abonnement Unibet Coolblue
pi_192759321
quote:
Een lekker bordje voedsel thuis laten bezorgen en een plaatje op Instagram knallen met de #supportyourlocal. Heel lief, maar het zijn de tech-giganten van deze wereld die ’t hardst lachen.

Ook in deze coronacrisis consumeren de (Randstedelijke) yuppen nog altijd dure bordjes pasta, gebraden kippetjes of burgers belegd met avocado. Harstikke goed dat de hand nog niet massaal op de knip gaat. Alleen het besef dat de centen die nu (nog) gespendeerd kunnen worden aan vers gedraaide pasta en een blik tomatensaus, voor een aanzienlijk deel in de zak verdwijnt van ondernemers die niet bepaald met hun nagels aan de afrond hangen, lijkt wat minder goed te zijn doorgedrongen.

Het werkt als volgt. Als consument betaalt u, mits u de fooi overslaat, geen cent extra voor uw aan huis bezorgde maaltijd. Wie dan wel het bonnetje oppakt? De horecaondernemer die alle zeilen bij moet zetten om de zaak in leven te houden. Een rondgang langs wat mensen werkzaam in de horeca bezorgt ons weinig concrete antwoorden op de vraag welk percentage de bezorgdiensten per maaltijd pakken. Veel horecaondernemers die nog iets aan omzet kunnen binnenhalen zijn hartstikke afhankelijk van de bezorgdiensten, en dus niet erg happig om te kletsen over dit onderwerp. ‘Dat verschilt per horecazaak’ en ‘Ik weet niet of het slim is om dat on record te vertellen.’

Toch lijkt wel duidelijk dat ondernemers per maaltijd ergens tussen de 10-30% moeten afstaan aan de bezorgdienst die ze gebruiken. Ook komt het geregeld voor dat bezorgdiensten exclusiviteit bedingen. Dat je als horecaondernemer ook je mannetje staat tegenover goed getrainde salestijgers, die miljardenbedrijven als Uber en Thuisbezorgd ongetwijfeld in dienst hebben, is dus ook van belang.

Tuurlijk kiezen ondernemers er zelf voor om gebruik te maken van clubs als Uber en Thuisbezorgd. Zoals hoteliers evenmin met een pistool op ’t hoofd een kamer verhuren via Booking.com. Toch zouden horecaondernemers in deze corona-ellende, meer gesteund worden wanneer mobiele en gezonde klanten wat vaker zelf op de fiets springen richting die favoriete pastatent of burgerbar.
quote

Boicot walgelijke parasieten als Thuisbezorgd :r.

  woensdag 22 april 2020 @ 22:54:23 #2
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_192759365
Net als booking.com, het is een extra schakel die makkelijk omzeild kan worden, maar wel kosten heeft.
  woensdag 22 april 2020 @ 22:54:26 #3
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_192759367
Maar is die 10-30% dan voor het bestellen en ook het bezorgen? Dan valt het toch wel mee? Dat wil zeggen wanneer ik 4 pizza's bestel voor 32 euro, er 6,40 voor de portal en het bezorgen is.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_192759409
Of de horeca begint zelf een platform waar een lagere commissie gerekend wordt.

Ze maken het een Thuisbezorgd of Booking ook niet echt moeilijk.
^ To je nesmysl ^
pi_192759429
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 22:54 schreef LXIV het volgende:
Maar is die 10-30% dan voor het bestellen en ook het bezorgen? Dan valt het toch wel mee? Dat wil zeggen wanneer ik 4 pizza's bestel voor 32 euro, er 6,40 voor de portal en het bezorgen is.
Diezelfde 4 pizza's kosten als je ze zelf ophaalt ook gewoon 32 euro.

Geen idee hoe vaak per dag er 4 pizza's verkocht worden, maar als je dat in een maand bekijkt en elke keer 6,40 mis loopt dan tikt dat best aan. Denk ik.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 22 april 2020 @ 22:58:39 #6
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_192759444
Ik rij gewoon zelf even naar de lokale spareribstent of iets dergelijks, lijkt me niet zo ingewikkeld.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  woensdag 22 april 2020 @ 22:58:46 #7
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_192759446
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 22:56 schreef TyVole het volgende:
Of de horeca begint zelf een platform waar een lagere commissie gerekend wordt.

Ze maken het een Thuisbezorgd of Booking ook niet echt moeilijk.
Dat klopt, maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan. 'De horeca' is niet georganiseerd en soms zijn het directe concurrenten.
pi_192759452
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 22:56 schreef TyVole het volgende:
Of de horeca begint zelf een platform waar een lagere commissie gerekend wordt.

Ze maken het een Thuisbezorgd of Booking ook niet echt moeilijk.
Er zijn tal van alternatieven maar men weigert veelal uit pure luiheid en gewenning om die te gebruiken.
pi_192759597
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 22:54 schreef LXIV het volgende:
Maar is die 10-30% dan voor het bestellen en ook het bezorgen? Dan valt het toch wel mee? Dat wil zeggen wanneer ik 4 pizza's bestel voor 32 euro, er 6,40 voor de portal en het bezorgen is.
Thuisbezorgd vraagt 13% exclusief allerlei verborgen kosten zoals 'administratiekosten' :') puur aan commissie. Met bezorgen erbij zit je op 28% exclusief.

Uitgaande van een marge van ongeveer 25-30% wat voor horeca al heel behoorlijk is vraagt Thuisbezorgd ongeveer de helft van de winst.
  woensdag 22 april 2020 @ 23:08:39 #10
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_192759621
Als die horeca nou eens een collectief nou eens tegen Thuisbezorgd zegt: dikke vinger Thuisbezorgd, of het tarief gaat omlaag of per morgen zijn we allemaal gesloten voor Thuisbezorgd-klanten.

Lef en ondernemerschap zijn echt tot een dieptepunt gezakt onder de Nederlandse ondernemer anno 2020, alleen maar klagen en handje ophouden.
So we just called him Fred
  woensdag 22 april 2020 @ 23:10:18 #11
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_192759654
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 22:59 schreef JoshCampbell het volgende:
Er zijn tal van alternatieven maar men weigert veelal uit pure luiheid en gewenning om die te gebruiken.
Eens, die ondernemers mogen inderdaad wel weer moeite doen om ook al die alternatieven onder de aandacht van de consument te krijgen.
So we just called him Fred
  woensdag 22 april 2020 @ 23:10:45 #12
307331 aloa
Steeds harder, steeds sneller
pi_192759662
Wel mee eens ja.
94257 - 478969
In my dreams I'm dying all the time
  woensdag 22 april 2020 @ 23:13:45 #13
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_192759698
quote:
7s.gif Op woensdag 22 april 2020 23:08 schreef Fred het volgende:
Als die horeca nou eens een collectief nou eens tegen Thuisbezorgd zegt: dikke vinger Thuisbezorgd, of het tarief gaat omlaag of per morgen zijn we allemaal gesloten voor Thuisbezorgd-klanten.

Lef en ondernemerschap zijn echt tot een dieptepunt gezakt onder de Nederlandse ondernemer anno 2020, alleen maar klagen en handje ophouden.
Sowieso is het wel een gekke ontwikkeling om te zien dat ondernemers hier zo op een voetstuk staan en altijd onderwerp zijn van gesprek in de politiek. De ondernemers dit, de ondernemers dat. En ondertussen loop je in loondienst bijna meer risico dan een ondernemer. Die verhoudingen zijn scheef.
pi_192759747
quote:
7s.gif Op woensdag 22 april 2020 23:10 schreef Fred het volgende:

[..]

Eens, die ondernemers mogen inderdaad wel weer moeite doen om ook al die alternatieven onder de aandacht van de consument te krijgen.
Aan aandacht geen gebrek maar als er geen gebruik van word gemaakt heb je weinig aan aandacht.
pi_192759772
quote:
7s.gif Op woensdag 22 april 2020 23:08 schreef Fred het volgende:
Als die horeca nou eens een collectief nou eens tegen Thuisbezorgd zegt: dikke vinger Thuisbezorgd, of het tarief gaat omlaag of per morgen zijn we allemaal gesloten voor Thuisbezorgd-klanten.

Lef en ondernemerschap zijn echt tot een dieptepunt gezakt onder de Nederlandse ondernemer anno 2020, alleen maar klagen en handje ophouden.
In Goes hebben ze dat gedaan en verbouwt men daardoor bijvoorbeeld hun zaak, neemt nieuw personeel aan etcetera maar dan heb je het over een dorp met twintig restaurants, in een stad word dat al anders.
  † In Memoriam † woensdag 22 april 2020 @ 23:21:25 #16
88815 The_Emotion
98.3
pi_192759822
Gelukkig maak ik weinig gebruik van thuisbezorgd, bij de volgende bestelling gebruik ik de website van het betreffende restaurant. Of ik haal zelf af, wat ik al doe bij de shoarmazaak om de hoek ^O^
Het Lubach filmpje legt wel de vinger op de zere plek.
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
  woensdag 22 april 2020 @ 23:21:53 #17
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192759829
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 22:58 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Dat klopt, maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan. 'De horeca' is niet georganiseerd en soms zijn het directe concurrenten.
De horeca is wel degeliink georganiseerd via Koninklijke Horeca Nederland. En goed ook, met bijna 250 afdelingen.
Resistance is futile.
  woensdag 22 april 2020 @ 23:23:28 #18
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_192759859
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 23:17 schreef JoshCampbell het volgende:
Aan aandacht geen gebrek maar als er geen gebruik van word gemaakt heb je weinig aan aandacht.
VInd je?
Ik ken maar een handjevol zaken waar het überhaupt mogelijk is om
a) telefonisch te bestellen
b) online te bestellen

In het eerste geval krijg je 9 van de 10 keer een gast aan de lijn die amper Nederlands praat, twintigduizend andere dingen lijkt te doen en enorm geïrriteerd overkomt en bijna geïrriteerd lijkt dat je hem belt.
In het tweede geval werken die websites van bezorgrestaurants maar matig en mag je blij zijn dat er iets niet ontbreekt omdat de verwerking niet helemaal goed gaat.

Als er dan een platform is waar ik zonder gedoe kan bestellen wat ik wil hebben, dan kies ik daarvoor.
Als de ondernemer vindt dat hij daarvoor te veel moet betalen, moet hij beter zijn best doen mij te verleiden om geen gebruik van te maken.
So we just called him Fred
pi_192759887
quote:
14s.gif Op woensdag 22 april 2020 23:21 schreef FernandoMartinez het volgende:
Gelukkig maak ik weinig gebruik van thuisbezorgd, bij de volgende bestelling gebruik ik de website van het betreffende restaurant. Of ik haal zelf af, wat ik al doe bij de shoarmazaak om de hoek ^O^
Het Lubach filmpje legt wel de vinger op de zere plek.
^O^. Dit is één van die dingen die je als consument niets kost maar waarmee je elkaar wel helpt, in tegenstelling tot die vouchers die veel restaurants nu aanbieden en waarvan het maar de vraag is of je ze kunt verzilveren. Daarnaast zijn restaurants hierdoor minder snel geneigd om de prijzen omhoog te gooien en steek je een middelvinger op naar parasieten die niets toevoegen.
pi_192759897
Vreemd. Ze krijgen duidelijk iets terug, namelijk bezorging. Anders moeten ze dat zelf regelen / betalen
pi_192759918
quote:
10s.gif Op woensdag 22 april 2020 23:21 schreef Seven. het volgende:

[..]

De horeca is wel degeliink georganiseerd via Koninklijke Horeca Nederland. En goed ook, met bijna 250 afdelingen.
Bezorgrestaurants zijn een apart segment binnen de horeca voorwie dit niet opgaat daar het veelal gaat om lokale Chinezen, Turken etcetera.
  woensdag 22 april 2020 @ 23:26:26 #22
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_192759924
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 23:24 schreef JoshCampbell het volgende:
Daarnaast zijn restaurants hierdoor minder snel geneigd om de prijzen omhoog te gooien en steek je een middelvinger op naar parasieten die niets toevoegen.
Zie mijn vorige post. Ze voegen het belangrijkste toe voor een bezorgrestaurant: een voor de klant begrijpbare en bruikbare connectie met de potentiële klant.
So we just called him Fred
  woensdag 22 april 2020 @ 23:26:31 #23
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192759925
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 23:24 schreef JoshCampbell het volgende:

[..]

^O^. Dit is één van die dingen die je als consument niets kost maar waarmee je elkaar wel helpt, in tegenstelling tot die vouchers die veel restaurants nu aanbieden en waarvan het maar de vraag is of je ze kunt verzilveren. Daarnaast zijn restaurants hierdoor minder snel geneigd om de prijzen omhoog te gooien en steek je een middelvinger op naar parasieten die niets toevoegen.
Maar Thuisbezorgd voegt wel degelijk iets toe op de markt. Anders zouden ze nooit zo'n grote speler geworden zijn. Blijkbaar hebben ze toch iets waar de consument meerwaarde in ziet.
Resistance is futile.
pi_192759936
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2020 23:25 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
Vreemd. Ze krijgen duidelijk iets terug, namelijk bezorging. Anders moeten ze dat zelf regelen / betalen
Dat is alleen in de grote steden, in alle andere plaatsen vragen ze een commissie puur om als tussenpersoon te fungeren en regel je het bezorgen zelf.
pi_192759963
quote:
2s.gif Op woensdag 22 april 2020 23:26 schreef Seven. het volgende:

[..]

Maar Thuisbezorgd voegt wel degelijk iets toe op de markt. Anders zouden ze nooit zo'n grote speler geworden zijn. Blijkbaar hebben ze toch iets waar de consument meerwaarde in ziet.
Ze zijn zo groot geworden door alle concurrenten op te kopen met geleend geld, ze noteren miljardenverliezen maar kunnen dat permitteren doordat ze gesteund worden door investeerders die zodoende een monopolie proberen te creëren.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')