Sociaal contact met welk excuus dan ook, is idd belangrijk en ja, veel mensen werken in de amusementssector.quote:Op woensdag 22 april 2020 00:21 schreef OProg het volgende:
Voor veel mensen heeft de horeca gewoon een enorm belangrijke functie. Er zitten hier een hoop mensen op zolder die het allemaal niet zo belangrijk vinden, ook een hoop mensen die hele dagen lang posten waarbij ik me dan af vraag wat de verdere bijdrage is aan de economie trouwens, maar goed, laat dat een andere discussie zijn.
Binnen no-time komt er weer het hele lulverhaal van 'wat een biertje wel niet kost', maar de horeca heeft voor heel veel mensen gewoon een enorm belangrijke ontladende functie.
Ik heb zelf goed contact met vrienden en werk dus ik - naast dat ik het competatief sporten enorm mis - kom nog wel op mijn pootjes terecht. Maar er is een enorme groep mensen voor wie een bezoek aan de kroeg om de hoek een enorme uitlaatklep is. Praten tegen de barman. Dat zijn mensen die na de scheiding even niet weten waar ze het zoeken moeten. Mensen die sociaal ergens wat onhandig zijn om echt heel erg contact en echte vrienden te maken maar daar een uitlaatklep hebben. Maar toch ook weer mensen zoals ik die in de stamkroeg even komen pijlen wat er in de wijk wel niet aan de hand is om het sociaal gevoel even te hebben.
Mijn oom - wel al op leeftijd trouwens trouwens - heeft als psycholoog jaren studie gedaan naar wat dit kost, oplevert en vooral wat de gevolgen zijn als dergelijke zaken wegvallen en wat werkeloosheid, crisis en failissement met mensen doet. Die vertelde me vorige week zich ernstig zorgen te maken dat er in becijjfering hier niemand over spreekt maar dat de gevolgen echt desastreus kunnen zijn op een echt enorme groep mensen op het niveau van levensverwachting, geweld en noem maar op. Zowel van de uitbatende als bezoekende kant.
Ik maak me dan zelf ook enorm druk om de andere kant. Een tak met 98.000 zelfstandigen en 423.000 werknemers met een groot aandeel in de totale economie waarvan ook een groot deel jong werkenden. De gevolgen zijn hier gewoon desastreus.
Maar goed, voor het totaal is dit wel een heel goed verhaal waarin dit ook deels meegenomen is:
https://kompanje.org/2020(...)tijdelijk-abnormaal/
Lees het net ja. Dat is ook redelijk ongekend in Nederland. Heftig. Hopelijk is de brand snel onder controle.quote:Op woensdag 22 april 2020 00:11 schreef Minimunt het volgende:
Heel Herkenbosch (4000 inwoners) wordt nu geëvacueerd door de branden. Vraag me af hoe ze dat doen in deze coronatijd en waar ze opgevangen kunnen worden.
Waarom zou een periode in afwachting van een testuitslag niet haalbaar zijn ?quote:Op woensdag 22 april 2020 00:35 schreef Elan het volgende:
Zo'n hotel klinkt leuk maar dat gaat natuurlijk nooit doorgang krijgen, en is bovendien niet haalbaar. Tenzij je gewapende bewakers voor de deur zet om te voorkomen dat ze nog even voor hun vlucht Amsterdam in gaan om de bloemetjes buiten te zetten.
Zal je zien dat dit echt zo'n rampjaar wordtquote:Op woensdag 22 april 2020 00:11 schreef Minimunt het volgende:
Heel Herkenbosch (4000 inwoners) wordt nu geëvacueerd door de branden. Vraag me af hoe ze dat doen in deze coronatijd en waar ze opgevangen kunnen worden.
Klopt, vooral de cafés. Restaurants hebben het ook zwaar, maar daar hebben sommige nog de uitweg van het afhalen en bezorgen. Dat zal niet voor iedereen een oplossing zijn, maar het kan de pijn wel verzachten.quote:Op woensdag 22 april 2020 01:04 schreef THEFXR het volgende:
nog even en er is geen Horeca meer om te openen
Het is nog erger. Taiwan waarschuwde al in december voor mens op mens overdracht. Taiwan releases December email to WHO showing unheeded warning about coronavirusquote:Op woensdag 22 april 2020 01:19 schreef polderturk het volgende:
De WHO heeft ons kapotgemaakt.
Als alle alarmbellen waren afgegaan, dan hadden we in ieder geval Carnaval kunnen verbieden, en een begin kunnen maken meg die 1,5 meter. We hadden alle vluchten van en naar China kunnen stoppen. Dan had ons duizenden doden gescheeld.
[ afbeelding ]
Haha, Taiwan daar praat men bij de WHO liever niet over:quote:Op woensdag 22 april 2020 01:27 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Het is nog erger. Taiwan waarschuwde al in december voor mens op mens overdracht. Taiwan releases December email to WHO showing unheeded warning about coronavirus
Naast "Forgive" Stuurde Tedros nog een aantal andere pareltjes de wereld in:quote:
twitter:
twitter:
Met zulke duidelijke visie gaan wij de crisis verslaan.twitter:
Allemaal achterafpraat, heb je niks aan nu. Ik ben ook nog gewoon naar een beurs gegaan op 8 maart en dacht dat het wel weer zou overwaaien. Er zijn over SARS en MERS wel vaker waarschuwingen geweest, als ook over de Q-koorts. Wie boeit dat nou als je het jezelf nauwelijks treft?quote:Op woensdag 22 april 2020 01:30 schreef maan_man het volgende:
[..]
Haha, Taiwan daar praat men bij de WHO liever niet over:
Selectieve quotes.quote:Op woensdag 22 april 2020 01:19 schreef polderturk het volgende:
De WHO heeft ons kapotgemaakt.
Als alle alarmbellen waren afgegaan, dan hadden we in ieder geval Carnaval kunnen verbieden, en een begin kunnen maken meg die 1,5 meter. We hadden alle vluchten van en naar China kunnen stoppen. Dan had ons duizenden doden gescheeld.
[ afbeelding ]
https://www.who.int/docs/(...)df?sfvrsn=429b143d_8quote:WHO’s assessment of the risk of this event has not changed since the last update (22 Jan): very high in China, high at the regional level and high at the global level.
Als alle alarmbellen waren afgegaan.quote:WHO warned of transmission risk in January, despite Trump claims
Notes to global health leaders on 10 and 11 January highlighted possible infection routes
The World Health Organization warned the US and other countries about the risk of human-to-human transmission of Covid-19 as early as 10 January, and urged precautions even though initial Chinese studies at that point had found no clear evidence of that route of infection.
Ja, prima maar dat is niet de kern van mijn bericht. Wij zijn allemaal gaan skiën, carnaval vieren of naar de sportclub gegaan. Wat ik zorgelijk vind, is dat er over een land, Taiwan, niet gesproken mag worden, omdat dit gevoelig ligt in China. Als jij zo op eieren loopt om China niet te kwetsen hoe zorgvuldig, onafhankelijk en goed kan jij je werk dan doen? Ik heb er mijn twijfels bij.quote:Op woensdag 22 april 2020 01:36 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Allemaal achterafpraat, heb je niks aan nu. Ik ben ook nog gewoon naar een beurs gegaan op 8 maart en dacht dat het wel weer zou overwaaien. Er zijn over SARS en MERS wel vaker waarschuwingen geweest, als ook over de Q-koorts. Wie boeit dat nou als je het jezelf nauwelijks treft?
Kom op zeg, heb jij je zorgen gemaakt over het overdreven mondkapjesgedrag in zowel Taiwan als China in de grote steden? Ja, zal wel om de luchtvervuiling zijn geweest, maar had jij een mondkapje gedragen als je zat te niezen en te snotteren hier in Nederland? Iedereen had je uitgelachen.quote:Op woensdag 22 april 2020 01:40 schreef maan_man het volgende:
[..]
Ja, prima maar dat is niet de kern van mijn bericht. Wij zijn allemaal gaan skiën, carnaval vieren of naar de sportclub gegaan. Wat ik zorgelijk vind, is dat er over een land, Taiwan, niet gesproken mag worden, omdat dit gevoelig ligt in China. Als jij zo op eieren loopt om China niet te kwetsen hoe zorgvuldig, onafhankelijk en goed kan jij je werk dan doen? Ik heb er mijn twijfels bij.
Heb jij überhaupt het film gekeken in mijn bericht dat jij hebt gequoot? Want wat jij schrijft is vast allemaal heel relevant, maar sluit op geen enkele manier aan bij mijn bericht?quote:Op woensdag 22 april 2020 01:43 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Kom op zeg, heb jij je zorgen gemaakt over het overdreven mondkapjesgedrag in zowel Taiwan als China in de grote steden? Ja, zal wel om de luchtvervuiling zijn geweest, maar had jij een mondkapje gedragen als je zat te niezen en te snotteren hier in Nederland? Iedereen had je uitgelachen.
Al eerder gezien, is een politieke kwestie, maar ga eens in op mijn reactie. Het gaat er om dat er al jaren angst is voor onbekende virussen in zowel China, Taiwan en Japan, vandaar de gewoonte om bij elke snot mondkapjes te dragen.quote:Op woensdag 22 april 2020 01:50 schreef maan_man het volgende:
[..]
Heb jij überhaupt het film gekeken in mijn bericht dat jij hebt gequoot? Want wat jij schrijft is vast allemaal heel relevant, maar sluit op geen enkele manier aan bij mijn bericht?
Keukenapparatuur wat geleased is. Kassa systeem, pinautomaat. Zitten vaak dure maandelijkse kosten aan.quote:Op dinsdag 21 april 2020 23:31 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar als je je loonkosten in ieder geval al vergoed krijgt lijkt me de huur de andere grote kostenpost, als je daarover afspraken kan maken met verhuurder of de eigenaar van je pand of de bank (en die hebben ook al steunmaatregelen op poten gezet) moet je het toch wel tot eind mei kunnen redden...
Pro-Taiwanese journalisten die proberen te scoren tijdens een pandemie, ook al brengen ze daarmee het werk van de WHO in gevaar, tja,...quote:Op woensdag 22 april 2020 01:40 schreef maan_man het volgende:
[..]
Ja, prima maar dat is niet de kern van mijn bericht. Wij zijn allemaal gaan skiën, carnaval vieren of naar de sportclub gegaan. Wat ik zorgelijk vind, is dat er over een land, Taiwan, niet gesproken mag worden, omdat dit gevoelig ligt in China. Als jij zo op eieren loopt om China niet te kwetsen hoe zorgvuldig, onafhankelijk en goed kan jij je werk dan doen? Ik heb er mijn twijfels bij.
Ik vind jouw reactie verre van interessant en ga er verder niet op in.quote:Op woensdag 22 april 2020 01:54 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Al eerder gezien, is een politieke kwestie, maar ga eens in op mijn reactie. Het gaat er om dat er al jaren angst is voor onbekende virussen in zowel China, Taiwan en Japan, vandaar de gewoonte om bij elke snot mondkapjes te dragen.
Geen enkele moeite mee, doeiquote:Op woensdag 22 april 2020 02:00 schreef maan_man het volgende:
[..]
Ik vind jouw reactie verre van interessant en ga er verder niet op in.
Tja, ik ben niet zo thuis in de bevoegdheden van de WHO, maar de paragraaf suggereert iets anders:quote:Op woensdag 22 april 2020 02:00 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
De WHO is afhankelijk van de vrijwillige medewerking van landen, één van de weinige internationale verplichtingen die landen hebben is het melden van gevallen van een aantal ziektes ("diseases of international concern" of iets dergelijks), maar ze zijn bvb niet verplicht om experts van de WHO toe te laten.
Niks meer om vanavond in te duiken, maar ik ben toch benieuwd wat die speciale bevoegdheden zouden zijn.quote:Ook zag de WHO af van speciale bevoegdheden om meer informatie te verzamelen dan de regering van een getroffen land verstrekt. Bevoegdheden die juist zijn ingesteld om herhaling van het verzwijgen van de sars-epidemie in 2003 door Beijing te voorkomen. Huang: ‘Desondanks koos WHO ervoor zich volledig te verlaten op Chinese overheidsinformatie en verloor daarmee geloofwaardigheid.’
Bron: https://www.volkskrant.nl(...)-domineren~bb4f82fd/.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |