Ik denk dat die opmerking meer ging over niet meer werkenden.quote:Op zaterdag 25 april 2020 20:41 schreef Uhmmpie het volgende:
Overigens.. ik heb vooral minder reistijd.. want in mn lunchtijd echt geen tijd om naar de supermarkt op en neer te gaan... laat staan ook nog bodocschappen en afrekenen
Dus sta ik er alsnog savonds of in het weekend.
Gelukkig 2 middagen in de week vrij dis die gebruik ik nu maar voor de noodzakelijke boodschappen die picnic niet kon brengen.
En als dochterlief er is.. breng ik die vrije middagen door met schoolwerk.
Het is nogal makkelijk praten als je alleen voor jezelf of een andere volwassene hoeft te zorgen.
Zeker omdat een 2e volwassene ook nog weleens wat kwam doen.
Wat ben je aan het doen?quote:Op zaterdag 25 april 2020 20:53 schreef fietsie het volgende:
Bouwvakkeren dag zoveel. Vermoeiend, maar met voortgang.
Leuk! En lekker. Ik ben ook veel bezig in de tuin. Er komt geen eind aanquote:Op zaterdag 25 april 2020 20:52 schreef LXIV het volgende:
Ik besteed al die tijd die ik nu heb vooral aan het opzetten en bijhouden van een moestuin en aan koken. Vooral in die moestuin gaan heel wat uurtjes zitten.
Ik heb nu in mijn tuin aan fruit: Appels, peren, kers, pruim, kerspruim, framboos, braam, vijg, abrikoos, perzik, kiwi (komt nooit wat aan) en druif.
Aan groente: courgette, pompoen, komkommer, boontjes, tomaat, wortel, broccoli en paprika.
Ik heb veel onder glas gezet, ik verwacht eigenlijk al in mei de eerste oogst binnen te halen. Dan kan ik dat allemaal weer lekker combineren met nieuwe dingen proberen met koken.
Normaal zou ik dit ook wel leuk vinden, maar de tijd die overal in gaat zitten is enorm. Dan haal ik maar tomaten uit de supermarkt. Maar onvergelijkbaar met zelf geteelde, zongerijpte en rijp geplukte tomaten. Is echt een andere v=vrucht!
Oh, is al je familie leuk?quote:Op zaterdag 25 april 2020 21:21 schreef Lucky_Strike het volgende:
Aww, ik kreeg net een berichtje van mijn pas ontdekte nichtje van 11Zo'n leuk kind. Dat is vast een familietrekje
Als dat een reactie is op mijn opmerking: mijn vraag of hij thuiswerkte was gericht op Krea. Bij mijn weten zijn daar geen kinderen of inwonende partner in het spel. Los daarvan weet ik ook niet of zijn baan het toelaat om tussendoor naar de supermarkt te gaan. Maar met thuiswerken bespaar je iig reistijd, en als die reistijd om te beginnen al kort was kun je als alleenstaande of samenwonende volwassene met een 8 urige werkdag prima binnen openingstijden naar de supermarkt gaan, lijkt mij.quote:Op zaterdag 25 april 2020 20:41 schreef Uhmmpie het volgende:
Overigens.. ik heb vooral minder reistijd.. want in mn lunchtijd echt geen tijd om naar de supermarkt op en neer te gaan... laat staan ook nog bodocschappen en afrekenen
Dus sta ik er alsnog savonds of in het weekend.
Gelukkig 2 middagen in de week vrij dis die gebruik ik nu maar voor de noodzakelijke boodschappen die picnic niet kon brengen.
En als dochterlief er is.. breng ik die vrije middagen door met schoolwerk.
Het is nogal makkelijk praten als je alleen voor jezelf of een andere volwassene hoeft te zorgen.
Zeker omdat een 2e volwassene ook nog weleens wat kwam doen.
In mijn beleving heb ik een tante, een neef met zijn vrouw en hun twee kinderen. Allemaal leuke lui.quote:
Het is lastig om even tijdens je lunchpauze boodschappen te gaan doen omdat je toch thuis werkt... voor mensen die niet werkenquote:Op zaterdag 25 april 2020 20:52 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik denk dat die opmerking meer ging over niet meer werkenden.
Misschien wel de beste manier om er in te staan jaquote:Op zaterdag 25 april 2020 21:34 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
In mijn beleving heb ik een tante, een neef met zijn vrouw en hun twee kinderen. Allemaal leuke lui.
Mja ik lees hier om de haverklap vanalles waarvan ik denk... “dat is makkelijk praten als je geen gezin hebt of als het minder uitmaakt Als je een tijdje wat minder geld verdiend of minder thuis bent”quote:Op zaterdag 25 april 2020 21:32 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Als dat een reactie is op mijn opmerking: mijn vraag of hij thuiswerkte was gericht op Krea. Bij mijn weten zijn daar geen kinderen of inwonende partner in het spel. Los daarvan weet ik ook niet of zijn baan het toelaat om tussendoor naar de supermarkt te gaan. Maar met thuiswerken bespaar je iig reistijd, en als die reistijd om te beginnen al kort was kun je als alleenstaande of samenwonende volwassene met een 8 urige werkdag prima binnen openingstijden naar de supermarkt gaan, lijkt mij.
Was verder geen oordeel over jouw situatie, jij reageerde puur op mijn opmerking (denk ik?) en leest daar wellicht een verwijt in wat ik niet maakte.
Het werkt best aardig eigenlijkquote:Op zaterdag 25 april 2020 21:38 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Misschien wel de beste manier om er in te staan ja
Net als voor corona is ieders leven anders.quote:Op zaterdag 25 april 2020 21:41 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Mja ik lees hier om de haverklap vanalles waarvan ik denk... “dat is makkelijk praten als je geen gezin hebt of als het minder uitmaakt Als je een tijdje wat minder geld verdiend of minder thuis bent”
Dus wellicht lag het aan mij dat ik dat verkeerd opvatte
Het is hier altijd redelijk buffelen om alle ballen hoog te houden doorgaans. En zo slecht heb ik het nog niet dus.
Mja en heeft jan en alleman een mening over wat een ander met zn leven zou moeten doen. Jammer vind ik dat.quote:Op zaterdag 25 april 2020 21:45 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Net als voor corona is ieders leven anders.
Waarom niet? Ik werk thuis en ook al laat ik nu de boodschappen thuiskomen in het begin ging ik, ipv om 12 uur of zo pauze te nemen om 14 uur (want rustiger) boodschappen doen. Nu werk ik de ene keer door en de andere keer ga ik even wandelen. Ook bij thuiswerken heb je recht op pauze.quote:Op zaterdag 25 april 2020 21:38 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Het is lastig om even tijdens je lunchpauze boodschappen te gaan doen omdat je toch thuis werkt... voor mensen die niet werken
Maar niet perse op andere werktijden of een langere pauze en ik woon niet bijkans in de supermarkt verder.quote:Op zaterdag 25 april 2020 21:47 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Waarom niet? Ik werk thuis en ook al laat ik nu de boodschappen thuiskomen in het begin ging ik, ipv om 12 uur of zo pauze te nemen om 14 uur (want rustiger) boodschappen doen. Nu werk ik de ene keer door en de andere keer ga ik even wandelen. Ook bij thuiswerken heb je recht op pauze.
Tof recept, die ga ik onthouden.quote:Op zaterdag 25 april 2020 21:43 schreef Uhmmpie het volgende:
Vrolijker nieuws: de pickled mustard seeds... smaken in beide variaties best wel
Dat heb ik ook een soort van. Het gezellige neven en nichten van mijn vaders kant, maar sinds ik via fb contact heb met mijn nichtjes van moeders kant in Australië is het een feest der herkenning. Wij lijken echt zo ontzettend op elkaar. Doen en laten, leuk en niet leuk vinden, houden allemaal van lekker etenquote:Op zaterdag 25 april 2020 21:43 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Het werkt best aardig eigenlijk
Ik vind het dus reuzelollig om te denken dat mijn nichtje haar voorliefde voor fantasyboeken (met uitgebreide bijlagen en een landkaart) met mij deelt omdat we familie zijn. Uiteraard nonsens maar ik heb nog nooit zo kunnen denken dus ik vind dat grappig.
Nee....?quote:Op zaterdag 25 april 2020 21:50 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Tof recept, die ga ik onthouden.
Ken je cowboy candy al? Ook erg lekker.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |