Ik denk juist dat het heel erg mee zou vallen. Ik ken verschillende gezinnen waar van 1 of meerder personen besmet zijn en dus ziek en leden van hetzelfde gezin echt helemaal nergens last van hebben. Het virus verspreidt zich veel sneller dan we in kunnen schatten maar de gevolgen zijn veel lager dan ze ons willen laten geloven.quote:Op donderdag 23 april 2020 18:13 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik verwacht dat het minder streng zou zijn geweest. Maar ik sluit niet uit dat er op een gegeven moment toch gevraagd zou worden vanuit de bevolking om strenge maatregelen.
Je moet je voorstellen hoe het eruit zou zien als je niks zou doen hè. Dan zouden honderdduizenden of wellicht zelfs miljoenen mensen tegelijkertijd ziek zijn. En iedereen zou in zijn directe omgeving een zwik doden en ernstig zieken kennen. In zo'n setting gaan de mensen echt niet meer rustig door met hun leven.
bij psychologie WO moest je zelfs betalen om te mogen werken. Of kreeg je een vvv-bon van 20 euro per maand, als je geluk had.quote:Op donderdag 23 april 2020 18:28 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
In de jaren na 2008 was het niet veel anders hoor. Voorbeelden te over van universitair geschoolden die niks konden vinden, voor minimumloon flexbaantjes deden (en dan er nog blij mee waren ook omdat niet iedereen ze kon krijgen) en gratis (!) opdrachten voor bedrijven deden om op hun CV te kunnen zetten en hun kennis relevant te houden.
Twee crisissen achter de boeg in zeer korte tijd. Ik vraag me ook af hoe lang dit systeem zo nog kan doordraaien met zulke klappen, maar weet zelf ook niet precies wat er dan voor in de plaats zou moeten komen.quote:Op donderdag 23 april 2020 18:28 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
In de jaren na 2008 was het niet veel anders hoor. Voorbeelden te over van universitair geschoolden die niks konden vinden, voor minimumloon flexbaantjes deden (en dan er nog blij mee waren ook omdat niet iedereen ze kon krijgen) en gratis (!) opdrachten voor bedrijven deden om op hun CV te kunnen zetten en hun kennis relevant te houden.
Het gaat natuurlijk fout als de 1.5m handhaving een op zichzelf staand doel wordt. Even rug aan rug met afgewend hoofd passeren is prima mogelijk wat weer geen standaard moet zijn.quote:Op donderdag 23 april 2020 18:05 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ook in de supermarkt wordt gehandhaafd als klanten stelselmatig de 1,5 meter doorbreken.
Probleem in de supermarkt is dat je veel beweging hebt in de supermarkt en dus niet realistisch continu die 1,5 meter kunt handhaven. Binnenshuis of op kantoor kan dat wel. Een politie gaat geen boete geven als iemand toevallig binnen die 1,5 meter komt op weg naar de wc. Wel als je met z'n zessen op de bank gaat zitten.
Die stap heb ik relatief kort geleden al gemaakt, wij doen consultancy dus zijn sowieso niet echt heel afhankelijk wat het bedrijf zelf "doet". We zijn relatief klein dus kunnen ook makkelijk inspringen op nieuwe vraag van de markt.quote:Op donderdag 23 april 2020 18:25 schreef Vallon het volgende:
[..]
Het is altijd verstandig dat wanneer je (ook als bedrijf) je "comfortabel" gaat voelen, te denken aan wanneer dat niet eens het geval meer is. Niet om neurotisch te doen maar om vast te stellen waar je wel of niets voor gaat bereiden.
Zo'n beetje overal was dat de situatie voor starters geloof ik. Echt elke studie waar je toen je er aan begon 'gegarandeerd een (goede) baan!' mee zou krijgen.quote:Op donderdag 23 april 2020 18:31 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
bij psychologie WO moest je zelfs betalen om te mogen werken. Of kreeg je een vvv-bon van 20 euro per maand, als je geluk had.
Die 3 procent kwam van de bloedbank, dat zijn over het algemeen mensen die zeer goed met hun gezondheid bezig zijn (pure dikke duim), daarnaast heeft het in New York flink gewoekerd.quote:Op donderdag 23 april 2020 18:28 schreef Vallon het volgende:
[..]
Bizar.... wanneer ik dat getalsmatig qua besmettingstijd en ratio's vergelijk met Nederland 3% .. die getallen heb ik nog niet onderbouwd gezien in een rapport. Ook dat antistoffen niet veel zegt over immuniteit etc.etc.
Halsketting om je nek met knipperende led-lichten.quote:Op donderdag 23 april 2020 18:37 schreef hooibaal het volgende:
Mooi item bij 1Vandaag voor elektronische hulpmiddelen in de anderhalve metersamenleving. Mooie kansen voor innovatieve ontwikkelaars.
Mjah toen in de jaren 90 was er vaak niets, ik stond bij 8 uitzendbureaus ingeschreven, nam alles aan en dan nog vaak niets, terwijl ik opgegroeid ben in Zaandam, normaal is daar altijd wel werk in de voedingsindustrie.quote:Op donderdag 23 april 2020 18:28 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
ontwikkeling duurt alleen zo lang dat als je het op de markt brengt et niet meer nodig is, zoals bv nu de beademming apparaten.....quote:Op donderdag 23 april 2020 18:37 schreef hooibaal het volgende:
Mooi item bij 1Vandaag voor elektronische hulpmiddelen in de anderhalve metersamenleving. Mooie kansen voor innovatieve ontwikkelaars.
Gewoon veel knoflook eten.quote:Op donderdag 23 april 2020 18:37 schreef hooibaal het volgende:
ik zat direct boven modaal in 2008, mijn proeftijd was tijdens lehmann brothers. Uiteindelijk na 6 jaar weggegaan met elk jaar minnimaal 10% erbij.quote:Op donderdag 23 april 2020 18:40 schreef Jed1Gam het volgende:
Eerste baantje in die eerste crisis tijd ook begonnen met echt een hongerloontje, daarom uiteindelijk in Zwitserland beland.
Is er na 20 dagen nog perspectief op herstel? Of zijn er dan teveel vitale organen verloren gegaan?quote:Op donderdag 23 april 2020 18:27 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Nog niet. Gaat denk ik wel komen.
Ik zou dat sws hebben "gedaan" maar denk dat "we" het met alle voorwaarden nog niet zouden aangedurfd zouden hebben.quote:Op donderdag 23 april 2020 18:08 schreef DireStraits7 het volgende:
Ben wel benieuwd wat jullie denken dat gebeurd zou zijn als Nederland een oneindige IC-capaciteit zou hebben, zouden we het virus dan gewoon rond hebben laten waaien en wellicht hooguit wat verpleeghuizen op slot gegooid?
Neefje van een maat van me heeft anderhalf jaar met zijn wo-ingenieursbul parttime bij het AH distibutiecentrum liggen beulen toen. En die deed dus ook gratis of bijna gratis daar nog opdrachten naast.quote:Op donderdag 23 april 2020 18:41 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
ik zat direct boven modaal in 2008, mijn proeftijd was tijdens lehmann brothers. Uiteindelijk na 6 jaar weggegaan met elk jaar minnimaal 10% erbij.
Maar goed, wo ingenieurs vinden altijd wel iets....
zwitserland is mij te racistisch....
Wat is het protocol bij langer ? Of is dat meer een situationele inschatting van het behandelend team ? Of word het een (nofi) "slipt vanzelf weg in overlijden" ?quote:Op donderdag 23 april 2020 18:12 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Bezig om nog een cohort te sluiten.
Alleen nog echt een probleem op de IC met mensen die >20 dagen liggen. En redelijk uitzichtloos zijn.
die ervaring heb ik opgedaan toen ik 15 en 16 was gelukkig.quote:Op donderdag 23 april 2020 18:46 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Neefje van een maat van me heeft anderhalf jaar met zijn wo-ingenieursbul parttime bij het AH distibutiecentrum liggen beulen toen. En die deed dus ook gratis of bijna gratis daar nog opdrachten naast.
Geboortebeperking of genoeg nemen met minder.quote:Op donderdag 23 april 2020 18:33 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Twee crisissen achter de boeg in zeer korte tijd. Ik vraag me ook af hoe lang dit systeem zo nog kan doordraaien met zulke klappen, maar weet zelf ook niet precies wat er dan voor in de plaats zou moeten komen.
Bereid je dan maar voor, de crisis van 2009 is een feestje vergeleken wat we nu meemaken.quote:Op donderdag 23 april 2020 18:33 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Twee crisissen achter de boeg in zeer korte tijd. Ik vraag me ook af hoe lang dit systeem zo nog kan doordraaien met zulke klappen, maar weet zelf ook niet precies wat er dan voor in de plaats zou moeten komen.
Is dat wetenschap of heb je een betere verklaring.quote:
https://www.bbc.com/news/world-africa-52374250quote:Coronavirus: Caution urged over Madagascar's 'herbal cure'
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |