Dat is een goede, die ga ik mee nemen! Dank je welquote:Op zaterdag 18 april 2020 21:43 schreef Tegan het volgende:
[..]
Je kan altijd informeren naar de procedures bij geluidsoverlast?
Denk erover om te verhuizen. Vanaf het moment dat je besloten hebt om weg te gaan verdraag je een stuk meer.quote:Op zaterdag 18 april 2020 21:43 schreef Bloemp0t het volgende:
[..]
Dat zijn volgens mij wel de wettelijke regels. Buren weten zelf ook dat ik nooit klaag en ze hebben toch wel degelijk vaak na 00.00 uur nog hardstyle op een redelijk volume aanstaan.. Dat maakt me echt niet uit, dan doe ik gewoon mijn raam dicht.. Maar ik wil gewoon niet bang hoeven zijn.
Ik wilde hier destijds na mijn scheiding al weg gaan dus dat is het probleem ook niet. Echter inschrijftijd maakt het moeilijk en ik denk ook dat de coronatijd niet het perfecte moment is om midden in een verhuis te zitten.quote:Op zaterdag 18 april 2020 21:46 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Denk erover om te verhuizen. Vanaf het moment dat je besloten hebt om weg te gaan verdraag je een stuk meer.
Wie heeft het er nou over dat de buren op hun tenen moeten lopen? Harde knallen achter het huis of een buurman die ‘s nachts gore praat richting je slaapkamer roept, dat is asociaal.quote:Op zaterdag 18 april 2020 21:42 schreef Tegan het volgende:
[..]
Goed punt. Wat valt onder hinder en wat is acceptabel incidenteel geluid?
Dat is iets anders dan op je tenen lopen omdat buur PTSS heeft. Hoe vervelend ook.
Hoe dan ook, het is de bedoeling dat je beter wordt en niet dat je daar door je buren niet aan toekomt.quote:Op zaterdag 18 april 2020 21:50 schreef Bloemp0t het volgende:
[..]
Ik wilde hier destijds na mijn scheiding al weg gaan dus dat is het probleem ook niet. Echter inschrijftijd maakt het moeilijk en ik denk ook dat de coronatijd niet het perfecte moment is om midden in een verhuis te zitten.
Je hebt helemaal gelijk over gevoel valt niet te discussieren en dat is jouw waarheid PUNT. Dus je hebt helemaal gelijk.quote:Op zaterdag 18 april 2020 21:15 schreef Bloemp0t het volgende:
Beste mede forummers,
Ik heb een incidentje met mijn buren. Ik zal eerst wat achtergrond info geven.
Ik heb na 8 jaar lang excessief huiselijk geweld door mijn narcistische ex-partner hier PTSS aan over gehouden. Ik woon nog in het huis waar wij samen woonden. Ik heb aangifte tegen hem gedaan, en dat is allemaal afgerond.
Nu het stukje PTSS,.. Afgelopen zaterdag hoorde ik om 00.00 uur een enorme harde knal in de tuin. Dit bleek na veel vragen bij de buren vandaan te komen. Dit antwoord kreeg ik echter pas om 03:00 terwijl ze nog klaarwakker en dronken herrie maakten in de tuin. Ik zat gelijk in de paniekstand: mijn ex heeft dus veelvuldig bij mij ingebroken en mijn hart zat in mijn keel. Ik zal jullie de verdere paniekverhalen besparen echter was het voor mij alsof ik er weer midden in zat. Welkom in de wereld van PTSS.
Mijn buren hier op gewezen, ook omdat zij wisten wat er gebeurd is en waarom ik zo reageer. Ik heb gezegd dat het voor mij voelde alsof mijn veiligheid in discrediet gebracht werd. Dat was volgens hen niet waar, want dat deden ze niet... Ik ben de discussie maar niet aan gegaan... Maar goed, als iemand een bepaald gevoel heeft is daar geen wel of niet waar aan.. Omdat het een gevoel is en geen feit.
Diezelfde nacht word bezoek (huisvriend) van buurvrouw boos en schreeuwt terwijl hij weet dat ik in bed lig "Ben je nog een beetje geil? Ben je lekker nat?" naar mij. (slaap met raam op een kier) Dronken of niet - ik heb daar niet op gereageerd omdat het op mij in combinatie met zijn boze stemgebruik intimiderend over kwam. Melding gemaakt bij woningbouw en politie.
Nu gebeurd er deze avond om 20.00 uur precies het zelfde, echter was het dit keer nog licht. Ik zag een flits of een vonk en hoorde een knal, dus ik gok vuurwerk of een aansteker kapot gooien. Dit keer zonder bericht naar de buren melding gemaakt. Heb al vaak genoeg getracht een gesprek met deze mensen te voeren, echter is dit mission impossible dus laat ik het maar achterwege.
Heb ik nou daadwerkelijk een punt omdat zij
1. weten wat er gebeurd is en waarom ik zo reageer
2. de buurvrouw (ik dus) triggeren
3. omdat vuurwerk/aansteker gooien potentieel gevaarlijk kan zijn in kleine woningbouwtuinen,
of is het hun goed recht deze knallen te produceren en heb ik geen poot om op te staan?
Het voelt voor mij een beetje als het bekende "vissenkom bij het gezicht van mijn ex houden" van Hans teeuwen, het is heel vervelend maar geen idee of ik er dus iets tegen kan doen.
Bron en Meer info bij juridisch loket:quote:Vraag hulp bij buurtbemiddeling of mediation
Neem contact op met uw gemeente of sociaal wijkteam en vraag naar de mogelijkheid van buurtbemiddeling. Een buurtbemiddelaar is opgeleid om te bemiddelen bij problemen tussen buren, zoals geluidsoverlast.
Heeft uw gemeente geen buurtbemiddeling? Maak dan gebruik van mediation. Een mediator is een onafhankelijke, professionele bemiddelaar. Het Juridisch Loket kan u doorverwijzen naar een mediator.
Zowel buurtbemiddeling als mediation is alleen mogelijk als u en uw buren hieraan vrijwillig willen meedoen.
Tenzij je drastische maatregelen neemt. Maar dat moet je willen en ik acht haar daar niet toe in staat.quote:Op zondag 19 april 2020 09:27 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
Verhuizen is de enige optie.
Verhuurder doet niets de politie al helemaal niet.. en je buren gaan echt niet veranderen.
Omdat een kliko een makkelijk probleem is om op te lossen, je geeft de eigenaar een waarschuwing of een boete en klaar. Overlast is een moeilijk probleemquote:Op zaterdag 18 april 2020 21:39 schreef Bloemp0t het volgende:
[..]
Daar snap ik het nut niet zo heel goed van. Als iemand bijv een weekend weg gaat, container komt op zaterdag, en ze zetten hem vrijdagmiddag buiten.. Is dat dan echt zo hinderlijk? kijk als het ding uitpuilt van de maden etc snap ik dat.... maar dat deed ie niet
Nu is PTSS wel heel wat anders dan een fobie, en is een hond heel wat anders dan mensen die 's nachts een hoop lawaai maken. De buren vragen hun hond weg te doen kan niet nee, maar mensen vragen zich niet als een stel randdebielen te gedragen midden in de nacht kan zeker wel. Maar ja, of daar vervolgens iets mee wordt gedaan...quote:Op maandag 20 april 2020 09:20 schreef silliegirl het volgende:
Vergelijkbaar voorbeeld; stel dat je echt een hondenfobie hebt, doodsbang als je zo’n beest nog maar hoort. En dan nemen je buren een hond... Tsja. Lastig voor jou dan? Ja. Maar mogen
je buren dan nooit een hond vanwege jouw angst? Dat kan je ook niet vragen toch?
Helaas is dit denk ik het enige wat er nog overblijft. Buren wegpesten is nu eenmaal een ding.quote:Op zondag 19 april 2020 09:27 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
Verhuizen is de enige optie.
Verhuurder doet niets de politie al helemaal niet.. en je buren gaan echt niet veranderen.
Stapel aannames puur gebasseerd op het verhaal van iemand die overduidelijk zo hoog in haar stress zit, dat ze helemaal niets kan verdragen.quote:Op maandag 20 april 2020 10:14 schreef RamboDirk het volgende:
Lijkt mij verschrikkelijk zo'n werkloos hardstyle stelletje met dito vrienden die kansloze doordeweekse nachtelijke avontuurtjes hebben. Waarschijnlijk drank & drugs gebruik erbij, asociaal gedrag als norm hebben.
Het nadeel is wanneer je gaat verhuizen (wat volgens mij bij sociale woningbouw praktisch niet haalbaar is) je nooit weet wat je er voor terug krijgt.
Wat is de frequentie van dit asociale gedrag? wekelijks? maandelijks?
Wat eerder al werd gezegd, negeren en hopen op een verregende zomer
Whahahaha bedankt voor het maken van mijn dag met deze humor post! Over aannames klagen en vervolgens zelf met een hoop aannames komenquote:Op maandag 20 april 2020 14:24 schreef avotar het volgende:
[..]
Stapel aannames puur gebasseerd op het verhaal van iemand die overduidelijk zo hoog in haar stress zit, dat ze helemaal niets kan verdragen.
Leuk aspect is dat als de buren hier hun verhaal zouden doen en klagen over een alleenstaande buurvrouw die bij het minste piepje de politie belt, de adviezen zouden gaan richting wat de buren nu aan het doen zijn.
Klinkt alsof ze misschien gewoon wraak aan het nemen zijn.
Nou ze zijn niet beiden werkloos en gelukkig wonen ze niet samen, drugs doen ze ook niet thank god. Maar drank wel ja dus.. En ja, wellicht kan ik minder hebben als ieder ander, maar ik vind vuurwerk in andermans tuin ook daadwerkelijk niet normaal.quote:Op maandag 20 april 2020 10:14 schreef RamboDirk het volgende:
Lijkt mij verschrikkelijk zo'n werkloos hardstyle stelletje met dito vrienden die kansloze doordeweekse nachtelijke avontuurtjes hebben. Waarschijnlijk drank & drugs gebruik erbij, asociaal gedrag als norm hebben.
Het nadeel is wanneer je gaat verhuizen (wat volgens mij bij sociale woningbouw praktisch niet haalbaar is) je nooit weet wat je er voor terug krijgt.
Wat is de frequentie van dit asociale gedrag? wekelijks? maandelijks?
Wat eerder al werd gezegd, negeren en hopen op een verregende zomer
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |