Had de interesse in het ontwikkelen van een vaccinatie tegen SARS niet rap naar een nulpunt gedaald dan had het niet bij een prototype gebleven maar was er een daadwerkelijk goed functionerend vaccin ontwikkeld en er hoogstwaarschijnlijk nu ook al een vaccin tegen deze variant geweest.quote:Op dinsdag 14 april 2020 13:58 schreef Elan het volgende:
[..]
Klopt ja, maar Coronavirussen zijn natuurlijk ook bepaald niet nieuw. Gegarandeerd dat men veel basis onderzoeksmateriaal uit het SARS-vaccin heeft kunnen gebruiken.
Bron?quote:Op dinsdag 14 april 2020 14:02 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
In Wuhan gaan ze alweer terug naar ''hun'' normaal. Weer lekker van die wedmarkets en vleermuizen eten
Nee ik denk niet dat alles weer gaat zijn zoals het was.quote:Op dinsdag 14 april 2020 13:59 schreef Markesh het volgende:
Wat ik mij afvraag is of alles ooit weer "normaal zal zijn.
Eerlijk gezegd denk ik dat de kans erin zit dat alles nooit meer gaat worden zoals het was.
Gewoon onbezorgd je deur uitstappen, overal naartoe kunnen gaan gaan, reizen over de hele wereld..
Ik vraag het me af
Zegt niets, dit zijn cijfers met het weekend opgeteld. Lijkt veel maar dat is het dus niet.quote:Op dinsdag 14 april 2020 14:03 schreef butz0rs het volgende:
Weer een stijging![]()
Is dit weekend effect of zijn er te veel mensen naar buiten gegaan met pasen![]()
Bron?quote:Op dinsdag 14 april 2020 14:03 schreef butz0rs het volgende:
Weer een stijging![]()
Is dit weekend effect of zijn er te veel mensen naar buiten gegaan met pasen![]()
Het is geen apocolypse he. Zodra de wereld wat verder is qua acceptatie en later een vaccin dan gaat het vanzelf weer de normale kant op. Geen enkele reden om de wereld zo enorm te veranderen als de oorzaak geaccepteerd is/weg is. Soms het idee dat sommigen hier er echt op hopen dat de wereld onwijs anders word en dat grote evenementen bv nooit meer kunnen, geen idee waarom. Komende maanden wordt het nog aftasten voor veel landen, daarna herpakt iedereen zich wel weer hoor; dat is ook nodig voor de economie en maatschappij.quote:Op dinsdag 14 april 2020 13:59 schreef Markesh het volgende:
Wat ik mij afvraag is of alles ooit weer "normaal zal zijn.
Eerlijk gezegd denk ik dat de kans erin zit dat alles nooit meer gaat worden zoals het was.
Gewoon onbezorgd je deur uitstappen, overal naartoe kunnen gaan gaan, reizen over de hele wereld..
Ik vraag het me af
Je denkt dat de Hornbachers van maandag vanochtend zijn opgenomen of overleden?quote:Op dinsdag 14 april 2020 14:03 schreef butz0rs het volgende:
Weer een stijging![]()
of zijn er te veel mensen naar buiten gegaan met pasen![]()
quote:RIVM: 210 ziekenhuisopnames, meer doden gemeld dan gisteren
Er zijn 210 nieuwe coronapatiënten opgenomen in het ziekenhuis, meldt het RIVM. Dat zijn meer nieuwe patiënten dan gisteren gemeld: toen ging het om 147 nieuwe patiënten. Het totaal aantal coronapatiënten dat in het ziekenhuis is opgenomen (geweest) is 8939.
Het dodental als gevolg van het coronavirus is gestegen met 122, meldt het RIVM. Dat zijn er meer dan gisteren, toen er 86 doden gemeld werden. De patiënten zijn niet allemaal in het afgelopen etmaal overleden, er zit een vertraging tussen de dag van overlijden en de dag dat het overlijden wordt gerapporteerd. Ook in de opnamecijfers zit die vertraging.
In het weekend is die vertraging vaak iets groter. Tot nu toe zagen we dat terug in de cijfers van dinsdag, die vaak hoger waren dan op andere dagen. Nu kunnen we dat 'inhaaleffect' woensdag verwachten, vanwege het langere paasweekend.
In totaal zijn nu, voor zover bekend, 2945 mensen in Nederland overleden aan de gevolgen van het coronavirus. Dat aantal ligt in werkelijkheid hoger, doordat alleen geteste patiënten worden meegerekend als ze overlijden aan de gevolgen van een besmetting.
Het aantal nieuw gemelde besmettingen is 868. In totaal zijn er nu 27.419 besmettingsgevallen bekend. Doordat lang niet iedereen getest wordt, ligt het werkelijke aantal besmettingen hoger.
NOS Live
Ik hoop het natuurlijk ook maar als je Rutte hoort praten over het "nieuwe normaal" krijg ik daar toch een raar gevoel bij.quote:Op dinsdag 14 april 2020 14:01 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Waarom zou het niet meer normaal kunnen zijn? We zullen als dit over is wel een economische crisis krijgen, dat kan bijna niet anders maar daarna zal alles weer zijn normale loop nemen. Denk en hoop ik.
Mwah, zie SARS.quote:Op dinsdag 14 april 2020 14:03 schreef Elan het volgende:
[..]
Bron?
Die zullen hun lesje toch wel geleerd hebben zou je denken.
wat ik begreep is hun normaal nog steeds strenger dan onze intelligente lockdownquote:Op dinsdag 14 april 2020 14:02 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
In Wuhan gaan ze alweer terug naar ''hun'' normaal. Weer lekker van die wedmarkets en vleermuizen eten
Gisteren was het dan ook gewoon een zondag.quote:Op dinsdag 14 april 2020 13:55 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Op dinsdag lagen de cijfers toch vaak hoger ivm achterstallige administratie van het weekend?
Nieuwe normaal kan helemaal niet in de praktijk. Dat is gewoon onmogelijk.quote:Op dinsdag 14 april 2020 14:05 schreef Markesh het volgende:
[..]
Ik hoop het natuurlijk ook maar als je Rutte hoort praten over het "nieuwe normaal" krijg ik daar toch een raar gevoel bij.
Jep achteraf makkelijk lullen, maar de noodzaak was vrij snel verdwenen, en het zijn waarschijnlijk peperdure onderzoeken.quote:Op dinsdag 14 april 2020 14:03 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Had de interesse in het ontwikkelen van een vaccinatie tegen SARS niet rap naar een nulpunt gedaald dan had het niet bij een prototype gebleven maar was er een daadwerkelijk goed functionerend vaccin ontwikkeld en er hoogstwaarschijnlijk nu ook al een vaccin tegen deze variant geweest.
Dodelijke fout gebleken.
Had het ergens in een Nederlandse krant gelezen, maar kan het niet vinden.quote:Op dinsdag 14 april 2020 14:03 schreef Elan het volgende:
[..]
Bron?
Die zullen hun lesje toch wel geleerd hebben zou je denken.
Ik kan mij toch heel slecht voorstellen dat er mensen zijn die werkelijk hopen dat de wereld blijvend verandert en we niet meer terug gaan naar hoe het was.quote:Op dinsdag 14 april 2020 14:04 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Het is geen apocolypse he. Zodra de wereld wat verder is qua acceptatie en later een vaccin dan gaat het vanzelf weer de normale kant op. Geen enkele reden om de wereld zo enorm te veranderen als de oorzaak geaccepteerd is/weg is. Soms het idee dat sommigen hier er echt op hopen dat de wereld onwijs anders word en dat grote evenementen bv nooit meer kunnen, geen idee waarom. Komende maanden wordt het nog aftasten voor veel landen, daarna herpakt iedereen zich wel weer hoor; dat is ook nodig voor de economie en maatschappij.
Dat effect zien we pas over 10-14 dagen.quote:Op dinsdag 14 april 2020 14:04 schreef Noek het volgende:
[..]
Je denkt dat de Hornbachers van maandag vanochtend zijn opgenomen of overleden?
Thanks. Aantal doden stijgen.quote:Op dinsdag 14 april 2020 14:04 schreef butz0rs het volgende:
[..]
https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/actueel
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op gemeenteniveau cijfers
SARS had globaal amper impact. Ik gok dat zo'n Trump, of eigenlijk alle wereldleiders China wel onder druk gaat zetten mochten die markten daadwerkelijk weer open gaan.quote:
Hij had corona maar ook te hard op zijn vingers geslagen met de hamer en daarom opgenomen.quote:Op dinsdag 14 april 2020 14:04 schreef Noek het volgende:
[..]
Je denkt dat de Hornbachers van maandag vanochtend zijn opgenomen of overleden?
In elk geval lopen ze met die achterlijke mondkapjes rond en een spionage app.quote:Op dinsdag 14 april 2020 14:05 schreef Tarado het volgende:
[..]
wat ik begreep is hun normaal nog steeds strenger dan onze intelligente lockdown
Prototype is alleen getest in het lab en een volledig vaccin op dieren en mensen?quote:Op dinsdag 14 april 2020 14:05 schreef Elan het volgende:
[..]
Jep achteraf makkelijk lullen, maar de noodzaak was vrij snel verdwenen, en het zijn waarschijnlijk peperdure onderzoeken.
Wat is het verschil tussen een prototype en een volledig vaccin? Zoek daar al een poosje naar
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |