abonnement Unibet Coolblue
pi_192922178
quote:
https://www.nytimes.com/2020/05/03/world/coronavirus-news.html

Elsewhere, protesters pressing for the loosening restrictions gathered in the capitals of Kentucky, Oregon and Florida, where the governor has already announced a relaxing of restrictions. In Stillwater, Okla., officials abandoned a requirement that people wear masks in shops and restaurants after workers were faced with violent threats.
Dus een lokale overheid stelt mondmaskers verplicht, maar omdat een stel tokkies vinden dat ze medewerkers daarvoor moeten bedreigen en de overheid te bang is om deze overtreders en bedreigers aan te pakken heffen ze de verplichting maar weer op. 8)7
pi_192924099
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 03:04 schreef Idisrom het volgende:

[..]

In New York neemt het aantal nieuwe zieken en doden de laatste week snel af. I.t.t. de omliggende staten.
Dat klinkt positief, maar ik zou toch nog wel enige slag om de arm houden, alles van de afgelopen weken lezende in ogenschouw gehouden.

De oversterfte in NY schijnt toch enorm te zijn. Daarnaast bestaat de stad uit heel veel (werk)immigranten die nu zonder werk en zorgverzekering vinden. Vraag is of die nog wel de weg naar de ziekenhuizen vinden. Zelfde geldt eigenlijk voor het gewone werkvolk (niet-immigrant): vraag is of die zonder baan/zorgverzekering nog richting zorgsysteem gaan.

Laten we voor nu even gematigd positief zijn, maar met de nodige kritische argwaan. ;)

Ik weet trouwens niet hoe het nu staat in de omringende/omliggende staten, zoals Connecticut, New Jersey en Pennsylvania. Ik zal eens kijken vanmiddag.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_192924219
Ik volg Worldometers al wekenlang, en ook de afzonderlijke staten van de VS. New jersey met minder dan de helft van de inwoners van de staat New York heeft nu al verschillende dagen meer doden gehad dan haar grote buurstaat.
Het relatief kleine Connecticut heeft de afgelopen week ook een inhaalslag gemaakt,
pi_192924751
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 12:45 schreef Idisrom het volgende:
Ik volg Worldometers al wekenlang, en ook de afzonderlijke staten van de VS. New jersey met minder dan de helft van de inwoners van de staat New York heeft nu al verschillende dagen meer doden gehad dan haar grote buurstaat.
Het relatief kleine Connecticut heeft de afgelopen week ook een inhaalslag gemaakt,
Ik denk dat New York (in ieder geval de stad) echt al over de piek van de epidemie is, niet omdat R0 (het gemiddelde aantal besmettingen per geinfecteerde in een voornamelijk vatbare populatie) beneden 1 is, maar omdat al zo'n groot deel van de populatie niet meer vatbaar is. New Jersey, zit daar waarschijnlijk nog niet.
pi_192924851
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 13:16 schreef DrParsifal het volgende:

[..]

Ik denk dat New York (in ieder geval de stad) echt al over de piek van de epidemie is, niet omdat R0 (het gemiddelde aantal besmettingen per geinfecteerde in een voornamelijk vatbare populatie) beneden 1 is, maar omdat al zo'n groot deel van de populatie niet meer vatbaar is. New Jersey, zit daar waarschijnlijk nog niet.
ze zitten op 20% terwijl 60% nodig is....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_192924870
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 12:37 schreef Salina het volgende:

[..]

Dat klinkt positief, maar ik zou toch nog wel enige slag om de arm houden, alles van de afgelopen weken lezende in ogenschouw gehouden.

De oversterfte in NY schijnt toch enorm te zijn. Daarnaast bestaat de stad uit heel veel (werk)immigranten die nu zonder werk en zorgverzekering vinden. Vraag is of die nog wel de weg naar de ziekenhuizen vinden. Zelfde geldt eigenlijk voor het gewone werkvolk (niet-immigrant): vraag is of die zonder baan/zorgverzekering nog richting zorgsysteem gaan.

Laten we voor nu even gematigd positief zijn, maar met de nodige kritische argwaan. ;)

Ik weet trouwens niet hoe het nu staat in de omringende/omliggende staten, zoals Connecticut, New Jersey en Pennsylvania. Ik zal eens kijken vanmiddag.
Kijk de laatste video op YouTube van gisteren van Cuomo prsco. Eerst staan daar alle Staten en cijfers.
Zeer emotioneel Cuomo. Zou een goede president van USA zijn.
pi_192924894
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 13:24 schreef Solingjan het volgende:

[..]

Kijk de laatste video op YouTube van gisteren van Cuomo prsco. Eerst staan daar alle Staten en cijfers.
Zeer emotioneel Cuomo. Zou een goede president van USA zijn.
Doe ik. Cuomo vind ik een fijne man om te horen en te zien (spreken).
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_192924904
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 13:22 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

ze zitten op 20% terwijl 60% nodig is....
Vermoedelijk al 2,7 miljoen besmettingen in NY was eergisteren bij Dr John Campbell.
pi_192924917
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 13:25 schreef Salina het volgende:

[..]

Doe ik. Cuomo vind ik een fijne man om te horen en te zien (spreken).
Zeer rustig en duidelijk. Lijkt mij ook echt een mensen mens. Eerlijk.
pi_192925004
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 12:52 schreef Basp1 het volgende:
https://www.nytimes.com/2020/05/01/us/coronavirus-updates.html

Texas moves aggressively to restart business, with restaurants, malls and movie theaters all open. *O*

Oké maar wel maar op maximaal 25% bezetting.
Mensen moeten naar hun werk, maar als ze geen key worker zijn dan kunnen ze hun kind niet naar een dagverblijf brengen, ook lekker.
pi_192925036
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2020 17:43 schreef Paganitzu het volgende:
Steeds meer mensen raken hun baan kwijt.

Dit kan leiden tot een ramp in bepaalde gebieden.

Laten we kijken naar de stad NYC.

1.) NYC heeft hoogste schuld per inwoner.

[ afbeelding ]

Edit: Staatsschuld tov aantal inwoners. Maar NY betaalt netto het meeste aan de federale schatkist. Hoe zit dat dan?
pi_192925054
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 13:26 schreef Solingjan het volgende:

[..]

Vermoedelijk al 2,7 miljoen besmettingen in NY was eergisteren bij Dr John Campbell.
is dat 20%?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_192926035
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 13:38 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

is dat 20%?
Idd er werd gesproken over 21% City en 13.9% State.
pi_192927031
Unemployment filing failures

Unemployment filing failures
New survey confirms that millions of jobless were unable to file an unemployment insurance claim

Millions of the newly jobless are going without benefits as the unemployment system buckles under the weight of new claims, according to our new national survey, conducted in mid-April.

For every 10 people who said they successfully filed for unemployment benefits during the previous four weeks:

- Three to four additional people tried to apply but could not get through the system to make a claim.
- Two additional people did not try to apply because it was too difficult to do so.


These findings imply the official count of unemployment insurance claims likely drastically understates the extent of employment reductions and the need for economic relief during the coronavirus crisis. To quantify the undercount, we look at the 21.5 million workers who filed for unemployment benefits from March 22 to April 18. Our results suggest:

An additional 7.8 to 12.2 million people could have filed for benefits had the process been easier.
After accounting for these workers—who applied but could not get through or did not try because of the difficult process—about half of potential UI applicants are actually receiving benefits.


Stymied in Seeking Benefits, Millions of Unemployed Go Uncounted

With a flood of unemployment claims continuing to overwhelm many state agencies, economists say the job losses may be far worse than government tallies indicate.

The Labor Department said Thursday that 3.8 million workers filed for unemployment benefits last week, bringing the six-week total to 30 million. But researchers say that as the economy staggers under the weight of the coronavirus pandemic, millions of others have lost jobs but have yet to see benefits.

A study by the Economic Policy Institute found that roughly 50 percent more people than counted as filing claims in a recent four-week period may have qualified for benefits — with the difference representing those who were stymied in applying or didn’t even try because the process was too formidable.

“The problem is even bigger than the data suggest,” said Elise Gould, a senior economist with the institute, a left-leaning research group. “We’re undercounting the economic pain.”


Ja, klinkt niet goed allemaal. Aantal van 30 mlj werklozen is echt het absolute minimum zo te lezen.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_192929529
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 13:22 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

ze zitten op 20% terwijl 60% nodig is....
Ik geloof niet veel van die 20% (er is niet veel over de test bekend, maar ik vermoed dat hij wel wat zou missen, bovendien gaat het om een test die antilichamen moet detecteren en het kost wat tijd om die te vormen na infectie en nog langer om ze tot een meetbaar niveau te krijgen. Natuurlijk is dat ook het geval met sterfte.

Verder is het niet perse zo dat 60% nodig is onder de huidige omstandigheden zou het zomaar kunnen dat de effectieve R0 1.5 is, en daarom 33% genoeg is. Of dat de populatie heel erg heterogeen is waardoor de kritische waarde ook omhoog gaat (als de helft van de populatie zich isoleert en de andere helft ontmoet net zoveel mensen als normaar blijft R0 gelijk, maar de effectieve populatie halveert en van die effectieve populatie zou dan 60% -dus 30% van de hele populatie- besmet moeten zijn.
pi_192931160
De Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken Mike Pompeo heeft gezegd dat er “immense bewijzen” zijn dat het nieuwe coronavirus afkomstig is uit een laboratorium in de Chinese stad Wuhan, waar de pandemie is ontstaan.

https://m.hln.be/nieuws/b(...)wuhan-kwam~ade56099/
pi_192931291
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 21:10 schreef JANdeDERDE het volgende:
De Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken Mike Pompeo heeft gezegd dat er “immense bewijzen” zijn dat het nieuwe coronavirus afkomstig is uit een laboratorium in de Chinese stad Wuhan, waar de pandemie is ontstaan.

https://m.hln.be/nieuws/b(...)wuhan-kwam~ade56099/
van hetzelfde type als de bewijzen dat sadam hussein atoomwapens had?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_192931575
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 21:15 schreef sjorsie1982 het volgende:

van hetzelfde type als de bewijzen dat sadam hussein atoomwapens had?
Ik vermoed het ook. Want de president wil dat het zo is. Het helpt namelijk ook goed voor je herverkiezing als je een zondebok hebt.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_192931651
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 21:10 schreef JANdeDERDE het volgende:
De Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken Mike Pompeo heeft gezegd dat er “immense bewijzen” zijn dat het nieuwe coronavirus afkomstig is uit een laboratorium in de Chinese stad Wuhan, waar de pandemie is ontstaan.

https://m.hln.be/nieuws/b(...)wuhan-kwam~ade56099/
'Ik kan alleen niet zeggen wat dat bewijs is, want dat is geheim'.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Redactie Frontpage / Sport zondag 3 mei 2020 @ 22:02:00 #245
426493 crew  PippenScottie
pi_192932146
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 21:10 schreef JANdeDERDE het volgende:
De Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken Mike Pompeo heeft gezegd dat er “immense bewijzen” zijn dat het nieuwe coronavirus afkomstig is uit een laboratorium in de Chinese stad Wuhan, waar de pandemie is ontstaan.

https://m.hln.be/nieuws/b(...)wuhan-kwam~ade56099/
Was het bewijs ook tremendous, the best in the world en beautiful?
pi_192932410
quote:
2s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 00:01 schreef dellipder het volgende:
Newport Beach
Die hebben zeker een Republikeinse burgemeester :')
pi_192932476
Als je het originele artikel leest, dan heeft Pompeo het over "significant evidence" en spreekt hij zichzelf direct tegen (eerst kennelijk "man-made" en dan toch weer kennelijk niet). Zie hier: https://www.reuters.com/a(...)se-lab-idUSKBN22F0SC

Deze figuren snappen dat het gaat om beeldvorming. Er wordt nu van alles geroepen over China, om daar vooral de schuld te leggen.

Verder snapt die Pompeo niet veel. Het enige bewijs dat er kennelijk is, is dat er een lab in de buurt was dat dit soort virussen onderzoekt. Dat klinkt wat 'toevallig' maar dat valt reuze mee.

Net zoals wij vogelgriep in Nederland onderzoeken omdat dit hier een probleem kan worden, zo zal een uitbraak van de vogelgriep dus ook altijd in de buurt zijn van een Nederlands lab dat vogelgriep onderzoekt.

Omdat er in de natuur miljarden 'contactmomentjes' zijn tussen dier en mens, en de 'contacten' met het virus in het lab beperkt en gecontroleerd zijn, is er simpelweg de meeste kans dat de eerste besmetting een natuurlijk geval was.
pi_192932582
Ministers als Pompeo en Barr krijgen het nog lastig als Trump geen president meer is. Ga dan maar eens uitleggen aan de historici waarom je het beschermen van de president belangrijker vond dan het land.
pi_192932705
Dat zal ook wel meevallen. De republikeinen zijn geen echte partij met ideeën meer, maar meer een populistische beweging achter Trump. Wat Trump zegt is waar en moet gevolgd worden.

Als Trump weg is, dan zal hij waarschijnlijk via Twitter blijven heersen over het republikeinse gedachtegoed en kan hij iedereen die ook maar een beetje kritiek heeft op hem, onverkiesbaar 'maken'.
  zondag 3 mei 2020 @ 23:39:20 #250
458679 Ruse
Super, man
pi_192933641
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 22:37 schreef mark6791 het volgende:
Dat zal ook wel meevallen. De republikeinen zijn geen echte partij met ideeën meer, maar meer een populistische beweging achter Trump. Wat Trump zegt is waar en moet gevolgd worden.

Als Trump weg is, dan zal hij waarschijnlijk via Twitter blijven heersen over het republikeinse gedachtegoed en kan hij iedereen die ook maar een beetje kritiek heeft op hem, onverkiesbaar 'maken'.
dat is maar tijdelijk hoor, enkel omdat het nu zo uitkomt. hij is echt niet een sturende factor in de partij, eerder een ongeleid projectiel, een rabid dog.

de ambtstermijn van Trump krijgt een lange nasleep van rechtzaken. de enige reden dat hij nog zit is dat de rijken grof verdienen aan de verdeeldheid die hij veroorzaakt
got some money in my pocket, don’t remember where I got it
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')