Het is stabiel nu. Daarnaast, gaat men hier nauwelijks aan kapot of sneller van uit het leven.quote:Op zaterdag 25 april 2020 23:06 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als motorongelukken zich exponentieel zouden vermenigvuldigen in het normale leven, dan zouden we dat zeker wel doen.
Ssshhh... Niet te hard zeggen want dan lijkt het net alsof 'kwetsbare groepen' geen goed economisch argument meer is.quote:
Zeker, maar was het redelijkerwijs te vermijden? Nee? Okay top, dezelfde conclusie als eerst.quote:Op zaterdag 25 april 2020 23:04 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ik heb het ook gelezen. En ik stel me voor dat het de samenleving bakken vol geld gaat kosten voor hij zijn werk weer kan doen.
Waaruit blijkt dat dan? Dat er teveel mensen in het ziekenhuis liggen? Of vind jij dat ieder persoon in het ziekenhuis er één teveel is, dat is heel ideologisch gedacht van je maar er zijn meer belangen.quote:Op zaterdag 25 april 2020 23:12 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat moet nog blijken. Voorlopig liggen er nog veel en veel teveel mensen in het ziekenhuis.
https://www.stichting-nice.nl/covid-19-op-de-ic.jspquote:Op zaterdag 25 april 2020 23:13 schreef ludovico het volgende:
[..]
Waaruit blijkt dat dan? Dat er teveel mensen in het ziekenhuis liggen?
De IC werkt nog steeds op >100% van de capaciteit.quote:Op zaterdag 25 april 2020 23:13 schreef ludovico het volgende:
[..]
Waaruit blijkt dat dan? Dat er teveel mensen in het ziekenhuis liggen? Of vind jij dat ieder persoon in het ziekenhuis er één teveel is, dat is heel ideologisch gedacht van je maar er zijn meer belangen.
Iedereen die blootgesteld wordt aan dit virus is deel van de risicogroepen. Denken dat het anders ligt is zelfbedrog.quote:Op zaterdag 25 april 2020 23:09 schreef ludovico het volgende:
[..]
Want? Zij snappen zelf toch ook dat ze risicogroep zijn?
Natuurlijk is het een naar beeld, dat ontkent niemand.quote:Op zaterdag 25 april 2020 23:13 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Ik ben er ook redelijk klaar mee. Wij artsen zijn echt wel wat gewend, maar het is en blijft een beangstigend ziektebeeld. Ik verbaas me over hoe makkelijk hier soms wordt gedacht over mensenlevens en over het feit dat het alleen de zwakkeren zijn.
Op onze IC is de gemiddelde leeftijd nu 65, range van 55 tot 74.
Precies. Zolang alles niet een beetje terug is naar normale proporties en de reguliere zorg weer hervat kan worden, is het veel te vroeg om te spreken over het versoepelen van maatregelen. Anders duurt deze ellende alleen maar langer. Simpel zat.quote:Op zaterdag 25 april 2020 23:15 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
De IC werkt nog steeds op >100% van de capaciteit.
Dat is 50+, dus prima, volgens sommigen. Op te offeren zwakken, doe hout, afschrijven en door.quote:Op zaterdag 25 april 2020 23:13 schreef Arts-assistent het volgende:
Wij artsen zijn echt wel wat gewend, maar het is en blijft een beangstigend ziektebeeld. Ik verbaas me over hoe makkelijk hier soms wordt gedacht over mensenlevens en over het feit dat het alleen de zwakkeren zijn.
Want dat staafgrafiekje betekent dat het teveel is?quote:Op zaterdag 25 april 2020 23:14 schreef Tijn het volgende:
[..]
https://www.stichting-nice.nl/covid-19-op-de-ic.jsp
Er is aanvankelijk natuurlijk wel ruimte gegeven aan dat idee van risicogroepen. En nu zijn er mensen als Ludovico die denken dat je daarop beleid kunt maken.quote:Op zaterdag 25 april 2020 23:13 schreef Arts-assistent het volgende:
Wij artsen zijn echt wel wat gewend, maar het is en blijft een beangstigend ziektebeeld. Ik verbaas me over hoe makkelijk hier soms wordt gedacht over mensenlevens en over het feit dat het alleen de zwakkeren zijn.
Van de normale capaciteit, en waarom zouden ze dat in hemelsnaam niet doen in crisistijd?quote:Op zaterdag 25 april 2020 23:15 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
De IC werkt nog steeds op >100% van de capaciteit.
Ik denk dat de economie dermate fucked-up is en aan een grondige revisie toe is. Er is zo ongelooflijk veel welvaart en rijkdom in de handen van een beperkt clubje mensen. In theorie kan je met de belachelijke vermogens van de 1% de economie een jaar stabiel houden. Daar gaat iets fundamenteel fout.quote:Op zaterdag 25 april 2020 23:15 schreef ludovico het volgende:
[..]
Natuurlijk is het een naar beeld, dat ontkent niemand.
Is het raar dat de samenleving een offer vraagt van keihard werken voor een jaar zodat er minder mensen hun levenswerk (ondernemers) zien afbrokkelen? Dat de economie minder gesloopt wordt? Dat we onderzoek en andere zaken kunnen blijven financieren?
quote:Op zaterdag 25 april 2020 23:15 schreef HiZ het volgende:
[..]
Iedereen die blootgesteld wordt aan dit virus is deel van de risicogroepen. Denken dat het anders ligt is zelfbedrog.
Meer dan 100% lijkt mij te veel.quote:Op zaterdag 25 april 2020 23:16 schreef ludovico het volgende:
[..]
Want dat staafgrafiekje betekent dat het teveel is?
Je geeft geen antwoord op de vraag. Waaruit blijkt dat het "teveel mensen op de IC" zijn?
De ellende duurt langer als je het langer zit tijd te rekken, met bijbehorende economische schade overigens.quote:Op zaterdag 25 april 2020 23:16 schreef Tijn het volgende:
[..]
Precies. Zolang alles niet een beetje terug is naar normale proporties en de reguliere zorg weer hervat kan worden, is het veel te vroeg om te spreken over het versoepelen van maatregelen. Anders duurt deze ellende alleen maar langer. Simpel zat.
Wie zegt dat? Iedereen is voor ouderen isoleren.quote:Op zaterdag 25 april 2020 23:16 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat is 50+, dus prima, volgens sommigen. Op te offeren zwakken, doe hout, afschrijven en door.
Waarom zou je dat niet kunnen?quote:Op zaterdag 25 april 2020 23:17 schreef HiZ het volgende:
[..]
Er is aanvankelijk natuurlijk wel ruimte gegeven aan dat idee van risicogroepen. En nu zijn er mensen als Ludovico die denken dat je daarop beleid kunt maken.
Jij schijnt te denken dat niemand begrijpt dat de economische schade groot is. Ik ondervind aan den lijve hoe groot die schade is. Deze crisis gaat mij duizenden euro's en misschien tonnen kosten. Maar dat maakt me niet blind voor de schade die je kunt verwachten als je deze ziekte ongehinderd door de samenleving laat branden.quote:Op zaterdag 25 april 2020 23:15 schreef ludovico het volgende:
[..]
Natuurlijk is het een naar beeld, dat ontkent niemand.
Is het raar dat de samenleving een offer vraagt van keihard werken voor een jaar zodat er minder mensen hun levenswerk (ondernemers) zien afbrokkelen? Dat de economie minder gesloopt wordt? Dat we onderzoek en andere zaken kunnen blijven financieren?
Maar waarom isoleren we mensen die 50+ zijn niet een tijdje en dan de economie opstarten met mensen die onder de 50 zijn?quote:Op zaterdag 25 april 2020 23:16 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat is 50+, dus prima, volgens sommigen. Op te offeren zwakken, doe hout, afschrijven en door.
Wat heeft dit ermee te maken? De economie kan beter ingericht worden en welvaart kan beter verdeelt worden, dat maakt nog niet dat de economie slopen een goed idee is.quote:Op zaterdag 25 april 2020 23:18 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Ik denk dat de economie dermate fucked-up is en aan een grondige revisie toe is. Er is zo ongelooflijk veel welvaart en rijkdom in de handen van een beperkt clubje mensen. In theorie kan je met de belachelijke vermogens van de 1% de economie een jaar stabiel houden. Daar gaat iets fundamenteel fout.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |