abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192636237
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 19:55 schreef Grishenko_ het volgende:

[..]

Het heeft met zoveel meer te maken dan alleen obesitas.
En ze gebruiken vaak mondkapjes...….uit respect om anderen niet te besmetten.
Hallo iedereen ik kom eens kijken in deze crisistijd omdat er veel informatie op deze geweldige site te vinden is.
  woensdag 15 april 2020 @ 19:58:21 #252
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_192636254
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 19:47 schreef ondeugend het volgende:

[..]

Inderdaad deal with it.
Ook ik ga graag naar festivals en concerten...verheugen is al voorpret op zich.
Maar man man.. dan is het een jaar even niet... of twee jaar. Daar ga je niet aan dood.... aan Corona misschien wel.
Natuurlijk gaan we er niet dood aan.
Maar ik vrees wel voor de economische gevolgen.
Veel organisaties zullen omvallen. Veel touroperators ook, net als de horeca.
En het zal duurder worden uiteindelijk. Vele mensen zullen werkeloos thuis komen te zitten.

Mensen stellen nu operaties uit, of mijden het ziekenhuis terwijl ze ziek zijn. Er worden minder diagnoses kanker gesteld en dat is geen goed nieuws.
Dat kost uiteindelijk meer doden.

En de rekening gaan we ook betalen, allemaal gaan we dit voelen.

Ik ben benieuwd hoe deze tijd straks de geschiedenisboeken ingaat.

En ik vind het een dooddoener dit te vergelijken met hoe hard mensen het hadden tijdens WO2.

Er mag best geklaagd worden, en gevreesd voor wat de toekomst gaat brengen.
Wie dit leest is een lezer van dit
  Moderator / Redactie Sport woensdag 15 april 2020 @ 19:59:15 #253
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_192636271
quote:
10s.gif Op woensdag 15 april 2020 19:54 schreef _I het volgende:

[..]

Dus we steunen Trump tegen de WHO én zijn tegen het RIVM. :P

Sinds Jaap zijn masterclasses geeft en inzicht geeft in hoe alles tot stand is gekomen, heb ik mijn RIVM-antipathie laten varen. Ben sowieso niet zo'n achteruit kijker.
Ik wil ook graag vooruit kijken, maar ben er nog niet over uit welke kant wij op moeten.

Ben eigenlijk vanaf het begin al voor een track & trace tactiek en dan rustig aan zoveel mogelijk loslaten. Ik snap niet er helemaal niks te horen is over het fatsoenlijk opschalen van de zorg, dus huidig aantal IC bedden houden, maar meer personeel regelen.

Je kan de zorg niet overbelasten zoals wij nu doen en terug naar 1150 bedden lijkt mij ook niet wenselijk zolang dit probleem is opgelost, maar je hoort niemand daarover.

Zorg voor genoeg testen, zorg voor personeel, zorg voor beschermingsmateriaal, zorg dat je track & trace op orde is en gooi alles open met periodes van 3-4 weken er tussen en kijk hoe het gaat.

Alles wel met voorlopige handhaving van 1.5m regel, thuisblijven als je ziek bent en zoveel mogelijk thuiswerken.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 15 april 2020 @ 19:59:55 #254
416575 crew  Evenstar
pi_192636291
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 19:55 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Ja, de maatregelen in Belgie, Italie, Frankijk en Spanje werken super.
Je kan er in ieder geval uit concluderen dat het nog veel erger zou zijn als er geen maatregelen zouden zijn. Zo moeilijk is dat toch niet?
  woensdag 15 april 2020 @ 20:00:02 #255
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192636292
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 19:44 schreef KingRadler het volgende:
Bij ons is het de schuld van het RIVM
Fijn dat iemand de schuld heeft... en nu ?

Doet mij denken aan mijn werk als consultant waar je soms halverwege een project werd ingehuurd om de schuld te krijgen van het falen. Lastige - wel zeer goed betaalde - opdrachten, vooral omdat je je eigenlijke rol niet mocht disclosen noch dat die zo op papier stond.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  woensdag 15 april 2020 @ 20:00:12 #256
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_192636296
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 19:55 schreef Kyran het volgende:

[..]

Alleen vergeet je voor het gemak dat dit met maatregelen is.

Kijk maar naar Italië, VS, VK wat er gebeurt als je een week of wat te laat ingrijpt ....
Of daar wonen de mensen nog dichter op elkaar en of zijn ze ouder gemiddeld
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
  woensdag 15 april 2020 @ 20:00:25 #257
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_192636304
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 19:51 schreef Kyran het volgende:

[..]

Blijft maf dat de democraten niet met een fatsoenlijke kandidaat kunnen komen om Trump te verslaan.
De Democraten hebben zich de afgelopen jaren vooral bezig gehouden met Trump na hun verlies.
Tenenkrommend gewoon, als een stel kleine kinderen die hun zin niet kregen.

Als ze gewoon hun verlies hadden genomen en zicht gericht zouden hebben op de toekomst, dan hadden ze er wellicht heel anders voor gestaan nu.

Nu lijkt het erop dat ze zich hierdoor in de voet hebben geschoten, dan wel gaan schieten.

Het zou toch bizar zijn als Trump voor een 2e keer wint, dankzij en door de tegenpartij _O- 8)7
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  woensdag 15 april 2020 @ 20:00:34 #258
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192636307
quote:
9s.gif Op woensdag 15 april 2020 19:44 schreef puzziepie het volgende:

[..]

Wat een heerlijk vooruitzicht :{
Yep, je weet exact waar je aan toe bent.
  woensdag 15 april 2020 @ 20:01:01 #259
8369 speknek
Another day another slay
pi_192636317
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 19:53 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Vertel dat maar eens aan oma in de supermarkt, die zal je keihard uitlachen om de waanzin dezer dagen.

Hoeveel doden tijdens WO2?
5K met een gemiddelde leeftijd van 81 _O- :')
6x zoveel als tijdens het bombardement op Rotterdam, waardoor Nederland capituleerde.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  woensdag 15 april 2020 @ 20:02:16 #260
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192636337
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 19:46 schreef WheeledWarrior het volgende:
Hoe zit het met bijv tandartsen?
Kan je met spoed langs.... reguliere controles en mooi makerij worden uitgesteld.
Met een mondkapje zie je daar toch niets meer van *)
  woensdag 15 april 2020 @ 20:02:59 #261
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192636355
quote:
14s.gif Op woensdag 15 april 2020 19:47 schreef MichaelScott het volgende:

[..]

Voor voetbal kunnen we ook gewoon wedstrijden van 3 jaar terug uitzenden op Fox.

De gemiddelde voetbalsupporter zal dat toch niet doorhebben.
Gewoon virtueel spelen. E-sports is de toekomst.
  woensdag 15 april 2020 @ 20:04:48 #262
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_192636388
quote:
12s.gif Op woensdag 15 april 2020 20:02 schreef Vallon het volgende:

[..]

Kan je met spoed langs.... reguliere controles en mooi makerij worden uitgesteld.
Met een mondkapje zie je daar toch niets meer van *)
Wat is spoed? Ik moet nog een gaatje laten vullen bijvoorbeeld. Zal dan waarschijnlijk wel spoed worden zodra het daadwerkelijk gaat ontsteken oid. Nu niet echt last van verder.
pi_192636390
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 20:01 schreef speknek het volgende:

[..]

6x zoveel als tijdens het bombardement op Rotterdam, waardoor Nederland capituleerde.
Hiroshima heb je er al 240k te pakken in een paar seconde.

Na de oorlog was er tenminste nog wat op te bouwen, om zo de economie aan te jagen.
pi_192636401
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 19:59 schreef Kyran het volgende:

[..]

Ik wil ook graag vooruit kijken, maar ben er nog niet over uit welke kant wij op moeten.

Ben eigenlijk vanaf het begin al voor een track & trace tactiek en dan rustig aan zoveel mogelijk loslaten. Ik snap niet er helemaal niks te horen is over het fatsoenlijk opschalen van de zorg, dus huidig aantal IC bedden houden, maar meer personeel regelen.

Je kan de zorg niet overbelasten zoals wij nu doen en terug naar 1150 bedden lijkt mij ook niet wenselijk zolang dit probleem is opgelost, maar je hoort niemand daarover.

Zorg voor genoeg testen, zorg voor personeel, zorg voor beschermingsmateriaal, zorg dat je track & trace op orde is en gooi alles open met periodes van 3-4 weken er tussen en kijk hoe het gaat.

Alles wel met voorlopige handhaving van 1.5m regel, thuisblijven als je ziek bent en zoveel mogelijk thuiswerken.
Ik weet niet of het mogelijk is om de zorg tijdelijk op te schalen. Dat zou een verschuiving betekenen binnen je groep werkenden. Weet of niet of het haalbaar is in die tijd. Of je mensen specifiek kan opleiden voor een bepaalde taak binnen deze ziekte.

Al deze dingen die je noemt, horen bij het vooruitkijken. Je hebt dit nodig om er inhoud aan te kunnen geven. Daarom wil ik dit ook al twee maanden. Die 2-weken-politiek sloopt alles en bouwt niets nieuws op. Dat is een gemiste kans in mijn ogen.

Die app, als deze alleen het tracen gaat vervangen, is prima. Alleen geloof ik niet dat dat werkt. Want, zie artikel nature in post #2, 49% van de mensen ziek worden van iemand die nog geen symptomen vertoont, blijf je achter de kar aanlopen.

Dan moet je al een hele uitgebreide cirkel isoleren bij elk positief geval. Dat zal voor bepaalde groepen, waaronder jijzelf, een drama worden, want dan kom je nooit meer "tussen de mensen" buiten je werk om. Ik snap de strekking, maar door het verloop van de ziekte zou ik het hele tracing idee laten varen. Schijnveiligheid die niets gaat toevoegen, maar wel steeds uitgebreider wordt, want als de weg eenmaal ingeslagen is, gaat men door tot er een succes uit te halen is.
pi_192636418
quote:
12s.gif Op woensdag 15 april 2020 20:02 schreef Vallon het volgende:

[..]

Gewoon virtueel spelen. E-sports is de toekomst.
Krijgen we nog meer obesitas misschien?
Hallo iedereen ik kom eens kijken in deze crisistijd omdat er veel informatie op deze geweldige site te vinden is.
  woensdag 15 april 2020 @ 20:06:48 #266
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192636434
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 20:04 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Wat is spoed? Ik moet nog een gaatje laten vullen bijvoorbeeld. Zal dan waarschijnlijk wel spoed worden zodra het daadwerkelijk gaat ontsteken oid. Nu niet echt last van verder.
gewoon bellen en laten beoordelen.
  woensdag 15 april 2020 @ 20:07:30 #267
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_192636447
quote:
12s.gif Op woensdag 15 april 2020 20:06 schreef Vallon het volgende:

[..]

gewoon bellen en laten beoordelen.
Heb al een mail gehad. Zij gaan mij bellen.
  woensdag 15 april 2020 @ 20:08:17 #268
8369 speknek
Another day another slay
pi_192636463
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 20:04 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Hiroshima heb je er al 240k te pakken in een paar seconde.

Na de oorlog was er tenminste nog wat op te bouwen, om zo de economie aan te jagen.
Okay, ja, het is geen MAD inderdaad.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 15 april 2020 @ 20:09:21 #269
416575 crew  Evenstar
pi_192636485
quote:
2s.gif Op woensdag 15 april 2020 20:05 schreef _I het volgende:

[..]

Ik weet niet of het mogelijk is om de zorg tijdelijk op te schalen. Dat zou een verschuiving betekenen binnen je groep werkenden. Weet of niet of het haalbaar is in die tijd. Of je mensen specifiek kan opleiden voor een bepaalde taak binnen deze ziekte.

Al deze dingen die je noemt, horen bij het vooruitkijken. Je hebt dit nodig om er inhoud aan te kunnen geven. Daarom wil ik dit ook al twee maanden. Die 2-weken-politiek sloopt alles en bouwt niets nieuws op. Dat is een gemiste kans in mijn ogen.

Die app, als deze alleen het tracen gaat vervangen, is prima. Alleen geloof ik niet dat dat werkt. Want, zie artikel nature in post #2, 49% van de mensen ziek worden van iemand die nog geen symptomen vertoont, blijf je achter de kar aanlopen.

Dan moet je al een hele uitgebreide cirkel isoleren bij elk positief geval. Dat zal voor bepaalde groepen, waaronder jijzelf, een drama worden, want dan kom je nooit meer "tussen de mensen" buiten je werk om. Ik snap de strekking, maar door het verloop van de ziekte zou ik het hele tracing idee laten varen. Schijnveiligheid die niets gaat toevoegen, maar wel steeds uitgebreider wordt, want als de weg eenmaal ingeslagen is, gaat men door tot er een succes uit te halen is.
Wow 49% wordt besmet door mensen die nog niet doorhebben dat ze ziek zijn? Heb je een link, heb dat gemist.
pi_192636516
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 20:09 schreef Kyran het volgende:

[..]

Wow 49% wordt besmet door mensen die nog niet doorhebben dat ze ziek zijn? Heb je een link, heb dat gemist.
Oeps, 44% en verkeerde post genoemd.

Maar natuurlijk heb ik dat.

Temporal dynamics in viral shedding and transmissibility of COVID-19
We report temporal patterns of viral shedding in 94 patients with laboratory-confirmed COVID-19 and modeled COVID-19 infectiousness profiles from a separate sample of 77 infector–infectee transmission pairs. We observed the highest viral load in throat swabs at the time of symptom onset, and inferred that infectiousness peaked on or before symptom onset. We estimated that 44% (95% confidence interval, 25–69%) of secondary cases were infected during the index cases’ presymptomatic stage, in settings with substantial household clustering, active case finding and quarantine outside the home. Disease control measures should be adjusted to account for probable substantial presymptomatic transmission.

Nature
  woensdag 15 april 2020 @ 20:11:51 #271
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_192636543
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 19:52 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Er postte hier een tijdje terug een user, newone85 ofzoiets, weet iemand zijn username nog?
Newone82
are we infinite or am I alone
  Moderator / Redactie Sport woensdag 15 april 2020 @ 20:11:54 #272
416575 crew  Evenstar
pi_192636545
quote:
10s.gif Op woensdag 15 april 2020 20:10 schreef _I het volgende:

[..]

Oeps, 44% en verkeerde post genoemd.

Maar natuurlijk heb ik dat.

Temporal dynamics in viral shedding and transmissibility of COVID-19
We report temporal patterns of viral shedding in 94 patients with laboratory-confirmed COVID-19 and modeled COVID-19 infectiousness profiles from a separate sample of 77 infector–infectee transmission pairs. We observed the highest viral load in throat swabs at the time of symptom onset, and inferred that infectiousness peaked on or before symptom onset. We estimated that 44% (95% confidence interval, 25–69%) of secondary cases were infected during the index cases’ presymptomatic stage, in settings with substantial household clustering, active case finding and quarantine outside the home. Disease control measures should be adjusted to account for probable substantial presymptomatic transmission.

Nature
.... dus toch.

Maar wij hadden gezegd dat wij vooruit gingen kijken, dus zal bepaalde opmerkingen maar niet maken :D
  woensdag 15 april 2020 @ 20:15:23 #273
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_192636618
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 19:32 schreef Daarnaast het volgende:
Als iedereen gewoon afstand houdt en de mensen die besmet zijn anderen niet besmetten en zelf de virus doormaken en vervolgens gezond zijn. Dan heeft toch niemand meer de virus en is het probleem opgelost?

Of die ik het verkeerd?
Ja, moet je wel weten dat je het hebt, en dat gaat m niet worden als mensen met symptomen al niet getest worden, laat staan mensen zonder symptomen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_192636640
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 20:11 schreef Kyran het volgende:

[..]

.... dus toch.

Maar wij hadden gezegd dat wij vooruit gingen kijken, dus zal bepaalde opmerkingen maar niet maken :D
Haha, maar zou je graag bepaalde iemanden dit in hun gezicht willen wrijven. :+

... Maar terugkomend op die app, een flink deel wordt dus besmet voordat er symptomen zijn. Als het goed is hou je van iedereen "buiten" al afstand, dus zal besmetting vooral thuis en in de zorg plaatsvinden.

Als we geen bescherming hebben voor de zorg, moeten we hier dus andere oplossingen voor vinden. (Contactmomenten verkleinen, oud)

En als mensen ziek worden, zieke apart houden en gezin isoleren.

Alles vrijwillig en hopen dat er genoeg mensen meedoen. Stoppen met handhaven, want we kunnen geen mensen gaan straffen omdat er een virus is. En al helemaal stoppen met drones en camera-auto's.

Wat die app wel goed zou kunnen doen, is in kaart brengen wie wie besmet en wat de overdrachtsmomenten zijn.
pi_192636678
quote:
12s.gif Op woensdag 15 april 2020 20:16 schreef _I het volgende:

[..]

Haha, maar zou je graag bepaalde iemanden dit in hun gezicht willen wrijven. :+

... Maar terugkomend op die app, een flink deel wordt dus besmet voordat er symptomen zijn. Als het goed is hou je van iedereen "buiten" al afstand, dus zal besmetting vooral thuis en in de zorg plaatsvinden.

Als we geen bescherming hebben voor de zorg, moeten we hier dus andere oplossingen voor vinden. (Contactmomenten verkleinen, oud)

En als mensen ziek worden, zieke apart houden en gezin isoleren.

Alles vrijwillig en hopen dat er genoeg mensen meedoen. Stoppen met handhaven, want we kunnen geen mensen gaan straffen omdat er een virus is. En al helemaal stoppen met drones en camera-auto's.
:Y
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')