Nou precies daar. Of ze kunnen het virus overdragen of niet.quote:Op dinsdag 21 april 2020 08:39 schreef Zwansen het volgende:
RIVM: “Uit de gegevens die nu bekend zijn, lijken kinderen weinig klachten te krijgen van het coronavirus en weinig bij te dragen aan de verspreiding van het virus.”
Waar spreekt het RIVM zich tegen? Ze zeggen toch niet dat de kans 0 is? Aangezien opa en oma een risicogroep zijn is de kans misschien klein, maar de impact wel groot als er toch iemand besmet wordt...
Volgens mij is de kern van alles wat er nu bekend is 'ze kunnen het krijgen, ze kunnen het overdragen, en ze worden er zelf niet of nauwelijks ziek van'.quote:Op dinsdag 21 april 2020 08:45 schreef DustPuppy het volgende:
Als ze het niet kunnen, hebben opa en oma geen enkel probleem.
Dus ipv dat kinderen 24/7 thuis zitten moeten ze alleen wegblijven bij risicogroepen voor hetzelfde resultaat?quote:Op dinsdag 21 april 2020 08:49 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Volgens mij is de kern van alles wat er nu bekend is 'ze kunnen het krijgen, ze kunnen het overdragen, en ze worden er zelf niet of nauwelijks ziek van'.
Waarmee het dus in theorie niet zo'n probleem is om al die kinderen weer bij elkaar te zetten, maar die kinderen komen dus op enig moment ook weer bij volwassenen uit.
Dat zou kunnen denk ik, maar als de ouders van dat kind in een risicogroep vallen dan kan dat dus al niet. Of als de juf of meester een risicogroep is.quote:Op dinsdag 21 april 2020 08:51 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Dus ipv dat kinderen 24/7 thuis zitten moeten ze alleen wegblijven bij risicogroepen voor hetzelfde resultaat?
Eens dat dit niet kan.quote:Kabinet schuift Wob-verzoeken over corona op lange baan
Het kabinet maakt de komende weken geen documenten openbaar over de coronacrisis, hoewel journalisten daar wel om vragen. Wob-verzoeken van verschillende media, waaronder deze site, zijn opgeschort tot minimaal 1 juni. ,,Dit kán gewoon niet.”
En dat is dus in 25% van de gevallen zo.quote:Op dinsdag 21 april 2020 08:53 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Dat zou kunnen denk ik, maar als de ouders van dat kind in een risicogroep vallen dan kan dat dus al niet. Of als de juf of meester een risicogroep is.
Precies dit.quote:Op dinsdag 21 april 2020 07:35 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Op dit moment lijkt me betrouwbaarheid voor de regering inderdaad best belangrijk.
Niks rebels aan hoor, dat maak jij er van. Ze lopen meer risico in de supermarkt dus dit kan prima, je kunt ook gewoon je verstand gebruiken hoor ipv generieke regels op alle situaties toe te passen.quote:
Dat is mijn punt ook. Het is te vroeg.quote:Op dinsdag 21 april 2020 08:45 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Nou precies daar. Of ze kunnen het virus overdragen of niet.
Als ze het niet kunnen, hebben opa en oma geen enkel probleem.
Even in ogenschouw nemende het onderzoeksrapport van afgelopen week uit China die stelt dat 44% van de secundaire gevallen veroorzaakt werd dor a/pre-symptomatische transmissie lijkt het mij in dit stadium en voordat het eigen onderzoek naar verspreiding onder kinderen is afgerond nog erg risicovol om de scholen weer open te gooien.
Om Femke Halsema te quoten, "mijn kinderen zijn geen sociaal experiment"quote:Op dinsdag 21 april 2020 08:34 schreef Blik het volgende:
[..]
Er zal toch ergens een keer versoepeling moeten komen, en juist de scholen is dan de eerste logische plek:
- beperkte risicogroep
- scholen dicht is nu een enorme economische beperking, door scholen te openen kunnen ouders meer gaan werken
Het is dan pas 4 mei ofwel 11 mei dat de scholen open gaan, in een groot gedeelte van het land duurt het dus nog 3 weken vanaf vandaag dat het daadwerkelijk zover is
Ja lekker bezig zijn met WOB verzoeken voor journalisten waar je een heel protocol moet volgen en die er een clickbait verhaal van maken.quote:Op dinsdag 21 april 2020 08:53 schreef Scrummie2.1 het volgende:
https://www.ad.nl/politie(...)lange-baan~a0859f1d/
[..]
Eens dat dit niet kan.
Nouja, ik denk niet je het zo simpel kunt stellen.quote:Op dinsdag 21 april 2020 08:51 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Dus ipv dat kinderen 24/7 thuis zitten moeten ze alleen wegblijven bij risicogroepen voor hetzelfde resultaat?
En dat is dus ook de bedoeling, risico's moeten genomen worden. Jij hebt vast of een uitkering of je bent steenrijk.quote:Op dinsdag 21 april 2020 08:49 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Volgens mij is de kern van alles wat er nu bekend is 'ze kunnen het krijgen, ze kunnen het overdragen, en ze worden er zelf niet of nauwelijks ziek van'.
Waarmee het dus in theorie niet zo'n probleem is om al die kinderen weer bij elkaar te zetten, maar die kinderen komen dus op enig moment ook weer bij volwassenen uit.
Kinderen bij opa en oma brengen is russische roulette spelen met hun gezondheid in veel gevallen.quote:Op dinsdag 21 april 2020 08:57 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Niks rebels aan hoor, dat maak jij er van. Ze lopen meer risico in de supermarkt dus dit kan prima, je kunt ook gewoon je verstand gebruiken hoor ipv generieke regels op alle situaties toe te passen.
Die pensioenfondsen lopen slecht omdat de crisis wereldwijd is. Wat we hier in Nederland doen is van geen enkele invloed op de financiële positie van het ABP.quote:Op dinsdag 21 april 2020 09:01 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
En dat is dus ook de bedoeling, risico's moeten genomen worden. Jij hebt vast of een uitkering of je bent steenrijk.
Gisteren kwam ook al het nieuws naar buiten dat de dekkingsgraad van pensioenfondsen flink gedaald is, zelfs tot onder het dieptepunt van de kredietcrisis. Kun je nagaan wat er mee gebeurt als we op deze voet door gaan zoals jij graag ziet.
Leg even aan alle ouders uit dat er met hun kind een risico genomen moet worden.quote:Op dinsdag 21 april 2020 09:01 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
En dat is dus ook de bedoeling, risico's moeten genomen worden. Jij hebt vast of een uitkering of je bent steenrijk.
Gisteren kwam ook al het nieuws naar buiten dat de dekkingsgraad van pensioenfondsen flink gedaald is, zelfs tot onder het dieptepunt van de kredietcrisis. Kun je nagaan wat er mee gebeurt als we op deze voet door gaan zoals jij graag ziet.
Mij hebben ze al mee, ik zie er geen probleem in dat ze weer naar school gaan.quote:Op dinsdag 21 april 2020 09:04 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Leg even aan alle ouders uit dat er met hun kind een risico genomen moet worden.
Kijken hoeveel je er mee krijgt.
Het is de toon die de muziek maakt.quote:Op dinsdag 21 april 2020 09:04 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Leg even aan alle ouders uit dat er met hun kind een risico genomen moet worden.
Kijken hoeveel je er mee krijgt.
Hoeveel dode ouders, leraren, opa's en oma's wil je trouwens accepteren als deel van dit risico?quote:Op dinsdag 21 april 2020 09:01 schreef Wirelessmouse het volgende:
En dat is dus ook de bedoeling, risico's moeten genomen worden.
Als ik iemand moet gaan uitleggen dat een school een iets hoger belang dient dan dat van een kroeg dan zijn we denk ik wel klaarquote:Daarom vond ik die kroeg open voor mensen onder de 30 een goede vergelijking.
- beperkte risicogroep
- inkomsten voor sector die hard geraakt wordt
- sociale interactie wat men nodig heeft.
Maar dan is iedereen massaal tegen? Waarom dan wel en met scholen open niet?
Je creëert in essentie hetzelfde. Veel interactie onderling door een groep die weinig risico loopt.
Logistiek gezien is het zelfs makkelijker.
Wat een rare vergelijking. Corona is geen extinction level event en heb jij een dino wel eens een lening zien afsluiten of producten zien ruilen?quote:
quote:Op dinsdag 21 april 2020 09:08 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Wat een rare vergelijking. Corona is geen extinction level event en heb jij een dino wel eens een lening zien afsluiten of producten zien ruilen?
Hoeveel wil jij er accepteren voor een werkbaar leefklimaat?quote:Op dinsdag 21 april 2020 09:06 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Hoeveel dode ouders, leraren, opa's en oma's wil je trouwens accepteren als deel van dit risico?
10?
100?
1000?
10000?
Want we hebben het over anderhalf miljoen schoolkinderen. Dat je een beeld hebt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |