Nop, alles kan maar soms houdt het ook op.quote:Op vrijdag 22 mei 2020 21:20 schreef daNpy het volgende:
[..]
Draden doortrekken en dan op een ander punt splitsen was niet mogelijk?
Oke, overal zitten grenzen aan iddquote:Op vrijdag 22 mei 2020 21:30 schreef koentjuh18 het volgende:
[..]
Nop, alles kan maar soms houdt het ook op.
Het is al terug gebracht van 5 las dozen onder vloeren naar slechts 1 en die is semi goed bereikbaar.
Zie ik bij de deur ook purschuim in het zicht? Dat kun je sowieso niet zomaar afsmeren.quote:Op woensdag 27 mei 2020 16:30 schreef Lucky_Strike het volgende:
We gaan de achterkant van ons huis opknappen. De boel kan een goede verfbeurt gebruiken. Maar er zitten flinke gaten in de muren. Waar kan ik dat het beste mee opvullen?
En kan ik waterslagen verven? Heb ik daar een speciale verf voor nodig?
[ afbeelding ]
Zou zoiets als dit geschikt zijn? https://www.hornbach.nl/s(...)5803375/artikel.html
En moet ik de gevel nog met iets impregneren voor we met latex aan de slag kunnen? Er zal ongetwijfeld nog veel meer van de huidige latex afbladderen.
Ja, daar zit purschuim.quote:Op woensdag 27 mei 2020 17:06 schreef archito het volgende:
[..]
Zie ik bij de deur ook purschuim in het zicht? Dat kun je sowieso niet zomaar afsmeren.
Welk plastic? Ze zijn van steen.quote:Op woensdag 27 mei 2020 17:36 schreef FranticDJ het volgende:
Waterslangen schilderen zou ik niet aan beginnen. Veel kunnen er niet tegen en op termijn wordt het lelijk door werking van het plastic.
Ze heeft het over waterslag. Die tegels onder het raam.quote:Op woensdag 27 mei 2020 17:36 schreef FranticDJ het volgende:
Waterslangen schilderen zou ik niet aan beginnen. Veel kunnen er niet tegen en op termijn wordt het lelijk door werking van het plastic.
Klinkt goed. Ik heb nog diepgrond staan ook dus dat komt goed uit.quote:Op woensdag 27 mei 2020 18:49 schreef Gieliovd het volgende:
Waterslagen met tegelverf.
Vullen met cementgebonden vuller, desnoods tegellijm.
Impregneren heeft geen zin als je gaat verven. Voorstrijk is dan een beter idee, soort goede stabiliserende diepgrond. Daarna lekker sausen.
Is dat serieus de enige optie? Dat purschuim zit daar omdat er een baksteen uit de muur kwam bij het slopen van het oude kozijn. Aan de andere kant van het purschuim zit de rockwool in de voorzetwand binnen. Daar kan ik toch niet tegenaan gaan metselen?quote:Op woensdag 27 mei 2020 21:56 schreef Gieliovd het volgende:
Uitkrabben, vullen met een harde cement gebaseerd middel.
Dat soort dingen kan je toch gewoon vragen? Via de mail, heb je t antwoord zwart op wit.quote:Op woensdag 27 mei 2020 22:50 schreef monsterd. het volgende:
Vraagje, niet zozeer over klussen maar over uitbesteden. Hoe expliciet maken jullie afspraken met vaklui? We denken aan een stratenmaker, hij geeft nu globaal een prijs op met alles erin. Is het raar dat ik exact wil weten wat erin zit? Merk dat de communicatie simpel is. Hij is bij ons langs geweest en heb an zich een goed gevoel erbij. Hij had het netjes over het plaatsen van bandjes langs de randen, vervolgens krijg ik een offerte exclusief “stenen”. Hoe ver moet ik gaan om door te vragen wie de bandjes inkoopt, want uit het mondelinge gesprek had ik de indruk dat hij dat doet.
Wat denken jullie? Ben echt een noob als het gaat om uitbesteden in eigen huis
Je kan toch een baksteen terug zetten?quote:Op woensdag 27 mei 2020 23:14 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Is dat serieus de enige optie? Dat purschuim zit daar omdat er een baksteen uit de muur kwam bij het slopen van het oude kozijn. Aan de andere kant van het purschuim zit de rockwool in de voorzetwand binnen. Daar kan ik toch niet tegenaan gaan metselen?
Hmm, waarom pur en geen gips? Ik zou toch liever geen stuc tegen pur hebben.quote:Op donderdag 28 mei 2020 08:03 schreef bleiblei het volgende:
Maareh, stukadoor kan wel prima tegen pur aansmeren. Sterker nog. Als er ergens hout zit, wil ie het weg hebben en werd het gevuld met pur. Dus waarom kan je tegen pur niet aansmeren?
Dit dacht ik ook inderdaad. De stukadoor heeft over zo veel stukken pur hier gesmeerd.quote:Op donderdag 28 mei 2020 08:03 schreef bleiblei het volgende:
Maareh, stukadoor kan wel prima tegen pur aansmeren. Sterker nog. Als er ergens hout zit, wil ie het weg hebben en werd het gevuld met pur. Dus waarom kan je tegen pur niet aansmeren?
Gips moet ergens aan hechten. En blijkbaar hecht dat prima aan pur. Buitengevel moet je niet met gips aansmeren. Maar ik zou niet weten waarom spul op cement niet zou hechten op pur als gips dat wel doet.quote:Op donderdag 28 mei 2020 08:18 schreef daNpy het volgende:
[..]
Hmm, waarom pur en geen gips? Ik zou toch liever geen stuc tegen pur hebben.
Wij hebben de plekken met put ook uitgesneden en aangegooid met cement
Ik heb metselmortel, voegenfix en pleistergips voor natte ruimtes. Ik kan vast iets hiervan gebruiken. Toch?quote:Op donderdag 28 mei 2020 08:46 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Gips moet ergens aan hechten. En blijkbaar hecht dat prima aan pur. Buitengevel moet je niet met gips aansmeren. Maar ik zou niet weten waarom spul op cement niet zou hechten op pur als gips dat wel doet.
Als ik dit lees, denk dat hij verwacht dat jullie dat doen.quote:Op woensdag 27 mei 2020 22:50 schreef monsterd. het volgende:
Vraagje, niet zozeer over klussen maar over uitbesteden. Hoe expliciet maken jullie afspraken met vaklui? We denken aan een stratenmaker, hij geeft nu globaal een prijs op met alles erin. Is het raar dat ik exact wil weten wat erin zit? Merk dat de communicatie simpel is. Hij is bij ons langs geweest en heb an zich een goed gevoel erbij. Hij had het netjes over het plaatsen van bandjes langs de randen, vervolgens krijg ik een offerte exclusief “stenen”. Hoe ver moet ik gaan om door te vragen wie de bandjes inkoopt, want uit het mondelinge gesprek had ik de indruk dat hij dat doet.
Wat denken jullie? Ben echt een noob als het gaat om uitbesteden in eigen huis
In de centraaldoos de draden los maken en er uit trekken.quote:Op vrijdag 29 mei 2020 14:56 schreef qajariaq het volgende:
[ afbeelding ]
Daar stond dus een muurtje onder met een WCD. Ik zie geen toepassing om er een aansluiting te houden want er zit al een lichtpunt vlak bij. Geen flauw idee waar ik het zou kunnen afkoppelen of zelfs hoe de leiding verder loopt.
Of te wel ik wil het dicht kunnen smeren en (laten) spacken. Wat doe ik met de losse draadjes?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |