Onderzoek van het RIVM (!) uit 2008 zegt dat het wel helpt:quote:Op zondag 19 april 2020 14:47 schreef THEFXR het volgende:
[..]
wat het RIVM zegt is al helemaal niet bewezen, dat het schijnveiligheid is en niet helpt
Kan deze discussie nu eindelijk stoppen?quote:Conclusions/Significance
Any type of general mask use is likely to decrease viral exposure and infection risk on a population level, in spite of imperfect fit and imperfect adherence, personal respirators providing most protection. Masks worn by patients may not offer as great a degree of protection against aerosol transmission.
Dat ligt puur aan de versoepelingen. Niemand denkt dat de horeca op de 28e opengaat maar als je al ziet hoe panisch mensen worden als ze lezen dat de basisscholen misschien open gaan. Alsof alle volwassenen dan opeens bij de basisscholen gaan hangen.quote:Op zondag 19 april 2020 15:03 schreef Markesh het volgende:
[..]
Ik ben echt wel zo reëel dat het grote merendeel niet gaat binnenblijven tot er een vaccin is.
Dat zie je nu al gebeuren. Het wordt steeds drukker.
Maar Dit samen met wat versoepelingen gaat hoe dan ook zorgen voor een toename in de ziekenhuizen.
En hoe groot die toename zal zijn weet nu nog niemand.
Wat ik alleen hoop is dat we niet in fase 3 terecht gaan komen want dat kan nog altijd.
1 woord: handhaven.quote:Op zondag 19 april 2020 15:03 schreef Markesh het volgende:
Ik ben echt wel zo reëel dat het grote merendeel niet gaat binnenblijven tot er een vaccin is.
Dat zie je nu al gebeuren. Het wordt steeds drukker.
Geen App geïnstalleerd is geen vaccin.quote:Op zondag 19 april 2020 15:02 schreef THEFXR het volgende:
[..]
zou wat zijn, als je via een app dat vaccin krijgt
Nou nou, er zijn er genoeg die werkelijk denken dat de horeca opengaat hoor.quote:Op zondag 19 april 2020 15:05 schreef HarrieKeen het volgende:
[..]
Dat ligt puur aan de versoepelingen. Niemand denkt dat de horeca op de 28e opengaat maar als je al ziet hoe panisch mensen worden als ze lezen dat de basisscholen misschien open gaan. Alsof alle volwassenen dan opeens bij de basisscholen gaan hangen.
En boetes uitdelen.quote:
quote:Op zondag 19 april 2020 15:02 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik kende iemand die een weddenschap had verloren. Haar eraf geschoren, paar dagen later verongelukt...
Lig je daar met je kutkapsel in de kist.
Duurde wel even voor de familie daar beetje overheen was 😅
Niemand hier denkt dat. Of je moet de berichten hier met "volgende week lekker terrassen" echt serieus nemen. Die zijn er vooral om mensen als hooibaal die maar blijven roepen dat er echt niks gaat gebeuren te trollen.quote:Op zondag 19 april 2020 15:09 schreef Markesh het volgende:
[..]
Nou nou, er zijn er genoeg die werkelijk denken dat de horeca opengaat hoor.
Van mij mogen de basisscholen open, al is het alleen maar als test om te kijken wat er dan gaat gebeuren
Wat is pohi?quote:Op zondag 19 april 2020 14:53 schreef Molo het volgende:
[..]
PoHi is soms verhelderend bij sommige users
Post Historie.quote:
Dat zei de WHO op basis van de toen (voor hen) bekende informatie en het RIVM nam dat over.quote:Op zondag 19 april 2020 13:56 schreef mazaru het volgende:
[..]
Er is ook heel duidelijk gezegd dat we ons in Nederland geen zorgen hoefden te maken want het zou hier nooit komen. Er is ook heel duidelijk gezegd dat Covid 19 bijna niet besmettelijk zou zijn. Dus wie praat er nou poep?
Lekker experimenteren met kinderenquote:Op zondag 19 april 2020 15:12 schreef Markesh het volgende:
Van mij mogen de basisscholen open, al is het alleen maar als test om te kijken wat er dan gaat gebeuren
Maar we weten nog niet wat voor resultaten van het onderzoek van RIVM over kinderen in het gezinnen. Moeten we even afwachten.quote:
Maar je kan niet alles handhaven. Natuurlijk worden er boetes uitgedeeld, maar dat is echt maar een klein percentage van de mensen die overtredingen maken.quote:Op zondag 19 april 2020 15:12 schreef Markesh het volgende:
1 woord: handhaven.
En boetes uitdelen. Geen waarschuwingen maar gelijk een prent.
Nu denken mensen ach, ik krijg toch niet meteen een boete dus nemen ze het risico.
Dat is soms zeer vermakelijk 😂😂😂quote:Op zondag 19 april 2020 15:13 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Post Historie.
Die kun je zien als je iemands naam aanklikt.
dat bedoelde ik niet, wat het RIVM nu zegt is niet bewezen:quote:Op zondag 19 april 2020 15:05 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Onderzoek van het RIVM (!) uit 2008 zegt dat het wel helpt:
[..]
Kan deze discussie nu eindelijk stoppen?![]()
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2440799/
Ben echt heel benieuwd wat we over Zweden zeggen over een paar maand.quote:Op zondag 19 april 2020 15:17 schreef Doublepain het volgende:
Zweden nog steeds behoorlijk laag, wmb versoepelen we ook meteen, kroegen als eerst en de sportscholen
De rest stap voor stap
Die 3% waren gezonde fitte bloeddonoren tussen de 18 en 65 die niet recentelijk griep of verkoudheidsverschijnselen had gehad.quote:Op zondag 19 april 2020 15:00 schreef Isabeau het volgende:
Heb je gezien hoeveel doden het al kost om 3% immuniteit (volgens Sanguin tot nu toe) te krijgen? Ik ga mijn geld niet op 70% zetten![]()
(ja, middels vaccinatie....maar dat gaat nog wel even duren als het al lukt)
Goh, binnen 1 week geen app en de conclusie luidt: "het wordt nooit wat".quote:Op zondag 19 april 2020 12:52 schreef Daarnaast het volgende:
[..]
Ja, zeer amateuristisch tot nu toe. Ik heb geen vertrouwen in dat er ooit een app gaat komen.
nee, want die club is niet betrouwbaar in hun uitsprakenquote:Op zondag 19 april 2020 15:15 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Maar we weten nog niet wat voor resultaten van het onderzoek van RIVM over kinderen in het gezinnen. Moeten we even afwachten.
vandaar die tracking appquote:Op zondag 19 april 2020 15:16 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Maar je kan niet alles handhaven. Natuurlijk worden er boetes uitgedeeld, maar dat is echt maar een klein percentage van de mensen die overtredingen maken.
Dat bedoel ik.quote:Op zondag 19 april 2020 15:15 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Maar we weten nog niet wat voor resultaten van het onderzoek van RIVM over kinderen in het gezinnen. Moeten we even afwachten.
Zelfde als vorige en deze maand.quote:Op zondag 19 april 2020 15:20 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ben echt heel benieuwd wat we over Zweden zeggen over een paar maand.
Dit betrof iemand van de Fok! Corona Polizei, die in z’n auto ging “toeren”quote:Op zondag 19 april 2020 14:39 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Welk punt van 'blijf thuis tenzij je echt weg moet' begrijpt men niet?
Ahaha ja klopt. Die heeft de shift van hooibaal overgenomen.quote:Op zondag 19 april 2020 15:29 schreef kibo het volgende:
[..]
Dit betrof iemand van de Fok! Corona Polizei, die in z’n auto ging “toeren”om wandelaars en fietsers hier te kunnen rapporteren .......
De razende reporter …. Nieuws moet ook verslag van uitgebracht worden.quote:Op zondag 19 april 2020 15:29 schreef kibo het volgende:
[..]
Dit betrof iemand van de Fok! Corona Polizei, die in z’n auto ging “toeren”om wandelaars en fietsers hier te kunnen rapporteren .......
Bijzonder.... gisteren hadden ze 110 doden.quote:Op zondag 19 april 2020 15:28 schreef Oekelele het volgende:
Sweden
14,385 aantal mensen besmet
+563 nieuwe gevallen
1,540 totaal aantal doden
+29 vandaag doden.
Valt dus mee
hij is een stiekeme BOA met camera auto, probeert zijn baan te behoudenquote:Op zondag 19 april 2020 15:29 schreef kibo het volgende:
[..]
Ondanks dat het leven daar gewoon zijn gang gaat wel.quote:Op zondag 19 april 2020 15:32 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Bijzonder.... gisteren hadden ze 110 doden.
Zweden❤quote:Op zondag 19 april 2020 15:28 schreef Oekelele het volgende:
Sweden
14,385 aantal mensen besmet
+563 nieuwe gevallen
1,540 totaal aantal doden
+29 vandaag doden.
Valt dus mee
quote:Op zondag 19 april 2020 15:35 schreef Caland het volgende:
Net even een stuk gereden over wat dijken en het centrum
Opvallend druk overal, met name op de waalbrug kon de 1.5 meter niet eens gehandhaafd worden door alle fietsers, hardlopers en wandelaars
(Niet getoeterd, overigens)
Mooi lekker genieten van het weer.quote:Op zondag 19 april 2020 15:35 schreef Caland het volgende:
Net even een stuk gereden over wat dijken en het centrum
Opvallend druk overal, met name op de waalbrug kon de 1.5 meter niet eens gehandhaafd worden door alle fietsers, hardlopers en wandelaars
(Niet getoeterd, overigens)
Corona brengt wel een beetje de NSB'er in een hoop mensen naar bovenquote:Op zondag 19 april 2020 15:29 schreef kibo het volgende:
[..]
Zeker. Groot gelijk.quote:Op zondag 19 april 2020 15:37 schreef HarrieKeen het volgende:
[..]
Mooi lekker genieten van het weer.
Lekker snugger wel, twee dagen voordat Rutte bekend gaat maken of er eventueel iets versoepeld zou kunnen worden.quote:Op zondag 19 april 2020 15:37 schreef tralalala het volgende:
Het is hier aan de uiterwaarden drukker dan de gemiddelde zonnige zondagmiddag.Volgens mij zijn mensen het zat. Aan de Rijn ligt vol met groepen jongeren. Ook tig bejaarden die hun rondje doen op een zandpaadje van nog geen meter breed.
Precies. Geef de mensen groot gelijk. Het is een prachtige lente tot nu toe. Gewoon blijven doenquote:Op zondag 19 april 2020 15:37 schreef HarrieKeen het volgende:
[..]
Mooi lekker genieten van het weer.
Rutte kijkt iig niet naar Zweden......jammerquote:Op zondag 19 april 2020 15:39 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Lekker snugger wel, twee dagen voordat Rutte bekend gaat maken of er eventueel iets versoepeld zou kunnen worden.
Vind ik wel ja. Ontzettend moralistisch ook.quote:Op zondag 19 april 2020 15:38 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Corona brengt wel een beetje de NSB'er in een hoop mensen naar boven![]()
![]()
Rutte heeft vorige keer ook aangegeven dat hij de scholen sloot omdat dat de 'wens' was van de samenleving en het vanuit democratisch oogpunt heeft gedaan. Dus misschien kan dit ook wel positief werkenquote:Op zondag 19 april 2020 15:39 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Lekker snugger wel, twee dagen voordat Rutte bekend gaat maken of er eventueel iets versoepeld zou kunnen worden.
Hele andere situatie hier dan in Zweden. Ben absoluut voorstander van versoepelende maatregelen, maar je kan landen niet echt vergelijken. Tot op zekere hoogte kan je kijken wat werkt in andere landen, maar uiteindelijk zijn er best veel factoren die anders zijn. Op dit moment had ik graag in Zweden gewoond in ieder geval.quote:Op zondag 19 april 2020 15:40 schreef Oekelele het volgende:
[..]
Rutte kijkt iig niet naar Zweden......jammer
Het dodental van Zweden zwiept erg op en neer. Je kunt er niet veel van zeggen.quote:Op zondag 19 april 2020 15:35 schreef kol7680 het volgende:
[..]
Zweden❤
Hadden wij maar die nuchtere mensen aan het roer in de politiek👌
Net als in Nederland dus.quote:Op zondag 19 april 2020 15:48 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Het dodental van Zweden zwiept erg op en neer. Je kunt er niet veel van zeggen.
https://www.worldometers.info/coronavirus/country/sweden/
Je hoeft geen wizzkid te zijn om in te denken dat de APP haaks staat op andere voorwaarden qua doel. Ik lag zelf gisteren al dubbel dat de APP makkelijk moet zijn aan te passen zodat de GGD dan snel veranderingen kon laten doen.quote:Op zondag 19 april 2020 12:58 schreef raptorix het volgende:
Je kunt met zoveel apps komen als je wilt, echter zolang je nog steeds maar 4000 testen per dag doet, en dan vooral op mensen die toch al ziek zijn, dan heeft het weinig zin. Daarnaast moet ik nog maar zien of die app slim genoeg is om ook daadwerkelijk risicovol contact te analyseren.
Daarom gaan zij het ook maandelijks herhalen volgens mij, dus volgende keer dat ze een steekproef doen is het al een "eerlijker" beeld.quote:Op zondag 19 april 2020 15:20 schreef Za het volgende:
[..]
Die 3% waren gezonde fitte bloeddonoren tussen de 18 en 65 die niet recentelijk griep of verkoudheidsverschijnselen had gehad.
Indien jonger dan 18, ouder dan 65, niet specifiek fit, niet specifiek gezond, wel recentelijk verkoudheidsverschijnselen meegenomen lag dat aantal mogelijk op 20 procent.
Daarbij duurt het langer 2 weken om antistoffen te kunnen meten, dus de duizenden bloeddonoren die getest zijn en nog in die fase zitten worden ook niet meegetelt als immuun.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |