abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192824573
Paar maanden terug had ik een discussie met een groepje kennissen waarbij 1 van hen nogal onvriendelijk tegen me deed. Ik peilde later bij een andere gezamenlijke vriend waarom hij zo deed. Kreeg ik doodleuk antwoord dat hij 'hekel heeft aan mensen die niet werken'.

Komt erop neer dat hij groepen mensen dus over één kam scheert, ik beoordeeld wordt op het feit of ik werk en niet op mijn persoonlijkheid.

Als het nou hekel aan moslims, of hekel aan gekleurden was de wereld te klein... maar een hekel aan niet werkenden lijkt nog altijd sociaal geaccepteerd.

Hoe moet ik hierop reageren?
pi_192824584
Gaan werken.
Ik was hier...
  maandag 27 april 2020 @ 09:13:58 #3
199256 kwiwi
de enige echte.
  maandag 27 april 2020 @ 09:14:19 #4
487645 SimonedeBeauvoir
Sicker than your average
pi_192824595
Maar trek je uitkering
Once we've both said our goodbyes
Let's just let it go
Let me let you go
pi_192824604
Aha, dit verklaart wel waarom je zo onpopulair bent bij de vrouwtjes zoals je altijd aangeeft. Die willen geen werkloze niksnut.
pindazakje
pi_192824605
Hangt van de reden af waarom iemand niet werkt.

Als iemand echt een goede reden heeft om niet te werken zul je mij niet horen, heb ik eerder medelijden met die persoon. Als iemand wel kan werken maar niet wil of niet genoeg zijn of haar best doet heb ik ook een hekel aan. Dat is egoistisch en asociaal om te profiteren van alle andere hard werkenden.
Wees altijd een eersteklas uitgave van jezelf, nooit een tweede klas weergave van een ander
pi_192824611
Lijkt mij dat de reden waarom iemand niet werkt ook best belangrijk is. Nogal een verschil tussen een moeder van 3 kinderen die thuis blijft, een persoon in de WIA of iemand die gewoon niet wíl werken en zijn/haar handje maar op houdt omdat dat zo makkelijk is.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  maandag 27 april 2020 @ 09:16:46 #8
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_192824615
Hij zal vooral een hekel aan mensen met een uitkering hebben, lijkt me sterk dat hij een hekel heeft aan de ondernemer die zijn bedrijf voor 450 miljoen heeft verkocht er er nu van zit te genieten hoe fantastisch dat is.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_192824617
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 09:15 schreef Hyaenidae het volgende:
Aha, dit verklaart wel waarom je zo onpopulair bent bij de vrouwtjes zoals je altijd aangeeft. Die willen geen werkloze niksnut.
Dat klopt overigens wel. Hele tijd geleden onderzoek gelezen en het was één van de minst aantrekkelijke eigenschappen in een partner en vrouwen vonden het nog veel erger dan mannen. 9 op de 10 vrouwen zou geen relatie willen met een man zonder werk :X
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_192824618
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 09:15 schreef Hyaenidae het volgende:
pi_192824619
Snap het wel. Ik heb ook een hekel aan mensen die wel kunnen werken maar het vertikken. Vooral als ze over iedereen en alles lopen te klagen. :r
pi_192824627
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 09:15 schreef Telefono het volgende:

Als iemand echt een goede reden heeft om niet te werken zul je mij niet horen, heb ik eerder medelijden met die persoon. Als iemand wel kan werken maar niet wil of niet genoeg zijn of haar best doet heb ik ook een hekel aan. Dat is egoistisch en asociaal om te profiteren van alle andere hard werkenden.
Nee, heb hem niet verteld over mijn ziekte. Voelde me niet prettig als ik me kwetsbaar op zou stellen terwijl ik alleen maar kortzichtige opmerkingen krijg. De persoon in kwestie gaat geen confrontatie uit de weg is kan nogal bot overkomen. Kreeg ook te horen dat verschillende mensen niet meer met hem willen praten, desondanks is hij nog altijd vrij populair in de groep.
pi_192824635
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 09:16 schreef Isabeau het volgende:
Lijkt mij dat de reden waarom iemand niet werkt ook best belangrijk is. Nogal een verschil tussen een moeder van 3 kinderen die thuis blijft, een persoon in de WIA of iemand die gewoon niet wíl werken en zijn/haar handje maar op houdt omdat dat zo makkelijk is.
Ik kan je verzekeren dat dat vies tegen valt.
  maandag 27 april 2020 @ 09:19:26 #14
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_192824639
Lijkt me een idioot.

Ik snap dat je zou kunnen haten op een stereotype drugsdealertje/wietkwekertje die makkelijk zou kunnen werken, maar het gros van mensen in uitkeringen hebben daadwerkelijk een vorm van een arbeidshandicap.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_192824645
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 09:18 schreef Sunshine1982 het volgende:

Ik kan je verzekeren dat dat vies tegen valt.
Mwoah, beetje zwart er naast werken en je komt al een eind met een redelijk inkomen.

Maar dan nog denk ik dat de meeste mensen met een uitkering gewoon pech hebben en wel willen werken.
  maandag 27 april 2020 @ 09:20:27 #16
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_192824649
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 09:16 schreef Isabeau het volgende:
Dat soort figuren doen wel graag alsof ze arts zijn en ook nog een kennis hebben van de casus en dus denken te kunnen beslissen dat die WIA onterecht is toegekend.
Dat ze het systeem van het bepalen van het arbeidsongeschiktheidspercentage niet eens snappen, laat staan enige relevante medische kennis hebben doet er niet toe.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_192824652
Het valt mij op dat er soms zo kortzichtig geoordeeld wordt zonder de persoon met het achterliggende dossier met details te kennen. Ik wil ook niet heel mijn medisch dossier op straat gooien.
pi_192824671
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 09:20 schreef osodevo het volgende:
Het valt mij op dat er soms zo kortzichtig geoordeeld wordt zonder de persoon met het achterliggende dossier met details te kennen. Ik wil ook niet heel mijn medisch dossier op straat gooien.
Trek het je toch niet zo aan. Dat soort figuren oordeelt waarschijnlijk sowieso heel snel. En ik zou me zeker niet gaan verdedigen bij zo iemand. Is je energie niet waard.
pi_192824679
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 09:20 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Mwoah, beetje zwart er naast werken en je komt al een eind met een redelijk inkomen.

Tuurlijk, maar daar gaat het hier niet om. Mensen denken blijkbaar nog steeds dat een uitkering vangen easy peasy is. Lang leve de lol enzo.

Ik hoop dat ik nooit in de bijstand kom. Geen pretje.
pi_192824680
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 09:18 schreef osodevo het volgende:

[..]

Nee, heb hem niet verteld over mijn ziekte. Voelde me niet prettig als ik me kwetsbaar op zou stellen terwijl ik alleen maar kortzichtige opmerkingen krijg.
Bij ziekte dus overmacht is het een ander verhaal. Maar als je gewoon gezond maar te lui bent. :') En je bent een ander niks verplicht om over je redenen te praten. Dat is privé. Waarschijnlijk is het gewoon een lul.
  maandag 27 april 2020 @ 09:24:10 #21
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_192824698
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 09:20 schreef osodevo het volgende:
Zegt vooral veel over dat soort mensen... Ik zou me er niet druk over maken.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_192824710
quote:
1s.gif Op maandag 27 april 2020 09:22 schreef Sunshine1982 het volgende:

Tuurlijk, maar daar gaat het hier niet om. Mensen denken blijkbaar nog steeds dat een uitkering vangen easy peasy is. Lang leve de lol enzo.

Ik hoop dat ik nooit in de bijstand kom. Geen pretje.
Lijkt me een nachtmerrie :X
pi_192824721
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 09:18 schreef osodevo het volgende:

[..]

Nee, heb hem niet verteld over mijn ziekte. Voelde me niet prettig als ik me kwetsbaar op zou stellen terwijl ik alleen maar kortzichtige opmerkingen krijg. De persoon in kwestie gaat geen confrontatie uit de weg is kan nogal bot overkomen. Kreeg ook te horen dat verschillende mensen niet meer met hem willen praten, desondanks is hij nog altijd vrij populair in de groep.
Dan snap ik dat het moeilijk voor je is. Lastig is dat dan inderdaad. Maar hem rustig uitleggen moet wel kunnen dan toch...
Wees altijd een eersteklas uitgave van jezelf, nooit een tweede klas weergave van een ander
pi_192824729
quote:
1s.gif Op maandag 27 april 2020 09:24 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

Zegt vooral veel over dat soort mensen... Ik zou me er niet druk over maken.
Maar hoe leg je dat aan hem uit? Er wordt nu negatief over mij geoordeeld terwijl de persoon in kwestie mijn ziekte en dossier niet kent. Ik wil hem ook niet alles vertellen, over mijn problemen... bang om belachelijk gemaakt te worden.
  maandag 27 april 2020 @ 09:28:32 #25
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_192824754
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 09:26 schreef osodevo het volgende:

[..]

Maar hoe leg je dat aan hem uit? Er wordt nu negatief over mij geoordeeld terwijl de persoon in kwestie mijn ziekte en dossier niet kent. Ik wil hem ook niet alles vertellen, over mijn problemen... bang om belachelijk gemaakt te worden.
Misschien eens van het idee afstappen dat je het iedereen naar zijn of haar zin moet maken? Laat hem lekker in de stront zakken.
  maandag 27 april 2020 @ 09:29:11 #26
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_192824759
quote:

[..]

Ik zou hem zeggen dat hij jou niet kent, je situatie niet, en dat je het het niet fijn vindt hoe hij doet.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_192824778
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 09:25 schreef Telefono het volgende:

[..]

Dan snap ik dat het moeilijk voor je is. Lastig is dat dan inderdaad. Maar hem rustig uitleggen moet wel kunnen dan toch...
Ik voel me er niet prettig bij. Het is geen sympathieke gozer... vind het al moeilijk om over mijn problemen te praten bij mensen die ik vertrouw maar als ik alles aan hem moet vertellen ben ik bang om alleen maar meer aangevallen te worden.

Aan de andere kant geeft hij zelf nauwelijks openheid over zijn persoonlijke leven. Hoe hiermee omgaan, dat ik met de billen bloot moet gaan en mezelf verantwoorden in de hoop aardig gevonden te worden.
  maandag 27 april 2020 @ 09:30:40 #28
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_192824779
Waar komt dat toch vandaan, dat je gewoon in de bijstand kunt gaan zitten als je geen zin hebt om te werken, uit 1970 ofzo?
Al sinds de jaren 90 worden ook alleenstaande moeders in de bijstand gestimuleerd weer zo rap mogelijk aan het werk te gaan.

De laatste 10 jaar hebben ze zelfs allerlei projecten om mensen weer aan het werk te krijgen, op de grens van slavenarbeid, die tewerkstelling.

Als je maar enigszins de capaciteiten hebt zelf een baan te vinden dan doe je dat liever dan naar zo'n tewerkstellingsproject moeten op straffe van het verlies van (een deel van) je bijstandsuitkering.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 27 april 2020 @ 09:33:01 #29
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_192824810
quote:

[..]

Steek een middelvinger op, geef hem een klap in zijn gezicht, scheld hem de huid vol, en ga verder met je leven.

Waarom wil je aardig gevonden worden terwijl hij naar tegen je heeft gedaan?

Serieus, als je je hier al druk om moet maken.
  maandag 27 april 2020 @ 09:33:43 #30
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_192824820
quote:

[..]

Waarom de moeite nemen? Is hij arts? Heeft hij de kennis die nodig is om een correcte conclusie te trekken als hij je ziekte en dossier wel zou kennen?

Iemand die zo vooringenomen is is gewoon een lul, en dat verandert echt niet als jij hem vertelt wat er aan de hand is.
Zolang je nog kunt lopen, lezen en typen zal hij wel vinden dat je wel gebruiksaanwijzingen voor het kweken van bonsaiboompjes kunt schrijven.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 27 april 2020 @ 09:34:32 #31
319437 Man-Bear-Pig
Computational Biologist
pi_192824837
Tja, voor veel mensen die niet werken heb ik ook geen respect. We moeten allemaal ons steentje bijdragen. Doe je aan vrijwilligerswerk TS?
  maandag 27 april 2020 @ 09:34:51 #32
487645 SimonedeBeauvoir
Sicker than your average
pi_192824841
quote:

@itsthebradgehere
Once we've both said our goodbyes
Let's just let it go
Let me let you go
pi_192824893
quote:
1s.gif Op maandag 27 april 2020 09:33 schreef Leandra het volgende:

[..]

Waarom de moeite nemen? Is hij arts? Heeft hij de kennis die nodig is om wel een correcte conclusie te trekken als hij je ziekte en dossier wel zou kennen?

Iemand die zo vooringenomen is is gewoon een lul, en dat verandert echt niet als jij hem vertelt wat er aan de hand is.
Zolang je nog kunt lopen, lezen en typen zal hij wel vinden dat je wel gebruiksaanwijzingen voor het kweken van bonsaiboompjes kunt schrijven.
Dat komt dat ik moeite heb om grenzen te stellen en de confrontatie aan te gaan. Veel te veel pleasen in de hoop aardig gevonden te worden.

Want ja, kennelijk voelen veel mensen aan dat ik een kwetsbaar persoon en proberen daarvan een soort misbruik te maken.
pi_192824894
En wat heb jij dan waarom jij niet kan werken?
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
  maandag 27 april 2020 @ 09:45:08 #35
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_192824982
quote:

Punt is een beetje dat iemand dus zijn/haar privacy moet opgeven door jou te vertellen wat er allemaal met hem/haar mis is zodat jij vervolgens, ongehinderd door enige medische kennis, kunt besluiten of het allemaal ernstig genoeg is voor jou.

Ga er maar vanuit dat wie nu nog WAO/WIA heeft absoluut een goede reden heeft, na de herkeuringen van 2004 (bij de invoering van de WIA) is daar een behoorlijke slachting aangericht, ik ben er ook vrij zeker van dat een deel ten onrechte in de bijstand terecht is gekomen.

En dan is er nog de Wajong... het idee dat het gros in de Wajong zit omdat ze niet met autoriteit kunnen omgaan is ook wat achterhaald.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 27 april 2020 @ 09:45:30 #36
319437 Man-Bear-Pig
Computational Biologist
pi_192824987
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 09:30 schreef osodevo het volgende:

[..]

Ik voel me er niet prettig bij. Het is geen sympathieke gozer... vind het al moeilijk om over mijn problemen te praten bij mensen die ik vertrouw maar als ik alles aan hem moet vertellen ben ik bang om alleen maar meer aangevallen te worden.

Aan de andere kant geeft hij zelf nauwelijks openheid over zijn persoonlijke leven. Hoe hiermee omgaan, dat ik met de billen bloot moet gaan en mezelf verantwoorden in de hoop aardig gevonden te worden.
Waarom probeer je hem dan nog bevriend te houden?
  maandag 27 april 2020 @ 09:47:27 #37
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_192825011
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 09:39 schreef osodevo het volgende:

[..]

Dat komt dat ik moeite heb om grenzen te stellen en de confrontatie aan te gaan. Veel te veel pleasen in de hoop aardig gevonden te worden.

Want ja, kennelijk voelen veel mensen aan dat ik een kwetsbaar persoon en proberen daarvan een soort misbruik te maken.
En, wat heb je eraan als een lul je aardig vindt?

Het blijft gewoon een lul van een vent natuurlijk, dat weet je immers al.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 27 april 2020 @ 09:48:49 #38
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_192825029
quote:
7s.gif Op maandag 27 april 2020 09:45 schreef Man-Bear-Pig het volgende:

[..]

Dit ja. Ik snap eigenlijk het hele probleem niet. Mensen die onaardig tegen mij doen (om wat voor reden dan ook) ga ik echt geen energie in steken.
pi_192825032
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 09:45 schreef Leandra het volgende:

[..]

Punt is een beetje dat iemand dus zijn/haar privacy moet opgeven door jou te vertellen wat er allemaal met hem/haar mis is zodat jij vervolgens, ongehinderd door enige medische kennis, kunt besluiten of het allemaal ernstig genoeg is voor jou.

Ga er maar vanuit dat wie nu nog WAO/WIA heeft absoluut een goede reden heeft, na de herkeuringen van 2004 (bij de invoering van de WIA) is daar een behoorlijke slachting aangericht, ik ben er ook vrij zeker van dat een deel ten onrechte in de bijstand terecht is gekomen.

En dan is er nog de Wajong... het idee dat het gros in de Wajong zit omdat ze niet met autoriteit kunnen omgaan is ook wat achterhaald.
Maar het type uitkering/bijstand vrijgeven hangt dan weer niet samen met een stukje privacy opgeven? Bij zo'n lul als in de OP zou ik dat ook mooi achterwege laten.
  maandag 27 april 2020 @ 09:49:38 #40
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_192825046
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 09:48 schreef Chia het volgende:

[..]

Maar het type uitkering/bijstand vrijgeven hangt dan weer niet samen met een stukje privacy opgeven? Bij zo'n lul als in de OP zou ik dat ook mooi achterwege laten.
Oh absoluut.

Maar je mag dus aannemen dat de arbeidsongeschiktheidsuitkeringen gewoon terecht zijn.
En wie in de bijstand zit wordt wel tewerkgesteld als dat maar half kan.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 27 april 2020 @ 09:52:33 #41
338319 ZarB
Piña colada
pi_192825097
Je hebt nogal de neiging om in de slachtofferrol te schieten. Iets wat niet aan jou geadresseerd is weet je zo te draaien dat je het als persoonlijke belediging ziet. Iets om aan te werken?
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_192825108
quote:
7s.gif Op maandag 27 april 2020 09:45 schreef Man-Bear-Pig het volgende:

[..]

Omdat het best een overheersend persoon is, in positieve zin 'erg aanwezig'. Zo'n iemand valt dus niet te negeren zonder verbinding met de groep te verliezen.
  maandag 27 april 2020 @ 09:55:28 #43
319437 Man-Bear-Pig
Computational Biologist
pi_192825152
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 09:52 schreef osodevo het volgende:

[..]

Omdat het best een overheersend persoon is, in positieve zin 'erg aanwezig'. Zo'n iemand valt dus niet te negeren zonder verbinding met de groep te verliezen.
Wat vind de rest van de groep van hem dan? Als hij werkelijk zo onsympathiek zou zijn dan zouden zij hem ook niet mogen toch?
  maandag 27 april 2020 @ 09:55:30 #44
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_192825154
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 09:39 schreef HSG het volgende:
En wat heb jij dan waarom jij niet kan werken?
Gaat je geen fuck aan. (Ik help TS even om van zich af te bijten)
pi_192825184
confrontatie gewoon aangaan, als iemand je afzeikt.

gewoon wel zeggen wat je hebt en dat je dus niet KAN werken.

kortom; leer jezelf te verdedigen.

of, trek je er niks van aan, wat maakt jou het nou uit wat een of andere debiel van jou vind.. jij vind hem toch ook gewoon een lul?
pi_192825236
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 09:57 schreef pokkerdepok het volgende:
confrontatie gewoon aangaan, als iemand je afzeikt.

gewoon wel zeggen wat je hebt en dat je dus niet KAN werken.

kortom; leer jezelf te verdedigen.

of, trek je er niks van aan, wat maakt jou het nou uit wat een of andere debiel van jou vind.. jij vind hem toch ook gewoon een lul?
Waarom zou hij zeggen waarom hij niet kan werken? Dat gaat die man geen zak aan. :?
Beter zegt hij dat hij een gegronde reden heeft voor zijn (tijdelijke) uitkering en dat zolang die man geen keuringsarts oid is, elk woord op dit vlak dikke onzin van hem is.
pi_192825249
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 09:55 schreef Man-Bear-Pig het volgende:

[..]

Wat vind de rest van de groep van hem dan? Als hij werkelijk zo onsympathiek zou zijn dan zouden zij hem ook niet mogen toch?
Zij vinden het ook een beetje kort door de bocht. Omdat hij de smaakmaker is en 'leidend' nemen zij dat maar voor lief.
  maandag 27 april 2020 @ 10:00:34 #48
319437 Man-Bear-Pig
Computational Biologist
pi_192825255
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 09:59 schreef Gruj0 het volgende:

[..]

Waarom zou hij zeggen waarom hij niet kan werken? Dat gaat die man geen zak aan. :?
Beter zegt hij dat hij een gegronde reden heeft voor zijn (tijdelijke) uitkering en dat zolang die man geen keuringsarts oid is, elk woord op dit vlak dikke onzin van hem is.
Nouja wanneer je in dezelfde vriendengroep zit dan is een beetje uitleg wel gewenst om begrip te krijgen vind je niet?
pi_192825279
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 10:00 schreef Man-Bear-Pig het volgende:

[..]

Nouja wanneer je in dezelfde vriendengroep zit dan is een beetje uitleg wel gewenst om begrip te krijgen vind je niet?
Bij zo iemand als TS omschrijft is begrip een nogal onbekend begrip. :+
pi_192825549
@osodevo: Die vervelende "vriend" heeft waarschijnlijk een hekel aan (mensen die niet) werken. Heb je daar al eens aan gedacht? Als je intelligent bent, talent hent en veel verdient, of als je je passies verwezenlijkt, dan is werken denk ik wel leuk. Maar als je met enorme tegenzin je 40-urige werkweek volmaakt omdat het moet en je nu eenmaal niks beters kan, terwijl een deel van jouw salaris wordt gebruikt om iemand die ook niks anders kan, maar ook het klotewerk kennelijk niet om een reden die onduidelijk is maar diegene liever voor zich wil houden, onderdak eten en prostitueebezoek enz. te bieden ja dan kan ik mij de frustratie goed voorstellen.
Overigens werk ik zelf ook niet, maar ik schaam me er dood voor. Haatte bepaalde aspecten van mijn vorige baan omdat ik daar zo slecht in was. Maar goed, de moderne slavernij is hier beter dan in Afrika I guess.
Als jij niet wilt uitleggen waarom je niet kunt werken aan iemand die jou mede met waarschijnlijk tegenzin onderhoud, hoe kun je dan ooit begrip op dat gebied van diegene verwachten?
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')