Deze postquote:Op maandag 27 april 2020 12:45 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Bespaar je de moeite, ik heb gezegd dat ik je ging negeren, en dat doe ik ook.
Als je het niet vervelend vindt om op me te blijven reageren zonder reactie te krijgen, staat je dat natuurlijk vrij, maar ik heb geen zin in jou, dus ik reageer niet meer op je
Niets staat vast. Er kan een mutatie van het virus ontstaan die wel kinderen treft. Waarschijnlijk valt het gelukkig wel mee, maar dit soort brieven zijn gewoon nodig om tijdig dat soort ontwikkelingen te identificeren en monitoren.quote:Op maandag 27 april 2020 12:40 schreef ludovico het volgende:
[..]
Wat insinueer je? We weten gewoon dat het niet of nauwelijks tot IC opnames leidt bij kinderen. Dat staat gewoon vast.
Ja en de builenpest kan uitbreken morgen, wat doet het ertoe?quote:Op maandag 27 april 2020 12:48 schreef VacaLoca het volgende:
Niets staat vast. Er kan een mutatie van het virus ontstaan die wel kinderen treft.
Ja niks mis met symptomen kennen en weten hoe te behandelen en herkennen.quote:Op maandag 27 april 2020 12:48 schreef VacaLoca het volgende:
Waarschijnlijk valt het gelukkig wel mee, maar dit soort brieven zijn gewoon nodig om tijdig dat soort ontwikkelingen te identificeren en monitoren.
Ze doen het niet voor ons denk ikquote:Op maandag 27 april 2020 12:48 schreef VacaLoca het volgende:
Anders is het hier achteraf geroep van hadden ze dat niet eerder kunnen zien.
Als er een toename van zulke opnames is kan je die "niet" alvast weglaten.quote:Op maandag 27 april 2020 12:40 schreef ludovico het volgende:
[..]
Wat insinueer je? We weten gewoon dat het niet of nauwelijks tot IC opnames leidt bij kinderen. Dat staat gewoon vast.
Wat wil je dan? Dat mensen stoppen met uitgeven? Je snapt dat het dan helemaal klaar is met de economie.quote:Op maandag 27 april 2020 12:48 schreef KNAK het volgende:
Het begint wel langzaam een apart gegeven te worden hoe men nog steeds met het virus bezig is (dat onder aan de streep mogelijk blijkt mee te vallen) en een beetje het ware drama nog steeds ergens op de achtergrond heeft staan. Het economische drama...
Heel Europa incl landen daarbuiten liggen volledig plat, landen in Zuid Europa die niet al te stabiel waren vóór Corona vallen in een diep zwart donker gat terwijl wij er aan vastgeketend zitten als onderdeel van de EU. Miljoenen werklozen, mega recessies, etc. We leven nu nog in een roze-olifant situatie vergeleken met dat wat komen gaat. Ik hoor mensen nog spreken om op zoek te gaan naar huis en andere investeringen te maken. Op z'n minst allemaal bijzonder te noemen
Ik heb het al gedaan, maar in the end "gok" je op wat de centrale bank / politiek doet.quote:Op maandag 27 april 2020 12:48 schreef KNAK het volgende:
Ik hoor mensen nog spreken om op zoek te gaan naar huis en andere investeringen te maken. Op z'n minst allemaal bijzonder te noemen
Volgens de stichting Nice liggen er op dit moment in Nederland 4 personen onder de 20 op e IC.quote:Op maandag 27 april 2020 12:50 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Als er een toename van zulke opnames is kan je die "niet" alvast weglaten.
Nieuwe piek en 3x Italië voorbij over 2 weken.quote:Op maandag 27 april 2020 12:16 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Het is wel weer erg druk op straat. Ik houd mijn hart vast over 2 weken weer een nieuwe piek!
Ik probeer het niet af te doen als bullshit maar als we dergelijke brieven vanuit de hele wereld hier gaan posten er er ongerust over worden dan zijn we ten dode opgeschreven.quote:Op maandag 27 april 2020 12:40 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Er is nog een midden-modus: het niet afwijzen als bullshit, en ook niet in angstmodus gaan en ineens als volgende angstscenario meenemen dat kinderen bij bosjes dood neervallen, maar het een verontrustend bericht vinden en verder kijken wat er aan de hand is.
Verontrustend betekent onrust opwekkend. Dat lijkt me een tamelijk accurate beschrijving.
Jezus wat ben jij een downplayer.quote:Op maandag 27 april 2020 12:53 schreef Noek het volgende:
[..]
Nieuwe piek en 3x Italië voorbij over 2 weken.
Je ziet en merkt het aan alles. Ik hou zelfs jouw hart vast!
Dat er gelukkig mensen zijn in dergelijke functies die een dergelijke brief sturen als er indicaties zijn dat er een mogelijke uitbraak van de builenpest is en gezondheidszorg dat in acht kan nemen bij doorverwijzingen.quote:Op maandag 27 april 2020 12:50 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ja en de builenpest kan uitbreken morgen, wat doet het ertoe?
[..]
Ach, taalpurist.quote:Op maandag 27 april 2020 12:50 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Als er een toename van zulke opnames is kan je die "niet" alvast weglaten.
Laten we vooral niet kritisch zijn over mensen die "gewoon hun werk doen".quote:Op maandag 27 april 2020 12:54 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Dat er gelukkig mensen zijn in dergelijke functies die een dergelijke brief sturen als er indicaties zijn dat er een mogelijke uitbraak van de builenpest is en gezondheidszorg dat in acht kan nemen bij doorverwijzingen.
Wat een gezeik over een brief waarin iemand gewoon z'n werk doet zeg.
Yep. Stichting nais.quote:Op maandag 27 april 2020 12:58 schreef ludovico het volgende:
[..]
Lezen jullie dit ook als:
[ afbeelding ]
Ja, kut en gecondoleerd.quote:Op maandag 27 april 2020 12:52 schreef koemleit het volgende:
[..]
Volgens de stichting Nice liggen er op dit moment in Nederland 4 personen onder de 20 op e IC.
1 onder de 20 is overleden op de ic.
Dit zijn actuele cijfers.
Ik heb geen cijfers van Engeland, maar dit zijn de cijfers uit Nederland.
quote:Op maandag 27 april 2020 12:59 schreef koemleit het volgende:
[..]
Yep. Stichting nais.
Ik kijk elke ochtend op die site, zie een daling en zeg dan tegen mezelf "naissss"
Ja dat is allemaal prima maar ik begrijp de relevantie niet van "het virus kan muteren dat kindjes vatbaar worden" Dat is een als situatie die niet aan de orde is op dit moment.quote:Op maandag 27 april 2020 12:54 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Dat er gelukkig mensen zijn in dergelijke functies die een dergelijke brief sturen als er indicaties zijn dat er een mogelijke uitbraak van de builenpest is en gezondheidszorg dat in acht kan nemen bij doorverwijzingen.
Wat een gezeik over een brief waarin iemand gewoon z'n werk doet zeg.
Je stelde dat het vast staat dat kinderen niet ziek worden. Ik zeg dat staat nooit vast want dat kan veranderen, en daarom belangrijk dat ze eventuele veranderingen daarin tijdig monitoren en communiceren.quote:Op maandag 27 april 2020 13:03 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ja dat is allemaal prima maar ik begrijp de relevantie niet van "het virus kan muteren dat kindjes vatbaar worden" Dat is een als situatie die niet aan de orde is op dit moment.
En top dat artsen communiceren met ziektebeelden ende symptomen.
Lijkt mij nuttig in plaatsen waar nauwelijks Corona is, maar voelt ergens als dweilen met de kraan open in gebieden waar iedereen elkaar zou kunnen besmetten.quote:Op maandag 27 april 2020 13:01 schreef Onacor het volgende:
Ik woon en werk in Duitsland (Omgeving Stuttgart) en op mijn werk is nu een collega met Covid-19 besmet. Misschien interessant om te lezen hoe er in Duitsland met besmettingen en tests omgegaan wordt.
Situatie is als volgt:
Een collega van een andere afdeling is besmet. Haar zoon die in het zelfde huishouden woont is mijn directe collega en ik heb hem vrijdag nog (op 1,5 meter afstand) gesproken. Zaterdag belde hij mij om om te zeggen dat zijn moeder positief getest heeft en dat hij in Quarantäne moet en aangezien hij Symptonen heeft, zal hij het zo goed als zeker ook hebben.
Ik heb vanmorgen mijn lokale "Gesundheitsamt" gebeld. Telefonisch werd een vragenlijst doorgenomen. Aangezien ik 1 van de vragen (Heeft u verkoudheidssymptonen) met ja kon beantwoorden heb ik direct een afspraak voor morgen ochtend 09:38 Uur voor een test gekregen.
Ik moet me dan melden bij het Ziekenhuis en moet een mondkapje dragen.
Verder ben ik in onder een zogenaamde vrijwillige quarantaine van 14 dagen geplaatst. Dat wil zeggen: Ik ben niet wettelijk verplicht, maar het is wel een advies. Mocht ik positief getest worden, dan wordt het een verplichte quarantaine.
Ben benieuwd hoe het verder gaat. Ik houd jullie op de hoogte.
Wtf kan er schadelijk zijn aan iemand die een heads-up geeft in een interne brief.quote:Op maandag 27 april 2020 12:56 schreef koemleit het volgende:
[..]
Laten we vooral niet kritisch zijn over mensen die "gewoon hun werk doen".
Als Jaap hier van de week weer iets beweert over mondkapjes dan is het weer feest want hij weet er geen kut van.
Terwijl die arme man doet gewoon z'n werk.
Van dit huidige Corona virus zijn kids nauwelijks vatbaar om echt ziek te worden.quote:Op maandag 27 april 2020 13:06 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Je stelde dat het vast staat dat kinderen niet ziek worden. Ik zeg dat staat nooit vast want dat kan veranderen, en daarom belangrijk dat ze eventuele veranderingen daarin tijdig monitoren en communiceren.
Neejoh, maar het is een beetje gepolariseerd in dit topic met gigantische doemdenkers en mensen - zoals ik - die daar slecht op gaan en van response moeten voorzien.quote:Op maandag 27 april 2020 13:07 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Wtf kan er schadelijk zijn aan iemand die een heads-up geeft in een interne brief.
Goddomme zeg is dit topic enkel bedoeld om alles af te schieten of wat
Wtf?quote:Op maandag 27 april 2020 11:53 schreef Smack10 het volgende:
[ afbeelding ]
Toch kinderen die last krijgen of een nieuw virus?
Ik was een maand in Home office, maar moest vanwege mijn functie vorige week ook maar weer eens op kantoor verschijnen. Nu zit ik weer thuisquote:Op maandag 27 april 2020 13:07 schreef ludovico het volgende:
[..]
Lijkt mij nuttig in plaatsen waar nauwelijks Corona is, maar voelt ergens als dweilen met de kraan open in gebieden waar iedereen elkaar zou kunnen besmetten.
Maar kan jij nog naar werk dan? Fysiek? Ben je goed in Duits?![]()
Tuurlijk niet. Maar je kan toch rustig kritisch zijn op een brief?quote:Op maandag 27 april 2020 13:07 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Wtf kan er schadelijk zijn aan iemand die een heads-up geeft in een interne brief.
Goddomme zeg is dit topic enkel bedoeld om alles af te schieten of wat
quote:
Je heet van Gaal zegmaar?quote:Op maandag 27 april 2020 13:13 schreef Onacor het volgende:
Mwoa, schijnbaar goed genoeg om hier te kunnen werken
Ja, dat NU is een beetje overdreven want als het goed is zijn ze NU al thuis.quote:
quote:Op maandag 27 april 2020 12:59 schreef koemleit het volgende:
[..]
Yep. Stichting nais.
Ik kijk elke ochtend op die site, zie een daling en zeg dan tegen mezelf "naissss"
In Duitsland hebben ze een prima aanpak zo te lezen. Hier rommelen we maar wat aan.quote:Op maandag 27 april 2020 13:01 schreef Onacor het volgende:
Ik woon en werk in Duitsland (Omgeving Stuttgart) en op mijn werk is nu een collega met Covid-19 besmet. Misschien interessant om te lezen hoe er in Duitsland met besmettingen en tests omgegaan wordt.
Situatie is als volgt:
Een collega van een andere afdeling is besmet. Haar zoon die in het zelfde huishouden woont is mijn directe collega en ik heb hem vrijdag nog (op 1,5 meter afstand) gesproken. Zaterdag belde hij mij om om te zeggen dat zijn moeder positief getest heeft en dat hij in Quarantäne moet en aangezien hij Symptonen heeft, zal hij het zo goed als zeker ook hebben.
Ik heb vanmorgen mijn lokale "Gesundheitsamt" gebeld. Telefonisch werd een vragenlijst doorgenomen. Aangezien ik 1 van de vragen (Heeft u verkoudheidssymptonen) met ja kon beantwoorden heb ik direct een afspraak voor morgen ochtend 09:38 Uur voor een test gekregen.
Ik moet me dan melden bij het Ziekenhuis en moet een mondkapje dragen.
Verder ben ik in onder een zogenaamde vrijwillige quarantaine van 14 dagen geplaatst. Dat wil zeggen: Ik ben niet wettelijk verplicht, maar het is wel een advies. Mocht ik positief getest worden, dan wordt het een verplichte quarantaine.
Ben benieuwd hoe het verder gaat. Ik houd jullie op de hoogte.
En het is niet uitgesloten dat huidige Corona virus onlangs in een gemuteerde vorm voor meer klachten bij kinderen heeft gezorgd in de UK. Je kan dus niet zeggen dat het vast staat.quote:Op maandag 27 april 2020 13:09 schreef ludovico het volgende:
[..]
Van dit huidige Corona virus zijn kids nauwelijks vatbaar om echt ziek te worden.
Lijkt mij dat we het over dit Corona virus hebben en niet over een Ebola SARS covid pest - 3023.
Verder wel met je eens hoor.
En wat maakt jou tot het ei van Columbus dat je heel wat meer weet dan je hier denkt na te jagen ?quote:Op maandag 27 april 2020 01:03 schreef Coppi het volgende:
[..]
Wat een enorme hoop bij elkaar gefantaseerde onzin zeg. Ga eerst eens je biologieexamen maken voordat je hier weer post.
Je kan ook niet uitsluiten dat God bestaat.quote:Op maandag 27 april 2020 13:20 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
En het is niet uitgesloten dat huidige Corona virus onlangs in een gemuteerde vorm voor meer klachten bij kinderen heeft gezorgd in de UK. Je kan dus niet zeggen dat het vast staat.
Over aanrommelen gesproken:quote:Op maandag 27 april 2020 13:20 schreef Gehrman het volgende:
[..]
In Duitsland hebben ze een prima aanpak zo te lezen. Hier rommelen we maar wat aan.
Dikgedrukt is toch wat ze doen.. Je spreekt jezelf steeds tegen binnen 1 post.quote:Op maandag 27 april 2020 13:21 schreef ludovico het volgende:
[..]
Je kan ook niet uitsluiten dat God bestaat.
Maar waarom is iets wat je niet kunt uitsluiten opeens urgent, ofzo?
gewoon in de gaten houden wat er gebeurt, en adequaat op handelen.
Dit virus terug in zijn potje krijgen gaat niet lukken ben ik bang.
Man, man, man. Echt dieptriest dit.quote:Op maandag 27 april 2020 13:26 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Over aanrommelen gesproken:
Vrouw met kanker zag haar behandeling al tijdje uitgesteld worden. Kreeg nu eindelijk weer oproep van ziekenhuis.
Vrij angstig naar ziekenhuis vanwege kwetsbaarheid voor Corona.
Komt ze bij de balie zich melden. Wordt haar daar gevraagd of ze een mondkapje wil. Zij een mondkapje op doen en wordt naar de juiste wachtkamer gestuurd van Oncologie.
Flipt er daar ineens iemand van de balie aldaar van 'Wat doet u hier? U mag hier niet zijn!' en dirigeert haar mee te lopen.
Vrouw is daarmee overvallen en loopt mee..
.. Wordt ze in de wachtkamer voor Corona patiënten geplaatst
Door mondkapje zagen ze haar voor Corona patiënt aan.
Lekker protocol danOntvangstbalie biedt mondkapjes aan en elders weten ze van niets.
Neehoor.quote:Op maandag 27 april 2020 13:28 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Dikgedrukt is toch wat ze doen.. Je spreekt jezelf steeds tegen binnen 1 post.
Duitsland is op veel gebieden een gidsland (ruimhartige opvang vluchtelingen, sommige aspecten van de energietransitie, aanpak corona).quote:Op maandag 27 april 2020 13:20 schreef Gehrman het volgende:
[..]
In Duitsland hebben ze een prima aanpak zo te lezen. Hier rommelen we maar wat aan.
Joah kvind jou wel kundig overkomen, wel overgoten met een sausje angst maar verder schat ik jou qua kennis toch wel hoog in op dit onderwerp.quote:Op maandag 27 april 2020 13:21 schreef Vallon het volgende:
Het heeft geen pas om als vermaak iemand, hier mij, op vermeend karakter de grond te trappen met een niets toevoegende zinsnede. Doe dat dan per DM dat ik dan kan blokkeren en op inhoud ben ik graag van de partij.
Niet om te strijden maar om samen wat te winnen aan inzichten.
Lekker dan. Ze mogen hun protocollen wel eens onder de loep nemen en communiceren aan iedereen.quote:Op maandag 27 april 2020 13:26 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Vrouw met kanker zag haar behandeling al tijdje uitgesteld worden. Kreeg nu eindelijk weer oproep van ziekenhuis.
Komt ze bij de balie zich melden. Wordt haar daar gevraagd of ze een mondkapje wil. Zij een mondkapje op doen en wordt naar de juiste wachtkamer gestuurd van Oncologie.
Flipt er daar ineens iemand van de balie aldaar van 'Wat doet u hier? U mag hier niet zijn!' en dirigeert haar mee te lopen.
Lekker protocol danOntvangstbalie biedt mondkapjes aan en elders weten ze van niets.
Dit is op een bepaalde manier zo ontzettend hollands.quote:Op maandag 27 april 2020 13:26 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Vooral omdat het kinderen betreft...... gelukkig hebben (gezonde) kinderen veelal een flexibel werkend immuunsysteem dat bij besmetting niet zo erg in de overreactie gaat - zoals bij (oudere) volwassenen - dat zorgt voor de sterfte/schade.quote:Op maandag 27 april 2020 11:57 schreef miss_sly het volgende:
Dat is best een verontrustende brief, vind ik.
twitter:dwallacewells twitterde op zondag 26-04-2020 om 18:18:50"We are now almost six months into this pandemic, which began in November in Wuhan, with 50,000 Americans dead and 200,000 more around the world. And yet we still don't really know how the disease is killing us." (1/x) https://t.co/EzZ3ZHjfpS reageer retweet
80 jaar geleden was er een partij voor mensen als jij.quote:Op maandag 27 april 2020 13:33 schreef Xenorium het volgende:
Laat merkel Nederland maar overnemen, gewoon onderdeel worden van Duitsland.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |