natuurlijk!
Niet gemakkelijk.. Is je band goed? Kan je erover praten met haar?
Let op: het is niet verstandig om zelf een MMSE af te nemen bij iemand. Dat kan echt niet en moet door een expert gebeuren, want de interpretatie van de antwoorden is best belangrijk.

Daarnaast bestaat het gevaar dat mensen de test "aanleren" doordat ze er zelf mee gaan oefenen / uitproberen; en dan verliest het zijn waarde als er echt problemen zijn.

Nogmaals: niet zelf doen. Ga naar de huisarts of de geheugenpoli.
Schuimpje... mijn liefste. Verlaat mij nimmer weer...
pi_192875398
quote:
13s.gif Op donderdag 30 april 2020 15:26 schreef papernote het volgende:

[..]

Let op: het is niet verstandig om zelf een MMSE af te nemen bij iemand. Dat kan echt niet en moet door een expert gebeuren, want de interpretatie van de antwoorden is best belangrijk.

Daarnaast bestaat het gevaar dat mensen de test "aanleren" doordat ze er zelf mee gaan oefenen / uitproberen; en dan verliest het zijn waarde als er echt problemen zijn.

Nogmaals: niet zelf doen. Ga naar de huisarts of de geheugenpoli.
Jawel ik laat het ook wel aan de experts als het zo ver komt.

Maar hoe simpel jij je laatste zin typed, zo moeilijk is het dus om dat voor elkaar te krijgen.
pi_192875421
Wat denk je dat mijn ma gaat zeggen als ik dat even voorstel aan haar? Zo van joh cool ga mee en we gaan dat even doen>? Don’t think zo wss meer shitload aan gezeik meer
  donderdag 30 april 2020 @ 16:05:56 #57
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_192875696
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2020 14:43 schreef kree het volgende:

[..]

Nou nee ja snap trouwens wel wat je bedoelt hoor. Maar of het nu angst te noemen is direct? Nee ook weer niet. Mss is vrees dan een beter woord. En het stomme is hoezeer me ma en ik ook zo van mening kunnen verschillen echt tot ruzies of uit huis zetten toen. Er is nog steeds wel die band en die gaat denk nooit weg en ja dan maak ik me zorgen. Is het gelijk bezorgd zijn over., nee dat is het ook weer niet.
Fijn dat het contact met jou en je moeder nu iig weer beter is.
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_192875839
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2020 16:05 schreef puzziepie het volgende:

[..]

Fijn dat het contact met jou en je moeder nu iig weer beter is.
Goh owh je wil niet weten dat, maar dat gaat beetje teveel offtopic om er uitgebreid over te vertellen hier nu. ;)
Maar het gaat nu inmiddels wel weer ok op de paar botsinkjes na met elkaar, maar ok dat zal altijd wel zo blijven.
  donderdag 30 april 2020 @ 16:19:24 #59
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_192875891
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2020 15:49 schreef kree het volgende:
Wat denk je dat mijn ma gaat zeggen als ik dat even voorstel aan haar? Zo van joh cool ga mee en we gaan dat even doen>? Don’t think zo wss meer shitload aan gezeik meer
Ik vind wat ik hier lees best wel tricky allemaal...
Ze heeft een paar keer haar sleutels vergeten toen ze de honden uitliet.
Je oma werd dement en is er aan overleden. Ik lees over dementie dubbele dingen: wel/niet erfelijk geen idee , maar probeer niet al in te vullen ...
Dat je oma dement werd wil niet direct zeggen dat je moeder dat ook wordt.
Daarom fijn dat jullie contact al weer beter is , en hopelijk ook in de communicatie tussen jullie. Dat is alleen maar positief.
Maar ik vind het heel erg eng om al stickers te plakken voor een paar keer de sleutel vergeten.
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  donderdag 30 april 2020 @ 16:20:10 #60
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_192875901
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2020 16:19 schreef puzziepie het volgende:

[..]

Je oma werd dement en is er aan overleden. Ik lees over dementie dubbele dingen: wel/niet erfelijk geen idee , maar probeer niet al in te vullen ...
Daarom fijn dat jullie contact al weer beter is , en hopelijk ook in de communicatie tussen jullie. Dat is alleen maar positief.
Maar ik vind het heel erg eng om al stickers te plakken voor een paar keer de sleutel vergeten.
Waarom is dat ‘eng’?
  donderdag 30 april 2020 @ 16:20:43 #61
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_192875908
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2020 16:15 schreef kree het volgende:

[..]

Goh owh je wil niet weten dat, maar dat gaat beetje teveel offtopic om er uitgebreid over te vertellen hier nu. ;)
Maar het gaat nu inmiddels wel weer ok op de paar botsinkjes na met elkaar, maar ok dat zal altijd wel zo blijven.
Ik bots ook nog regelmatig net mijn moeder, ook dat zal wel zo blijven :P
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  donderdag 30 april 2020 @ 16:21:23 #62
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_192875922
quote:
1s.gif Op donderdag 30 april 2020 16:20 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Waarom is dat ‘eng’?
Omdat ik ergens ook denk dat er nog weinig aanleiding is om al zo ver te gaan in de angst .
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_192875945
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2020 16:19 schreef puzziepie het volgende:

[..]

Nee maar dat klopt ook, daarom heb ik het ook niet echt met m’n ma erover gehad serieus. Behalve van dat ik na 12 uur nachts zei toen ik de sleutel gaf, je gaat toch niet dement worden. Maar dat was allemaal grappig bedoelt.

Maar zat er later eens over te denken en “wat als”. Dus tsja toen dacht ik weet je wat open er een topic over mss weten anderen meer als ik.

Voor nu ga ik er gewoon wel van uit dat m’n ma gewoon ok is nog hoor. Maar het zit beetje in mijn gedachten wel van hoe het zou kunnen gaan. En met de nadruk op kunnen dus. Ik weet het niet. Hoop natuurlijk van niet. Maarja we zullen het zien.
  donderdag 30 april 2020 @ 16:23:40 #64
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_192875949
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2020 16:21 schreef puzziepie het volgende:

[..]

Omdat ik ergens ook denk dat er nog weinig aanleiding is om al zo ver te gaan in de angst .
Dat ‘ver gaan’ valt ook nog wel mee, hoor.
pi_192876001
Nou ik snap het wel. En of het tever gaat. Mwah nee denk ik toch niet? Bedoel er heeft hier niemand een sticker gekregen van te voren al m’n ma ook niet. Maar het is best ok om eens over te praten toch?

Dit soort onderwerp zie je ook niet zo super vaak op internet.
  donderdag 30 april 2020 @ 16:36:46 #66
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_192876118
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2020 16:27 schreef kree het volgende:
Nou ik snap het wel. En of het tever gaat. Mwah nee denk ik toch niet? Bedoel er heeft hier niemand een sticker gekregen van te voren al m’n ma ook niet. Maar het is best ok om eens over te praten toch?

Dit soort onderwerp zie je ook niet zo super vaak op internet.
Ik raad het je ook niet echt aan. Lotgenotencontact (zo noem ik het dan maar even) kan best heel nuttig zijn, maar persoonlijk haak ik toch meestal weer vrij snel af omdat je meestal ook met veel ellende van anderen wordt geconfronteerd.
pi_192876139
quote:
1s.gif Op donderdag 30 april 2020 16:36 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik raad het je ook niet echt aan. Lotgenotencontact (zo noem ik het dan maar even) kan best heel nuttig zijn, maar persoonlijk haak ik toch meestal weer vrij snel af omdat je meestal ook met veel ellende van anderen wordt geconfronteerd.
Nee klopt en dat gaat me ook tever nog iig voor nu wel. Maar daarom topic op fok was wel mooie middenweg denk.

Het gaat echt nog veels te ver nl om pro hulp in te schakelen want ok laten we wel wezen er is nog niks echts vreemds gebeurt tot nu toe.
pi_192897450
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 01:52 schreef kree het volgende:
En even vooraf, alle kutgeintjes kunne bij deze achterwege blijven, want loop net nog het half dorp door.

Waarom dus waarom ik dit vraag. Want mijn oma ging dood eraan na een heel lange tragische periode. En wil het er niet eens over hebben dat, maar het was niet leuk.

Ok nou m’n ma, dochter van dus, ok nu was het weer, sleutels vergeten en echt na24:00 uur, nu is dat niet raar want ze loopt wel meer rond die tijd net de twee honden van dr een rondje,
Maar weeeer gewoon sleutel vergeten. Nu woon ik niet heel ver weg en hoef morgen niet te werken dus maar weer de reserve gebracht.

tja ik weet het niet het kan best toeval zijn. Maar om het in het meer algemeen te laten, wat zijn de dingen waar je op moet letten dan? Ik maak me wel beetje zorgen nl toch?
Niet helemaal relevant maar toch:

pi_192904891
Dat hoeft nog niet zoveel te betekenen, vergeet ze vrijwel nooit, maar soms heb ik zo'n moment dan sluit ik me in 2 week 3 keer buiten.
Soms heb je gewoon veel aan je hoofd
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')