abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 16 januari 2003 @ 15:59:53 #1
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_7932025
Ik ben momenteel het boek aan het lezen en ik zou het geweldig vinden als dit ook verfilmd zou worden. Vooral ook omdat er zoveel herkenbare personages etc. in zitten. Feest van herkenning.
Ik weet ook wel dat ik eerst de Hobbit had moeten lezen en daarna pas LotR, maar dat maakt niets uit.
Zou Peter Jackson als Tolkien-fan deze opdracht op zich nemen?
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_7932047
zou wel gaaf zijn, als prequel van de LOTR trilogie die na die films uitkomt

net als met Red Dragon zeg maar

Seriously!?
  donderdag 16 januari 2003 @ 16:01:02 #3
16142 SignOTheTimes
Symathiek & schattig
pi_7932048
Hij heeft een tijd volgehouden dat hij het niet van plan was en na dit avontuur wel even genoeg had van de hobbitavonturen.

Toch zijn de rechten van De Hobbit wel door de filmmaatschappij aangeschaft en hij heeft recent toegegeven dat hij er over aan het denken is.

Op 14 mei 2003 zei Amber: "Kortom, SOTT is de charmantste en liefste vader van de wereld."
  donderdag 16 januari 2003 @ 16:01:26 #4
17061 mvt
blame Canada
pi_7932057
Ja, wordt gefilmd, maar of Peter het doet is onduidelijk
We were to understand there would be pie and punch?
  donderdag 16 januari 2003 @ 16:06:14 #6
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_7932162
Als Peter het niet doet, krijg je dus zeer ws ook niet dezelfde acteurs die de personages in de LotR hebben gespeeld.
Dat zou ik wel jammer vinden.
pi_7932228
quote:
Op donderdag 16 januari 2003 16:06 schreef dutchie het volgende:
Als Peter het niet doet, krijg je dus zeer ws ook niet dezelfde acteurs die de personages in de LotR hebben gespeeld.
spelen maar een paar dezelfde spelers in...

En bilbo en gandalf kun je wel anders laten lijken (ze zijn een stuk jonger)

Goedenmiddag, u kunt wel gaan
  donderdag 16 januari 2003 @ 16:15:05 #8
31425 TheFes
Nu met zonder icon!
pi_7932376
bilbo heeft daar meer de leeftijd van frodo nu volgens mij, dus daar kunnen ze dan beter een ander voor pakken zou ik zeggen.. maar gandhalf zal niet zoveel in leeftijd schelen gok ik (in verhouding dan)
** handtekening **
pi_7932437
Hoop wel dat de gouden draak mooi verfilmd wordt en niet zo;n knullig beest als in andere drakenfilms. De draken uit LOTR 2 vind ik ook niet zo super, veel te klein (als ik het vergelijk met wat ik in mijn hoofd had bij het lezen van de boeken)
Installing a new program will always screw up at least one old one.
pi_7932667
quote:
Op donderdag 16 januari 2003 16:06 schreef dutchie het volgende:
Waarom niet? De Robocop-films hadden ook verschillende regisseurs, maar dezelfde acteurs.
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
pi_7932690
Smaug was de allerlaatste draak uit de midlle earth. In lotr 2 zitten dus geen draken..
... I am just a worthless liar, I am just an imbecile, I will only complicate you, Trust in me and fall as well ...
  donderdag 16 januari 2003 @ 16:34:19 #12
39446 303
(C) Roland
pi_7932794
quote:
Op donderdag 16 januari 2003 16:28 schreef Quistnix het volgende:
Smaug was de allerlaatste draak uit de midlle earth. In lotr 2 zitten dus geen draken..
you are right, bedacht ik me ook al toen ik gepost had. Ik bedoel die beesten die op draken lijken in lotr2, maar damn... nu ben ik de naam kwijt.
Installing a new program will always screw up at least one old one.
  donderdag 16 januari 2003 @ 16:40:35 #13
27663 B4ron
Kuala Lumpur
pi_7932946
quote:
Op donderdag 16 januari 2003 16:28 schreef Quistnix het volgende:
Waarom niet? De Robocop-films hadden ook verschillende regisseurs, maar dezelfde acteurs
en die waren ook allemaal fantastisch....
Goedenmiddag, u kunt wel gaan
pi_7934445
quote:
Op donderdag 16 januari 2003 16:18 schreef 303 het volgende:
Hoop wel dat de gouden draak mooi verfilmd wordt en niet zo;n knullig beest als in andere drakenfilms. De draken uit LOTR 2 vind ik ook niet zo super, veel te klein (als ik het vergelijk met wat ik in mijn hoofd had bij het lezen van de boeken)
ik vond het monster uit Reign of Fire aardig indrukwekkend, dus hopelijk krijg je dan zoiets
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_7936465
quote:
Op donderdag 16 januari 2003 16:40 schreef B4ron het volgende:

[..]

en die waren ook allemaal fantastisch....

That's beside the point.
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
  donderdag 16 januari 2003 @ 19:51:25 #16
21161 marlins
What does mine say?.....sweet
pi_7936823
Als de mensen van Lotr slim zijn doen ze het NIET.. kans is groot dat de film flopt vanwege het suc6 van de huidige lotr films.

Kijk maar naar de star wars trilogie waarvan deel 1 en 2 complete flopfilms zijn. George Lucas had de eer aan zichzelf moeten houden, net als Peter Jackson zou moeten doen.

donderdag 16 januari 2003 @ 22:29:11 #17
17061 mvt
blame Canada
pi_7940711
quote:
Op donderdag 16 januari 2003 19:51 schreef marlins het volgende:
Als de mensen van Lotr slim zijn doen ze het NIET.. kans is groot dat de film flopt vanwege het suc6 van de huidige lotr films.

Kijk maar naar de star wars trilogie waarvan deel 1 en 2 complete flopfilms zijn. George Lucas had de eer aan zichzelf moeten houden, net als Peter Jackson zou moeten doen.

Verschil is dat The Hobbit een prachtig losstaand verhaal is.
We were to understand there would be pie and punch?
pi_7940819
ik haat hobbits
To challenge me is to respect chaos, and to respect death!
  donderdag 16 januari 2003 @ 22:37:48 #19
36104 optimus_priem
Son of the Silent Age
pi_7940948
quote:
Op donderdag 16 januari 2003 22:32 schreef The_Wanderer het volgende:
ik haat hobbits
Lekker belangrijk. En ook zo ontopic!
Blank Looks and Notebooks
pi_7940969
quote:
Op donderdag 16 januari 2003 16:08 schreef B4ron het volgende:

[..]

spelen maar een paar dezelfde spelers in...

En bilbo en gandalf kun je wel anders laten lijken (ze zijn een stuk jonger)

de acteur die gandalf speelt is overleden.
dus voor die rol moet je zeker een ander nemen.
- iedereen heeft recht op mijn mening -
pi_7941079
quote:
Op donderdag 16 januari 2003 22:38 schreef damster het volgende:

[..]

?????????
hoe kom je daar bij?
weet je da zeker?
wanneer is da gebeurt dan?
  donderdag 16 januari 2003 @ 22:48:52 #22
8369 speknek
Another day another slay
pi_7941190
quote:
Op donderdag 16 januari 2003 16:34 schreef 303 het volgende:

[..]

you are right, bedacht ik me ook al toen ik gepost had. Ik bedoel die beesten die op draken lijken in lotr2, maar damn... nu ben ik de naam kwijt.

Wyverns, maar dat zijn kleine draakachtigen, dus die hoorden al niet zo groot te zijn.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  donderdag 16 januari 2003 @ 22:52:22 #23
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_7941264
quote:
Op donderdag 16 januari 2003 22:38 schreef damster het volgende:

[..]

Je bent in de war met de rol van Dumbledore in Harry Potter; die is dood!
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_7941279
quote:
Op donderdag 16 januari 2003 22:52 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

Je bent in de war met de rol van Dumbledore in Harry Potter; die is dood!

*phew*
  donderdag 16 januari 2003 @ 22:59:27 #25
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_7941451
Ik dacht daar toevallig ook aan...

De vergelijking met SW is niet helemaal oprecht omdat LOTR and TH op zich als 2 losstaande verhalen gezien kunnen worden als je eerlijk bent. LOTR komt wel na TH maar er wordt niet al te veel in terugverwezen.

Van TH heb ik ook genoten dus een verfilming zou ik vinden!

Overwhelmed as one would be, placed in my position
Such a heavy burden now to be the one
Born to bear and read to all
The details of our ending
  Redactie Frontpage donderdag 16 januari 2003 @ 23:46:45 #26
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_7942627
quote:
Op donderdag 16 januari 2003 16:27 schreef Witchfynder het volgende:

[..]

Waarom niet? De Robocop-films hadden ook verschillende regisseurs, maar dezelfde acteurs.

RC 1:
Peter Weller .... Officer Alex J. Murphy/RoboCop
Nancy Allen .... Officer Anne Lewis

RC2:

Peter Weller .... RoboCop/Officer Alex J. Murphy
Nancy Allen .... Officer Anne Lewis

RC3:

Robert John Burke .... RoboCop (as Robert Burke)

pi_7945058
Wat een onzin lees ik hier allemaal, niet normaal.

-draken die zogenaamd zouden bestaan in LotR 2

-StarWars films die blijkbaar complete flops zijn terwijl het megakassuccessen waren

-Ian McKellen die dood wordt verklaard

Houd je eens een keer bij de feiten!! Typisch Fok, lekker achteloos speculeren.

pi_7945448
Ik zou een verfilming van de Hobbit wel willen zien!

Ik vond the Hobbit eik leuker dan LOTR, er zat meer vaart in het verhaal. LOTR wordt soms wat langdradig... Helaas. Maar dat is in de film helemaal weg, daar lijkt het alsof de boel zich in een maandje afspeelt.

pi_7945471
Tuurlijk komt die er! Al is het alleen al om de mega-complete-super-de-luxe-10-dvd-boxset! .
pi_7945517
quote:
Op vrijdag 17 januari 2003 09:06 schreef Luigi het volgende:
Tuurlijk komt die er! Al is het alleen al om de mega-complete-super-de-luxe-10-dvd-boxset! .
Wat nou 10 DVDs. Eerder 16, want de special extended version edition van LOTR 1 is ook al 4 DVDs.

Maar ik denk dat The Hobbit er in ieder geval komt! Ik ben het boek maar weer eens aan het lezen, en dat mogen ze van mij ook verfilmen. Ook denk ik dat Peter na LOTR de smaak van succes te pakken heeft gekregen, en dat zeker wil herhalen met The Hobbit.

En wat nog meer nie allemaal...
  zondag 19 januari 2003 @ 12:59:31 #32
38001 TjaBBe
...dat ben ik!
pi_7984707
quote:
Op donderdag 16 januari 2003 16:18 schreef 303 het volgende:
Smaug een gouden draak . Voor zover ik weet was het nog altijd een rode (vuur)draak . Maargoed, die moeten ze wel heel groot maken gezien de beschrijving die erover is in het boek . En verder zou het idd erg cool zijn als de Hobbit ook verfilmd wordt .

[Dit bericht is gewijzigd door TjaBBe op 19-01-2003 13:02]

...toch?
  zondag 19 januari 2003 @ 13:01:28 #33
38001 TjaBBe
...dat ben ik!
pi_7984734
quote:
Op vrijdag 17 januari 2003 07:39 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
Wat een onzin lees ik hier allemaal, niet normaal.

-draken die zogenaamd zouden bestaan in LotR 2

Houd je eens een keer bij de feiten!! Typisch Fok, lekker achteloos speculeren.

Ach je snapt toch zeker wel welke beesten ie bedoelt of niet? Om daar nou zo over te gaan zitten zeveren dat dat geen draken zijn .
...toch?
pi_7984877
quote:
Op zondag 19 januari 2003 13:01 schreef TjaBBe het volgende:

[..]

Ach je snapt toch zeker wel welke beesten ie bedoelt of niet? Om daar nou zo over te gaan zitten zeveren dat dat geen draken zijn .

context
  woensdag 3 december 2003 @ 10:36:06 #35
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_15110451
ik las pas een interview met onze Frodo,
en die zei dat KJackson graag The Hobbit zou willen verfilmen, om zo de continuiteit in de serie behouden blijft. Dus niet dat door een andere regisseur (en nog belangrijker: de cast) de stijl tussen de Hobbit en LotR erg verschilt.

Dus het graag doen is wel een stap verder dan er over na denken...
en aangezien de rechten idd al zijn gekocht ga ik er vanuit dat hij over een paar jaar gewoon draait

Dit gaat echt fantastisch worden hehehe
Gewoon weer iedereen terug van cast (voor zover nodg) en crew (ben vooral benieuwd of Shore weer meedoet...zijn Hobbit theme zou schitterend uitgewerkt kunnen worden in deze film natuurlijk)

En een mooi einde zou zijn als ze terug zijn en Gandalf met Bilbo buiten zit (zoals in het boek) en dan de camera gaat naar de ring die op de schouw boven een brandende openhaard ligt, aanzwellende muziek (TTT theme ) en dan aftiteling...

damn...ik zit nu al helemaal op deze film te hopen

woensdag 3 december 2003 @ 10:39:35 #36
693 ChOas
** Warning: Choking hazard **
pi_15110526
Jackson is zeker enthousiast, zie ook hier: http://news.com.au/common/story_page/0,4057,8040265%255E30977,00.html
"I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do.
When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."

[Stephen Roberts]
pi_15114314
quote:
Op donderdag 16 januari 2003 16:15 schreef TheFes het volgende:
bilbo heeft daar meer de leeftijd van frodo nu volgens mij, dus daar kunnen ze dan beter een ander voor pakken zou ik zeggen.. maar gandhalf zal niet zoveel in leeftijd schelen gok ik (in verhouding dan)
Bilbo is anders niet veel ouder geworden toen hij de ring in zijn bezit had.
I don't suffer from insanity; I enjoy every minute of it!
  woensdag 3 december 2003 @ 13:16:36 #38
14018 Adagio
Agree to disagree
pi_15114473
quote:
Op woensdag 3 december 2003 13:10 schreef ChillyWilly het volgende:

[..]

Bilbo is anders niet veel ouder geworden toen hij de ring in zijn bezit had.

In the Fellowship zit een flashback van Bilbo die de ring vindt, daar vindt hij de ring, hij heeft daar minder rimpels en geen grijs haar. Zijn we dit allemaal vergeten? Feitelijk zijn dat dus al beelden uit de te maken Hobbit. Er hoeft dus ook geen andere acteur gezocht te worden...
"Avoid employing unlucky people - throw half of the pile of CVs in the bin without reading them." - "Al dat Rev tuig moet hard aangepakt worden, TUIG is het TUIG ZEG IK JE!!"
pi_15114716
quote:
Op woensdag 3 december 2003 13:16 schreef Adagio het volgende:

[..]

In the Fellowship zit een flashback van Bilbo die de ring vindt, daar vindt hij de ring, hij heeft daar minder rimpels en geen grijs haar. Zijn we dit allemaal vergeten? Feitelijk zijn dat dus al beelden uit de te maken Hobbit. Er hoeft dus ook geen andere acteur gezocht te worden...

Ja, en zo zag Bilbo er toch ook uit in de shire. Hij werd pas grijs toen hij bij de elfen ging wonen. Er hoeft dus inderdaad geen andere acteur gebruikt te worden.

[Dit bericht is gewijzigd door ChillyWilly op 03-12-2003 13:25]

I don't suffer from insanity; I enjoy every minute of it!
pi_15115853
Dan zou het wel leuk zijn als ze voor Bilbo en Gandalf dezelfde acteurs nemen:

Gandalf is een tovenaar en die kunnen eeuwen oud worden. Oftewel in de Hobbit zal hij er heus niet jonger uit zien.
Bilbo is wel iets jonger in de Hobbit, maar in de 50 jaren die verstrijken tot het begin van LOTR, is hij amper ouder geworden door het bezit van de Ring (dat zegt Gandalf ook als hij Bilbo weer ziet).

pi_15116410
Vraag is natuurlijk wel of Sir Ian Holm (Bilbo) nog kwiek genoeg is om over een paar jaar een zeer bewegelijke hobbit te spelen. Die man is ook al 72!
  woensdag 3 december 2003 @ 16:01:19 #42
14018 Adagio
Agree to disagree
pi_15118980
quote:
Op woensdag 3 december 2003 13:24 schreef ChillyWilly het volgende:

[..]

Ja, en zo zag Bilbo er toch ook uit in de shire. Hij werd pas grijs toen hij bij de elfen ging wonen. Er hoeft dus inderdaad geen andere acteur gebruikt te worden.

Hij was al grijzend op zijn verjaardag aan het begin van de Fellowship. In de flashback zie je duidelijk dat hij bruin haar heeft. Bij de elfen later in de film is hij inderdaad behoorlijk grijs
"Avoid employing unlucky people - throw half of the pile of CVs in the bin without reading them." - "Al dat Rev tuig moet hard aangepakt worden, TUIG is het TUIG ZEG IK JE!!"
pi_15120892
quote:
Op woensdag 3 december 2003 16:01 schreef Adagio het volgende:

[..]

Hij was al grijzend op zijn verjaardag aan het begin van de Fellowship. In de flashback zie je duidelijk dat hij bruin haar heeft. Bij de elfen later in de film is hij inderdaad behoorlijk grijs

Jups, maar Gandalf merkt wel op dat hij amper ouder is geworden. Dat klopt ook, want wie de Ring bezit leeft langer. Gollem is bijvoorbeeld eigenlijk ook gewoon een hobbit, maar door de kracht die de Ring hem gaf leeft hij al 500 jaar geloof ik.
  woensdag 3 december 2003 @ 17:26:05 #44
60430 Bartuc
Pugno Pro Patria
pi_15121206
Ik heb veel liever dat ze de Silmarrilion gaan verfilmen, en wat dieper ingaan op het ontwaken van de elven en wat meer vertellen over de eerste 2 era's. De veldslagen in TTT en ROTK stellen niks voor vergeleken bij de veldslagen in de eerdere era's. Zou bijvoorbeeld graag het gevecht tussen Ecthelion en Gothmog willen zien.

* Bartuc kippenvel heeft bij de gedachte aan veldslagen compleet met draken, balrogs en trollen.

woensdag 3 december 2003 @ 21:27:06 #45
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_15128085
hmm..silmarrillon...
het boek is echt goed...als je echt van de wereld van tolkien houdt tenminste
en dat is precies het punt waarom ze dat niet moeten verfilmen, buiten het feit dat het onmogelijk is om dat te doen...

De silmarillon is een verzameling verhalen, samengesteld door Tolkiens' zoon, van wat Tolkien zelf af hda van zijn toekomstige werk de silmarrilon...
wat we nu in de boekhandel kopen is slechts een gedeelte van wat het uiteindelijk had moeten worden.

De verhaal structuur is veelste ingewikkeld doordat er niet echt 1 hoofdpersoon is, en het verhaal meer een uitleg is dan dat het echt een roman is...maar idd...als ze dan toch met de Hobbit klaar zijn, mogen ze doorgaan...MAAR EERST DE HOBBIT

pi_15130713
quote:
Op woensdag 3 december 2003 17:26 schreef Bartuc het volgende:
Ik heb veel liever dat ze de Silmarrilion gaan verfilmen, en wat dieper ingaan op het ontwaken van de elven en wat meer vertellen over de eerste 2 era's. De veldslagen in TTT en ROTK stellen niks voor vergeleken bij de veldslagen in de eerdere era's. Zou bijvoorbeeld graag het gevecht tussen Ecthelion en Gothmog willen zien.

* Bartuc kippenvel heeft bij de gedachte aan veldslagen compleet met draken, balrogs en trollen.

sommige gedeeltes zouden idd spectaculiare film opleveren, maar de silmarrillion verfilmen is volgens mij een onbegonnen taak, vooral omdat het niet een rechtlijnig verhaal volgt..
Scheren is voor schapen!
pi_15133026
Het boek is in elk geval stukken onderhoudener, coherenter, spannender en zelfs geestiger dan dat omslachtige epos, dus misschien levert het een nog betere film op!
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
  donderdag 4 december 2003 @ 12:54:54 #48
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_15142714
met het boek bedoel je The Hobbit?
pi_15142814
quote:
Op woensdag 3 december 2003 23:54 schreef kamagurka het volgende:
Het boek is in elk geval stukken onderhoudener, coherenter, spannender en zelfs geestiger dan dat omslachtige epos, dus misschien levert het een nog betere film op!
Jij spoort niet.
Toegegeven The Hobbit leest zich iets makkelijker dan LOTR. Maar als je in dat boek eenmaal op weg bent, kun je het ook niet meer wegleggen hoor!
  donderdag 4 december 2003 @ 13:02:46 #50
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_15142933
quote:
Op donderdag 4 december 2003 12:58 schreef fratsman het volgende:

[..]

Jij spoort niet.
Toegegeven The Hobbit leest zich iets makkelijker dan LOTR. Maar als je in dat boek eenmaal op weg bent, kun je het ook niet meer wegleggen hoor!

Ik denk dat ie The Hobbit vergelijkt met de Silmarrilion, niet met LOTR.
The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
pi_15146122
quote:
Op donderdag 4 december 2003 12:58 schreef fratsman het volgende:

[..]

Jij spoort niet.

Ik kon LOTR met groot gemak wegleggen, en heb dat uiteindelijk na ettelijke hoofdstukken ploeteren en me vervelen bij de langdradigheid ervan ook maar gedaan
Ik vind de films echt prachtig, maar het boek zwaar overschat, sorry. Sterker, alles wat ik aan de films zwak vind (sommige sequenties, maar vooral de dialogen en het woordgebruik) is te wijten aan het boek.
The hobbit daarentegen is tenminste een helder geschreven compact avontuur waarin Tolkien zich niet vergaloppeert aan bombastische en zwaarlijvige onzin. Bovendien zit er af en toe ook nog een grapje in, iets dat wel taboe lijkt in die LOTR-bijbel...
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
pi_15148892
quote:
Op donderdag 4 december 2003 14:49 schreef kamagurka het volgende:
Ik kon LOTR met groot gemak wegleggen, en heb dat uiteindelijk na ettelijke hoofdstukken ploeteren en me vervelen bij de langdradigheid ervan ook maar gedaan
Daar had ik alleen last van bij het eerste boek (the Fellowship...). De andere 2 boeken zijn een stuk leuker vond ik zelf.
Vooral dat ellenlange ge-ouwehoer in de Gouw werd ik gek van.
  donderdag 4 december 2003 @ 16:43:11 #53
60430 Bartuc
Pugno Pro Patria
pi_15149606
quote:
Op woensdag 3 december 2003 21:27 schreef Hankster het volgende:
hmm..silmarrillon...
het boek is echt goed...als je echt van de wereld van tolkien houdt tenminste
en dat is precies het punt waarom ze dat niet moeten verfilmen, buiten het feit dat het onmogelijk is om dat te doen...

De silmarillon is een verzameling verhalen, samengesteld door Tolkiens' zoon, van wat Tolkien zelf af hda van zijn toekomstige werk de silmarrilon...
wat we nu in de boekhandel kopen is slechts een gedeelte van wat het uiteindelijk had moeten worden.

De verhaal structuur is veelste ingewikkeld doordat er niet echt 1 hoofdpersoon is, en het verhaal meer een uitleg is dan dat het echt een roman is...maar idd...als ze dan toch met de Hobbit klaar zijn, mogen ze doorgaan...MAAR EERST DE HOBBIT

Daar heb je wel gelijk in, maar toch heb ik persoonlijk liever de Silmarillion dan de Hobbit verfilmd, maar ik neem eerst ook wel genoegen met de verfilming van alleen de Hobbit
Als de Hobbit verfilmd zou worden zou voor mischien meer mensen de LOTR-trilogie begrijpelijker worden en dan waarschijnlijk ook leuker om te zien. Wat ik merkte was dat veel van mijn vrienden/kenissen die het boek niet hadden gelezen,na het zien van FOTR, niet echt een idee hadden wat ze nou precies met die hobbits aan moesten. Er was er zelfs 1 die dacht dat saruman die ringen gemaakt had(na 2 x de film gezien te hebben) en dat sauron een soort van orc was
Maar over 12 dagen eerst maar eens ROTK zien.
Ben zeer blij met mijn marathon kaartjes
  donderdag 4 december 2003 @ 17:47:47 #54
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_15151592
even en laatste berichtjemet betrekking op de boeken:
het is logisch dat The Hobbit makkelijker wegleest, omdat dit eigenlijk als kinderboek geschreven was.
Bij het begin van LotR zie je deze trand nog wel terug aan het begin (bij het feest), maar toen Tolkien zelf eindelijk doorhad waar het verhaal over zou moeten gaan, is hij overggeaan op de serieuzere vertelmanier...wat nog extremere vormen zeg maar heeft aangenomen, in de Silmarillon. Grappig dat LotR als bijbel werd genoemd, want dat is het in vergelijking met de Silm. totaal niet...dát is pas een bijbel, qua verteltrand en waar het overgaat.

Maar waarm nu eerst de Hobbit verfilmen ipv. Silmarillon?
Simpelweg omdat de Hobbit dezelfde sfeer als LotR heeft en in hetzelfde gedeelte van de wereld speelt (in Midden-Aarde dus). Terwijl de Silmarrillon een veel mytischere sfeer heeft en o.a. in Valanor (Het Westen)

Maar de Silmarrillon zou wel verfilmd kunnen worden, maar dan moet het in delen gehakt moeten worden door de filmmaatschappij (wel lekker voor de omzet ) en moet er veel...heel vel in het verhaal gesneden en verzonnen/herschreven worden, een punt waar veel mensen bij TTT al over vielen...de die-hard Tolkien fans die elke verandering niet aan kunnen zien dragen dan ieg niet bij aan de filmopbrengsten..
Dus ik denk Silmarrillon = NIET succesverzekerd...

donderdag 4 december 2003 @ 17:59:16 #55
60430 Bartuc
Pugno Pro Patria
pi_15151872
quote:
Op donderdag 4 december 2003 17:47 schreef Hankster het volgende:
even en laatste berichtjemet betrekking op de boeken:
het is logisch dat The Hobbit makkelijker wegleest, omdat dit eigenlijk als kinderboek geschreven was.
Bij het begin van LotR zie je deze trand nog wel terug aan het begin (bij het feest), maar toen Tolkien zelf eindelijk doorhad waar het verhaal over zou moeten gaan, is hij overggeaan op de serieuzere vertelmanier...wat nog extremere vormen zeg maar heeft aangenomen, in de Silmarillon. Grappig dat LotR als bijbel werd genoemd, want dat is het in vergelijking met de Silm. totaal niet...dát is pas een bijbel, qua verteltrand en waar het overgaat.

Maar waarm nu eerst de Hobbit verfilmen ipv. Silmarillon?
Simpelweg omdat de Hobbit dezelfde sfeer als LotR heeft en in hetzelfde gedeelte van de wereld speelt (in Midden-Aarde dus). Terwijl de Silmarrillon een veel mytischere sfeer heeft en o.a. in Valanor (Het Westen)

Maar de Silmarrillon zou wel verfilmd kunnen worden, maar dan moet het in delen gehakt moeten worden door de filmmaatschappij (wel lekker voor de omzet ) en moet er veel...heel vel in het verhaal gesneden en verzonnen/herschreven worden, een punt waar veel mensen bij TTT al over vielen...de die-hard Tolkien fans die elke verandering niet aan kunnen zien dragen dan ieg niet bij aan de filmopbrengsten..
Dus ik denk Silmarrillon = NIET succesverzekerd...

Silmarrillon deel 1 t/m 5
Nee, denk ook niet dat het haalbaar is om de Silmarrillon te verfilmen en zou ook afbreuk doen aan Tolkien's echte meesterwerk.
TTT vond ik als Tolkienfan prima te doen ook al zijn er veel dingen bijverzonnen. Sommige dingen moesten er gewoon bij verzonnen worden omdat anders het hele verhaal van geen kant klopte en dat is ook niet echt fijn te noemen. Maar als ze de hobbit zouden verfilmen hoop ik wel dat ze wat meer over de oorsprong van de andere ringen verteld word( de 3 elven ringen Nenya, Narya en Vilya) en hopelijk iets over het onstaan van de Nazgul.
  vrijdag 5 december 2003 @ 10:41:54 #56
4180 Hare
Come fly with me!
pi_15168180
quote:
Op woensdag 3 december 2003 10:36 schreef Hankster het volgende:

Dus het graag doen is wel een stap verder dan er over na denken...
en aangezien de rechten idd al zijn gekocht ga ik er vanuit dat hij over een paar jaar gewoon draait

* Hare gaat zich aanmelden voor crewlid bij deze film.

Al is het maar als kabeldrager

The Choices we make, not the chances we take, determine our destiny.
  vrijdag 5 december 2003 @ 12:25:38 #57
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_15171254
ff offtopic: kvind t wel cool dat dit topic wat nieuw leven in is geblazen

ik ben zelf uiteraard ook Tolkienfan, en ik vond de TTT echt geweldig, net als The Fellowship uiteraard, dus wees niet op je tenen getrapt door wat ik eerder zei van "tolkien fans en zeuren over de films"
ik heb het dan over die mierenneukers die je af en toe op Tolkienforums tegen komt

even een paar links met betrekking op de film The Hobbit
geen id of ze al geplaatst waren (ik kom ze tijdens t typen tegen...dus)
maar in de eerste link wordt gezegd dat NewLine aan het onderhandelen is over de rechten, dus niet zoals o.a. ik al eerder zei, dat ze ze al hadden...maar het kopen van de rechten schijnt niet echt soep te gaan
en in het derde (wat oudere bericht) staat dat McKellan P.Jackson heeft voorgesteld om van de Hobbit een TV-serie te maken()
http://www.ananova.com/news/story/sm_843515.html
http://news.bbc.co.uk/cbbcnews/hi/tv_film/newsid_3257000/3257336.stm
http://dave.everydaylies.com/archives/002254.html
http://filmforce.ign.com/lotr/articles/387/387837p1.html?fromint=1

zondag 7 december 2003 @ 10:06:34 #58
4180 Hare
Come fly with me!
pi_15216484
quote:
Meanwhile, it appears Jackson and New Line Cinema could be denied the chance to bring JRR Tolkien's other classic The Hobbit to the big screen.

The film rights are tied up in a complicated arrangement which would prevent New Line cashing in on any box office success.

Members of the Tolkien family are also opposed to any further film versions of his books. Only Royd Tolkien, the author's great-grandson, has supported the Rings trilogy. He appears in the third film and was flown to the Wellington premiere as a guest of New Line, the films' producers.

bron

pi_15216583
Ik zou het wel leuk vinden iig, maar of het gebeurt is een tweede...
Some say the world will end in fire
Some say in ice
Times went by, many memories died
Imagination is more important than knowledge.
  zondag 7 december 2003 @ 22:15:43 #60
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_15234630
kom kom,....
dit soort gezemel van erfgenamen hebben we al zo vaak bij rechten over een verhaal gehoord...
het ouderwetse spelletje wat eraan vooraf gaat.
Want reken maar dat New Line vet betaald voor deze rechten...de familie is gek als ze dat bod afslaan, wat ze dan ook niet zullen doen

geloof me maar, deze film komt

zondag 7 december 2003 @ 22:19:40 #61
4180 Hare
Come fly with me!
pi_15234759
quote:
Op zondag 7 december 2003 22:15 schreef Hankster het volgende:
kom kom,....
dit soort gezemel van erfgenamen hebben we al zo vaak bij rechten over een verhaal gehoord...
het ouderwetse spelletje wat eraan vooraf gaat.
Want reken maar dat New Line vet betaald voor deze rechten...de familie is gek als ze dat bod afslaan, wat ze dan ook niet zullen doen

geloof me maar, deze film komt

Zouden ze niet al genoeg geld verdienen aan de rechten op de boeken?
Die blijven nog steeds goed lopen, en aan elk boek dat verkocht wordt verdienen ze. Verder ze al aardig gecashed met het verkopen van de rechten voor LoTR.

Dus voor geld hoeven ze het echt niet te doen. Als ze het echt niet willen zullen ze het denk ik ook niet doen. Ze hebben al genoeg geld om een geweldig bod af te slaan.

Wat ik wel raar vind is dat ze de rechten niet willen verkopen aangezien ze niet tevreden zijn met de films. Zijn toch stuk voor stuk meesterwerken geworden die door bijna iedereen gewaardeerd worden.
Wat is er volgens hun dan mis mee?

pi_15237935
quote:
Op zondag 7 december 2003 22:19 schreef Hare het volgende:
Verder ze al aardig gecashed met het verkopen van de rechten voor LoTR.
Hmm dat is bij mijn weten niet helemaal waar. Volgens mij waren de (film)rechten al heel lang in hand van Saul Zaentz, de man die o.a. verantwoordelijk was voor de LOTR tekenfilm van Bakshi. Die rechten als ik het me goed herinner destijds voor een appel en een ei verkocht.

Na een beetje 'speurwerk' vond ik dit:

quote:
Tolkien Enterprises, a division of the Saul Zaentz Company, owns certain worldwide exclusive rights to the literary works The Hobbit and The Lord of the Rings, including the titles, the names of the characters, places, scenes, things and events appearing in the works, and certain short phrases and sayings from the works. We license these for use as trademarks and service marks in connection with various lines of merchandise. The Saul Zaentz Company also owns exclusive rights to certain copyrightable elements of The Lord of the Rings and The Hobbit, including, among other things, film and legitimate stage rights.
De Tolkien familie verdient er dus weinig of niks aan.

Maar naast dit alles lijkt het me ook praktisch een ingewikkelde toestand worden om The Hobbit te verfilmen. Zo zien we in LOTR bijvoorbeeld de Elfen als good guys; in The Hobbit zijn ze min of meer stout. In LOTR zagen we wat voor gevaarlijk instrument de One Ring is; in The Hobbit wordt er nogal licht lichtvaardig mee omgesprongen. En dertien dwergen? Ik zou met dit alles niet veel problemen hebben, maar veel mensen denk ik wel. Je zet de verhoudingen die geintroduceerd zijn in LOTR immers volledig op de kop.

Daarnaast begrijp ik de kritiek van de Tolkiens wel een beetje. Stel je voor; je bent een zoon van Tolkien en je weet dat je vader zijn gehele leven is bezig geweest met het creeëren van deze prachtige verhalen en mythologien. Dan komt er een regisseur die één van de meest bejubelde en uitgebreide werken neemt, en deze in amper negen uur film verwerkt. Dit alles door toch - laten we wel wezen - vele (kleine) dingen weg te laten. En Tolkien was een man van de details. Ik kan de kritiek wel begrijpen; ze zien dit hele gebeuren als een commerciele verkrachting van Tolkiens nalatenschap. Maar wat ze (jammer genoeg) niet zien, is dat Jackson hiermee een geheel nieuwe generatie enthousiast maakt voor de avonturen van onze kleine Hobbit vrinden. En met een beetje geluk leest een aantal van deze figuren straks de Silmarillion. En dan The Unfinished... en dan HOME enz. enz.

[Dit bericht is gewijzigd door Joppe op 08-12-2003 00:06]

maandag 8 december 2003 @ 10:33:08 #63
4180 Hare
Come fly with me!
pi_15241854
quote:
Op zondag 7 december 2003 23:59 schreef Joppe het volgende:

[..]

Hmm dat is bij mijn weten niet helemaal waar. Volgens mij waren de (film)rechten al heel lang in hand van Saul Zaentz, de man die o.a. verantwoordelijk was voor de LOTR tekenfilm van Bakshi. Die rechten als ik het me goed herinner destijds voor een appel en een ei verkocht.

Na een beetje 'speurwerk' vond ik dit:
[..]

De Tolkien familie verdient er dus weinig of niks aan.

Mmm, ok, dat wist ik niet. Wat raar dan van dat bericht wat ik gister ofzo postte dat de Tolkien familie de rechten niet wilde verkopen, aangezien ze de films maar niks vonden.
Zij hebben er dus helemaal niks over te zeggen

Nouja, dan komt ie misschien dus toch

maandag 8 december 2003 @ 21:36:05 #64
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_15259812
Het kan heel goed zijn dat de rechten ook in handen is van de familie, want zoals al eerder gezegd was: de rechten van The Hobbit zitten ingewikkeld in elkaar.
Misschien heeft de een het recht op titel en karakters en de ander op het verhaal bijvoorbeeld

Maar weest niet getreurd:
vandaag op MSN.nl het volgende bericht:

--------------------------------------
Regisseur Tolkien-films wil De Hobbit verfilmen

BERLIJN - De Nieuw-Zeelandse regisseur Peter Jackson, de maker van de filmtrilogie The lord of de rings, wil ook het boek De Hobbit van de schrijver J.R.R. Tolkien verfilmen. Dat heeft Jackson maandag in Berlijn gezegd, waar hij verblijft voor de Europese premičre van het laatste deel het drieluik, dat is gebaseerd op de gelijknamige boeken van Tolkien.

Jackson zei tegenover verslaggevers moe en uitgeput te zijn nu de trilogie is voltooid. Niettemin zei hij veel zin te hebben om ook De Hobbit te verfilmen. Hij gaf echter aan dat dit pas kan als allerlei juridische kwesties zijn opgelost.

De Hobbit werd nog voor The Lord of the rings geschreven en was eigenlijk bedoeld voor kinderen. Veel figuren die in die trilogie een belangrijke rol spelen, komen ook al in De Hobbit voor.

Het laatste deel van de Ring-trilogie, The return of the king, draait vanaf 17 december in 185 Nederlandse bioscopen.
------------------------------------

Goed nieuws dus

maandag 8 december 2003 @ 21:50:59 #65
4180 Hare
Come fly with me!
pi_15260332
quote:
Op maandag 8 december 2003 21:36 schreef Hankster het volgende:
Maar weest niet getreurd:
vandaag op MSN.nl het volgende bericht:

--------------------------------------
Regisseur Tolkien-films wil De Hobbit verfilmen

BERLIJN - De Nieuw-Zeelandse regisseur Peter Jackson, de maker van de filmtrilogie The lord of de rings, wil ook het boek De Hobbit van de schrijver J.R.R. Tolkien verfilmen. Dat heeft Jackson maandag in Berlijn gezegd, waar hij verblijft voor de Europese premičre van het laatste deel het drieluik, dat is gebaseerd op de gelijknamige boeken van Tolkien.

Jackson zei tegenover verslaggevers moe en uitgeput te zijn nu de trilogie is voltooid. Niettemin zei hij veel zin te hebben om ook De Hobbit te verfilmen. Hij gaf echter aan dat dit pas kan als allerlei juridische kwesties zijn opgelost.

De Hobbit werd nog voor The Lord of the rings geschreven en was eigenlijk bedoeld voor kinderen. Veel figuren die in die trilogie een belangrijke rol spelen, komen ook al in De Hobbit voor.

Het laatste deel van de Ring-trilogie, The return of the king, draait vanaf 17 december in 185 Nederlandse bioscopen.
------------------------------------

Goed nieuws dus

Wat heeft dat er mee te maken

Dit was al wel bekend hoor, maar dat Peter Jackson het graag wilt betekent toch helemaal niet dat de film gemaakt gaat worden.

Ik zou ook graag mijn tentamen van aanstaande donderdag halen, maar of ik dat ook ga doen is nog helemaal niet zeker.

maandag 8 december 2003 @ 22:10:16 #66
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_15260999
lekker boeiend..je tentamen....

shit..dit stond toch ckr vandaag op MSn.nl...

maandag 8 december 2003 @ 23:02:30 #67
4180 Hare
Come fly with me!
pi_15262826
quote:
Op maandag 8 december 2003 22:10 schreef Hankster het volgende:
lekker boeiend..je tentamen....

shit..dit stond toch ckr vandaag op MSn.nl...

WTF

Wat snap je nou niet?

Jouw post zegt dat Peter Jackson graag the Hobbit zou willen verfilmen. Jij zegt dat dat goed nieuws is.
Ik lees dat het nog niet zo makkelijk zou zijn om aan de rechten te komen. Dan vervalt dat goede nieuws van jou toch helemaal?

Om Peter Jackson the Hobbit te laten verfilmen moeten ze nou eenmaal eerst de rechten hebben. En die heeft Pete niet en krijgt ze misschien ook niet eens.

Daar sta je dan met je 'goede' nieuws.

dinsdag 9 december 2003 @ 10:41:43 #68
4180 Hare
Come fly with me!
pi_15269079
quote:
Which Characters Would Return for The Hobbit?
Source: Reuters Monday, December 8, 2003

Director Peter Jackson was in Berlin Monday for the European premiere of The Lord of the Rings: The Return of the King. While the rights to the project still belong to the Tolkien estate, he told the press he would like to make The Hobbit as well and work with some of the same actors again.

"I'd be interested in doing it because I think it would give continuity to the overall chapter," he said.

Many of the lead "Rings" characters do not appear in The Hobbit, but the wizard Gandalf, played by Ian McKellen, and Gollum, the cave dweller corrupted by the powerful ring, do and should make a comeback. Arwen, the elf princess played by Liv Tyler, could also feature again, Jackson said.

pi_15269338
Ja, nu wordt het een typisch geval van overkill. Peter Jackson moet gewoon weer eens een lekkere over-the-top horror film maken, en dan pas weer iets groots (of niet)...
pi_15269753
quote:
Op donderdag 4 december 2003 14:49 schreef kamagurka het volgende:

Ik vind de films echt prachtig, maar het boek zwaar overschat, sorry. Sterker, alles wat ik aan de films zwak vind (sommige sequenties, maar vooral de dialogen en het woordgebruik) is te wijten aan het boek.

Grappig, ik ervaar exact het tegendeel. Elke keer dat de taal te kort schiet of de logica in het verhaal ontbreekt is het een afwijking van het boek.
Laten we wel wezen, literair gezien is in de ban van de ring gewoon een (erg lang) en-dan-en-toen verhaal maar de taalbeheersing van Tolkien was fenomenabel.
Maar goed, met de adaptaties die ze (Peter Jackson must die) hebben uitgevoerd zouden ze net zo goed ook het sublieme Brits voor "Yo wazzup" en dergelijke kunnen gegruiken.
quote:
The hobbit daarentegen is tenminste een helder geschreven compact avontuur waarin Tolkien zich niet vergaloppeert aan bombastische en zwaarlijvige onzin. Bovendien zit er af en toe ook nog een grapje in, iets dat wel taboe lijkt in die LOTR-bijbel...
Ik ben het met je eens dat de hobbit een stuk toegankelijker is maar die is dan ook voor kinderen geschreven. Daarbij komt dat ook in in de ban van de ring zat grapjes en luchtigheden zitten. Dat je die niet kunt vinden in zinnen met meer dan acht woorden is geen beperking van Tolkien.
Verder hoort die zwaarlijvige en bombastische onzin er gewoon bij. Dat krijg je als je een epos wilt schrijven in de tradities van de oude sages. Wel eens de oude Noorse mythen gelezen in een redelijk accurate vertaling? Probeer het eens, je zult zien dat Tolkien duidelijk een verhaal in die stijl heeft geschreven maar dan wel leesbaar. Plus mooie, bloemrijke taal.

In de hobbit zit wel weer een draak, wat altijd goed in in fantasy films en boeken. Ik las trouwens zojuist in de krant dat Peter Jackson (verrassing: Geld!!!) inderdaad bezig is met de juridische kanten van de voorbereiding van het verfilmen van de hobbit.

Ik en mijn leger van stokstaartjes.
pi_15537008
quote:
Op woensdag 3 december 2003 17:26 schreef Bartuc het volgende:
Ik heb veel liever dat ze de Silmarrilion gaan verfilmen
Weet iemand de Engelse benaming voor 'verfilmd als één geheel, niet als losse verhalen'? Want ik heb gehoord dat veel Amerikaanse Tolkienfans zo over de verfilming van de Silmarillion denken, en dat wou ik wel even opzoeken (met een Engelse zoekmachine).
Heeft Fok! verlaten, jeweetoch.
  vrijdag 19 december 2003 @ 14:08:36 #72
4180 Hare
Come fly with me!
pi_15540660
quote:
Op vrijdag 19 december 2003 11:56 schreef m021 het volgende:

[..]

Weet iemand de Engelse benaming voor 'verfilmd als één geheel, niet als losse verhalen'? Want ik heb gehoord dat veel Amerikaanse Tolkienfans zo over de verfilming van de Silmarillion denken, en dat wou ik wel even opzoeken (met een Engelse zoekmachine).

Filmed as one of filmed as a whole
pi_15560577
Ja, dat kan wel, maar ik zat eigenlijk aan een stukje filmjargon te denken.
Heeft Fok! verlaten, jeweetoch.
  zaterdag 20 december 2003 @ 11:55:42 #74
22457 Patch
FTR HUNK 2009-2007-2005-2004
pi_15560924
filmed simultaneously ?
* Gewonnen FOK-Awards: Hunk (4x) * McDreamy * Brad Pitt * Wentworth Miller * Ewan McGregor * Walt Disney (3x) * Criterion (2x) * Nemo * Hitchcock * David Hasselhof * Academy *
  donderdag 8 januari 2004 @ 07:12:21 #75
4180 Hare
Come fly with me!
pi_16059034
quote:
Ian McKellen is Ready for The Hobbit
Source: Adzmullz1 Wednesday, January 7, 2004

'Adzmullz1' alerted us that Sir Ian McKellen is up for playing Gandalf again in The Hobbit, once the rights issues are cleared up.

Sir Ian McKellen appeared on Channel 4 talk show 'Richard and Judy' this afternoon and was asked about the latest situation on 'The Hobbit'.

He said, "There is currently a situation where two companies own the rights, but when that's sorted out Peter (Jackson) and I will sit and talk it over. We've mentioned it recently and Peter is looking forward to getting it into production".

McKellen also went on to mention that he looks foward to playing Gandalf the Grey again, as he sees Gandalf the White as a "stick in the mud".

Director Peter Jackson will be busy with King Kong for quite a while, but after that anything's possible.

donderdag 8 januari 2004 @ 21:48:35 #76
80023 Build.1984
Shut the fuck up, Donny.
pi_16082742
Kijk om teletekst pagina 424 van NED 1,2 of 3....daar staat dat de erfgenamen van Tolkien Jackson toestemming hebben gegeven!!
Let me explain something to you. Um, I am not Mr. Lebowski. You're Mr. Lebowski. I'm the Dude. So that's what you call me. You know, that or uh, His Dudeness, or uh, Duder, or El Duderino if you're not into the whole brevity thing.
pi_16082839
Hier heeft Build.1984 het dus over:
quote:
Het ziet er naar uit dat Lord of theRings-regisseur Peter Jackson het boek De Hobbit van J.R.R.Tolkien ook gaat verfilmen.De erfgenamen van de auteur hebben daar toestemming voor gegeven. Chronologisch gezien komt De Hobbit voor In de ban van de ring.Het vertelt het verhaal over hoe de hobbit Bilbo Balings in het bezit van de ring komt.
Some say in ice
  donderdag 8 januari 2004 @ 22:03:10 #78
80023 Build.1984
Shut the fuck up, Donny.
pi_16083257
quote:
Op donderdag 8 januari 2004 21:51 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
[..]
Let me explain something to you. Um, I am not Mr. Lebowski. You're Mr. Lebowski. I'm the Dude. So that's what you call me. You know, that or uh, His Dudeness, or uh, Duder, or El Duderino if you're not into the whole brevity thing.
  donderdag 8 januari 2004 @ 22:59:42 #79
4180 Hare
Come fly with me!
pi_16085353
quote:
Op donderdag 8 januari 2004 21:51 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
[..]

WOOHOO!!!

Hoeven we toch nog niet helemaal afscheid te nemen!!!

pi_16085376
quote:
Op donderdag 8 januari 2004 22:59 schreef Hare het volgende:

[..]

WOOHOO!!!

Dat dacht ik dus ook al.
Some say in ice
pi_16085400
Gotver!!!

Nou ja, de Hobbit is wel beduidend korter en eenvoudiger, misschien dat het nu wel goed gaat. Plus films met draken er in zijn altijd okay.

pi_16085428
quote:
Op donderdag 8 januari 2004 23:01 schreef Karboenkeltje het volgende:
Gotver!!!

Nou ja, de Hobbit is wel beduidend korter en eenvoudiger, misschien dat het nu wel goed gaat. Plus films met draken er in zijn altijd okay.

Er is slechts 1 manier om erachter te komen... Wachten...
Some say in ice
pi_16085592
quote:
Op donderdag 8 januari 2004 23:02 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:

[..]

Er is slechts 1 manier om erachter te komen... Wachten...

Jep, en hopen dat Holms en McKellen niet doodvallen. Gaat Holms dan trouwens met idioot veel make-up rondlopen om jonger te lijken? Alhoewel... Zoals hij er uit zag in the fellowship was al prima.

Overigens, mijn (persoonlijke) kritieken op de LOTR-verfilming ten spijt, ik heb dus wel alle vertrouwen er in dat Smaug er goed uit zal zien. Alhoewel... Nee, dat ga ik niet garanderen want ik ben een aartszeikerd en draken zijn belangrijk.

pi_16085597
quote:
Op donderdag 8 januari 2004 22:59 schreef Hare het volgende:

[..]

WOOHOO!!!

YES!!!!!!!
Gelukkig!
pi_16092132
quote:
Op donderdag 8 januari 2004 23:08 schreef Karboenkeltje het volgende:

[..]

Jep, en hopen dat Holms en McKellen niet doodvallen. Gaat Holms dan trouwens met idioot veel make-up rondlopen om jonger te lijken? Alhoewel... Zoals hij er uit zag in the fellowship was al prima.

Hij is praktisch niet ouder geworden volgens het boek, en het zou dus niet al té moeilijk zijn om hem weer te laten meespelen, en waarschijnlijk zijn alleen de oren en de voeten nodig als "make-up". (Ik mag aannemen dat je het over de Bilbo uit FOTR bij het Feest hebt?)
Some say in ice
pi_16092254
Dat gaat nog leuk worden als het verfilmd gaat worden. Het massapubliek heeft 't al moeilijk bij LOTR, straks moeten ze 13 (toch?) bijna identieke dwergen uit elkaar gaan houden
"Make money. Make more money. Make other people produce so as to make more money."
Hubbard Communications Office Policy Letter (9 March 1972)
pi_16093294
quote:
Op donderdag 8 januari 2004 21:48 schreef Build.1984 het volgende:
Kijk om teletekst pagina 424 van NED 1,2 of 3....daar staat dat de erfgenamen van Tolkien Jackson toestemming hebben gegeven!!
Vervelend om jullie plezier te vergallen, maar het is niet waar. Inderdaad, de 34-jarige kleinzoon van Tolkien, Royd, heeft zijn zegen gegeven aan de verfilming. De literaire erfgenaam van Tolkien is echter diens zoon Christopher en die is een verklaard tegenstander van de verfilmingen. Dus wacht nog maar even met juichen. Zoals men gister zei bij TheFellowship.nl
quote:
Voorlopig zullen we nog flink moeten duimen voordat er überhaupt begonnen wordt aan de productie van The Hobbit.
pi_16093433
Ik heb verschillende geruchten gehoord, over dat de hobbit inderdaad ook verfilmd gaat worden (door dezelfde regiseur van LotR)
Demon to some, angel to others
  vrijdag 9 januari 2004 @ 10:00:09 #89
12515 Ezri
Ex Astris Scientia
pi_16093932
Zou wel heeeeeeel gaaf zijn!!! Verhaal lijkt me ook makkelijker te verfilmen dan LOTR aangezien het simpeler is. Enne, zeker weten dat ook TH weer een hit zal worden net als LOTR dus geld in het laadje... ze zouden wel gek zijn zo'n kans te laten liggen denk ik.
pi_16093992
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 09:34 schreef Borknagar het volgende:
Ik heb verschillende geruchten gehoord, over dat de hobbit inderdaad ook verfilmd gaat worden (door dezelfde regiseur van LotR)
No shit sherlock!
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  vrijdag 9 januari 2004 @ 11:21:11 #91
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_16095761
Nou, we wachten wel weer af. Ik denk dat kerst 2004 een Tolkien-vrij bioscoopseizoen wordt, maar wellicht volgend jaar.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 9 januari 2004 @ 11:36:55 #92
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_16096212
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 11:21 schreef dutchie het volgende:
Nou, we wachten wel weer af. Ik denk dat kerst 2004 een Tolkien-vrij bioscoopseizoen wordt, maar wellicht volgend jaar.
je kan nog wel wat langer wachten, als Peter Jackson eerst met King Kong aan de slag gaat... en die zal ook pas in 2005 of 2006 uitkomen, zo niet later.
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_16096450
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 11:36 schreef Tokus het volgende:
je kan nog wel wat langer wachten, als Peter Jackson eerst met King Kong aan de slag gaat... en die zal ook pas in 2005 of 2006 uitkomen, zo niet later.
Inderdaad. Mocht er binnen korte tijd overeenstemming worden bereikt wat betreft de rechten (wat mij zeer onwaarschijnlijk lijkt; volgens mij staan de Tolkiens deze nooit af), dan zal het zeker nog tot zo'n 2008/2009 duren voordat we kunnen genieten van Smaug. Maar het lijkt mij onwaarschijnlijk.
  vrijdag 9 januari 2004 @ 12:09:21 #94
4180 Hare
Come fly with me!
pi_16097119
quote:
It's Getting To Be a 'Hobbit'

Ian McKellen is predicting that the film-rights conflict between New Line Cinema on the one hand and MGM/UA on the other over J.R.R. Tolkien's The Hobbit will be resolved. In an interview with Britain's Channel 4 Wednesday, McKellen said, "There is currently a situation where two companies own the rights [to The Hobbit], but when that's sorted out Peter [Jackson] and I will sit and talk it over. We've mentioned it recently and Peter is looking forward to getting it into production." (Jackson's next scheduled production is a remake of King Kong.) McKellen has previously recommended that Jackson turn The Hobbit into a long-running television series. It is a prequel to the Lord of Rings trilogy, describing how Bilbo Baggins originally acquired the ring.

En McKellen kan het weten, hij is nu eenmaal een wizard!!

En anders vraagt ie het ff aan Elrond, die heeft nu eenmaal: 'the gift of foresight'

vrijdag 9 januari 2004 @ 21:30:41 #95
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_16113476
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 08:14 schreef MrData het volgende:
Dat gaat nog leuk worden als het verfilmd gaat worden. Het massapubliek heeft 't al moeilijk bij LOTR, straks moeten ze 13 (toch?) bijna identieke dwergen uit elkaar gaan houden
Niet nodig een aantal dwergen had nauwelijks een echt karakter in Lotr, dus ze kunnen gewoon een aantal als achtergrond figuren laten.
pi_16115361
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 21:30 schreef Djaser het volgende:

[..]

Niet nodig een aantal dwergen had nauwelijks een echt karakter in Lotr, dus ze kunnen gewoon een aantal als achtergrond figuren laten.

Ik bedoelde eigenlijk dat 't voor de 'gewone' kijker al moeilijk is om alle karakters uit LOTR te volgen...dan krijg je straks bij de Hobbit het probleem dat er 13 dwergen in zitten die allemaal op elkaar lijken en waarvan er een aantal ook qua naam op elkaar lijken.
"Make money. Make more money. Make other people produce so as to make more money."
Hubbard Communications Office Policy Letter (9 March 1972)
pi_16133246
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 11:45 schreef Joppe het volgende:

[..]

Inderdaad. Mocht er binnen korte tijd overeenstemming worden bereikt wat betreft de rechten (wat mij zeer onwaarschijnlijk lijkt; volgens mij staan de Tolkiens deze nooit af), dan zal het zeker nog tot zo'n 2008/2009 duren voordat we kunnen genieten van Smaug. Maar het lijkt mij onwaarschijnlijk.

op Nos filmtext (424) stond enkele dagen geleden dat er toestemming was gegeven (dat ze er dus uit waren)
pi_16134740
quote:
Op zaterdag 10 januari 2004 18:30 schreef mooiegek het volgende:

[..]

op Nos filmtext (424) stond enkele dagen geleden dat er toestemming was gegeven (dat ze er dus uit waren)

Als je nu even de moeite neemt om een beetje naar boven te scrollen, dan lees je dit:
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 09:27 schreef Joppe het volgende:
Vervelend om jullie plezier te vergallen, maar het is niet waar. Inderdaad, de 34-jarige kleinzoon van Tolkien, Royd, heeft zijn zegen gegeven aan de verfilming. De literaire erfgenaam van Tolkien is echter diens zoon Christopher en die is een verklaard tegenstander van de verfilmingen. Dus wacht nog maar even met juichen.
M.a.w. : Royd vindt het ok, maar de rechten berusten bij Christopher en die is fel tegen de films.
  zondag 11 januari 2004 @ 09:10:57 #99
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_16147196
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 22:35 schreef MrData het volgende:

[..]

Ik bedoelde eigenlijk dat 't voor de 'gewone' kijker al moeilijk is om alle karakters uit LOTR te volgen...dan krijg je straks bij de Hobbit het probleem dat er 13 dwergen in zitten die allemaal op elkaar lijken en waarvan er een aantal ook qua naam op elkaar lijken.

Ja maar dat is toch geen probleem als het grootste deel toch alleen maar achtergrond figuren zijn. Er zijn maar 3 of 4 dwergen die een apart karakter nodig hebben.
  zaterdag 31 januari 2004 @ 10:26:59 #100
67174 Dos37
Come on Twente
pi_16735433
Ik heb het boek net uitgelezen. Zou wel mooi zijn als Peter Jackson dit boek ook verfilmd. Vooral de laatste hoofdstukken zou mooi zijn en het hoofdstuk met gollem natuurlijk ook.

Maarja Peter Jackson zal het eerst wel te druk hebben met King Kong ben er bang voor dat deze niks word maarja je weet maar nooit

Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  zaterdag 31 januari 2004 @ 14:45:53 #101
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_16740615
hmm...echt veel nieuws is er idd niet over te zeggen de laatste tijd...

misschien wel leuk om te vragen welk stukje de anderen er perse in willen hebben en welke niet;
Ik wil er perse in (het verhaal kan gewoon niet zonder):
Riddles in the Dark
Wat er wel uit mag van mij: het stuk met de spinnen in het Demsterwold (de naam van dit hoofdstuk is me ff ontschoten)

wat er trouwens wel gewoon toegevoegd mag worden:
als intro op de film waarin wordt verhaald hoe het rijk in Moria ten onder gaat en het Rijk in Erebor wordt gestigt
en ach...ergens als een terugblik wat door Gandalf wordt verteld:
Gandalfs ontmoeting met Thorin

[Dit bericht is gewijzigd door Hankster op 31-01-2004 14:46]

pi_16742458
quote:
Op donderdag 16 januari 2003 22:59 schreef TrenTs het volgende:
Ik dacht daar toevallig ook aan...

De vergelijking met SW is niet helemaal oprecht omdat LOTR and TH op zich als 2 losstaande verhalen gezien kunnen worden als je eerlijk bent. LOTR komt wel na TH maar er wordt niet al te veel in terugverwezen.

Alleen een of andere ring die Bilbo ergens vandaan heeft.
  zaterdag 31 januari 2004 @ 16:47:53 #103
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_16743806
En Gollem en het Demsterwold met de elfen, dwergen, en de tovenaar. En Bilbo met zijn avonturen maar verder idd ook niet.
pi_16745280
Als ze The Hobbit verfilmen hopelijk doen ze dat dan ook bij de avonturen van Tom Bombadil. Vond ik ook een grandioos boek. Toen ik over hem las in deel 1 en las dat er nog een boek over hem was gelijk gelezen en een goed boek
I'd rather die like a man than live like a coward
pi_16752969
quote:
Op zaterdag 31 januari 2004 14:45 schreef Hankster het volgende:
hmm...echt veel nieuws is er idd niet over te zeggen de laatste tijd...

misschien wel leuk om te vragen welk stukje de anderen er perse in willen hebben en welke niet;
Ik wil er perse in (het verhaal kan gewoon niet zonder):
Riddles in the Dark
Wat er wel uit mag van mij: het stuk met de spinnen in het Demsterwold (de naam van dit hoofdstuk is me ff ontschoten)

wat er trouwens wel gewoon toegevoegd mag worden:
als intro op de film waarin wordt verhaald hoe het rijk in Moria ten onder gaat en het Rijk in Erebor wordt gestigt
en ach...ergens als een terugblik wat door Gandalf wordt verteld:
Gandalfs ontmoeting met Thorin

JA! Riddles in the dark lijkt mij ook super.
Ik vond dat een fantastisch gedeelte om te lezen.

Voor de rest heb ik het idee dat, als the hobbit ooit verfilmd wordt, je zeker niet al teveel kan weglaten bij the hobbit.
Maar eerst maar eens gaan duimen dat de film er uberhaupt ooit komt.

......
pi_16757576
Het lijkt mij ook heel er gaaf om een verfilming van de hobbit te zien. Ik denk dat er ook wel vrij veel ruimte is om veel van het verhaal te verfilmen. Riddles in the Dark moet er absoluut in zitten, maar ook het verhaal van de trollen. Omdat Bilbo daar naar verwijst in The Fellowship tijdens het feest.
Als ze tijd te kort komen kunnen ze de rest altijd nog toevoegen op de Extenden Edition DVD...

De Silmarrillion heb ik nog niet helemaal gelezen, ben er net in begonnen. Die lijkt mij ook een stuk lastiger te verfilmen dan The Hobbit en Lord of the Rings. Ik denk dat je dan snel uitkomt op een mini-serie of iets dergelijks. Een echte tv-serie zou ik niet passend vinden.

dinsdag 3 februari 2004 @ 16:33:20 #107
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_16852033
quote:
Op zaterdag 31 januari 2004 15:56 schreef Cheese het volgende:

[..]

Alleen een of andere ring die Bilbo ergens vandaan heeft.

ach...naja..al die details ook

@ Mental_Phoenix; ja..de trollen...hoe had ik ze kunnen vergeten te noemen

[Dit bericht is gewijzigd door Hankster op 03-02-2004 16:34]

dinsdag 3 februari 2004 @ 16:42:25 #108
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_16852368
Trouwens...voor de mensen die de soundtrack van The Fellowship hebben...

Uiteraard moet de Main Theme van The Hobbit, de "Shire-Theme" worden...
maar wat ik ook wel zie zitten als belangrijke theme in The Hobbit is het themaatje (wat geloof ik voor de dwergen is) op de soundtrack van The fellowship: track 12 "A Journey In The Dark"
Stel je voor: Ze klimmen een heuvel op (2:20) en als ze op de heuvel staan zien ze daar Erebor voor hen uitliggen (2:52) (tot aan 3:16)

Damn..ik zit te doen alsof die film er al is...

woensdag 30 juni 2004 @ 08:04:42 #109
73813 JonDZ
Wie anders?
pi_20298553
Wat een leuk topic

Ik had zelf op een ander forum al een The Hobbit topic geopend, metwat fan-art van posters en trailers:

Zal de proloog op The Lord of the Rings op het witte doek verschijnen?

Nu we aan het einde van de LOTR-filmtrilogie zijn gekomen, rijst in de hoofden van de rechtgeaarde fans de logische vraag: hoe zit het met The Hobbit?

Want we zouden bijna vergeten dat de heer Tolkien meer schreef in zijn leven dan The Lord of the Rings. Het merendeel van zijn euvre beschrijft avonturen in Middle Earth, maar evengoed schreef hij Roverandom over een hond die omgetoverd werd tot een stuk speelgoed.

Hoe dan ook, op 21 september 1937 verscheen daar het boek The Hobbit. Hierin introduceerde Tolkien de wereld van de latere Ring-trilogie, zijn meesterwerk waaraan hij niet minder dan 13 jaar (1936-1949) schreef. Ofwel; al voor The Hobbit uitkwam schreef hij aan The Lord of The Rings. Dit kwam door alle reacties die hij van eerste lezers kreeg, die meer wilden lezen over Hobbits.

En nu zijn er de fans die meer willen zíen over Hobbits, al voor dat ze alle films hebben bekeken. In meerdere interview kreeg Peter Jackson dan ook de vraag of hij The Hobbit gaat verfilmen. In eerste instantie leek hij daar niet al te happig op. Hij wilde nu eens als kijker een paar uur genieten van een Hobbits-verhaal, zonder jarenlang keihard te moeten werken ervoor. Kunnen wij ons voorstellen na drie jaar voorbereiding en onderhandeling om de Ring op het scherm te krijgen - 15 maanden filmen in Nieuw Zeeland en twee jaar postproductie van het eerste en tweede deel.

Toch gaf hij op 3 februari 2003 vanuit zijn huiskamer in een telefonisch interview met SMH aan dat hij het niet uitsluit. "Nobody has asked me to do it, but if they did, I would give it serious consideration." waren zijn woorden op deze rustige zaterdagmiddag. Wie in ieder geval enthousiast is over Hobbit-plannen is Ian McKellen. Die staat te popelen om The Hobbit uit te smeren over een tv-serie waarin hij Gandalf kan blijven spelen. "I want to play Gandalf again, in The Hobbit. I've asked Peter Jackson if he'll produce the prequel as a huge, yearlong television series. All those different strands to the story seem perfect for TV, and we'd do every scene of it. It could be marvelous." zo vertelde hij Time Europe Magazine onlangs.

Maar of deze plannen echt van de grond komen? Voorlopig heeft Jackson zijn handtekening gezet onder een grootse remake van King Kong!

Direct na de release van Lord of the Rings: The Return Of The King in december begon hij aan de Universal Pictures film. Het script blijft gebaseerd op het originele verhaal van Merian C Cooper en Edgar Wallace, dat ook de basis was van de klassieker uit 1933. Als er nog geen bel gaat rinkelen; het verhaal vertelt de avonturen van een gigantische gorilla, die gevangen word in de wildernis om in de bewoonde wereld zijn tragisch lot tegemoet te gaan. De verwachting is dat de film in 2005 uitgebracht wordt door New Line Cinema, zo meldt de Hollywood Reporter...

[vrij naar "The Hobbit.. komt 'ie of komt 'ie niet?" Peter, maart 2003]

Tot nu toe zitten we dus in spanning, alhoewel er op het web verscheidene trailers, posters en afbeeldingen zijn verschenen gemaakt door fan's.

Trailer
'The Hobbit'
Steve Latham 2003

Movie Poster
'There and Back Again'
Jon de Zwaan 2004

Movie Poster
'The Hobbit'
Adangio 2003

Dutch DVD Case
'There and Back Again'
Jon de Zwaan 2004

Overige media:

http://www.thehobbitfilm.com
  woensdag 30 juni 2004 @ 12:33:11 #110
67174 Dos37
Come on Twente
pi_20303745
Mooie trailer net echt
  woensdag 30 juni 2004 @ 12:51:08 #111
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_20304211
Posters zijn cool. Even die trailer downloaden.
  woensdag 30 juni 2004 @ 18:24:33 #112
73813 JonDZ
Wie anders?
pi_20313935
Inderdaad, de trailer van Steve is erg mooi gedaan, er zitten beelden uit The Fellowship of the Ring en DragonSlayer in.
  maandag 19 juli 2004 @ 10:24:43 #113
4180 Hare
Come fly with me!
pi_20716616
quote:
Will The Hobbit End Up at Time Warner?
Source: Variety
Monday, July 19, 2004

Variety reports that it is looking more and more likely that Time Warner, which owns Warner Bros. Pictures and New Line Cinema, will swoop in and purchase MGM, after Sony was unable to construct a final offer for the company.

Buying MGM would give Time Warner a nice little bonus - worldwide theatrical and television rights to J.R.R. Tolkien's The Hobbit. New Line, which has released "The Lord of the Rings" trilogy, would be able to pursue the film after all, if things work out.

"Rings" director Peter Jackson, who's currently working on Universal's King Kong, has continued to show interest in making The Hobbit as well.

Apparently the Time Warner deal is cleaner (one buyer offering Time Warner stock) and more tax-efficient. Sony has said that there were "some complications" and that "it's up to MGM management now."

Variety has learned, however, that the holdup actually isn't on the MGM side at all, but still resides at Sony. Sony and its two equity partners, Texas Pacific and Providence Equity, are struggling to get onto the same page.
  zondag 18 december 2005 @ 11:55:27 #114
22457 Patch
pi_33185732
Tekenaar Alan Lee babbelt een beetje erover:

http://www.badtaste.it/modules.php?name=News&file=article&sid=2348
* Gewonnen FOK-Awards: Hunk (4x) * McDreamy * Brad Pitt * Wentworth Miller * Ewan McGregor * Walt Disney (3x) * Criterion (2x) * Nemo * Hitchcock * David Hasselhof * Academy *
  zondag 18 december 2005 @ 11:56:22 #115
22457 Patch
pi_33185748
Ik blijf er overigens bij dat The Hobbit geen biosrelease moet krijgen, maar dat ze er een goede miniserie van moeten maken, daar is het boek perfect voor geschreven.
  zondag 18 december 2005 @ 12:31:36 #116
67174 Dos37
Come on Twente
pi_33186697
hij komt er dus wel
quote:
-So are you going to work on Peter Jackson's next movie, The Lovely Bones?

No, no, I'm not involved in it. But if they do The Hobbit it would be nice for me to join the group of artists that would work on it. (Then during the conference Mr Lee said he's pretty sure that in three-four years' time the Hobbit movie is going to be made).
pi_33188004
quote:
Op zondag 18 december 2005 12:31 schreef Dos37 het volgende:
hij komt er dus wel
[..]
van wie is deze quote afkomstig??
  zondag 18 december 2005 @ 13:30:50 #118
67174 Dos37
Come on Twente