abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 22 april 2020 @ 15:45:03 #276
131800 Tarado
capô de fusca
pi_192752269
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 15:41 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

HET IS TOEN OOK VOORAF BESPROKEN GVD GVD

Even een meltdown. Man man man.
maar carnaval vier je in kleine groepjes
pi_192752272
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 15:44 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Complete nonsens. Echt complete nonsens.

Maar blijf maar in dat fabeltje geloven. Onderzoek over een jaar zal je sprookje compleet vernietigen (en daarmee ook het gekozen beleid in die periode).
Het maakt geen fuck meer uit wat er toen wel of niet gebeurde. Het gaat erom hoe je nu, in het heden, verdere stappen neemt. Je hebt er geen ene reet aan om nu maar te zeggen " ik zei het toch... bleee.."
pi_192752283
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 15:45 schreef Themeparktommy het volgende:

[..]

Het maakt geen fuck meer uit wat er toen wel of niet gebeurde. Het gaat erom hoe je nu, in het heden, verdere stappen neemt. Je hebt er geen ene reet aan om nu maar te zeggen " ik zei het toch... bleee.."
:')

Echt, hoe kan een normaal weldenkend mens zo'n instelling hebben :'). Je zult ALTIJD kritisch naar je acties moeten kijken uit het verleden, anders leer je er niet van. Of wil jij een volgende corona crisis op dezelfde manier in gaan?
  woensdag 22 april 2020 @ 15:46:44 #279
131800 Tarado
capô de fusca
pi_192752290
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 15:45 schreef Themeparktommy het volgende:

[..]

natuurlijk maakt dat wel uit al is het maar om te voorkomen dat het weer gebeurt
pi_192752291
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 15:43 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Lijkt me ook onwaarschijnlijk. Maar wat meer uitkijken had zeker wel gekund, als ik het me goed kan herinneren dook het vlak voor carnaval al vlak over de grens op. Het is iig niet zo dat helemaal niemand het al zag aankomen.
Tja, het lijkt me allemaal uitstel van executie. Het virus buiten de grenzen houden was sowieso nooit gelukt. De aard van het virus is nou eenmaal dat het onder de radar naar binnen kan sluipen.

Dus tenzij je je land potdicht kan doen, dus letterlijk niemand in en uit kan laten kom je aan de beurt.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_192752301
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 15:44 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Complete nonsens. Echt complete nonsens.

Maar blijf maar in dat fabeltje geloven. Onderzoek over een jaar zal je sprookje compleet vernietigen (en daarmee ook het gekozen beleid in die periode).
Onbegrijpelijk dat de hele wereld niet op 1 januari, of vooruit 1 februari, al op totale lockdown ging.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_192752308
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 15:47 schreef Montagui het volgende:

[..]

Onbegrijpelijk dat de hele wereld niet op 1 januari, of vooruit 1 februari, al op totale lockdown ging.
Ah, we trekken het weer in het bizarre om een discussie compleet overbodig te maken.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 22 april 2020 @ 15:47:58 #283
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_192752309
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 15:46 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Tja, het lijkt me allemaal uitstel van executie. Het virus buiten de grenzen houden was sowieso nooit gelukt. De aard van het virus is nou eenmaal dat het onder de radar naar binnen kan sluipen.

Dus tenzij je je land potdicht kan doen, dus letterlijk niemand in en uit kan laten kom je aan de beurt.
Uitstel van executie had natuurlijk in dit geval wel betere voorbereiding betekend.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  woensdag 22 april 2020 @ 15:48:30 #284
131800 Tarado
capô de fusca
pi_192752317
quote:

[..]

blijft moeilijk inderdaad maar dat zowel regering als rivm laks zijn geweest valt niet te ontkennen
pi_192752320
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 15:38 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Wat vriendelijker mag ook wel, gewoon met argumenten komen en eventueel vragen wat mijn achterliggende gedachte is is niks mis mee. Ik zeg het niet uit egoïsme, voor mijn leven maakt het zo goed als geen drol uit.

Op dit moment is 50% van de beschikbare IC capaciteit bezet, en zo'n 90% van de gebruikelijke capaciteit. Nu neemt dat ook nog eens razendsnel af. Met andere woorden: als we nu naar n=1 maatregelen gaan, dan neemt het aantal patiënten nog steeds een volle week af naar beheersbare waarden en zal dat vanaf daar constant blijven. Met de huidige maatregelen wordt de capaciteit niet meer optimaal benut vanaf begin mei.
Maar je lijkt de druk op de zorg enorm te bagatelliseren, omdat er een heel klein beetje lucht is moeten maar meteen weer allerlei maatregelen terug worden gedraaid. Sowieso is het raar om te zeggen dat alle maatregelen zwaar overdreven waren in een tijd dat de IC's met 100 patiënten per dag toenamen.

Je zit nog met heel veel zorg dat uitgesteld is, personeel dat al 1,5 maand lang op hun tenen loopt en nog steeds met veel te veel patiënten op de IC dan wat gebruikelijk is. Dan is het toch heel logisch dat je enorm moet uitkijken met wat je nu wilt terugdraaien qua maatregelen. Daar is toch niets "overdreven" aan?
pi_192752322
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 15:38 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Dat is gewoon hele handelsmerk van Nattekat. Met hem kan je nauwelijks een discussie voeren omdat hij altijd bij zijn standpunt zal blijven.
Dat is bij 99% van de users in dit topic het geval. Verdedigen van je eigen mening; ik heb maar weinig ''oooooh, ik zat helemaal fout'' posts gelezen hier.
pi_192752323
Een ieder gaat bloeien. Welkom recessie. Kwaliteit zorg langere termijn zal ook klappen krijgen.

Het kabinet presenteerde vandaag een 16-delig keuzemenu, waar ambtenaren bijna een heel jaar aan hebben gewerkt. Het vuistdikke pakket zit vol met radicale en minder radicale beleidsopties, zoals de volledige afschaffing van de hypotheekrenteaftrek, het afschaffen van de dagbesteding in de langdurige zorg of het invoeren van een wettelijk minimumúúrloon (als aanvulling op het minimumloon).

bron Ad.nl
pi_192752328
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 15:46 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

:')

Echt, hoe kan een normaal weldenkend mens zo'n instelling hebben :'). Je zult ALTIJD kritisch naar je acties moeten kijken uit het verleden, anders leer je er niet van. Of wil jij een volgende corona crisis op dezelfde manier in gaan?
Tuurlijk.. maar wat wil je nu doen dan? Horen dat het allemaal anders moest.. en dan? Op dat moment was er een andere mening dan nu. Dat zegt helemaal niet dat je niet moet evalueren. Maar je gaat ook niet zeggen na 10 jaar huwelijk dat je toch maar niet voor die vrouw had moeten gaan... dát is echt onzin. Wat je wel kan doen, is in het vervolg een vrouw uitzoeken die beter bij je past die bij je nieuwe voorkeuren hoort.
  woensdag 22 april 2020 @ 15:49:18 #289
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_192752330
quote:
Dat is zelfs in Noord-Korea en op een heleboel eilanden niet gelukt.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_192752333
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 15:47 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Uitstel van executie had natuurlijk in dit geval wel betere voorbereiding betekend.
Iets misschien, maar de beleidsmakers gingen er nog steeds van uit dat het te containen zou zijn. Dus er zou waarschijnlijk bar weinig gedaan worden.

Dat zijn wel echt lessen voor de toekomst.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_192752339
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 15:46 schreef Tarado het volgende:

[..]

natuurlijk maakt dat wel uit al is het maar om te voorkomen dat het weer gebeurt
Leren van de fouten in het verleden zodat we die in de toekomst niet meer maken is een uitstekende instelling.

Zoeken naar een zondebok daarentegen (je moet toch iemand de schuld kunnen geven??) vind ik in deze misplaatst.
  woensdag 22 april 2020 @ 15:49:53 #292
62913 Blik
The one and Only!
pi_192752340
Weer die onzin omtrent carnaval, manmanman
pi_192752355
Wat als dit dat, constant achteruitkijkspiegel.
De verrekijker staat de verkeerde kant op, op dit moment.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 22 april 2020 @ 15:51:28 #294
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_192752358
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 15:48 schreef Simmertje het volgende:

[..]

Maar je lijkt de druk op de zorg enorm te bagatelliseren, omdat er een heel klein beetje lucht is moeten maar meteen weer allerlei maatregelen terug worden gedraaid. Sowieso is het raar om te zeggen dat alle maatregelen zwaar overdreven waren in een tijd dat de IC's met 100 patiënten per dag toenamen.

Je zit nog met heel veel zorg dat uitgesteld is, personeel dat al 1,5 maand lang op hun tenen loopt en nog steeds met veel te veel patiënten op de IC dan wat gebruikelijk is. Dan is het toch heel logisch dat je enorm moet uitkijken met wat je nu wilt terugdraaien qua maatregelen. Daar is toch niets "overdreven" aan?
Ik bepleit er ook niet voor om het weer lekker te vullen, maar zoals ik hierboven al zei zullen de huidige maatregelen ertoe leiden dat de zorg vanaf pakweg begin mei compleet ontlast zijn en dit ook zal blijven tot 20 mei. Dan heb je dus feitelijk 2-3 weken weggegooid. Te strenge maatregelen werken averechts, zoals Azië nu laat zien.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_192752359
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 15:49 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Niemand had in die periode het land potdicht willen doen. Echt niemand. Het is een hele rare discussie techniek om als alternatief op mijn post dan maar alles 'potdicht' te willen doen. Je had alleen 1001 en andere dingen wel kunnen doen die de boel niet tegen hadden gehouden, maar wel vertraagt, waardoor de paniek op de zorg überhaupt niet nodig was, er mondkapjes hadden kunnen gekocht worden voor de verpleeghuizen, meer voorzorgsmaatregelen, meer testmateriaal kopen (wat we nu pas sinds twee weken hebben) zodat GGD zijn werk beter kan doen, ook qua contacten nalopen.

Als de boel wat langzamer was verlopen, had je echt mensen levens kunnen redden.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-04-2020 15:53:45 ]
pi_192752366
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 15:49 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Daarom, het lijkt niet realistisch gezien de aard van het virus. Dat kan zich gewoon onder de radar verspreiden. Had je iedereen op Schiphol kunnen temperaturen en dan was het nog steeds binnen gekomen.
pi_192752382
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 15:51 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Daarom, het lijkt niet realistisch gezien de aard van het virus. Dat kan zich gewoon onder de radar verspreiden. Had je iedereen op Schiphol kunnen temperaturen en dan was het nog steeds binnen gekomen.
Daarom zijn heel veel maatregelen mij betreft ook onzinnig.
Geen grote evenementen ok, kroegen dicht voor een tijdje ok.

Maar dat gehamer dat iedereen thuis moet blijven, omdat je anders Pietje in het bejaardentehuis kan besmetten. Het virus wandelt overal ongemerkt binnen.
pi_192752395
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 15:51 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Niemand had in die periode het land potdicht willen doen. Echt niemand. Het is een hele rare discussie techniek om als alternatief op mijn post dan maar alles 'potdicht' te willen doen. Je had alleen 1001 en andere dingen wel kunnen doen die de boel niet tegen hadden gehouden, maar wel vertraagt, waardoor de paniek op de zorg überhaupt niet nodig was, er mondkapjes hadden kunnen kocht worden voor de verpleeghuizen, meer voorzorgsmaatregelen, meer testmateriaal kopen (wat we nu pas sinds twee weken hebben) zodat GGD zijn werk beter kan doen, ook qua contacten nalopen.

Als de boel wat langzamer was verlopen, had je echt mensen levens kunnen redden.
Ik betwijfel echt of het veel verschil had gemaakt. De mondkapjes en testmateriaal waren toen ook al schaars goed.

Laat ik het zo zeggen: we hadden zelfs bij 2 weken eerder handelen ook nu gewoon in vrijwel dezelfde lockdown gezeten. Het leven was echt niet door gegaan zoals normaal.
  woensdag 22 april 2020 @ 15:54:45 #299
131800 Tarado
capô de fusca
pi_192752397
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 15:49 schreef Montagui het volgende:

[..]

Leren van de fouten in het verleden zodat we die in de toekomst niet meer maken is een uitstekende instelling.

Zoeken naar een zondebok daarentegen (je moet toch iemand de schuld kunnen geven??) vind ik in deze misplaatst.
dat zijn de Chinezen :)
pi_192752398
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 15:47 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Ah, we trekken het weer in het bizarre om een discussie compleet overbodig te maken.
Niet per se. Mijn vrouw heeft in januari abnormaal lang de griep gehad (zo'n 4 weken aardig ziek geweest), en ikzelf begin februari lichte corona-achtige klachten. Beide tot nu toe niet getest.

Dus tja, wie weet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')