Euhh, dat is ook niet zo. Jouw beleving is van wel maar zoals je het beschrijft hebben de buren gelijk.quote:[Mijn buren hier op gewezen, ook omdat zij wisten wat er gebeurd is en waarom ik zo reageer. Ik heb gezegd dat het voor mij voelde alsof mijn veiligheid in discrediet gebracht werd. Dat was volgens hen niet waar, want dat deden ze niet... Ik ben de discussie maar niet aan gegaan... Maar goed, als iemand een bepaald gevoel heeft is daar geen wel of niet waar aan.. Omdat het een gevoel is en geen feit.
Hoe weet je in vredesnaam dat dit aan jou gericht is?quote:Diezelfde nacht word bezoek (huisvriend) van buurvrouw boos en schreeuwt terwijl hij weet dat ik in bed lig "Ben je nog een beetje geil? Ben je lekker nat?" naar mij. (slaap met raam op een kier) Dronken of niet - ik heb daar niet op gereageerd omdat het op mij in combinatie met zijn boze stemgebruik intimiderend over kwam. Melding gemaakt bij woningbouw en politie.
Ik ben van mening dat vuurwerk of met een aansteker gooien in zo'n kleine tuin wel gevaarlijk kan zijn.. Maar goed, de discussie aangaan over andermans gevoel is nutteloos. Buren kunnen niet voor mij bepalen wat ik wel of niet voel*quote:Op zaterdag 18 april 2020 21:23 schreef Pizzakoppo het volgende:
[quote][Mijn buren hier op gewezen, ook omdat zij wisten wat er gebeurd is en waarom ik zo reageer. Ik heb gezegd dat het voor mij voelde alsof mijn veiligheid in discrediet gebracht werd. Dat was volgens hen niet waar, want dat deden ze niet... Ik ben de discussie maar niet aan gegaan... Maar goed, als iemand een bepaald gevoel heeft is daar geen wel of niet waar aan.. Omdat het een gevoel is en geen feit. /quote]
Euhh, dat is ook niet zo. Jouw beleving is van wel maar zoals je het beschrijft hebben de buren gelijk.
Omdat mijn naam erbij genoemd werd.quote:Op zaterdag 18 april 2020 21:23 schreef Pizzakoppo het volgende:
Hoe weet je in vredesnaam dat dit aan jou gericht is?
Dat is idd wel gestoord.quote:Op zaterdag 18 april 2020 21:25 schreef Bloemp0t het volgende:
[..]
Omdat mijn naam erbij genoemd werd.
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Neem me niet kwalijk, maar die combinatie van acties in de OP maakt die buren wel een asociaal stelletje.quote:Op zaterdag 18 april 2020 21:29 schreef Tegan het volgende:
Jouw buren zijn niet verantwoordelijk voor jouw gevoel. Hoe cru ook. Het is redelijk normaal om incidenteel een knal te horen in een woonwijk.
Ben ik absoluut met je eens, maar ik zou wel een soort van rekening houden met. Bovendien speelt er natuurlijk meer muziekoverlast, ruzies, en schreeuwen maar ik ben van mening dat dat er in deze niet toe doet. Vandaar dat ik het niet vermeld heb.quote:Op zaterdag 18 april 2020 21:29 schreef Tegan het volgende:
Jouw buren zijn niet verantwoordelijk voor jouw gevoel. Hoe cru ook. Het is redelijk normaal om incidenteel een knal te horen in een woonwijk.
Ik zou ze niet aardig noemen, maar zeker niet strafbaar.quote:Op zaterdag 18 april 2020 21:30 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Neem me niet kwalijk, maar die combinatie van acties in de OP maakt die buren wel een asociaal stelletje.
Er wordt ook niet gezegd dat ze niet asociaal zijn. Maar de buren hoeven geen rekening te houden met de geestelijke gesteldheid van TS. Helaas voor TS.quote:Op zaterdag 18 april 2020 21:30 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Neem me niet kwalijk, maar die combinatie van acties in de OP maakt die buren wel een asociaal stelletje.
Wat is incidenteel?quote:Op zaterdag 18 april 2020 21:29 schreef Tegan het volgende:
Daar was ik dus ook al bang voor.. Maar goed... om even een indicatie te geven: als je hier een dag te vroeg de kliko buiten zet wordt je wél gebeld door de woningstichting en ik mag aannemen dat dat net zo min strafbaar is als dit.quote:Op zaterdag 18 april 2020 21:33 schreef Tegan het volgende:
[..]
Ik zou ze niet aardig noemen, maar zeker niet strafbaar.
Just fyi: Daar kun je wel een boete voor krijgenquote:Op zaterdag 18 april 2020 21:34 schreef Bloemp0t het volgende:
[..]
Daar was ik dus ook al bang voor.. Maar goed... om even een indicatie te geven: als je hier een dag te vroeg de kliko buiten zet wordt je wél gebeld door de woningstichting en ik mag aannemen dat dat net zo min strafbaar is als dit.
Klinkt als tijd om te verhuizen. Deze strijd gaat je alleen maar levensvreugde afnemen en waarschijnlijk weinig opleveren.quote:Op zaterdag 18 april 2020 21:34 schreef Bloemp0t het volgende:
[..]
Daar was ik dus ook al bang voor.. Maar goed... om even een indicatie te geven: als je hier een dag te vroeg de kliko buiten zet wordt je wél gebeld door de woningstichting en ik mag aannemen dat dat net zo min strafbaar is als dit.
Daar snap ik het nut niet zo heel goed van. Als iemand bijv een weekend weg gaat, container komt op zaterdag, en ze zetten hem vrijdagmiddag buiten.. Is dat dan echt zo hinderlijk? kijk als het ding uitpuilt van de maden etc snap ik dat.... maar dat deed ie nietquote:Op zaterdag 18 april 2020 21:37 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Just fyi: Daar kun je wel een boete voor krijgen
Ben er idd bang voor.. Woningbouw heeft me wel benaderd voor een gesprek welke ik dan ook aan ga, maar ik verwacht er maar niets van. Misschien moet ik ook maar eens aanstekers kapot gaan gooien/vuurwerk gaan afsteken in de tuin. Ben benieuwd hoe vlug zij dan een klacht in dienen..quote:Op zaterdag 18 april 2020 21:39 schreef Tegan het volgende:
[..]
Klinkt als tijd om te verhuizen. Deze strijd gaat je alleen maar levensvreugde afnemen en waarschijnlijk weinig opleveren.
Valt het ook onder incidenteel als het telkens bij dezelfde buren gebeurd?quote:Op zaterdag 18 april 2020 21:40 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Dat het niet altijd gebeurt maar soms.
Lijkt me vrij structureel dan hoor.quote:Op zaterdag 18 april 2020 21:41 schreef Bloemp0t het volgende:
[..]
Valt het ook onder incidenteel als het telkens bij dezelfde buren gebeurd?
Goed punt. Wat valt onder hinder en wat is acceptabel incidenteel geluid?quote:
Snap ik ook niet.quote:Op zaterdag 18 april 2020 21:39 schreef Bloemp0t het volgende:
[..]
Daar snap ik het nut niet zo heel goed van. Als iemand bijv een weekend weg gaat, container komt op zaterdag, en ze zetten hem vrijdagmiddag buiten.. Is dat dan echt zo hinderlijk? kijk als het ding uitpuilt van de maden etc snap ik dat.... maar dat deed ie niet
Dat zijn volgens mij wel de wettelijke regels. Buren weten zelf ook dat ik nooit klaag en ze hebben toch wel degelijk vaak na 00.00 uur nog hardstyle op een redelijk volume aanstaan.. Dat maakt me echt niet uit, dan doe ik gewoon mijn raam dicht.. Maar ik wil gewoon niet bang hoeven zijn.quote:Op zaterdag 18 april 2020 21:41 schreef Everythingexist het volgende:
Ben ik de enige dan die de buren totale asociale idioten vind? En na 22:00 ben je gewoon stil.
Je kan altijd informeren naar de procedures bij geluidsoverlast?quote:Op zaterdag 18 april 2020 21:40 schreef Bloemp0t het volgende:
[..]
Ben er idd bang voor.. Woningbouw heeft me wel benaderd voor een gesprek welke ik dan ook aan ga, maar ik verwacht er maar niets van. Misschien moet ik ook maar eens aanstekers kapot gaan gooien/vuurwerk gaan afsteken in de tuin. Ben benieuwd hoe vlug zij dan een klacht in dienen..
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |