Onderzoek van het RIVM (!) uit 2008 zegt dat het wel helpt:quote:Op zondag 19 april 2020 14:47 schreef THEFXR het volgende:
[..]
wat het RIVM zegt is al helemaal niet bewezen, dat het schijnveiligheid is en niet helpt
Kan deze discussie nu eindelijk stoppen?quote:Conclusions/Significance
Any type of general mask use is likely to decrease viral exposure and infection risk on a population level, in spite of imperfect fit and imperfect adherence, personal respirators providing most protection. Masks worn by patients may not offer as great a degree of protection against aerosol transmission.
Dat ligt puur aan de versoepelingen. Niemand denkt dat de horeca op de 28e opengaat maar als je al ziet hoe panisch mensen worden als ze lezen dat de basisscholen misschien open gaan. Alsof alle volwassenen dan opeens bij de basisscholen gaan hangen.quote:Op zondag 19 april 2020 15:03 schreef Markesh het volgende:
[..]
Ik ben echt wel zo reëel dat het grote merendeel niet gaat binnenblijven tot er een vaccin is.
Dat zie je nu al gebeuren. Het wordt steeds drukker.
Maar Dit samen met wat versoepelingen gaat hoe dan ook zorgen voor een toename in de ziekenhuizen.
En hoe groot die toename zal zijn weet nu nog niemand.
Wat ik alleen hoop is dat we niet in fase 3 terecht gaan komen want dat kan nog altijd.
1 woord: handhaven.quote:Op zondag 19 april 2020 15:03 schreef Markesh het volgende:
Ik ben echt wel zo reëel dat het grote merendeel niet gaat binnenblijven tot er een vaccin is.
Dat zie je nu al gebeuren. Het wordt steeds drukker.
Geen App geïnstalleerd is geen vaccin.quote:Op zondag 19 april 2020 15:02 schreef THEFXR het volgende:
[..]
zou wat zijn, als je via een app dat vaccin krijgt
Nou nou, er zijn er genoeg die werkelijk denken dat de horeca opengaat hoor.quote:Op zondag 19 april 2020 15:05 schreef HarrieKeen het volgende:
[..]
Dat ligt puur aan de versoepelingen. Niemand denkt dat de horeca op de 28e opengaat maar als je al ziet hoe panisch mensen worden als ze lezen dat de basisscholen misschien open gaan. Alsof alle volwassenen dan opeens bij de basisscholen gaan hangen.
En boetes uitdelen.quote:
quote:Op zondag 19 april 2020 15:02 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik kende iemand die een weddenschap had verloren. Haar eraf geschoren, paar dagen later verongelukt...
Lig je daar met je kutkapsel in de kist.
Duurde wel even voor de familie daar beetje overheen was 😅
Niemand hier denkt dat. Of je moet de berichten hier met "volgende week lekker terrassen" echt serieus nemen. Die zijn er vooral om mensen als hooibaal die maar blijven roepen dat er echt niks gaat gebeuren te trollen.quote:Op zondag 19 april 2020 15:09 schreef Markesh het volgende:
[..]
Nou nou, er zijn er genoeg die werkelijk denken dat de horeca opengaat hoor.
Van mij mogen de basisscholen open, al is het alleen maar als test om te kijken wat er dan gaat gebeuren
Wat is pohi?quote:Op zondag 19 april 2020 14:53 schreef Molo het volgende:
[..]
PoHi is soms verhelderend bij sommige users
Post Historie.quote:
Dat zei de WHO op basis van de toen (voor hen) bekende informatie en het RIVM nam dat over.quote:Op zondag 19 april 2020 13:56 schreef mazaru het volgende:
[..]
Er is ook heel duidelijk gezegd dat we ons in Nederland geen zorgen hoefden te maken want het zou hier nooit komen. Er is ook heel duidelijk gezegd dat Covid 19 bijna niet besmettelijk zou zijn. Dus wie praat er nou poep?
Lekker experimenteren met kinderenquote:Op zondag 19 april 2020 15:12 schreef Markesh het volgende:
Van mij mogen de basisscholen open, al is het alleen maar als test om te kijken wat er dan gaat gebeuren
Maar we weten nog niet wat voor resultaten van het onderzoek van RIVM over kinderen in het gezinnen. Moeten we even afwachten.quote:
Maar je kan niet alles handhaven. Natuurlijk worden er boetes uitgedeeld, maar dat is echt maar een klein percentage van de mensen die overtredingen maken.quote:Op zondag 19 april 2020 15:12 schreef Markesh het volgende:
1 woord: handhaven.
En boetes uitdelen. Geen waarschuwingen maar gelijk een prent.
Nu denken mensen ach, ik krijg toch niet meteen een boete dus nemen ze het risico.
Dat is soms zeer vermakelijk 😂😂😂quote:Op zondag 19 april 2020 15:13 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Post Historie.
Die kun je zien als je iemands naam aanklikt.
dat bedoelde ik niet, wat het RIVM nu zegt is niet bewezen:quote:Op zondag 19 april 2020 15:05 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Onderzoek van het RIVM (!) uit 2008 zegt dat het wel helpt:
[..]
Kan deze discussie nu eindelijk stoppen?![]()
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2440799/
Ben echt heel benieuwd wat we over Zweden zeggen over een paar maand.quote:Op zondag 19 april 2020 15:17 schreef Doublepain het volgende:
Zweden nog steeds behoorlijk laag, wmb versoepelen we ook meteen, kroegen als eerst en de sportscholen
De rest stap voor stap
Die 3% waren gezonde fitte bloeddonoren tussen de 18 en 65 die niet recentelijk griep of verkoudheidsverschijnselen had gehad.quote:Op zondag 19 april 2020 15:00 schreef Isabeau het volgende:
Heb je gezien hoeveel doden het al kost om 3% immuniteit (volgens Sanguin tot nu toe) te krijgen? Ik ga mijn geld niet op 70% zetten![]()
(ja, middels vaccinatie....maar dat gaat nog wel even duren als het al lukt)
Goh, binnen 1 week geen app en de conclusie luidt: "het wordt nooit wat".quote:Op zondag 19 april 2020 12:52 schreef Daarnaast het volgende:
[..]
Ja, zeer amateuristisch tot nu toe. Ik heb geen vertrouwen in dat er ooit een app gaat komen.
nee, want die club is niet betrouwbaar in hun uitsprakenquote:Op zondag 19 april 2020 15:15 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Maar we weten nog niet wat voor resultaten van het onderzoek van RIVM over kinderen in het gezinnen. Moeten we even afwachten.
vandaar die tracking appquote:Op zondag 19 april 2020 15:16 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Maar je kan niet alles handhaven. Natuurlijk worden er boetes uitgedeeld, maar dat is echt maar een klein percentage van de mensen die overtredingen maken.
Dat bedoel ik.quote:Op zondag 19 april 2020 15:15 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Maar we weten nog niet wat voor resultaten van het onderzoek van RIVM over kinderen in het gezinnen. Moeten we even afwachten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |