Op de vorige pagina heeft user DrParsifal een berekening gemaakt, en hij kwam op ongeveer hetzelfde uit.quote:Op zaterdag 25 april 2020 13:59 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Jammer dat er niet staat waar hij dat vandaan denkt te hebben.
Eens, maar het verspreid zich razendsnel natuurlijk dat is gebleken uit de Diamond Princess uitbraak.quote:Op zaterdag 25 april 2020 14:12 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Binnen een paar weken groepsimmuniteit lijkt me sowieso kolder. Hoe snel moet zo'n virus zich dan wel niet verspreiden?
Doet me een beetje denken aan het wensdenken dat je hier een paar weken geleden ook nog zag: hopen dat er al tientallen procenten van de bevolking het gehad hebben.
Diamond Princess is een cruiseschip, niet te vergelijken.quote:Op zaterdag 25 april 2020 14:41 schreef Za het volgende:
[..]
Eens, maar het verspreid zich razendsnel natuurlijk dat is gebleken uit de Diamond Princess uitbraak.
In België is ondanks de lockdown het aantal personen met immuniteit in 2 weken verdubbeld, dan moet dat in Zweden zonder lockdown met ongetwijfeld een miljoen asymptomatischen die rondlopen vele malen sneller kunnen.
Eens.quote:Op maandag 27 april 2020 14:34 schreef Nia het volgende:
Het gaat daar ook de goede kant op zonder zware maatregelen. Voor mij toch weer een bewijs dat een zware lockdown zoals in België, Frankrijk, Spanje en Italië helemaal niet nodig is geweest.
En inhumaan.quote:Op maandag 27 april 2020 14:34 schreef Nia het volgende:
Het gaat daar ook de goede kant op zonder zware maatregelen. Voor mij toch weer een bewijs dat een zware lockdown zoals in België, Frankrijk, Spanje en Italië helemaal niet nodig is geweest.
Je ziet om die reden ook vaak een initiële enorme golf van besmettingen in de weken die volgen op een lockdown.quote:Op maandag 27 april 2020 14:39 schreef Nia het volgende:
Besmettingen vinden vooral binnen plaats. In de zuidelijke landen leven veel mensen dicht op elkander in oude wooncomplexen met beperkte ventilatiemogelijkheden. Dan vraag je om mega-veel besmettingen.
Dat gaat ook wel gebeuren, alleen moet de eerste golf voldoende afgetopt zijn en moet het ook nog zo gestuurd worden dat de 2e golf niet te hoog wordt.quote:Op maandag 27 april 2020 20:21 schreef Mondkapje het volgende:
Het lijkt me sowieso goed dat jonge mensen naar buiten gaan, want die worden meestal niet zwaar ziek en ze bouwen wel immuniteit op als ze buiten komen.
Wenn die Welt untergeht, so ziehe ich nach Schweden, denn dort geschieht alles 50 Jahre später.quote:Op maandag 27 april 2020 19:34 schreef Za het volgende:
Zweden kijken verbaasd naar de rest van Europa: „Hoe gaan strenge landen het virus indammen als iedereen ineens weer naar buiten mag? Wat als er een economische crisis uitbreekt door de lockdowns? Wat als alleenstaanden met zorgbanen ook voor de kinderen moeten zorgen? Dit virus zal nog een tijd onder ons blijven. Onze strategie is op de lange termijn veel houdbaarder.”
[ afbeelding ]
Stockholm afgelopen week.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)-van-europa-a3997884
De regering zou gisteren nog duidelijk aan moeten geven wanneer dat moment gaat beginnen. Zelfs al is het geen datum, maar wat heldere voorwaarden. Anders gaat er op de korte termijn een moment komen dat mensen dat moment zelf gaan kiezen. Gezien we het kabinet Uitstel 3 hebben gaat het tweede gebeuren volgens mij.quote:Op maandag 27 april 2020 21:10 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Dat gaat ook wel gebeuren, alleen moet de eerste golf voldoende afgetopt zijn en moet het ook nog zo gestuurd worden dat de 2e golf niet te hoog wordt.
Misschien heb ik het gedroomd maar ik meen toch echt wanneer:quote:Op maandag 27 april 2020 22:08 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
De regering zou gisteren nog duidelijk aan moeten geven wanneer dat moment gaat beginnen. Zelfs al is het geen datum, maar wat heldere voorwaarden. Anders gaat er op de korte termijn een moment komen dat mensen dat moment zelf gaan kiezen. Gezien we het kabinet Uitstel 3 hebben gaat het tweede gebeuren volgens mij.
De vergelijking loopt mank omdat of gezinsleden nu wel of niet binnen blijven, de kans dat ze elkaar ongemerkt besmetten blijft levensgroot.quote:Op maandag 27 april 2020 20:21 schreef Mondkapje het volgende:
Vaak blijken dingen die voor de hand liggen - iedereen bij elkaar opsluiten - averechts te werken. Buiten kun je afstand houden, binnen niet. Het doet me denken aan WO II waar mensen soms met zijn allen een kerk in vluchten en die werd vervolgens in brand gestoken. Wrange vergelijking, maar toch. Je eerste reactie is: naar een gebouw met zijn allen en de deur dicht, maar je had beter in je eentje een bos in kunnen vluchten.
Een verpleeghuis vol oude, zwakke mensen is ook duidelijk: dat is een lekkernij voor het virus.
Nu denk ik dat mensen in instituten meer gebaat zijn bij een wandelingetje buiten, dan bij visite. Dus als visite niet kan, en ook best risicovol is, waarom niet eenmaal daags een wandelingetje met 1 familielid die op 1,5 meter afstand blijft buiten?quote:Op dinsdag 28 april 2020 23:23 schreef Wantie het volgende:
[..]
De vergelijking loopt mank omdat of gezinsleden nu wel of niet binnen blijven, de kans dat ze elkaar ongemerkt besmetten blijft levensgroot.
Mensen die in verpleeghuizen wonen zitten daar in feite sowieso opgesloten. In sommige gevallen letterlijk (gesloten afdelingen), in andere gevallen omdat ze zelf weinig bewegingsruimte meer hebben. Die zijn juist gebaat bij volledige afzondering als ze besmetting willen voorkomen. In de praktijk lukt dat niet omdat ze hulpbehoevend zijn en er dus van buitenaf mensen binnen komen die de ziekte meenemen.
Da's een goeie.quote:Op woensdag 29 april 2020 10:42 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Nu denk ik dat mensen in instituten meer gebaat zijn op een wandelingetje buiten, dan op visite. Dus als visite niet kan, en ook best risicovol is, waarom niet eenmaal daags een wandelingetje met 1 familielid die op 1,5 meter afstand blijft buiten?
Als je gaat wandelen in een gebied met weinig mensen, is er weinig aan de hand lijkt mij. Je kan het extra leuk maken door na een bepaalde afstand, een tafeltje met koffie en thee en twee stoelen neer te zetten. En een openbaar toilet. Dan wordt het helemaal een uitje.quote:Op woensdag 29 april 2020 10:44 schreef Wantie het volgende:
[..]
Da's een goeie.
Hier in de buurt hebben ze zelfs hekken om het verpleeghuis geplaatst om te voorkomen dat familie via de tuin bij het raam van de cliënten konden komen...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |