abonnement Unibet Coolblue
pi_194565337
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 20:32 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Alles rustig hier op FOK! ja O-)
Maar hier thuis is het al maanden (eigenlijk precies sinds de Corona-crisis) helemaal niet rustig :P Op een goede manier that is! Zoals ik in de startpost van dit topic (in april) al aangaf:

Heb inmiddels je Facebook gevonden. Die volg ik :)

Ben heel benieuwd :)
pi_194569843
De Nederlandse Martin Molin (van Wintergatan). Maar dan anders :)
  Knikkerking woensdag 2 september 2020 @ 20:51:03 #153
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_194852959
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 20:32 schreef Atmoz het volgende:

Ik ga eens kijken of ik morgen of zondag iets uit de doeken kan doen hier :Y
Dan heb ik ook wat meer tijd om andere (kleine) dingen die in de tussentijd gedaan zijn te posten.

Thanks voor de interesse en het volgen!
Hmzz, dat "uit de doeken doen" is er nog heel even niet bij.
Maar ik wilde bij deze wel nog wat kleine "updates" aan ons huis laten zien 8-)

In het toilet beneden zijn we begonnen met het verven van de tegels. Deze paste qua kleur niet meer bij de rest.
Maar ik moet zeggen: ik moet er zelf nog aan wennen O-) Maargoed, met de nieuwe vloer (komt volgende week *O*) en de schilderstape weg en alles netjes opgeruimd is het misschien wel gaaf...



Boven op de overloop is m'n vriendin begonnen met alle oude tapijt weg te halen:







En ook de badkamer begint te vorderen :9

Doorloop-douche:




Onderaan in het muurtje komt een RGB-LED-strip:


Aan de andere kant van het muurtje (waar de tv komt) ben ik voorzichtig aan begonnen met de afwerking zodat ik hopelijk nog voor het weekend kan verven:


In de douche heb ik een "border" laten maken die straks helemaal vol komt te liggen met pebble-stones.
Een begin is al gemaakt:






(De LED-verlichting achter de radiator kan ook in andere kleuren :+)

En op de wand tegenover de douchewand (de wand met dat lelijke gat erin wat nog dichtgemaakt gaat worden) komt waterdicht fotobehang. Deze foto gaat 't worden:


(gefotoshopt zodat het wit bovenaan meteen netjes overloopt in het wit op het schuinse gedeelte v/h plafond in de douche)

Op de slaapkamer heb ik zojuist de spotjes aangesloten zodat we ook wat licht hebben tijdens de werkzaamheden nu het buiten al eerder donker wordt:




Volgende week komen ze de vloeren op de bovenverdieping, de hal en de portaaltjes leggen. Daarna ziet het hier ineens een stuk anders uit _O_ Vriendin ook weer blij ^O^

Dan nog een "dingetje" waar ik op dat moment zelf minder blij van werd:

M'n lasersnijder heeft laatst (best flink) in de fik gestaan:






Die laser-kop moet zoals je wel kunt zien gewoon netjes blauw/paars zijn 8)7
Ik heb er ook een filmpje van, maar daar hoor je me veel te veel schelden, dus dat zal ik hier maar niet posten O-)

Inmiddels is dat allemaal opgelost en werkt 't apparaat weer naar behoren. Maar het was effe schrikken hoor })
pi_194853072
die pebble stones wordt toch een stofnest waar je u tegen zegt? helemaal in de badkamer.
  Knikkerking woensdag 2 september 2020 @ 21:00:18 #155
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_194853157
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 20:56 schreef _VoiD_ het volgende:
die pebble stones wordt toch een stofnest waar je u tegen zegt? helemaal in de badkamer.
Ze liggen in een waterdichte goot (met een aparte afvoer) dus als ze op een gegeven moment stoffig zouden gaan worden spoel ik ze gewoon af met de slang ^O^

Ik denk/hoop dat dat dus echt geen probleem zal geven.
pi_194853179
dat is wel slim dan ;)
pi_194855319
Haha vet! Ook die pebble stones, dingen waar niemand op kan komen behalve jij, en dat t Dan nog mooi is ook :+

Alleen die geverfde tegels vind ik atmoz onwaardig hoor. :P effe tegel over tegel nieuwe tegels er op plakken hoeft zoveel tijd niet te kosten...
pi_194858497
Weer flink bezig geweest zeg!

Die geblakerde laser ziet er indrukwekkend uit..
Hoe is het gekomen?
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  Knikkerking donderdag 3 september 2020 @ 08:25:39 #159
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_194859191
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 21:01 schreef _VoiD_ het volgende:
dat is wel slim dan ;)
^O^

quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 22:21 schreef Makrolon het volgende:
Haha vet! Ook die pebble stones, dingen waar niemand op kan komen behalve jij, en dat t Dan nog mooi is ook :+
Thanks, ik denk ook dat het heel mooi gaat worden. De mensen die al zijn komen kijken vonden het allemaal érg apart, maar ook zeker wel gaaf :9

quote:
Alleen die geverfde tegels vind ik atmoz onwaardig hoor. :P effe tegel over tegel nieuwe tegels er op plakken hoeft zoveel tijd niet te kosten...
Tja, Michelle wilde perse dit even proberen O-)
Jou idee kan natuurlijk altijd nog. Zo'n potje betonlook van bij de Action is het geld gelukkig niet :P

quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2020 07:16 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Weer flink bezig geweest zeg!
Allemaal "tussen de bedrijven" door 8-)
Het is -veruit- de drukste periode ever in m'n hele leven... Eigenlijk geen tijd om ook nog een kleine verbouwing erbij te doen. Maarja, beloofd = beloofd he...

quote:
Die geblakerde laser ziet er indrukwekkend uit..
Hoe is het gekomen?
Eigenlijk een lang verhaal, maar het komt door de Chinezen dat dat gebeurt is :')
De voeding van de laser-buis was kapot gegaan. En om hier garantie op te krijgen lieten ze me iets doen waarvan ik van te voren al had gezegd dat ik dat al had gedaan, en dus niet meer hoefde.
Toch dwongen ze me om dat te doen anders kreeg ik geen garantie }) Daardoor is er brand ontstaan.

Eerst gaven ze ook nog mij de schuld. Ik heb hun even het Skype-gesprek laten nalezen (waarin ik tot 2x toe -verdeeld over meerdere weken- 2 grove fouten van hun duidelijk maakte). Daarna was het ineens "sorry mister, you are right" etc... Echt heel overdreven sorry zeggen en dat het toch hun fout was. Super raar gesprek ineens, maarja, ze hebben uiteindelijk alles gratis vervangen en alles werkt ook weer 8-)

Ik moest trouwens ook een "bewijs-video" maken van het defecte voeding. Allemaal heel streng met serienummers in beeld enzo. En daarna -toen ze eindelijk zelf ook door hadden dat dit inderdaad het defect was- (het stond al serieus 2 weken op Skype, aangezien m'n pa en ik alles al doorgemeten hadden :Y)) moest ik nog een video maken waarin ik heel die voeding naar de tering sloeg :D :D :D Pas daarna hebben ze een nieuwe voeding opgestuurd.

Wilde eigenlijk al zo'n hele "setting" maken waarin ik de voeding eerst in een zuurbad dompelde, daarna met een vlammenwerper erop, dan met een hamer, daarna met de slijpschijf erin, en vervolgens in de blender :+ "is this good enough for you?" :6
  donderdag 3 september 2020 @ 09:08:21 #160
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_194859719
Maareh, komen ze em nu ook weer terug brengen in nieuw staat? Zonder de verbrande slangen en zwartgeblakerde laser? Of mag jij dat zelf oplossen?

Wat een prutswerk voor zo een duur apparaat. En waarom kon je niet gewoon bij de importeur/verkoper terecht? Das toch raar dat je met China moet gaan schakelen bij een kapotte voeding? Ze laten een bedrijf toch ook niet een maand met een kapotte machine zitten?
  donderdag 3 september 2020 @ 09:24:36 #161
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_194859981
Nuttig hoor een CO2 blussertje naast zoiets.. hahaha
pi_194860510
Damn.. "handig" van die mensen daar uit het verre oosten..
Hopelijk kun je snel weer laseren..
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  Knikkerking donderdag 3 september 2020 @ 10:08:04 #163
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_194860523
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2020 09:08 schreef bleiblei het volgende:
Maareh, komen ze em nu ook weer terug brengen in nieuw staat? Zonder de verbrande slangen en zwartgeblakerde laser? Of mag jij dat zelf oplossen?
Ik heb 't zelf opgelost. Had toevallig nog dezelfde slangetjes (ook nog precies in dezelfde kleur _O_) liggen. En met een goede schoonmaakbeurt ziet het apparaat er alweer een stuk beter uit.

Foto van zojuist:


Alleen het coax-kabeltje van de auto-focus-unit (helemaal onderaan) had ik helaas niet liggen... Daar zit dus nog steeds de verbrande op...

quote:
Wat een prutswerk voor zo een duur apparaat. En waarom kon je niet gewoon bij de importeur/verkoper terecht? Das toch raar dat je met China moet gaan schakelen bij een kapotte voeding? Ze laten een bedrijf toch ook niet een maand met een kapotte machine zitten?
Klopt, het was echt een horror-verhaal aan het worden. Zeker omdat het tot 2x toe hún schuld was 8)7 Ik wil niet weten hoe 't had kunnen aflopen als ik niet SUPER TOEVALLIG nog eens ging kijken :X :X :X Zo'n fles pure zuurstof "wilt wel" om het zo te zeggen O-)

Maargoed, ik heb er zelf voor gekozen om hem zélf te importeren. Dus de importeur ben ik zelf (ik heb me nog gebeld, maar ik nam niet op :P)

Desondanks vind ik dat de service van "Chinatown" wel wat beter (professioneler), maar ook zeker sneller!!

quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2020 09:24 schreef mitchelll0181 het volgende:
Nuttig hoor een CO2 blussertje naast zoiets.. hahaha
Tja, ik had er BIJNA een poederblusser op losgelaten... Gelukkig is 't daar niet van gekomen!

quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2020 10:06 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Damn.. "handig" van die mensen daar uit het verre oosten..
Hopelijk kun je snel weer laseren..
Jep, hij doet 't weer. Fijne machine 8-)
  Knikkerking donderdag 3 september 2020 @ 10:15:36 #164
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_194860607
Door de Corona is er trouwens nog een "projectje" blijven liggen....

De boot ligt sinds eind vorig jaar op een erf in België op het droge. De bedoeling was dat deze in mei weer fijn het water in kon. Maar helaas... daar heeft de Corona-crisis een stokje voor gestoken... Ik mocht er een hele tijd niet eens naartoe -O- (anderen blijkbaar wel, want m'n gereedschapskist was ineens foetsie }:| )

Over een maandje komt de kraan om de boten weer in het water te takelen, dus het begon ook tijd te worden om wat aan het onderschip te gaan doen.

Met hulp van m'n vrienden zijn we al een heel eind gekomen:











Iemand een mossel? :D


En straks nog wat lagen van dit goedje erop:


Komt goed, hopelijk is het in oktober nog een paar dagen lekker vaarweer *O*
pi_194862659
Poederblusser?Beter co2.Meeste verzekeraars bevelen dat ook aan.Met poeder heb je ook een hele grote kans dat je de machine weg kan doen.Met co2 niet.
  vrijdag 4 september 2020 @ 08:54:42 #166
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_194878118
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2020 10:15 schreef Atmoz het volgende:
Door de Corona is er trouwens nog een "projectje" blijven liggen....

De boot ligt sinds eind vorig jaar op een erf in België op het droge. De bedoeling was dat deze in mei weer fijn het water in kon. Maar helaas... daar heeft de Corona-crisis een stokje voor gestoken... Ik mocht er een hele tijd niet eens naartoe -O- (anderen blijkbaar wel, want m'n gereedschapskist was ineens foetsie }:| )

Over een maandje komt de kraan om de boten weer in het water te takelen, dus het begon ook tijd te worden om wat aan het onderschip te gaan doen.

Met hulp van m'n vrienden zijn we al een heel eind gekomen:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Iemand een mossel? :D
[ afbeelding ]

En straks nog wat lagen van dit goedje erop:
[ afbeelding ]

Komt goed, hopelijk is het in oktober nog een paar dagen lekker vaarweer *O*
Pfoeh wat een zooi op de romp zeg. Is het staal of polyester?
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  Knikkerking vrijdag 4 september 2020 @ 09:26:08 #167
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_194878474
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2020 12:15 schreef pitboer het volgende:
Poederblusser?Beter co2.Meeste verzekeraars bevelen dat ook aan.Met poeder heb je ook een hele grote kans dat je de machine weg kan doen.Met co2 niet.
Klopt, je hebt helemaal gelijk. Maar ik had alleen een poederblusser voorhanden... We hadden die serieus BIJNA gebruikt (scheelde een seconde of 2). Maar gelukkig kwam het dus niet zo ver!

Anderzijds: in geval van nood ben je natuurlijk (ook) blij met zo'n poederblusser. (c.q. beter dan niets!)

Maar inderdaad: ik moet echt gaan zorgen voor wat CO2 blussers ^O^

quote:
14s.gif Op vrijdag 4 september 2020 08:54 schreef fathank het volgende:

Pfoeh wat een zooi op de romp zeg. Is het staal of polyester?
Ja, 't is al een oud bootje he :+
Is staal. Zat helemaal vol met (een dikke laag) mosselen.
En daar onder (zoals eigenlijk altijd bij dit soort boten) wat roest.
Maargoed, dat spul wat ik erop smeer is daar prima voor.
Het onderschip blijkt ook geen (te) dunne plekken te hebben, dus na deze behandeling kan die weer enkele jaartjes mee ^O^
pi_194879923
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2020 10:15 schreef Atmoz het volgende:
Door de Corona is er trouwens nog een "projectje" blijven liggen....

De boot ligt sinds eind vorig jaar op een erf in België op het droge. De bedoeling was dat deze in mei weer fijn het water in kon. Maar helaas... daar heeft de Corona-crisis een stokje voor gestoken... Ik mocht er een hele tijd niet eens naartoe -O- (anderen blijkbaar wel, want m'n gereedschapskist was ineens foetsie }:| )

Over een maandje komt de kraan om de boten weer in het water te takelen, dus het begon ook tijd te worden om wat aan het onderschip te gaan doen.

Met hulp van m'n vrienden zijn we al een heel eind gekomen:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Iemand een mossel? :D
[ afbeelding ]

En straks nog wat lagen van dit goedje erop:
[ afbeelding ]

Komt goed, hopelijk is het in oktober nog een paar dagen lekker vaarweer *O*
Die hempel moet je over t algemeeen echt extreem goed mengen/roeren. En bij hoge lucht vochtigheid/vochtig werkoppervlak niet verwerken. Veel dunne laagjes doen.

Heb er slechte ervaring mee. :X maar goed ik ben ook meer een Jotun aanhanger.
pi_195069129
Jezus wat een vette hut, zou m'n huis echt nooit meer uit komen.

Ben jij Batman, of kan je je daar niet over uitlaten? Volgens mij hebben ze jou en Bruce Wayne in ieder geval nooit in dezelfde kamer gezien.
pi_195140608
Jij blijft me keer op keer verbazen met wat je allemaal doet/kan/maakt. Heel erg gaaf!
pi_195142056
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 11:43 schreef illusions het volgende:

Ben jij Batman, of kan je je daar niet over uitlaten? Volgens mij hebben ze jou en Bruce Wayne in ieder geval nooit in dezelfde kamer gezien.
_O-
  Knikkerking zaterdag 19 september 2020 @ 09:04:36 #172
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_195142606
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 september 2020 10:45 schreef FranticDJ het volgende:

Die hempel moet je over t algemeeen echt extreem goed mengen/roeren. En bij hoge lucht vochtigheid/vochtig werkoppervlak niet verwerken. Veel dunne laagjes doen.

Heb er slechte ervaring mee. :X maar goed ik ben ook meer een Jotun aanhanger.
Klopt! Ik heb ontzettend goed (en lang) moeten roeren... Zaten serieus dikke brokken/vlokken onderin. Echt nog nooit zo lang/goed moeten roeren inderdaad :Y

Maar: ik moet wel zeggen: het laat zich absoluut super fijn erop smeren. Blijft goed plakken en is heel fijn om mee te werken. Kan niets anders zeggen dan dat ik 't fijn spul vind ^O^

quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 11:43 schreef illusions het volgende:
Jezus wat een vette hut, zou m'n huis echt nooit meer uit komen.

Ben jij Batman, of kan je je daar niet over uitlaten? Volgens mij hebben ze jou en Bruce Wayne in ieder geval nooit in dezelfde kamer gezien.
Hahahahha _O- _O_
Maareh, thanks voor je leuke compliment :7

quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 00:41 schreef MrBanaan1 het volgende:
Jij blijft me keer op keer verbazen met wat je allemaal doet/kan/maakt. Heel erg gaaf!
Thanks!

Ik zou zeggen: stay tuned, want er komt nog meer aan 8-) 8-) 8-)

===========================================

Afgelopen week "tussen de bedrijven door" nog wat tijd gevonden om aan de bovenverdieping te werken:







Speakers in het plafond plaatsen; altijd een leuk en speciaal moment O+ :9


Tapijt gelegd:


Ook heb ik een begin gemaakt met de sterrenhemel.
Zodra die helemaal klaar is zal ik daar ook wat foto's van proberen te maken. (effe statief zoeken O-))

Voor in de woonkamer hebben we een nieuwe kast gekocht:


Meteen een mooie plek voor het nieuwe servies:


Tevens een goede locatie voor m'n zelfgemaakte Pink Floyd beeldjes:


Stukje bij beetje komen we er wel. Het gaat (helaas) iets langzamer dan soms gehoopt, maar m'n project heeft voorrang >:)
pi_195165727
Nice ^O^
  Moderator woensdag 23 september 2020 @ 20:55:59 #174
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_195224147
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 09:04 schreef Atmoz het volgende:
Stukje bij beetje komen we er wel. Het gaat (helaas) iets langzamer dan soms gehoopt, maar m'n project heeft voorrang
We wachten in spanning af ! ^O^
Begrijpelijk dat dat voorrang heeft op de rest van de verbouwing, maar als ik kijk wat je er dan nog allemaal er zo even bij naast doet dan vraag ik mij nog steeds af hoeveel uren in je dag zitten _O-

Echt tof dat met die projecties, daar kun je vast op professioneel in jou home cinema's die je bouwt ook wel wat mee ! *O*

Jammer dat er zo weinig gereageerd word in dit altijd toffe topic !
  donderdag 24 september 2020 @ 00:32:49 #175
438762 -Richard-
Een 21 jarige allrounder.
pi_195227160
Ik kan elke keer wel reageren en het feit is gewoon dat ik altijd met smart te wachten zit tot de nieuwe update.
Werkelijk fenomenaal. Je lijkt me een erg sociaal, energiek en nauwkeurig persoon. Wauw, gewoon wauw.
Iemand die 30uur per dag heeft. Hoe is het met de M4? Alles nog in orde ermee?
Weet van alles een beetje maar net niets.
  Knikkerking donderdag 24 september 2020 @ 06:37:40 #176
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_195228064
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 20:55 schreef Vonkenboer het volgende:

We wachten in spanning af ! ^O^
Begrijpelijk dat dat voorrang heeft op de rest van de verbouwing, maar als ik kijk wat je er dan nog allemaal er zo even bij naast doet dan vraag ik mij nog steeds af hoeveel uren in je dag zitten _O-
Haha, tja ik denk dat het scheelt dat ik geen kinderen heb...
Dan kun je letterlijk van 6:00 's morgens tot 22u 's avonds bezig zijn.
Dat is ook wat ik geregeld doe ^O^ En dat zijn dan precies 2 "normale shifts van 8u" achter elkaar O-)
Tussendoor 3x relax met 't hondje wandelen, en daarna weer door. Het gaat bijna vanzelf. Af en toe een dagje afschakelen, en daarna weer vol ertegenaan.

quote:
Echt tof dat met die projecties, daar kun je vast op professioneel in jou home cinema's die je bouwt ook wel wat mee ! *O*
Thanks!
Ik had dat idee al sinds m'n studententijd toen ik m'n aller eerste beamer kocht. Het is er alleen nooit echt serieus van gekomen, dus heb ik dat van de week even snel uitgeprobeerd en wat software ervoor geschreven. Was een snel probeersel, maar ik vond het al aardig gelukt :P

Hierbij de foto's en filmpjes van dit tussendoor projectje:

















Het is zeker nog niet 100%, maar met wat fine-tuning komt dat zeker wel goed!



quote:
Jammer dat er zo weinig gereageerd word in dit altijd toffe topic !
Dat vind ik zelf ook wel soms ja :@ Maargoed, het is natuurlijk ook deels "mijn eigen schuld"... Als ik wat regelmatiger zou posten zal dat ook wel meehelpen om dit topic "levend" te houden :Y Ik probeer dat ook wel, maar het ontbreekt me af en toe aan tijd...

quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 00:32 schreef -Richard- het volgende:
Ik kan elke keer wel reageren en het feit is gewoon dat ik altijd met smart te wachten zit tot de nieuwe update.
Werkelijk fenomenaal. Je lijkt me een erg sociaal, energiek en nauwkeurig persoon. Wauw, gewoon wauw.
Thanks _O_ Leuk om te lezen! Ik probeer er altijd het aller beste van te maken :Y)

quote:
Iemand die 30uur per dag heeft.
Ja, was dat maar waar! Soms wilde ik dat ik me kon opdelen en dat de andere ik me even met wat anders kon helpen :9

quote:
Hoe is het met de M4? Alles nog in orde ermee?
Héél toevallig dat je dat vraagt O-)
Ik heb 'm eergisteren laten chippen naar 520 PK 8-) :7 *O*

De reden daarachter is omdat ik daar "warm ben voor gemaakt" doordat ik een week eerder in een BMW M8 competition heb mogen rijden. (moest met de M4 voor nieuwe banden/beurt, dus voor in de wachttijd maar gelijk een proefrit voor de M8 aangevraagd :))







Lekkere wagen! Nu weet ik ook weer waarvoor ik werk :+
pi_195228121
Zijn die Pink Floyd beeldjes eigenlijk ooit in productie gegaan?
pi_195228138
Lekker bezig ^O^
  Knikkerking donderdag 24 september 2020 @ 07:28:21 #179
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_195228294
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 06:50 schreef Questular het volgende:
Zijn die Pink Floyd beeldjes eigenlijk ooit in productie gegaan?
Nee. Ik heb "de eerste versie" (toen nog veel kleiner) toen der tijd naar hun opgestuurd. Maar ik kreeg toen een "no" omdat er al een andere partij een licentie had voor beeldjes van ongeveer dezelfde maat.

Dat zijn deze beelden:


(ze staan in de markt als boekensteun)

Ik vind ze niet bepaald mooi...
C.q. ik vond de mijne mooier:



...en beter lijken op het origineel:



Maargoed, ik kreeg dus geen licentie omdat dat niet ging vanwege die andere partij...

Nu heb ik laatst een grotere versie (letterlijk 2.5x zo groot) gemaakt. Dat zijn die wat ik ook gebruikt heb in bovenstaand projectje. Die wil ik straks op een mooie wit-hoogglans sokkel plaatsen en daarop met m'n laser een soort "typeplaatje" (brons/goud/zilver ofzo) gemaakt met "Pink Floyd - Division Bell Heads" erop. Ik heb al met een luxe woonwinkel geregeld dat ik ze daar mag tentoonstellen/verkopen. En vervolgens hoop ik van Pink Floyd dit keer wel een "yes" te krijgen ^O^

quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 06:53 schreef FranticDJ het volgende:
Lekker bezig ^O^
:7 8-)
pi_195228380
Oww over niet reageren. Ben gewoon elke keer sprakeloos wat ik zie maar volg je zeker wel hier!

Ga zo door :)
pi_195228449
@Atmoz Ik lees hier geregeld mee, ik ben zeer onder de indruk elke keer. Ik laat dan eea aan mijn man zien, die vindt het ook tof! Wat kun jij veel, wat heb je veel tijd :o Het is vooral inspirerend om te zien dat je een idee hebt, dat idee uitwerkt en finetuned of weggooit als het niets is. Maar dus vooral de stap om je idee proberen uit te voeren, daar stranden denk ik heel veel mensen op.

Jouw auto :9 :D
pi_195228561
Jammer ze zouden mooi in mijn woonkamer staan :)
pi_195228635
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2020 07:42 schreef Peejtur het volgende:
Oww over niet reageren. Ben gewoon elke keer sprakeloos wat ik zie maar volg je zeker wel hier!

Ga zo door :)
RT. Ik lees wel mee hoor. Reageer alleen vaak niet. :9
pi_195228670
Het niet reageren komt deels ook door de komst van de like button :P
pi_195228690
Ik moet zeggen dat ik ook wel regelmatig kijk of er hier weer wat spectaculairs te zien is :p
Wat een werk word er verzet!
En inderdaad bohh die auto, zou ik toch ook wel regelmatig wat quality time mee doorbrengen indien die hier in de garage stond :) :) die M8 ook heel dik, wel weer effe een flinke slag groter, of niet ?
Waarom niet?
  donderdag 24 september 2020 @ 09:37:19 #186
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_195229494
@Atmoz , ben je weleens naar GLOW geweest in Eindhoven ? Zo nee, zeker eens doen als het weer is. Daar doen ze ook zulke projecties, maar dan veul groter en nog een hoop meer. Echt supergaaf.

Op een complete flat bijvoorbeeld ;) .

The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  donderdag 24 september 2020 @ 09:43:42 #187
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_195229593
Ik moest ook aan glow denken idd. Zelfde techniek die ze daar gebruiken.
  donderdag 24 september 2020 @ 09:59:43 #188
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_195229830


[ Bericht 25% gewijzigd door DaMook op 24-09-2020 10:13:56 ]
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  vrijdag 25 september 2020 @ 10:05:02 #189
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_195246758
Dikke wagen in de goeie kleur _O_
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_195277127
Ik lurk ook constant mee :)
pi_195280221
Meelezer, maar kan weinig anders reageren dan gaaf! Bijzonder wat je allemaal doet en kan!
pi_195280395
Ook een lurker hier :@ ik kijk altijd weer uit naar je updates.

Ik vind het echt supergaaf wat je altijd weer bedenkt. En je auto O+ :9~
  zondag 27 september 2020 @ 12:54:28 #193
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_195283296
Oh my, ik liep al weer een paar updates achter, maar echt... ik vind het zozozozo!!!! tof wat je allemaal. Mijn handen gaan echt acuut jeuken, maar hoewel ik echt best wat kan met mijn handen voelt het dan wel als een soort #nailedit projectjes hierbij vergeleken! :D
***
  Moderator zondag 27 september 2020 @ 13:10:53 #194
18653 crew  D.
pi_195283608
*ook lurkt

En nu ik dan toch een post post;

Wanneer kunnen we hier meer lezen over het nieuwe project?
Ik was al zo nieuwsgierig om even op Facebook te kijken, waar meer info staat, maar ook nog geen details :P
pi_195517252
Props voor alje projecten. Jaloers makend huis, kelder en gereedschapsverzameling!

Voel me wel lui.. woon 3 jaar in mijn hut en nog steeds missen er details, die jij gewoon aangrijpt!
Aigh aigh Captain!
  Knikkerking zaterdag 17 oktober 2020 @ 07:57:13 #196
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_195687918
Ontzettend bedankt voor de reacties en complimenten weer allemaal!
Erg cool om te lezen. Ik krijg er zelf ook weer inspiratie door :9

quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2020 07:42 schreef Peejtur het volgende:
Oww over niet reageren. Ben gewoon elke keer sprakeloos wat ik zie maar volg je zeker wel hier!

Ga zo door :)
Bedankt voor je compliment en uiteraard voor je reactie _O_ Zonder reactie zag ik je compliment ook niet O-)
Dus super als men zo af en toe reageert, dan weet ik dat er ook goed meegekeken wordt en dat het nog interessant is allemaal 8-)

quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2020 07:49 schreef Mrs.Peel het volgende:
@:atmoz Ik lees hier geregeld mee, ik ben zeer onder de indruk elke keer. Ik laat dan eea aan mijn man zien, die vindt het ook tof! Wat kun jij veel, wat heb je veel tijd :o Het is vooral inspirerend om te zien dat je een idee hebt, dat idee uitwerkt en finetuned of weggooit als het niets is. Maar dus vooral de stap om je idee proberen uit te voeren, daar stranden denk ik heel veel mensen op.
Dankjewel! Heel erg leuk om te lezen, en nóg leuker om te weten dat ik zo af en toe mensen weet te inspireren. Daar doe ik het onder andere allemaal voor! Geweldig _O_ Thanks!

quote:
Jouw auto :9 :D
Het is nog iedere dag een eer om erin te mogen rijden :Y

quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 08:01 schreef Questular het volgende:
Jammer ze zouden mooi in mijn woonkamer staan :)
Merci voor 't compliment. Zodra ik het met Pink Floyd geregeld heb (*hoop hoop* ^O^) ben je de eerste die 't hoort!

quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 08:10 schreef Lenny_Leonard het volgende:

RT. Ik lees wel mee hoor. Reageer alleen vaak niet. :9
Thanks voor je reactie! Leuk om te zien dat er zo af en toe toch wat meelezers reageren :Y

quote:
80s.gif Op donderdag 24 september 2020 08:15 schreef F.Sinatra het volgende:
Het niet reageren komt deels ook door de komst van de like button :P
Haha, das natuurlijk helemaal waar inderdaad. Een handige/leuke toevoeging :7

quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 08:17 schreef Maxco het volgende:
Ik moet zeggen dat ik ook wel regelmatig kijk of er hier weer wat spectaculairs te zien is :p
Wat een werk word er verzet!
En inderdaad bohh die auto, zou ik toch ook wel regelmatig wat quality time mee doorbrengen indien die hier in de garage stond :) :)
Haha, I feel you :D :P

quote:
die M8 ook heel dik, wel weer effe een flinke slag groter, of niet ?
Yep, een flinke machine!
Toen ik voor het eerst ging kijken (zelfde dag als de proefrit was dat) was ik helemaal overtuigd dat ik (weer) de coupé versie moest hebben. Maar in de garage stond naast deze coupé ook een grand-coupé (4-deurs). Ook echt een hele vette bak :9~ "normaliter" ziet er coupé er (een stuk) beter uit dan een 4 deurs... Maar dat vond ik bij de M8 echt reuze meevallen. Misschien dat ik die ooit neem. Toch wel handig als je met vrienden ergens gaat eten ofzo... Als dat ooit weer mag c.q. kan :@ O-)

quote:
99s.gif Op donderdag 24 september 2020 09:37 schreef DaMook het volgende:
@:Atmoz , ben je weleens naar GLOW geweest in Eindhoven ? Zo nee, zeker eens doen als het weer is. Daar doen ze ook zulke projecties, maar dan veul groter en nog een hoop meer. Echt supergaaf.

Op een complete flat bijvoorbeeld ;) .

[ afbeelding ]
Thanks voor de tip!
Ik had het wel eens voorbij zien komen, maar ben er nog nooit zelf geweest nee.
Ziet d'r inderdaad écht vet uit!! Zodra het weer is kom ik zeker kijken :)

quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 09:43 schreef bleiblei het volgende:
Ik moest ook aan glow denken idd. Zelfde techniek die ze daar gebruiken.
Echt gaaf spul! Flinke beamers zijn dat kan ik je vertellen :P
Zal wel iets van Barco ofzo zijn. c.q. niet te betalen >:)
Jij woont daar in de buurt, dus je bent er al vaker geweest neem ik aan? ^O^

quote:
Super cool!!!

quote:
14s.gif Op vrijdag 25 september 2020 10:05 schreef fathank het volgende:
Dikke wagen in de goeie kleur _O_
Ik vind hem ook erg mooi staan zo bij m'n huis :9
Maar ik ben een beetje bang dat je met zo'n kleur sneller uitgekeken bent na een paar maanden.
M'n vorige was een zwarte, nu heb ik een witte en ik denk dat ik straks (maarja, eerst nog "effe" wat sparen :{w) een grijs neem. Misschien wel matgrijs ofzo :)

quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 23:24 schreef speedfightrage het volgende:
Ik lurk ook constant mee :)
Dank voor je reactie. Leuk om te zien dat er af en toe een lurker uit zijn hol komt om hier wat te posten _O_ _O_

quote:
1s.gif Op zondag 27 september 2020 09:41 schreef mrien het volgende:
Meelezer, maar kan weinig anders reageren dan gaaf! Bijzonder wat je allemaal doet en kan!
Merci, thanks & dank :7 :7 :7

quote:
1s.gif Op zondag 27 september 2020 09:53 schreef Lingue het volgende:
Ook een lurker hier :@ ik kijk altijd weer uit naar je updates.

Ik vind het echt supergaaf wat je altijd weer bedenkt. En je auto O+ :9~
_O_ ^O^ 8-)

quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 12:54 schreef BE het volgende:
Oh my, ik liep al weer een paar updates achter, maar echt... ik vind het zozozozo!!!! tof wat je allemaal. Mijn handen gaan echt acuut jeuken, maar hoewel ik echt best wat kan met mijn handen voelt het dan wel als een soort #nailedit projectjes hierbij vergeleken! :D
Dankjewel!
Als ik iedere dag al 1 persoon kon inspireren of aanzetten tot klussen/hobby'en/dingen te maken/de handen uit de mouwen te steken, dan zou m'n dag al half goed zijn O+ 8-)

quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 13:10 schreef D. het volgende:
*ook lurkt

En nu ik dan toch een post post;

Wanneer kunnen we hier meer lezen over het nieuwe project?
Ik was al zo nieuwsgierig om even op Facebook te kijken, waar meer info staat, maar ook nog geen details :P
Thanks voor je reactie _O_
Er is afgelopen week weer een video-opnamedag geweest hier thuis.
Daar wordt op dit moment een filmpje van gemaakt dat hopelijk binnen 1 week online zal komen.
Dat zal het moment worden waarop de buitenwereld gaat zien wat ik de afgelopen 9 maanden allemaal heb uitgespookt en wat Marblelous dus precies is. Ik krijg deze vraag echt HEEEEL vaak, en ik vind het zelf ook súper jammer dat ik er tot nu toe maar zo weinig over heb mogen/kunnen vertellen en laten zien. Ik heb zo ontzettend veel gave foto's, films en verhalen.... Er is gewoon ontiegelijk veel gebeurt al... Ik zit serieus in een achtbaan al vanaf februari... En ik kan het met bijna niemand (behalve de mensen die hier thuis komen) delen... echt zo raar eigenlijk... Ik ben (zie dit topic) eigenlijk juist een persoon die graag alles met jullie hier deelt... Dus soms voelt dat heel raar :'(

Ik kan wel al "team Marblelous" en m'n nieuwe visitekaartje showen :P


Op de voorgrond m'n broertje en ik. Daartussenin Stan (een goede vriend uit Duitsland, die er vanwege Corona niet fysiek mag bij zijn) en op de achtergrond Peter waarmee ik al meerdere bedrijfjes heb gehad.



quote:
11s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 22:55 schreef Captain_koek het volgende:
Props voor alje projecten. Jaloers makend huis, kelder en gereedschapsverzameling!

Voel me wel lui.. woon 3 jaar in mijn hut en nog steeds missen er details, die jij gewoon aangrijpt!
Bedankt voor je reactie!!
Gewoon even die handjes uit de mouwen en dat klusje klaren.
Erna 's avonds op de bank met een verdiende pint én een voldaan gevoel O+ :7 8-)

----------------------------------------------------------------------------

Er is zoals gezegd veel gebeurt. En niet alleen met betrekking tot Marblelous (ookal zit daar wel 90% van m'n tijd in de laatste maanden).

De boot is weer terug in het water. Ik heb 'm dus weer op loopafstand van ons huis liggen *O*







De tv op de slaapkamer hangt *O*


Ik heb een sterrenhemel voor in de badkamer gemaakt:




In de woonkamer heeft vriendinlief een muurtje (waar nu nog even m'n pc staat) zwart geverfd:


Nu komt m'n computer ook wat beter/mooier uit 8-)


De badkamer is bijna klaar. We kunnen er al douchen en bubbelen, ik moet alleen nog wat dingen afwerken en de tv ophangen. De situatie zoals het nu is:





De doorloopdouche:


Uitzicht van het slaapkamer raam:


En in de kelder zijn we druk bezig geweest in de makerspace. Dit was ook nodig voor de filmopnames, dus het had ook nog wat haast O-) Diverse dagen tot 's nachts doorgewerkt :9

Deuren gemaakt:








In de doorgang ben ik nog bezig met RGB-LED's in te bouwen. Helaas heb ik dat niet optijd afgekregen. Flink balen, maar het is niet anders...



Voor het filmpje had ik me zo'n witte doktersjas gekocht. Ik denk dat ik deze gewoon echt steeds ga aan doen als ik daar aan het werk ben. Net alsof ik echt in een laboratorium werk hahaha :7 8-)





Vandaag staat er weer veel op de planning, dus ik ga me snel een tas koffie drinken om daarna lekker de kelder in te duiken.

Thanks allemaal voor het volgen! _O_
pi_195687993
_O_
  zaterdag 17 oktober 2020 @ 08:47:52 #198
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195688237
Je Star Trek deuren O+
Resistance is futile.
  zaterdag 17 oktober 2020 @ 09:13:53 #199
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_195688504
Ik ben benieuwd en kwam op je website terecht. Die is nog niet helemaal mobiel geschikt, de homepage moet ik horizontaal scrollen.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_195689226
Ziet er weer goed uit. Mooie badkamer ook met die stenen :7

Benieuwd naar je nieuwe bedrijf!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')