abonnement Unibet Coolblue
pi_192747958


Laters, stoofpotje! :W

Ik realiseer me wel nu pas dat ik het hele bakje gedroogde shiitake heb gebruikt, dus de boel is straks flink paddestoeliger dan de bedoeling is. 8)7 Ach ja.
Let me see you stripped down to the bone
pi_192748204
We zijn onderweg! Het wordt ragú.

Ingrediënten

Oregano ipv tijm want die was uitverkocht en ik had geen zin naar een andere supermarkt te gaan.

Vleesje aanbakken voor extra smaak


Alles snijden, raspen, persen en wat dies meer zij en de pan in

Zelfs voor een slowcook vond ik het weinig vocht, dus wat extra toegevoegd.

En nu 6 uur wachten....
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_192748305
Ik ga vandaag voor een makkelijke babi ketjap omdat er nog hamlappen in de vriezer lagen.
Komt sambal telor en -boontjes, witte rijst en kroepoek bij :9
Is niet zoveel helaas, maar had niet meer vlees in de vriezer :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vanavond het resultaat :D
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_192748448
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 10:12 schreef minilot het volgende:

[..]

Komt vast goed, de houdbaarheidsdatum op gedroogde bonen doet er doorgaans niet zoveel toe :)
Ja denk het ook, maar 2018 is op zich al wel een tijdje geleden.
Die zak lag dus echt al vele jaren onderin mijn kast. Ik had ze ooit gekocht om falafel te maken, maar ik kwam er pas daarna achter dat ze die bonen ook gewoon gepeld verkopen. :D
pi_192748543
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 11:03 schreef Farenji het volgende:

[..]

Ja denk het ook, maar 2018 is op zich al wel een tijdje geleden.
Die zak lag dus echt al vele jaren onderin mijn kast. Ik had ze ooit gekocht om falafel te maken, maar ik kwam er pas daarna achter dat ze die bonen ook gewoon gepeld verkopen. :D
Ik heb na een recente excursie door de diepere aardlagen van mijn voorraadkast de afgelopen tijd meerdere soorten gedroogde peulvruchten gebruikt met een houdbaarheidsdatum van vóór 2015 en afgezien van misschien een iets langere kooktijd, verder prima ^O^
Let me see you stripped down to the bone
pi_192750062
Woah @Cat-astrophe is al die knoflook erin gegaan? En yum, ragu O+ :9 Specifieke reden voor het wat groter houden van de groenten in plaats van brunoise snijden? :)
Let me see you stripped down to the bone
  woensdag 22 april 2020 @ 13:11:26 #32
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_192750086
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 11:11 schreef minilot het volgende:

[..]

Ik heb na een recente excursie door de diepere aardlagen van mijn voorraadkast de afgelopen tijd meerdere soorten gedroogde peulvruchten gebruikt met een houdbaarheidsdatum van vóór 2015 en afgezien van misschien een iets langere kooktijd, verder prima ^O^
Je was goed voorbereid op een lockdown begrijp ik.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_192750112
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 13:09 schreef minilot het volgende:
Woah @:Cat-astrophe is al die knoflook erin gegaan? En yum, ragu O+ :9 Specifieke reden voor het wat groter houden van de groenten in plaats van brunoise snijden? :)
Nee, de knoflook had ik nog niet op maat gemaakt. Uiteindelijk ongeveer de helft en volgens mij was dat meer dan zat :D
Specifieke reden voor mijn snijwerk: na anderhalve wortel was ik he-le-maal klaar met het raspen _O- En bleekselderij brunoise... neuh, zoveel passie en geduld heb ik niet.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_192750141
Zo, de tuinbonen staan zachtjes te stoven, de komende 5 uur. Het is een beetje een experiment, op internet vind ik heel veel verschillende recepten voor ful, maar die gaan bijna allemaal uit van bonen uit blik. En de paar voor gedroogde bonen zeggen "eerst bonen koken, dan rest erdoor", maar ik heb er nu al komijn, tahini en knoflook bij gegooid. Ik ben benieuwd hoe dat uitpakt. Het ruikt in ieder geval al lekker.
pi_192753593


Vanochtend om 7 uur stond ik de argentijnse stoofpot/hachee te maken.
8 uur in de slowcooker op high kwam ik na 7 uur achter inplaats van low.
Morgen lekker op eten met aaardappelpuree en geen idee wat voor groente.
pi_192753952
Na uren pruttelpruttelpruttel...


Bordje :9
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_192753961
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 17:09 schreef Sorella het volgende:
[ afbeelding ]

Vanochtend om 7 uur stond ik de argentijnse stoofpot/hachee te maken.
8 uur in de slowcooker op high kwam ik na 7 uur achter inplaats van low.
Morgen lekker op eten met aaardappelpuree en geen idee wat voor groente.
Ziet er goed uit. Ik moest ook weer even opzoeken welk standje nu high en welke low was. Ipv dat ze het op die pot zetten...
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_192754289
Ik heb echt trek in stoofvlees door jullie :9~
Spoilers!
pi_192754375
Eindresultaat:



Selamat makan!

Eerste keer sambal goreng telor en -boontjes, was echt super lekker gelukt. En in tegenstelling tot de rijst van de nasi van laatst was deze wel helemaal goed :')
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_192754471
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2020 18:21 schreef LeSage het volgende:
Eindresultaat:

[ afbeelding ]

Selamat makan!

Eerste keer sambal goreng telor en -boontjes, was echt super lekker gelukt. En in tegenstelling tot de rijst van de nasi van laatst was deze wel helemaal goed :')
Ziet er fantastisch uit. Stoofvlees mooi op de foto, het is een kunst!
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_192754499
Stoofvlees lukt nooit bij mij. Altijd taai.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_192754595
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2020 18:21 schreef LeSage het volgende:
Eindresultaat:

[ afbeelding ]

Selamat makan!

Eerste keer sambal goreng telor en -boontjes, was echt super lekker gelukt. En in tegenstelling tot de rijst van de nasi van laatst was deze wel helemaal goed :')
Wat ziet dat er lekker uit
We have far more in common than that which devides us..
pi_192754828
Hier vanmorgen al een boeuf bourguignon opgezet en dit was vanavond het resultaat (met aardappel/pastinaakpuree):



Omdat ik mijn kookboek met het recept niet kon vinden dit recept gebruikt: https://www.francescakookt.nl/boeuf-bourguignon/
En voor de aardappelpastinaakpuree 2:1 aangehouden wbt aardappels:pastinaak.

Foodblogpost:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_192754855
Italiaans gestoofde schouderkarbonades
Begint met hetzelfde als @cat_astrophe
Ui, wortel, bleekselderij en knoflook

Vlees bakken en in de pan met gezeefde tomaten, wat peper, zout en oregano.

Eindresultaat met zoete aardappel gnocchi en broccoli.
O, ja, op eind nog mozzarella erop en even laten smelten dus

@Hupje zelfgemaakte gnocchi was bij mij ook een ramp😂 Heel veel extra bloem toegevoegd, en nog amper te vormen
pi_192755076
De opdracht vandaag was stoofschotel. Nou is draadjesvlees of hachee of pastasaus voor de hand loggend, maar deze (snelle) vegetarische aubergine stoof leek me ook wel lekker. De labneh (met za’atar had ik al eerder gemaakt l



We have far more in common than that which devides us..
pi_192755159
Ik deed in mijn grote oranje braadpan:

met nog wat extra kokos op het laatst.

En toen at ik zonet:


Stoofvlees mooi op de foto? Nope.
Lekker: Zeker wel.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_192755560
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2020 17:41 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Ziet er goed uit. Ik moest ook weer even opzoeken welk standje nu high en welke low was. Ipv dat ze het op die pot zetten...
Het staat er bij mij wel op maar ik heb er eigenlijk helemaal niet opgelet.
pi_192755619
Ik doe nu wel een paar andere stoofrecepten op, het ziet er allemaal zo lekker uit :)
pi_192756843
Droge (oude) tuinbonen, komijn, tahini en knoflook.



Na een halve dag weken nog 7 uur zachtjes pruttelen.



Het komt er niet heel fotogeniek uit, maar samen met gekookt ei, een tomaten-feta-salade en versgebakken flatbread heb ik er toch best lekker van zitten smullen!

pi_192757231
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2020 20:53 schreef Farenji het volgende:
Droge (oude) tuinbonen, komijn, tahini en knoflook.

[ afbeelding ]

Na een halve dag weken nog 7 uur zachtjes pruttelen.

[ afbeelding ]

Het komt er niet heel fotogeniek uit, maar samen met gekookt ei, een tomaten-feta-salade en versgebakken flatbread heb ik er toch best lekker van zitten smullen!

[ afbeelding ]
Dit lijkt me enorm lekker. Welk recept heb je gebruikt?
Spoilers!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')