Ze kunnen ook gewoon accepteren dat het virus er is. Recentelijk is er ergens benoemd dat ze terug willen naar een bezetting van 1000 op de IC. Wat mij betreft beloven ze gewoon aan het volk dat als dat nummer gehaald word er een versoepeling komt in sector A. Nog lager en dan komt er een versoepeling in sector C. Etc. Dan de nummers goed in de gaten houden. Ik snap de angst voor een nieuwe piek, maar als je mensen te weinig hoop geeft en maar blijft rekken dan raak je nog meer controle kwijt....en juist dan gaan mensen het stiekem doen, waardoor er een juist een grotere kans is op een nieuwe piek.quote:Op maandag 20 april 2020 13:52 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Daarmee committeren ze zich teveel aan een tijdsspanne, denk ik. In de media lopen de voorspelling ook uiteen van eind 2020 tot 2023. Lijkt me geen bandbreedte waar het kabinet momenteel iets zinnigs over kan zeggen.
Ik zie genoeg stippen op de horizon. Maar dat zijn er zoveel dat ze ook weer niet zoveel waard zijn. De hoofdmoot lijkt echter wel te zijn: we zitten er nog wel even mee.
Wel met aansteeklont hè en vergeet niet je vuurwerkbril op te zetten!!quote:
Klopt, maar wat betreft scholen zijn zij op zich heel duidelijk geweest toch?quote:Op maandag 20 april 2020 13:52 schreef raptorix het volgende:
[..]
Er is echter 1 groot probleem, de kennis over Corona is nog steeds beperkt, kortom als je nu scholen gaat openen, kun je daar helemaal geen verhaal bij houden of dat veilig is.
Niet 1000 maar 600. Als de dalende trend doorzet dan is dat ongeveer op 15 mei.quote:Op maandag 20 april 2020 13:57 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ze kunnen ook gewoon accepteren dat het virus er is. Recentelijk is er ergens benoemd dat ze terug willen naar een bezetting van 1000 op de IC. Wat mij betreft beloven ze gewoon aan het volk dat als dat nummer gehaald word er een versoepeling komt in sector A. Nog lager en dan komt er een versoepeling in sector C. Etc. Dan de nummers goed in de gaten houden. Ik snap de angst voor een nieuwe piek, maar als je mensen te weinig hoop geeft en maar blijft rekken dan raak je nog meer controle kwijt....en juist dan gaan mensen het stiekem doen, waardoor er een juist een grotere kans is op een nieuwe piek.
En dat roep je dus al drie of vier weken lang. Terwijl er nergens signalen zijn dat dit daadwerkelijk zo is. Want als dit echt al drie of vier weken aan de gang was dan was er wel meer ingegrepen.quote:Op maandag 20 april 2020 13:53 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik zeg ook helemaal niet dat 90-95% schijt heeft aan de maatregelen.. wel dat je langzaam ziet dat er steeds meer mensen wat minder strikt voor zichzelf en anderen worden. Het wordt gewoon weer drukker op straat. Is dat erg? Nee, maar ik vrees dat het gevolgen gaat hebben
Het zou inderdaad fijn zijn als er een soort stappenplan komt welke sectoren eerst gaan, en welke als laatste.quote:Op maandag 20 april 2020 13:57 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ze kunnen ook gewoon accepteren dat het virus er is. Recentelijk is er ergens benoemd dat ze terug willen naar een bezetting van 1000 op de IC. Wat mij betreft beloven ze gewoon aan het volk dat als dat nummer gehaald word er een versoepeling komt in sector A. Nog lager en dan komt er een versoepeling in sector C. Etc. Dan de nummers goed in de gaten houden. Ik snap de angst voor een nieuwe piek, maar als je mensen te weinig hoop geeft en maar blijft rekken dan raak je nog meer controle kwijt....en juist dan gaan mensen het stiekem doen, waardoor er een juist een grotere kans is op een nieuwe piek.
Merkel waarschuwt juist dat te vroeg dingen weer toelaten kan zorgen voor escalatie. Trump roept een hoop, maar houdt voorlopig ook het land in lockdown. Wat Rutte gaat zeggen, horen we morgen.quote:Op maandag 20 april 2020 13:49 schreef Elan het volgende:
[..]
Ik zie wereldleiders als Trump maar ook Merkel en Rutte erg twijfelen hoelang dit zo nog door moet gaan en vooral tegen welke prijs.
Mensen worden het gewoon zat op enig moment, vooral jongeren. Van onze oosterburen:quote:Op maandag 20 april 2020 13:57 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Zeker, het is ondanks dat het een enorme organisatie is goed geregeld, al 3 weken voor de lockdown begonnen met voorbereidingen (uitbreiding capaciteit, technisch was het al in orde), dat spreiden kan wel, maar dan nog word het gewoon lastig. Liften lijkt me dat ze die uitschakelen, ivm te dicht op elkaar, bovendien helemaal van RVS.quote:Op maandag 20 april 2020 13:54 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Maar niet iedereen hoeft op hetzelfde moment aanwezig te zijn. En waarom zouden liften uitgezet moeten worden? En ook zoals iemand hier zei, de dagen kunnen ook verspreid worden.
Prima johquote:Op maandag 20 april 2020 13:58 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
En dat roep je dus al drie of vier weken lang. Terwijl er nergens signalen zijn dat dit daadwerkelijk zo is. Want als dit echt al drie of vier weken aan de gang was dan was er wel meer ingegrepen.
https://www.transport-onl(...)ronapatienten-op-ic/quote:Op maandag 20 april 2020 13:58 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Niet 1000 maar 600. Als de dalende trend doorzet dan is dat ongeveer op 15 mei.
Gommers wil terug naar 700 bezette bedden, het RIVM 600.quote:Op maandag 20 april 2020 13:57 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Recentelijk is er ergens benoemd dat ze terug willen naar een bezetting van 1000 op de IC.
Dit begint er goed uit te zien.quote:Op maandag 20 april 2020 13:58 schreef Zipportal het volgende:
Actuele cijfers COVID-19: 20 april 2020
Positief geteste personen
33.405* (+750)
Ziekenhuisopnames 9.779
(+75)
Overleden personen
3.751** (+67)
Ik wil heel positief zijn over die +75, maar ben bang voor morgen.....quote:Op maandag 20 april 2020 13:59 schreef Da_Sandman het volgende:
33.405* (+750)
Ziekenhuisopnames
9.779 (+75)
Overleden personen
3.751** (+67)
Dat, het nieuwe normaal moet worden dat dit virus er is. Accepteer gewoon dat er doden door vallen, dat is niks nieuws. Met roken zijn ze ook niet zo streng, je kan nog lekker doorpaffen terwijl er ook flink wat doden door vallen.quote:Op maandag 20 april 2020 13:57 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Mooie cijfers, maar het is en blijft de maandag..quote:Op maandag 20 april 2020 13:58 schreef Zipportal het volgende:
Actuele cijfers COVID-19: 20 april 2020
33.405* (+750)
Ziekenhuisopnames 9.779
(+75)
Overleden personen
3.751** (+67)
Owja, die was ik ff vergeten. Nouja als die bv 90 haalt.quote:Op maandag 20 april 2020 14:00 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ik wil heel positief zijn over die +75, maar ben bang voor morgen.....
Hopelijk blijft het <100, want dan gaat het echt opschietenmaar ik vrees voor de dinsdag piek.
Zolang de cijfers van dinsdag beter zijn dan die van vorige week dinsdag/woensdag, dan zitten we goedquote:Op maandag 20 april 2020 14:00 schreef Kyran het volgende:
[..]
Hopelijk blijft het <100, want dan gaat het echt opschietenmaar ik vrees voor de dinsdag piek.
Ja of op woensdag nog een enorme piek omhoogquote:Op maandag 20 april 2020 14:00 schreef Kyran het volgende:
[..]
Roken loopt ook niet exponentieël uit de hand he, slimbo.quote:Op maandag 20 april 2020 14:01 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Met roken zijn ze ook niet zo streng, je kan nog lekker doorpaffen terwijl er ook flink wat doden door vallen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |