Nee, eerder actiever dan voorheen.quote:Op zaterdag 18 april 2020 11:46 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
Ben je minder actief geworden de laatste tijd? Als je vaker op de bank ligt kan je hart efficiënter worden bij niks doen.
Dat kan ook juist de verklaring zijn. Mensen die beginnen met sporten krijgen ook een lagere rusthartslag, dan hoeft je hart minder hard te pompen voor hetzelfde resultaatquote:Op zaterdag 18 april 2020 11:47 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Nee, eerder actiever dan voorheen.
Ik heb net ff op de Apple gezondheids app in mijn telefoon gekeken. Hartslag in rust vandaag is 37 spm.
Weet je ook wat die cardioloog precies doet? Bijvoorbeeld medicijnen om hartslag te verhogen zou ik prima vinden, maar een operatie durf ik niet.quote:Op zaterdag 18 april 2020 12:03 schreef Lienekien het volgende:
Je zou niet de eerste zijn die door zijn Apple watch werd aangezet tot doktersbezoek en dat er werkelijk iets aan de hand bleek.
Een vriendin van me staat al jaren onder controle omdat haar hartslag in rust enorm laag wordt. Ik weet helaas geen naam van de aandoening, maar ze ziet zeker jaarlijks een cardioloog.
Hij controleert. Er is een ingreep voor, die hoeft ze nog niet.quote:Op zaterdag 18 april 2020 12:10 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Weet je ook wat die cardioloog precies doet? Bijvoorbeeld medicijnen om hartslag te verhogen zou ik prima vinden, maar een operatie durf ik niet.
Denken dat een Apple watch betrouwbare informatie geeft over de hartslagquote:Op zaterdag 18 april 2020 11:32 schreef Hamzoef het volgende:
Ik zit rustig op de bank Netflix te kijken, voel ik opeens mijn pols trillen. Ik dacht aan een appje, maar kreeg een alarmbericht van Apple Watch: “waarschuwing je hartslag daalde vanaf 11:09 10 minutenlang tot minder dan 40spm”. Detail grafiekje er bij met waardes tot 33 spm.
Ik schrik me de tyfus. Ik heb ff snel wat jumping Jacks gedaan en krijg mijn hartslag daarmee wel snel boven de 100 spm.
Maar wat moet ik nou doen? In deze coronatijd naar huisartsenpost/ziekenhuis zie ik niet zo zitten. Hoe serieus moet ik deze waarschuwing van Apple nemen?
Ja, dat klopt.quote:Op zaterdag 18 april 2020 12:21 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Denken dat een Apple watch betrouwbare informatie geeft over de hartslag
Bradycardie is de term daarvoor.quote:Op zaterdag 18 april 2020 12:03 schreef Lienekien het volgende:
Je zou niet de eerste zijn die door zijn Apple watch werd aangezet tot doktersbezoek en dat er werkelijk iets aan de hand bleek.
Een vriendin van me staat al jaren onder controle omdat haar hartslag in rust enorm laag wordt. Ik weet helaas geen naam van de aandoening, maar ze ziet zeker jaarlijks een cardioloog.
Dat is een feit. Net getest. Zit hooguit 2 bpm naast meting van een apparaat dat thuiszorg dagelijks gebruikt voor bloeddrukmeting (wat ook hartslag meet)quote:Op zaterdag 18 april 2020 12:21 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Denken dat een Apple watch betrouwbare informatie geeft over de hartslag
Ja, dat heb ik sowieso wel, want mijn hartslag in rust ligt normaal tussen de 48 en 54, maar 37 is het normaliter niet.quote:
Dat is blijkbaar de term voor lage hartslag, maar ik neem aan dat dat verschillende oorzaken kan hebben, al dan niet problematisch.quote:
Nopequote:Op zaterdag 18 april 2020 12:26 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Dat is een feit. Net getest. Zit hooguit 2 bpm naast meting van een apparaat dat thuiszorg dagelijks gebruikt voor bloeddrukmeting (wat ook hartslag meet)
Maar dit gaat niet over ‘atrial fibrilation’ maar hartslagfrequentie.quote:Op zaterdag 18 april 2020 12:44 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Nope
https://www.google.com/am(...)tch-heart-rate%3famp
https://support.apple.com/en-us/HT204666quote:Op zaterdag 18 april 2020 12:47 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Maar dit gaat niet over ‘atrial fibrilation’ maar hartslagfrequentie.
