Wat een verschil een week kan maken dan he, fijn! Bizar eigenlijk.quote:Op zondag 26 april 2020 14:24 schreef coccinelle het volgende:
1e zwangerschap: 4+1 alleen baarmoederslijmvlies te zien
2e zwangerschap: 5+3 een vruchtzak met een dooier
6+3 dooier, vruchtje en een kloppend hartje
Dank je wel.quote:Op zondag 26 april 2020 14:22 schreef Nismo91 het volgende:
Wij hebben dat alle 3 de keren gehad... je ziet normaal gesproken het zakje met een puntje er in, dit was geloof ik nog vroeger dan 6 weken....
Heel veel sterkte en succes, ik hoop dat het goed komt.
Succes morgen. Ondanks dat je nu wel wat ‘berusting’ hebt gevonden kan ik me voorstellen dat het nog steeds spannend zal zijn.quote:Op maandag 27 april 2020 16:40 schreef roos94 het volgende:
Oké, ben een aantal uur verder en heb veel nagedacht. Denk dat ik wel tot een soort berusting ben gekomen. Het is zoals het is. Morgen een lege vruchtzak zien op de echo zal niet leuk zijn, en een miskraam gaan ervaren gaat ook niet fijn voelen. Maar het is zo. Dit is wel simpelweg hoe de natuur werkt. En ik ben zo vroeg nog in de zwangrschap, ik denk dat het nog veel extremer is als je al verder bent en echt een kindje hebt gezien op de echo. Het enige wat ik heb gezien is een zwart zakje.
Dus, het is oke. We hebben ook geen haast. We zijn jong. We weten nu dat we in ieder geval allebei vruchtbaar zijn en dat is ook een opluchting want daar was ik best bang voor.
Daarnaast maken heel veel vrouwen dit mee in hun leven. Een miskraam komt vaak voor. En zeker in de eerste 12 weken. Het is niet het einde van de wereld. In principe heb ik maar één avond het gevoel gehad een kindje te krijgen. Dinsdagavond positieve test, woensdagochtend gelijk slechte echo. Dus ik accepteer het. En hopend dat een mogelijk volgende zwangerschap anders zal lopen. Maar dat zien we dan wel weer. Ik probeer gewoon goed voor mezelf te zorgen, gezond eten, veel slapen. En door.
De gynaecoloog wilde mij echt zien deze week, dus misschien weet hij wel meer dan hij aan mij kenbaar maaktquote:Op maandag 27 april 2020 18:33 schreef silliegirl het volgende:
Eens met SQ. Ik zou eerder bang zijn dat je weer niet veel ziet (wat heel aannemelijk is met krap 6 weken), en dat je op basis daarvan dan conclusies gaat trekken die ook niet kloppend zijn...
Ik spreek gewoon de gynaecoloog na he. Hij gaf aan dat het er niet goed uit zag en benoemde miskraam. Zoiets zegt hij niet zomaar. Maar dank je welquote:Op maandag 27 april 2020 18:49 schreef SQ het volgende:
Nja, je hebt zelf kennelijk de miskraam al vastgesteld, dus ik wens je veel sterkte en hopelijk is het snel weer raak.
Wat fijn! ❤ dank je welquote:Op maandag 27 april 2020 19:16 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Bij U. hebben we met 6+3 een mooi kloppend hartje gezien.
Succes morgen.
Je zou er van staan te kijken. Ik was bij mijn eerste met 7 weken bij een gynaecoloog, de meting klopte met mijn laatste menstruatie. Het hartje klopte. En toch kreeg ik te horen dat er kans was dat het nog kon misgaan want pril zwanger. Ze geven je soms liever onnodig slecht nieuws dan valse hoop.quote:Op maandag 27 april 2020 18:51 schreef roos94 het volgende:
[..]
Ik spreek gewoon de gynaecoloog na he. Hij gaf aan dat het er niet goed uit zag en benoemde miskraam. Zoiets zegt hij niet zomaar. Maar dank je wel
Dank je wel!quote:Op maandag 27 april 2020 19:27 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Je zou er van staan te kijken. Ik was bij mijn eerste met 7 weken bij een gynaecoloog, de meting klopte met mijn laatste menstruatie. Het hartje klopte. En toch kreeg ik te horen dat er kans was dat het nog kon misgaan want pril zwanger. Ze geven je soms liever onnodig slecht nieuws dan valse hoop.
Ik weet niet waarom je nu in paniek bent. Je meting komt verder uit, er is groei zichtbaar. Het lijkt er dus goed uit te zien.quote:Op dinsdag 28 april 2020 10:13 schreef roos94 het volgende:
Kom net van dokter.
Hij meet mijn vruchtzak 6w3d.
Vorige week was er geen dooier nu wel een goed ontwikkelde dooier.
En hij zag een stip waarvan hij zegt dat het een embryo is. Dus die stip en dooier zijn er in zes dagen bijgekomen.
Ik moet volgende week woensdag terug. Als er dan geen hartje klopt dan is het klaar. Ik durf er niet in te geloven. En weer 8 dagen in de paniek zitten. Weet niet hoe ik dit nou moet doorkomen. Had zo graag duidelijkheid gewild nu. Ik heb er gewoon geen vertrouwen meer in.
Ben ik eigenlijk wel met je eens. Nu kan ik niet meer terug maar als een volgende zwangerschap mij gegund is zal geen haar op mijn hoofd eraan denken om onder de 7/8 weken een echo te gaan doen. Wat een drama is dit zeg.quote:Op dinsdag 28 april 2020 13:16 schreef SQ het volgende:
Maar hij gaat er vanuit dat je een bepaalde termijn hebt die je niet eens kan hebben omdat je geen seks hebt gehad in die periode. Dus de enige andere optie is dat je vruchtzak gewoon wat groot is uitgevallen. En dan is er dus niets aan de hand.
Eigenlijk zouden ze sowieso zulke extreem vroege echo's niet aan mogen bieden, tenzij oprechte verdenking op bbz
Of alsnog weer een meetfoutje, want die zijn zo gemaakt op deze termijn.quote:Op dinsdag 28 april 2020 13:16 schreef SQ het volgende:
Maar hij gaat er vanuit dat je een bepaalde termijn hebt die je niet eens kan hebben omdat je geen seks hebt gehad in die periode. Dus de enige andere optie is dat je vruchtzak gewoon wat groot is uitgevallen. En dan is er dus niets aan de hand.
Eigenlijk zouden ze sowieso zulke extreem vroege echo's niet aan mogen bieden, tenzij oprechte verdenking op bbz
Hij meette mijn vruchtzak eerst 6+5. Ik schrok en zei dat kan nooit, meet het opnieuw. Toen meette hij het 6+3 maar durfde niet te vragen of hij het nog een keer wilde proberen.quote:Op dinsdag 28 april 2020 13:46 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Of alsnog weer een meetfoutje, want die zijn zo gemaakt op deze termijn.
Naja, hij zegt dat vanuit zijn ervaring normaal gesproken met de grootte van het vruchtzak en hoe alles eruit ziet, dat een hartje meestal waarneembaar zou moeten zijn. En dat er een kans is dat het nog komt, maar de kans dat het niet komt is ook echt sterk aanwezig. Dat zei hij. Als er volgende week woensdag geen hartje is dan boekt hij mij in voor de miskraam zoals ie lekker droog zegt.quote:Op dinsdag 28 april 2020 13:58 schreef Nismo91 het volgende:
Het is toch hartstikke goed dat er nu een embryo te zien is ??? Iemand die niet zo vroeg een echo krijgt zit niet zo in de spanning maar er is nu toch niets vreemds aan de hand toch ?
OMDAT DIE MENSEN LANGER ZWANGER ZIJN.quote:Op dinsdag 28 april 2020 14:02 schreef roos94 het volgende:
[..]
Naja, hij zegt dat vanuit zijn ervaring normaal gesproken met de grootte van het vruchtzak en hoe alles eruit ziet, dat een hartje meestal waarneembaar zou moeten zijn. En dat er een kans is dat het nog komt, maar de kans dat het niet komt is ook echt sterk aanwezig. Dat zei hij
Ik zei dat ook tegen hem, maar hij zegt dat mensen zich vaak vergissen in hun data. Terwijl ik zeker weet dat dit niet zo is. Maar hij gelooft mij denk ik niet.quote:Op dinsdag 28 april 2020 14:06 schreef SQ het volgende:
[..]
OMDAT DIE MENSEN LANGER ZWANGER ZIJN.
Ik krijg echt een nare vibe bij dit verhaal. Ik zou die hele gyneacoloog lekker laten voor wat het is. Waarom ben je eigenlijk niet bij een verloskundige?
Onze ervaring met de gynaecoloog toen de zwangerschap van onze eerste na talloze keren niet wilde lukken, zelfs niet met iui: wellicht zijn jullie onvruchtbaar, inmiddels 3 gezonde kinderen zonder hulp gekregen.quote:Op dinsdag 28 april 2020 14:02 schreef roos94 het volgende:
[..]
Naja, hij zegt dat vanuit zijn ervaring normaal gesproken met de grootte van het vruchtzak en hoe alles eruit ziet, dat een hartje meestal waarneembaar zou moeten zijn. En dat er een kans is dat het nog komt, maar de kans dat het niet komt is ook echt sterk aanwezig. Dat zei hij. Als er volgende week woensdag geen hartje is dan boekt hij mij in voor de miskraam zoals ie lekker droog zegt.
Is ook zo. Het zijn allemaal interpretaties. Maar ben wel rustiger nu. Het loopt zoals het loopt en meer kunnen we niet doenquote:Op dinsdag 28 april 2020 14:08 schreef Nismo91 het volgende:
[..]
Onze ervaring met de gynaecoloog toen de zwangerschap van onze eerste na talloze keren niet wilde lukken, zelfs niet met iui: wellicht zijn jullie onvruchtbaar, inmiddels 3 gezonde kinderen zonder hulp gekregen.
Probeer je gedachten er vanaf te houden, ik weet dat dat bijna niet te doen is maar goed, die metingen willen nog niets zeggen.
Goed zoquote:Op dinsdag 28 april 2020 14:10 schreef roos94 het volgende:
[..]
Is ook zo. Het zijn allemaal interpretaties. Maar ben wel rustiger nu. Het loopt zoals het loopt en meer kunnen we niet doen
Dat vind ik ook vreemd. Bij mijn praktijk kan ik altijd terecht met zorgen, ook voor 11 weken (mijn termijnecho was zelfs voor 11 wekenquote:Op dinsdag 28 april 2020 14:07 schreef roos94 het volgende:
[..]
Ik zei dat ook tegen hem, maar hij zegt dat mensen zich vaak vergissen in hun data. Terwijl ik zeker weet dat dit niet zo is. Maar hij gelooft mij denk ik niet.
Bij de verloskundige ben ik niet welkom vóór 11 weken. Had al gebeld.
Nare vibe +1.quote:Op dinsdag 28 april 2020 14:06 schreef SQ het volgende:
[..]
OMDAT DIE MENSEN LANGER ZWANGER ZIJN.
Ik krijg echt een nare vibe bij dit verhaal. Ik zou die hele gyneacoloog lekker laten voor wat het is. Waarom ben je eigenlijk niet bij een verloskundige?
Onthou ook dat wat je hier leest de interpretatie en weergave is van TS. De daadwerkelijk inhoud en (nog belangrijker) context en setting van dat gesprek zijn weg.quote:Op dinsdag 28 april 2020 14:12 schreef Jentin het volgende:
Raar verhaal allemaal, vreemde en botte uitspraken van een gynaecoloog. ‘Inboeken voor een miskraam’, srsly?
Maar linksom of rechtsom: je kan nu niets dan afwachten. Wat je te horen kreeg, is goed nieuws. Dat kan alsnog slecht nieuws worden, volgende week, de week erop, met 20 weken, tijdens de bevalling. Lijkt me gezond dat niet als uitgangspunt te nemen, maar uit te gaan van het goede. Of van geen van beide.
Daar ben ik me terdege van bewust. Ik vind die interpretatie en weergave merkwaardig. En de aangehaalde uitspraak wordt gebracht als een letterlijk citaat, niet als een parafrase. Maakt allemaal niet uit, ik hoop dat de zwangerschap goed blijft gaanquote:Op dinsdag 28 april 2020 14:15 schreef papernote het volgende:
[..]
Onthou ook dat wat je hier leest de interpretatie en weergave is van TS. De daadwerkelijk inhoud en (nog belangrijker) context en setting van dat gesprek zijn weg.
Ja hij zei dat echt serieus zo. Volgende week woensdag bekijken we het en als er dan geen kloppend hartje is dan kun je ervan uitgaan dat de zwangerschap niet ...(duur woord) is. Dan boek ik het in voor een miskraam. WTFquote:Op dinsdag 28 april 2020 14:22 schreef Jentin het volgende:
[..]
Daar ben ik me terdege van bewust. Ik vind die interpretatie en weergave merkwaardig. En de aangehaalde uitspraak wordt gebracht als een letterlijk citaat, niet als een parafrase. Maakt allemaal niet uit, ik hoop dat de zwangerschap goed blijft gaan
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |