abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 25 april 2020 @ 00:03:56 #1
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_192791751
Hier weer verder.
KuikenGuppy
pi_192794807
Onderwijs is wat mij betreft zeker meer dan taal, spelling en rekenen. Ik word een beetje verdrietig als ik dit lees: https://www.ad.nl/binnenl(...)ig-toetsen~abbe6631/
pi_192794997
Hier op school geven ze aan dat ze naast de basisvakken (taal en rekenen) vooral aandacht zullen besteden aan sfeer, groepsvorming en de sociale impact van de afgelopen weken en huidige situatie. Dat vind ik wel heel fijn.
  zaterdag 25 april 2020 @ 08:00:40 #4
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_192795200
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 21:28 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Maar waar gaat het dan om vraag ik me af?
Het is voor de kinderen onderwijskundig veel beter om elke dag een halve dag te gaan; voor de belangrijkste vakken goede instructie te krijgen en thuis te gaan verwerken/de meer kunstzinnige/culturele vakken te gaan doen.
Nu moeten ze 2 dagen op school zijn, heb je nooit die volledige onderwijstijd ECHT om instructie te geven (want op een gegeven moment zijn ze verzadigd), en moeten de ouders alsnog thuis die belangrijke vakken zelf gaan onderwijzen.

Maar nee, 2 hele dagen is wel een stuk fijner voor de ouders, gelukkig :')
Als je naar school kunt lopen maakt het weinig uit, maar dat konden wij al niet vanuit ons oude huis en vanuit het nieuwe is het zelfs niet meer te fietsen, en hij is niet de enige die niet op loopafstand woont, heel veel kinderen wonen aan de andere kant van de stad en ik zie ook dat het vaker gebeurt dat kinderen na een verhuizing binnen ongeveer 30 km wel op die school blijven.
Dit jaar Soneal en een klasgenoot, en vorig jaar een klasgenootje van 2 jaar geleden, en dat vind ik best veel.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_192795344
Niemand doet het onderwijs tekort, want iedereen beseft hoe belangrijk het is. Aan de andere kant is het voor ouders wél een enorm gepuzzel als je 4 dagen in de week aan het halen/brengen bent, alsnog halve dagen thuis zit met je kinderen en ook nog moet werken zelf.
Het is lastig voor de BSO, want kinderen zijn maar een halve dag op school, hoe los je dat dan op?
Er zijn meer contactmomenten bij wisseling.

Ik snap dat het voor de pure leeropbrengst niet ideaal is, maar dat is deze situatie toch al niet.
Daarnaast is een school zoveel meer dan een plek om taal en rekenen te leren. Het samenzijn, sociale contacten, ik vind het zeker ook belangrijk.

En laten we eerlijk zijn, school is geen opvang, maar we werken wel bijna allemaal op tijden dat de kinderen op school zijn, dat is nu eenmaal het meest praktisch. Dus op dat moment is school toch ook een soort opvang, eentje die onze kinderen heel veel bij brengt voor de rest van hun leven.
Daarmee doe je onderwijs en leerkrachten niet tekort, het is gewoon zoals het is.

Overigens is het voor mij allemaal niet zo belangrijk, ik mag voorlopig toch niet werken ;( -O-
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_192795364
Bij ons dus wel halve dagen. Ze krijgen op school instructie, kunnen vragen stellen en krijgen taken. Thuis gaan ze daarmee verder.
Er zit 3 kwartier tussen einde van de ochtend groep en begin van de middag groep.

*O* wij gaan een bod doen op het huis wat we gisteren bekennen hebben *O*
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zaterdag 25 april 2020 @ 08:47:51 #7
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_192795481
Spannend Vicky *O*
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 25 april 2020 @ 08:51:16 #8
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_192795504
Overigens werk ik niet en zie ik de school helemaal niet als opvang, maar gaat het me om de belasting van mijn kind, en die is veel groter bij het dagelijks heen en weer reizen voor 2,5 uur dan bij 2 hele dagen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_192795522
Bij ons hele dagen. En het protocol is zo strikt dat het bij ons alles wat school school maakt onderuit haalt. Hele kleine groepen die absoluut niet mogen mixen (wat überhaupt een utopie is) en ineens in een vaste ruimte werken. We twijfelen op dit moment zelfs of we het jongste wel gaan aanbieden, we vrezen dat hij het niet trekt en dan na een halve dag al opgehaald moet worden.
Dat protocol is een echt polder protocol. RIVM zegt 'kinderen spelen geen rol in besmetting' maar het protocol gaat daar niet vanuit. En ik snap dat docenten zich willen beschermen maar de enige echte manier om je te beschermen is door binnen te gaan zitten wachten tot het over is.
Ik ga vanaf 7 mei ook uren in lokalen zitten met pubers, kans dat ik het van hen krijg is best aanwezig. Kei fijn dat ze daarvoor maatregelen nemen, maar dat heeft dus ook als basis dat pubers wel een rol spelen in besmetting.

Maar nu, vakantie! En nog ff heel mooi weer. Vandaag weer in de tuin klussen.

Vicky wat voor huis? Vertel!
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_192795665
Bij ons worden het twee hele dagen, maandag en dinsdag of donderdag en vrijdag. Normaal gaan de kleuters maar tot 12.45 naar school, maar die krijgen nu ook twee dagen tot 14.45. Dus dan hebben ze nog wat meer uurtjes per week erin kunnen stoppen.
We nemen normaal 4 uur per week bso; (dus van 12.45 tot 14.45); hopelijk kunnen we die dan op de twee dagen inzetten dat N gaat, zodat ze dan tot 17.00 kan blijven. Maar dat lijkt me een hele puzzel voor de opvang! Ook al werkt de school maar met 1 opvang die in hetzelfde gebouw zit, dan nog is het lastig.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_192795685
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 08:54 schreef mefke79 het volgende:

Vicky wat voor huis? Vertel!
Een grote mensen huis, 3 verdiepingen en een tuin van 14m ❤
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zaterdag 25 april 2020 @ 09:21:52 #12
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_192795836
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 april 2020 09:12 schreef Vicky het volgende:

[..]

Een grote mensen huis, 3 verdiepingen en een tuin van 14m ❤
Oh wow O+
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_192796115
Spannend vicky
pi_192796126
Het idee dat hele dagen beter zijn dan halve dagen komt gewoon van de onderwijsorganisaties: https://www.nos.nl/artike(...)dag-naar-school.html Het lijkt me dat die het belang van onderwijs op waarde weten te schatten?
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_192796221
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 09:45 schreef Clubsoda het volgende:
Het idee dat hele dagen beter zijn dan halve dagen komt gewoon van de onderwijsorganisaties: https://www.nos.nl/artike(...)dag-naar-school.html Het lijkt me dat die het belang van onderwijs op waarde weten te schatten?
Ze geven zelf in dat protocol aan dat het is "om minder 'verkeer' op de been te krijgen en beter aan te sluiten op de BSO" dus ik betwijfel of ze het onderwijskundige op de 1e plaats hebben gezet.

Sowieso hoor je van heel veel collega's/besturen dat het personeel veel meer waarde ziet in halve dagen maar dat onder druk van de media (!!!) en ouders toch naar hele dagen wordt gegaan.

En dat vind ik echt heel bezwaarlijk.
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_192796225
Dat komt uit dat polder protocol waar allerlei onderwijsorganisaties bij betrokken zijn. Maar het doel lijkt niet kinderen onderwijs geven maar juist docenten beschermen en extra verkeer voorkomen. Wat ik echt snap, maar zeg dan niet dat je dit doet voor het welzijn van de kinderen.
pi_192796309
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 09:52 schreef mefke79 het volgende:
Dat komt uit dat polder protocol waar allerlei onderwijsorganisaties bij betrokken zijn. Maar het doel lijkt niet kinderen onderwijs geven maar juist docenten beschermen en extra verkeer voorkomen. Wat ik echt snap, maar zeg dan niet dat je dit doet voor het welzijn van de kinderen.
En vooral; als die docenten dan zelf beslissen wat zij beter vinden voor de kinderen, dat teruggedraaid willen zien... :N
pi_192796325
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 08:00 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als je naar school kunt lopen maakt het weinig uit, maar dat konden wij al niet vanuit ons oude huis en vanuit het nieuwe is het zelfs niet meer te fietsen, en hij is niet de enige die niet op loopafstand woont, heel veel kinderen wonen aan de andere kant van de stad en ik zie ook dat het vaker gebeurt dat kinderen na een verhuizing binnen ongeveer 30 km wel op die school blijven.
Dit jaar Soneal en een klasgenoot, en vorig jaar een klasgenootje van 2 jaar geleden, en dat vind ik best veel.
Daar kies je wel zelf voor op zich hoor, ver wonen en naar school blijven gaan...

Overigens ben je dan weer meer een 'gevaar' want Rutte had het over de basisscholen als 'lokale' scholen waar de meeste mensen toch dicht bij elkaar woonden.
pi_192796418
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 09:52 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Ze geven zelf in dat protocol aan dat het is "om minder 'verkeer' op de been te krijgen en beter aan te sluiten op de BSO" dus ik betwijfel of ze het onderwijskundige op de 1e plaats hebben gezet.

Sowieso hoor je van heel veel collega's/besturen dat het personeel veel meer waarde ziet in halve dagen maar dat onder druk van de media (!!!) en ouders toch naar hele dagen wordt gegaan.

En dat vind ik echt heel bezwaarlijk.
Ik vind 'minder verkeer' een maatschappelijk belang dat zwaarder weegt dan een onderwijskundig belang. Dat is voor mij echt niet hetzelfde als 'makkelijker voor de ouders'.
pi_192796469
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 10:03 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Ik vind 'minder verkeer' een maatschappelijk belang dat zwaarder weegt dan een onderwijskundig belang. Dat is voor mij echt niet hetzelfde als 'makkelijker voor de ouders'.
het makkelijker voor de ouders gaat ook niet over de po raad, dat gaat over (verrassend) de ouders en de media die hier over lopen te zeuren
pi_192796616
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 10:06 schreef tombolafan het volgende:

[..]

het makkelijker voor de ouders gaat ook niet over de po raad, dat gaat over (verrassend) de ouders en de media die hier over lopen te zeuren
Ik ben in ieder geval blij met onze school die helder in de communicatie een lijn gekozen heeft en blijft aangeven dat we de klus samen moeten blijven klaren ipv aan te geven hoe verwend ouders aan het zeuren zijn. Jeetje zeg, we hebben weken niets anders gedaan dan elkaar veren in de reet te steken en nu zijn ouders van de ene op de andere dag de boeman omdat ze even moeten omschakelen en plannen hoe ze deze zoveelste verandering in korte tijd nu weer vorm gaam geven. Dóei saamhorigheidsgevoel -O- ik moet me blijkbaar schamen omdat ik 2 hele dagen prima vind voor mijn kind?
pi_192796638
En Rutte zelf die in de persconferentie zelf zei dat scholen open 'makkelijk' was voor ouders.
Normaal is polderen prima, maar nu hadden ze beter strikt kunnen zijn. Helemaal open of helemaal dicht in plaats van half en dan ruimte geven voor eigen invulling om vervolgens die eigen invulling weer af te straffen.
pi_192796672
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 10:15 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Ik ben in ieder geval blij met onze school die helder in de communicatie een lijn gekozen heeft en blijft aangeven dat we de klus samen moeten blijven klaren ipv aan te geven hoe verwend ouders aan het zeuren zijn. Jeetje zeg, we hebben weken niets anders gedaan dan elkaar veren in de reet te steken en nu zijn ouders van de ene op de andere dag de boeman omdat ze even moeten omschakelen en plannen hoe ze deze zoveelste verandering in korte tijd nu weer vorm gaam geven. Dóei saamhorigheidsgevoel -O- ik moet me blijkbaar schamen omdat ik 2 hele dagen prima vind voor mijn kind?
Nee, je hoeft je nergens voor te schamen, wat jij wil is logisch. Maar we hoeven ook niet met z'n allen zo blij te zijn hoe goed we wel niet bezig zijn voor de kinderen terwijl dat misschien helemaal niet zo goed is.
pi_192796682
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 10:06 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Je werkt zelf dus duidelijk niet voor een werkgever die je onder druk zet om gewoon te blijven presteren zoals normaal.
Ik snap echt het stuk onderwijs wat je wil bieden, maar er zit natuurlijk een enorme maatschappelijke kwestie achter. Ik vind het best beperkt om ouders ‘zeuren’ te noemen als ze zich al wekenlang in bochten wringen om het hoofd boven water te houden en als iedereen iets van je verwacht.

Nogmaals, het maakt mij allemaal niet uit, ik zit thuis en heb tijd genoeg om op en neer te fietsen, maar ik vind het best kortzichtig als je mensen als zeur neerzet omdat ze de boel niet meer draaiende kunnen houden thuis/op het werk/met school.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  zaterdag 25 april 2020 @ 10:25:32 #25
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_192796768
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 april 2020 10:20 schreef LeSage het volgende:

[..]

Je werkt zelf dus duidelijk niet voor een werkgever die je onder druk zet om gewoon te blijven presteren zoals normaal.
Ik snap echt het stuk onderwijs wat je wil bieden, maar er zit natuurlijk een enorme maatschappelijke kwestie achter. Ik vind het best beperkt om ouders ‘zeuren’ te noemen als ze zich al wekenlang in bochten wringen om het hoofd boven water te houden en als iedereen iets van je verwacht.

Nogmaals, het maakt mij allemaal niet uit, ik zit thuis en heb tijd genoeg om op en neer te fietsen, maar ik vind het best kortzichtig als je mensen als zeur neerzet omdat ze de boel niet meer draaiende kunnen houden thuis/op het werk/met school.
Ontzettend mee eens.

Dit is een struggle voor werkelijk iedereen, zullen we elkaar ook de ruimte laten om even te balen van hoe een en ander is besloten?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')