Ik ben een beetje een zorgmijder wat dat betreft eigenlijk. Zeker in deze tijden blijf ik daar graag weg. Behoudens wat vermoeidheid (wat daarmee echt niet samen hoeft te hangen) heb ik geen gezondheidsklachten. Ik schrok alleen van deze waarschuwing.quote:Op zaterdag 18 april 2020 12:36 schreef HSG-BOMBER het volgende:
Best wel een groot verschil... zou je niet toch eens een arts raadplegen?
Dat zal best, maar vooralsnog geeft hij bij mij dus hetzelfde resultaat als zo’n apparaat waarbij ze een armband om je bovenarm opblazen en waarbij hij de meting dan op scherm weergeeft.quote:Op zaterdag 18 april 2020 12:49 schreef devlinmr het volgende:
[..]
https://support.apple.com/en-us/HT204666
For best results
Start with a good fit. Even under ideal conditions, Apple Watch may not be able to get a reliable heart rate reading every time for everybody. And for a small percentage of users, various factors may make it impossible to get any heart rate reading at all. But there are things you can do to help Apple Watch get the most consistent and best heart rate readings possible. Learn what else affects your reading.
Nou, dat klinkt al heel anders, hè? Dat zou mij dus echt niet overtuigen om herhaalde meldingen van een hartslag van onder de 40 per minuut niet serieus te nemen.quote:Op zaterdag 18 april 2020 12:49 schreef devlinmr het volgende:
[..]
https://support.apple.com/en-us/HT204666
For best results
Start with a good fit. Even under ideal conditions, Apple Watch may not be able to get a reliable heart rate reading every time for everybody. And for a small percentage of users, various factors may make it impossible to get any heart rate reading at all. But there are things you can do to help Apple Watch get the most consistent and best heart rate readings possible. Learn what else affects your reading.
Je hebt sowieso een vrij lage hartslag (60-100 is gemiddeld volgens mij), af en toe moe erbij klinkt alsof je wat weinig zuurstof hebt. Omdat je was jong bent merk je er nog niet zoveel van. Moet je verder zelf weten, maar ik zou zelf een medicus inschakelen.quote:Op zaterdag 18 april 2020 12:54 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Ik ben een beetje een zorgmijder wat dat betreft eigenlijk. Zeker in deze tijden blijf ik daar graag weg. Behoudens wat vermoeidheid (wat daarmee echt niet samen hoeft te hangen) heb ik geen gezondheidsklachten. Ik schrok alleen van deze waarschuwing.
Andere hartslagmeting bevestigt de gegevens van de Apple Watch dus ook.
Kan ik iets kopen om dat zelf te meten?quote:Op zaterdag 18 april 2020 12:59 schreef HSG-BOMBER het volgende:
Je hebt sowieso een vrij lage hartslag (60-100 is gemiddeld volgens mij), af en toe moe erbij klinkt alsof je wat weinig zuurstof hebt.
Dat is een saturatiemeter.quote:Op zaterdag 18 april 2020 13:03 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Kan ik iets kopen om dat zelf te meten?
Ah ja, helaas overal uitverkocht of voor letterlijk dubbele prijs van normaal. Maar goed, 80 euro is nog te doen, dus toch maar eentje bestellen denk ik.quote:
Ik zou toch eerder adviseren om er eens met je huisarts over te praten.quote:Op zaterdag 18 april 2020 13:43 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Ah ja, helaas overal uitverkocht of voor letterlijk dubbele prijs van normaal. Maar goed, 80 euro is nog te doen, dus toch maar eentje bestellen denk ik.
Die heb ik niet meer, dat speelt ook mee. Maar ik begrijp wel wat je bedoelt.quote:Op zaterdag 18 april 2020 14:02 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik zou toch eerder adviseren om er eens met je huisarts over te praten.
Ik zou eerst maar even bellen. Dan hoef je geen dagen in onzekerheid te zitten. Is ook niet goed voor je bloeddruk.quote:Op zaterdag 18 april 2020 13:43 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Ah ja, helaas overal uitverkocht of voor letterlijk dubbele prijs van normaal. Maar goed, 80 euro is nog te doen, dus toch maar eentje bestellen denk ik.
Nu zegt iemand ‘zuurstofgehalte’ en je wil dat direct zelf gaan controleren.quote:Op zaterdag 18 april 2020 14:10 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Die heb ik niet meer, dat speelt ook mee. Maar ik begrijp wel wat je bedoelt.
Mijn bloeddruk is juist wel goed eigenlijk, volgens dat apparaat dat je met opblaasbare band om je bovenarm meet.quote:Op zaterdag 18 april 2020 14:11 schreef maily het volgende:
[..]
Ik zou eerst maar even bellen. Dan hoef je geen dagen in onzekerheid te zitten. Is ook niet goed voor je bloeddruk.
Dat weet ik niet, maar als die waardes wel goed zijn , is er in ieder geval minder reden tot zorg denk ik.quote:[b]Op zaterdag 18 april 2020 14:13 schreef Lienekien het volgende:
En wat doe je dan als dat apparaat lage waardes geeft, ga je dan nog steeds niet naar een arts?
Dit. Hamzoef wordt geen thuisknutselaar joh.quote:Op zaterdag 18 april 2020 14:02 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik zou toch eerder adviseren om er eens met je huisarts over te praten.
Dat weet je helemaal niet. Je weet dan namelijk nog niks over de oorzaak van je lage hartfrequentie.quote:Op zaterdag 18 april 2020 14:19 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Dat weet ik niet, maar als die waardes wel goed zijn , is er in ieder geval minder reden tot zorg denk ik.
Dat is bloeddrukquote:Op zaterdag 18 april 2020 12:55 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Dat zal best, maar vooralsnog geeft hij bij mij dus hetzelfde resultaat als zo’n apparaat waarbij ze een armband om je bovenarm opblazen en waarbij hij de meting dan op scherm weergeeft.
Als ik me verder prima voel? No wayquote:Op zaterdag 18 april 2020 12:56 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nou, dat klinkt al heel anders, hè? Dat zou mij dus echt niet overtuigen om herhaalde meldingen van een hartslag van onder de 40 per minuut niet serieus te nemen.
Duizelig valt wel mee. Bloeddruk is perfect in orde. Geen diabetes (voor zover ik weet). Wel behoorlijke obesitas. Maar waarom is dat relevant? Zwaarlijvige mensen hebben doorgaans toch juist eerder een hoge hartslag (en ook hoge bloeddruk)quote:Op zaterdag 18 april 2020 14:54 schreef Spanky78 het volgende:
Echter 37 zou ik even de huisarts bellen. Zeker als je ook duizelig bent en/of moeite dan normaal. Abnormale bloeddruk, diabetes2, obesitas zijn extra redenen je huisarts te nemen.
En eerder onderliggende hartproblemen.quote:Op zaterdag 18 april 2020 15:58 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Duizelig valt wel mee. Bloeddruk is perfect in orde. Geen diabetes (voor zover ik weet). Wel behoorlijke obesitas. Maar waarom is dat relevant? Zwaarlijvige mensen hebben doorgaans toch juist eerder een hoge hartslag (en ook hoge bloeddruk)
Dit.quote:Op zaterdag 18 april 2020 16:00 schreef SQ het volgende:
Bel een dokter als je twijfelt over je gezondheid. LIF is geen platform voor diagnoses of om zelfdokteren aan te moedigen.
Dit klopt volgens mij niet. Je zou eerder verwachten dat je hartslag in rust hoger is omdat je aan het herstellen bent.quote:Op zaterdag 18 april 2020 11:49 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
[..]
Dat kan ook juist de verklaring zijn. Mensen die beginnen met sporten krijgen ook een lagere rusthartslag, dan hoeft je hart minder hard te pompen voor hetzelfde resultaat
Mijn vader kreeg met een rusthartslag van 33 meteen een pacemaker en mocht daarna pas van de hartbewaking af.quote:Op zaterdag 18 april 2020 12:58 schreef Twintig het volgende:
Ik denk dat je niet zoveel zorgen moet maken, want je bent net actiever geworden, dus een schommeling is volgens mij dan wel normaal. Je lichaam moet wennen.
En anders wat stelt je geruster?
Gewoon even de arts bellen en doorgeven wat er aan de hand is.
Haha, valt mee. Als (vrijwel) iedereen zou menen dat het niet iets is om mee te doen, zou ik het daar bij laten.quote:Op zaterdag 18 april 2020 18:19 schreef maily het volgende:
Al deze verschillende antwoorden/raadgevingen zijn niet goed voor de bloeddruk van TS .....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |