abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 22 april 2020 @ 00:10:04 #76
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_192744964
quote:
10s.gif Op woensdag 22 april 2020 00:07 schreef Gehrman het volgende:
[ afbeelding ]

Haters gonna hate.
_O_
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  woensdag 22 april 2020 @ 00:10:52 #77
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192744972
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 00:09 schreef Elan het volgende:

[..]

Als KLM failliet gaat lever je daarmew een enorm bereik in.

Dat je vanaf Schiphol op zoveel landen kunt vliegen hebben we primair aan Schiphol te danken.
Voorlopig gaan we nergens meer naartoe.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_192744976
Heel Herkenbosch (4000 inwoners) wordt nu geëvacueerd door de branden. Vraag me af hoe ze dat doen in deze coronatijd en waar ze opgevangen kunnen worden.
  woensdag 22 april 2020 @ 00:11:17 #79
131800 Tarado
capô de fusca
pi_192744978
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 00:08 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Ging niet om een verdubbeling van zijn salaris, alleen het verhogen van de maximale bonus die hij de komende jaren toch niet gaat krijgen met de huidige resultaten. Was een half jaar geleden al op de agenda gezet.

Maar goed, nog steeds niet handig, had eerder van de agenda afgehaald moeten worden. Alleen hoe het in de media gebracht werd (alsof hij een dikke bonus zou krijgen) klopt helemaal niks van.
in normale omstandigheden natuurlijk wel anders hoef je het ook niet aan te passen :)
  woensdag 22 april 2020 @ 00:12:31 #80
131800 Tarado
capô de fusca
pi_192744994
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 00:09 schreef Elan het volgende:

[..]

Als KLM failliet gaat lever je daarmew een enorm bereik in.

Dat je vanaf Schiphol op zoveel landen kunt vliegen hebben we primair aan Schiphol te danken.
zullen anderen echt wel in die landingsrechten willen springen hoor, voordeel van een nationale maatschappij zijn vooral de rechtstreekse vluchten
pi_192745009
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 00:08 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Ging niet om een verdubbeling van zijn salaris, alleen het verhogen van de maximale bonus die hij de komende jaren toch niet gaat krijgen met de huidige resultaten. Was een half jaar geleden al op de agenda gezet.

Maar goed, nog steeds niet handig, had eerder van de agenda afgehaald moeten worden. Alleen hoe het in de media gebracht werd (alsof hij een dikke bonus zou krijgen) klopt helemaal niks van.
Ach kom, het is symboolpolitiek. Eigenlijk is het schandalig dat hij zoveel minder verdient dan z'n collega in een gelijkwaardige positie bij Air France. Wij zijn dol op nivellering.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_192745016
quote:
12s.gif Op woensdag 22 april 2020 00:10 schreef Vallon het volgende:

[..]

Voorlopig gaan we nergens meer naartoe.
Kwestie van screenen. Als ze nu in kantoren temperatuurscanners kunnen ophangen om bij binnenkomst te checken of mensen koorts hebben moet dat op vliegvelden toch ook wel te realiseren zijn voor iemand een vliegtuig betreedt..
blablablabla
pi_192745035
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 00:12 schreef Tarado het volgende:

[..]

zullen anderen echt wel in die landingsrechten willen springen hoor, voordeel van een nationale maatschappij zijn vooral de rechtstreekse vluchten
Dat laatste doel ik dan ook met name op. Dan lever je enorm bereik in.
blablablabla
  woensdag 22 april 2020 @ 00:16:14 #84
131800 Tarado
capô de fusca
pi_192745039
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2020 00:14 schreef Elan het volgende:

[..]

Kwestie van screenen. Als ze nu in kantoren temperatuurscanners kunnen ophangen om bij binnenkomst te checken of mensen koorts hebben moet dat op vliegvelden toch ook wel te realiseren zijn voor iemand een vliegtuig betreedt..
doen ze in HongKong al jaren (indien nodig), punt is dat het weinig zegt over de besmettelijkheid
pi_192745053
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 00:16 schreef Tarado het volgende:

[..]

doen ze in HongKong al jaren (indien nodig), punt is dat het weinig zegt over de besmettelijkheid
Is dat zo.
Dan zit onze minister president dus onzin te praten.
Want hij zei tijdens de persconferentie wederom specifiek dat als je koorts hebt blijf jij en je gezin thuis.
blablablabla
  woensdag 22 april 2020 @ 00:18:09 #86
131800 Tarado
capô de fusca
pi_192745060
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 00:15 schreef Elan het volgende:

[..]

Dat laatste doel ik dan ook met name op. Dan lever je enorm bereik in.
Air France was dat al een beetje aan het afbreken of iig proberen door vluchten via Parijs goedkoper te maken dan nonstop naar eindbestemming
  woensdag 22 april 2020 @ 00:21:05 #87
14505 OProg
A Life in Music
pi_192745080
Voor veel mensen heeft de horeca gewoon een enorm belangrijke functie. Er zitten hier een hoop mensen op zolder die het allemaal niet zo belangrijk vinden, ook een hoop mensen die hele dagen lang posten waarbij ik me dan af vraag wat de verdere bijdrage is aan de economie trouwens, maar goed, laat dat een andere discussie zijn.

Binnen no-time komt er weer het hele lulverhaal van 'wat een biertje wel niet kost', maar de horeca heeft voor heel veel mensen gewoon een enorm belangrijke ontladende functie.

Ik heb zelf goed contact met vrienden en werk dus ik - naast dat ik het competatief sporten enorm mis - kom nog wel op mijn pootjes terecht. Maar er is een enorme groep mensen voor wie een bezoek aan de kroeg om de hoek een enorme uitlaatklep is. Praten tegen de barman. Dat zijn mensen die na de scheiding even niet weten waar ze het zoeken moeten. Mensen die sociaal ergens wat onhandig zijn om echt heel erg contact en echte vrienden te maken maar daar een uitlaatklep hebben. Maar toch ook weer mensen zoals ik die in de stamkroeg even komen pijlen wat er in de wijk wel niet aan de hand is om het sociaal gevoel even te hebben.

Mijn oom - wel al op leeftijd trouwens trouwens - heeft als psycholoog jaren studie gedaan naar wat dit kost, oplevert en vooral wat de gevolgen zijn als dergelijke zaken wegvallen en wat werkeloosheid, crisis en failissement met mensen doet. Die vertelde me vorige week zich ernstig zorgen te maken dat er in becijjfering hier niemand over spreekt maar dat de gevolgen echt desastreus kunnen zijn op een echt enorme groep mensen op het niveau van levensverwachting, geweld en noem maar op. Zowel van de uitbatende als bezoekende kant.

Ik maak me dan zelf ook enorm druk om de andere kant. Een tak met 98.000 zelfstandigen en 423.000 werknemers met een groot aandeel in de totale economie waarvan ook een groot deel jong werkenden. De gevolgen zijn hier gewoon desastreus. :{

Maar goed, voor het totaal is dit wel een heel goed verhaal waarin dit ook deels meegenomen is:
https://kompanje.org/2020(...)tijdelijk-abnormaal/

:{
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  woensdag 22 april 2020 @ 00:22:26 #88
131800 Tarado
capô de fusca
pi_192745089
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2020 00:17 schreef Elan het volgende:

[..]

Is dat zo.
Want hij zei tijdens de persconferentie wederom specifiek dat als je koorts hebt blijf jij en je gezin thuis.

[quote]Kan iemand zonder symptomen het nieuwe coronavirus (COVID-19) overdragen?
Het nieuwe coronavirus wordt overgedragen door hoesten en niezen. Via kleine druppeltjes komt het virus zo in de lucht. Als andere mensen die druppeltjes inademen, of bijvoorbeeld via de handen in de mond, neus of ogen krijgen, kunnen zij besmet raken met het virus. Hoe zieker iemand is, hoe meer hij hoest en/of niest en hoe meer virus hij kan verspreiden. Er zijn aanwijzingen dat iemand zonder symptomen besmettelijk kan zijn. Maar het is onduidelijk in hoeverre zij bijdragen aan de totale verspreiding van het virus. Onderzoek moet dit verder uitwijzen.
https://www.rivm.nl/coron(...)orkomen%20besmetting
pi_192745118
quote:
Tja helemaal waterdicht zal het niet zijn maar als je 90% kunt weren is het risico wellicht aanvaardbaar.

Maar dan moet het wel in die orde van grootte zijn, dat is dus nog niet duidelijk.
blablablabla
pi_192745119
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
pi_192745127
Door scholen open te gooien gaan er ook doden vallen de vraag is bij alles of het in verhouding staat tot de schade die anders oploopt. Ook voor de luchtvaartindustrie.
blablablabla
  woensdag 22 april 2020 @ 00:28:56 #92
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192745129
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2020 00:14 schreef Elan het volgende:

[..]

Dat nergens naartoe is nu en zo ja er gevlogen wordt, waar dan naartoe ?

Vwb scanners is dat onbetrouwbaar, hooguit een indicatie.
Zelf zie ik meer in testen, tijdens onderzoek daarvan, dagje in quarantaine in Schiphol Holiday Inn voordat je binnen of buiten mag. Ook niet 100% maar wel beter dan temperatuur alleen.

Ook qua ruimte etc. zal vliegen een tijdje niet meer normaal zijn, wat het al minder was vanwege 9/11 en nu nog meer.
  woensdag 22 april 2020 @ 00:30:08 #93
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192745137
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2020 00:17 schreef Elan het volgende:

[..]

Is dat zo.

Dat is een beetje framen. Als je symptomen hebt waaronder koorts, blijf je thuis.
pi_192745141
quote:
quote:
’Corona dol op kale man met baard’

AMSTERDAM - „Al die willen te kaap’ren varen, moeten mannen met baarden zijn.” De zeebonken uit dit volkslied zouden anno 2020 in afzondering aan de wal moeten blijven omdat baarddragers extra bevattelijk zijn voor het coronavirus, zeker als zij ook nog kaal zijn. En dat heeft een reden.

De overmatige activiteit van mannelijke hormonen, die onder anderen een volle baard of behaarde borst maar ook haaruitval en acné veroorzaken, maken mannen namelijk kwetsbaarder voor het coronavirus.

Testosteron
„Dit komt omdat als het virus een cel binnendringt, de eerste stap een ‘beet’ is van een protease-enzym dat alleen wordt vervaardigd door androgene hormonen”, legt onderzoeker Carlos Wambier uit op Science.nl. „De infectie veroorzaakt door het coronavirus lijkt te worden gesteund door androgenen als testosteron.”

Puberteit
Daarom zijn er meer mannen ernstig ziek dan vrouwen en kinderen. Vrouwen maken ook androgenen aan, maar veel minder. „Kinderen onder de tien maken evenmin erg veel androgenen aan. Dat neemt pas toe in de puberteit”, aldus de zelf ook bebaarde dermatoloog.

https://www.telegraaf.nl/(...)p-kale-man-met-baard
pi_192745145
quote:
18s.gif Op woensdag 22 april 2020 00:30 schreef Vallon het volgende:

[..]

Dat is een beetje framen. Als je symptomen hebt waaronder koorts, blijf je thuis.
Helemaal niet hij maakte duidelijk onderscheid tussen hoesten en niezen enerzijds en koorts anderzijds.
blablablabla
pi_192745173
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 23:55 schreef RamboDirk het volgende:

[..]

Wat zijn echt strategisch belangrijke bedrijven dan?

Wel een hard gelach voor de bijna 2,5 miljoen mensen die werkzaam zijn in de horeca, toerisme & evenementensector. Door pure overmacht en mensen willen ze laten stikken, triest :')
Ik denk niet dat die hard lachen hoor :D
pi_192745176
quote:
12s.gif Op woensdag 22 april 2020 00:28 schreef Vallon het volgende:

[..]

Dat nergens naartoe is nu en zo ja er gevlogen wordt, waar dan naartoe ?

Vwb scanners is dat onbetrouwbaar, hooguit een indicatie.
Zelf zie ik meer in testen, tijdens onderzoek daarvan, dagje in quarantaine in Schiphol Holiday Inn voordat je binnen of buiten mag. Ook niet 100% maar wel beter dan temperatuur alleen.

Ook qua ruimte etc. zal vliegen een tijdje niet meer normaal zijn, wat het al minder was vanwege 9/11 en nu nog meer.
In principe alleen vliegen met urgentie, dus familie die op sterven ligt of zakelijke belangen.

Niet Henk en Ingrid die een weekje zonnebaden op de Maladiven met de kids.

Zo'n hotel klinkt leuk maar dat gaat natuurlijk nooit doorgang krijgen, en is bovendien niet haalbaar. Tenzij je gewapende bewakers voor de deur zet om te voorkomen dat ze nog even voor hun vlucht Amsterdam in gaan om de bloemetjes buiten te zetten.
blablablabla
pi_192745211
Waar blijft de wekelijkse corona-Kamerbrief van het kabinet? :Z
pi_192745219
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 00:21 schreef OProg het volgende:

die in de stamkroeg even komen pijlen
Dartcafé? :P
  woensdag 22 april 2020 @ 00:44:10 #100
14505 OProg
A Life in Music
pi_192745230
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 00:42 schreef PicoMMP het volgende:

[..]

Dartcafé? :P
Zeer scherp. Niet eens bij nagedacht maar in eentje zijn de mogelijkheden. :P
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')