Bijna net zo drammerig als de sukkels die zo graag laten zien dat ze "zelf nadenken" en te beroerd zijn om een simpele regel op te volgen.quote:Op woensdag 30 september 2020 22:17 schreef phpmystyle het volgende:
Haha wat is die ringo toch tenenkrommend drammerig

Fijn dat ik je toch aan het twijfelen heb gebrachtquote:Op woensdag 30 september 2020 22:30 schreef YoshiBignose het volgende:
Je opmerkingen zijn wel heel sterk, ik zou bijna overstag gaan en toch een mondkapje gaan dragen

Oh ja, want er zijn niet nog 10.000 andere regels die we allemaal moeten opvolgen. En guess what: niemand houdt zich aan alle regels.quote:Op woensdag 30 september 2020 22:33 schreef Ringo het volgende:
[..]
Bijna net zo drammerig als de sukkels die zo graag laten zien dat ze "zelf nadenken" en te beroerd zijn om een simpele regel op te volgen.
"Want wij zijn Nederlanders en wij doen lekker waar we zelf zin in hebben".

Ik heb zelfs mensen eenzaam in een bos zien lopen, mondkapje op. Beetje onzinnig.quote:Op woensdag 30 september 2020 22:45 schreef kalinhos het volgende:
Ja hoor. Lekker boeiend als t bij dingen binnen is. Buiten in lege straten (zoals bv in België) lijkt het me überhaupt niks toevoegen maar binnen prima hoor.

Of is geweest.quote:Op woensdag 30 september 2020 22:00 schreef Elan het volgende:
[..]
Als mensen nou niet meer buiten de deur besmet raken stoppen die besmettingen thuis vanzelf.
Momenteel zijn bijna 100.000 mensen besmettelijk, dat wil zeggen dat van elke 160 mensen die je tegenkomt er eentje Covid-drager is.

De grote leider klakkeloos opvolgen is een beter idee volgens jou toch?quote:Op woensdag 30 september 2020 22:33 schreef Ringo het volgende:
[..]
Bijna net zo drammerig als de sukkels die zo graag laten zien dat ze "zelf nadenken" en te beroerd zijn om een simpele regel op te volgen.
"Want wij zijn Nederlanders en wij doen lekker waar we zelf zin in hebben".

"Ook al zijn wij klaar met het virus, de VVD...uhh, het virus is nog niet klaar met ons"quote:Op woensdag 30 september 2020 23:13 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Of is geweest.
Genezingen tellen doen we niet aan in NL. Ofso.

Dit inderdaad, dat eindeloos gelul erover en nu het dringend advies maakt t niet duidelijkerquote:Op woensdag 30 september 2020 21:53 schreef mootie het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Verplicht, klaar, kan niemand meer mekkeren en zeveren.

Naar mij luisteren is inderdaad verstandig.quote:Op woensdag 30 september 2020 23:16 schreef Red_85 het volgende:
De grote leider klakkeloos opvolgen is een beter idee volgens jou toch?

Hoe kom je daar bij?quote:Op woensdag 30 september 2020 23:13 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Of is geweest.
Genezingen tellen doen we niet aan in NL. Ofso.

Niet-medische mondkapjes doe je vooral op om anderen te beschermen tegen jezelf. Maar als niemand mij wil beschermen door een mondkapje op te doen, dan doe ik het ook niet.quote:Op woensdag 30 september 2020 20:10 schreef Ringo het volgende:
[..]
Schaap.
Sinds mijn vakantie in Frankrijk (waar iedereen een mondkapje in winkels draagt) ben ik er anders tegenaan gaan kijken. Gewoon doen, niet zeuren.

Nee, maar je komt vaak in de super en het komt voor, zoals bij mij vorige week, dat iemand loop te hoesten. En jij moet door diezelfde luchtruimte. Dan is het fijn als je een mondkapje draagt.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 08:59 schreef Brede_meneer het volgende:
[..]
Daarnaast zijn winkels en supermarkten etc. geen grote besmettingshaarden.

Lekkere vergelijking johquote:Op donderdag 1 oktober 2020 09:34 schreef Q.C.Passed het volgende:
Ik hoor vaak "ah joh, kom op nou! Zo moeilijk is het niet!"
Dan stel ik bij deze in het kader van inclusiviteit op dringend advies van de LGBTQ gemeenschap verplicht dat iedere man zich door een andere man in zijn reet moet laten nemen.
Als je hier niet aan meewerkt ben je een homofoob. En zich nou zelf... hoe moeilijk is het nou om een geslachtsdeel van een ander in je kont te laten penetreren?

Want Rutte wordt echt gezien als grote leider waar iedereen klakkeloos naar luistert, dat scheelt.quote:Op woensdag 30 september 2020 23:16 schreef Red_85 het volgende:
[..]
De grote leider klakkeloos opvolgen is een beter idee volgens jou toch?

Ik had het over ringo's instelling.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 09:42 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Want Rutte wordt echt gezien als grote leider waar iedereen klakkeloos naar luistert, dat scheelt.

Dat valt me de laatste tijd ook op, dat er weer steeds meer mensen ongegeneerd lopen te hoesten in de supermarkt. Alleen helpt een niet-medisch mondkapje daar weer niet tegen, tenzij ze recht in je gezicht hoesten. Die ronddwarrelende aerosolen adem je, ook met een mondkapje, gewoon in.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 09:22 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Nee, maar je komt vaak in de super en het komt voor, zoals bij mij vorige week, dat iemand loop te hoesten. En jij moet door diezelfde luchtruimte. Dan is het fijn als je een mondkapje draagt.
Gezien de regelmaat dat mensen in supers komen, is de kans groot dat daar mensen besmet raken ook al is het geen café. Het is geen doen om te registreren maar dat betekent niet dat er niet mensen besmet raken.

Iedereen moet toch wel eens hoesten? Overkomt mij niet vaak maar als ik zie hoe sommige mensen zichzelf bijv kapotroken dan vind ik het niet vreemd dat daar wel eens een kuchje uit komt. Het kan je gewoon overkomen en betekent echt niet meteen dat je ziek bent. Dat het wat subtieler mag ben ik wel met je eens.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 09:58 schreef Lurf het volgende:
[..]
Dat valt me de laatste tijd ook op, dat er weer steeds meer mensen ongegeneerd lopen te hoesten in de supermarkt. Alleen helpt een niet-medisch mondkapje daar weer niet tegen, tenzij ze recht in je gezicht hoesten. Die ronddwarrelende aerosolen adem je, ook met een mondkapje, gewoon in.
Ik ga er uiteindelijk wel een opzetten (nu nog niet, want ik heb ze niet in huis), maar het blijft een schijnmaatregel. Wat is er nu zo moeilijk te begrijpen aan afstand houden en thuisblijven als je moet hoesten?

Waar zie jij bij 'recovered' een nummer staan in de grafieken naast NL?quote:Op donderdag 1 oktober 2020 00:03 schreef Elan het volgende:
[..]
Hoe kom je daar bij?
Volgens bloedonderzoek zitten we hier pas rond de 6%, waar minimaal 60 nodig is...
In arme delen van Brazilië waar men dat cijfer aardig heeft gerealiseerd gaat de boel wederom op slot om dat mensen (weer) ziek worden...
https://www.reuters.com/a(...)manaus-idCAKBN26I0I4

6% immuun is 6% hersteld. Herbesmettingen niet meegerekend, want dat schijnt ook wel een dingetje te zijn.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 10:08 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Waar zie jij bij 'recovered' een nummer staan in de grafieken naast NL?
Die worden hier niet geteld. Alleen het aantal bevestigde besmettingen. Er kunnen al 90.000 genezingen zijn, maar dat weten we niet.

Dit is dus niet waar, onderzoeken hebben uitgewezen dat het simpelste mondmasker al heel veel tegenhoudt.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 09:58 schreef Lurf het volgende:
[..]
Dat valt me de laatste tijd ook op, dat er weer steeds meer mensen ongegeneerd lopen te hoesten in de supermarkt. Alleen helpt een niet-medisch mondkapje daar weer niet tegen, tenzij ze recht in je gezicht hoesten. Die ronddwarrelende aerosolen adem je, ook met een mondkapje, gewoon in.

Leuke link van Reuters, maar ik mis enige uitleg/benoeming van het feit dat cellulaire immuniteit ook bestaat (antistoffen nemen ALTIJD af na een infectie, anders zou je harstikke dood gaan), en dat mensen daardoor meestal veel minder ziek worden een volgende keer, en dat dat wel ook langer aan lijkt te houden bij deze ziekte (ook bewezen/geimpliceerd door het feit dat die paar bewezen herinfecties de tweede keer helemaal niet of nauwelijks daadwerkelijk ziek werden, ze werden alleen getest door een protocol...).quote:Op donderdag 1 oktober 2020 00:03 schreef Elan het volgende:
[..]
Hoe kom je daar bij?
Volgens bloedonderzoek zitten we hier pas rond de 6%, waar minimaal 60 nodig is...
In arme delen van Brazilië waar men dat cijfer aardig heeft gerealiseerd gaat de boel wederom op slot om dat mensen (weer) ziek worden...
https://www.reuters.com/a(...)manaus-idCAKBN26I0I4
| 
 | 
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |