Gelukkig bepaal jij dat nietquote:Op woensdag 22 april 2020 15:24 schreef hooibaal het volgende:
Acht gut. Die arme suikerspinnendraaiers. De kermis is wel echt het láátste waar we ons nu druk over te maken hebben.
Moet je wel de lineaire lijn gebruikenquote:Op woensdag 22 april 2020 15:25 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
De snelheid van verspreiding is al bijna vlak. Als je de spreiding kan stabiliseren tot een behapbaar niveau zonder de zorg te overbelasten is het gewoon goed beleid.
Zet hem eens op lineairquote:Op woensdag 22 april 2020 15:25 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
De snelheid van verspreiding is al bijna vlak.
Je kijkt naar total cases hè je ziet daar niet af hoeveel mensen herstellen in dezelfde periode van het virus, en die herstel beweging volgt ook later dus bij gelijke nieuwe cases zit je al snel aan de goede kant.quote:
Klopt. Dat doet de regering op advies van het OMT.quote:Op woensdag 22 april 2020 15:26 schreef harrievankempen het volgende:
[..]
Gelukkig bepaal jij dat niet
Ik vind het in het licht van deze crisis ook volkomen legitieme maatregelen (die uiteraard zo snel mogelijk weer losgelaten moeten worden) maar de principiële bezwaren zitten er goed in bij veel mensen blijkbaarquote:Op woensdag 22 april 2020 15:25 schreef ludovico het volgende:
[..]
Tjah, privacy, want dan weet de kapper in Rotterdam dat je uit Rotterdam komt... Ik vind dat niet zo boeiend. Het is geen data die opgeslagen wordt ergens of waardoor ze je kunnen tracken.
Nee, er waren meerdere geïsoleerde gevallen die in Italië waren geweest.quote:Op woensdag 22 april 2020 15:24 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dit zegt heel weinig als je niet weet hoeveel er besmet waren vóór carnaval. Misschien was er slechts één persoon besmet en zie je hoe snel dit opgelopen is in een paar dagen.
Het seizoen begint in april. Die mensen leven daar een half jaar naartoe. In de winter doen ze onderhoud aan hun attracties en hebben dan weinig tot geen inkomsten. Maar daar hoef jij je niet druk om te maken.quote:Op woensdag 22 april 2020 15:24 schreef hooibaal het volgende:
[..]
https://www.noordhollands(...)e&utm_medium=organic
Acht gut. Die arme suikerspinnendraaiers. De kermis is wel echt het láátste waar we ons nu druk over te maken hebben.
Ja, snap ik wel, word je straks niet geholpen omdat je geen pasje hebt.quote:Op woensdag 22 april 2020 15:28 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik vind het in het licht van deze crisis ook volkomen legitieme maatregelen (die uiteraard zo snel mogelijk weer losgelaten moeten worden) maar de principiële bezwaren zitten er goed in bij veel mensen blijkbaar
Hier in het ziekenhuis in Tilburg lijkt het erop dat er vóór carnaval al besmette medewerkers rondliepen. Die hadden klachten en zijn later positief getest.quote:Op woensdag 22 april 2020 15:28 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nee, er waren meerdere geïsoleerde gevallen die in Italië waren geweest.
lolquote:Op woensdag 22 april 2020 15:28 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Lineair zegt weinig, een virus beweegt langzaam.
Iemand snapt niet dat patiënten niet eeuwig op de IC blijven. Ik zeg ook niet dat we alles moeten opheffen, maar een n=1 is helemaal prima, dat is een constante toestroom. Nu zitten we daar ver onder.quote:Op woensdag 22 april 2020 15:22 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Iemand snapt niet hoe exponentiële groei werkt.
hoezo?quote:Op woensdag 22 april 2020 15:30 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Iemand snapt niet dat patiënten niet eeuwig op de IC blijven. Ik zeg ook niet dat we alles moeten opheffen, maar een n=1 is helemaal prima, dat is een constante toestroom. Nu zitten we daar ver onder.
Wat een bagger reactie van notabene een mod. De zorg heeft nog helemaal geen lucht gekregen, ze kunnen nu voorzichtig pas nadenken over heropenen van achterstallige zorg. Mensen met kanker die geen chemo konden krijgen en dat soort gevallen. Als we na carnaval niet die maatregelen hadden genomen dan hadden deze mensen misschien nog maanden geen zorg kunnen hebben. De reden dat -volgens jouw woorden- de zorg nu wat lucht heeft komt door de maatregelen die we genomen hebben. Wat een puur egoïsme zeg.quote:Op woensdag 22 april 2020 15:16 schreef Nattekat het volgende:
Maar even serieus, in de twee weken voor de eerste maatregelen was er carnaval, nog gewoon business as usual en waren grote groepen mensen samen
Dat alles heeft geleid tot een piek van pakweg 1500 IC bedden, laten we het verhogen maar 2000 als er niet al een beetje voorzichtig werd gedaan in Brabant. Het virus heeft dus 3 weken vrij zijn gang kunnen gaan vanaf een gigantisch feest in het hele zuiden voor de huidige IC capaciteit op zou zijn.
Er wordt echt verschrikkelijk overdreven. Nu de zorg lucht heeft gekregen kunnen we gaan afbouwen, niet maatregelen ongedaan maken die sowieso nooit genomen waren zonder maatschappelijke druk.
Eigenlijk echt van de zotte dat het niet afgeblazen is toen de puinhoop in Italië zichtbaar was geworden.quote:Op woensdag 22 april 2020 15:29 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Hier in het ziekenhuis in Tilburg lijkt het erop dat er vóór carnaval al besmette medewerkers rondliepen. Die hadden klachten en zijn later positief getest.
Niet weer deze discussie aubquote:Op woensdag 22 april 2020 15:31 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Eigenlijk echt van de zotte dat het niet afgeblazen is toen de puinhoop in Italië zichtbaar was geworden.
Het is de afwijking in snelheid van spreiding die interessant is, niet of je morgen 100 of 150 cases hebt.quote:
Welke discussie? Het mag toch wel inmiddels een feit heten dat carnaval niet door had moeten gaan?quote:
Daar gaat het niet om. Iedereen behalve wat luitjes hier zien dat de economie een harde klap krijgt. En er honderduizenden werklozen bijkomen.quote:Op woensdag 22 april 2020 14:42 schreef Tijn het volgende:
[..]
In mijn omgeving werkt iedereen gewoon door eigenlijk. Zo heeft iedereen wel een anecdote.
Was het maar zo'n feest. In het laatste grafiekje dat ik erover gezien heb zaten we in de buurt van de 0,9, en dat was op een moment dat mensen zich nog redelijk aan de maatregelen hielden.quote:
We hebben het hier (ik zie je hier nooit) gisteren nog uitvoerig over gehad: ten tijde van Carnaval waren er slechts enkele gevallen bekend in Europa en dan met name Italië. Toen Carnaval afgelasten in alle vormen die je maar kunt bedenken was totaal van de zotte geweest en had voor een enorm fiasco gezorgd.quote:Op woensdag 22 april 2020 15:33 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Welke discussie? Het mag toch wel inmiddels een feit heten dat carnaval niet door had moeten gaan?
Ben je al miljonair? Aangezien je alles van tevoren al weet?quote:Op woensdag 22 april 2020 15:33 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Welke discussie? Het mag toch wel inmiddels een feit heten dat carnaval niet door had moeten gaan?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |