Niet zo overdrijvenquote:Op maandag 27 april 2020 19:39 schreef Glazenmaker het volgende:
Een kleine 2 maanden geleden was je nog een idioot als je iets van maatregelen wilde hebben en nu ben je een idioot als je niet overal braaf ja en amen tegen zegt.
Het is geen bejaardenziekte. Dat is de egocentrische visie van jongeren die wishfulldenken dat zij niet kunnen overlijden aan deze ziekte, dan wel flink ziek er van kunnen worden of die neerkijken op mensen met een zwakkere gezondheid en niet bereid zijn bij te dragen aan een veiliger leefmiljeu voor iedereen , door verspreiding van het virus te riskerenquote:De mensen die nu nog lopen te schelden tegen mensen die deze bejaardenziekte niet een goede reden vinden om de rest van het jaar opgesloten te zijn, zullen in grote getalen overlopen naar de andere kant en deze posts snel vergeten.
Hier het verhaal van een 28 jarige Nederlandse arts die zelf op de IC kwam te liggen. Hij heeft het gelukkig overleefd.quote:Op maandag 27 april 2020 20:30 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Niet zo overdrijven
[..]
Het is geen bejaardenziekte. Dat is de egocentrische visie van jongeren die wishfulldenken dat zij niet kunnen overlijden aan deze ziekte, dan wel flink ziek er van kunnen worden of die neerkijken op mensen met een zwakkere gezondheid en niet bereid zijn bij te dragen aan een veiliger leefmiljeu voor iedereen , door verspreiding van het virus te riskeren
Wat een jankerd joh, “ik had een milde vorm”.quote:Op maandag 27 april 2020 21:02 schreef Bluesdude het volgende:
Van wie hij het kreeg weet hij niet, maar ineens had David Hoffenkamp uit Leiden corona. De 29-jarige horecamedewerker hoefde weliswaar niet naar het ziekenhuis,
Al snel ontdekt Hoffenkamp dat het toch iets anders is. 'Het begint met keelpijn uit de hel, dan een ratelhoest, waarvan iedereen ergens anders gaat staan. Je energieniveau daalt naar nul, je bent niet meer helder en scherp en je zit maar wat te ijlen.' Daarnaast is er de koorts. Hoffenkamp moest in thuisquarantaine. 'Het was een hele nare week, met griep in het kwadraat. Het is echt veel erger.''Niet onkwetsbaar'In zijn omgeving ziet de ex-patiënt dat mensen het coronavirus nog altijd niet serieus genoeg nemen. 'Jonge mensen denken vaak dat ze onkwetsbaar zijn, maar dat is niet zo. Daarom heb ik deze column geschreven, om mensen bewust te maken.'Hoffenkamp houdt nog steeds ruim afstand van andere mensen. Hij hoopt heel erg dat de theorie klopt dat je geen tweede keer corona kan krijgen, maar hij neemt liever geen risico. 'Dit wil je zeker geen tweede keer meemaken, zelfs niet één keer, je wilt het helemaal niet.'
Lees hieronder de column van Hoffenkamp
--------
Bron: https://www.omroepwest.nl(...)riep-in-het-kwadraat
En dit is dan de milde vorm van corona
Hij ervaarde het wel erg.quote:Op maandag 27 april 2020 21:16 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Wat een jankerd joh, “ik had een milde vorm”.
Er is maar een vorm van het virus.
Mijn vrouw en kinderen hadden het ook, zelfde klachten als mijnheer maar zo ergvwas het nou ook niet hoor.
Het is buitengewoon kort door de bocht om dit als gejank af te doen. Jij kan dit helemaal niet beoordelen, maar doet dit doodleuk toch.quote:Op maandag 27 april 2020 21:16 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Wat een jankerd joh, “ik had een milde vorm”.
Er is maar een vorm van het virus.
Mijn vrouw en kinderen hadden het ook, zelfde klachten als mijnheer maar zo ergvwas het nou ook niet hoor.
Als je er zo te koop mee loopt, ja.quote:Op maandag 27 april 2020 21:22 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Het is buitengewoon kort door de bocht om dit als gejank af te doen. Jij kan dit helemaal niet beoordelen, maar doet dit doodleuk toch.
HIj vertelt zijn verhaal en wil daarmee jongeren waarschuwen : wees niet laks, denkt niet ,het is niet zo erg.quote:Op maandag 27 april 2020 21:24 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Als je er zo te koop mee loopt, ja.
Als ie nou op de IC was beland, dan niet nee.
Zie edit.quote:Op maandag 27 april 2020 21:24 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Als je er zo te koop mee loopt, ja.
Als ie nou op de IC was beland, dan niet nee.
Verder is dit emotionele chantage, “blijf thuis en hoop dat jou dit niet overkomt”. Is helemaal niet het geval, het zou juist uberhandig zijn als nu al 60% vd jongere mensen het gehad zou hebben,
. De rest moet nog en die maak je er angstig van.
Tuurlijk wel, en er zullen vast jongeren zijn die ernstig ziek worden of dood gaan, maar je hebt als jongere weinig tot niets te vrezen.quote:Op maandag 27 april 2020 21:28 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
HIj vertelt zijn verhaal en wil daarmee jongeren waarschuwen : wees niet laks, denkt niet ,het is niet zo erg.
kennelijk wil je dat niet weten
Klopt ... we moeten met zijn allen door deze crisis.quote:Op maandag 27 april 2020 21:30 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Zie edit.
Iedereen moet hier doorheen.
Stay brave or die trying!
Nou ik niet, alle experts en de natuur zeggen dit.quote:Op maandag 27 april 2020 21:34 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Klopt ... we moeten met zijn allen door deze crisis.
Maar bedoel je .. nog veel meer mensen moeten ziek worden ?
En wie dood gaat heeft pech?
Voorbeelden genoeg dat mensen onder de 40 wel iets te vrezen hebben... direct voor het eigen lichaam.quote:Op maandag 27 april 2020 21:32 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Tuurlijk wel, en er zullen vast jongeren zijn die ernstig ziek worden of dood gaan, maar je hebt als jongere weinig tot niets te vrezen.
Ok.... dus het is niet erg als jij dood gaat door een ziekte.... want: het is 'de natuur'quote:Op maandag 27 april 2020 21:35 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nou ik niet, alle experts en de natuur zeggen dit.
Het is niet goed of slecht, het is gewoon wat het is. En idd als je het niet redt ga je dood.
Erg, erg, wat is erg?quote:Op maandag 27 april 2020 21:38 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ok.... dus het is niet erg als jij dood gaat door een ziekte.... want: het is 'de natuur'
En de meeste experts zijn niet zo onverschillig en hardvochtig zoals jij het formuleert
ach ... anderen vinden het wel erg... voor henzelf en voor hun kennissen en familie.quote:Op maandag 27 april 2020 21:40 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Erg, erg, wat is erg?
Het IS de natuur.
En ik vind het idd niet erg, wel jammer, als ik zou sterven.
Nee ik heb het ook gehad.quote:Op maandag 27 april 2020 21:44 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
ach ... anderen vinden het wel erg... voor henzelf en voor hun kennissen en familie.
Dat jij nou zo hardvochtig ben ....
overigen... je weet toch dat jij als 40-plusser ook eerder zwaar ziek kan worden en sterven aan corona dan je kinderen
Hoe kon jij niet besmet raken en je vrouw en kinderen wel ? Wonen zij apart ?
En nog niet bedacht dat anderen veel erger ziek kunnen worden en doodgaan ?quote:
Heel vreemd misschien, ik had een enorme drang om sinds kerstmis 2019 dagelijks te sporten.quote:Op maandag 27 april 2020 21:46 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
En nog niet bedacht dat anderen veel erger ziek kunnen worden en doodgaan ?
Ook niet de vrees gehad dat je vrouw dood kon gaan .. en wat dan met de kinderen ?
Als jij onder de 50 bent en geen bestaande problemen hebt, hoef je geen doodsangsten te hebben zodra je een kuchje hebt. Ja je kan behoorlijk ziek worden en het is geen pretje, maar het angstorgel van de afgelopen maanden gaat helemaal nergens over. Kijk kijk we hebben tussen de 500.000 besmette mensen iemand in de 20 gevonden die naar de IC moest!!! Daar moe van worden heeft niks met neerkijken op mensen met een zwakkere gezondheid te maken. Ik zie totaal niet in hoe ik mensen met een zwakke gezondheid bescherm door geen biertje te drinken met m'n vrienden in het park.quote:Op maandag 27 april 2020 20:30 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Niet zo overdrijven
[..]
Het is geen bejaardenziekte. Dat is de egocentrische visie van jongeren die wishfulldenken dat zij niet kunnen overlijden aan deze ziekte, dan wel flink ziek er van kunnen worden of die neerkijken op mensen met een zwakkere gezondheid en niet bereid zijn bij te dragen aan een veiliger leefmiljeu voor iedereen , door verspreiding van het virus te riskeren
Ik heb mijn familie al 2 maanden niet gezien. Hoe ben ik een gevaar voor ze?quote:Op maandag 27 april 2020 21:37 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Voorbeelden genoeg dat mensen onder de 40 wel iets te vrezen hebben... direct voor het eigen lichaam.
En ze hebben te vrezen dat kennissen en familie die minder fysiek sterk een grotere kans hebben zwaar ziek te worden
En ze hebben te vrezen dat die ziek worden door hun eigen onveilig gedrag.
Wie sociaal denkt trekt die vrees door naar mensen die hij niet kent
Groot nieuws: Leven is dodelijk! Daar helpt zelfs een levenslange totale lockdown niets aan.quote:Op maandag 27 april 2020 21:37 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Voorbeelden genoeg dat mensen onder de 40 wel iets te vrezen hebben... direct voor het eigen lichaam.
En ze hebben te vrezen dat kennissen en familie die minder fysiek sterk een grotere kans hebben zwaar ziek te worden
En ze hebben te vrezen dat die ziek worden door hun eigen onveilig gedrag.
Wie sociaal denkt trekt die vrees door naar mensen die hij niet kent
De zoveelste pannenkoek die een verkoudheidje verwart met griep.quote:Op maandag 27 april 2020 21:02 schreef Bluesdude het volgende:
Van wie hij het kreeg weet hij niet, maar ineens had David Hoffenkamp uit Leiden corona. De 29-jarige horecamedewerker hoefde weliswaar niet naar het ziekenhuis,
Al snel ontdekt Hoffenkamp dat het toch iets anders is. 'Het begint met keelpijn uit de hel, dan een ratelhoest, waarvan iedereen ergens anders gaat staan. Je energieniveau daalt naar nul, je bent niet meer helder en scherp en je zit maar wat te ijlen.' Daarnaast is er de koorts. Hoffenkamp moest in thuisquarantaine. 'Het was een hele nare week, met griep in het kwadraat. Het is echt veel erger.''Niet onkwetsbaar'In zijn omgeving ziet de ex-patiënt dat mensen het coronavirus nog altijd niet serieus genoeg nemen. 'Jonge mensen denken vaak dat ze onkwetsbaar zijn, maar dat is niet zo. Daarom heb ik deze column geschreven, om mensen bewust te maken.'Hoffenkamp houdt nog steeds ruim afstand van andere mensen. Hij hoopt heel erg dat de theorie klopt dat je geen tweede keer corona kan krijgen, maar hij neemt liever geen risico. 'Dit wil je zeker geen tweede keer meemaken, zelfs niet één keer, je wilt het helemaal niet.'
Lees hieronder de column van Hoffenkamp
--------
Bron: https://www.omroepwest.nl(...)riep-in-het-kwadraat
En dit is dan de milde vorm van corona
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |