abonnement Unibet Coolblue
  maandag 13 april 2020 @ 21:56:32 #1
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_192604290
Als JAM het niet doet.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  maandag 13 april 2020 @ 22:26:55 #2
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_192604796
Ok.
Ik heb 10m3 puin uit mijn tuin verwijderd. Nog eens 300m2 gras ingezaaid. Een kers, pruim, perzik en appel geplant. Ook nog rode bes, zwarte bes en kruisbes (Aldi). Overmorgen ga ik bij de Aldi nog een abrikoos halen. Magnolia en vibernum (sneeuwbal) voor de sier. Ook nog rozen trouwens, van de Aldi. Alle gras gemaaid, paardenbloemen en distels er met een mesje uitgesneden. Kalk gestrooid. Kippenren uitgebreid zodat de kippen de moestuin schoon kunnen pikken. Courgette, komkommer, pompoen, boontjes, tomaat, paprika, sla, brocolli en radijs uitgezaaid en opgekweekt in bakken in de serre. Een kasje gemaakt van pvc-pijpen en plastic voor de boontjes. 12m3 wit zand geruild tegen 8m3 zwart zand. Dat zand gemengd met compost. 2x de tuin helemaal gewied. 40m2 tegels eruit gehaald en via FB Marketplace kwijtgeraakt (gratis). Keukenkastje gemaakt, lekkende kraan gerepareerd, gootsteending gemaakt.
Ik kan nog de patio gaan schilderen, dat moet echt wel gebeuren, maar daarna ben ik toch echt wel klaar met de quarantaine.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_192605260
Er stond een leuk stukje in het FD van een filosoof die zegt dat je helemaal niks moet doen. De huidige situatie is een unieke kans om niets te doen. Op de bank zitten en wat nadenken. Meer niet. Ik kan dat vrij goed. Ik sport wel veel, dat is een beetje vals spel. Waarom doe jij zoveel Loewies?
Aldus.
  maandag 13 april 2020 @ 22:50:20 #4
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_192605329
quote:
2s.gif Op maandag 13 april 2020 22:46 schreef Z het volgende:
Er stond een leuk stukje in het FD van een filosoof die zegt dat je helemaal niks moet doen. De huidige situatie is een unieke kans om niets te doen. Op de bank zitten en wat nadenken. Meer niet. Ik kan dat vrij goed. Ik sport wel veel, dat is een beetje vals spel. Waarom doe jij zoveel Loewies?
Ik vind het leuk om iets te doen. Ik kan geen 10 minuten op de bank zitten. Ook ben ik graag buiten en bezig met de natuur. Ik heb mijn boontjes al onder plastic in de moestuin staan. Misschien heb ik al bonen in juni dit jaar. Dat doet mij plezier.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  maandag 13 april 2020 @ 22:51:43 #5
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_192605359
Ik werk ook graag. Daarmee bedoel ik echt werken. Dus niet het werk waarvoor ik betaald krijg (bellen, mailen, wachten tot vergaderingen voorbij zijn), maar hout hakken, tuin omspitten, gras inzaaien, koken. Dat soort dingen. Dat je dan na een bepaalde tijd iets gedaan hebt wat je ook nog kunt bekijken en goed of slecht gedaan kunt hebben.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  maandag 13 april 2020 @ 23:35:37 #6
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_192606085
Ik heb op Goede Vrijdag 25 km gewandeld. De rest van mijn paasweekend heb ik gegeten en geslapen.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_192606372
quote:
15s.gif Op maandag 13 april 2020 22:51 schreef LXIV het volgende:
Ik werk ook graag. Daarmee bedoel ik echt werken. Dus niet het werk waarvoor ik betaald krijg (bellen, mailen, wachten tot vergaderingen voorbij zijn), maar hout hakken, tuin omspitten, gras inzaaien, koken. Dat soort dingen. Dat je dan na een bepaalde tijd iets gedaan hebt wat je ook nog kunt bekijken en goed of slecht gedaan kunt hebben.
Ik ook. Vandaag verplicht een rustdag omdat ik al een paar weken overal spierpijn heb die niet meer weg wil gaan.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_192613267
Ik zou soms wel wat meer willen hebben van de daadkracht die een aantal van jullie aan de dag leggen.

Ik heb vandaag weer vier online lessen gegeven. Ik word er steeds handiger in.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_192616661
Bericht uit de provincie.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  dinsdag 14 april 2020 @ 18:10:55 #10
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_192617127
Ik heb een roeimachine. Daar maak ik nu zo om de dag een half uurtje gebruik van. Edoch, ik mis het tennis.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  woensdag 15 april 2020 @ 21:39:03 #11
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_192638397
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 april 2020 14:30 schreef Franny_G het volgende:
Ik zou soms wel wat meer willen hebben van de daadkracht die een aantal van jullie aan de dag leggen.

Ik heb vandaag weer vier online lessen gegeven. Ik word er steeds handiger in.
Mijn kinderen krijgen ook online les. Ik was al bang dat ik de eerste dagen aan het kloten zou zijn met wifi en verbindingen, camera-instellingen etc. om het technisch voor elkaar te krijgen. Mijn kinderen hebben me niet eens gevraagd er naar te kijken. Ze zetten het aan en klaar. Ook volgen ze die lessen alsof ze heel hun leven niet anders gedaan hebben.
Op mijn werk zouden ze eerst een cursus online-vergaderen geven, waarna de ene helft vervolgens het tóch niet aan de praat zou krijgen en de andere helft gewoon tegen was.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  woensdag 15 april 2020 @ 21:39:54 #12
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_192638422
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 april 2020 17:47 schreef sigme het volgende:
Bericht uit de provincie.
[ afbeelding ]
Wat leuk. Ik heb gisteren een kip moeten doden (was heel ziek), waarna de hele familie zich tegen mij keerde. Nu zullen we wel weer kuikentjes nemen.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  woensdag 15 april 2020 @ 23:41:26 #13
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_192640800
Ik heb op eerste paasdag gevideobeld met de familie. Dat was me een belevenis hoor. Volgend jaar doen we het weer. Op het werk heb ik videovergaderingen totnutoe kunnen vermijden. Ja, ik voel me een gezegend mens.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_192643762
Ja, het grappige is dat de videovergaderingen met collega's veel rommeliger en ergerlijker verlopen dan de lessen met mijn leerlingen.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  zaterdag 18 april 2020 @ 19:59:56 #15
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_192688677
Normaal reed ik wel eens naar Den Haag voor een vergadering. Die vergadering zelf duurde dan een uurtje of twee, maar mij bijna de hele dag. Plus nog eens al die kilometers..
Ik denk dat we dit na de 'crisis' dus niet meer gaan doen. Dan blijven we videochatten.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  zaterdag 18 april 2020 @ 20:01:20 #16
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_192688693
Ook zag ik vanavond bij het folders rondbrengen op verschillende brievenbussen 'Bezorger Bedankt' geplakt. Sommige mensen hadden zakjes met allerlei lekkernij in de bomen gehangen.
Is dat bij jullie ook zo? Is het werkelijk om de bezorgers (van post, pakjes, reclame etc) die blootgesteld aan alle virussen tóch hun veilige woning verlaten om te gaan bezorgen een hart onder de riem te steken? Overdrijven we dan niet een beetje?
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  zaterdag 18 april 2020 @ 20:05:57 #17
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_192688741
Nu google ik er op, en het is inderdaad op meer plaatsen.

Er zijn dus mensen die zelfs briefjes van 20 geven! En wij worden in dit kut-dorp afgescheept met zakjes haribo die je ook nog als een aap zelf uit de boom moet halen!! Volgende keer zal ik op de folder hoesten voordat ik hem in de bus stop!
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_192727266
Ik las het NRC vanochtend en moest aan RG denken.
pi_192728314
Haha!
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  donderdag 23 april 2020 @ 21:10:45 #20
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_192773454
Het zonnige corona-limbo gaat me eigenlijk steeds beter bevallen. Ik heb volop tijd om allerlei nuttige dingen te doen in plaats van het wachten op het einde van vergaderingen, doelloos surfen tot het half vijf is, wat mail rondsturen zonder al te veel effect.
Deze lente heb ik iedere ochtend een wandeling door mijn tuin gemaakt en zo per boom kunnen zien hoe en wanneer de knoppen sprongen. Normaal ben ik wel eens zo druk (met niks) dat ik halverwege mei bemerkt dat het ook nog zomer geworden is.
Ik besteed mijn tijd vooral aan tuinieren, fietsen, koken. Vandaag was ik met mijn jongste dochter aan het fietsen (naar wat pas geboren veulentjes) toen mijn aandacht getrokken werd door een grote en kleurige tekening van stoepkrijt op het fietspad. Er werd ook opgeroepen om een website te bezoeken. https://beam.eo.nl/coderood. Geen idee wat het was ging ik kijken. Het was een actie van de Evangelische Omroep voor hoeren die het tijdens de coronacrisis ook best moeilijk hadden! Dat vond ik weer apart dat de EO zich hun lot aantrok, en vooral ook dat iemand met zoveel ijver die stoeptekening had gemaakt!
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  donderdag 23 april 2020 @ 21:12:14 #21
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_192773473
Ik zou ook best wel mijn auto, de jaarlijkse vliegvakantie en het geregeld naar de kroeg gaan willen inruilen voor een levenswijze waarbij ik dat dus niet meer heb maar wel alle tijd voor nuttige dingen en dan een 20-urige werkweek, waarvan 10 op de werkplek en 10 thuis.
Volgens mij laat de corona-crisis zien dat dit best wel mogelijk is.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  woensdag 29 april 2020 @ 10:13:47 #22
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_192854786
@sigme
Ik had vroeg courgettes uitgezaaid achter glas en nu staan ze in de volle grond al in bloei! Straks courgette oogsten voor IJsheiligen!
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_192857679
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 10:13 schreef LXIV het volgende:
@:sigme
Ik had vroeg courgettes uitgezaaid achter glas en nu staan ze in de volle grond al in bloei! Straks courgette oogsten voor IJsheiligen!
Heb je ook mannelijke en vrouwelijke bloemen? Als ik erg vroeg bloei heb, krijg ik meestal niet vroeg courgettes, omdat er geen bestuiving is.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  woensdag 29 april 2020 @ 14:05:44 #24
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_192857909
quote:
5s.gif Op woensdag 29 april 2020 13:52 schreef sigme het volgende:

[..]

Heb je ook mannelijke en vrouwelijke bloemen? Als ik erg vroeg bloei heb, krijg ik meestal niet vroeg courgettes, omdat er geen bestuiving is.
Ja. Ik heb nog overwogen zelf te bestuiven, maar toch het aan de insecten gelaten. Wil geen branchevervaging op mijn land.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_192858609
De bloemen van courgettes kan je ook eten. Zijn altijd lastig te vinden.
Aldus.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')