een versoepeling is gewoon nog niet heel slim met nog +/- 1000 nieuwe besmettingen per dag bij 4 a 5000 testen en nog zoveel mensen die er nog mee rondlopen zonder verplichte quarantine.quote:Op maandag 20 april 2020 16:00 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Waar komt die enorme angst voor ook maar iets van versoepeling bij je vandaan? Val je zelf in een risicogroep? Veel familie in een risicogroep?
Niet iedereen bespreekt de zaken vanuit z'n eigen situatie of wensen. Je kunt ook gewoon kijken wat er daadwerkelijk gezegd wordt door de mensen die het voor het zeggen hebben en daar conclusies uit trekken over hoe het beleid eruit gaat zien de komende tijd.quote:Op maandag 20 april 2020 16:00 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Waar komt die enorme angst voor ook maar iets van versoepeling bij je vandaan? Val je zelf in een risicogroep? Veel familie in een risicogroep?
Misschien kunnen ze onder toezicht wat sportvelden open gooien. Waar ze in kleine groepjes en op voldoende afstand een potje kunnen ballen.quote:Op maandag 20 april 2020 16:00 schreef Pvt.Webster het volgende:
[..]
Welke ruimte zou je jongeren kunnen geven dan? Met meer mensen bij elkaar ofzo?
Die 1.5 meter blijft gewoon staan.
Nice heeft het over 1039?quote:
Er is door de branchevereniging al gezegd dat kleedkamers/douches niet gebruikt gaan worden. En ook dumbbells werden geloof ik weggehaald.quote:Op maandag 20 april 2020 15:30 schreef Predator40 het volgende:
[..]
elke dumbell moet na elk gebruik ontsmet worden
elke stang, elk toestel
kleedkamers, lockers, sauna, douches, deurklinken.
In tegenstelling tot een hoop anderen hier redeneer ik wel vanuit het algemene belang.quote:Op maandag 20 april 2020 16:00 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Mijn pa van 72 idem. 10 dagen 39+ koorts gehad. Geen test. Alle verschijnselen. Gelukkig is hij weer opgeknapt nu.quote:Op maandag 20 april 2020 16:00 schreef Predator40 het volgende:
[..]
mijn tante had vorige week alle verschijnselen van corona,
telefonisch consult.
geen test, wel een vernevelaar en anti biotica
het is geen corona heeft de huisarts gezegd
wel knallende koppijn, droge hoest en een week 39+ graden en benauwd.
W.T.F ?
dat word dan aardig ruk, dan zijn alle toestellen bezet als dumbells/stangen weg worden gehaald.quote:Op maandag 20 april 2020 16:03 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Er is door de branchevereniging al gezegd dat kleedkamers/douches niet gebruikt gaan worden. En ook dumbbells werden geloof ik weggehaald.
Klopt helemaal, maar onze vriend hooibaal lijkt wel heel erg anti-versoepeling. Vroeg het mij gewoon af.quote:Op maandag 20 april 2020 16:02 schreef Tijn het volgende:
[..]
Niet iedereen bespreekt de zaken vanuit z'n eigen situatie of wensen. Je kunt ook gewoon kijken wat er daadwerkelijk gezegd wordt door de mensen die het voor het zeggen hebben en daar conclusies uit trekken over hoe het beleid eruit gaat zien de komende tijd.
Dat is al helemaal niet voldoende als je vaste lasten ook maar op een redelijk niveau zittenquote:Op maandag 20 april 2020 16:00 schreef Tijn het volgende:
[..]
Uiteindelijk is er natuurlijk altijd nog de bijstand.
gelukkig maar, maar het is compleet achterlijk, ze doen ook totaal geen contact tracing meer want waarom zouden we naar het WHO luisteren.....quote:Op maandag 20 april 2020 16:04 schreef vosss het volgende:
[..]
Mijn pa van 72 idem. 10 dagen 39+ koorts gehad. Geen test. Alle verschijnselen. Gelukkig is hij weer opgeknapt nu.
Dan kunnen we morgen ook massaal die 100 p/u op de snelweg negeren. Dan schaffen ze het afquote:Op maandag 20 april 2020 15:59 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Die (mogelijke) versoepeling komt voort uit de constatering dat ze zich niet aan de regels willen houden. Dus naast de consequenties is de reden ook al absurd.
Zeker. Gezien zijn leeftijd en diabeet en hoge bloeddruk en meer van zulks zat hij toch tamelijk in de risicogroep zegmaar.quote:
Daar zijn mensen natuurlijk ook zelf voor verantwoordelijk. Het is niet de taak van de overheid om te zorgen dat mensen boven hun stand kunnen leven.quote:Op maandag 20 april 2020 16:05 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat is al helemaal niet voldoende als je vaste lasten ook maar op een redelijk niveau zitten
Als sociale sector lijkt het me best belangrijk hoor. Horeca is ook een breed begrip. Een megaterras moet wel kunnen.quote:Op maandag 20 april 2020 15:43 schreef Vault-Boy het volgende:
Ja het is lullig voor de horeca, maar die komen echt pas op het laatste aan de beurt. Het is niet bepaald essentieel te noemen dat werk.
Misschien niet nee als je alleen naar dit virus zou kijken. Dan zou ik zeggen binnen blijven behalve voor boodschappen en alles dicht tot er een medicijn is.quote:Op maandag 20 april 2020 16:02 schreef Predator40 het volgende:
[..]
een versoepeling is gewoon nog niet heel slim met nog +/- 1000 nieuwe besmettingen per dag bij 4 a 5000 testen en nog zoveel mensen die er nog mee rondlopen zonder verplichte quarantine.
Wie heeft het over boven je stand leven. Als ik opeens terug moet naar bijstandsniveau (dat is 900 euro per maand) red ik het ook niet. En dan ben ik niet eens ondernemerquote:Op maandag 20 april 2020 16:06 schreef Tijn het volgende:
[..]
Daar zijn mensen natuurlijk ook zelf voor verantwoordelijk. Het is niet de taak van de overheid om te zorgen dat mensen boven hun stand kunnen leven.
Dat is netjes van je, dan hebben we denk ik gewoon een verschil van inzicht over wat goed is voor het algemene belang.quote:Op maandag 20 april 2020 16:04 schreef hooibaal het volgende:
[..]
In tegenstelling tot een hoop anderen hier redeneer ik wel vanuit het algemene belang.
Geen eigen info anders dat dat je nu al ziet dat de wijze en de aandacht voor testen enorm aan het versnellen is. Ik weet zeker dat - as we speak - bedrijven zijn die op dat detectiegeldschip, hun aandacht aan verleggen zijn.quote:Op maandag 20 april 2020 15:40 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Heb je meer info omtrent ontwikkelingen over dat laatste?
Is inderdaad 1 van de oplossingen om een hoop dingen weer te kunnen laten doorgaan.
HeT zou een wereld vam verschil maken.
Ik snap dat gehaat niet zo op de grootste eindbaas van ons landquote:
Als de situatie verandert, moet je je gedrag aanpassen. Zo simpel is het.quote:Op maandag 20 april 2020 16:08 schreef Caland het volgende:
[..]
Wie heeft het over boven je stand leven. Als ik opeens terug moet naar bijstandsniveau (dat is 900 euro per maand) red ik het ook niet. En dan ben ik niet eens ondernemer
Dus iedereen moet gaan leven alsof ze op bijstandsniveau zitten, wat een onzin.quote:Op maandag 20 april 2020 16:06 schreef Tijn het volgende:
[..]
Daar zijn mensen natuurlijk ook zelf voor verantwoordelijk. Het is niet de taak van de overheid om te zorgen dat mensen boven hun stand kunnen leven.
Extreem kort door de bochtquote:Op maandag 20 april 2020 16:09 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als de situatie verandert, moet je je gedrag aanpassen. Zo simpel is het.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |