Dan kunnen we die hele discussie gelijk stoppen. Iedereen pas naar buiten bij 0 besmettingen per dag.quote:
Grappig. Ik ben juist bang dat hij eindeloos blijft verlengen zonder het volk wat perspectief te bieden - lange termijn plan, etc. Iedereen bekijkt het met hun eigen brilletje, dat blijkt maar weerquote:Op dinsdag 28 april 2020 00:32 schreef Sucuk het volgende:
Ik vrees enorm dat Rutte uiteindelijk gaat toegeven om meer dan wenselijk te versoepelen door maatschappelijke druk. Want ja, kiezers en stemmers...
Ben vooral bang dat het snel versoepelen, door het gezeik van de mensen die zich onoverwinnelijk voelen en het onderschatten, ertoe zal leiden dat het kan gaan backfiren. Dat er een tweede piek komt.
De economie kan op korte termijn best gefaseerd herstarten. Winkels en al kunnen open. Scholen kunnen starten. Maar waar mogelijk, gewoon thuis voortzetten zoals thuiswerken.
Ik vind dat het te dramatisch wordt gemaakt en te veel gejank. We zitten niet in een lockdown, zeker niet als in andere landen. Je kunt gewoon naar buiten en boodschappen doen etc. We hebben alleen richtlijnen om sociaal contact beperkt te houden.
Als mensen ongelukkig en depressief worden van thuiswerken, prima. Mogen ze rennen naar kantoor, maar moet niet leiden dat risicogroepen en al daaronder moeten gaan lijden omdat ze hun ongelukkigheidsgevoel willen laten domineren.
Gaat niet om 0 besmettingen maar wat wij als land (zorg) aankunnen.quote:Op dinsdag 28 april 2020 00:53 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Dan kunnen we die hele discussie gelijk stoppen. Iedereen pas naar buiten bij 0 besmettingen per dag.
Vooral die lange termijn plannen moeten duidelijker uitgestippeld worden, zodat mensen die het lastiger vinden om dit langer vol te houden iets hebben om naar uit te kijken.quote:Op dinsdag 28 april 2020 00:55 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Grappig. Ik ben juist bang dat hij eindeloos blijft verlengen zonder het volk wat perspectief te bieden - lange termijn plan, etc. Iedereen bekijkt het met hun eigen brilletje, dat blijkt maar weer
dan weet je zeker dat het een burger oorlog wordtquote:Op dinsdag 28 april 2020 00:55 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Grappig. Ik ben juist bang dat hij eindeloos blijft verlengen zonder het volk wat perspectief te bieden - lange termijn plan, etc. Iedereen bekijkt het met hun eigen brilletje, dat blijkt maar weer
Inderdaad, heb het met mijn werkgever over o.a. de toiletten gehad. Volgens hem is het veilig, dat als je naar het toilet wilt en je ziet dat een collega zijn handen staan te wassen in de toiletruimte,je dan gewoon wegloopt om de 1,5 meter afstand te bewarenquote:Op dinsdag 28 april 2020 00:52 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Controle en macht, dat is wat werkgevers willen. En die BS dat ze een veilige werkplek willen bieden is gewoon lachwekkend met een gedeelde wc.
Excuseer, ik was de /sarcasmoff vergeten.quote:Op dinsdag 28 april 2020 00:57 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Gaat niet om 0 besmettingen maar wat wij als land (zorg) aankunnen.
hoe weet hij dat nou?quote:Op dinsdag 28 april 2020 00:58 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
[..]
Inderdaad, heb het met mijn werkgever over o.a. de toiletten gehad. Volgens hem is het veilig, dat als je naar het toilet wilt en je ziet dat een collega zijn handen staan te wassen in de toiletruimte,je dan gewoon wegloopt om de 1,5 meter afstand te bewaren
Werkgevers zijn in de waan dat zij meer van het virus afweten dan menig wetenschappers. Dat terwijl nog zoveel onduidelijk is over het virus, zo onduidelijk zelfs dat meningen tussen virologen verschillen.quote:Op dinsdag 28 april 2020 00:58 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
[..]
Inderdaad, heb het met mijn werkgever over o.a. de toiletten gehad. Volgens hem is het veilig, dat als je naar het toilet wilt en je ziet dat een collega zijn handen staan te wassen in de toiletruimte,je dan gewoon wegloopt om de 1,5 meter afstand te bewaren
...en de toilet-bril dan?quote:Op dinsdag 28 april 2020 00:58 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
[..]
Daar is de PI voor uitgevonden.quote:Op dinsdag 28 april 2020 00:59 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Excuseer, ik was de /sarcasmoff vergeten.
Er was een krantenartikel van Gommers waarin hij zei dat de capaciteit van de IC tijdelijk omhoog zou moeten (de normale capiciteit).quote:Op dinsdag 28 april 2020 00:57 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Gaat niet om 0 besmettingen maar wat wij als land (zorg) aankunnen.
Amen.quote:Op dinsdag 28 april 2020 00:57 schreef Kyran het volgende:
[..]
Vooral die lange termijn plannen moeten duidelijker uitgestippeld worden, zodat mensen die het lastiger vinden om dit langer vol te houden iets hebben om naar uit te kijken.
Er moet een middenweg gevonden worden.
Hij weet helemaal niks over dit onderwerp...Hij heeft aangegeven weer heel graag naar kantoor te willen. Het is een teammanager met een enorme geldingsdrang.quote:
Laat hem lekker de blafhoest krijgen. Waarom zou je naar kantoor gaan als je netzogoed vanaf huis kunt werken. Wordt nog interessant om te zien of werkgevers het personeel kan dwingen om te komen.quote:Op dinsdag 28 april 2020 01:03 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
[..]
Hij weet helemaal niks over dit onderwerp...Hij heeft aangegeven weer heel graag naar kantoor te willen. Het is een teammanager met een enorme geldingsdrang.
Natuurlijk kunnen ze dat.quote:Op dinsdag 28 april 2020 01:12 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Wordt nog interessant om te zien of werkgevers het personeel kan dwingen om te komen.
hij zakt maar in de stront met zijn geldingsdrang, rutte heeft daarin nl nog niks veranderdquote:Op dinsdag 28 april 2020 01:03 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
[..]
Hij weet helemaal niks over dit onderwerp...Hij heeft aangegeven weer heel graag naar kantoor te willen. Het is een teammanager met een enorme geldingsdrang.
Ben daar ook benieuwd naar. Afgezien van de "veiligheidsmaatregelen" op kantoren, betekent dat ook dat de werknemers van het OV gebruik moeten gaan maken, met alle gevolgen van dien. 95% van mijn collega's komt met het OV. (kantoor in het centrum van een grote stad).quote:Op dinsdag 28 april 2020 01:12 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Laat hem lekker de blafhoest krijgen. Waarom zou je naar kantoor gaan als je netzogoed vanaf huis kunt werken. Wordt nog interessant om te zien of werkgevers het personeel kan dwingen om te komen.
DAT! Het zijn de lagen van managers die hun werknemers niet vertrouwen. En het 'mooiste' van deze crisis is, dat het blijkt dat thuiswerken voor een kantoorbaan WEL kan werken. Onzin om naar een kantoor te vliegen in de file om daar met 3 uur koffiepauzes en gelul in de ruimte efficient te doen waarvoor je aangenomen bent. Pure onzin. Dat kan net zo goed thuis op zolder.quote:Op dinsdag 28 april 2020 01:12 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Laat hem lekker de blafhoest krijgen. Waarom zou je naar kantoor gaan als je netzogoed vanaf huis kunt werken. Wordt nog interessant om te zien of werkgevers het personeel kan dwingen om te komen.
Als ze dat kunnen, dan kan ik ook mijn 1,5 meter afstand houden restrictie zelfstandig opheffenquote:
Mijn werkgever zegt is een advies geen verplichting om thuis te werken.quote:Op dinsdag 28 april 2020 01:15 schreef THEFXR het volgende:
[..]
hij zakt maar in de stront met zijn geldingsdrang, rutte heeft daarin nl nog niks veranderd
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |