Ja, maar dat lijkt dus niet genoeg te zijn als je naar de huidige cijfers kijkt. Als wij nu nog 40 IC patiënten per dag krijgen dan gaat dat straks gewoon toenemen als er meer vrijheid komt.quote:Op donderdag 16 april 2020 16:28 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Track en Trace is dan ook de enige manier om zo'n virus onder controle te houden. Buiten een lockdown (dom of intelligent) dan.
Dat viel mij ook op. Dat heeft verre van prioriteit, geeft teveel problemen rondom.quote:Op donderdag 16 april 2020 16:30 schreef Nieuwschierig het volgende:
IK hoop dat iedereen die dacht over een 2 weken weer een terrasje te pikken na dit kamerdebat weer bij de les is. Dat wordt dit jaar niets meer.
Misschien mag je mee naar de kerk?quote:Op donderdag 16 april 2020 16:33 schreef maan_man het volgende:
Zolang de buurman naar de kerk mag, wil ik tennissen.
Zolang de zorg het aankan.quote:Op donderdag 16 april 2020 16:32 schreef Kyran het volgende:
maar het zou fijn zijn als zij gewoon open willen communiceren over wat ze willen accepteren qua aantal doden/ziekenhuisopnames/IC opnames etc.
Dat moeten we ook. Er is al vaker gezegd "het virus is onder ons en zal niet weggaan". Die doden gaan er komen. De vraag is binnen welk tijdsbestek.quote:Op donderdag 16 april 2020 16:32 schreef Kyran het volgende:
De cijfers laten gewoon zien dat je geen andere keus hebt (behalve meer doden accepteren).
Daarom is het dan toch verstandig om juist in te zetten op het verbeteren, uitbreiden, opschalen van de zorg? Wij moeten er voor zorgen dat de zorg langdurig kwaliteit kan leveren zonder constant onder druk te staan. Druk totaal wegnemen lijkt mij onmogelijk, maar deze zoveel mogelijk minderen moet echt speerpunt zijn. Nog meer dan een app of wat dan ook.quote:Op donderdag 16 april 2020 16:36 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Zolang de zorg het aankan.
[..]
Dat moeten we ook. Er is al vaker gezegd "het virus is onder ons en zal niet weggaan". Die doden gaan er komen. De vraag is binnen welk tijdsbestek.
(En afhankelijk hoe snel een vaccin komt en hoe effectief deze is; ook tegen toekomstige mutaties)
De cultuur van Z-K laat dit soort maatregelen veel beter toe in mijn beleving. Nederlanders willen graag overal tegenaan schoppen en hebben het niet zo met regeltjes die iedereen verplichten iets te installeren of ergens aan te houden..quote:Op donderdag 16 april 2020 16:39 schreef Lyrebird het volgende:
De Koreanen lijken veel succes met track and tracé te hebben, maar er zijn haken en ogen. Laat je telefoon thuis, doe geen betalingen met een betaalkaart en je blijft onder de radar.
Is Nederland klaar voor zo’n maatregel? Wij kunnen niet eens stil zijn in een stiltecoupé.
Met track en trace moeten mensen eerst ziek worden voor je iets kunt doen, waardoor je altijd achter de feiten aanholt.
Wie beweert dat dit niet gebeurt en zal blijven gebeuren? Mensen worden als een gek (verkort) opgeleid, waar mogelijk.quote:Op donderdag 16 april 2020 16:40 schreef Kyran het volgende:
Daarom is het dan toch verstandig om juist in te zetten op het verbeteren, uitbreiden, opschalen van de zorg?
Goh het wekelijkse bangmaak en streng zijn festijn heeft ook weer zijn werk gedaan zie ik.quote:Op donderdag 16 april 2020 16:30 schreef Nieuwschierig het volgende:
IK hoop dat iedereen die dacht over een 2 weken weer een terrasje te pikken na dit kamerdebat weer bij de les is. Dat wordt dit jaar niets meer.
Kijk alleen al de reacties in het topic hier met de vraag wie zo'n app gaat gebruiken. En zelfs zo'n app is niet zaligmakend (zie bv. Singapore).quote:Op donderdag 16 april 2020 16:41 schreef Zeroku het volgende:
[..]
De cultuur van Z-K laat dit soort maatregelen veel beter toe in mijn beleving. Nederlanders willen graag overal tegenaan schoppen en hebben het niet zo met regeltjes die iedereen verplichten iets te installeren of ergens aan te houden..
Juist, dit is ook mijn punt.quote:Op donderdag 16 april 2020 16:39 schreef Lyrebird het volgende:
De Koreanen lijken veel succes met track and tracé te hebben, maar er zijn haken en ogen. Laat je telefoon thuis, doe geen betalingen met een betaalkaart en je blijft onder de radar.
Is Nederland klaar voor zo’n maatregel? Wij kunnen niet eens stil zijn in een stiltecoupé.
Met track en trace moeten mensen eerst ziek worden voor je iets kunt doen, waardoor je altijd achter de feiten aanholt.
Ik hoor hier bizar weinig over. Als je bronnen hebt lees ik ze graag.quote:Op donderdag 16 april 2020 16:42 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Wie beweert dat dit niet gebeurt en zal blijven gebeuren? Mensen worden als een gek (verkort) opgeleid, waar mogelijk.
Kun je meer details geven - wat heeft men specifiek gezegd?quote:Op donderdag 16 april 2020 16:30 schreef Nieuwschierig het volgende:
Zie bv. https://www.icthealth.nl/(...)-voor-zorgpersoneel/quote:Op donderdag 16 april 2020 16:44 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ik hoor hier bizar weinig over. Als je bronnen hebt lees ik ze graag.
quote:De coronacrisis zet het Nederlandse zorgsysteem al weken enorm onder druk. Verwacht wordt dat dit nog een aantal weken tot maanden zal duren. De zorg kampte ook voor deze crisis al met een personeelstekort. De behoefte voor meer zorgpersoneel is alleen maar groter geworden.
Daarom wordt nu ook een beroep gedaan op mensen zonder specifieke zorgachtergrond in te zetten, liefst zo snel mogelijk. Daarvoor is scholing nodig. Maar er is ook scholing nodig om huidig zorgpersoneel zo snel mogelijk te bekwamen in complexere werkprocessen.
quote:De afgelopen periode hebben ook steeds meer ziekenhuizen en wetenschappelijke verenigingen aan de ontwikkeling van omscholingsmaterialen gewerkt. Die zijn bedoeld voor het zo snel mogelijk kunnen inzetten van zorgprofessionals bij de bestrijding van COVID-19. Een overzicht van beschikbare e-learnings, checklists en capaciteitsmodellen zijn op deze website bij elkaar gezet.
Dit valt mij ook ja. Het wordt bijna als een vaststaand gegeven gepresenteerd dat we weer terug moeten naar de standaard IC bezetting voordat we de maatregelen deels kunnen opheffen.quote:Op donderdag 16 april 2020 16:40 schreef Kyran het volgende:
[..]
Daarom is het dan toch verstandig om juist in te zetten op het verbeteren, uitbreiden, opschalen van de zorg? Wij moeten er voor zorgen dat de zorg langdurig kwaliteit kan leveren zonder constant onder druk te staan. Druk totaal wegnemen lijkt mij onmogelijk, maar deze zoveel mogelijk minderen moet echt speerpunt zijn. Nog meer dan een app of wat dan ook.
Hoe beter je zorg is en hoe meer bedden je hebt en hoe meer personeel je hebt hoe langer of hoe meer je je maatregelen kan versoepelen.
Daar hoor ik gewoon te weinig over en dat vind ik raar/slecht.
Maar daar is de 1,5 meter-maatregel en het handen wassen toch voor bedoeld om die kans te minimaliseren? Want iemand die wel symptomen heeft gaat sowieso niet naar buiten (althans dat is de bedoeling).quote:Op donderdag 16 april 2020 16:44 schreef Kyran het volgende:
[...]
Als iemand denkt asymptomatisch te zijn en gewoon naar de supermarkt gaat of gaat werken dan kan hij/zij dus gewoon anderen besmetten. Dat hij dan eigenlijk wel symptomen heeft die niet opgemerkt doet er dan niet meer toe.
[...]
Het is gewoon de aloude retorische truc. Doen alsof iemand iets gezegd heeft en vervolgens ingaan op iets wat helemaal niemand gezegd heeft.quote:Op donderdag 16 april 2020 16:45 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Kun je meer details geven - wat heeft men specifiek gezegd?
Zo is het, de maatregelen zijn wel toe aan de nodige nuancering.quote:Op donderdag 16 april 2020 16:33 schreef maan_man het volgende:
Zolang de buurman naar de kerk mag, wil ik tennissen.
Daarom denk ik dat het het beste is om dit als een keuze voor te leggen.quote:Op donderdag 16 april 2020 16:41 schreef Zeroku het volgende:
[..]
De cultuur van Z-K laat dit soort maatregelen veel beter toe in mijn beleving. Nederlanders willen graag overal tegenaan schoppen en hebben het niet zo met regeltjes die iedereen verplichten iets te installeren of ergens aan te houden..
Niks vanuit de regering / overheid dus, ook geen oproep? Echt niet lullig bedoeld, want ik heb het serieus niet gezien en dat is waar ik op doel. Ik vind dat de overheid hier de leiding moet nemen en bijvoorbeeld moet zeggen wij gaan standaard naar 2500 IC bedden, waarvan 1500 voor coronapatiënten en wij gaan A B C en D doen om dit te bereiken in X maanden.quote:Op donderdag 16 april 2020 16:46 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Zie bv. https://www.icthealth.nl/(...)-voor-zorgpersoneel/
[..]
[..]
Precies, dit moet je echt op hele grote schaal aanpakken.quote:Op donderdag 16 april 2020 16:51 schreef Kyran het volgende:
[..]
Niks vanuit de regering / overheid dus, ook geen oproep? Echt niet lullig bedoeld, want ik heb het series inet gezien en dat is waar ik op doel. Ik vind dat de overheid hier de leiding moet nemen en bijvoorbeeld moet zeggen wij gaan standaard naar 2500 IC bedden, waarvan 1500 voor coronapatiënten en wij gaan A B C en D doen om dit te bereiken in X maanden.
Dit soort dingen heb je veel meer aan, want dan heb je gewoon meer ruimte om langdurig te versoepelen.
Ja, maar het gaat dus om de situatie dat je DENKT geen symptomen te hebben, maar die eigenlijk wel hebt. Als uit onderzoek blijkt dat dan 44% van de besmettingen uit zulke situaties ontstaan dan is het best kut .....quote:Op donderdag 16 april 2020 16:49 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Maar daar is de 1,5 meter-maatregel en het handen wassen toch voor bedoeld om die kans te minimaliseren? Want iemand die wel symptomen heeft gaat sowieso niet naar buiten (althans dat is de bedoeling).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |