Leuk idee. Dat telt zeker.quote:Op dinsdag 14 april 2020 19:03 schreef Farenji het volgende:
Als hash brown potatoes ook onder zelfgemaakte koolhydraten vallen doe ik ook mee (en zo niet dan ga ik die toch gewoon maken want superlekker zondagochtendontbijt).
Oh, zelf ravioli maken is wel een gaaf ideequote:Op dinsdag 14 april 2020 19:09 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Leuk idee. Dat telt zeker.
Ik heb nog geen idee wat ik ga maken. Ik wil nog eens rösti proberen. Of pompoenravioli. Pf een miljoen andere gerechten.
Dat ga ik ook maar weer proberen. Met de pastamachine. Vorige keer werd het nogal een zooi (wel een lekkere zooi trouwens) want dat was de eerste keer dat ik met de machine iets maakte. Heb nu bedacht hoe ik het ga doen, dus nu even een vulling voor de ravioli bedenkenquote:Op dinsdag 14 april 2020 19:11 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Oh, zelf ravioli maken is wel een gaaf idee
Ik denk aan een mengsel van zongedroogde tomaatjes en uitgebakken parma ham. Wat erover weet ik nog niet. Of een mengsel van spinazie met blauwader kaas met een saus van blauwe kaasquote:Op woensdag 15 april 2020 12:56 schreef Lonaa het volgende:
Ik maak geloof ik een 'oh dat je dat moet ook nog op'- vulling.
Geitenkaas en spinazie voor mij, gekruid varkensgehakt en spinazie voor F.
met parmazaan. Natuurlijk.
In een saus van witte wijn, paddenstoelen en....parmazaan.![]()
Moet wel even parmazaan kopen
Ook lekkerquote:Op woensdag 15 april 2020 14:38 schreef Myraela het volgende:
Ik ga gyoza's maken, denk ik. Ik kon anders alleen maar ongezonde pasta's bedenken en daar heb ik niet zoveel zin in.
Ik maak soms wel eens gyoza's maar dan koop ik het deeg kant&klaar bij de toko, en dan vind ik het al een enorm werk, al die dingen inelkaar vouwen!quote:Op woensdag 15 april 2020 14:38 schreef Myraela het volgende:
Ik ga gyoza's maken, denk ik. Ik kon anders alleen maar ongezonde pasta's bedenken en daar heb ik niet zoveel zin in.
Geen idee, ga het voor het eerst proberen.quote:Op woensdag 15 april 2020 14:40 schreef Sarabi het volgende:
Ook lekker
Is dat deeg niet heel moeilijk om te maken?
Kom nu niet meer bij de toko dus is wel leuk om eens te proberen.
Ik heb vroeger jarenlang shag gerookt en was echt een meester in het rollen van mooie strakke shaggies. Ik vind dat vouwen van gyoza's wel heel veel daarvan weg hebben.quote:Op woensdag 15 april 2020 14:58 schreef Myraela het volgende:
[..]
Geen idee, ga het voor het eerst proberen.Denk dat het deeg zelf wel meevalt. Ik ben alleen met kant en klaar deeg al zo onwijs slecht in dat vouwen.
Dus ze worden waarschijnlijk wel heel lelijk.
Ja dat is altijd al een werkjequote:Op woensdag 15 april 2020 14:58 schreef Myraela het volgende:
[..]
Geen idee, ga het voor het eerst proberen.Denk dat het deeg zelf wel meevalt. Ik ben alleen met kant en klaar deeg al zo onwijs slecht in dat vouwen.
Dus ze worden waarschijnlijk wel heel lelijk.
Geniaal ideequote:Op woensdag 15 april 2020 16:25 schreef minilot het volgende:
Mocht ik zondag tijd hebben, dan pierogi!
Simpeler dan cacio é pepe ga je 't niet krijgen.. da's maar 3 ingrediënten.quote:Op dinsdag 14 april 2020 18:23 schreef Sarabi het volgende:
Zelfgemaakte spaghetti met een simpel sausje staat op de planning
Ga je die maken?quote:Op woensdag 15 april 2020 17:55 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Simpeler dan cacio é pepe ga je 't niet krijgen.. da's maar 3 ingrediënten.
Pasta alla Gricia kan ook, da's cacio e pepe met spek erbij.
Met ook nog een ei(dooier) erbij is 't pasta carbonara
En met tomatensaus ipv het ei is het pasta Amatriciana.
Fettucini Alfredo kan ook nog, dat is met roomboter en kaas maar maak je verder op dezelfde manier.
Bij al die gerechten is het hoofdingredient eigenlijk het pasta water, de zetmelen in het water zorgen voor het emulgeren van de kaas en het water en zo krijg je een romige saus zonder dat je room gebruikt.
En ook opletten dat de temperatuur van de pan niet te hoog is als je de kaas en/of het ei erbij doet, de kaas moet smelten, niet klonteren en het ei mag niet garen, anders krijg je pasta-roerei.
Die wil ik ook nog eens maken, heb je een goed recept?quote:Op woensdag 15 april 2020 16:25 schreef minilot het volgende:
Met aardappelvulling. Want carbs in carbs is altijd beter dan louter carbs.![]()
Heb ik ook nog even overwogen.quote:Op woensdag 15 april 2020 16:25 schreef minilot het volgende:
Met aardappelvulling. Want carbs in carbs is altijd beter dan louter carbs.![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |