quote:
Op zondag 26 april 2020 21:12 schreef Kluun1985 het volgende:3 weken lang al hoest, afgelopen dagen werd het iets minder. Af en toe nog een kuchje met wat slijm. Huisarts ben ik al geweest: 'Het is gewoon hooikoorts.'
Maar ik heb best veel gehoest en ik hoest diep, want ik wil die slijm weg hebben. Zo rond een uur of 15:00 kreeg ik weer hoest. Weer een kuchje echter voelde het dit keer heel raar, toen ik slijm probeerde op te trekken, alsof mijn luchtpijp heel hol geworden is. Als ik nu hoest, hoest ik automatisch diep, zo diep dat ik gelijk overgeef. Normaal geef ik nooit over.
Ik heb geen bloed, en vooralsnog geen benauwdheid oid. Maar kan mijn luchtpijp/slokdarm beschadigd zijn door al het hoesten? Waardoor alles nu raar is?
We zijn geen arts he
1. Weer de huisarts bellen en vertellen dat je nu over hebt gegeven.
2. Het is misschien niet eens corona, dus daar hoef je niet bang voor te zijn, maar misschien iets minder ernstigs. Dus weer de huisarts bellen.
2. Je moet nooit iets forceren he. Het lichaam lost het meestal zelf op!
En als je geen zin hebt om te eten. Zou ik gewoon 1 a 2 dagen niet eten. Je hebt overgegeven dus het lichaam houdt het niet in. Gewoon misschien 1 a 2 dagen iets licht eten met beschuit met thee. En gewoon rusten.
3. Ik denk niet dat je slokdarm of luchtpijp beschadigd raakt door hoesten.
4. Dus ik zou het gewoon zo laten. 1 tot 3 dagen kijken wat er gebeurt. Als het niet overgaat, dan codeeine nemen tegen het hoesten.
5. Ik zou als het kan ook buiten een luchtje scheppen.
En voor de rest. Sterkte!

En naar de huisarts!