abonnement Unibet Coolblue
  Moderator woensdag 22 april 2020 @ 16:09:16 #1
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_192752632
Uitgerekende data:

14 juni: CosPhi (meisje)
27 juni: madam-april (meisje)

14 juli: Nolita (meisje)
24 juli: Queens (jongen)
30 juli: wolfrolf (jongen)

1 augustus: ***Sunshine1982*** (jongen)
6 augustus: Hilmo (jongen)
11 augustus: Toekito (meisje)
30 augustus: NicolasJoy (meisje)

10 september: Miezziej (jongen)
14 september: Michelangela
17 september: Seven. (Jongen)
21 september: Ggirl

5 oktober: Kleurdoos (meisje)
5 oktober: ***SQ en bleiblei***
9 oktober: Peejtur
10 oktober: LittleTeaCup
27 oktober: MaJo

4 november: PKM
20 november: D.U.M.A.N.
26 november: Wolken

1 december: Gaddle

***-----------------***vermeldingen zijn (a.s.) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK).

Voor wijzigingen graag even een quote of DM. Of vraag even een mod!

[ Bericht 0% gewijzigd door SQ op 28-04-2020 21:48:14 ]
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  Miss 200.000.000! woensdag 22 april 2020 @ 16:09:56 #2
367000 roos94
pi_192752643
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 16:06 schreef silliegirl het volgende: [..] Je moet je voorstellen dat een vruchtje/vruchtzakje op deze termijn mm werk is. Dat wordt sterk uitvergroot zichtbaar gemaakt op het echo scherm. De gynaecoloog (die daar doorgaans als minder goed in is dan een echoscopiste) meet dan dat vruchtzakje door van het ene uiteinde naar het andere te slepen. Maar, op deze termijn geeft 0,01 mm zo een aantal dagen verschil. Dat zegt dus nog niks. Ze doen een termijnecho ook niet voor niks pas na een week of 8, hoe groter het vruchtje hoe makkelijker het meten.
Oke, dat stelt mij wel een beetje gerust. Ik ging echt jankend die kamer uit, hij gaf mij het gevoel alsof ik ieder moment een miskraam kan krijgen. Hij zei wel dat de vruchtzak op de goeie plek zit dus geen buiterbaarmoedelijke taferelen. Maar het is mijn eerste zwangerschap en mijn vriend en ik willen dit zo ontzettend graag. Ik moet van hem over 6 dagen terugkomen maar vraag mij af of er dan zoveel verschïl te zien is met opzichte van nu?
  Moderator woensdag 22 april 2020 @ 16:11:47 #3
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_192752681
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 16:06 schreef roos94 het volgende:

[..]

Zijn er meer mensen hier die rond 4-5-6 een echo hebben laten doen? Zo ja, wat was er te zien?

Ik vond mijn bezoek aan de gynaecoloog bijzonder beangstigend. Ik vroeg aan hem: is het slecht? En hij bleef heel lang stil ! Maar voordat ik wegging zei hij wel weer dat het nog geen verloren zaak is dus hij spreekt zichzelf ook een beetje tegen. Hij vroeg ook aan mij of ik mij wel nog zwanger voelde. Weet niet waarom hij dat zo vroeg..?
Ik heb meerdere vroege echo's gehad in verband met herhaalde miskramen. De keren dat het mis ging keken ze rond de 5,5 week en dan zagen ze alleen een dooierzak. Het was te klein om te zien of er ook een embryo in zat.

Bij mijn enige goede zwangerschap had ik een echo met 6 weken. Het embryo was 2,2mm. Zoals al eerder gezegd, als ze een millimeter ernaast zitten scheelt dat zo een aantal dagen. Bij mij kwam er ook uit dat ik 6w1d was terwijl dat bij mij niet klopte, ik weet namelijk tot op de dag hoe lang ik zwanger ben (ICSI). Dus een paar dagen verschil heb je zo :Y
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  Moderator woensdag 22 april 2020 @ 16:17:16 #4
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_192752780
Ik zou niet over 6 dagen weer voor een echo gaan maar echt even 2 weken wachten. Als je nu 4w5d bent dan ben je over 6 dagen ook nog geen 6 weken. 6 weken is echt het minimale voor een echo, en meestal is dat al te vroeg. Wij hadden met 6 weken al een hartje op de echo maar dat is eerder uitzondering dan regel. Normaal gesproken krijg je de eerste echo pas rond de 8 weken, als je verder geen voorgeschiedenis hebt met miskramen.

Over buikpijn zou ik me niet al teveel zorgen proberen te maken, dat hoort ook weer bij zwangerschap. Bloedverlies is eerder zorgwekkend, en zelfs dat hoeft niets te betekenen. Probeer dus geduld op te brengen, hoe lastig dit ook is!

Je kunt de komende dagen nog door blijven test om te kijken of de zwangerschapstesten oplopen, dat is ook een goed teken. Als ze minder duidelijk worden is het een teken dat het niet goed is.
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  woensdag 22 april 2020 @ 16:19:40 #5
149959 SQ
snelle trees
pi_192752829
Ik vind in het begin van de zwangerschap de carnegie stages altijd heel interessant. Met jouw ovulatie zou je embryo nu in stage 8 moeten zitten. Dat is dit: https://embryology.med.un(...)php/Carnegie_stage_8

Dat is dus een embryo van een milimeter, dat is écht heel klein en de kans dat het op een echo nog niet te zien is dus ook erg groot. :*
disclaimer
  Miss 200.000.000! woensdag 22 april 2020 @ 16:22:01 #6
367000 roos94
pi_192752870
Bedankt, ik ga er eigenlijk maar vanuit dat het hem niet gaat worden. :'(
  woensdag 22 april 2020 @ 16:23:26 #7
149959 SQ
snelle trees
pi_192752900
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 16:22 schreef roos94 het volgende:
Bedankt, ik ga er eigenlijk maar vanuit dat het hem niet gaat worden. :'(
Zou ik zéker niét doen. Er is al door een paar mensen gezegd dat je echo te vroeg was om überhaupt íets te kunnen zien. Dat er een mooie vruchtzak te zien was is al heel hoopgevend! En verder is het echt afwachten. :*
disclaimer
  Moderator woensdag 22 april 2020 @ 16:23:42 #8
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_192752909
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 16:22 schreef roos94 het volgende:
Bedankt, ik ga er eigenlijk maar vanuit dat het hem niet gaat worden. :'(
Het is slim om een slag om de arm te houden maar het kan echt dat het gewoon nog te vroeg is, er valt gewoon nog weinig over te zeggen. Als je geen bloedverlies hebt en de testen oplopen zou ik gewoon hoop houden!
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_192752925
Wat @SQ zegt. En schuif je echo nog is wat op, over 6 dagen ga je nog geen heel ander beeld krijgen. Ik zou, hoe lastig ook, nog minimaal 2 weken, liever 3, wachten. Dan zie je meer en krijg je meer zekerheid.
pi_192753012
Wat kut Roos! Ik heb bij mijn eerste zwangerschap een echo gehad met 6,5 week en toen was ook een leeg vruchtzakje te zien. Dat liep helaas uit op een miskraam. Maar aangezien jij begin april je positieve ovulatietest hebt gehad schat ik de kans heeeeel groot dat het echt nog te vroeg is. Hopelijk over 1 of 2 weken meer duidelijkheid voor je! Ik duim voor je. 😘
  Moderator woensdag 22 april 2020 @ 16:33:10 #11
382129 crew  Donna
pi_192753049
De apparaten verschillen ook zo erg. Mijn echo op de SEH van het ziekenhuis bij de gyn met 7 weken was 10x zo slecht en onduidelijk als de echo van 7 weken bij het echocentrum.
In het eerste geval was het echt een wazige vlek en in het tweede geval voor mij ook goed te zien. Maar beide keren kreeg ik te horen dat het lastig te meten is. Dat was een andere zwangerschap dan deze.
De termijnecho is natuurlijk ook niet voor niks tussen de 10 en 13 weken. Ik kan me dus goed voorstellen dat er met 5 weken (of zelfs korter) nog helemaal niks fatsoenlijk te zien of te meten is en zou zeker de hoop niet meteen opgeven.
pi_192753649
Sterkte met afwachten roos.

Miezziej ik ben benieuwd hoe de GUO was, hopelijk hebben jullie goed nieuws gekregen. :*
pi_192754409
Sterkte roos.
Andere ook sterkte met onzekere uitslagen enzo. Ik lees van alles maar alles is ook meteen weer weg. Sorry daarvoor.
Las wel een goede nipt van iemand, fijn!
En baby voelen!

Ik had mijn telefonisch consult met VK. Moet volgende week al voor suikertest dus meteen maar geregeld. En 11 mei bloedprikken op resus en eerste groei echo. Moest er zelf naar vragen maar wel mooi lekker snel. Ik vertelde over de enorme verbouwingen in mijn buik, nu met 24 weken. Vroeg haar of babyniet nu al te groot kon zijn, nee kon niet (20 weken was alles netjes zei ze). Toch wel fijn dat er snel gekeken wordt O+
pi_192754762
Ik snap je zorgen Roos. Bij mijn eerste zwangerschap had ik met 6 of 7 weken een echo omdat ik bloedverlies had. Toen was er net een knipperend vlekje te zien. Ik denk dat de echo nu te vroeg was. Ik duim voor je :*

Mijn GUO was.. weet ik niet. Beentjes zijn meerdere malen opgemeten en perfect gemiddeld dus de vorige meting was waarschijnlijk een meetfout. De gynaecoloog kon wel een neusbotje zien, maar te klein (2,5mm terwijl 6 gemiddeld is). Daarnaast zag hij echodense (spelling? :P) darmen. Maar dat was meer omdat hij echt op alles ging letten. Niet echt iets zorgelijks vond hij. Baby lag verkeerd voor het hart dus morgen terug.
We kunnen morgen een punctie laten doen. Wij twijfelen nog. De gynaecoloog zei dat de kans op een vals negatieve NIPT zo klein is (1 op 1000 en uit nieuwste onderzoeken zou zelfs 1 op 7000 komen). De kans op een miskraam door de punctie zei hij als 1 op 1000. Man en ik neigen nu meer naar geen punctie.
Hij legde uit dat de softmarkers vroeger (voor het NIPT tijdperk) werden gebruikt als indicatie voor een punctie maar dat de NIPT zo veel betrouwbaarder is dan een echo.

Verder zag de baby er goed uit, been lengte, arm lengte, vorm van het hoofd, hersens etc.
  woensdag 22 april 2020 @ 18:52:25 #15
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192754797
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 18:50 schreef Miezziej het volgende:
Ik snap je zorgen Roos. Bij mijn eerste zwangerschap had ik met 6 of 7 weken een echo omdat ik bloedverlies had. Toen was er net een knipperend vlekje te zien. Ik denk dat de echo nu te vroeg was. Ik duim voor je :*

Mijn GUO was.. weet ik niet. Beentjes zijn meerdere malen opgemeten en perfect gemiddeld dus de vorige meting was waarschijnlijk een meetfout. De gynaecoloog kon wel een neusbotje zien, maar te klein (2,5mm terwijl 6 gemiddeld is). Daarnaast zag hij echodense (spelling? :P) darmen. Maar dat was meer omdat hij echt op alles ging letten. Niet echt iets zorgelijks vond hij. Baby lag verkeerd voor het hart dus morgen terug.
We kunnen morgen een punctie laten doen. Wij twijfelen nog. De gynaecoloog zei dat de kans op een vals negatieve NIPT zo klein is (1 op 1000 en uit nieuwste onderzoeken zou zelfs 1 op 7000 komen). De kans op een miskraam door de punctie zei hij als 1 op 1000. Man en ik neigen nu meer naar geen punctie.
Hij legde uit dat de softmarkers vroeger (voor het NIPT tijdperk) werden gebruikt als indicatie voor een punctie maar dat de NIPT zo veel betrouwbaarder is dan een echo.

Verder zag de baby er goed uit, been lengte, arm lengte, vorm van het hoofd, hersens etc.
Bemoedigend :)
Resistance is futile.
pi_192755957
@MaJo
Super fijn van de NIPT! O+

@roos94
Jeetje, vervelend.. Afwachten in echt een bitch.. :* Hopelijk kun je jezelf rustig houden en toch het de tijd geven..

@Miezziej
Fijn van de beentjes! Armpjes, hoofd, hersenen! Maar eigenlijk weet je nog niet echt iets.. Enerzijds goed nieuws, maar nog niet goed genoeg? Ik snap dat je dan twijfelt wat je nu moet.. Wat adviseren zij nu? Een uitgebreide echo over x weken, of afwachten? Of advies voor de punctie?
pi_192759449
Ik dacht dat ik het al genoemd had, maar merkte via @Wolken dat ik het nog niet gedeeld had..
Maar we hebben onze ouders, broers en zussen deze week vertelt dat onze grote zus een zusje krijgt!

Dus aan het eind van het jaar heb ik een huis vol vrouwen. :o
  woensdag 22 april 2020 @ 23:13:57 #18
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192759703
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 22:58 schreef NicolasJoy het volgende:
Ik dacht dat ik het al genoemd had, maar merkte via @:Wolken dat ik het nog niet gedeeld had..
Maar we hebben onze ouders, broers en zussen deze week vertelt dat onze grote zus een zusje krijgt!

Dus aan het eind van het jaar heb ik een huis vol vrouwen. :o
Wat leuk O+ . Wordt gezellig, let maar op.
Resistance is futile.
  Moderator donderdag 23 april 2020 @ 00:03:42 #19
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_192760385
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 18:50 schreef Miezziej het volgende:
Ik snap je zorgen Roos. Bij mijn eerste zwangerschap had ik met 6 of 7 weken een echo omdat ik bloedverlies had. Toen was er net een knipperend vlekje te zien. Ik denk dat de echo nu te vroeg was. Ik duim voor je :*

Mijn GUO was.. weet ik niet. Beentjes zijn meerdere malen opgemeten en perfect gemiddeld dus de vorige meting was waarschijnlijk een meetfout. De gynaecoloog kon wel een neusbotje zien, maar te klein (2,5mm terwijl 6 gemiddeld is). Daarnaast zag hij echodense (spelling? :P) darmen. Maar dat was meer omdat hij echt op alles ging letten. Niet echt iets zorgelijks vond hij. Baby lag verkeerd voor het hart dus morgen terug.
We kunnen morgen een punctie laten doen. Wij twijfelen nog. De gynaecoloog zei dat de kans op een vals negatieve NIPT zo klein is (1 op 1000 en uit nieuwste onderzoeken zou zelfs 1 op 7000 komen). De kans op een miskraam door de punctie zei hij als 1 op 1000. Man en ik neigen nu meer naar geen punctie.
Hij legde uit dat de softmarkers vroeger (voor het NIPT tijdperk) werden gebruikt als indicatie voor een punctie maar dat de NIPT zo veel betrouwbaarder is dan een echo.

Verder zag de baby er goed uit, been lengte, arm lengte, vorm van het hoofd, hersens etc.
Jammer dat het nog niet helemaal een goede uitslag is maar het klinkt al stukken beter. Ik hoop dat ze morgen nog meer kunnen zien :*

quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 22:58 schreef NicolasJoy het volgende:
Ik dacht dat ik het al genoemd had, maar merkte via @:Wolken dat ik het nog niet gedeeld had..
Maar we hebben onze ouders, broers en zussen deze week vertelt dat onze grote zus een zusje krijgt!

Dus aan het eind van het jaar heb ik een huis vol vrouwen. :o
Wat een leuk nieuws! Het blijft dus nog even doorgaan met de meisjes hier :D
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  Moderator donderdag 23 april 2020 @ 06:51:18 #20
447051 crew  Peejtur
pi_192761834
Nou bij de echo van 12 weken bij ons dacht de vk voor 70% zeker te weten dat het een jongetje wordt. Dan zouden wij een jongen en een meisje hebben *O*
Eerst de 20 weken-echo maar afwachten over een week of 4 haha.
pi_192763894
quote:
10s.gif Op woensdag 22 april 2020 23:13 schreef Seven. het volgende:

[..]

Wat leuk O+ . Wordt gezellig, let maar op.
Ik houd m'n hart nog wel vast hoe het zal gaan, haha. :9 Toekomstig grote zus is nu heel jaloers en bezitterig, maar goed, beter nu dan wanneer de kleine er is!

Ik had eigenlijk geen voorkeur denk ik, maar ach, twee meiden samen moet toch leuk zijn! O+
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 00:03 schreef MaJo het volgende:

[..]

Jammer dat het nog niet helemaal een goede uitslag is maar het klinkt al stukken beter. Ik hoop dat ze morgen nog meer kunnen zien :*
[..]

Wat een leuk nieuws! Het blijft dus nog even doorgaan met de meisjes hier :D
Ik had eigenlijk ergens verwacht dat er nu een grote stroom jongens zou komen. :P
quote:
1s.gif Op donderdag 23 april 2020 06:51 schreef Peejtur het volgende:
Nou bij de echo van 12 weken bij ons dacht de vk voor 70% zeker te weten dat het een jongetje wordt. Dan zouden wij een jongen en een meisje hebben *O*
Eerst de 20 weken-echo maar afwachten over een week of 4 haha.
70%, lastig is dat hé, dan weet je eigenlijk nog niet goed hoe of wat.. :9
Aftellen!
  donderdag 23 april 2020 @ 10:57:20 #22
149959 SQ
snelle trees
pi_192763958
Nou, er staan nu 5 jongens in de OP om 6 meisjes, dus om nou te zeggen dat de meisjes domineren, valt ook wel mee :P

Zijn er nog meer die voor een verrassing gaan, of zijn wij nu de enige?
disclaimer
pi_192764612
quote:
1s.gif Op donderdag 23 april 2020 10:57 schreef SQ het volgende:
Nou, er staan nu 5 jongens in de OP om 6 meisjes, dus om nou te zeggen dat de meisjes domineren, valt ook wel mee :P

Zijn er nog meer die voor een verrassing gaan, of zijn wij nu de enige?
Linksom of rechtsom zullen ze de mannen wel domineren ;(

:T
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_192764624
mijn lief is vandaag alweer 26 weken :o tijd gaat snel!
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_192764668
quote:
1s.gif Op donderdag 23 april 2020 10:57 schreef SQ het volgende:
Nou, er staan nu 5 jongens in de OP om 6 meisjes, dus om nou te zeggen dat de meisjes domineren, valt ook wel mee :P

Zijn er nog meer die voor een verrassing gaan, of zijn wij nu de enige?
Nee hoor, wij willen het ook niet weten!
  Moderator donderdag 23 april 2020 @ 11:52:24 #26
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_192764803
quote:
1s.gif Op donderdag 23 april 2020 10:57 schreef SQ het volgende:
Nou, er staan nu 5 jongens in de OP om 6 meisjes, dus om nou te zeggen dat de meisjes domineren, valt ook wel mee :P

Zijn er nog meer die voor een verrassing gaan, of zijn wij nu de enige?
De laatste tijd zijn er enkel meisjes geboren, dat was wel opvallend :) nu is het inderdaad meer om en om.
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_192766496
Ik kom mij gezellig hier aansluiten. Ik had vandaag een knippertje <3
Het voelt nog allemaal zo onwerkelijk. Ik durf het bijna niet te geloven dat het gelukt is.
  donderdag 23 april 2020 @ 13:43:00 #28
149959 SQ
snelle trees
pi_192766664
Welkom gaddle! O+ hoe ver ben je nu?
disclaimer
pi_192766773
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 13:32 schreef Gaddle het volgende:
Ik kom mij gezellig hier aansluiten. Ik had vandaag een knippertje <3
Het voelt nog allemaal zo onwerkelijk. Ik durf het bijna niet te geloven dat het gelukt is.
Gefeliciteerd! O+
  donderdag 23 april 2020 @ 13:51:30 #30
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192766812
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 13:32 schreef Gaddle het volgende:
Ik kom mij gezellig hier aansluiten. Ik had vandaag een knippertje <3
Het voelt nog allemaal zo onwerkelijk. Ik durf het bijna niet te geloven dat het gelukt is.
Gefeliciteerd en welkom! *O*
Resistance is futile.
  donderdag 23 april 2020 @ 14:21:55 #31
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_192767207
Ik kom hier officieel afzwaaien :).
Of ik in het babytopic ga meeposten, weet ik nog niet. Ga eerst ff genieten O+.

Ze doet het super. Nog 25g en dan zit ze weer op geboortegewicht, ze is een natuurtalent aan de borst en laat ons zelfs al redelijk doorslapen. Even afkloppen, maar tot dusver is het vooral roze wolk!

Heel veel succes en gezondheid hier en veel gezonde baby's!!

[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  donderdag 23 april 2020 @ 14:28:34 #32
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192767283
quote:
17s.gif Op donderdag 23 april 2020 14:21 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik kom hier officieel afzwaaien :).
Of ik in het babytopic ga meeposten, weet ik nog niet. Ga eerst ff genieten O+.

Ze doet het super. Nog 25g en dan zit ze weer op geboortegewicht, ze is een natuurtalent aan de borst en laat ons zelfs al redelijk doorslapen. Even afkloppen, maar tot dusver is het vooral roze wolk!

Heel veel succes en gezondheid hier en veel gezonde baby's!!

[ afbeelding ]
Wat een mooi popje O+ geniet ervan XM :* :W
Resistance is futile.
pi_192767289
quote:
17s.gif Op donderdag 23 april 2020 14:21 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik kom hier officieel afzwaaien :).
Of ik in het babytopic ga meeposten, weet ik nog niet. Ga eerst ff genieten O+.

Ze doet het super. Nog 25g en dan zit ze weer op geboortegewicht, ze is een natuurtalent aan de borst en laat ons zelfs al redelijk doorslapen. Even afkloppen, maar tot dusver is het vooral roze wolk!

Heel veel succes en gezondheid hier en veel gezonde baby's!!

[ afbeelding ]
O+ O+ O+ O+
Wat een mooie foto! :D
  donderdag 23 april 2020 @ 14:36:14 #34
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_192767385
quote:
17s.gif Op donderdag 23 april 2020 14:21 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik kom hier officieel afzwaaien :).
Of ik in het babytopic ga meeposten, weet ik nog niet. Ga eerst ff genieten O+.

Ze doet het super. Nog 25g en dan zit ze weer op geboortegewicht, ze is een natuurtalent aan de borst en laat ons zelfs al redelijk doorslapen. Even afkloppen, maar tot dusver is het vooral roze wolk!

Heel veel succes en gezondheid hier en veel gezonde baby's!!

[ afbeelding ]
O+ O+ O+
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_192767417
quote:
17s.gif Op donderdag 23 april 2020 14:21 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik kom hier officieel afzwaaien :).
Of ik in het babytopic ga meeposten, weet ik nog niet. Ga eerst ff genieten O+.

Ze doet het super. Nog 25g en dan zit ze weer op geboortegewicht, ze is een natuurtalent aan de borst en laat ons zelfs al redelijk doorslapen. Even afkloppen, maar tot dusver is het vooral roze wolk!

Heel veel succes en gezondheid hier en veel gezonde baby's!!

[ afbeelding ]
O+ O+ Kan ik niet gewoon de tijd vooruit zetten naar de tijd dat ik net bevallen ben?

Lekker genieten!
pi_192767971
quote:
1s.gif Op donderdag 23 april 2020 13:43 schreef SQ het volgende:
Welkom gaddle! O+ hoe ver ben je nu?
8 weken en 2 dagen 😉
Nog erg pril nog
pi_192768257
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 13:32 schreef Gaddle het volgende:
Ik kom mij gezellig hier aansluiten. Ik had vandaag een knippertje <3
Het voelt nog allemaal zo onwerkelijk. Ik durf het bijna niet te geloven dat het gelukt is.
Van harte gefeliciteerd :D
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_192768296
quote:
17s.gif Op donderdag 23 april 2020 14:21 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik kom hier officieel afzwaaien :).
Of ik in het babytopic ga meeposten, weet ik nog niet. Ga eerst ff genieten O+.

Ze doet het super. Nog 25g en dan zit ze weer op geboortegewicht, ze is een natuurtalent aan de borst en laat ons zelfs al redelijk doorslapen. Even afkloppen, maar tot dusver is het vooral roze wolk!

Heel veel succes en gezondheid hier en veel gezonde baby's!!

[ afbeelding ]
Ach O+

gefeliteerd en geniet er van!!
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_192768674
Welkom gaddle , gefeliciteerd!
  donderdag 23 april 2020 @ 16:41:14 #40
149959 SQ
snelle trees
pi_192769054
Fijn dat het allemaal zo voorspoedig gaat XM! Wat een prachtig meisje! O+
disclaimer
pi_192769734
Een vrouw zag net blijkbaar aan mijn buik dat ik een jongen krijg. Kan dat echt zo verschillend zijn een meisjesbuik of een jongensbuik?
  donderdag 23 april 2020 @ 17:41:10 #42
149959 SQ
snelle trees
pi_192769778
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 17:35 schreef Sunshine1982 het volgende:
Een vrouw zag net blijkbaar aan mijn buik dat ik een jongen krijg. Kan dat echt zo verschillend zijn een meisjesbuik of een jongensbuik?
Tuurlijk niet. Dat is allemaal klets. Hoe je buik er uit ziet wordt door jouw eigen lichaam bepaald, niet door het geslacht van een baby.

Maar ja, bij 50% kans zal het vaak zat goed zijn :+
disclaimer
  donderdag 23 april 2020 @ 17:45:03 #43
171422 LadyBlack
paint it black
pi_192769816
quote:
17s.gif Op donderdag 23 april 2020 14:21 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik kom hier officieel afzwaaien :).
Of ik in het babytopic ga meeposten, weet ik nog niet. Ga eerst ff genieten O+.

Ze doet het super. Nog 25g en dan zit ze weer op geboortegewicht, ze is een natuurtalent aan de borst en laat ons zelfs al redelijk doorslapen. Even afkloppen, maar tot dusver is het vooral roze wolk!

Heel veel succes en gezondheid hier en veel gezonde baby's!!

[ afbeelding ]
Wat fijn om te lezen O+

Heel veel geluk samen!!
pi_192769864
quote:
1s.gif Op donderdag 23 april 2020 17:41 schreef SQ het volgende:

[..]

Tuurlijk niet. Dat is allemaal klets. Hoe je buik er uit ziet wordt door jouw eigen lichaam bepaald, niet door het geslacht van een baby.

Maar ja, bij 50% kans zal het vaak zat goed zijn :+
Ik stond er ook van te kijken inderdaad. Ik vond mezelf al een beetje raar :+ ik zie dat namelijk nooit.
pi_192770098
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 17:35 schreef Sunshine1982 het volgende:
Een vrouw zag net blijkbaar aan mijn buik dat ik een jongen krijg. Kan dat echt zo verschillend zijn een meisjesbuik of een jongensbuik?
Haha nee hoor, ze zeggen dat je bij een jongen meer naar voren draagt en bij een meisje meer rond ofzo. Maar ik heb allebei de typen buiken gehad en toch echt alleen maar meisjes :+
  donderdag 23 april 2020 @ 18:26:47 #46
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192770429
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 17:35 schreef Sunshine1982 het volgende:
Een vrouw zag net blijkbaar aan mijn buik dat ik een jongen krijg. Kan dat echt zo verschillend zijn een meisjesbuik of een jongensbuik?
Ja, dan krijg ik ook een jongen! :P

Volgens mij echt enorme BS maar wie weet..!
Resistance is futile.
pi_192770561
quote:
1s.gif Op donderdag 23 april 2020 10:57 schreef SQ het volgende:
Nou, er staan nu 5 jongens in de OP om 6 meisjes, dus om nou te zeggen dat de meisjes domineren, valt ook wel mee :P

Zijn er nog meer die voor een verrassing gaan, of zijn wij nu de enige?
Ik hou niet van verrassingen dus wil het graag weten. Ik denk ook niet dat ik het vol zou kunnen houden om het niet te weten.

In NL doen ze niet de geslachtsbepaling bij de NIPT toch?

Welkom Gaddle! Super fijn om je hier te zien posten O+ .
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
  donderdag 23 april 2020 @ 18:43:51 #48
149959 SQ
snelle trees
pi_192770691
quote:
1s.gif Op donderdag 23 april 2020 18:34 schreef Wolken het volgende:

[..]

Ik hou niet van verrassingen dus wil het graag weten. Ik denk ook niet dat ik het vol zou kunnen houden om het niet te weten.

In NL doen ze niet de geslachtsbepaling bij de NIPT toch?

Welkom Gaddle! Super fijn om je hier te zien posten O+ .
Nee, om te voorkomen dat mensen alleen nipten als vroege geslachtsbepaling (Ja dat gebeurde dus :X)
disclaimer
  Moderator donderdag 23 april 2020 @ 19:49:47 #49
382129 crew  Donna
pi_192771865
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 15:21 schreef Gaddle het volgende:

[..]

8 weken en 2 dagen 😉
Nog erg pril nog
Gefeliciteerd! We gaan gelijk op. :Y
  donderdag 23 april 2020 @ 19:59:41 #50
149959 SQ
snelle trees
pi_192772102
Wanneer krijg jij je echo, Donna?
disclaimer
  Moderator donderdag 23 april 2020 @ 20:07:21 #51
382129 crew  Donna
pi_192772266
14 mei! Direct de termijnecho. Nog precies 3 weken dus.
Vroege echo's doet het echocentrum nu eigenlijk niet vanwege Corona, tenzij er bloedverlies o.i.d. is (al zouden ze in mijn geval wel een uitzondering willen maken hoor), maar ik wil het zelf niet meer zo vroeg.
Dit is prima zo. Mooi een termijnecho bij ruim 11 weken, dan bloedprikken voor de NIPT en nog een keertje hartje luisteren voordat we het bekend maken.

Mocht ik me wel ineens zorgen maken in de komende 3 weken dan kan ik altijd bellen, dat is ook fijn om te weten.
pi_192772648
Miezziej hoe is het gegaan vandaag? Hopelijk nu wel een duidelijke conclusie gekregen op basis waarvan je een goede afweging kunt maken voor wel of niet een punctie.

Gaddle, wat fijn, gefeliciteerd! *O*

Xcuzme, heerlijke foto, fijn dat alles goed gaat.

Donna, fijn dat je de ruimte krijgt om hierin je eigen keuze te maken.

Vandaag weer een groeiecho en de kleine heeft een groeispurt gehad. Vorige keer alles <p10 behalve de buik; dit keer alles >p20 behalve het bovenbeen. Zonder twijfel dus weer door bij de verloskundige. Als extra bonus zette de echoscopiste de 3D even aan. Wat een mooi beeld was dat zeg! Heb nu een hele duidelijke ‘foto’ van het gezichtje. O+
pi_192773044
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 19:49 schreef Donna het volgende:

[..]

Gefeliciteerd! We gaan gelijk op. :Y
Leuk! O+
pi_192773147
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 20:50 schreef Gaddle het volgende:

[..]

Leuk! O+
Gefeliciteerd!
  donderdag 23 april 2020 @ 20:56:19 #55
149959 SQ
snelle trees
pi_192773163
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 20:50 schreef Gaddle het volgende:

[..]

Leuk! O+
Wil je al in de OP?
disclaimer
pi_192773239
Gefeliciteerd Gaddle!
Fijn van de goede groeiecho Nolita :Y
Wat een schattige foto Xcuz me O+

De baby wilde vandaag wel meewerken en het hartje laten zien. Het kalk dingetje zit er nog, maar verder functioneert het hart zoals het hoort. De gynaecoloog vertelde dat het tegenwoordig ook niet meer als marker wordt gezien voor Down en dat het bij veel kindjes vanzelf verdwijnt.
Hij had nog een collega erbij geroepen voor een snelle blik omdat hij twijfelde over witte vlekjes in de darmen. Samen kwamen ze tot de conclusie dat dit nog valt onder 'normaal'. Ze had verder nog even snel alles een blik gegeven en zag ook geen zorgelijke dingen meer.
Dan blijft alleen het neusbot over. Op basis van de goede NIPT en ook toch een stukje vanwege mijn man zijn afkomst hebben we besloten het hierbij te laten en geen punctie te laten doen. Het blijft altijd spannend natuurlijk.
pi_192773328
quote:
1s.gif Op donderdag 23 april 2020 20:59 schreef Miezziej het volgende:
Gefeliciteerd Gaddle!
Fijn van de goede groeiecho Nolita :Y
Wat een schattige foto Xcuz me O+

De baby wilde vandaag wel meewerken en het hartje laten zien. Het kalk dingetje zit er nog, maar verder functioneert het hart zoals het hoort. De gynaecoloog vertelde dat het tegenwoordig ook niet meer als marker wordt gezien voor Down en dat het bij veel kindjes vanzelf verdwijnt.
Hij had nog een collega erbij geroepen voor een snelle blik omdat hij twijfelde over witte vlekjes in de darmen. Samen kwamen ze tot de conclusie dat dit nog valt onder 'normaal'. Ze had verder nog even snel alles een blik gegeven en zag ook geen zorgelijke dingen meer.
Dan blijft alleen het neusbot over. Op basis van de goede NIPT en ook toch een stukje vanwege mijn man zijn afkomst hebben we besloten het hierbij te laten en geen punctie te laten doen. Het blijft altijd spannend natuurlijk.
Voel je je nu wat geruster?
pi_192773511
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 21:02 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Voel je je nu wat geruster?
Jawel :Y Ik denk dat ik zo nu en dan nog wel zorgen momenten zal hebben maar ik hoop dat het met de tijd minder wordt.
  donderdag 23 april 2020 @ 21:38:55 #59
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192773872
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 21:14 schreef Miezziej het volgende:

[..]

Jawel :Y Ik denk dat ik zo nu en dan nog wel zorgen momenten zal hebben maar ik hoop dat het met de tijd minder wordt.
:* ik ben blij voor je :Y , goede uitslag zo.

Sta je trouwens wel raar te kijken als je kleine straks een enórme gok blijkt te hebben na de geboorte :+
Resistance is futile.
  donderdag 23 april 2020 @ 21:44:50 #60
149959 SQ
snelle trees
pi_192773972
Zo'n boksersneus? _O-

Fijn miezziej, hopelijk krijg je het vertrouwen snel weer een beetje terug :*
disclaimer
pi_192773992
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 21:14 schreef Miezziej het volgende:

[..]

Jawel :Y Ik denk dat ik zo nu en dan nog wel zorgen momenten zal hebben maar ik hoop dat het met de tijd minder wordt.
Ah gelukkig :) Hoop dat je wel wat kan genieten van je zwangerschap :)

Mijn buik is in één keer HUGE dat ik er zelf van schrik :')
pi_192774041
quote:
1s.gif Op donderdag 23 april 2020 20:56 schreef SQ het volgende:

[..]

Wil je al in de OP?
Ja hoor is goed!
1 december
pi_192774231
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 21:45 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ah gelukkig :) Hoop dat je wel wat kan genieten van je zwangerschap :)

Mijn buik is in één keer HUGE dat ik er zelf van schrik :')
Dat ken ik _O-
  vrijdag 24 april 2020 @ 04:29:00 #64
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192777209
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 21:45 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ah gelukkig :) Hoop dat je wel wat kan genieten van je zwangerschap :)

Mijn buik is in één keer HUGE dat ik er zelf van schrik :')
Buikentopic?
Resistance is futile.
  vrijdag 24 april 2020 @ 04:30:09 #65
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192777213
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 22:00 schreef madam-april het volgende:

[..]

Dat ken ik _O-
Zo rond week 29 of zo?
Resistance is futile.
pi_192777282
quote:
6s.gif Op vrijdag 24 april 2020 04:29 schreef Seven. het volgende:

[..]

Buikentopic?
Vandaag als ik eraan denk :)

Overigens komt mijn buik nog niet in de buurt van die van mevrouw April hoor :)

[ Bericht 7% gewijzigd door Sunshine1982 op 24-04-2020 06:01:13 ]
pi_192777405
Fijn dat jullie een keuze hebben gemaakt miezziej, hopelijk groeit het vertrouwen met de dag!

Hier plots ook wel een behoorlijke buik. Kennen jullie de limonetest nog? Noemen we het slagen of zakken als het niet meer lukt? Dat had ik de vorige keer echt pas later dan 28 weken!
Ook zie ik al het einde van mijn altijd diepe navel; die zal wel gaan ploppen dit keer, vorige keer net niet.
  vrijdag 24 april 2020 @ 07:41:03 #68
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192777627
Wat is de limonetest? :@
Resistance is futile.
  vrijdag 24 april 2020 @ 08:23:18 #69
149959 SQ
snelle trees
pi_192777945
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 april 2020 07:41 schreef Seven. het volgende:
Wat is de limonetest? :@
Of je je eigen flamoes nog kan zien zonder spiegel :+
disclaimer
pi_192778361
Ik las de limonadetest :D Maar van de limonetest had ik ook nog nooit gehoord.
pi_192779792
quote:
14s.gif Op donderdag 23 april 2020 21:38 schreef Seven. het volgende:

[..]

:* ik ben blij voor je :Y , goede uitslag zo.

Sta je trouwens wel raar te kijken als je kleine straks een enórme gok blijkt te hebben na de geboorte :+
Haha ik zie het helemaal voor me _O-
Zo'n grote neus die dan ook nog eens bovengemiddeld flexibel is door het ontbreken van een neusbot ;(
Wel handig voor tijdens vechtpartijen of bij een snuif-verslaving.

Ik vind mijn buik trouwens ook echt enorm. Loop wel 10 weken voor ofzo ten opzichte van de vorige zwangerschap :') Hij lijkt nu ook wat lager ofzo, dus lage buiken betekent een jongen en hoge een meisje *) :+

Voor de mensen die echo-foto's leuk vinden, hier een plaatje van "de neus"
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 24 april 2020 @ 10:51:12 #72
149959 SQ
snelle trees
pi_192779816
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 10:48 schreef Miezziej het volgende:

[..]

Haha ik zie het helemaal voor me _O-
Zo'n grote neus die dan ook nog eens bovengemiddeld flexibel is door het ontbreken van een neusbot ;(
Wel handig voor tijdens vechtpartijen of bij een snuif-verslaving.

Ik vind mijn buik trouwens ook echt enorm. Loop wel 10 weken voor ofzo ten opzichte van de vorige zwangerschap :') Hij lijkt nu ook wat lager ofzo, dus lage buiken betekent een jongen en hoge een meisje *) :+

Voor de mensen die echo-foto's leuk vinden, hier een plaatje van "de neus"
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gewoon een lief klein wipneusje O+
disclaimer
  vrijdag 24 april 2020 @ 12:27:19 #73
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192781136
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 april 2020 08:23 schreef SQ het volgende:

[..]

Of je je eigen flamoes nog kan zien zonder spiegel :+
_O-
Resistance is futile.
  vrijdag 24 april 2020 @ 12:27:58 #74
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192781145
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 10:48 schreef Miezziej het volgende:

[..]

Haha ik zie het helemaal voor me _O-
Zo'n grote neus die dan ook nog eens bovengemiddeld flexibel is door het ontbreken van een neusbot ;(
Wel handig voor tijdens vechtpartijen of bij een snuif-verslaving.

Ik vind mijn buik trouwens ook echt enorm. Loop wel 10 weken voor ofzo ten opzichte van de vorige zwangerschap :') Hij lijkt nu ook wat lager ofzo, dus lage buiken betekent een jongen en hoge een meisje *) :+

Voor de mensen die echo-foto's leuk vinden, hier een plaatje van "de neus"
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Supercute neusje O+
Resistance is futile.
pi_192781355
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 10:48 schreef Miezziej het volgende:

[..]

Haha ik zie het helemaal voor me _O-
Zo'n grote neus die dan ook nog eens bovengemiddeld flexibel is door het ontbreken van een neusbot ;(
Wel handig voor tijdens vechtpartijen of bij een snuif-verslaving.

Ik vind mijn buik trouwens ook echt enorm. Loop wel 10 weken voor ofzo ten opzichte van de vorige zwangerschap :') Hij lijkt nu ook wat lager ofzo, dus lage buiken betekent een jongen en hoge een meisje *) :+

Voor de mensen die echo-foto's leuk vinden, hier een plaatje van "de neus"
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben nu heel benieuwd hoe mijn neus er op een echo uit zou hebben gezien... Ik heb een gemiddelde neus, niet groot ofzo, maar ik mis een stuk neusbot geloof ik. Beter gezegd: ik kan mijn neus plat drukken, topje van m'n neus tegen m'n lip, dat is op zich niet heel bijzonder geloof ik, maar hij kan ook dubbel gevouwen worden waarna het topje van m'n neus de wang en basis van de neus kan raken zeg maar. Alsof ik er überhaupt geen bot heb zitten.

Verder ben ik best normaal, biedt dat perspectief? :+ *)
pi_192782675
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 10:48 schreef Miezziej het volgende:

[..]

Haha ik zie het helemaal voor me _O-
Zo'n grote neus die dan ook nog eens bovengemiddeld flexibel is door het ontbreken van een neusbot ;(
Wel handig voor tijdens vechtpartijen of bij een snuif-verslaving.

Ik vind mijn buik trouwens ook echt enorm. Loop wel 10 weken voor ofzo ten opzichte van de vorige zwangerschap :') Hij lijkt nu ook wat lager ofzo, dus lage buiken betekent een jongen en hoge een meisje *) :+

Voor de mensen die echo-foto's leuk vinden, hier een plaatje van "de neus"
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Net echofoto van SEO van de mijne gevonden op m'n mobiel en de outline van het neusje van Q is even groot als op jouw echo. Geen idee of dat veel zegt over het neusbotje verder. Mijn zoon heeft inderdaad wel een wipneusje!
pi_192783337
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 12:52 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]

Ik ben nu heel benieuwd hoe mijn neus er op een echo uit zou hebben gezien... Ik heb een gemiddelde neus, niet groot ofzo, maar ik mis een stuk neusbot geloof ik. Beter gezegd: ik kan mijn neus plat drukken, topje van m'n neus tegen m'n lip, dat is op zich niet heel bijzonder geloof ik, maar hij kan ook dubbel gevouwen worden waarna het topje van m'n neus de wang en basis van de neus kan raken zeg maar. Alsof ik er überhaupt geen bot heb zitten.

Verder ben ik best normaal, biedt dat perspectief? :+ *)
Dat biedt zeker perspectief :+
Ik heb even geprobeerd met mijn neus wat je omschreef en nu doet mijn neus pijn ;( :'). Mijn man zijn neus is wel wat flexibeler dan de mijne, maar ook niet op zo'n niveau. Ik dacht altijd dat dat kwam dat mijn kraakbeen harder is (ik kan mijn oren ook niet "dubbelvouwen" en hij wel), maar wellicht is zijn neusbotje gewoon korter dan de mijne :+
Welkom bij de 2%! :+

@Gevalletje
Bij de neus in de buurt zie je een stuk bot lopen wat bij mijn foto recht naar beneden doorloopt. Dit hoort in een hoek te zijn. Ofzoiets :+
  Moderator vrijdag 24 april 2020 @ 16:02:49 #78
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_192783608
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 13:32 schreef Gaddle het volgende:
Ik kom mij gezellig hier aansluiten. Ik had vandaag een knippertje <3
Het voelt nog allemaal zo onwerkelijk. Ik durf het bijna niet te geloven dat het gelukt is.
Jaaaa gefeliciteerd *O* Had je al eens eerder een knipper gehad? Ik blijf het elke keer weer bizar vinden, het is zo bijzonder O+

quote:
17s.gif Op donderdag 23 april 2020 14:21 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik kom hier officieel afzwaaien :).
Of ik in het babytopic ga meeposten, weet ik nog niet. Ga eerst ff genieten O+.

Ze doet het super. Nog 25g en dan zit ze weer op geboortegewicht, ze is een natuurtalent aan de borst en laat ons zelfs al redelijk doorslapen. Even afkloppen, maar tot dusver is het vooral roze wolk!

Heel veel succes en gezondheid hier en veel gezonde baby's!!

[ afbeelding ]
Wat een schatje O+ En superfijn dat alles zo goed gaat! Geniet er samen van *;

quote:
1s.gif Op donderdag 23 april 2020 20:59 schreef Miezziej het volgende:
Gefeliciteerd Gaddle!
Fijn van de goede groeiecho Nolita :Y
Wat een schattige foto Xcuz me O+

De baby wilde vandaag wel meewerken en het hartje laten zien. Het kalk dingetje zit er nog, maar verder functioneert het hart zoals het hoort. De gynaecoloog vertelde dat het tegenwoordig ook niet meer als marker wordt gezien voor Down en dat het bij veel kindjes vanzelf verdwijnt.
Hij had nog een collega erbij geroepen voor een snelle blik omdat hij twijfelde over witte vlekjes in de darmen. Samen kwamen ze tot de conclusie dat dit nog valt onder 'normaal'. Ze had verder nog even snel alles een blik gegeven en zag ook geen zorgelijke dingen meer.
Dan blijft alleen het neusbot over. Op basis van de goede NIPT en ook toch een stukje vanwege mijn man zijn afkomst hebben we besloten het hierbij te laten en geen punctie te laten doen. Het blijft altijd spannend natuurlijk.
Dat is fantastisch nieuws ^O^ En ik sluit me aan bij de anderen, het is gewoon een cute wipneusje om te zien O+

Verder lees ik snel over de berichten heen over buigzame neuzen en kraakbeen want ik heb mijn neus ooit gebroken en word daar echt misselijk van :@

quote:
1s.gif Op vrijdag 24 april 2020 08:23 schreef SQ het volgende:

[..]

Of je je eigen flamoes nog kan zien zonder spiegel :+
Nou dat is nu al niet meer het geval _O- Al moest ik hier altijd wel mijn buik een beetje voor intrekken :')

Ik heb de tweede blaasontsteking van deze zwangerschap te pakken, ik ga voor een kwartet *O* -O-
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_192783729
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 15:38 schreef Miezziej het volgende:

[..]

Dat biedt zeker perspectief :+
Ik heb even geprobeerd met mijn neus wat je omschreef en nu doet mijn neus pijn ;( :'). Mijn man zijn neus is wel wat flexibeler dan de mijne, maar ook niet op zo'n niveau. Ik dacht altijd dat dat kwam dat mijn kraakbeen harder is (ik kan mijn oren ook niet "dubbelvouwen" en hij wel), maar wellicht is zijn neusbotje gewoon korter dan de mijne :+
Welkom bij de 2%! :+

@:Gevalletje
Bij de neus in de buurt zie je een stuk bot lopen wat bij mijn foto recht naar beneden doorloopt. Dit hoort in een hoek te zijn. Ofzoiets :+
Haha, sorry! Je wilde even checken of je het niet gewoon doorgegeven had? :9
Mijn ouders zijn niet altijd fan van hoe uitgebreid je nu de echo's kunt doen.. Die hebben soms het idee dat je bijna te veel ziet, je je dan voor niets gaat druk maken. Ik weet het niet. Soms is mijn gevoel; wat je maar weet, kun je maar op voorbereiden.. Maar ja, mocht het niks zijn zit je soms wel met de stress natuurlijk.
pi_192783798
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 16:15 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]

Haha, sorry! Je wilde even checken of je het niet gewoon doorgegeven had? :9
Mijn ouders zijn niet altijd fan van hoe uitgebreid je nu de echo's kunt doen.. Die hebben soms het idee dat je bijna te veel ziet, je je dan voor niets gaat druk maken. Ik weet het niet. Soms is mijn gevoel; wat je maar weet, kun je maar op voorbereiden.. Maar ja, mocht het niks zijn zit je soms wel met de stress natuurlijk.
Ja, wie weet had ik wel een leuke party-trick zonder dat ik het wist :+
Mijn moeder zei dat ook al over de echo's en zei dat ik me niet zo druk moest maken omdat de NIPT goed was en we allebei nog jong zijn enzo.

Ik heb trouwens 2 scheve en korte pinken wat soms ook gezien word als marker voor down. Dus misschien maar goed dat ze vroeger niet zulke goede echo's hadden :+
pi_192783843
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 16:22 schreef Miezziej het volgende:

[..]

Ja, wie weet had ik wel een leuke party-trick zonder dat ik het wist :+
Mijn moeder zei dat ook al over de echo's en zei dat ik me niet zo druk moest maken omdat de NIPT goed was en we allebei nog jong zijn enzo.

Ik heb trouwens 2 scheve en korte pinken wat soms ook gezien word als marker voor down. Dus misschien maar goed dat ze vroeger niet zulke goede echo's hadden :+
Tsja, ik sta er dubbel in.. Ik snap wat ze zeggen, maar ik vind het toch wel erg fijn dat je serieuze afwijkingen tegenwoordig zoveel sneller al kunt herkennen. Om vervolgens daarmee jezelf er op voor te kunnen bereiden op welke wijze dan ook. Andere kant is wel dat ik m'n zus 8 weken lang in de stress heb gezien vanwege een afwijking in de groei wat niets bleek te zijn (gewoon bijgetrokken naar week 36) waarbij ze dat nooit had gehad als ze niet extra echo's had gehad. Alles blijft natuurlijk voor- en nadelen hebben!

Ik ben in elk geval blij dat ze jullie nu voldoende gerust hebben kunnen stellen!
pi_192783918
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 16:26 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]

Tsja, ik sta er dubbel in.. Ik snap wat ze zeggen, maar ik vind het toch wel erg fijn dat je serieuze afwijkingen tegenwoordig zoveel sneller al kunt herkennen. Om vervolgens daarmee jezelf er op voor te kunnen bereiden op welke wijze dan ook. Andere kant is wel dat ik m'n zus 8 weken lang in de stress heb gezien vanwege een afwijking in de groei wat niets bleek te zijn (gewoon bijgetrokken naar week 36) waarbij ze dat nooit had gehad als ze niet extra echo's had gehad. Alles blijft natuurlijk voor- en nadelen hebben!

Ik ben in elk geval blij dat ze jullie nu voldoende gerust hebben kunnen stellen!
Ik vind het ook dubbel. Aan de ene kant vind ik het fijn dat ze alles goed hebben nagekeken, aan de andere kant heb ik afgelopen week veel stress gehad. Maar ja, hoe meer echo's ze doen hoe beter ze onderzoek kunnen doen naar eventuele markers enzo. Dus ik hoop daar aan bijgedragen te hebben :+

@MaJo
Niet fijn blaasontsteking -O- Twee is ook genoeg hoor, je hoeft niet voor een kwartet te gaan van mij :7
pi_192784299
Zo net weer goedgekeurd door de vk. Ze had geen doptone bij de hand, of ik het erg vond om even met de echo te kijken.. uuhm nou ja echt een verschrikkelijke straf om een keertje extra naar mijn kleine meid te mogen kijken. :+ Ze ligt mooi met haar hoofdje beneden, over 4 weken de liggingsecho gepland. :)
pi_192786892
Toch ruim 4 minuten van de sushi kunnen genieten voor ik het weer allemaal uitkotste. Mijn hemel wanneer is deze misselijke ellende voorbij?!
pi_192786955
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 19:58 schreef LittleTeaCup het volgende:
Toch ruim 4 minuten van de sushi kunnen genieten voor ik het weer allemaal uitkotste. Mijn hemel wanneer is deze misselijke ellende voorbij?!
Bij mij was het na 3 maanden wel echt een stuk minder en met 4 maanden helemaal weg deze keer. Mijn vorige zwangerschap heb ik 9 maanden lang overgegeven. De zwangerschap daarvoor ben ik helemaal niet misselijk geweest. Dus er valt niet echt wat over te zeggen. Maar bij de meeste is het na 3 a 4 maanden wel over.
  Moderator vrijdag 24 april 2020 @ 20:11:30 #86
382129 crew  Donna
pi_192787137
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 19:58 schreef LittleTeaCup het volgende:
Toch ruim 4 minuten van de sushi kunnen genieten voor ik het weer allemaal uitkotste. Mijn hemel wanneer is deze misselijke ellende voorbij?!
Zit je ook nog verstopt?

Ik merk dat als het kakken weer moeizaam is, dat ik dan veel sneller, langer, intenser misselijk (en overgeven) ben dan wanneer ik gewoon leeg ben.
Ga zo nog een blokje wandelen, want ik heb vandaag dus zo'n dag dan ik weer zo verstopt zit.
  vrijdag 24 april 2020 @ 20:39:06 #87
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192787667
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 17:10 schreef madam-april het volgende:
Zo net weer goedgekeurd door de vk. Ze had geen doptone bij de hand, of ik het erg vond om even met de echo te kijken.. uuhm nou ja echt een verschrikkelijke straf om een keertje extra naar mijn kleine meid te mogen kijken. :+ Ze ligt mooi met haar hoofdje beneden, over 4 weken de liggingsecho gepland. :)
'Alleen omdat je zo aandringt'

Leuk :)
Resistance is futile.
pi_192787914
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 april 2020 20:39 schreef Seven. het volgende:

[..]

'Alleen omdat je zo aandringt'

Leuk :)
Haha ja precies :D
pi_192788661
Geen verstopping meer gelukkig. Het ging een week goed maar nu elke dag weer overgeven helaas. Wel minder erg als eerst; van 10-15 keer naar 2-3 keer, maar het is zo frustrerend!
pi_192798069
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 16:02 schreef MaJo het volgende:

[..]

Jaaaa gefeliciteerd *O* Had je al eens eerder een knipper gehad? Ik blijf het elke keer weer bizar vinden, het is zo bijzonder O+

Ik heb de tweede blaasontsteking van deze zwangerschap te pakken, ik ga voor een kwartet *O* -O-
Ja ik heb 2 keer eerder een knipper gehad. 1 keer met mijn eug en 1 keer toen ik zwanger was van mijn dochter.

Sterkte met je blaasontsteking.
pi_192799950
Nog even een korte afscheidsupdate van mij. Dochterlief is nu 3,5 week oud en het gaat ontzettend goed. Sinds anderhalve week zijn we thuis uit het ziekenhuis (2 weken eerder dan gepland!) en het lijkt allemaal zo mee te vallen. Ze moet nog 1 keer geopereerd worden, dat wordt in het komende halfjaar tot een jaar gepland. Verder is het een hele lieve relaxte baby die al erg goed slaapt. Ik ben verhuisd naar het babytopic maar ik wens jullie allemaal nog een hele fijne zwangerschap!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_192800006
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 14:06 schreef QuattroF het volgende:
Nog even een korte afscheidsupdate van mij. Dochterlief is nu 3,5 week oud en het gaat ontzettend goed. Sinds anderhalve week zijn we thuis uit het ziekenhuis (2 weken eerder dan gepland!) en het lijkt allemaal zo mee te vallen. Ze moet nog 1 keer geopereerd worden, dat wordt in het komende halfjaar tot een jaar gepland. Verder is het een hele lieve relaxte baby die al erg goed slaapt. Ik ben verhuisd naar het babytopic maar ik wens jullie allemaal nog een hele fijne zwangerschap!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ahh O+ Zo lief. Fijn dat het meevalt!
  Moderator zaterdag 25 april 2020 @ 19:28:41 #93
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_192803738
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 11:49 schreef Gaddle het volgende:

[..]

Ja ik heb 2 keer eerder een knipper gehad. 1 keer met mijn eug en 1 keer toen ik zwanger was van mijn dochter.

Sterkte met je blaasontsteking.
Ik dacht even dat dit je eerst was, sorry! Maar het blijft bijzonder zo'n knippertje O+

quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 14:06 schreef QuattroF het volgende:
Nog even een korte afscheidsupdate van mij. Dochterlief is nu 3,5 week oud en het gaat ontzettend goed. Sinds anderhalve week zijn we thuis uit het ziekenhuis (2 weken eerder dan gepland!) en het lijkt allemaal zo mee te vallen. Ze moet nog 1 keer geopereerd worden, dat wordt in het komende halfjaar tot een jaar gepland. Verder is het een hele lieve relaxte baby die al erg goed slaapt. Ik ben verhuisd naar het babytopic maar ik wens jullie allemaal nog een hele fijne zwangerschap!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Aw wat een moppie O+ En fijn dat het zo goed gaat! De operatie is dus ook goed verlopen? Lijkt me zo heftig een operatie bij zo'n kleine baby :*

Wij willen dit weekend gaan beginnen aan de kinderkamer. Het eerste item heb ik vandaag ontvangen, een gebreide gele beer van Prenatal die ik bij Sillie op de foto had gezien O+
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_192803858
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 14:06 schreef QuattroF het volgende:
Nog even een korte afscheidsupdate van mij. Dochterlief is nu 3,5 week oud en het gaat ontzettend goed. Sinds anderhalve week zijn we thuis uit het ziekenhuis (2 weken eerder dan gepland!) en het lijkt allemaal zo mee te vallen. Ze moet nog 1 keer geopereerd worden, dat wordt in het komende halfjaar tot een jaar gepland. Verder is het een hele lieve relaxte baby die al erg goed slaapt. Ik ben verhuisd naar het babytopic maar ik wens jullie allemaal nog een hele fijne zwangerschap!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
O+ O+ O+
pi_192804347
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 19:28 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ik dacht even dat dit je eerst was, sorry! Maar het blijft bijzonder zo'n knippertje O+
[..]

Aw wat een moppie O+ En fijn dat het zo goed gaat! De operatie is dus ook goed verlopen? Lijkt me zo heftig een operatie bij zo'n kleine baby :*

Wij willen dit weekend gaan beginnen aan de kinderkamer. Het eerste item heb ik vandaag ontvangen, een gebreide gele beer van Prenatal die ik bij Sillie op de foto had gezien O+
Die beer is zoo tof O+ O+
  zaterdag 25 april 2020 @ 20:10:24 #96
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192804427
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 14:06 schreef QuattroF het volgende:
Nog even een korte afscheidsupdate van mij. Dochterlief is nu 3,5 week oud en het gaat ontzettend goed. Sinds anderhalve week zijn we thuis uit het ziekenhuis (2 weken eerder dan gepland!) en het lijkt allemaal zo mee te vallen. Ze moet nog 1 keer geopereerd worden, dat wordt in het komende halfjaar tot een jaar gepland. Verder is het een hele lieve relaxte baby die al erg goed slaapt. Ik ben verhuisd naar het babytopic maar ik wens jullie allemaal nog een hele fijne zwangerschap!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat een scheetje en wat fijn dat jullie eerder thuis zijn.
Resistance is futile.
  Moderator zaterdag 25 april 2020 @ 20:30:08 #97
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_192804705
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 20:05 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Die beer is zoo tof O+ O+
Ik ben er echt super blij mee O+ Hij is alleen iets kleiner dan ik dacht, denk dat ik de verhouding met de baby wat verkeerd had ingeschat _O-

Hoe gaat het met de kleine?
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  maandag 27 april 2020 @ 02:55:24 #98
206877 Queens
Hero Savior Psycho Slayer
pi_192823709
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 14:06 schreef QuattroF het volgende:
Nog even een korte afscheidsupdate van mij. Dochterlief is nu 3,5 week oud en het gaat ontzettend goed. Sinds anderhalve week zijn we thuis uit het ziekenhuis (2 weken eerder dan gepland!) en het lijkt allemaal zo mee te vallen. Ze moet nog 1 keer geopereerd worden, dat wordt in het komende halfjaar tot een jaar gepland. Verder is het een hele lieve relaxte baby die al erg goed slaapt. Ik ben verhuisd naar het babytopic maar ik wens jullie allemaal nog een hele fijne zwangerschap!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Fijn dat het zo goed gaat! Super schattige foto!
Blood for breakfast, blood for lunch
  maandag 27 april 2020 @ 03:00:23 #99
206877 Queens
Hero Savior Psycho Slayer
pi_192823717
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2020 19:28 schreef MaJo het volgende:

[..]
Het eerste item heb ik vandaag ontvangen, een gebreide gele beer van Prenatal die ik bij Sillie op de foto had gezien O+
Ik las ‘geile beer’ :D , dat bijvoeglijk naamwoord vind mijn brein kennelijk meer voor de hand liggend dan de kleur geel 8)7
Blood for breakfast, blood for lunch
  Moderator maandag 27 april 2020 @ 12:16:12 #100
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_192827062
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 03:00 schreef Queens het volgende:

[..]

Ik las ‘geile beer’ :D , dat bijvoeglijk naamwoord vind mijn brein kennelijk meer voor de hand liggend dan de kleur geel 8)7
Misschien zegt het iets over jouw gemoedstoestand })
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_192827744
Weet iemand of de grote Prénatal winkels vandaag open zijn? Op de site staan er maar 3 stores vermeld. Zou de rest dan gewoon dicht zijn?

Hij was dus open :)

Wat vinden jullie hiervan? Baby komt bij ons op de kamer te liggen vanwege ruimtegebrek. We hebben geen kamer meer over om een babykamer te creëren. Ledikantje op onze kamer kan prima, maar commode wordt een beetje een ander verhaal. Het zou wel passen tegen een muur, maar de kamer wordt zo best vol. Nu zat ik te denken.... Noor (mijn dochter) heeft een grote kamer. De vorige bewoners vonden het nodig om van 2 kleinere kamers één grote te maken. In principe heeft zij ruimte zat op haar kamer. Zou het wat zijn als ik de commode op haar kamer zet. Tijdelijk (misschien een jaartje ofzo), want we gaan wel op zoek naar een ander huis. Wat vinden jullie?

[ Bericht 74% gewijzigd door Sunshine1982 op 27-04-2020 14:57:32 ]
  Moderator maandag 27 april 2020 @ 15:19:32 #102
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_192829292
quote:
1s.gif Op maandag 27 april 2020 13:11 schreef Sunshine1982 het volgende:
Weet iemand of de grote Prénatal winkels vandaag open zijn? Op de site staan er maar 3 stores vermeld. Zou de rest dan gewoon dicht zijn?

Hij was dus open :)

Wat vinden jullie hiervan? Baby komt bij ons op de kamer te liggen vanwege ruimtegebrek. We hebben geen kamer meer over om een babykamer te creëren. Ledikantje op onze kamer kan prima, maar commode wordt een beetje een ander verhaal. Het zou wel passen tegen een muur, maar de kamer wordt zo best vol. Nu zat ik te denken.... Noor (mijn dochter) heeft een grote kamer. De vorige bewoners vonden het nodig om van 2 kleinere kamers één grote te maken. In principe heeft zij ruimte zat op haar kamer. Zou het wat zijn als ik de commode op haar kamer zet. Tijdelijk (misschien een jaartje ofzo), want we gaan wel op zoek naar een ander huis. Wat vinden jullie?
En was het druk? Ik zat eraan te denken om vandaag mijn Blije Doos op te halen maar ik kan me zo voorstellen dat meer mensen vandaag het idee hebben om naar de Prenatal te gaan :D

Wat jouw vraag betreft, ik denk niet dat Noor daar last van heeft toch?
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_192829314
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 15:19 schreef MaJo het volgende:

[..]

En was het druk? Ik zat eraan te denken om vandaag mijn Blije Doos op te halen maar ik kan me zo voorstellen dat meer mensen vandaag het idee hebben om naar de Prenatal te gaan :D

Wat jouw vraag betreft, ik denk niet dat Noor daar last van heeft toch?
Nee, het viel prima mee! Ik vond het eerder stil dan druk.

Nee, ze vindt het hartstikke leuk. Maar meer of het praktisch ok is. Ik ben nogal een tijdje uit de babytijd en ik weet bijvoorbeeld echt niet meer of ik snachts luiers aan het verversen was :)
  maandag 27 april 2020 @ 15:54:33 #104
149959 SQ
snelle trees
pi_192829685
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 15:22 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Nee, het viel prima mee! Ik vond het eerder stil dan druk.

Nee, ze vindt het hartstikke leuk. Maar meer of het praktisch ok is. Ik ben nogal een tijdje uit de babytijd en ik weet bijvoorbeeld echt niet meer of ik snachts luiers aan het verversen was :)
Dan verschoon je nachtluiers gewoon op je bed, heb ik ook altijd gedaan ;)
disclaimer
  maandag 27 april 2020 @ 16:02:39 #105
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_192829793
Nachtluiers gingen hier ook altijd op bed. Gewoon een mandje op/in je nachtkastje met een paar luiers en doekjes. :)

Ik wilde vandaag foto’s maken als aankondiging van de zwangerschap. Deze foto zegt alles wel. :+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gelukkig zitten er een paar tussen die oké zijn en morgen na een goede echo online gaan.

De afgelopen weken ben ik afwezig geweest hier. Het ging echt heel erg slecht met me. Dusdanig slecht dat ik me heb moeten ziek melden op werk. Gelukkig gaat het nu steeds iets beter.
Protège moi de mes désirs.
  maandag 27 april 2020 @ 16:07:02 #106
149959 SQ
snelle trees
pi_192829852
Ben jij alweer aan je termijnecho toe D.U.M.A.N? :o

Het gaat zó snel. Ik blijk ineens ook al 17 weken te zijn. Wtf man. :')

Wat vervelend dat je je zo ziek voelt. Hopelijk gaat het snel beter!
disclaimer
  Moderator maandag 27 april 2020 @ 16:30:34 #107
382129 crew  Donna
pi_192830082
Ahhh wat rot dat je je zo slecht voelt @D.U.M.A.N.
Moet wel lachen om die foto haha.

Ik voel me sinds 2 dagen weer wat beter. Goed eigenlijk, als ik eerlijk moet zijn. Maakt me ook weer onzeker. :N
Vorige keer voelde ik me ineens ook beter en dat bleek een slecht teken.
  maandag 27 april 2020 @ 16:49:32 #108
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_192830266
quote:
1s.gif Op maandag 27 april 2020 16:07 schreef SQ het volgende:
Ben jij alweer aan je termijnecho toe D.U.M.A.N? :o

Het gaat zó snel. Ik blijk ineens ook al 17 weken te zijn. Wtf man. :')

Wat vervelend dat je je zo ziek voelt. Hopelijk gaat het snel beter!
Ben morgen 10+4 :)
Protège moi de mes désirs.
  Moderator maandag 27 april 2020 @ 17:09:33 #109
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_192830511
quote:
1s.gif Op maandag 27 april 2020 16:02 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Nachtluiers gingen hier ook altijd op bed. Gewoon een mandje op/in je nachtkastje met een paar luiers en doekjes. :)

Ik wilde vandaag foto’s maken als aankondiging van de zwangerschap. Deze foto zegt alles wel. :+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gelukkig zitten er een paar tussen die oké zijn en morgen na een goede echo online gaan.

De afgelopen weken ben ik afwezig geweest hier. Het ging echt heel erg slecht met me. Dusdanig slecht dat ik me heb moeten ziek melden op werk. Gelukkig gaat het nu steeds iets beter.
Haha geweldige foto :D Ik zit ook nog na te denken over een aankondiging maar ik kom er maar niet uit. Misschien een foto van mijn buik maar ik zie er de laatste tijd niet uit met mijn haar en bril :')

quote:
1s.gif Op maandag 27 april 2020 16:07 schreef SQ het volgende:
Ben jij alweer aan je termijnecho toe D.U.M.A.N? :o

Het gaat zó snel. Ik blijk ineens ook al 17 weken te zijn. Wtf man. :')

Wat vervelend dat je je zo ziek voelt. Hopelijk gaat het snel beter!
De tijd gaat echt snel hè? Ik ben morgen alweer 14 weken :o
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_192830677
quote:
1s.gif Op maandag 27 april 2020 15:54 schreef SQ het volgende:

[..]

Dan verschoon je nachtluiers gewoon op je bed, heb ik ook altijd gedaan ;)
Ja, daar zat ik later ook al aan te denken. Kleding heb ik toch niet super veel, gewoon wat we nodig denken te hebben, dus we hoeven geen kledingkast. Alleen een commode :)

Ai Duman, hopelijk voel je je snel beter! Lijkt me pittig met nog een kleintje thuis.
pi_192835250
quote:
1s.gif Op maandag 27 april 2020 16:02 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Nachtluiers gingen hier ook altijd op bed. Gewoon een mandje op/in je nachtkastje met een paar luiers en doekjes. :)

Ik wilde vandaag foto’s maken als aankondiging van de zwangerschap. Deze foto zegt alles wel. :+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gelukkig zitten er een paar tussen die oké zijn en morgen na een goede echo online gaan.

De afgelopen weken ben ik afwezig geweest hier. Het ging echt heel erg slecht met me. Dusdanig slecht dat ik me heb moeten ziek melden op werk. Gelukkig gaat het nu steeds iets beter.
Toch veel liefde voor de foto O+

Hoop dat je je vlug nog weer beter voelt.. :*
pi_192835344
Hier een nuttige dag achter de rug (de kamer van de dreumes hier verder afgemaakt, maar ook de babykamer eindelijk wandplankjes opgehangen die we 2 jaar terug al gekocht hadden :@ )

maar zitten sinds een paar uur met een minder lekker gevoel op de bank.
M'n vriendin heeft bloedverlies. Echt behoorlijk natte onderbroek zeg maar. Contact gehad met de verloskundige, gerustgesteld wel, maar je zit toch niet lekker. Kennen dit niet van de eerste zwangerschap. Hopelijk nu gewoon even niet meer en incidenteel geweest.
  Moderator dinsdag 28 april 2020 @ 00:48:01 #113
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_192836857
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 22:47 schreef NicolasJoy het volgende:
Hier een nuttige dag achter de rug (de kamer van de dreumes hier verder afgemaakt, maar ook de babykamer eindelijk wandplankjes opgehangen die we 2 jaar terug al gekocht hadden :@ )

maar zitten sinds een paar uur met een minder lekker gevoel op de bank.
M'n vriendin heeft bloedverlies. Echt behoorlijk natte onderbroek zeg maar. Contact gehad met de verloskundige, gerustgesteld wel, maar je zit toch niet lekker. Kennen dit niet van de eerste zwangerschap. Hopelijk nu gewoon even niet meer en incidenteel geweest.
Och jeetje, dan zou ik ook niet rustig zijn! Wat gaf de VK als verklaringen? Nog naar het hartje kunnen luisteren? Als je er echt niet gerust op bent zou ik toch gewoon vragen of jullie langs mogen komen, al is het maar om jullie gerust te stellen :*

Wij zouden dit weekend ook aan de babykamer beginnen maar we waren lui :@
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  dinsdag 28 april 2020 @ 06:32:12 #114
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192838126
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 22:47 schreef NicolasJoy het volgende:
Hier een nuttige dag achter de rug (de kamer van de dreumes hier verder afgemaakt, maar ook de babykamer eindelijk wandplankjes opgehangen die we 2 jaar terug al gekocht hadden :@ )

maar zitten sinds een paar uur met een minder lekker gevoel op de bank.
M'n vriendin heeft bloedverlies. Echt behoorlijk natte onderbroek zeg maar. Contact gehad met de verloskundige, gerustgesteld wel, maar je zit toch niet lekker. Kennen dit niet van de eerste zwangerschap. Hopelijk nu gewoon even niet meer en incidenteel geweest.
Agos, wat sneu, volgens mij schrik je je een ongeluk als zoiets gebeurt. Fingers crosses voor jullie!
Resistance is futile.
  dinsdag 28 april 2020 @ 06:33:28 #115
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192838133
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 00:48 schreef MaJo het volgende:

[..]

Och jeetje, dan zou ik ook niet rustig zijn! Wat gaf de VK als verklaringen? Nog naar het hartje kunnen luisteren? Als je er echt niet gerust op bent zou ik toch gewoon vragen of jullie langs mogen komen, al is het maar om jullie gerust te stellen :*

Wij zouden dit weekend ook aan de babykamer beginnen maar we waren lui :@
_O-

Je hebt tijd ;) .
Resistance is futile.
  dinsdag 28 april 2020 @ 06:38:41 #116
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_192838151
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2020 22:47 schreef NicolasJoy het volgende:
maar zitten sinds een paar uur met een minder lekker gevoel op de bank.
M'n vriendin heeft bloedverlies. Echt behoorlijk natte onderbroek zeg maar. Contact gehad met de verloskundige, gerustgesteld wel, maar je zit toch niet lekker. Kennen dit niet van de eerste zwangerschap. Hopelijk nu gewoon even niet meer en incidenteel geweest.
Oh, wat schrikken! Wat zei de vk? Jullie hebben een doppler, toch? Hebben jullie die gebruikt?
:* voor jullie
Protège moi de mes désirs.
  Moderator dinsdag 28 april 2020 @ 06:59:32 #117
447051 crew  Peejtur
pi_192838198
Ben dan idd ook wel benieuwd naar de verklaring van de vk. Hopelijk is het niks. Vraag anders idd om een echo.
  dinsdag 28 april 2020 @ 08:43:58 #118
149959 SQ
snelle trees
pi_192838598
Wat schrikken, NJ. Is het wel bij dat ene scheutje gebleven? Het komt natuurlijk vaak voor, maar relaxed is het nooit :X

MaJo, haha, je hebt op zich ook nog bijna zes maanden de tijd, dat scheelt ;)
disclaimer
pi_192838822
Ja, hoe gaat het vandaag NJ?

Wij gaan vandaag de commode en bedje bestellen *O* Vind het wel jammer dat ik geen babykamer leuk kan inrichten -O-
pi_192838836
Ik zat er ook aan te denken om de luiers op het bed te verschonen. Met M. liep ik elke keer naar een andere kamer waar de commode stond. Daar heb ik nu echt geen zin in :D
Ik had het er gister nog over met man wat we wilden doen. M. slaapt namelijk nog bij ons dus hebben we een bed naast ons bed gezet (we hebben dus eigenlijk een 3 persoonsbed). Toen M. baby was sliep ze eigenlijk ook vaker op/naast mij dan in het ledikant :') (ik ben niet de enige die wel eens wegvalt bij het voeden toch? :+). Maar goed, ik heb geen zin in "gezeur" van de kraam dus we twijfelen nu of we het extra bed weg moeten halen :+

Die foto DUMAN :D
Vervelend dat je je zo slecht voelt ;( Hopelijk gaat het snel beter!

@NicolasJoy:
Dat is schrikken! Bij M. had ik vaak bloedverlies, nu helemaal niet, dat is ook gek. Bij M. kon ik het meestal wel verklaren (bijvoorbeeld na gemeenschap of een grote boodschap op de wc). Is het inmiddels wel gestopt?

Man voelde de baby gisteravond voor het eerst bewegen :D
Ik moet eerlijk toegeven dat ik soms nog best verdrietig ben over de 20-weken echo. Het was die vrijdag echt niet leuk, toen man niet mee mocht. Misschien ben ik licht getraumatiseerd?
Man heeft er in ieder geval het volste vertrouwen in en haalt mij weer uit mijn donkere hoek als ik er weer eens in zit.
  dinsdag 28 april 2020 @ 09:42:42 #121
149959 SQ
snelle trees
pi_192839180
Als je het bed alleen maar weg zou halen omdat je bang bent voor gezeur van de kraamhulp zou ik het dus laten staan. Je bent echt niet de enige met een familiebed, je zou bij de intake kunnen vragen om een hulp die daar open minded mee om gaat.
disclaimer
pi_192840855
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2020 09:42 schreef SQ het volgende:
Als je het bed alleen maar weg zou halen omdat je bang bent voor gezeur van de kraamhulp zou ik het dus laten staan. Je bent echt niet de enige met een familiebed, je zou bij de intake kunnen vragen om een hulp die daar open minded mee om gaat.
Waarom had ik dit niet zelf bedacht! :P
Het is wat gedoe met verschonen dat is een beetje het enige. Maar anders kunnen we (ik bedoel man *) :+ ) dat ook zelf doen.
  dinsdag 28 april 2020 @ 11:51:52 #123
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_192841000
Dat bed is toch voor jullie dan 4-jarige? Daar heeft de kraamverzorgster toch helemaal niets mee te maken?
Zo lang je maar een bedje voor de baby hebt is er weinig aan de hand. Dat je er vervolgens niets mee doet... tja, de kraamverzorgster is er ‘s-nachts niet dus dan valt dan ook niet onder haar verantwoordelijkheid. Hier stond het ledikantje en de cosleeper er de eerste maand ook alleen voor de sier. De kraamverzorgster zei alleen tegen ons: officieel moet ik het afraden dat de baby in jullie bed slaapt. Maar slaap lekker. 😉
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_192841041
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 11:51 schreef Mariposas het volgende:
Dat bed is toch voor jullie dan 4-jarige? Daar heeft de kraamverzorgster toch helemaal niets mee te maken?
Zo lang je maar een bedje voor de baby hebt is er weinig aan de hand. Dat je er vervolgens niets mee doet... tja, de kraamverzorgster is er ‘s-nachts niet dus dan valt dan ook niet onder haar verantwoordelijkheid. Hier stond het ledikantje en de cosleeper er de eerste maand ook alleen voor de sier. De kraamverzorgster zei alleen tegen ons: officieel moet ik het afraden dat de baby in jullie bed slaapt. Maar slaap lekker. 😉
Zo ging het bij ons ook, dat ze het officieel moest afraden bedoel ik :P We hadden het wel geprobeerd maar ik vond het maar vermoeiend. Vaak werd M. ook weer wakker als ik haar onder het dekentje probeerde in te snoeren :+ Maar wie weet, misschien weet deze baby wel wat slapen is *)
pi_192841235
Hier zijn we ook aan de babykamer begonnen. Of nou ja, we zijn bezig geweest ‘m leeg te ruimen. Het was nogal een opslaghok geworden. Hij is nu voor 75% leeg. Geverfd is ‘ie al, dat had ik al gedaan toen we hier in augustus zijn gaan wonen. We krijgen bijna alle spulletjes van familie en vrienden (een groot voordeel als je als één van de laatsten aan kinderen begint 😂) en daar wil ik na de 20weken echo mee aan de slag.
  dinsdag 28 april 2020 @ 12:16:43 #126
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_192841340
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 11:51 schreef Mariposas het volgende:
Dat bed is toch voor jullie dan 4-jarige? Daar heeft de kraamverzorgster toch helemaal niets mee te maken?
Zo lang je maar een bedje voor de baby hebt is er weinig aan de hand. Dat je er vervolgens niets mee doet... tja, de kraamverzorgster is er ‘s-nachts niet dus dan valt dan ook niet onder haar verantwoordelijkheid. Hier stond het ledikantje en de cosleeper er de eerste maand ook alleen voor de sier. De kraamverzorgster zei alleen tegen ons: officieel moet ik het afraden dat de baby in jullie bed slaapt. Maar slaap lekker. 😉
Wij mochten écht niet samen slapen van onze kv. Ik deed U. daarom altijd om 7.55 uur in z’n cosleeper nadat we de hele nacht samen hadden geslapen. Als ik er nu aan terug denk, kan ik er best boos om worden. Gelukkig ben ik deze keer zelfverzekerder en zal zo iets niet meer voorkomen.
Protège moi de mes désirs.
  dinsdag 28 april 2020 @ 12:19:36 #127
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192841386
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 12:10 schreef LittleTeaCup het volgende:
Hier zijn we ook aan de babykamer begonnen. Of nou ja, we zijn bezig geweest ‘m leeg te ruimen. Het was nogal een opslaghok geworden. Hij is nu voor 75% leeg. Geverfd is ‘ie al, dat had ik al gedaan toen we hier in augustus zijn gaan wonen. We krijgen bijna alle spulletjes van familie en vrienden (een groot voordeel als je als één van de laatsten aan kinderen begint 😂) en daar wil ik na de 20weken echo mee aan de slag.
LOL, hier precies hetzelfde :+ , er staat een bad, en verder alle ouwe zooi die we uit het zicht wilden hebben. Net alsof je op de bergvliering staat, alleen dan met enorme ramen :')
Resistance is futile.
  dinsdag 28 april 2020 @ 12:20:29 #128
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192841396
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2020 12:16 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Wij mochten écht niet samen slapen van onze kv. Ik deed U. daarom altijd om 7.55 uur in z’n cosleeper nadat we de hele nacht samen hadden geslapen. Als ik er nu aan terug denk, kan ik er best boos om worden. Gelukkig ben ik deze keer zelfverzekerder en zal zo iets niet meer voorkomen.
Wat een mens :+ , maar ik snap heel goed dat zoiets je kan overkomen de eerste keer.
Resistance is futile.
  dinsdag 28 april 2020 @ 12:44:05 #129
149959 SQ
snelle trees
pi_192841718
Nja, het officiële advies is ook nog steeds om het niet te doen he, dus de kraamhulp daar op afvallen lijkt me ok niet nodig. Denk dat je zo een prima oplossing had juist, duman. ;)

Babykamer gaat er hier ook niet komen.
Hopelijk kunnen we volgend jaar de zolder een beetje aanpakken, maar de financiën zijn helaas niet zo ruim meer. En dan moeten we nog bezien welk kind dan naar zolder gaat verkassen _O-
disclaimer
  dinsdag 28 april 2020 @ 12:59:38 #130
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192841930
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2020 12:44 schreef SQ het volgende:
Nja, het officiële advies is ook nog steeds om het niet te doen he, dus de kraamhulp daar op afvallen lijkt me ok niet nodig. Denk dat je zo een prima oplossing had juist, duman. ;)

Babykamer gaat er hier ook niet komen.
Hopelijk kunnen we volgend jaar de zolder een beetje aanpakken, maar de financiën zijn helaas niet zo ruim meer. En dan moeten we nog bezien welk kind dan naar zolder gaat verkassen _O-
Oh dear :+ . Nog geen vrijwilliger dus? :D
Resistance is futile.
pi_192841970
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2020 12:44 schreef SQ het volgende:
Nja, het officiële advies is ook nog steeds om het niet te doen he, dus de kraamhulp daar op afvallen lijkt me ok niet nodig. Denk dat je zo een prima oplossing had juist, duman. ;)

Babykamer gaat er hier ook niet komen.
Hopelijk kunnen we volgend jaar de zolder een beetje aanpakken, maar de financiën zijn helaas niet zo ruim meer. En dan moeten we nog bezien welk kind dan naar zolder gaat verkassen _O-
Zolder is bij ons ook een optie voor over een tijdje inderdaad. Punt is dat onze zolder (net als heel veel zolders) loeiheet wordt in de zomer, dus dat is even een nadeel. Misschien valt daar ook wel iets aan te doen dat de warmte niet zo erg wordt. Andere optie is verhuizen wat ook best reëel is.
  dinsdag 28 april 2020 @ 13:06:36 #132
149959 SQ
snelle trees
pi_192842026
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 april 2020 12:59 schreef Seven. het volgende:

[..]

Oh dear :+ . Nog geen vrijwilliger dus? :D
Ze hebben hun kamers pas net een half jaar, dus nee. En zijn ook nog te klein om te snappen dat zo'n zolder na verbouwing geen stikhok met keuken meer is ;)
disclaimer
  dinsdag 28 april 2020 @ 13:07:47 #133
149959 SQ
snelle trees
pi_192842038
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2020 13:02 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Zolder is bij ons ook een optie voor over een tijdje inderdaad. Punt is dat onze zolder (net als heel veel zolders) loeiheet wordt in de zomer, dus dat is even een nadeel. Misschien valt daar ook wel iets aan te doen dat de warmte niet zo erg wordt. Andere optie is verhuizen wat ook best reëel is.
Zolder goed isoleren doet wonderen. Hebben wij in ons vorige huis ook gedaan. Werd nog steeds wel warm in de zomer, maar niet meer viesheet.

En anders een airco ;)
disclaimer
  Moderator dinsdag 28 april 2020 @ 13:13:10 #134
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_192842120
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 april 2020 06:33 schreef Seven. het volgende:

[..]

_O-

Je hebt tijd ;) .
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2020 08:43 schreef SQ het volgende:
Wat schrikken, NJ. Is het wel bij dat ene scheutje gebleven? Het komt natuurlijk vaak voor, maar relaxed is het nooit :X

MaJo, haha, je hebt op zich ook nog bijna zes maanden de tijd, dat scheelt ;)
De tijd gaat snel! Het zou fijn zijn als we op z'n minst het kamertje leeg gaan maken :D

quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 12:10 schreef LittleTeaCup het volgende:
Hier zijn we ook aan de babykamer begonnen. Of nou ja, we zijn bezig geweest ‘m leeg te ruimen. Het was nogal een opslaghok geworden. Hij is nu voor 75% leeg. Geverfd is ‘ie al, dat had ik al gedaan toen we hier in augustus zijn gaan wonen. We krijgen bijna alle spulletjes van familie en vrienden (een groot voordeel als je als één van de laatsten aan kinderen begint 😂) en daar wil ik na de 20weken echo mee aan de slag.
Dat is dus precies de situatie van ons kamertje _O- We wonen hier al 10 jaar dus het is een opslaghok geworden met schoonmaakspullen, verhuisdozen, oude kleding etc. Vooral eerst uitzoeken en opruimen dus, en daar hadden we geen zin in :@ Maar het moet toch een keer gebeuren dus hopelijk aankomend weekend!
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_192842431
Bij Bikkel MOEST de kinderkamer ruim van tevoren af zijn van mijzelf. Alles was netjes ingedeeld en opgeruimd zodat alles helemaal klaar was. En toen heeft hij 11 maanden bij ons in de cosleeper geslapen en in die 11 maanden ben ik alleen in zijn kamer geweest om schone kleren te pakken. Verschonen deden we of gewoon in de woonkamer of op ons bed. Ik weet niet of deze ook weer zo lang bij ons blijft omdat ik van ieder geluidje wakker werd.

Hier moet Bikkel naar boven terwijl wij beneden slapen en komt de nieuwe in Bikkel zijn oude kamer die ook beneden is. Alleen weet ik nog niet hoe ik het vind dat Bikkel wel verder weg ligt.

Hopelijk gaat het snel weer een stuk beter Duman!
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
  dinsdag 28 april 2020 @ 13:42:48 #136
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192842603
Reële kans dat wij nog wel tegen isolatiemateriaal aankijken als de kleine geboren wordt :D . Eerst de puberkamers af, dan hun badkamer en dan de babykamer. Ach, zo'n co sleeper kan wel paar maandjes bij ons op de kamer staan.
Resistance is futile.
  dinsdag 28 april 2020 @ 14:04:32 #137
149959 SQ
snelle trees
pi_192842941
Het is vaak ook wel echt een verschil of het je eerste baby is of niet. Bij de eerste zie je vaak dat de babykamer en complete uitzet met 24 weken helemaal af en shiny schoon is, inclusief box in de woonkamer en kinderwagen in de hal. Bij de tweede is dat vaak een week voor de geboorte en bij de derde komt dat hele moment gewoon niet meer. _O-
disclaimer
  dinsdag 28 april 2020 @ 14:35:48 #138
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192843423
Kinderwagen hadden we met week 13 al, goeie deal op facebook :@

Haha, straks is de kamer pas af tegen de tijd dat de baby gaat puberen _O-
Resistance is futile.
pi_192843465
Kinderwagen hadden we al, maar het is de bedoeling dat ik 'm zo min mogelijk gebruik. Bij Noor heb ik gedragen en dat wil ik nu weer doen O+

En eens dat bij de eerste alles prachtig en mooi moet zijn. En het liefst zo vroeg mogelijk. Nu ervaar ik veel meer rust, het komt allemaal wel goed.
pi_192843570
@MaJo @Seven. @D.U.M.A.N. @Peejtur @SQ @Sunshine1982 @Miezziej
De verloskundige kwam met allerlei zaken als te veel inspanning, seks, iets over de lage placenta dacht ik. Inspanning minimaliseren we al een tijdje, seks onbewust ook geloof ik en de placenta weet ik niet meer precies wat ze er over zei. Kan zijn dat ik nog één of twee dingen vergeet. Andere zaken waren direct echt heftiger en leek geen aanleiding toe te zijn.. In elk geval kwam het er op neer dat ze zich met deze termijn niet direct zorgen maakte (22 weken), in het eerste trimester zou het zorgelijker zijn. Plus, ze had er gisteren niet (meer) buikpijn of harde buiken bij dan de rest van de dag(en). Uiteindelijk na dat telefoontje redelijk rust kunnen vinden waardoor ze weer wat beweging voelde en het hartje heeft kunnen vinden met de doppler. Dat luisteren heeft in dit geval wel heel veel rust gegeven. Wel slecht van geslapen, maar dat is meer je hoofd die stiekem doordraait..
Vannacht nog wel weer wat bloed, maar meer oud bloed dan nieuw bloed. Dat zou een goed teken zijn geloof ik.

Bedankt wel voor al jullie berichtjes. :*
Het even kunnen ventileren hier is al fijn..

Vind het maar een naar idee, nu bloeden, maar vooral doordat het de eerste zwangerschap gewoon niet voorkwam..
pi_192843577
@MaJo
Heb je al wel helemaal een idee van hoe je de babykamer wil hebben? Hier was het nu vooral de 'dreumeskamer' afmaken, dan kunnen de laatste spullen van de babykamer af, even extra grote schoonmaakbeurt en dan begint het kleertjes uitzoeken en 'stylen' denk ik weer. De vorige keer heeft ze wel 100x alles aangepast. :D Maar nu hebben we ook plankjes bij het bed in de buurt voor de babyboekjes! :D

@Sunshine1982
Kun je rondom de commode en/of het bedje niet nog een leuk hoekje maken? Al is het met een slinger, plankjes ofzo iets aankleden dat je toch aan een babyhoekje kan werken? :9

@Miezziej
Ik kan me best voorstellen dat je nu misschien pas écht de schrik en het besef krijgt van de 20-weken echo. De eerste momenten ga je toch vaak in een roes door, regelen, zorgen en niet nadenken.. Nu heb je er misschien meer tijd voor? 't is in dit geval extra zuur dat je het alleen door moest. Hoop dat je er snel meer rust in vindt!
Over het bed weet ik niet echt wat, durf ik weinig zinnigs over te zeggen. :+ Maar denk dat het bericht van @SQ wel aansluit bij mijn gevoel: zorg dat je doet wat jij prettig vindt, waar jij achter staat. Jij moet je in jouw kraamtijd fijn voelen, als je dan ineens M. een ander plekje moet geven en daar druk mee bent zit je ook niet op te wachten..

@LittleTeaCup
Goed bezig geweest dan al met de babykamer! Waren het allemaal spullen waar je al wel een andere plek voor had bedacht? :9
Nu mag je dan nog alle spullen even uitzoeken en ophalen? :+

@SQ
Zul je zien dat tegen die tijd de kinderen ruzie maken wie er naar zolder mag! :9

--

In de toekomst zullen wij ook aan de zolder bezig moeten... Beetje verbouwen, misschien een dakkapel. Dan of zelf of een (of beide) kinderen naar zolder. De babykamer is voor nu prima, maar er past geen groter bed dan een ledikant. Dus zodra de toekomstige baby uit het ledikant groeit moeten we de zolder in orde hebben. Oftewel: we hebben nog zeker 2-2,5 jaar om te sparen en puzzelen denk ik zo. :D
Hopelijk dan met airco. :+
  Moderator dinsdag 28 april 2020 @ 15:26:41 #142
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_192844327
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2020 14:37 schreef Sunshine1982 het volgende:
Kinderwagen hadden we al, maar het is de bedoeling dat ik 'm zo min mogelijk gebruik. Bij Noor heb ik gedragen en dat wil ik nu weer doen O+

En eens dat bij de eerste alles prachtig en mooi moet zijn. En het liefst zo vroeg mogelijk. Nu ervaar ik veel meer rust, het komt allemaal wel goed.
De grote uitgaven willen we pas doen na de 20 weken echo, maar ik kan me voorstellen dat als er ergens een goeie deal voorbij komt dat je het al eerder doet.

Ik wil ook graag gaan dragen! Gisteren heb ik me een beetje ingelezen en ik zou zelf het liefste echt met draagdoek gaan dragen, al kan ik me voorstellen dat zo'n Tulsa ook wel handig is om mee te beginnen. Waar draag jij mee? Little Frog vind ik er wel mooi uitzien!

quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 14:43 schreef NicolasJoy het volgende:
@:MaJo @:Seven. @:D.U.M.A.N. @:Peejtur @:SQ @:Sunshine1982 @:Miezziej
De verloskundige kwam met allerlei zaken als te veel inspanning, seks, iets over de lage placenta dacht ik. Inspanning minimaliseren we al een tijdje, seks onbewust ook geloof ik en de placenta weet ik niet meer precies wat ze er over zei. Kan zijn dat ik nog één of twee dingen vergeet. Andere zaken waren direct echt heftiger en leek geen aanleiding toe te zijn.. In elk geval kwam het er op neer dat ze zich met deze termijn niet direct zorgen maakte (22 weken), in het eerste trimester zou het zorgelijker zijn. Plus, ze had er gisteren niet (meer) buikpijn of harde buiken bij dan de rest van de dag(en). Uiteindelijk na dat telefoontje redelijk rust kunnen vinden waardoor ze weer wat beweging voelde en het hartje heeft kunnen vinden met de doppler. Dat luisteren heeft in dit geval wel heel veel rust gegeven. Wel slecht van geslapen, maar dat is meer je hoofd die stiekem doordraait..
Vannacht nog wel weer wat bloed, maar meer oud bloed dan nieuw bloed. Dat zou een goed teken zijn geloof ik.

Bedankt wel voor al jullie berichtjes. :*
Het even kunnen ventileren hier is al fijn..

Vind het maar een naar idee, nu bloeden, maar vooral doordat het de eerste zwangerschap gewoon niet voorkwam..
Fijn dat ze de baby voelt en dat jullie het hartje hebben kunnen vinden. Maar als je je echt zorgen maakt kan ik me voorstellen dat je best wel langs mag komen?

quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 14:43 schreef NicolasJoy het volgende:
@:Majo
Heb je al wel helemaal een idee van hoe je de babykamer wil hebben? Hier was het nu vooral de 'dreumeskamer' afmaken, dan kunnen de laatste spullen van de babykamer af, even extra grote schoonmaakbeurt en dan begint het kleertjes uitzoeken en 'stylen' denk ik weer. De vorige keer heeft ze wel 100x alles aangepast. :D Maar nu hebben we ook plankjes bij het bed in de buurt voor de babyboekjes! :D
Het is een klein kamertje dus veel meer dan een stoel, ledikant en commode zal er niet in kunnen :D Heb ook een pinterest met ideetjes aangemaakt dus globaal wel een idee van wat we willen. Maar eerst moeten we gewoon echt de kamer gaan uitmesten en daar hebben we beiden weinig zin in :')
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  dinsdag 28 april 2020 @ 15:32:06 #143
149959 SQ
snelle trees
pi_192844416
Ik hoop dat onze kinderwagen het nog 1 ronde uithoudt. Bak is nog perfect, die lijen niets, maar het onderstel en de wandelwageninzet zijn wel echt een beetje op. Maar heb ook weinig zin om er weer veel geld in te investeren... Nja, en anders kopen we wel een comfortabele buggy, als deze het echt begeeft.
disclaimer
  dinsdag 28 april 2020 @ 15:35:15 #144
149959 SQ
snelle trees
pi_192844459
MaJo, juist in het begin is een doek eigenlijk fijner :Y pasgeboren baby's zitten daar toch echt het beste in. Als je je onzeker voelt kun je ook een draagconsult boeken :)

Ik heb zelf 3 yaro doeken en een didymos doek, een tula baby en een tula toddler en een ringsling :') oh ja, en een superdunne zomerdoek. Heerlijk om baby zo tegen je aan te hebben en het heeft mijn leven ook zoveel makkelijker gemaakt _O-
disclaimer
  dinsdag 28 april 2020 @ 15:42:04 #145
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_192844559
Ik heb helaas al m’n mooie doekjes de deur uit gedaan, dus kan nu opnieuw beginnen.

@NJ fijn dat jullie gerustgesteld zijn! :*
Protège moi de mes désirs.
  Moderator dinsdag 28 april 2020 @ 15:47:01 #146
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_192844627
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2020 15:32 schreef SQ het volgende:
Ik hoop dat onze kinderwagen het nog 1 ronde uithoudt. Bak is nog perfect, die lijen niets, maar het onderstel en de wandelwageninzet zijn wel echt een beetje op. Maar heb ook weinig zin om er weer veel geld in te investeren... Nja, en anders kopen we wel een comfortabele buggy, als deze het echt begeeft.
Kun je niet tweedehands dezelfde kopen en dan daar het onderstel van gebruiken? Qua kinderwagen moet ik echt nog kijken wat we gaan doen. We wonen boven en hebben beneden een smalle gang waar je geen kinderwagen kwijt kunt. Ik denk dat we eerst gewoon beginnen met een doek en dan later kijken voor een kinderwagen :)

quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2020 15:35 schreef SQ het volgende:
MaJo, juist in het begin is een doek eigenlijk fijner :Y pasgeboren baby's zitten daar toch echt het beste in. Als je je onzeker voelt kun je ook een draagconsult boeken :)

Ik heb zelf 3 yaro doeken en een didymos doek, een tula baby en een tula toddler en een ringsling :') oh ja, en een superdunne zomerdoek. Heerlijk om baby zo tegen je aan te hebben en het heeft mijn leven ook zoveel makkelijker gemaakt _O-
Het lijkt me inderdaad ook fijner :Y Maar vind dat best eng om zo'n kleintje in te knopen :@ Een consult is wel een goed idee ^O^
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_192844650
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 15:26 schreef MaJo het volgende:

[..]

De grote uitgaven willen we pas doen na de 20 weken echo, maar ik kan me voorstellen dat als er ergens een goeie deal voorbij komt dat je het al eerder doet.

Ik wil ook graag gaan dragen! Gisteren heb ik me een beetje ingelezen en ik zou zelf het liefste echt met draagdoek gaan dragen, al kan ik me voorstellen dat zo'n Tulsa ook wel handig is om mee te beginnen. Waar draag jij mee? Little Frog vind ik er wel mooi uitzien!
[..]

Fijn dat ze de baby voelt en dat jullie het hartje hebben kunnen vinden. Maar als je je echt zorgen maakt kan ik me voorstellen dat je best wel langs mag komen?
[..]

Het is een klein kamertje dus veel meer dan een stoel, ledikant en commode zal er niet in kunnen :D Heb ook een pinterest met ideetjes aangemaakt dus globaal wel een idee van wat we willen. Maar eerst moeten we gewoon echt de kamer gaan uitmesten en daar hebben we beiden weinig zin in :')
Bij Noor heb ik met de bondolino gedragen en ik vond dat echt een topding. Makkelijk in gebruik en zat prima. Voor straks heb ik bij mevrouw Cactus een Tula en een bondolino gekocht :) Met de Tula geen ervaring, maar die lijkt me ook erg fijn.

We zijn net naar Babypark geweest.... Jemig wat een prijzen daar. Wel hele mooie spullen O+
  dinsdag 28 april 2020 @ 16:14:38 #148
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192845035
Dus een goeie draagdoek is wel de moeite, blijkbaar.

Ik ben in juni jarig. >:)
Resistance is futile.
pi_192845089
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 15:26 schreef MaJo het volgende:

[..]

De grote uitgaven willen we pas doen na de 20 weken echo, maar ik kan me voorstellen dat als er ergens een goeie deal voorbij komt dat je het al eerder doet.

[..]

Fijn dat ze de baby voelt en dat jullie het hartje hebben kunnen vinden. Maar als je je echt zorgen maakt kan ik me voorstellen dat je best wel langs mag komen?
[..]

Het is een klein kamertje dus veel meer dan een stoel, ledikant en commode zal er niet in kunnen :D Heb ook een pinterest met ideetjes aangemaakt dus globaal wel een idee van wat we willen. Maar eerst moeten we gewoon echt de kamer gaan uitmesten en daar hebben we beiden weinig zin in :')
Net wat je zegt qua deal. Wij wilden ook wachten tot een bepaalde datum tijdens de eerste zwangerschap, maar uiteindelijk in de aanbieding alles (ruim) eerder gekocht..

Zojuist kregen we nog telefoon van de verloskundige, hoe het nu ging. Dus ze zitten er wel op, qua beweging, bloeding, buikpijn.. Bij twijfel of geen goed gevoel moesten we gewoon bellen, 24/7, dus hebben we echt het idee dat we terecht kunnen gelukkig.

Er komt een moment dat jij straks ineens denkt: 'En nu moet het!' waarschijnlijk. Dan zet je je partner wel aan het werk. *) Zo moest ik gisteren ineens (nu al!) aan de slag. :+

quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 15:47 schreef MaJo het volgende:

[..]

Kun je niet tweedehands dezelfde kopen en dan daar het onderstel van gebruiken? Qua kinderwagen moet ik echt nog kijken wat we gaan doen. We wonen boven en hebben beneden een smalle gang waar je geen kinderwagen kwijt kunt. Ik denk dat we eerst gewoon beginnen met een doek en dan later kijken voor een kinderwagen :)
[..]

Het lijkt me inderdaad ook fijner :Y Maar vind dat best eng om zo'n kleintje in te knopen :@ Een consult is wel een goed idee ^O^
Wij hebben al vroeg een toffe kinderwagen gekocht, maar echt heel weinig gebruikt eigenlijk. Ze wilde bijna niet in de wagen. Hier dus ook juist heel veel gedragen. Gebruiken de wagen nu bijna meer omdat we verder lopen en ze er dan aan kan hangen op een opstapje. :+

quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 15:48 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Bij Noor heb ik met de bondolino gedragen en ik vond dat echt een topding. Makkelijk in gebruik en zat prima. Voor straks heb ik bij mevrouw Cactus een Tula en een bondolino gekocht :) Met de Tula geen ervaring, maar die lijkt me ook erg fijn.

We zijn net naar Babypark geweest.... Jemig wat een prijzen daar. Wel hele mooie spullen O+
Niet laten verleiden nog in Babypark? Ik vond dat ze daar soms wel heel erg inspelen op de hormonen.. :P "Ja, nee, deze is wel goed, maar deze... Die is natuurlijk nóg veiliger. En u wilt toch het allerbeste voor uw kindje...... ?" :+
pi_192845095
Ik heb nog steeds een Little Frog Dark Bazzite in de aanbieding. ;)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_192845129
Ik vind het knopen wel een kunst hoor.. Niet mijn sterkste punt. Ik ben beter met de draagzak dan -doek. :s) Maar goed, soms als je foto's ziet is het vastzetten in een kinderwagen/autostoel ook een kunst.. :9
pi_192845293
Ik wil ook graag een draagdoek voor de eerste weken / maanden. O+
N was de eerste tijd echt nog te klein voor de tula ftg, dat verwacht ik deze keer weer.

Ik hoop dat de regen de komende 2 weken niet al te veel roet in het eten gooit wat betreft onze verbouwing. Best spannend. Kwa babykamer niet zo, maar onze eigen kamer komt een stuk bij en de kamer van peuter moet nog gebouwd worden. Ik tel de weken al wel af dat ik terug naar huis kan. Nog minimaal 8 weken logeren. :X
Verder ben ik heel erg moe en kom ik nergens aan toe met een peuter die geen middagslaapjes meer doet en in de avond vaak niet voor ons slaapt. :O
  dinsdag 28 april 2020 @ 16:35:00 #153
149959 SQ
snelle trees
pi_192845326
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 april 2020 16:14 schreef Seven. het volgende:
Dus een goeie draagdoek is wel de moeite, blijkbaar.

Ik ben in juni jarig. >:)
Ik zou er zeker in investeren, en koop iets wat je ook echt mooi vindt :Y
Het is zo heerlijk om je baby te kunnen troosten en tegelijk gewoon het eten voor te kunnen bereiden en de was te kunnen ophangen :')
disclaimer
pi_192845331
Ik heb een Tula FTG maar die zit pas mooi vanaf maat 62. Ik moet nog gaan kijken voor een mooie ( rekbare) doek voor de eerste weken als ik nu wel kan dragen ivm een verwachte ks.

De Mutsy Igo is behoorlijk uitgeleefd door Bikkel dus even kijken of we die nog een beetje op kunnen knappen.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
pi_192845334
@SQ ik wil ook nog een rekbare doek voor na de geboorte inderdaad. Rika en bondolino zijn bedoeld voor als hij rond de drie maanden is. Heb je nog een fijne tip?
  dinsdag 28 april 2020 @ 16:39:11 #156
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_192845377
https://draagspecialist.n(...)s-geweven-draagdoek/

En in heb deze in de aanbieding in een maat 5. Eén keer gebruikt. :+
Protège moi de mes désirs.
  dinsdag 28 april 2020 @ 16:40:01 #157
149959 SQ
snelle trees
pi_192845388
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 16:35 schreef Sunshine1982 het volgende:
@:SQ ik wil ook nog een rekbare doek voor na de geboorte inderdaad. Rika en bondolino zijn bedoeld voor als hij rond de drie maanden is. Heb je nog een fijne tip?
Voor rekbaar niet, ik vind dat zelf niet prettig omdat het te weinig support biedt aan de baby. Heb het bij de oudste wel gebruikt in het begin omdat ik geweven teveel gedoe vond, maar toen ik eenmaal geweven had geprobeerd heb ik de rekbare nooit meer gepakt...
disclaimer
  dinsdag 28 april 2020 @ 16:40:43 #158
149959 SQ
snelle trees
pi_192845395
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2020 16:39 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
https://draagspecialist.n(...)s-geweven-draagdoek/

En in heb deze in de aanbieding in een maat 5. Eén keer gebruikt. :+
Geen fijne dus?
disclaimer
  dinsdag 28 april 2020 @ 16:45:22 #159
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_192845462
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2020 16:40 schreef SQ het volgende:

[..]

Geen fijne dus?
Wel, maar tegen de tijd dat ik deze kreeg (heb ‘m gewonnen, dus mag ook voor een goed prijsje gaan), werd U. te zwaar om op de buik te knopen.
Heb een draagconsult gehad om de ruck te leren, maar dat was een groot fiasco. Echt zonde van m’n geld. Sindsdien heb ik U. enkel met draagzakken gedragen op m’n rug.
Protège moi de mes désirs.
  dinsdag 28 april 2020 @ 16:47:08 #160
149959 SQ
snelle trees
pi_192845486
Oh ja, het is een maat 5.
Ik heb de ruck ook nooit onder de knie gekregen. En met de tula schoof ik ze altijd in 1 minuut op mijn rug.
Enige nadeel is dat je dan altijd 2 buiken krijgt maar soit. Ik ben al zo lang moeder dat praktische voordelen altijd winnen van esthetische :')
disclaimer
  Moderator dinsdag 28 april 2020 @ 16:47:38 #161
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_192845491
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 16:19 schreef lunapuella het volgende:
Ik heb nog steeds een Little Frog Dark Bazzite in de aanbieding. ;)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ziet er mooi uit maar het zijn niet helemaal mijn kleuren :) Verder is het wel precies wat ik zoek :Y

Hoe weet je trouwens of een doek rekbaar is? Geweven lijkt me niet rekbaar toch?
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  dinsdag 28 april 2020 @ 16:50:49 #162
149959 SQ
snelle trees
pi_192845538
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 16:47 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ziet er mooi uit maar het zijn niet helemaal mijn kleuren :) Verder is het wel precies wat ik zoek :Y

Hoe weet je trouwens of een doek rekbaar is? Geweven lijkt me niet rekbaar toch?
Als hij rekbaar is staat er "rekbaar" bij. Maar 99% van de doeken is geweven.
disclaimer
  Moderator dinsdag 28 april 2020 @ 16:54:46 #163
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_192845604
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2020 16:50 schreef SQ het volgende:

[..]

Als hij rekbaar is staat er "rekbaar" bij. Maar 99% van de doeken is geweven.
Ok ^O^ Rekbaar vind ik maar eng klinken, dat de baby er opeens uitglijdt ofzo :X
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  Moderator dinsdag 28 april 2020 @ 17:01:20 #164
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_192845720
Even iets heel anders: ik heb 2 zwangerschaps/voedings bh's gekocht en ik weet niet of het de bedoeling is maar ze zijn ontzettend vormloos en doen echt totaal niets aan ondersteuning :? Ze zitten wel heerlijk (eindelijk ruimte!) maar ik weet niet of het echt charmant is. Nu heb ik ook maat 95 F, misschien bestaat er in die maat gewoon niks fatsoenlijks :')

Edit: het gaat om deze 2:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Laten we het erop houden dat het bij mij niet zo mooi staat als bij de modellen _O-
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_192845746
Rekbare zijn dan ook alleen voor de kleine baby's, vanaf 8 kilo ofzo zijn ze niet meer geschikt. Ik vond een rekbare doek in de eerste maanden wel fijn trouwens. Met strak aanspannen met kind er al in (zoals bij een geweven doek moet) ben ik nooit vrienden geworden, maar in de rekbare doek (die je eerst knoopt, om daarna je kind erin te frotten) kreeg ik ze wel stabiel.
pi_192845877
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 17:01 schreef MaJo het volgende:
Even iets heel anders: ik heb 2 zwangerschaps/voedings bh's gekocht en ik weet niet of het de bedoeling is maar ze zijn ontzettend vormloos en doen echt totaal niets aan ondersteuning :? Ze zitten wel heerlijk (eindelijk ruimte!) maar ik weet niet of het echt charmant is. Nu heb ik ook maat 95 F, misschien bestaat er in die maat gewoon niks fatsoenlijks :')

Edit: het gaat om deze 2:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Laten we het erop houden dat het bij mij niet zo mooi staat als bij de modellen _O-
Dat probleem had ik ook altijd met voedingsbh's (ik heb 85G), ik heb uiteindelijk padded voedingsbh's gekocht en die geven veel meer ondersteuning vind ik.
  dinsdag 28 april 2020 @ 17:19:45 #167
149959 SQ
snelle trees
pi_192845979
Waarom koop je nu al voedingsbeha's, majo?
Ik zou voor nu lekker een goed zittende gewone bh kopen in een passende maat. De kans dat deze over 26 weken nog passen is tamelijk nihil namelijk.
disclaimer
  Moderator dinsdag 28 april 2020 @ 17:34:02 #168
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_192846136
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 17:10 schreef madam-april het volgende:

[..]

Dat probleem had ik ook altijd met voedingsbh's (ik heb 85G), ik heb uiteindelijk padded voedingsbh's gekocht en die geven veel meer ondersteuning vind ik.
Daar kan ik eens naar kijken, thanks!

quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2020 17:19 schreef SQ het volgende:
Waarom koop je nu al voedingsbeha's, majo?
Ik zou voor nu lekker een goed zittende gewone bh kopen in een passende maat. De kans dat deze over 26 weken nog passen is tamelijk nihil namelijk.
Mijn bh's nu knap ik zowat uit dus ik hoopte op die manier 2 vliegen in 1 klap te vangen. Maar het kan na de bevalling dus ook weer flink verschillen? Op zich zijn de bh's die ik nu heb gekocht ruim om nog een cup in te groeien, alleen zien ze er niet uit :')
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_192847293
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 17:34 schreef MaJo het volgende:

[..]

Daar kan ik eens naar kijken, thanks!
[..]

Mijn bh's nu knap ik zowat uit dus ik hoopte op die manier 2 vliegen in 1 klap te vangen. Maar het kan na de bevalling dus ook weer flink verschillen? Op zich zijn de bh's die ik nu heb gekocht ruim om nog een cup in te groeien, alleen zien ze er niet uit :')
Mega. Zelf na een voeding kan het 1 a 2 cupmaten verschillen. Ik zou als ik jou was nu dan grotere normale bh's bestellen.

Mijn kraamverzorgster was trouwens een voorstander van die weinig ondersteunende, slappere bh's want dat zou beter zijn voor de bv en een te strakke bh vergroot de kans op een ontsteking aldus mijn old scool verzorgster.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
  Moderator dinsdag 28 april 2020 @ 19:10:15 #170
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_192847496
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2020 18:55 schreef Wolken het volgende:

[..]

Mega. Zelf na een voeding kan het 1 a 2 cupmaten verschillen. Ik zou als ik jou was nu dan grotere normale bh's bestellen.

Mijn kraamverzorgster was trouwens een voorstander van die weinig ondersteunende, slappere bh's want dat zou beter zijn voor de bv en een te strakke bh vergroot de kans op een ontsteking aldus mijn old scool verzorgster.
Ik ga eens kijken of ik ergens een grotere maat kan vinden :Y

Dat laatste stelt wel gerust!
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  dinsdag 28 april 2020 @ 19:12:27 #171
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192847525
Net 20 weken echo gehad, alles helemaal in orde en we krijgen een zoon O+ .

De meiden zijn door het dolle heen. Wij ook erg blij natuurlijk :)
Resistance is futile.
  Moderator dinsdag 28 april 2020 @ 20:34:22 #172
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_192849159
quote:
17s.gif Op dinsdag 28 april 2020 19:12 schreef Seven. het volgende:
Net 20 weken echo gehad, alles helemaal in orde en we krijgen een zoon O+ .

De meiden zijn door het dolle heen. Wij ook erg blij natuurlijk :)
Ah wat leuk! Ook voor je vriend wel leuk na 2 meiden een zoon denk ik? Fijn ook dat alles goed is :*

Ik had vanavond volgens mij mijn eerste harde buik :D Ik schrok ergens van en in mijn buik "bevroor" er ook even iets _O-
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  dinsdag 28 april 2020 @ 21:26:36 #173
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_192850080
quote:
17s.gif Op dinsdag 28 april 2020 19:12 schreef Seven. het volgende:
Net 20 weken echo gehad, alles helemaal in orde en we krijgen een zoon O+ .

De meiden zijn door het dolle heen. Wij ook erg blij natuurlijk :)
Gefeliciteerd! Jommetjes zijn leuk! O+
Protège moi de mes désirs.
  dinsdag 28 april 2020 @ 21:35:21 #174
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192850205
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 20:34 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ah wat leuk! Ook voor je vriend wel leuk na 2 meiden een zoon denk ik? Fijn ook dat alles goed is :*

Ik had vanavond volgens mij mijn eerste harde buik :D Ik schrok ergens van en in mijn buik "bevroor" er ook even iets _O-
Iedereen blij, alle opa's en oma's hadden al een overload aan meisjes, er is aan mijn kant maar 1 neefje en aan zijn kant nog geen jochies.
Resistance is futile.
  dinsdag 28 april 2020 @ 21:47:46 #175
149959 SQ
snelle trees
pi_192850366
Leuk, Seven! *O*

Ik krijg steeds meer een meisjesvibe, maar da's vooral omdat ik deze baby nog steeds niet voel en dat duurde bij mijn dochter ook best een tijd, terwijl ik mijn zoon heel vroeg al voelde. Maar echt gefundeerd is het niet :+
disclaimer
  dinsdag 28 april 2020 @ 22:05:01 #176
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_192850626
Ook wij hebben vandaag een prachtig hartje gezien en gehoord met de termijnecho. We blijven staan op 20 nov ‘20. O+

Ik zit ook nog in de meisjesvibe, maar hij wordt wel minder sterk.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nog bedankt voor het boek, @Malteser ! O+
Protège moi de mes désirs.
pi_192850655
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2020 22:05 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Ook wij hebben vandaag een prachtig hartje gezien en gehoord met de termijnecho. We blijven staan op 20 nov ‘20. O+

Ik zit ook nog in de meisjesvibe, maar hij wordt wel minder sterk.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nog bedankt voor het boek, @:Malteser ! O+
Fijn dat de echo goed was :)

O+ leuke foto's
  dinsdag 28 april 2020 @ 22:15:20 #178
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192850776
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2020 22:05 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Ook wij hebben vandaag een prachtig hartje gezien en gehoord met de termijnecho. We blijven staan op 20 nov ‘20. O+

Ik zit ook nog in de meisjesvibe, maar hij wordt wel minder sterk.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nog bedankt voor het boek, @:Malteser ! O+
Mooi Duman! En fijn dat de echo goed was ^O^
Resistance is futile.
  dinsdag 28 april 2020 @ 22:16:51 #179
149959 SQ
snelle trees
pi_192850791
Tof, duman, en ook jij fijn van de goede echo! O+
disclaimer
  Moderator dinsdag 28 april 2020 @ 22:22:53 #180
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_192850867
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 april 2020 21:35 schreef Seven. het volgende:

[..]

Iedereen blij, alle opa's en oma's hadden al een overload aan meisjes, er is aan mijn kant maar 1 neefje en aan zijn kant nog geen jochies.
Dan is het extra leuk *O* Bij mij in de familie zijn er de laatste 10 jaar ALLEEN MAAR jongens geboren, ik zou een meisje dus een leuk tegenwicht vinden :D Maar verder maakt het mij niet veel uit :)

quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2020 21:47 schreef SQ het volgende:
Leuk, Seven! *O*

Ik krijg steeds meer een meisjesvibe, maar da's vooral omdat ik deze baby nog steeds niet voel en dat duurde bij mijn dochter ook best een tijd, terwijl ik mijn zoon heel vroeg al voelde. Maar echt gefundeerd is het niet :+
Jij wil het deze keer niet weten toch? Ik ben benieuwd wat het gaat worden!

quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2020 22:05 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Ook wij hebben vandaag een prachtig hartje gezien en gehoord met de termijnecho. We blijven staan op 20 nov ‘20. O+

Ik zit ook nog in de meisjesvibe, maar hij wordt wel minder sterk.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nog bedankt voor het boek, @:Malteser ! O+
Ah super schattig O+ En fijn dat de echo goed was!

Wij zijn dus nog na aan het denken hoe we het op social media willen gaan brengen. Ik neig nu naar een "ik word grote zus" post met onze poes maar zij is nogal een dramaqueen dus ik moet nog even nadenken hoe we dat gaan fotograferen _O-
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  dinsdag 28 april 2020 @ 22:26:51 #181
149959 SQ
snelle trees
pi_192850904
Social media aankondiging, ook al niet gedaan bij deze ;( arm kind, hopelijk krijgt het geen trauma's :P

MaJo, katten gelijk stellen aan kinderen vind ik persoonlijk een beetje gek :@. Kun je niet iets leuks doen met een reisaankondiging naar het ouderschap ofzo?
disclaimer
pi_192850992
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2020 22:05 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Ook wij hebben vandaag een prachtig hartje gezien en gehoord met de termijnecho. We blijven staan op 20 nov ‘20. O+

Ik zit ook nog in de meisjesvibe, maar hij wordt wel minder sterk.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nog bedankt voor het boek, @:Malteser ! O+
Aaaah, super leuk Duman! En fijn van de goede echo. O+
  Moderator dinsdag 28 april 2020 @ 22:35:52 #183
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_192851007
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2020 22:26 schreef SQ het volgende:
Social media aankondiging, ook al niet gedaan bij deze ;( arm kind, hopelijk krijgt het geen trauma's :P

MaJo, katten gelijk stellen aan kinderen vind ik persoonlijk een beetje gek :@. Kun je niet iets leuks doen met een reisaankondiging naar het ouderschap ofzo?
Ik vroeg me al af of er nog een aankondiging zou komen :D

Dat met Noa is ook echt voor de grap, het is wel ons soort humor. Maar als het serieus genomen wordt is dat misschien minder handig. Iets met reizen is ook wel een goeie ja!
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_192851179
Een jongen voor Seven *O*

Een goede termijnecho voor Duman *O* . Leuke foto's!

Ik zit in zo een fb met uitgerekend in november en zie daar verbazingwekkend veel huisdierenwordengrotebroerofzus aankondigingen voorbij komen. Ik ga geen fb aankondiging doen, mensen waarvan ik wil dat ze het weten vertel ik het zelf wel en de rest ziet het vanzelf wel een keertje.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
  dinsdag 28 april 2020 @ 22:51:55 #185
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_192851263
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2020 22:45 schreef Wolken het volgende:

Ik zit in zo een fb met uitgerekend in november
In de grote groep? Daar ben ik uit gekickt. ;( :D
Protège moi de mes désirs.
  Moderator dinsdag 28 april 2020 @ 22:59:43 #186
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_192851359
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2020 22:45 schreef Wolken het volgende:
Een jongen voor Seven *O*

Een goede termijnecho voor Duman *O* . Leuke foto's!

Ik zit in zo een fb met uitgerekend in november en zie daar verbazingwekkend veel huisdierenwordengrotebroerofzus aankondigingen voorbij komen. Ik ga geen fb aankondiging doen, mensen waarvan ik wil dat ze het weten vertel ik het zelf wel en de rest ziet het vanzelf wel een keertje.
Zo'n dierenaankondiging kan ook snel heel tacky uitvallen, dat zou ik niet willen :N

quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2020 22:51 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

In de grote groep? Daar ben ik uit gekickt. ;( :D
Hoe heb je dit voor elkaar gekregen? _O-
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_192853021
Fijn van de goede echo’s Majo en Seven. En een jongetje voor Seven! *O*

Aankondiging op socialmedia niet gedaan, vorige keer ook niet. Wel met 38wk mijn profielfoto aangepast naar 1 met dikke buik.

Iemand tips rondom opvang kind tijdens bevalling in coronatijden? Handigste nu zou thuis bevallen zijn, iets wat ik wel graag zou willen maar ivm verbouwing mss niet haalbaar gaat zijn. Dan nog heb je altijd de kans dat je naar het ziekenhuis moet.
Normaal hebben we 24/7 back up van schoonouders, maar ivm copd komen we daar dus al weken niet. Wanneer is het moment dat we dat wel weer kunnen gaan doen...dat weet niemand.
We komen wel bij mijn ouders, maar die werken zelf nog dus kunnen niet 24/7 inspringen. Overige back up lijkt in deze tijden geen optie. Überhaupt de vraag hoelang we schoonouders nog uit de weg moeten gaan, vooral voor peuter niet tof. Ze was er normaal 2 dagen per week.
  woensdag 29 april 2020 @ 08:16:07 #188
149959 SQ
snelle trees
pi_192853408
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 22:35 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ik vroeg me al af of er nog een aankondiging zou komen :D

Dat met Noa is ook echt voor de grap, het is wel ons soort humor. Maar als het serieus genomen wordt is dat misschien minder handig. Iets met reizen is ook wel een goeie ja!
Zijn wij Facebook vriendjes? :D
(Ik raak soms de tel kwijt hoor, iets met geriatrie).

Als je dan toch de poes betrekt zou ik haar een ei laten uitbroeden :7
disclaimer
  woensdag 29 april 2020 @ 08:17:26 #189
149959 SQ
snelle trees
pi_192853418
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 07:18 schreef Nolita het volgende:
Fijn van de goede echo’s Majo en Seven. En een jongetje voor Seven! *O*

Aankondiging op socialmedia niet gedaan, vorige keer ook niet. Wel met 38wk mijn profielfoto aangepast naar 1 met dikke buik.

Iemand tips rondom opvang kind tijdens bevalling in coronatijden? Handigste nu zou thuis bevallen zijn, iets wat ik wel graag zou willen maar ivm verbouwing mss niet haalbaar gaat zijn. Dan nog heb je altijd de kans dat je naar het ziekenhuis moet.
Normaal hebben we 24/7 back up van schoonouders, maar ivm copd komen we daar dus al weken niet. Wanneer is het moment dat we dat wel weer kunnen gaan doen...dat weet niemand.
We komen wel bij mijn ouders, maar die werken zelf nog dus kunnen niet 24/7 inspringen. Overige back up lijkt in deze tijden geen optie. Überhaupt de vraag hoelang we schoonouders nog uit de weg moeten gaan, vooral voor peuter niet tof. Ze was er normaal 2 dagen per week.
Wat voor werk doen je ouders? Vaak kunnen mensen wel een dagje calamiteitenverlof opnemen in zo'n situatie ;) je woont daar nu toch ook? Ik zou het zeker even bespreken met ze, waarschijnlijk vinden ze dat niet eens een probleem :)
disclaimer
pi_192854451
Opvang voor R bij de bevalling vind ik ook een ding. Daar kan ik echt paniek van krijgen. We gaan daar later pas aan denken maar ik denk wel eens, stel dat ik veel te vroeg naar zkh zou moeten, dan moet man maar buren vragen waar R ook al meespeelt of iemand anders, dan moet hij maar wat regelen :X

Nu laatste minuten wachten van suikertest. Ik had citroen, kon het zo wegwerken, viel me zo mee. Prikken deed zeerder (in arm). Straks weer prikken. De situatie in zkh is wel intrigerend. Ouderen die de 1,5 meter afstand totaal niet snappen en enorm over de getekende streep op de grond gaan of met teveel mensen komen. Het is lopende band werk met mensen doorverwijzen naar balies waar de corona vragen gesteld worden. Eenrichtingsverkeer, schermen. Ik moet alleen helaas zo tegen het verkeer in lopen. Ben niet super misselijk, werd alleen in eerste half uur duizelig en trillerig. Heb niet eens gelezen of gehaakt. Uur met mijn moeder gevideobelt in een rustig hoekje.
  Moderator woensdag 29 april 2020 @ 12:32:43 #191
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_192856579
quote:
1s.gif Op woensdag 29 april 2020 08:16 schreef SQ het volgende:

[..]

Zijn wij Facebook vriendjes? :D
(Ik raak soms de tel kwijt hoor, iets met geriatrie).

Als je dan toch de poes betrekt zou ik haar een ei laten uitbroeden :7
Dat waren we wel, maar blijkbaar niet meer. Dat verklaart dat ik niets langs heb zien komen :')
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_192857057
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 09:48 schreef Hilmo het volgende:
Opvang voor R bij de bevalling vind ik ook een ding. Daar kan ik echt paniek van krijgen. We gaan daar later pas aan denken maar ik denk wel eens, stel dat ik veel te vroeg naar zkh zou moeten, dan moet man maar buren vragen waar R ook al meespeelt of iemand anders, dan moet hij maar wat regelen :X

Nu laatste minuten wachten van suikertest. Ik had citroen, kon het zo wegwerken, viel me zo mee. Prikken deed zeerder (in arm). Straks weer prikken. De situatie in zkh is wel intrigerend. Ouderen die de 1,5 meter afstand totaal niet snappen en enorm over de getekende streep op de grond gaan of met teveel mensen komen. Het is lopende band werk met mensen doorverwijzen naar balies waar de corona vragen gesteld worden. Eenrichtingsverkeer, schermen. Ik moet alleen helaas zo tegen het verkeer in lopen. Ben niet super misselijk, werd alleen in eerste half uur duizelig en trillerig. Heb niet eens gelezen of gehaakt. Uur met mijn moeder gevideobelt in een rustig hoekje.
Fijn dat het zo mee valt! Hoe is je uitslag?

Ik moet morgen :)
pi_192859100
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2020 22:35 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ik vroeg me al af of er nog een aankondiging zou komen :D

Dat met Noa is ook echt voor de grap, het is wel ons soort humor. Maar als het serieus genomen wordt is dat misschien minder handig. Iets met reizen is ook wel een goeie ja!
#bemoeipost Ik zou het juist wel leuk vinden. Maar dan moet het wel heel erg 'over the top' zijn 😅
  Moderator woensdag 29 april 2020 @ 15:53:12 #194
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_192859510
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 15:27 schreef Hilzillah het volgende:

[..]

#bemoeipost Ik zou het juist wel leuk vinden. Maar dan moet het wel heel erg 'over the top' zijn 😅
Ik zat te denken aan een dramatische foto van Noa, een beetje zoals die van Duman waarbij haar zoon huilt. Maar neig nu naar een meer traditionele aankondiging met onze sloffen en dan kleine slofjes erbij O+

Ik wacht sowieso tot vrijdag, dan gaat de VK weer hartje luisteren. Ik merk dat ik de laatste dagen weer erg onzeker ben over of alles wel goed gaat :@
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_192859518
Succes vast sun! Ik kreeg geen uitslag. Twee keer buisje bloed uit de arm (1 buisje per keer). Jij had met vingerprik? Dat deden ze hier niet meer (gelukkig want heb altijd lang pijn ervan, vingers zijn zo gevoelig). Was erna wel moe. Heb in auto twee croissants weggewerkt en water en ben 0% misselijk geweest.

Morgen zou VK me bellen met uitslag. Duim zooo dat het goed is.
pi_192859556
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 15:53 schreef Hilmo het volgende:
Succes vast sun! Ik kreeg geen uitslag. Twee keer buisje bloed uit de arm (1 buisje per keer). Jij had met vingerprik? Dat deden ze hier niet meer (gelukkig want heb altijd lang pijn ervan, vingers zijn zo gevoelig). Was erna wel moe. Heb in auto twee croissants weggewerkt en water en ben 0% misselijk geweest.

Morgen zou VK me bellen met uitslag. Duim zooo dat het goed is.
Ja, ik kreeg de vingerprik. Ik kon zo de uitslag zien, maar verpleegkundige wilde geen uitspraak doen of het goed of slecht was. Dat liet ze aan de VK over. Snap ik ook wel, want VK weet meer over mij en mijn zwangerschap dan die verloskundige die me heel eventjes ziet :)

Succes!
pi_192860208
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2020 22:05 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Ook wij hebben vandaag een prachtig hartje gezien en gehoord met de termijnecho. We blijven staan op 20 nov ‘20. O+

Ik zit ook nog in de meisjesvibe, maar hij wordt wel minder sterk.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nog bedankt voor het boek, @:Malteser ! O+
Fijn zeg! O+ Gefeliciteerd met het hartje! :D
pi_192860262
Wij hebben nog wel een social media aankondiging gedaan met het boek 'Saar wordt grote zus! Toepasselijk kon het niet worden natuurlijk... *) Destijds met de eerste hebben we twee werkshirts aan onze deur gehangen en aan de babykamer een klein shirtje met een zelfde afbeelding (maar dan kinderlijk). Toen week 12 gedeeld denk ik, nu week 18, wilden wachten tot de 20-weken echo, maar niet gehaald. :+ Soms zie ik echt onwijs mooie creatieve foto's, zo goed zijn wij helaas niet. :P

Sinds vanochtend is het hier trouwens weer redelijk rustig. Geen bloed meer, geen buikpijn.. dus rust pakken en hopelijk nu weer gewoon kalm doorgaan. O+
pi_192860626
Geen zwangerschaps diabetes O+ *O* ben zo gelukkig!!

Fijn Nicolas!!
  Moderator woensdag 29 april 2020 @ 17:29:52 #200
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_192860682
Wat fijn NJ! En ook goed nieuws voor Hilmo *O*

Wij hebben net het hartje gehoord O+ O+ O+ We zochten het al een week via de Angel Sound maar vandaag lukte het pas. Ik ben zo opgelucht! Was echt bang dat het mis was. Fijn dat we het nu zelf ook kunnen checken *O*
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_192861517
quote:
1s.gif Op woensdag 29 april 2020 17:25 schreef Hilmo het volgende:
Geen zwangerschaps diabetes O+ *O* ben zo gelukkig!!

Fijn Nicolas!!
Heel fijn! Geniet van je geluksgevoel! :D
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 17:29 schreef MaJo het volgende:
Wat fijn NJ! En ook goed nieuws voor Hilmo *O*

Wij hebben net het hartje gehoord O+ O+ O+ We zochten het al een week via de Angel Sound maar vandaag lukte het pas. Ik ben zo opgelucht! Was echt bang dat het mis was. Fijn dat we het nu zelf ook kunnen checken *O*
Nu minutenlang naar het hartje zitten luisteren? O+
  Moderator woensdag 29 april 2020 @ 18:29:52 #202
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_192861817
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 18:16 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]

Heel fijn! Geniet van je geluksgevoel! :D
[..]

Nu minutenlang naar het hartje zitten luisteren? O+
Hell yeah O+
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  woensdag 29 april 2020 @ 18:41:54 #203
149959 SQ
snelle trees
pi_192862075
quote:
1s.gif Op woensdag 29 april 2020 17:25 schreef Hilmo het volgende:
Geen zwangerschaps diabetes O+ *O* ben zo gelukkig!!

Fijn Nicolas!!
Wat een goed nieuws! *O*

En MaJo, ook fijn!
disclaimer
pi_192864344
Majo wat super voor jou ook dat je het hartje kon horen O+
pi_192871311
Uitslag suikertest was 7.7. Volgens mij is dat nog net goed of net niet goed meer... Afwachten op telefoontje VK dan maar...
pi_192878234
Oh nee sun, duimen dat het goed uitpakt! Had jou ook positieve uitslag gewenst!

Dames met een tweede vooral (of heren), maandag heb ik telefonisch overleg met kraaminstantie over mijn wensen, intake. Wat gaan of hebben jullie opgegeven als belangrijk? Ik zoek inspiratie. Niet roken vind ik belangrijk, goed met een ouder kind zijn, ervaren en niet te jong niet te oud (liefst rond de 30 neig ik nu naar), goed met bv (al hoop ik daar zelf wel uit te komen na twee jaar bv)
  donderdag 30 april 2020 @ 19:35:49 #207
149959 SQ
snelle trees
pi_192878763
Niks, hilmo ;) denk dat je al een flinke lijst hebt, zou niet weten wat je nog kan toevoegen.

Sun, wat balen. Had je nou bij de eerste ook suiker?
disclaimer
  donderdag 30 april 2020 @ 21:36:58 #208
149959 SQ
snelle trees
pi_192881646
Ik zou het overigens wel héél leuk vinden als ik weer dezelfde lieve kraam zou krijgen als de eerste 2 keer.

De tweede keer wist ik niet dat ze zou komen. Ik was echt net bevallen en toen kwam ze binnen, dat was echt een heerlijke verrassing. Dus ga dat zéker weer vragen O+
disclaimer
pi_192882367
quote:
1s.gif Op donderdag 30 april 2020 19:35 schreef SQ het volgende:
Niks, hilmo ;) denk dat je al een flinke lijst hebt, zou niet weten wat je nog kan toevoegen.

Sun, wat balen. Had je nou bij de eerste ook suiker?
Ja, maar ik weet niet meer wat mijn uitslag was. Heb ook nog geen belletje gehad van VK. Misschien loopt het wel los.


Ik lees op verschillende sites dat je vanaf 7.8 mmol zwangerschapsdiabetes hebt. Dan zit ik dus echt op het randje :{

Ik ga straks maar even mijn VK contacten of ze een dieet door kunnen mailen. Wil daar sowieso wel weer mee beginnen.

[ Bericht 19% gewijzigd door Sunshine1982 op 01-05-2020 07:36:40 ]
  vrijdag 1 mei 2020 @ 07:37:52 #210
149959 SQ
snelle trees
pi_192885384
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2020 22:22 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ja, maar ik weet niet meer wat mijn uitslag was. Heb ook nog geen belletje gehad van VK. Misschien loopt het wel los.
Ik had bij Mauw de eerste keer ook 7.7 volgens mij. Grenswaarde, vanaf 7.8 gold toen diabetesprotocol.
Verloskundige wilde toen persé hertesten en had de tweede keer een stuk lager. Hopelijk valt het bij jou ook mee :*
disclaimer
  vrijdag 1 mei 2020 @ 07:38:40 #211
149959 SQ
snelle trees
pi_192885386
Waarom wil je een dieet als je geen diabetes hebt :?
disclaimer
pi_192885475
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 07:38 schreef SQ het volgende:
Waarom wil je een dieet als je geen diabetes hebt :?
Met 16 weken had ik 7.4 en toen zei ze al dat als het hoger was dat ik wel wat moest gaan veranderen wat betreft eten en drinken. Ik vind een uitslag van 7.7 niet overtuigend genoeg om zo meteen te kunnen genieten van mijn broodje choco :)
  vrijdag 1 mei 2020 @ 07:57:58 #213
149959 SQ
snelle trees
pi_192885507
Dan neem je een broodje kaas, dan heb je nog geen dieet nodig toch?
disclaimer
  Moderator vrijdag 1 mei 2020 @ 15:38:57 #214
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_192892397
Kan die suiker tijdens de zwangerschap nog erg toenemen? Ik zat nu op 4,4, dat lijkt me netjes :)

Ik kom net terug van een echo O+ Normaal gesproken doen ze dat niet met 14 weken maar mijn papa is vandaag jarig en ik had gevraagd of het bij uitzondering mocht zodat ik hem een foto van de baby kon geven. Dit is uiteindelijk een uitgebreide echo geworden die ik heb gefilmd. Alles zag er goed uit en de baby bewoog flink *O* Ze kon nog niet goed zien wat het zou worden maar ze gokte op een meisje. Nog een paar weekjes wachten dus voor we dat zeker weten!
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  vrijdag 1 mei 2020 @ 15:51:45 #215
149959 SQ
snelle trees
pi_192892592
Waarom heb jij zo vaak controles, majo?
disclaimer
  Moderator vrijdag 1 mei 2020 @ 16:04:47 #216
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_192892824
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 15:51 schreef SQ het volgende:
Waarom heb jij zo vaak controles, majo?
Vanwege mijn voorgeschiedenis, vooral om me gerust te stellen dus :) Ik kan me voorstellen dat ze het na de 20 weken echo/zodra ik de baby voel wel terug gaan brengen naar minder controles. Maar zo in het begin vind ik het wel erg fijn.
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_192892862
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 15:38 schreef MaJo het volgende:
Kan die suiker tijdens de zwangerschap nog erg toenemen? Ik zat nu op 4,4, dat lijkt me netjes :)

Ik kom net terug van een echo O+ Normaal gesproken doen ze dat niet met 14 weken maar mijn papa is vandaag jarig en ik had gevraagd of het bij uitzondering mocht zodat ik hem een foto van de baby kon geven. Dit is uiteindelijk een uitgebreide echo geworden die ik heb gefilmd. Alles zag er goed uit en de baby bewoog flink *O* Ze kon nog niet goed zien wat het zou worden maar ze gokte op een meisje. Nog een paar weekjes wachten dus voor we dat zeker weten!
Erg weet ik niet. Er zit bij mij wel een stijgende lijn in ondanks ik al minder suiker laat staan na mijn 16 weken controle. Van 7.4 naar 7.7 in 10 weken. Voor mij wel reden om er nog meer mee bezig te zijn.

Gefeliciteerd met je vader!
pi_192893049
Ben nou wel erg benieuwd naar mijn uitslag hoe hoog die dan was. Over twee weken maar navragen.
pi_192893147
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 16:17 schreef Hilmo het volgende:
Ben nou wel erg benieuwd naar mijn uitslag hoe hoog die dan was. Over twee weken maar navragen.
Vind het wel kut dit hoor. Kijk je naar 4 handen op 1 buik waar een zwangere elke dag 2 liter cola achterover slaat die glansrijk die test doorstaat en dan kijk je naar mij die één keer in de week eens een chocoprince neemt en ik zit er net onder nu.


Niet eerlijk :'(
  Moderator vrijdag 1 mei 2020 @ 16:58:42 #220
382129 crew  Donna
pi_192893893
Ja dat kan toenemen. En als je zwangerschapsdiabetes hebt kan het ook erger worden naarmate je bijna uitgerekend bent.
Ik had bij gewone glucose controles nooit een hoge waarde, maar bij de suikertest was het tegen de 10 aan. :X
  Moderator vrijdag 1 mei 2020 @ 17:05:02 #221
382129 crew  Donna
pi_192894012
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 16:22 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Vind het wel kut dit hoor. Kijk je naar 4 handen op 1 buik waar een zwangere elke dag 2 liter cola achterover slaat die glansrijk die test doorstaat en dan kijk je naar mij die één keer in de week eens een chocoprince neemt en ik zit er net onder nu.


Niet eerlijk :'(
Ik snap je gevoel, maar je weet wel dat het daar echt echt niets mee te maken heeft he? Het is geen straf of zoiets, het zijn gewoon die stomme hormonen.

Ik ben er soms wat fel op, maar toen ik zwangerschapsdiabetes had werd ik zo moe van de 'ja je lust ook wel graag zoetigheid'. Alsof het m'n eigen schuld was of dat het logisch was dat ik het zou hebben. Hoeveel mensen ik heb moeten uitleggen hoe het echt zit met (zwangerschaps)diabetes is echt niet te tellen. :)
pi_192894285
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 17:05 schreef Donna het volgende:

[..]

Ik snap je gevoel, maar je weet wel dat het daar echt echt niets mee te maken heeft he? Het is geen straf of zoiets, het zijn gewoon die stomme hormonen.

Ik ben er soms wat fel op, maar toen ik zwangerschapsdiabetes had werd ik zo moe van de 'ja je lust ook wel graag zoetigheid'. Alsof het m'n eigen schuld was of dat het logisch was dat ik het zou hebben. Hoeveel mensen ik heb moeten uitleggen hoe het echt zit met (zwangerschaps)diabetes is echt niet te tellen. :)
Ik snap dat het lichaamsgebonden is en niet zo zeer aan de cola ligt, maar toch. Het voelt gewoon raar dat de één zo heftig op suikers reageert en de ander veel minder. Maar dat heb je natuurlijk ook met de reguliere diabetes.

Ik heb dat wat jij zegt eigenlijk helemaal niet. Maar ik snoep ook niet zo vaak in iemands bijzijn. Maar wel vervelend dat je het zo vaak moest uitleggen ja. Ik zou daar denk ik op een gegeven moment mee gestopt zijn.
  Moderator vrijdag 1 mei 2020 @ 17:37:12 #223
382129 crew  Donna
pi_192894497
Ik ook niet, maar men weet wel dat ik graag koek en ijs lust, dus dan is een oordeel snel gemaakt. Terwijl ik dat tijdens zwangerschappen niet eens lekker vind, maar dat terzijde.
Veel mensen weten gewoon niet hoe het werkt en als ze dan stomme dingen zeggen dan ga ik het wel uitleggen. Ik kan echt niet tegen onrecht en wil absoluut niet dat mensen denken dat het mijn schuld is en ik opzettelijk mijn baby in gevaar breng door het eten van een Cornetto. Ja, dat is eens letterlijk gezegd, al waren het vaak dezelfde mensen die het ook gewoon niet willen snappen hoor, toen ben ik ook wel gestopt met uitleggen, maar als die mensen dichtbij je staan is dat soms wel lastig.
Ik zie er dus ook wel tegenop om zulke mensen te gaan vertellen dat ik weer zwangerschapsdiabetes heb. Ik reageer heel slecht op koolhydraten dus de kans is zo'n 99% dat het weer zover is. Ik snap je dus ook wel dat het oneerlijk en raar voelt dat de 1 er 0 last van heeft en de ander al extreem hoge waardes heeft na 1 ijsco.

Einde rant sorry.
pi_192895681
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 17:37 schreef Donna het volgende:
Ik ook niet, maar men weet wel dat ik graag koek en ijs lust, dus dan is een oordeel snel gemaakt. Terwijl ik dat tijdens zwangerschappen niet eens lekker vind, maar dat terzijde.
Veel mensen weten gewoon niet hoe het werkt en als ze dan stomme dingen zeggen dan ga ik het wel uitleggen. Ik kan echt niet tegen onrecht en wil absoluut niet dat mensen denken dat het mijn schuld is en ik opzettelijk mijn baby in gevaar breng door het eten van een Cornetto. Ja, dat is eens letterlijk gezegd, al waren het vaak dezelfde mensen die het ook gewoon niet willen snappen hoor, toen ben ik ook wel gestopt met uitleggen, maar als die mensen dichtbij je staan is dat soms wel lastig.
Ik zie er dus ook wel tegenop om zulke mensen te gaan vertellen dat ik weer zwangerschapsdiabetes heb. Ik reageer heel slecht op koolhydraten dus de kans is zo'n 99% dat het weer zover is. Ik snap je dus ook wel dat het oneerlijk en raar voelt dat de 1 er 0 last van heeft en de ander al extreem hoge waardes heeft na 1 ijsco.

Einde rant sorry.
Helemaal niet sorry :) Ik kan me voorstellen dat het je hoog kan zitten na wat domme opmerkingen die voor jou misschien wel kwetsend kunnen zijn. Hopelijk blijven die je deze keer bespaard :*
pi_192896673
Wij (of eigenlijk ik) mocht vandaag voor de GUO. Mini is helemaal goedgekeurd!

Zwangerschapsdiabetes, bij mijn eerste OGTT bij zoon had ik zo’n hork van een mens.. die zei letterlijk tegen haar collega; oh joh ook zonder dat drankje kan ik wel concluderen dat dit een gevalletje zwangerschapsdiabetes is.
Doe dat gewoon niet als er alleen maar gordijntjes tussen zitten en ik je kan horen.

Mijn waardes waren dus prima, en bij de laatste prik heb ik haar op haar hart gedrukt om vooral haar ondoordachte mening voor zich te houden omdat het alles behalve proffesioneel was.

Ik mag nu ook weer met 28 weken en ga net zoals bij de tweede niet terug naar dat ziekenhuis.
  Moderator vrijdag 1 mei 2020 @ 20:34:58 #226
382129 crew  Donna
pi_192897563
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 19:51 schreef Ggirl het volgende:
Wij (of eigenlijk ik) mocht vandaag voor de GUO. Mini is helemaal goedgekeurd!

Zwangerschapsdiabetes, bij mijn eerste OGTT bij zoon had ik zo’n hork van een mens.. die zei letterlijk tegen haar collega; oh joh ook zonder dat drankje kan ik wel concluderen dat dit een gevalletje zwangerschapsdiabetes is.
Doe dat gewoon niet als er alleen maar gordijntjes tussen zitten en ik je kan horen.

Mijn waardes waren dus prima, en bij de laatste prik heb ik haar op haar hart gedrukt om vooral haar ondoordachte mening voor zich te houden omdat het alles behalve proffesioneel was.

Ik mag nu ook weer met 28 weken en ga net zoals bij de tweede niet terug naar dat ziekenhuis.
Dat bedoel ik dus. Je kan aan de buitenkant niet zien wat iemand z'n zwangerschapshormonen aan het doen zijn van binnen. Als zelfs zo iemand die er in haar werk mee te maken heeft zo denkt, geeft het maar weer aan hoeveel onbegrip er is en fabels de ronde gaan voor/over (zwangerschaps) diabetes.
Goed dat je er wat van gezegd hebt toen!

En fijn dat je echo helemaal goed was! O+
pi_192898148
Inderdaad oneerlijk sun, snap ik helemaal. Ik ben ineens een enorme zoetekouw, ik eet alleen (gekleurde)hagel op brood, heb maanden op ranja geleefd (eerste maanden), eet meestal cruesli, nu vaak ijs als toetje, snoep ook best wat en ben nog chocolade letters aan het weg werken. Wil daarmee zeggen, dat je dat eet lijkt dan niet per definitie te zeggen dat je dan ook hoge uitslag krijgt. Dat is idd met hormonen en pech hebben.

Mijn VK zei dat hoe later de test, hoe meer kans op slechte uitslag. Dat veel aan het einde wel suiker zouden hebben maar het ging hun erom dat het rond 25/26 niet is en daarna niet zo belangrijk meer. Vind nu wel beetje apart maar ben er blij om.

Sterkte voor iedereen die er rekening mee moet houden! :*
pi_192905199
Komt wel goed. Het positieve is dat ik gezonder eet. Ook wat waard :)
  Moderator zaterdag 2 mei 2020 @ 12:53:51 #229
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_192905750
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 19:51 schreef Ggirl het volgende:
Wij (of eigenlijk ik) mocht vandaag voor de GUO. Mini is helemaal goedgekeurd!

Zwangerschapsdiabetes, bij mijn eerste OGTT bij zoon had ik zo’n hork van een mens.. die zei letterlijk tegen haar collega; oh joh ook zonder dat drankje kan ik wel concluderen dat dit een gevalletje zwangerschapsdiabetes is.
Doe dat gewoon niet als er alleen maar gordijntjes tussen zitten en ik je kan horen.

Mijn waardes waren dus prima, en bij de laatste prik heb ik haar op haar hart gedrukt om vooral haar ondoordachte mening voor zich te houden omdat het alles behalve proffesioneel was.

Ik mag nu ook weer met 28 weken en ga net zoals bij de tweede niet terug naar dat ziekenhuis.
Wat fijn dat alles goed was! Waarom had je een GUO?

Bij ons is er wat verwarring over de 20 weken echo. In het ziekenhuis is mij verteld dat ik een GUO zou krijgen omdat ik icsi heb gedaan. De verloskundige vertelde later dat die indicatie weggevallen is en ik een SEO zou krijgen maar gisteren had ik een andere VK en die had het wel weer over een GUO. Ik weet nu dus niet wat het gaat worden.
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_192907804
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 12:53 schreef MaJo het volgende:

[..]

Wat fijn dat alles goed was! Waarom had je een GUO?

Wij mochten kiezen voor een GUO (en hebben dat net zoals bij dochter ook gedaan) omdat ze er in de zwangerschap van onze zoon achter kwamen dat hij een cyste (wat later een lymfatische malformatie bleek) in zijn hals had.
  Moderator zaterdag 2 mei 2020 @ 18:56:52 #231
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_192910730
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 15:32 schreef Ggirl het volgende:

[..]

Wij mochten kiezen voor een GUO (en hebben dat net zoals bij dochter ook gedaan) omdat ze er in de zwangerschap van onze zoon achter kwamen dat hij een cyste (wat later een lymfatische malformatie bleek) in zijn hals had.
Dan snap ik wel dat je daar voor kiest ja :Y Ik zou zelf ook liever een GUO dan een SEO hebben omdat ze dan nog uitgebreider checken dus ik zou daar ook voor kiezen als dit kan.

Ik heb vandaag de Blije Doos opgehaald en ik was niet ontevreden. Er zat in: een pak pampers luiers, een pak billendoekjes van Pampers, een speentje (Philips Avent), een rammelaar, baby sokjes, sudocrème en 2 alcoholvrije biertjes. Uiteraard ook heel veel folders maar de meeste gaan linea recta naar het oud papier. De kortingscodes voor Pampers en de kortingsbon van Prenatal zijn wel welkom ^O^
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  zaterdag 2 mei 2020 @ 23:31:42 #232
149959 SQ
snelle trees
pi_192917061
Volgens mij heb ik vanavond eindelijk deze baby een paar keer écht voelen bewegen *O*
11 mei de SEO, ben zó benieuwd of inderdaad de placenta weer rechts voor ligt :P

Verder heeft onze oude buurvrouw vandaag weer een portiekportret geschoten, dus wellicht tóch een soort van social media aankondiging binnenkort ;)

(Wij schieten al sinds ik zwanger was van de oudste elk half jaar een gezinsportret in ons portiekje O+ echt een toffe serie levert dat op).
disclaimer
pi_192921316
Blije doos, die ben ik helemaal vergeten. Maar eens aanmelden :)

Vanaf morgen aangepast werk *O* Even niet meer om 6 uur beginnen *O*

[ Bericht 46% gewijzigd door Sunshine1982 op 03-05-2020 08:15:22 ]
pi_192921459
SQ slaap je op je buik? Die vraag kreeg ik vd verloskundige nu ik voor de 2de keer de placenta aan de voorkant heb. Ik doe dat idd (nu lukt dat niet meer natuurlijk!), maar lijkt mij een bakerpraatje. :D
Leuk die portiekfoto’s idd, heb er wel eens 1 gezien. Was dit de eerste in jullie nieuwe portiek?
Over je reactie wat betreft calamiteitenverlof voor mijn ouders, dat kan ik wel eens bespreken idd. Nog maar even afwachten hoe de situatie over een maand is. We wonen er niet echt, maar slapen en ontbijten er wel.

Goed dat je hebt doorgezet wat aangepast werk betreft Sun, hopelijk geeft het wat verlichting komende week!
  zondag 3 mei 2020 @ 12:49:01 #235
149959 SQ
snelle trees
pi_192924267
Ik lig inderdaad regelmatig op mijn buik momenteel, maar ik merk ook dat mijn syndroom van Quervain weer opspeelt (soort carpaaltunnelsyndroom maar dan in een andere tunnel :+ ) en die houding geeft de minste klachten :')
Ik denk niet dat het daar veel mee te maken heeft overigens, want de placenta begint volgens mij gewoon op de plek waar je ei zich innestelt na de bevruchting :P

Fijn Sunshine, wat meer lucht!
disclaimer
pi_192928128
Ik dacht ook dat de plaatsing van de placenta niet te maken heeft met de kant waarop je slaapt. Ben zelf een absolute buikslaper en de placenta zit aan de achterkant. Vandaag wel leuk vast kunnen stellen dat de kleine externe (harde geluiden) wel degelijk hoort, ze waren bezig met een slijptol en een trilplaat voor het leggen van onze oprit en het wat de hele middag gestuiter :o
pi_192929588
Ik slaap heel veel op mijn buik. Bij de 1e lag de placenta voor bij de 2e achter.
  zondag 3 mei 2020 @ 19:52:18 #238
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192929810
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2020 08:06 schreef Sunshine1982 het volgende:
Blije doos, die ben ik helemaal vergeten. Maar eens aanmelden :)

Vanaf morgen aangepast werk *O* Even niet meer om 6 uur beginnen *O*
Goed zo ^O^
Resistance is futile.
pi_192930280
quote:
14s.gif Op zondag 3 mei 2020 19:52 schreef Seven. het volgende:

[..]

Goed zo ^O^
Jazeker! Ik heb nu ook wat meer tijd 's avonds voor mezelf. Ik kan wat later naar bed :D

Ik kan mijn schoenen haast niet meer aan krijgen ;( Buik zit een beetje in de weg. Binnenkort een paar ballerina's halen maar...
  zondag 3 mei 2020 @ 20:36:22 #240
149959 SQ
snelle trees
pi_192930474
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 20:26 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Jazeker! Ik heb nu ook wat meer tijd 's avonds voor mezelf. Ik kan wat later naar bed :D

Ik kan mijn schoenen haast niet meer aan krijgen ;( Buik zit een beetje in de weg. Binnenkort een paar ballerina's halen maar...
Gelukkig is het bijna slipperseizoen ;)
disclaimer
  zondag 3 mei 2020 @ 21:46:00 #241
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_192931874
Jammer dat 24/7 leggingseizoen bijna over is.
Protège moi de mes désirs.
  zondag 3 mei 2020 @ 22:53:27 #242
149959 SQ
snelle trees
pi_192932937
quote:
9s.gif Op zondag 3 mei 2020 21:46 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Jammer dat 24/7 leggingseizoen bijna over is.
Maar dan mogen de jurken weer!

Ik kocht een hele toffe O+ hopelijk snel warm genoeg om deze te dragen.

disclaimer
  zondag 3 mei 2020 @ 22:57:13 #243
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_192932991
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2020 22:53 schreef SQ het volgende:

[..]

Maar dan mogen de jurken weer!

Ik kocht een hele toffe O+ hopelijk snel warm genoeg om deze te dragen.

[ afbeelding ]
Mooi! O+
Helaas niet erg praktisch met mijn werk, maar niet onmogelijk. Jurken O+
Protège moi de mes désirs.
pi_192933275
Hallo! Hier nog een mede-zwangere. 19 weken zwanger van een meisje :).
  zondag 3 mei 2020 @ 23:44:31 #245
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192933722
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 23:15 schreef Smart_ass het volgende:
Hallo! Hier nog een mede-zwangere. 19 weken zwanger van een meisje :).
Welkom :W , we gaan redelijk gelijk op (hier een klein kereltje in the making).
Resistance is futile.
  zondag 3 mei 2020 @ 23:45:50 #246
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192933741
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2020 22:53 schreef SQ het volgende:

[..]

Maar dan mogen de jurken weer!

Ik kocht een hele toffe O+ hopelijk snel warm genoeg om deze te dragen.

[ afbeelding ]
Prachtig!

Jurken (vooral lange) en zwangerschappen gaan uitstekend samen, heb ik gemerkt.
Resistance is futile.
pi_192933765
quote:
14s.gif Op zondag 3 mei 2020 23:44 schreef Seven. het volgende:

[..]

Welkom :W , we gaan redelijk gelijk op (hier een klein kereltje in the making).
Dankje! Eerste zwangerschap en redelijk afgezonderd in het buitenland, dus allemaal erg spannend. Hoeveelste voor jou (sorry heb niet het hele topic teruggelezen)?
  maandag 4 mei 2020 @ 00:17:56 #248
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192934076
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 23:47 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Dankje! Eerste zwangerschap en redelijk afgezonderd in het buitenland, dus allemaal erg spannend. Hoeveelste voor jou (sorry heb niet het hele topic teruggelezen)?
Ook m'n eerste :) . Kun je er een beetje van genieten?
Resistance is futile.
pi_192934309
Ah leuk! Ja ik kan er zeker wel van genieten, heb eerlijk gezegd ook weinig klachten (op wat brandend maagzuur na dan, haha). Vind het alleen gewoon erg jammer dat ik mijn familie en vrienden in Nederland waarschijnlijk mijn hele zwangerschap niet kan zien, maargoed. Het zij zo. Hoe voel jij je? Naam al uitgekozen?
  maandag 4 mei 2020 @ 01:01:36 #250
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192934604
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 00:35 schreef Smart_ass het volgende:
Ah leuk! Ja ik kan er zeker wel van genieten, heb eerlijk gezegd ook weinig klachten (op wat brandend maagzuur na dan, haha). Vind het alleen gewoon erg jammer dat ik mijn familie en vrienden in Nederland waarschijnlijk mijn hele zwangerschap niet kan zien, maargoed. Het zij zo. Hoe voel jij je? Naam al uitgekozen?
Haha, precies hetzelfde als jij, veel Rennie en verder moet ik soms ff m'n buikspieren bewust aanspannen als ik me inspan, anders last van bandenpijn. Een rustig yogalesje is geen enkel probleem.

We hebben een hele leuke werktitel maar nog niks definitief.
Resistance is futile.
pi_192935273
Haha ja de Rennie staat hier ook binnen handbereik. En ik heb af en toe wel wat last van mijn onderrug, als ik lang sta of aan het afwassen ben ofzo. Ah ja yoga is wel goed, of in ieder geval iets om in beweging te blijven. Ik hoop dat het snel weer veilig genoeg is om naar de sportschool te gaan, even lekker op de stairmaster ofzo. Een leuke werktitel haha, het is in ieder geval iets!
  maandag 4 mei 2020 @ 09:05:27 #252
149959 SQ
snelle trees
pi_192936596
Welkom smart-ass :) een naam hebben bij 19 weken is volgens mij meer uitzondering dan regel, tenzij je daar al jaren over uit was natuurlijk :D

Ik heb voor dit kind ook echt nog geen flauw idee, maar het voelt ook nog wat vroeg om daar nu al mee bezig te gaan. Misschien maar eens zo'n app zoeken waarbij je samen met je partner kunt matchen.
Moet er ook nog eens twee bedenken dit keer :')
disclaimer
  maandag 4 mei 2020 @ 09:26:58 #253
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_192936878
Welkom @smart-ass, gefeliciteerd!

Namen.. :N Meisjesnamen lukken wel, maar jongensnamen die een beetje passen bij U.’s naam is verdomd lastig. Met passen bedoelen we natuurlijk heen jut & jul-namen. :+
Protège moi de mes désirs.
  Moderator maandag 4 mei 2020 @ 12:30:24 #254
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_192939808
Welkom smart-ass! Ben benieuwd in welk buitenland je zit? Mag ook per pm :)

Mooie jurk SQ! Ik vind jurkjes momenteel ook erg fijn, draag ze gewoon met legging. Al begint de legging wat krap te zitten :')
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  Moderator maandag 4 mei 2020 @ 12:53:07 #255
447051 crew  Peejtur
pi_192940189
quote:
1s.gif Op maandag 4 mei 2020 09:05 schreef SQ het volgende:
Welkom smart-ass :) een naam hebben bij 19 weken is volgens mij meer uitzondering dan regel, tenzij je daar al jaren over uit was natuurlijk :D

Ik heb voor dit kind ook echt nog geen flauw idee, maar het voelt ook nog wat vroeg om daar nu al mee bezig te gaan. Misschien maar eens zo'n app zoeken waarbij je samen met je partner kunt matchen.
Moet er ook nog eens twee bedenken dit keer :')
Wij hadden de naam al heel lang. Voor zowel jongen als meisje. Lijken op elkaar, komt alleen letter tussen bij meisje.
  maandag 4 mei 2020 @ 13:11:15 #256
149959 SQ
snelle trees
pi_192940557
quote:
1s.gif Op maandag 4 mei 2020 12:53 schreef Peejtur het volgende:

[..]

Wij hadden de naam al heel lang. Voor zowel jongen als meisje. Lijken op elkaar, komt alleen letter tussen bij meisje.
Dat is zeker wel handig dan :Y

Nee, wij beginnen altijd laat.
Onze oudste heeft ook nog een hele tijd June geheten (op zijn Nederlands uitgesproken) maar we zijn toen later nog geswitcht. Kan me er nu ook niets meer bij voorstellen.

En mijn oorspronkelijke insteek was "een naam die in alle talen makkelijk uit te spreken is" maar da's ook niet helemaal gelukt :')
disclaimer
pi_192941594
Welkom Smart-ass!

Wij hebben ook nog geen naam (21,5 week zwanger), ik vind jongensnamen echt veel moeilijk dan meisjesnamen (ook al wisten we M. haar naam ook pas met 36 weken ofzo? :P). Ik wil in ieder geval dat het voor de familie in Nederland en Vietnam redelijk uit te spreken is en maximaal vier letters. Ja, waarom 4... Is een gevoel :+ En mijn man zijn achternaam is zo achterlijk lang dat het anders niet op de examenbladen past straks :')
  Moderator maandag 4 mei 2020 @ 14:42:22 #258
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_192941871
Omdat wij zo lang bezig zijn zijn er al diverse namen langsgekomen die we als "de naam" hebben gezien. Sommigen zijn we ontgroeid en anderen zijn door vrienden al gegeven. Voor een meisje hebben we meerdere namen in gedachten maar een jongetje vind ik echt moeilijk!
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_192941872
Wij zijn het vooral absoluut niet eens over de namen. :D Alles wat ik leuk vind vindt mijn vrouw niet echt wat en andersom. Ideaal! *)
pi_192942104
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 14:42 schreef NicolasJoy het volgende:
Wij zijn het vooral absoluut niet eens over de namen. :D Alles wat ik leuk vind vindt mijn vrouw niet echt wat en andersom. Ideaal! *)
Dat wordt dus een dubbele naam :+
pi_192942185
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 14:57 schreef Miezziej het volgende:

[..]

Dat wordt dus een dubbele naam :+
Dat dus ook weer niet. Of ja, wel sowieso twee namen, want dat vind ik mooier voor op de post :+ Maar de voornaam zelf komen we waarschijnlijk uit op 3-4 letters. Tot nog toe niets met meer dan 4 letters onze lijstjes gehaald.
  maandag 4 mei 2020 @ 15:08:27 #262
149959 SQ
snelle trees
pi_192942262
Tegen de tijd dat onze kinderen post gaan ontvangen bestaat er geen post meer he. :P
disclaimer
pi_192942419
M. ontvangt al post! Telt dat? :+

Man heeft trouwens wel al een naam die hij heel leuk vindt. Ik vind het ook wel een leuke naam, maar ik kan het mij nog niet voorstellen bij een volwassen man if that makes sense :+ Niet dat ik mijn baby uberhaupt al kan voorstellen als volwassen man :')
  Moderator maandag 4 mei 2020 @ 15:22:16 #264
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_192942432
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 15:20 schreef Miezziej het volgende:
M. ontvangt al post! Telt dat? :+

Man heeft trouwens wel al een naam die hij heel leuk vindt. Ik vind het ook wel een leuke naam, maar ik kan het mij nog niet voorstellen bij een volwassen man if that makes sense :+ Niet dat ik mijn baby uberhaupt al kan voorstellen als volwassen man :')
Ik heb dat vooral andersom. Mijn neef heeft zijn zoon H.ein genoemd, ik zie dan echt geen baby voor me _O-

Wij zijn ook team 4 letters! En 2 kanshebbers met 5 letters, maar verder is alles 4 :Y
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_192942596
Zou leuk zijn als we straks allemaal eindigen met dezelfde naam voor onze kinderen :7
pi_192943110
Ah bedankt iedereen voor het warme welkom!! :)

Ik woon in de VS met mijn vriend, en ik denk dat dat een van de redenen is dat we het al vrij snel eens waren over een naam. Ik wilde een naam die per se in het Nederlands en Engels goed uit te spreken is, en dan vallen er echt al best veel namen af. Ik vind zelf Nederlandse namen wel echt leuk (ik heb zelf ook echt een oer-hollandse naam) en mijn vriend stond ook niet negatief tegenover een Nederlandse naam, maar het merendeel daarvan is in het Engels gewoon niet goed uit te spreken. En een typisch Engelse naam wilde ik ook niet, want ze is natuurlijk wel gewoon half Nederlands. Moeilijk, moeilijk allemaal, maar we zijn er dus uit :')

Vind het trouwens wel erg grappig hier dat wanneer mensen vragen of je een jongetje of een meisje krijgt en je zegt wat het wordt, er direct gevraagd wordt hoe ze gaat heten! Wordt hier totaal nooit een geheim van gemaakt, over het algemeen weet iedereen dat al. Al onze vrienden en familie weten dus eigenlijk ook al hoe de kleine gaat heten, haha.
  maandag 4 mei 2020 @ 16:07:28 #267
149959 SQ
snelle trees
pi_192943140
Nou dan kun je het hier ook wel delen toch? O-)
disclaimer
pi_192943159
Haha dat is waar! Het wordt Yara.
pi_192943182
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 16:05 schreef Smart_ass het volgende:
Ah bedankt iedereen voor het warme welkom!! :)

Ik woon in de VS met mijn vriend, en ik denk dat dat een van de redenen is dat we het al vrij snel eens waren over een naam. Ik wilde een naam die per se in het Nederlands en Engels goed uit te spreken is, en dan vallen er echt al best veel namen af. Ik vind zelf Nederlandse namen wel echt leuk (ik heb zelf ook echt een oer-hollandse naam) en mijn vriend stond ook niet negatief tegenover een Nederlandse naam, maar het merendeel daarvan is in het Engels gewoon niet goed uit te spreken. En een typisch Engelse naam wilde ik ook niet, want ze is natuurlijk wel gewoon half Nederlands. Moeilijk, moeilijk allemaal, maar we zijn er dus uit :')

Vind het trouwens wel erg grappig hier dat wanneer mensen vragen of je een jongetje of een meisje krijgt en je zegt wat het wordt, er direct gevraagd wordt hoe ze gaat heten! Wordt hier totaal nooit een geheim van gemaakt, over het algemeen weet iedereen dat al. Al onze vrienden en familie weten dus eigenlijk ook al hoe de kleine gaat heten, haha.
De dochter van mijn collega die in Gran Canaria woont had ook al halverwege de zwangerschap de naam wereldkundig gemaakt. Schijnt daar gebruikelijk te zijn.
  maandag 4 mei 2020 @ 16:09:58 #270
149959 SQ
snelle trees
pi_192943185
Zo heet mijn nichtje! Leuk!
disclaimer
  maandag 4 mei 2020 @ 16:12:08 #271
149959 SQ
snelle trees
pi_192943220
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 16:09 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

De dochter van mijn collega die in Gran Canaria woont had ook al halverwege de zwangerschap de naam wereldkundig gemaakt. Schijnt daar gebruikelijk te zijn.
Turken doen het vaak ook ja. In elke cultuur weer anders.

Zuid-Europeanen maken bijvoorbeeld ook vaak hun zwangerschap al direct met natte test al wereldkundig terwijl wij allemaal een bepaalde termijn afwachten omdat het in onze cultuur niet gebruikelijk is om verdriet openlijk te delen.
disclaimer
pi_192943315
quote:
1s.gif Op maandag 4 mei 2020 16:09 schreef SQ het volgende:
Zo heet mijn nichtje! Leuk!
Dankje! Het ging tussen Yara en Ella, uiteindelijk voor Yara gekozen. Mocht een eventuele tweede een meisje zijn, dan wordt het dus denk ik Ella, tenzij we tegen die tijd weer een andere naam hebben bedacht. Staat ook mooi bij elkaar vind ik.

(off topic: wat een mooi huis en leuke website heb je!!)
  maandag 4 mei 2020 @ 16:19:25 #273
149959 SQ
snelle trees
pi_192943356
Ella is lang mijn topfavoriet geweest maar mijn man wilde er niet aan :D

En thanks. Website is hopeloos verouderd, we houden ons k&w topic stukken beter bij :')
disclaimer
  maandag 4 mei 2020 @ 16:38:23 #274
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_192943713
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 14:18 schreef Miezziej het volgende:
En mijn man zijn achternaam is zo achterlijk lang dat het anders niet op de examenbladen past straks :')
Nu wil ik graag weten hoeveel letters en/of lettergrepen oO< .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_192943753
quote:
1s.gif Op maandag 4 mei 2020 09:05 schreef SQ het volgende:Moet er ook nog eens twee bedenken dit keer :')
Ik heb hier overheen gelezen denk ik! Krijg je een tweeling?

Zal het k&w topic eens bekijken dan ;)
  maandag 4 mei 2020 @ 16:49:21 #276
149959 SQ
snelle trees
pi_192943950
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 16:40 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Ik heb hier overheen gelezen denk ik! Krijg je een tweeling?

Zal het k&w topic eens bekijken dan ;)
Nee hoor, maar we willen bij deze het geslacht niet weten ;)

Heb al een dochter en een zoon en nu gaan we voor de kindersurprise :D
disclaimer
  maandag 4 mei 2020 @ 16:56:36 #277
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192944064
quote:
1s.gif Op maandag 4 mei 2020 16:49 schreef SQ het volgende:

[..]

Nee hoor, maar we willen bij deze het geslacht niet weten ;)

Heb al een dochter en een zoon en nu gaan we voor de kindersurprise :D
Haha, leuk O+
Resistance is futile.
pi_192944080
quote:
1s.gif Op maandag 4 mei 2020 16:49 schreef SQ het volgende:

[..]

Nee hoor, maar we willen bij deze het geslacht niet weten ;)

Heb al een dochter en een zoon en nu gaan we voor de kindersurprise :D
Voordeel is dat deze surprise al helemaal in elkaar zit. Er zitten soms dingen in, mijn brein krijgt daar een error van :')
  Moderator maandag 4 mei 2020 @ 16:59:48 #279
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_192944108
Dat Kinder is een leuke app! Is dus net als tinder maar dan voor kinderen. Beiden swipe je naar links of rechts en de matches komen dan op een lijstje. Zo hebben we bij meer leuke namen op de lijst staan _O-
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_192944135
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 16:59 schreef MaJo het volgende:
Dat Kinder is een leuke app! Is dus net als tinder maar dan voor kinderen. Beiden swipe je naar links of rechts en de matches komen dan op een lijstje. Zo hebben we bij meer leuke namen op de lijst staan _O-
Ik heb die gister ook gedownload :) Zitten leuke namen bij!
  maandag 4 mei 2020 @ 17:04:48 #281
149959 SQ
snelle trees
pi_192944187
Voor namen dan mag ik hopen, niet voor kinderen :+

Heb m ook gedownload, lets see!
disclaimer
pi_192944369
quote:
1s.gif Op maandag 4 mei 2020 16:49 schreef SQ het volgende:

[..]

Nee hoor, maar we willen bij deze het geslacht niet weten ;)

Heb al een dochter en een zoon en nu gaan we voor de kindersurprise :D
Super leuk gezegd. Daar kan ik wel om lachen. Zelfs met de prutdag die ik heb.
Ik heb enorm veel problemen met drinken. Ik word overal enorm misselijk en beroerd van.
Tenminste ik heb natuurlijk niet alles geprobeerd.
pi_192944548
quote:
1s.gif Op maandag 4 mei 2020 16:49 schreef SQ het volgende:

[..]

Nee hoor, maar we willen bij deze het geslacht niet weten ;)


Heb al een dochter en een zoon en nu gaan we voor de kindersurprise :D
Ahh heel leuk inderdaad!
pi_192945813
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 16:38 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Nu wil ik graag weten hoeveel letters en/of lettergrepen oO< .
Even tellen :+
14 letters, 3 lettergrepen denk ik, of 4 :? Qua schrijven zou ik zeggen 4 maar qua uitspraak 3. Mijn Vietnamees is zeer goed jullie merken het :D
pi_192947176
quote:
1s.gif Op maandag 4 mei 2020 15:08 schreef SQ het volgende:
Tegen de tijd dat onze kinderen post gaan ontvangen bestaat er geen post meer he. :P
Waarschijnlijk geen fysieke post meer, maar digitaal wel!
Ik vind J. Jansen ook minder mooi dan J.A. Jansen of J.M. ofzo. Geen idee waarom, maar ik wil twee voorletters. :9

quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 15:20 schreef Miezziej het volgende:
M. ontvangt al post! Telt dat? :+

Man heeft trouwens wel al een naam die hij heel leuk vindt. Ik vind het ook wel een leuke naam, maar ik kan het mij nog niet voorstellen bij een volwassen man if that makes sense :+ Niet dat ik mijn baby uberhaupt al kan voorstellen als volwassen man :')
Fancy kind! :D

Haha, herkenbaar. Sommige namen zijn inderdaad best leuk voor een kind, of voor een volwassene, maar het andere.... :s)

quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 15:22 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ik heb dat vooral andersom. Mijn neef heeft zijn zoon H.ein genoemd, ik zie dan echt geen baby voor me _O-

Wij zijn ook team 4 letters! En 2 kanshebbers met 5 letters, maar verder is alles 4 :Y
Kort maar krachtig is wel van deze tijd hé. *) Zou grappig zijn als we dan tóch met een lange naam aankomen. :9

quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 15:34 schreef Miezziej het volgende:
Zou leuk zijn als we straks allemaal eindigen met dezelfde naam voor onze kinderen :7
Zou ik stiekem vreselijk vinden. :@ :+
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 16:59 schreef MaJo het volgende:
Dat Kinder is een leuke app! Is dus net als tinder maar dan voor kinderen. Beiden swipe je naar links of rechts en de matches komen dan op een lijstje. Zo hebben we bij meer leuke namen op de lijst staan _O-
Wel jammer dat je alleen Nederlandse namen krijgt...

Of ja, of 4-5 euro betalen voor alle andere namen.. Kan natuurlijk ook.

Met de eerste gebruikten we de 'Zwitsal baby-namen'-app, maar die konden we niet reseten.

Kinder gaan we nu maar gebruiken!

--

Hier is trouwens vandaag een naam afgevallen. In de afgelopen maand zijn er twee meisjes geboren die dezelfde naam hebben gekregen, één letter verschil. Drie in dezelfde klas gaan we maar niet doen. :9
pi_192947474
Oh, moet je nu betalen voor Kinder? Dat is jammer. Twee jaar geleden was het nog gratis. Menig Scandinavische naam geswipet *)
  Moderator maandag 4 mei 2020 @ 20:10:40 #287
382129 crew  Donna
pi_192947622
Yara is een mooie naam!

Mijn broer heeft een zoon in Canada en ik wist de naam ook al van te voren. Ze hadden eerst een andere naam (Jesper), maar dat zou daar Djesper worden en dat vonden ze niks. Ergens ook wel leuk om dat naam proces mee te maken haha.
Mijn ouders wilden het toen niet weten trouwens. Dan was de verrassing er af.
  maandag 4 mei 2020 @ 20:38:35 #288
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_192948278
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 20:05 schreef lunapuella het volgende:
Oh, moet je nu betalen voor Kinder? Dat is jammer. Twee jaar geleden was het nog gratis. Menig Scandinavische naam geswipet *)
Alleen Nederlandse namen zijn gratis, voor de rest moet je per taal ¤1,- betalen. Zelfs voor het Fries. :')

Bij U. hadden we de naam ook al gedeeld. :)
Protège moi de mes désirs.
  Moderator maandag 4 mei 2020 @ 21:18:02 #289
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_192949243
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 16:05 schreef Smart_ass het volgende:
Ah bedankt iedereen voor het warme welkom!! :)

Ik woon in de VS met mijn vriend, en ik denk dat dat een van de redenen is dat we het al vrij snel eens waren over een naam. Ik wilde een naam die per se in het Nederlands en Engels goed uit te spreken is, en dan vallen er echt al best veel namen af. Ik vind zelf Nederlandse namen wel echt leuk (ik heb zelf ook echt een oer-hollandse naam) en mijn vriend stond ook niet negatief tegenover een Nederlandse naam, maar het merendeel daarvan is in het Engels gewoon niet goed uit te spreken. En een typisch Engelse naam wilde ik ook niet, want ze is natuurlijk wel gewoon half Nederlands. Moeilijk, moeilijk allemaal, maar we zijn er dus uit :')

Vind het trouwens wel erg grappig hier dat wanneer mensen vragen of je een jongetje of een meisje krijgt en je zegt wat het wordt, er direct gevraagd wordt hoe ze gaat heten! Wordt hier totaal nooit een geheim van gemaakt, over het algemeen weet iedereen dat al. Al onze vrienden en familie weten dus eigenlijk ook al hoe de kleine gaat heten, haha.
Leuk dat je in de VS woont! Waar ongeveer? Mag ook per PM ;) Mijn man en ik hebben plannen om (ooit) naar de VS te emigreren dus voor ons is het ook wel belangrijk dat de naam ook in het Engels goed uitgesproken kan worden.

quote:
17s.gif Op maandag 4 mei 2020 16:16 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Dankje! Het ging tussen Yara en Ella, uiteindelijk voor Yara gekozen. Mocht een eventuele tweede een meisje zijn, dan wordt het dus denk ik Ella, tenzij we tegen die tijd weer een andere naam hebben bedacht. Staat ook mooi bij elkaar vind ik.

(off topic: wat een mooi huis en leuke website heb je!!)
Yara is een leuke naam O+ Ella vind ik ook heel mooi maar zo heet de dochter van een van mijn beste vriendinnen al :)
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_192950680
Oh dat is geen geheim hoor! We wonen in Atlanta (of nja, buitenwijk van, dus zo'n halfuurtje rijden). En wat leuk dat jullie ook deze richting in willen komen (ooit)! Mocht je vragen hebben ergens over kun je me altijd een berichtje sturen :).

En wat dat betreft heb ik denk ik het voordeel dat ik de eerste ben van mijn vriendinnen die zwanger is, dus ik heb de eerste keuze uit namen, haha! Maargoed, de meeste namen die we gezamenlijk leuk vinden zijn echt Nederlandse namen, dus dat is het toch niet geworden.
  dinsdag 5 mei 2020 @ 06:31:03 #291
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_192953606
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 22:26 schreef Smart_ass het volgende:
Oh dat is geen geheim hoor! We wonen in Atlanta (of nja, buitenwijk van, dus zo'n halfuurtje rijden). En wat leuk dat jullie ook deze richting in willen komen (ooit)! Mocht je vragen hebben ergens over kun je me altijd een berichtje sturen :).

En wat dat betreft heb ik denk ik het voordeel dat ik de eerste ben van mijn vriendinnen die zwanger is, dus ik heb de eerste keuze uit namen, haha! Maargoed, de meeste namen die we gezamenlijk leuk vinden zijn echt Nederlandse namen, dus dat is het toch niet geworden.
Wat leuk! Onze kinderen zijn op Guam geboren en hebben mede daarom ook namen die zowel in het Nederlands als in het Engels uitgesproken kunnen worden. Maar verder zijn ze allebei nog met een naam vernoemd naar familieleden en hebben ze een naam die op Guam veel voorkomt (voor de een daadwerkelijk in het Chamorro, en voor de andere Hawaiiaans).

Eigenlijk had ik jongste naar mijn beide opa’s willen vernoemen, die bijna hetzelfde heetten. Helaas maakte dat samen met onze achternaam de naam van een vroegere Amerikaanse president, en dat leek me niet zo heel geschikt ;)
pi_192958620
Ohh dat is ook leuk zeg!! Guam; wat bijzonder. Komt een van jullie daar ook echt vandaan, of alleen gewoond? Mijn vriend is Nigeriaans, dus als tweede naam heeft ze een Nigeriaanse naam. En dan inclusief zijn achternaam, dus als je straks het geboortekaartje ziet is er weinig Nederlands aan te herkennen haha! :’)

Hmm, misschien had het er nog aan gelegen welke president? Haha. Ik vond Lincoln altijd een leuke jongensnaam als voornaam, maar toch ook weer echt te Amerikaans voor ons en idd misschien wat teveel een politieke insteek.
  Moderator dinsdag 5 mei 2020 @ 17:19:40 #293
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_192959852
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 22:26 schreef Smart_ass het volgende:
Oh dat is geen geheim hoor! We wonen in Atlanta (of nja, buitenwijk van, dus zo'n halfuurtje rijden). En wat leuk dat jullie ook deze richting in willen komen (ooit)! Mocht je vragen hebben ergens over kun je me altijd een berichtje sturen :).

En wat dat betreft heb ik denk ik het voordeel dat ik de eerste ben van mijn vriendinnen die zwanger is, dus ik heb de eerste keuze uit namen, haha! Maargoed, de meeste namen die we gezamenlijk leuk vinden zijn echt Nederlandse namen, dus dat is het toch niet geworden.
Cool! Hoe ben je in de VS beland? Wij zitten nu te wachten op de uitslag van de green card lottery waar we aan mee hebben gedaan. De uitslag zou vandaag zijn maar vanwege corona is dit verplaatst naar 6 juni. Ik heb waarschijnlijk later wel meer vragen, als het überhaupt door gaat ;)

Ik was net de was aan het ophangen en nu heb ik buik- en rugpijn -O- Ik vind dit een beetje overdreven met 15 weken :{w
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  dinsdag 5 mei 2020 @ 17:22:03 #294
149959 SQ
snelle trees
pi_192959884
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 17:19 schreef MaJo het volgende:

[..]

Cool! Hoe ben je in de VS beland? Wij zitten nu te wachten op de uitslag van de green card lottery waar we aan mee hebben gedaan. De uitslag zou vandaag zijn maar vanwege corona is dit verplaatst naar 6 juni. Ik heb waarschijnlijk later wel meer vragen, als het überhaupt door gaat ;)

Ik was net de was aan het ophangen en nu heb ik buik- en rugpijn -O- Ik vind dit een beetje overdreven met 15 weken :{w
Je hebt er zo lang op moeten wachten, je krijgt nu ook gewoon het platinum pluspakket :D ;) :*
disclaimer
  Moderator dinsdag 5 mei 2020 @ 17:25:55 #295
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_192959930
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 17:22 schreef SQ het volgende:

[..]

Je hebt er zo lang op moeten wachten, je krijgt nu ook gewoon het platinum pluspakket :D ;) :*
Ik had juist gehoopt dat ik daarmee alle kwalen had afgekocht :')
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_192960299
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 17:19 schreef MaJo het volgende:

[..]

Cool! Hoe ben je in de VS beland? Wij zitten nu te wachten op de uitslag van de green card lottery waar we aan mee hebben gedaan. De uitslag zou vandaag zijn maar vanwege corona is dit verplaatst naar 6 juni. Ik heb waarschijnlijk later wel meer vragen, als het überhaupt door gaat ;)

Ik was net de was aan het ophangen en nu heb ik buik- en rugpijn -O- Ik vind dit een beetje overdreven met 15 weken :{w
Ik heb de DV2015 gewonnen! Dus ik weet wel het een en ander van de procedure af, ook al is het wel een aantal jaar geleden ondertussen. Fingers crossed dus dat je/jullie bij de geselecteerden zit/zitten! Ben benieuwd hoe ze dat allemaal voor elkaar gaan boksen aangezien ze ook nog verder moeten met de interviews van DV2020..

Ohh das vervelend! Ik heb soms rugpijn als ik aan het afwassen ben.. :{

(Oke even heel erg offtopic, maar het is dus jaren geleden dat ik actief was op fok en ik weet alle emoticon snelcodes ondertussen niet meer uit mijn hoofd, maar bij het posten kan ik nergens een overzicht vinden van alle emoticons.. is dat iets in mijn instellingen? Bij fotoboek zie ik ze bijvoorbeeld wel.)
pi_192960839
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 17:57 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Ik heb de DV2015 gewonnen! Dus ik weet wel het een en ander van de procedure af, ook al is het wel een aantal jaar geleden ondertussen. Fingers crossed dus dat je/jullie bij de geselecteerden zit/zitten! Ben benieuwd hoe ze dat allemaal voor elkaar gaan boksen aangezien ze ook nog verder moeten met de interviews van DV2020..

Ohh das vervelend! Ik heb soms rugpijn als ik aan het afwassen ben.. :{

(Oke even heel erg offtopic, maar het is dus jaren geleden dat ik actief was op fok en ik weet alle emoticon snelcodes ondertussen niet meer uit mijn hoofd, maar bij het posten kan ik nergens een overzicht vinden van alle emoticons.. is dat iets in mijn instellingen? Bij fotoboek zie ik ze bijvoorbeeld wel.)
Bij instellingen kun je aanzetten dat je de emoticons ziet bij het invoerveld.
pi_192960871
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 16:09 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

De dochter van mijn collega die in Gran Canaria woont had ook al halverwege de zwangerschap de naam wereldkundig gemaakt. Schijnt daar gebruikelijk te zijn.
Ik had dan weer een Belgische collega die zich verbaasde over hoe open wij Nederlanders over onze politieke voorkeur spreken :P

wij verwachten onze eerste begin augustus, trouwens, vandaar dat ik hier voorbijwaai :P
-
pi_192960878
Mijn buik moet ff gaan groeien want die kleine heeft momenteel echt geen ruimte meer.. elke keer als ze zich beweegt doet het gewoon echt pijn. :X
pi_192960904
Ai, dat is vervelend!
pi_192960908
Ik gooi hem gelijk maar dicht..
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')