quote:
Ik denk dat ontsmettingsmiddel ook dan erg nuttig is.quote:Op woensdag 22 april 2020 13:03 schreef Lafoy het volgende:
Grote kans dat de volgende ramp geen virus is maar een enorme overstroming of ander natuurgeweld, of desnoods een oorlog. Dan heb je weer niks aan je ontsmettingsmiddel
Drijft z'n voorraad blikgroeneten door de achtertuinquote:Op woensdag 22 april 2020 13:03 schreef Lafoy het volgende:
Grote kans dat de volgende ramp geen virus is maar een enorme overstroming of ander natuurgeweld, of desnoods een oorlog. Dan heb je weer niks aan je ontsmettingsmiddel
Zeker, maar volgens mij heeft TS daar weinig trek in.quote:Op woensdag 22 april 2020 13:15 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Klopt, maar zoals michaelscott al aangaf kan je beter fifo-en, dat is goedkoper en duurzamer.
Ik wissel eens per half jaar mijn doomsday-voorraad levensmiddelen en medicijnen met de normale voorraad. Lang niet alles is dan aan de datum natuurlijk maar het is wel handig om de doomsday-voorraad de langste houdbaarheidsdatum te laten hebben.quote:Op woensdag 22 april 2020 13:08 schreef MichaelScott het volgende:
In plaats van een voorraad die je om de paar jaar weg kan flikkeren, is het handiger om gewoon de producten te kopen die je normaal ook al gebruikt. Het is ook nog eens een stuk goedkoper dan het inslaan van een lading gevriesdroogd survivalvoer.
Dus als je per week 2 pakken rijst en 1 pak pasta gebruikt dat je dat dan geleidelijk x8 of x12 in huis haalt. Door fifo je voorraad te rouleren heb je dan altijd een voorraad in huis die nog minimaal een jaar goed is.
Startpunt zou dan zijn om gewoon eens een week of twee lang bij te houden welke producten en hoeveel je daarvan gebruikt. Dan kan je daarna eenvoudig uitrekenen hoeveel je van elk product op voorraad moet hebben.
Ja, toen had hij dus voor 2 dagen eten in huisquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |