Omdat mensen van alle leeftijden ziek kunnen worden. En nog altijd in zulke grote aantallen dat we het niet aankunnen. Enige verschil is dat je minder lijken hebt.quote:Op zaterdag 25 april 2020 23:20 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Maar waarom isoleren we mensen die 50+ zijn niet een tijdje en dan de economie opstarten met mensen die onder de 50 zijn?
Wat zijn ouderen?quote:Op zaterdag 25 april 2020 23:19 schreef ludovico het volgende:
[..]
Wie zegt dat? Iedereen is voor ouderen isoleren.
50+? Dat is echt een heel groot deel van de werkende mensen, dat weet je? Ik weet dat als je 25-30 bent 50 heeeel oud lijkt, maar 50 is echt nog niks. Die mensen staan nog midden in het leven, hebben een gezin, werk.quote:Op zaterdag 25 april 2020 23:20 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Maar waarom isoleren we mensen die 50+ zijn niet een tijdje en dan de economie opstarten met mensen die onder de 50 zijn?
Hoe vaak is je nou al verteld dat dat niet voor langere tijd vol te houden is? Werken op 250% kan een paar weken, maar niet maand in maand uit.quote:Op zaterdag 25 april 2020 23:17 schreef ludovico het volgende:
[..]
Van de normale capaciteit, en waarom zouden ze dat in hemelsnaam niet doen in crisistijd?
Jij zult er meer zicht in hebben dan ik, maar 100% normale capaciteit houdt in dat er niks nada opgeschaald kan worden en dat lijkt mij een grote grap. Daar geloof ik niet in.quote:Op zaterdag 25 april 2020 23:19 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Meer dan 100% lijkt mij te veel.
Door de laatste zin maak je de kans op een nuttige discussie compleet kansloos. Je probeert me te devalueren, alleen omdat ik een andere, vooral genuanceerdere, mening heb.quote:Op zaterdag 25 april 2020 23:21 schreef ludovico het volgende:
[..]
Wat heeft dit ermee te maken? De economie kan beter ingericht worden en welvaart kan beter verdeelt worden, dat maakt nog niet dat de economie slopen een goed idee is.
Economen leren denken in marginale baten en marginale kosten. Maar jij mist het onderwerp al compleet.
https://eenvandaag.avrotr(...)zoek-van-de-uva-aan/quote:Op zaterdag 25 april 2020 23:23 schreef miss_sly het volgende:
[..]
50+? Dat is echt een heel groot deel van de werkende mensen, dat weet je? Ik weet dat als je 25-30 bent 50 heeeel oud lijkt, maar 50 is echt nog niks. Die mensen staan nog midden in het leven, hebben een gezin, werk.
Daar is helemaal niemand voor, en zelfs als zou je het beleidsmatig voorstellen, zou dat nog niet gebeuren in de samenleving.quote:Op zaterdag 25 april 2020 23:20 schreef HiZ het volgende:
[..]
Jij schijnt te denken dat niemand begrijpt dat de economische schade groot is. Ik ondervind aan den lijve hoe groot die schade is. Deze crisis gaat mij duizenden euro's en misschien tonnen kosten. Maar dat maakt me niet blind voor de schade die je kunt verwachten als je deze ziekte ongehinderd door de samenleving laat branden.
100% lijkt mij gewoon haalbare capaciteit met normale in en uitstroom waarbij men (lees: zorgverleners) ook genoeg rust krijgt. Nu werken ze shifts van 12 uur en nog extra dagen in week. Dat hou je wellicht even vol, maar uiteindelijk moeten ze echt hun rust gaan pakken. Niet voor niets zie je ook dat ex-minister Bruno Bruins op last van dokter rust moet pakken. Die man heeft dag en nacht doorgewerkt.quote:Op zaterdag 25 april 2020 23:23 schreef ludovico het volgende:
[..]
Jij zult er meer zicht in hebben dan ik, maar 100% normale capaciteit houdt in dat er niks nada opgeschaald kan worden en dat lijkt mij een grote grap. Daar geloof ik niet in.
Er kunnen meer offers gevraagd worden en dat mag ook prima vergoed worden en vrijwillig gebeuren, maar meer dan 100% is altijd mogelijk.
Heb jij een beter onderscheid?quote:
https://eenvandaag.avrotr(...)zoek-van-de-uva-aan/quote:Op zaterdag 25 april 2020 23:22 schreef HiZ het volgende:
[..]
Omdat mensen van alle leeftijden ziek kunnen worden. En nog altijd in zulke grote aantallen dat we het niet aankunnen. Enige verschil is dat je minder lijken hebt.
Je hebt het virus voor 90% ingedamd qua IC druk als 50+ers niet meer op de IC komen. Dus nee.quote:Op zaterdag 25 april 2020 23:22 schreef HiZ het volgende:
[..]
Omdat mensen van alle leeftijden ziek kunnen worden. En nog altijd in zulke grote aantallen dat we het niet aankunnen. Enige verschil is dat je minder lijken hebt.
Goh, uit welk blik wil jij die extra verplegers en artsen trekken? Of vind je dat als jij straks geintubeerd moet worden het wel mag worden gedaan door een welwillende vrijwilliger die toevallig niks beters te doen had?quote:Op zaterdag 25 april 2020 23:23 schreef ludovico het volgende:
[..]
Jij zult er meer zicht in hebben dan ik, maar 100% normale capaciteit houdt in dat er niks nada opgeschaald kan worden en dat lijkt mij een grote grap. Daar geloof ik niet in.
Er kunnen meer offers gevraagd worden en dat mag ook prima vergoed worden en vrijwillig gebeuren, maar meer dan 100% is altijd mogelijk.
Dit zijn ondanks heel kut voor de gevangenen wel hele interessante situaties. Dit is je herd immunity experiment. Kan onderzocht worden hoeveel er immuun zijn, hoe de besmetting ging, viral load en de rol ervan.quote:
Ach, het is ludovico. Een student die alles denkt te weten. Waarom nog studeren dan? Of andersgezegd, kennelijk geen studie die uitdaagt tot denken, want dan leer je wel dat je lang niet alles weet waarvan je dacht dat je veel wist.quote:Op zaterdag 25 april 2020 23:24 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Door de laatste zin maak je de kans op een nuttige discussie compleet kansloos. Je probeert me te devalueren, alleen omdat ik een andere, vooral genuanceerdere, mening heb.
Niet door een ervaren 50+ n ieder geval, want die zit verplicht thuis.quote:Op zaterdag 25 april 2020 23:28 schreef HiZ het volgende:
[..]
Goh, uit welk blik wil jij die extra verplegers en artsen trekken? Of vind je dat als jij straks geintubeerd moet worden het wel mag worden gedaan door een welwillende vrijwilliger die toevallig niks beters te doen had?
Dit virus zien we echt al heel lang, de samenleving voor 1% opengooien gaat écht geen niet te controleren kettingreactie veroorzaken, en zeker niet als die 1% ook nog eens een leeftijdsgroep is die slechts 5% beslaat van de IC bezetting.quote:Op zaterdag 25 april 2020 23:22 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Wat zijn ouderen?
Man, je weet nog niet half hoe onvoorspelbaar dit virus is.
De boel ook maar een beetje te vroeg opengooien zorgt voor totale overbelasting van de gezondheidszorg, kan je dat zelf niet zien?
Acute zorg die nog.langer uitgesteld moet worden etc.?
Wat denk je dat dat uiteindelijk kost qua levenskwaliteit en geld?
Dat is echt een volledig onzin cijfer.quote:Op zaterdag 25 april 2020 23:26 schreef ludovico het volgende:
[..]
Je hebt het virus voor 90% ingedamd qua IC druk als 50+ers niet meer op de IC komen. Dus nee.
Dit gaat nog veel erger worden bij een grote financiële crisis.quote:Op zaterdag 25 april 2020 23:18 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Ik denk dat de economie dermate fucked-up is en aan een grondige revisie toe is. Er is zo ongelooflijk veel welvaart en rijkdom in de handen van een beperkt clubje mensen. In theorie kan je met de belachelijke vermogens van de 1% de economie een jaar stabiel houden. Daar gaat iets fundamenteel fout.
Ha, had ik nog niet eens aan gedacht dat veel van het zorgpersoneel dan ook thuis moet blijven.quote:Op zaterdag 25 april 2020 23:28 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Niet door een ervaren 50+ n ieder geval, want die zit verplicht thuis.
quote:Op zaterdag 25 april 2020 23:28 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Niet door een ervaren 50+ n ieder geval, want die zit verplicht thuis.
Dus omdat dit veel mensen zijn moet iedereen maar hetzelfde behandeld worden en de totale economie op slot? I.p.v. voor de helft?quote:Op zaterdag 25 april 2020 23:23 schreef miss_sly het volgende:
[..]
50+? Dat is echt een heel groot deel van de werkende mensen, dat weet je? Ik weet dat als je 25-30 bent 50 heeeel oud lijkt, maar 50 is echt nog niks. Die mensen staan nog midden in het leven, hebben een gezin, werk.
quote:Op zaterdag 25 april 2020 22:55 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Daarom geloof ik dat je als mens; in deze situatie met een relatief mild erg besmetteljk virus niet slimmer kan zijn als de natuur.
Tot nu toe is er overal op de zaken achtergelopen, elk land hetzelfde verhaal. Dat virus legt de lijnen veel sneller dan dat we op kunnen merken. We merken het pas op als de zwakkeren bereikt zijn en echt ziek worden.
Dan pas nemen we maatregelen en schrijven het verdere verloop toe aan de maatregelen.
Zet je elke grafiek in Europa over elkaar, logaritmisch, zie je toch in elk land hetzelfde verloop. Alles op slot, alles open, de snelheid van besmetting stabiliseert zich op een gegeven moment.
250% lijkt me wat overdreven, 100% is alleen normale capaciteit en dat lijkt mij gewoon te laag gezien de crisis waar we in zitten.quote:Op zaterdag 25 april 2020 23:23 schreef Tijn het volgende:
[..]
Hoe vaak is je nou al verteld dat dat niet voor langere tijd vol te houden is? Werken op 250% kan een paar weken, maar niet maand in maand uit.
Het is nu tijd dat dingen terugschalen naar normale proporties voordat we verder kunnen. Begrijp dat nou toch eens.
Normale proporties? De economie ligt aan het infuus en jij denkt "normale proporties" op de IC?
Kan. Hoeft niet. Bij veel faillissementen is dat wel de trend natuurlijk, maar daar staat tegenover dat de politiek naar links kan verschuiven.quote:Op zaterdag 25 april 2020 23:30 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Dit gaat nog veel erger worden bij een grote financiële crisis.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |