abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192832542
Een kleine 2 maanden geleden was je nog een idioot als je iets van maatregelen wilde hebben en nu ben je een idioot als je niet overal braaf ja en amen tegen zegt. Ik loop de hele crisis al een paar weken voor en ik denk dat we binnen nu en een maand massaal de regels gaan overtreden. De mensen die nu nog lopen te schelden tegen mensen die deze bejaardenziekte niet een goede reden vinden om de rest van het jaar opgesloten te zijn, zullen in grote getalen overlopen naar de andere kant en deze posts snel vergeten.

Tenzij onze regering een keertje pro-actief met een plan komt, maar good luck with that.
pi_192833518
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 19:39 schreef Glazenmaker het volgende:
Een kleine 2 maanden geleden was je nog een idioot als je iets van maatregelen wilde hebben en nu ben je een idioot als je niet overal braaf ja en amen tegen zegt.
Niet zo overdrijven

quote:
De mensen die nu nog lopen te schelden tegen mensen die deze bejaardenziekte niet een goede reden vinden om de rest van het jaar opgesloten te zijn, zullen in grote getalen overlopen naar de andere kant en deze posts snel vergeten.
Het is geen bejaardenziekte. Dat is de egocentrische visie van jongeren die wishfulldenken dat zij niet kunnen overlijden aan deze ziekte, dan wel flink ziek er van kunnen worden of die neerkijken op mensen met een zwakkere gezondheid en niet bereid zijn bij te dragen aan een veiliger leefmiljeu voor iedereen , door verspreiding van het virus te riskeren
pi_192833783
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 20:30 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Niet zo overdrijven
[..]

Het is geen bejaardenziekte. Dat is de egocentrische visie van jongeren die wishfulldenken dat zij niet kunnen overlijden aan deze ziekte, dan wel flink ziek er van kunnen worden of die neerkijken op mensen met een zwakkere gezondheid en niet bereid zijn bij te dragen aan een veiliger leefmiljeu voor iedereen , door verspreiding van het virus te riskeren
Hier het verhaal van een 28 jarige Nederlandse arts die zelf op de IC kwam te liggen. Hij heeft het gelukkig overleefd.

https://www.topics.nl/art(...)T&utm_content=topics
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
pi_192833943
Van wie hij het kreeg weet hij niet, maar ineens had David Hoffenkamp uit Leiden corona. De 29-jarige horecamedewerker hoefde weliswaar niet naar het ziekenhuis,

Al snel ontdekt Hoffenkamp dat het toch iets anders is. 'Het begint met keelpijn uit de hel, dan een ratelhoest, waarvan iedereen ergens anders gaat staan. Je energieniveau daalt naar nul, je bent niet meer helder en scherp en je zit maar wat te ijlen.' Daarnaast is er de koorts. Hoffenkamp moest in thuisquarantaine. 'Het was een hele nare week, met griep in het kwadraat. Het is echt veel erger.''Niet onkwetsbaar'In zijn omgeving ziet de ex-patiënt dat mensen het coronavirus nog altijd niet serieus genoeg nemen. 'Jonge mensen denken vaak dat ze onkwetsbaar zijn, maar dat is niet zo. Daarom heb ik deze column geschreven, om mensen bewust te maken.'Hoffenkamp houdt nog steeds ruim afstand van andere mensen. Hij hoopt heel erg dat de theorie klopt dat je geen tweede keer corona kan krijgen, maar hij neemt liever geen risico. 'Dit wil je zeker geen tweede keer meemaken, zelfs niet één keer, je wilt het helemaal niet.'

Lees hieronder de column van Hoffenkamp
--------
Bron: https://www.omroepwest.nl(...)riep-in-het-kwadraat
En dit is dan de milde vorm van corona
pi_192834159
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 21:02 schreef Bluesdude het volgende:
Van wie hij het kreeg weet hij niet, maar ineens had David Hoffenkamp uit Leiden corona. De 29-jarige horecamedewerker hoefde weliswaar niet naar het ziekenhuis,

Al snel ontdekt Hoffenkamp dat het toch iets anders is. 'Het begint met keelpijn uit de hel, dan een ratelhoest, waarvan iedereen ergens anders gaat staan. Je energieniveau daalt naar nul, je bent niet meer helder en scherp en je zit maar wat te ijlen.' Daarnaast is er de koorts. Hoffenkamp moest in thuisquarantaine. 'Het was een hele nare week, met griep in het kwadraat. Het is echt veel erger.''Niet onkwetsbaar'In zijn omgeving ziet de ex-patiënt dat mensen het coronavirus nog altijd niet serieus genoeg nemen. 'Jonge mensen denken vaak dat ze onkwetsbaar zijn, maar dat is niet zo. Daarom heb ik deze column geschreven, om mensen bewust te maken.'Hoffenkamp houdt nog steeds ruim afstand van andere mensen. Hij hoopt heel erg dat de theorie klopt dat je geen tweede keer corona kan krijgen, maar hij neemt liever geen risico. 'Dit wil je zeker geen tweede keer meemaken, zelfs niet één keer, je wilt het helemaal niet.'

--------
Wat een jankerd joh, “ik had een milde vorm”.
Er is maar een vorm van het virus.
Mijn vrouw en kinderen hadden het ook, zelfde klachten als mijnheer maar zo ergvwas het nou ook niet hoor. :')
Vakman pur sang
pi_192834201
quote:
1s.gif Op maandag 27 april 2020 21:16 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Mijn vrouw en kinderen hadden het ook, zelfde klachten als mijnheer maar zo ergvwas het nou ook niet hoor. :')
Hij ervaarde het wel erg.
Bij de ene persoon zijn de gevolgen erger dan bij een andere.
Is toch altijd zo geweest met allerlei soorten ziektes, aandoeningen ?
pi_192834237
quote:
1s.gif Op maandag 27 april 2020 21:16 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Het is buitengewoon kort door de bocht om dit als gejank af te doen. Jij kan dit helemaal niet beoordelen, maar doet dit doodleuk toch.
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
pi_192834266
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 21:22 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Het is buitengewoon kort door de bocht om dit als gejank af te doen. Jij kan dit helemaal niet beoordelen, maar doet dit doodleuk toch.
Als je er zo te koop mee loopt, ja.
Als ie nou op de IC was beland, dan niet nee.

Verder is dit emotionele chantage, “blijf thuis en hoop dat jou dit niet overkomt”. Is helemaal niet het geval, het zou juist uberhandig zijn als nu al 60% vd jongere mensen het gehad zou hebben,
. De rest moet nog en die maak je er angstig van.
Vakman pur sang
pi_192834286
Enorm verdriet bij familie en vrienden van de Brabantse broers Bram (31) en Guus Konings (29) uit Beek en Donk. Waar Bram afgelopen vrijdag tot ieders blijdschap ontwaakte uit de kunstmatige slaap waarin hij werd gehouden, overleed zijn jongere broer dinsdagochtend aan de gevolgen van corona. Hun vader is inmiddels ook opgenomen in het ziekenhuis.

Bron: https://www.telegraaf.nl/(...)rona-overleden-op-ic

Hoezo niet erg voor jongeren? Een broer overleed en de andere moest in coma gezet worden.
Zou hij zonder deze coma-behandeling het overleefd hebben ?
En heeft een van de broers hun vader besmet ?
Wie denkt : het is mijn risico als ik ziek wordt,,,, denkt dus niet aan dat hij mensen kan besmetten door zijn onveilig gedrag
pi_192834312
quote:
1s.gif Op maandag 27 april 2020 21:24 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

HIj vertelt zijn verhaal en wil daarmee jongeren waarschuwen : wees niet laks, denkt niet ,het is niet zo erg.
kennelijk wil je dat niet weten
pi_192834334
quote:
1s.gif Op maandag 27 april 2020 21:24 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Verder is dit emotionele chantage, “blijf thuis en hoop dat jou dit niet overkomt”. Is helemaal niet het geval, het zou juist uberhandig zijn als nu al 60% vd jongere mensen het gehad zou hebben,
. De rest moet nog en die maak je er angstig van.
Zie edit.

Iedereen moet hier doorheen.
Stay brave or die trying!
Vakman pur sang
pi_192834361
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 21:28 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

HIj vertelt zijn verhaal en wil daarmee jongeren waarschuwen : wees niet laks, denkt niet ,het is niet zo erg.
kennelijk wil je dat niet weten
Tuurlijk wel, en er zullen vast jongeren zijn die ernstig ziek worden of dood gaan, maar je hebt als jongere weinig tot niets te vrezen.
pi_192834391
quote:
1s.gif Op maandag 27 april 2020 21:30 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Zie edit.

Iedereen moet hier doorheen.
Stay brave or die trying!
Klopt ... we moeten met zijn allen door deze crisis.
Maar bedoel je .. nog veel meer mensen moeten ziek worden ?
En wie dood gaat heeft pech?
pi_192834411
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 21:34 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Klopt ... we moeten met zijn allen door deze crisis.
Maar bedoel je .. nog veel meer mensen moeten ziek worden ?
En wie dood gaat heeft pech?
Nou ik niet, alle experts en de natuur zeggen dit.

Het is niet goed of slecht, het is gewoon wat het is. En idd als je het niet redt ga je dood.

Vrees het niet, train, leef gezond en ram erdoorheen. Als het jouw tijd is is het jouw tijd.
Vaccin komt er niet snel en is alleen voor oudere mensen.
Ja je moet er doorheen, als jij dat eng vind, dan helaas.
Vakman pur sang
pi_192834438
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 21:32 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Tuurlijk wel, en er zullen vast jongeren zijn die ernstig ziek worden of dood gaan, maar je hebt als jongere weinig tot niets te vrezen.
Voorbeelden genoeg dat mensen onder de 40 wel iets te vrezen hebben... direct voor het eigen lichaam.
En ze hebben te vrezen dat kennissen en familie die minder fysiek sterk een grotere kans hebben zwaar ziek te worden
En ze hebben te vrezen dat die ziek worden door hun eigen onveilig gedrag.
Wie sociaal denkt trekt die vrees door naar mensen die hij niet kent
pi_192834449
quote:
1s.gif Op maandag 27 april 2020 21:35 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Nou ik niet, alle experts en de natuur zeggen dit.

Het is niet goed of slecht, het is gewoon wat het is. En idd als je het niet redt ga je dood.

Ok.... dus het is niet erg als jij dood gaat door een ziekte.... want: het is 'de natuur'
En de meeste experts zijn niet zo onverschillig en hardvochtig zoals jij het formuleert
pi_192834476
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 21:38 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ok.... dus het is niet erg als jij dood gaat door een ziekte.... want: het is 'de natuur'
En de meeste experts zijn niet zo onverschillig en hardvochtig zoals jij het formuleert
Erg, erg, wat is erg?
Het IS de natuur.

En ik vind het idd niet erg, wel jammer, als ik zou sterven.
Vakman pur sang
pi_192834512
quote:
1s.gif Op maandag 27 april 2020 21:40 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Erg, erg, wat is erg?
Het IS de natuur.

En ik vind het idd niet erg, wel jammer, als ik zou sterven.
ach ... anderen vinden het wel erg... voor henzelf en voor hun kennissen en familie.
Dat jij nou zo hardvochtig ben ....
overigen... je weet toch dat jij als 40-plusser ook eerder zwaar ziek kan worden en sterven aan corona dan je kinderen

Hoe kon jij niet besmet raken en je vrouw en kinderen wel ? Wonen zij apart ?
pi_192834522
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 21:44 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

ach ... anderen vinden het wel erg... voor henzelf en voor hun kennissen en familie.
Dat jij nou zo hardvochtig ben ....
overigen... je weet toch dat jij als 40-plusser ook eerder zwaar ziek kan worden en sterven aan corona dan je kinderen

Hoe kon jij niet besmet raken en je vrouw en kinderen wel ? Wonen zij apart ?
Nee ik heb het ook gehad.
Familielid is gestorven, achteraf aan Corona, en door een thuiszorger aangestoken. Iedereen ah sterfbed is de week erop ziek geworden en hiervan zijn er 2 getest op Corona. Maar allemaal hebben we het goed gered.
Vakman pur sang
pi_192834533
quote:
1s.gif Op maandag 27 april 2020 21:44 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Nee ik heb het ook gehad.
En nog niet bedacht dat anderen veel erger ziek kunnen worden en doodgaan ?
Ook niet de vrees gehad dat je vrouw dood kon gaan .. en wat dan met de kinderen ?
pi_192834577
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 21:46 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

En nog niet bedacht dat anderen veel erger ziek kunnen worden en doodgaan ?
Ook niet de vrees gehad dat je vrouw dood kon gaan .. en wat dan met de kinderen ?
Heel vreemd misschien, ik had een enorme drang om sinds kerstmis 2019 dagelijks te sporten.
Ook mijn vrouw ging op een gegeven moment veel en zwaar sporten en gezond eten, ze heeft er 15 kg af.
Achteraf vraag ik me af of toeval bestaat, het kwam iig goed uit.
Ik ben geen moment onzeker geweest omdat ik voelde dat we sterk waren.
De jongsteheb ik nog even eng gevonden omdat ze erg ziek kan worden met benauwdheid, maar beide kinderen hadden alleen keelpijn, verder waren ze goed in orde.
Vakman pur sang
pi_192834603
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 20:30 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Niet zo overdrijven
[..]

Als jij onder de 50 bent en geen bestaande problemen hebt, hoef je geen doodsangsten te hebben zodra je een kuchje hebt. Ja je kan behoorlijk ziek worden en het is geen pretje, maar het angstorgel van de afgelopen maanden gaat helemaal nergens over. Kijk kijk we hebben tussen de 500.000 besmette mensen iemand in de 20 gevonden die naar de IC moest!!! Daar moe van worden heeft niks met neerkijken op mensen met een zwakkere gezondheid te maken. Ik zie totaal niet in hoe ik mensen met een zwakke gezondheid bescherm door geen biertje te drinken met m'n vrienden in het park.

Mijn generatie is nu al armer dan die van onze ouders en we gaan de volgende crisis in en het gaat er eentje worden die nog maar enkelen hebben meegemaakt. Als de eerste schok voorbij is gaan mensen zich vanzelf afvragen hoe hun leven er over 6 maanden uit moet zien.

Bij mij op het werk gaat het geweldig met de hoeveelheid klanten op het moment, maar als 30% werkloos is en de pensioenen worden gekort moet ik nog maar zien wat het wordt. Een jaar anderhalvemetersamenleving zoals die zich nu lijkt vorm te geven gaan we gewoon niet doen zonder systeem crisis waar 2007-08 een lachertje bij wordt. En als we over 5 jaar gaan rekenen hoeveel doden we hebben bespaard zou er zomaar eens een schok kunnen komen over de hoeveelheid reguliere zorg die we te lang hebben uitgesteld of gewoon niet meer mogelijk is vanwege de eerder genoemde crisis. En als we toch weer aan het werk worden gedwongen vanwege de crisis is er een goede kans dat we elkaar wel voor de kop kunnen slaan dat er niet wat meer jongeren besmet zijn geraakt in de wat minder kutte tijd.

[ Bericht 5% gewijzigd door Glazenmaker op 27-04-2020 21:59:48 ]
pi_192834619
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 21:37 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Voorbeelden genoeg dat mensen onder de 40 wel iets te vrezen hebben... direct voor het eigen lichaam.
En ze hebben te vrezen dat kennissen en familie die minder fysiek sterk een grotere kans hebben zwaar ziek te worden
Ik heb mijn familie al 2 maanden niet gezien. Hoe ben ik een gevaar voor ze?
  maandag 27 april 2020 @ 21:58:28 #274
369021 tfors
gaarne wijzigen naar #ANONIEM
pi_192834652
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 21:37 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Groot nieuws: Leven is dodelijk! Daar helpt zelfs een levenslange totale lockdown niets aan.
  maandag 27 april 2020 @ 22:22:23 #275
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_192834932
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 21:02 schreef Bluesdude het volgende:

--------
De zoveelste pannenkoek die een verkoudheidje verwart met griep.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')