abonnement Unibet Coolblue
  maandag 20 april 2020 @ 10:07:45 #251
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_192710490
#okselcombo

edit: La Tramposa breekt de combo :(
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_192710492
quote:
1s.gif Op maandag 20 april 2020 10:02 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Echt hè. Stuur jij hem naar het beginnerstopic of zal ik het doen? :{w
Haar ;)
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  maandag 20 april 2020 @ 10:08:44 #253
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_192710508
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 10:07 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Haar ;)
La Tramposa en Lospedrosa is ook wel verwarrend
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  maandag 20 april 2020 @ 10:11:36 #254
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_192710547
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 10:07 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ik zat me gisteren wel af te vragen of al deze nieuwe lockdown fietsers en lopers blijven fietsen en lopen, dan wordt het wel wat drukker op onze zaterdagse tochtjes. En dan zullen er vast ook wel wat talenten opstaan die iedereen eraf lopen/fietsen :o
Maarja misschien gaan ze wel gewoon weer terug naar de voetbal of sportschool als dat kan.

Ik vond het trouwens wel heel grappig dat de Telegraaf sport journalist had 'ontdekt' dat Robert Gesink 'eraf gereden was door de halve Ajax selectie op Zwift' en dat in een artikel ging opschrijven - met 180 watt op een uurtje of zo haha :+
Fanatieke voetballers doen toch sowieso al fietsen en vooral hardlopen in de zomerstop? Die stoppen wel weer zodra het kouder wordt.
pi_192710664
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 10:06 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Nee, een gewoontedier
Want dat is natuurlijk niet hip? Laat mij maar lekker de autist uithangen dan.
  maandag 20 april 2020 @ 10:18:05 #256
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_192710673
quote:
14s.gif Op maandag 20 april 2020 10:17 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Want dat is natuurlijk niet hip? Laat mij maar lekker de autist uithangen dan.
Oh niks mis mee, begrijp me niet verkeerd. Maar flex is wel het laatste woord dat ik eraan zou hangen :P
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_192710700
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 10:07 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ik zat me gisteren wel af te vragen of al deze nieuwe lockdown fietsers en lopers blijven fietsen en lopen, dan wordt het wel wat drukker op onze zaterdagse tochtjes. En dan zullen er vast ook wel wat talenten opstaan die iedereen eraf lopen/fietsen :o
Maarja misschien gaan ze wel gewoon weer terug naar de voetbal of sportschool als dat kan.

Ik vond het trouwens wel heel grappig dat de Telegraaf sport journalist had 'ontdekt' dat Robert Gesink 'eraf gereden was door de halve Ajax selectie op Zwift' en dat in een artikel ging opschrijven - met 180 watt op een uurtje of zo haha :+
Voglens onderzoek van de NTFU zijn er 100.000 nieuwe fietsers bijgekomen die zijn gaan wielrennen of mountainbiken sinds dat sportclubs en sportscholen dicht zijn.
pi_192710721
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 10:18 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Oh niks mis mee, begrijp me niet verkeerd. Maar flex is wel het laatste woord dat ik eraan zou hangen :P
Ja, heel soms eet ik alleen een tosti met kaas als avondeten. :P
  maandag 20 april 2020 @ 10:21:25 #259
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_192710737
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 10:07 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ik zat me gisteren wel af te vragen of al deze nieuwe lockdown fietsers en lopers blijven fietsen en lopen, dan wordt het wel wat drukker op onze zaterdagse tochtjes. En dan zullen er vast ook wel wat talenten opstaan die iedereen eraf lopen/fietsen :o
Maarja misschien gaan ze wel gewoon weer terug naar de voetbal of sportschool als dat kan.

Ik vond het trouwens wel heel grappig dat de Telegraaf sport journalist had 'ontdekt' dat Robert Gesink 'eraf gereden was door de halve Ajax selectie op Zwift' en dat in een artikel ging opschrijven - met 180 watt op een uurtje of zo haha :+
Gesink had inderdaad een gemiddelde hartslag van 114 :P
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  maandag 20 april 2020 @ 10:23:20 #260
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_192710769
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 10:20 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Ja, heel soms eet ik alleen een tosti met kaas als avondeten. :P
Wel lekker altijd.

Sinds mn vriendin geen vlees meer eet is het voor ons voornamelijk vega en af en toe vis wat ik kook. Maar we aten toch al weinig vlees. Ben natuurlijk slechts een recreant, maar merk er weinig van.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_192710796
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 09:28 schreef gianni61 het volgende:

[..]

dat is wel iets waarvoor ik nog overweeg om een garmin of wahoo aan te schaffen.
Na een paar jaar veelal dezelfde Paden nu sinds een week of drie een ELEMNT roam + Komoot. Echt geweldig. Vooraf een route bedenken , d-! Gewoon niet of nauwelijks verkeerd rijden. Echt al veel mooie fietspaden gevonden hier.
Whatever...
pi_192710829
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 10:23 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Wel lekker altijd.

Sinds mn vriendin geen vlees meer eet is het voor ons voornamelijk vega en af en toe vis wat ik kook. Maar we aten toch al weinig vlees. Ben natuurlijk slechts een recreant, maar merk er weinig van.
Er is een verschil tussen geen vlees meer eten, en een afgewogen vegetarisch dieet. In dat laatste wordt rekening gehouden met het ontbreken van de juiste vitamines die in vlees zitten. Om op een normale manier (dus geen pillen) die correcte vitamines binnen te krijgen moet je verdomd goed weten wat je eet.
pi_192710846
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 10:28 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Er is een verschil tussen geen vlees meer eten, en een afgewogen vegetarisch dieet. In dat laatste wordt rekening gehouden met het ontbreken van de juiste vitamines die in vlees zitten. Om op een normale manier (dus geen pillen) die correcte vitamines binnen te krijgen moet je verdomd goed weten wat je eet.
Dat valt heel erg mee hoor, als je niet veganistisch eet en gewoon gevarieerd eet, veel verschillende soorten groeten. De enige vitamine die je snel tekort kunt komen is B12 bij een strikt veganistisch dieet.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  maandag 20 april 2020 @ 10:31:01 #264
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_192710858
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 10:28 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Er is een verschil tussen geen vlees meer eten, en een afgewogen vegetarisch dieet. In dat laatste wordt rekening gehouden met het ontbreken van de juiste vitamines die in vlees zitten. Om op een normale manier (dus geen pillen) die correcte vitamines binnen te krijgen moet je verdomd goed weten wat je eet.
Met name B12 is een issue, en dat is als supplement aan veel vega-opties toegevoegd. Als je af en toe een vleesvervanger eet, zuivel tot je neemt is een tekort wel vrij moeilijk te krijgen.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_192710879
Qua voeding; als je er bewust naar kijkt en een beetje gezond probeert te kiezen ben je al verder dan denk 80% van de Nederlanders.

Met name als je te dik bent is voeding echt we belangrijk. Maar ik geloof niet dat je als amateursporter allerlei speciale schema’s moet volgen. Gevarieerd, Veel groenten en voldoende macronutrienten. Is al snel goed.
Whatever...
pi_192710893
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 10:30 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Dat valt heel erg mee hoor, als je niet veganistisch eet en gewoon gevarieerd eet, veel verschillende soorten groeten. De enige vitamine die je snel tekort kunt komen is B12 bij een strikt veganistisch dieet.
Ijzer kan ook nog wel, maar die b12 komt vaak voor.

Vitamine D tekort komt bij de rest van Nederland ook vee voor trouwens.
Whatever...
pi_192710962
B12, ijzer, C, eiwit, zink en calcium zo uit mijn blote hoofd. Je zult altijd meer of iets extra's moeten eten om dat te compenseren (vleesvervangers inderdaad, maar dan kun je net zo goed een stuk echt vlees eten in plaats van chemische samengestelde troep. ;) Maar dat is mijn bescheiden mening uiteraard.)

Daarom zeg ik ook, je moet verdomd goed weten wat je eten. Gewoon stoppen met vlees eten en wat meer niet vlees producten is niet de oplossing.
pi_192711021
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 10:32 schreef Spanky78 het volgende:
Qua voeding; als je er bewust naar kijkt en een beetje gezond probeert te kiezen ben je al verder dan denk 80% van de Nederlanders.

Met name als je te dik bent is voeding echt we belangrijk. Maar ik geloof niet dat je als amateursporter allerlei speciale schema’s moet volgen. Gevarieerd, Veel groenten en voldoende macronutrienten. Is al snel goed.
Waarom "veel" groenten. Veel is nooit goed. Het moet allemaal gebalanceerd zijn. En ik volg gewoon mijn eigen schema's die afgewogen zijn op de hoeveelheid training die ik doe. Zodat ik niet te veel zou afvallen of bijkomen.
pi_192711094
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 10:36 schreef RealBizkit666 het volgende:
B12, ijzer, C, eiwit, zink en calcium zo uit mijn blote hoofd. Je zult altijd meer of iets extra's moeten eten om dat te compenseren (vleesvervangers inderdaad, maar dan kun je net zo goed een stuk echt vlees eten in plaats van chemische samengestelde troep. ;) Maar dat is mijn bescheiden mening uiteraard.)

Daarom zeg ik ook, je moet verdomd goed weten wat je eten. Gewoon stoppen met vlees eten en wat meer niet vlees producten is niet de oplossing.
Zo simpel is het wel.
IJzer haal je voldoende uit groenten, cashewnoten en kidneybonen.
Vitamine C zit voldoende in fruit.
Plantaardige eiwitbronnen zijn er genoeg. Denk maar aan tofu, spinazie, havermout, sojamelk, broccoli, maar ook kwark mag je hebben als vegetariër.
Zink en Calcium zit voldoende in havermout, yoghurt, tofu, bonen en melk.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_192711139
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 10:33 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Ijzer kan ook nog wel, maar die b12 komt vaak voor.

Vitamine D tekort komt bij de rest van Nederland ook vee voor trouwens.
Ijzertekort komt sowieso veel voor bij sportende vrouwen, heb ik ook een tijdje pillen voor moeten slikken. Maar dat zit hem vaak meer in de slechte opname dan dat het niet genoeg in je voeding zit. Als je ijzerrijke producten eet vlak voor of na je koffie of zuivel neemt, wordt het niet goed opgenomen.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  maandag 20 april 2020 @ 10:46:30 #271
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_192711141
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 10:36 schreef RealBizkit666 het volgende:
B12, ijzer, C, eiwit, zink en calcium zo uit mijn blote hoofd. Je zult altijd meer of iets extra's moeten eten om dat te compenseren (vleesvervangers inderdaad, maar dan kun je net zo goed een stuk echt vlees eten in plaats van chemische samengestelde troep. ;) Maar dat is mijn bescheiden mening uiteraard.)

Daarom zeg ik ook, je moet verdomd goed weten wat je eten. Gewoon stoppen met vlees eten en wat meer niet vlees producten is niet de oplossing.
De reden dat ik weinig vlees eet, naast dat mijn vriendin geen vlees meer uit, is dat ik het absurd vind dat er een dier moet sterven voor de opvulling van mijn wokgerecht.

Goed, smaakvol, met zorg bereid vlees vind ik heerlijk, en daar maak ik dan ook echt tijd voor vrij. 90% van de keren dat ik vlees at was het gewoonte, en dit zijn maaltijden die prima vegetarisch of veganistisch aangepast kunnen worden.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_192711142
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 10:43 schreef Patroon het volgende:

[..]

Zo simpel is het wel.
IJzer haal je voldoende uit groenten, cashewnoten en kidneybonen.
Vitamine C zit voldoende in fruit.
Plantaardige eiwitbronnen zijn er genoeg. Denk maar aan tofu, spinazie, havermout, sojamelk, broccoli, maar ook kwark mag je hebben als vegetariër.
Zink en Calcium zit ook boordevol in havermout, yoghurt, tofu, bonen en melk.
Tofu is uiteraard een slecht voorbeeld, daarin zit alles toegevoegd en is niet echt natuurlijk, eet dan een gewoon stuk vlees.

Maar je moet toch nog steeds weten waar alles in zit. IJzer in groente is bijvoorbeeld niet hetzelfde als ijzer in vlees. Je lichaam kan plantaardig ijzer namelijk heel slecht opnemen. :)
pi_192711164
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 10:40 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Waarom "veel" groenten. Veel is nooit goed. Het moet allemaal gebalanceerd zijn. En ik volg gewoon mijn eigen schema's die afgewogen zijn op de hoeveelheid training die ik doe. Zodat ik niet te veel zou afvallen of bijkomen.
Maar voordat je een teveel aan broccoli, wortels of sla binnenkrijgt moet je wel echt hele kilo's per dag wegstouwen, terwijl teveel suiker, teveel zout en teveel onverzadigd vet voor veel mensen onderdeel van het dagelijkse dieet is.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_192711180
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 10:46 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Tofu is uiteraard een slecht voorbeeld, daarin zit alles toegevoegd en is niet echt natuurlijk, eet dan een gewoon stuk vlees.

Maar je moet toch nog steeds weten waar alles in zit. IJzer in groente is bijvoorbeeld niet hetzelfde als ijzer in vlees. Je lichaam kan plantaardig ijzer namelijk heel slecht opnemen. :)
Ik wil niet een stuk vlees eten want dat zit vaak vol met troep, slechte vetten en is slecht voor het milieu en ik ga er gewoon minder goed op.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_192711193
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 10:47 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Maar voordat je een teveel aan broccoli, wortels of sla binnenkrijgt moet je wel echt hele kilo's per dag wegstouwen, terwijl teveel suiker, teveel zout en teveel onverzadigd vet voor veel mensen onderdeel van het dagelijkse dieet is.
Nitraat. Wat omgezet wordt in nitriet wat kankerverwekkend is? Sorry hoor. Ook te veel groente is echt slecht.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')