Als je naar school kunt lopen maakt het weinig uit, maar dat konden wij al niet vanuit ons oude huis en vanuit het nieuwe is het zelfs niet meer te fietsen, en hij is niet de enige die niet op loopafstand woont, heel veel kinderen wonen aan de andere kant van de stad en ik zie ook dat het vaker gebeurt dat kinderen na een verhuizing binnen ongeveer 30 km wel op die school blijven.quote:Op vrijdag 24 april 2020 21:28 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Maar waar gaat het dan om vraag ik me af?
Het is voor de kinderen onderwijskundig veel beter om elke dag een halve dag te gaan; voor de belangrijkste vakken goede instructie te krijgen en thuis te gaan verwerken/de meer kunstzinnige/culturele vakken te gaan doen.
Nu moeten ze 2 dagen op school zijn, heb je nooit die volledige onderwijstijd ECHT om instructie te geven (want op een gegeven moment zijn ze verzadigd), en moeten de ouders alsnog thuis die belangrijke vakken zelf gaan onderwijzen.
Maar nee, 2 hele dagen is wel een stuk fijner voor de ouders, gelukkig
Een grote mensen huis, 3 verdiepingen en een tuin van 14m ❤quote:
Ze geven zelf in dat protocol aan dat het is "om minder 'verkeer' op de been te krijgen en beter aan te sluiten op de BSO" dus ik betwijfel of ze het onderwijskundige op de 1e plaats hebben gezet.quote:Op zaterdag 25 april 2020 09:45 schreef Clubsoda het volgende:
Het idee dat hele dagen beter zijn dan halve dagen komt gewoon van de onderwijsorganisaties: https://www.nos.nl/artike(...)dag-naar-school.html Het lijkt me dat die het belang van onderwijs op waarde weten te schatten?
En vooral; als die docenten dan zelf beslissen wat zij beter vinden voor de kinderen, dat teruggedraaid willen zien...quote:Op zaterdag 25 april 2020 09:52 schreef mefke79 het volgende:
Dat komt uit dat polder protocol waar allerlei onderwijsorganisaties bij betrokken zijn. Maar het doel lijkt niet kinderen onderwijs geven maar juist docenten beschermen en extra verkeer voorkomen. Wat ik echt snap, maar zeg dan niet dat je dit doet voor het welzijn van de kinderen.
Daar kies je wel zelf voor op zich hoor, ver wonen en naar school blijven gaan...quote:Op zaterdag 25 april 2020 08:00 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als je naar school kunt lopen maakt het weinig uit, maar dat konden wij al niet vanuit ons oude huis en vanuit het nieuwe is het zelfs niet meer te fietsen, en hij is niet de enige die niet op loopafstand woont, heel veel kinderen wonen aan de andere kant van de stad en ik zie ook dat het vaker gebeurt dat kinderen na een verhuizing binnen ongeveer 30 km wel op die school blijven.
Dit jaar Soneal en een klasgenoot, en vorig jaar een klasgenootje van 2 jaar geleden, en dat vind ik best veel.
Ik vind 'minder verkeer' een maatschappelijk belang dat zwaarder weegt dan een onderwijskundig belang. Dat is voor mij echt niet hetzelfde als 'makkelijker voor de ouders'.quote:Op zaterdag 25 april 2020 09:52 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Ze geven zelf in dat protocol aan dat het is "om minder 'verkeer' op de been te krijgen en beter aan te sluiten op de BSO" dus ik betwijfel of ze het onderwijskundige op de 1e plaats hebben gezet.
Sowieso hoor je van heel veel collega's/besturen dat het personeel veel meer waarde ziet in halve dagen maar dat onder druk van de media (!!!) en ouders toch naar hele dagen wordt gegaan.
En dat vind ik echt heel bezwaarlijk.
het makkelijker voor de ouders gaat ook niet over de po raad, dat gaat over (verrassend) de ouders en de media die hier over lopen te zeurenquote:Op zaterdag 25 april 2020 10:03 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik vind 'minder verkeer' een maatschappelijk belang dat zwaarder weegt dan een onderwijskundig belang. Dat is voor mij echt niet hetzelfde als 'makkelijker voor de ouders'.
Ik ben in ieder geval blij met onze school die helder in de communicatie een lijn gekozen heeft en blijft aangeven dat we de klus samen moeten blijven klaren ipv aan te geven hoe verwend ouders aan het zeuren zijn. Jeetje zeg, we hebben weken niets anders gedaan dan elkaar veren in de reet te steken en nu zijn ouders van de ene op de andere dag de boeman omdat ze even moeten omschakelen en plannen hoe ze deze zoveelste verandering in korte tijd nu weer vorm gaam geven. Dóei saamhorigheidsgevoelquote:Op zaterdag 25 april 2020 10:06 schreef tombolafan het volgende:
[..]
het makkelijker voor de ouders gaat ook niet over de po raad, dat gaat over (verrassend) de ouders en de media die hier over lopen te zeuren
Nee, je hoeft je nergens voor te schamen, wat jij wil is logisch. Maar we hoeven ook niet met z'n allen zo blij te zijn hoe goed we wel niet bezig zijn voor de kinderen terwijl dat misschien helemaal niet zo goed is.quote:Op zaterdag 25 april 2020 10:15 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik ben in ieder geval blij met onze school die helder in de communicatie een lijn gekozen heeft en blijft aangeven dat we de klus samen moeten blijven klaren ipv aan te geven hoe verwend ouders aan het zeuren zijn. Jeetje zeg, we hebben weken niets anders gedaan dan elkaar veren in de reet te steken en nu zijn ouders van de ene op de andere dag de boeman omdat ze even moeten omschakelen en plannen hoe ze deze zoveelste verandering in korte tijd nu weer vorm gaam geven. Dóei saamhorigheidsgevoelik moet me blijkbaar schamen omdat ik 2 hele dagen prima vind voor mijn kind?
Je werkt zelf dus duidelijk niet voor een werkgever die je onder druk zet om gewoon te blijven presteren zoals normaal.quote:Op zaterdag 25 april 2020 10:06 schreef tombolafan het volgende:
[..]
het makkelijker voor de ouders gaat ook niet over de po raad, dat gaat over (verrassend) de ouders en de media die hier over lopen te zeuren
Ontzettend mee eens.quote:Op zaterdag 25 april 2020 10:20 schreef LeSage het volgende:
[..]
Je werkt zelf dus duidelijk niet voor een werkgever die je onder druk zet om gewoon te blijven presteren zoals normaal.
Ik snap echt het stuk onderwijs wat je wil bieden, maar er zit natuurlijk een enorme maatschappelijke kwestie achter. Ik vind het best beperkt om ouders ‘zeuren’ te noemen als ze zich al wekenlang in bochten wringen om het hoofd boven water te houden en als iedereen iets van je verwacht.
Nogmaals, het maakt mij allemaal niet uit, ik zit thuis en heb tijd genoeg om op en neer te fietsen, maar ik vind het best kortzichtig als je mensen als zeur neerzet omdat ze de boel niet meer draaiende kunnen houden thuis/op het werk/met school.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |