https://nos.nl/liveblog/2(...)nge-weg-te-gaan.htmlquote:De besmettingsgraad in Duitsland van het coronavirus is weer gestegen naar 1, meldt het Duitse Robert Koch-instituut. Dat betekent statistisch gezien dat een besmet persoon in Duitsland precies één ander persoon aansteekt. Volgens Duitse media lag de besmettingsgraad de afgelopen weken onder de 1.
Begin maart was de besmettingsgraad nog 3. Deze maand zakte hij naar 0,7, maar in de laatste dagen begon hij geleidelijk weer te stijgen, naar 0,8, vervolgens naar 0,9 en nu dus naar 1. Dat is verontrustend, want het betekent dat de epidemie weer terrein dreigt te winnen.
Om een einde te maken aan de corona-epidemie moet het getal voor een langere periode onder de 1 liggen, zo hebben het Robert Koch-instituut en de Duitse bondskanselier Merkel regelmatig benadrukt
quote:
quote:
Preciesquote:Op maandag 27 april 2020 22:38 schreef falling_away het volgende:
[..]
Na al die andere pieken die er niet zijn gekomen
Ik vermoed dat geen enkele 41-jarige die een potje wil tennissen op 15 meter van elkaar zich hieraan zal houden. En er is geen enkele rechtsgrond om dit af te dwingen. Kansloos idee.quote:Op maandag 27 april 2020 17:44 schreef Gia het volgende:
Ik ben er voor om meer op te starten voor mensen onder de 40.
Vooral om de economische schade niet nog groter te laten worden.
Maar dit handhaven is best lastig, denk ik.
Vermoed ook dat mensen die meer risico lopen eraan te overlijden, vanzelf wel thuis blijven.
Dat is natuurlijk ook wel nieuws om de vandaag ingegaande mundschutzverpflichtung! Kracht bij te zetten.quote:Op maandag 27 april 2020 23:24 schreef hooibaal het volgende:
Zorgelijk nieuws van onze oosterburen:
[..]
https://nos.nl/liveblog/2(...)nge-weg-te-gaan.html
Straks even kijken. Ik blijf sowieso nog wel een tijd thuiswerken. Werkgever heeft niets te willen.quote:Op maandag 27 april 2020 23:29 schreef Sucuk het volgende:
Voor diegenen geïnteresseerd in de uitzending zojuist. Zie link hieronder. Voor mij voldoende reden om thuis te blijven werken. Wat een gekkigheid wat voorgesteld wordt door werkgevers, met die papieren onderleggers en 1.5m. Ze zijn geen virologen. Wat een arrogantie.
https://www.npostart.nl/de-monitor/27-04-2020/KN_1713149
[..]
[..]
Ze zeggen zowat allemaal we volgen het rivm. Maar het advies van thuiswerken leggen ze liefst snel naast zich neer.quote:Op maandag 27 april 2020 23:29 schreef Sucuk het volgende:
Voor diegenen geïnteresseerd in de uitzending zojuist. Zie link hieronder. Voor mij voldoende reden om thuis te blijven werken. Wat een gekkigheid wat voorgesteld wordt door werkgevers, met die papieren onderleggers en 1.5m. Ze zijn geen virologen. Wat een arrogantie.
https://www.npostart.nl/de-monitor/27-04-2020/KN_1713149
[..]
[..]
In theorie denk ik. Maar praktisch...quote:Op maandag 27 april 2020 23:55 schreef hollandia02 het volgende:
Is het mogelijk dat het virus binnen Nederland uitsterft, maar door hermetisch gesloten grenzen het in het buitenland wel nog kan groeien?
Die maatregel blijft curieus omdat het ook in Duitsland geen vervanging van de 1.5 ruimte is....quote:Op maandag 27 april 2020 23:45 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk ook wel nieuws om de vandaag ingegaande mundschutzverpflichtung! Kracht bij te zetten.
Duidelijk dus een maatregel op grond van een "kan toch" gedachte die vooral ingestuurd lijkt te door sentiment van de maatschappij(en). Wir schaffen das nicht so verständlich.quote:bron: rki.de 27apr20
Für die Bevölkerung empfiehlt das RKI das Tragen einer Mund-Nasen-Bedeckung (textile Barriere im Sinne eines MNS) in bestimmten Situationen im öffentlichen Raum. Das Tragen der Mund-Nasen-Bedeckung kann ein zusätzlicher Baustein sein, um die Ausbreitungsgeschwindigkeit von COVID-19 in der Bevölkerung zu reduzieren – allerdings nur, wenn weiterhin Abstand (mind. 1,5 Meter) von anderen Personen, Husten- und Niesregeln und eine gute Händehygiene eingehalten werden.
....
Eine solche Schutzwirkung ist bisher nicht wissenschaftlich belegt, sie erscheint aber plausibel. Hingegen gibt es für einen Eigenschutz keine Hinweise.
Ik denk eerder andersom. We hebben de zwakste 'grens' van Europa.quote:Op maandag 27 april 2020 23:55 schreef hollandia02 het volgende:
Is het mogelijk dat het virus binnen Nederland uitsterft, maar door hermetisch gesloten grenzen het in het buitenland wel nog kan groeien?
Dat wel maar Belgie staat stevig te controleren, weet niet hoe het met de oostgrens zit. En dan heb je t water nog.quote:Op dinsdag 28 april 2020 00:01 schreef Confetti het volgende:
[..]
Ik denk eerder andersom. We hebben de zwakste 'grens' van Europa.
Maakt nier uit. Zolang het nog maar ergens vrijuit rondwaart zal het ook altijd via Schiphol weer naar Nederland komen. Als het vliegen voor jan en alleman weer terug zou komen.quote:Op dinsdag 28 april 2020 00:03 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Dat wel maar Belgie staat stevig te controleren, weet niet hoe het met de oostgrens zit. En dan heb je t water nog.
Met schiphol open zit de grens natuurlijk niet hermetisch afgesloten.quote:Op dinsdag 28 april 2020 00:08 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Maakt nier uit. Zolang het nog maar ergens vrijuit rondwaart zal het ook altijd via Schiphol weer naar Nederland komen. Als het vliegen voor jan en alleman weer terug zou komen.
Leuk gedachtenexperiment: Neequote:Op maandag 27 april 2020 23:55 schreef hollandia02 het volgende:
Nou zo goed werken die kapjes dus..quote:Op dinsdag 28 april 2020 00:01 schreef Vallon het volgende:
[..]
Die maatregel blijft curieus omdat het ook in Duitsland geen vervanging van de 1.5 ruimte is....
[..]
Duidelijk dus een maatregel op grond van een "kan toch" gedachte die vooral ingestuurd lijkt te door sentiment van de maatschappij(en). Wir schaffen das nicht so verständlich.
En dan straks hier de discussie.. "maar luister, maar hoor, maar kijk" dan toch; Duitsland doet het immers ook en dan is dat vast een heel goed idee![]()
![]()
Die maskers die sinds vandaag verplicht zijn? Oh, 0:16, sinds gisteren dan.quote:Op dinsdag 28 april 2020 00:12 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nou zo goed werken die kapjes dus..
https://www.telegraaf.nl/(...)coronavirus-gestegen
Ze wereden al eerder gebruikt hoor.quote:Op dinsdag 28 april 2020 00:16 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Die maskers die sinds vandaag verplicht zijn?
Ik vind het gekkigheid. Ik snap best dat de economie weer haar herstart moet hebben, maar de werkgevers maken het wel te gek en onderschatten het.quote:Op maandag 27 april 2020 23:54 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ze zeggen zowat allemaal we volgen het rivm. Maar het advies van thuiswerken leggen ze liefst snel naast zich neer.
Zeker nu de scholen weer open gaan is dat niet beter voor de thuiswerkende ouder maar kan hij of zij prima naar kantoor komen.
Rivm/regering moet thuiswerken tenzij niet anders kan benadrukken.
Vooral voor risicogroepen.
Bedrijven gooien het op 1,5 meter afstand en handen wassen. Misschien dat sommigen mondkapjes hebben maar je kan die veiligheid niet waarborgen. Vooral niet met de gedeelde wc's, luchtcirculatie, smalle gangen, liften en vergaderruimtes.
Maarja als je rivm logica volgt en asymptomatische verspreiding en via aerosol negeert dan werkt 1,5 meter, handen wassen en bij hoesten/koorts thuis blijven prima.
Zou ik doen. Best interessant. Geeft goed inzicht waarom we juist thuis moeten blijven werken. Die ene werkgever die een inkijkje geeft hoe hij het ingeregeld heeft om zsm naar kantoor te komen, komt bij mij over als behoorlijk kansloos en buitengewoon triest en onverantwoordelijk.quote:Op maandag 27 april 2020 23:53 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Straks even kijken. Ik blijf sowieso nog wel een tijd thuiswerken. Werkgever heeft niets te willen.
Klinkt plausibel.quote:Op maandag 27 april 2020 23:55 schreef hollandia02 het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |