abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26341867
quote:
Nu eindelijk ook betaald voetbal in Almere

Licentie voor FC Omniworld

ALMERE, dinsdag
Volgend seizoen wordt alles anders, want na diverse mislukte pogingen, krijgt het bestuur van FC Omniworld deze ochtend het definitieve verlossende groene licht van de licentiecommissie van de KNVB. Daarmee kan de ploeg uit Overijssel Flevoland volgend seizoen eindelijk toetreden tot het betaalde voetbal. Dan komen niet meer ploegen als Argon of Blauw Wit op het Fanny Blankers Koen-sportpark in Almere (ruim 170.000 inwoners) spelen, maar FC Zwolle of FC Volendam zijn dan de tegenstanders.
In mijn hart ben ik heel blij, maar eerst moet de definitieve bevestiging komen dan weet ik het pas voor honderd procent zeker”, zei een trotse voorzitter René ten Borgh.
De laatste jaren waren de moeilijkheden bijna niet te tellen voor de in de zondag hoofdklasse spelende club. „Vooral de samenwerking met de politiek en de gemeente leverde nogal wat problemen op.” Het project Omniworld slokte veel geld op. En toen Leefbaar Almere ook nog eens de verkiezingen won, werd besloten definitief met het project te stoppen. „Maar we hebben inmiddels bewezen dat we het ook alleen kunnen. Wanneer je tot het betaald voetbal toetreedt, moet je 1,3 miljoen euro op tafel leggen. We hebben gelukkig een aantal grote sponsors gevonden. En gelukkig zijn de contacten met de gemeente weer genormaliseerd. Die is weer van harte welkom.”
De club wil gaan werken met een selectie van achttien man. De huidige hoofdtrainer Jeffrey Kooistra (36) wordt de nieuwe technisch manager. Ten Borgh: „Wat de nieuwe trainer betreft hopen we er binnen twee weken uit te zijn. Inmiddels hebben zeven spelers van ons huidige eerste elftal een profcontract gekregen. Onder meer routinier Melvin Donleben (29) heeft de nodige ervaring via AZ, Haarlem en Heracles, opgedaan. Belangrijk is ook onze jeugdopleiding, die bestaat uit 42 teams. Wanneer je een binding wilt hebben met het publiek moet je de voorkeur geven aan spelers die je zelf hebt opgeleid”, weet de preses, die met een begroting van 1,5 miljoen het minst te besteden heeft van alle profclubs.

Het nieuwe stadion, waar twee weken geleden de eerste paal voor de grond in werd geslagen, gaat plaats bieden aan zo’n 2500 toeschouwers. Ten Borgh: „En de belangstelling is nu al groot. Men moet er snel bij zijn, want we hebben maar 2000 plaatsen voor onze eigen supporters. De rest gaat naar de sponsors en de tegenpartij.” Het nieuwe stadion zou nog een laatste hindernis kunnen zijn, want in juni kijkt de voetbalbond of de accommodatie aan de eisen voldoet. „Maar hierin zie ik geen enkel probleem”, aldus Ten Borgh.

[ Bericht 0% gewijzigd door BliksemSchigt op 19-04-2005 10:29:44 ]
  dinsdag 19 april 2005 @ 10:12:44 #102
67174 Dos37
Come on Twente
pi_26342066
Nou mooi weer club erbij ik hoop dat er steeds meer club voor kiezen om prof te worden

misschien krijgen we ooit weer een 3de divisie
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_26342286
Staat er nu echt 'de club uit Overijssel'? Ligt het nu aan mij of komt FC Omniworld uit Almere, dus uit Flevoland?
What we do in life echoes in eternity
Just relax - It's what Jesus would do
Wat een vrouw!
spits!
  dinsdag 19 april 2005 @ 10:25:17 #104
67174 Dos37
Come on Twente
pi_26342339
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 10:23 schreef Dylan Dog het volgende:
Staat er nu echt 'de club uit Overijssel'? Ligt het nu aan mij of komt FC Omniworld uit Almere, dus uit Flevoland?
Ja dat klopt niet
pi_26342428
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 10:23 schreef Dylan Dog het volgende:
Ik lees het nu ook ja Bron is Telegraaf
  dinsdag 19 april 2005 @ 10:56:50 #106
67174 Dos37
Come on Twente
pi_26342907
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 10:29 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

Ik lees het nu ook ja Bron is Telegraaf
Zegt genoeg
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 19 april 2005 @ 12:23:11 #107
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_26344689
idd volgens mij is er officieel nog nix bekend toch?
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_26346055
Site van Omniworld of Almere zeg nog niets.
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
pi_26349070
Kan de topictitel worden veranderd, zodat dit het centrale topic over FC Omniworld wordt?
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  dinsdag 19 april 2005 @ 15:25:41 #110
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_26349727
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 15:00 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Kan de topictitel worden veranderd, zodat dit het centrale topic over FC Omniworld wordt?
Done.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_26351599
Laatste bericht van een Almeerse krant:
quote:
Omniworld in eerste divisie jaagt gemeente op kosten
De KNVB heeft nog geen licentie verleend voor Omniworld om toe te treden tot het betaald voetbal –al kan dat mogelijk snel gebeuren-, de eerste uitgaven bij de gemeente worden toch al voorbereid. Aanstaande donderdag moet de gemeenteraad beslissen over ruim 4 euroton aan investeringen om het toekomstige profstadion aan het Fanny Blankers Koenpark bereikbaar te maken.
Zo moet er een speciale calamiteiten-oprit komen voor brandweer en andere hulpdiensten vanaf de tussenring (kosten bijna 40.000 euro), moeten er andere stukken infrastructuur worden aangepast, zoals de kruising met de busbaan (25.000 euro) en moeten er 350 extra parkeerplaatsen worden aangelegd om bezoekers straks parkeerruimte te geven tijdens thuiswedstrijden. Inderdaad, bij belangrijke wedstrijden staat de omgeving nu al overvol, bezoekers van de atletiekbaan de squashclub of de sporthal moeten dan vaak ver van hun eigen sportbeoefening af parkeren.

De benodigde vier euroton komt gedeeltelijk uit reserveringen voor overige sporten. Minder evenementen op het Almeerderstrand, bezuinigingen op de beveiliging van de sporthal in Buiten en uitbreiding van de Parkonhal in Parkwijk. Uit reserveringen voor de bestaande stad komen de overige 310.000 euro’s. Het aanleggen van een calamiteiten-weg naar Omniworld is voor het college een ruimtelijke inpassing in de bestaande stad.

Fijntjes merkt het college in de kredietaanvraag op dat er geen rekening was gehouden in de begroting 2004 met de bouwaanvraag voor het stadion. “Als realisatie voldoende bestuurlijke prioriteit geniet, zal dus ruimte moeten worden gezocht binnen de bestaande budgetten, hetgeen ten koste kan gaan van andere activiteiten”. Elders op internet valt nog een uitspraak over Omniworld te lezen… “Overigens ben ik buitengewoon verheugd over de uitspraak van FC Omniworldvoorzitter Rene ter Borgh dat profvoetbal ook zonder gemeentelijke steun mogelijk is. Ik ben dat van harte met hem eens.”, aldus wethouder sportzaken Frits Huis in 2002. De tijd zal het leren, donderdag beslist de gemeenteraad alvast over vier ton, voor infrastructuur alleen, dat wel.
Klik dan als je durft
pi_26363657
Interessant om te volgen dit .

Is er soms al een tekening van het nieuwe stadion ergens te vinden?
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 20 april 2005 @ 02:09:40 #113
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_26365619
dus vooralsnog hebben we een centraal topic over een amateurclub cool
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_26436027
Nu niet meer:
quote:
KNVB zet licht op groen voor FC Omniworld

Uitgegeven: 22 april 2005 17:07
ALMERE - FC Omniworld treedt komend seizoen zo goed als zeker toe tot het betaalde voetbal in Nederland. Vrijdag ontving de amateurclub uit Almere de licentie van de KNVB. In juni wacht het derde en laatste meetpunt. Dan wordt gekeken of de accommodatie aan de eisen voldoet.

"Maar dat levert absoluut geen problemen op", denkt directeur Gert-Jan de Kort. "We zijn druk bezig met het bouwen van het stadion dat plaats zal bieden aan 2500 man. We weten qua veiligheid precies wat van ons verwacht wordt. Meetpunt 3 is een formaliteit."

Begroting

FC Omniworld gaat komend seizoen werken met een begroting van 1,5 miljoen euro. Dat is vergelijkbaar met het bedrag waarmee de kleinste clubs uit het betaalde voetbal werken. Binnen nu en een paar weken maakt de club bekend wie de hoofdtrainer wordt. "We hebben een lijstje met namen. Technisch manager Jeffrey Kooistra is druk in gesprek met de persoon die bovenaan staat", zei De Kort.

"Het is in ieder geval iemand met ervaring in het betaalde voetbal. Nu we de licentie hebben, komt alles in een stroomversnelling terecht. Ook spelers zullen sneller ja zeggen tegen Omniworld."

Kandidaten

Jan van Dijk lijkt een van de voornaamste kandidaten om trainer te worden van de ambitieuze amateurclub. "De eerste paar seizoenen zijn de prestaties van ondergeschikt belang", vindt De Kort. "Daarna willen we in de subtop van de Gouden Gids Divisie meedraaien. Voor de lange termijn is het ons doel om een subtopper te worden in de eredivisie. En dat kan. Almere is over tien jaar immers de vierde stad van Nederland."

Eind juni komt de KNVB de accommodatie keuren. Op 1 juli begint de selectie met trainen en op vrijdag 12 augustus wordt de eerste wedstrijd in de Gouden Gids Divisie gespeeld. De selectie telt nu acht spelers. Die wordt de komende weken uitgebreidt naar achttien man.
  vrijdag 22 april 2005 @ 17:41:22 #115
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_26436323
Ik hoor het net ook op de radio. Ze hebben dus hun proflicencie gekregen.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_26436476
Leuk, ongeveer in mijn achtertuin. Zal ik ook eens wat meer zien van de GGD.
Klik dan als je durft
  vrijdag 22 april 2005 @ 18:23:20 #117
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_26437298
Leuk en aardig allemaal, maar had de KNVB de club niet kunnen verplichten om de naam te veranderen? Omniworld doet immers eerder denken aan een derderangsfitnesscentrum dan aan een Nederlandse profvoetbalclub. Maak er desnoods FC Almere van, dat is nog altijd beter dan dit gedrocht.
Giallo e nero č il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
  vrijdag 22 april 2005 @ 18:30:23 #118
67174 Dos37
Come on Twente
pi_26437448
snap eigenlijk niets van al die aandacht

AGOVV was er 2 jaar geleden toch ook opeens hielden ze toch ook geen apart stuk voor in het journaal
pi_26437577
Dan heb jij het nieuws destijds niet bepaald goed gevolgd Dos37 .

Die naam blijft trouwens om te kotsen .
pi_26437662
Goede zaak dat ze de licentie binnen hebben.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')