Vergelijking kun je niet maken. De Mol wordt gemaakt door de commerciele omroep (budget 10x zo hoog).quote:Op zondag 19 april 2020 23:48 schreef Legoblokje het volgende:
Vinden jullie dit seizoen beter dan het Nederlandse seizoen?
Elk Belgisch seizoen is beter dan elke Nederlandse versiequote:Op zondag 19 april 2020 23:48 schreef Legoblokje het volgende:
Niet mee eens. Daarbij komt nog eens dat De Mol ook de bedenkers zijn van het format en geen enkel land lijkt op het origineel. Waarschijnlijk omdat dat niet magquote:Op zondag 19 april 2020 23:56 schreef Maartel het volgende:
Vergelijking kun je best maken want waarin dit beter is is lang niet alleen een kwestie van budget.
Helemaal mee eensquote:Op zondag 19 april 2020 23:59 schreef PicoMMP het volgende:
Elk Belgisch seizoen is beter dan elke Nederlandse versie
quote:Op zondag 19 april 2020 23:48 schreef Legoblokje het volgende:
Dit. Toch zeker dat ik nu sinds seizoen 4 live De Mol kijk. Allevier seizoenen zijn qua type opdrachten, kandidaten beter qua insteek dan de laatste vier WIDM seizoenen imo.quote:Op zondag 19 april 2020 23:59 schreef PicoMMP het volgende:
[..]
In Nederland heb ik laatste jaren vrijwel nooit weken voor de finale al afgehaakt omdat t me te duidelijk is of t me niet eens meer kan schelen wie de Mol is. Bij de Vlaamse variant twijfel ik vrijwel altijd tot op t laatste moment en zelfs als ik compleet fout of juist al weken lang goed zit is de finale nog bevredigend. In Nederland is dat altijd vooral een moment van 'oh, dus dit is t?'quote:Op maandag 20 april 2020 00:03 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Niet mee eens. Daarbij komt nog eens dat De Mol ook de bedenkers zijn van het format en geen enkel land lijkt op het origineel. Waarschijnlijk omdat dat niet mag
De Mollen zelf zijn wel van slechte kwaliteit. In Nederland worden ze beter voorbereid dan in Belgie lijkt wel. Als het Jolien is het opnieuw een Mol waarvan je zegt ja dat zagen we wel aankomen
De opdrachten die ze doen zijn vele malen duurder. Wat denk je wat parachutespringen kost? Of bungeejumpen? Ga maar uit van 400 euro per persoon excl. instructeurs.quote:Op maandag 20 april 2020 00:08 schreef PicoMMP het volgende:
Budget hoeft ook echt niets uit te maken. Ze rijden bij De Mol in dikke BMW's, maar dat maakt voor het spel niets uit.
En Griekenland is een stuk goedkoper dan China om naartoe te vliegen.
De Mol is gewoon geniaal creatief met het bedenken van opdrachten.
Dat. En laat ze dan maar afentoe lekker met cactussen balonnen kapot springen. Da's nonbudget Mario Party materiaal maar alsnog goudquote:Op maandag 20 april 2020 00:08 schreef PicoMMP het volgende:
Budget hoeft ook echt niets uit te maken. Ze rijden bij De Mol in dikke BMW's, maar dat maakt voor het spel niets uit.
En Griekenland is een stuk goedkoper dan China om naartoe te vliegen.
De Mol is gewoon geniaal creatief met het bedenken van opdrachten.
Dat soort simpele opdrachten hebben alle landen wel die De Mol uitzenden. Punt is dat de Belgische Mol het op hun eigen manier in beeld brengt en ik ben ervan overtuigd dat andere landen dit niet 1 op 1 over mogen nemen. Er is namelijk geen enkel land wat het spel zo in beeld brengt als Belgie. Wij niet, maar in het verleden Duitsland, Engeland, Amerika etc ook niet. Waarschijnlijk kun je de rechten van het spel wel kopen, maar moet er verschil zitten in de wijze waarop je de afleveringen in beeld brengt anders kan ik de gigantische verschillen niet verklaren en nogmaals dat is niet alleen in Nederlandquote:Op maandag 20 april 2020 00:10 schreef Maartel het volgende:
[..]
Dat. En laat ze dan maar afentoe lekker met cactussen balonnen kapot springen. Da's nonbudget Mario Party materiaal maar alsnog goud
quote:Op zondag 19 april 2020 23:48 schreef Legoblokje het volgende:
Zoveel beter!quote:Op zondag 19 april 2020 23:59 schreef PicoMMP het volgende:
[..]
Volgens mij is begrijpend lezen lastig. Hun bepalen WEL dat je hun manier van het in beeld brengen niet mag overnemen. Natuurlijk bepalen hun NIET hoe je programma eruit ziet.quote:Op maandag 20 april 2020 00:18 schreef Maartel het volgende:
Ik geloof er niets van dat Woestijnvis contractueel bepaald heeft dat andere landen verplicht onnodige interviews moeten toevoegen waarin irrelevante BN-ers herhalen wat we letterlijk net gezien hebben. Of dat ze andere landen verplichten tot zaaddodende 'bondjes' en een constante strijd om jokers en toppito's en zulks. Zeker niet in de pakweg 10 jaar dat ze zelf geen seizoenen maakten.
Er zijn seizoenen WIDM waarin ook vaste prik niet alleen werd gelasergamed, maar ook werd gebungeejumpt of kandidaten heen en weer moesten tokkelen. Dus nee, ik geloof niet dat het verschil hem daar in zit.quote:Op maandag 20 april 2020 00:09 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
De opdrachten die ze doen zijn vele malen duurder. Wat denk je wat parachutespringen kost? Of bungeejumpen? Ga maar uit van 400 euro per persoon excl. instructeurs.
Werd inderdaad. Ik vernam van de regisseur van WIDM dat ze slechts 100-200K budget hebben NU. Vroeger waren de series ook van betere kwaliteit met name door die vette opdrachten die ze nu dus niet meer doenquote:Op maandag 20 april 2020 00:22 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Er zijn seizoenen WIDM waarin ook vaste prik niet alleen werd gelasergamed, maar ook werd gebungeejumpt of kandidaten heen en weer moesten tokkelen. Dus nee, ik geloof niet dat het verschil hem daar in zit.
Dennis Weeningquote:Op maandag 20 april 2020 00:21 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Beste Mollen komen wel uit Nederland en dan vooral Dennis Weening![]()
Maar de manier van in beeld brengen is niet wat de nederlandse versie als een Euroknaller versie doet ogen tov het origineel?quote:Op maandag 20 april 2020 00:20 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Volgens mij is begrijpend lezen lastig. Hun bepalen WEL dat je hun manier van het in beeld brengen niet mag overnemen. Natuurlijk bepalen hun NIET hoe je programma eruit ziet.
Geloof mij Nederland valt nog meequote:Op maandag 20 april 2020 00:26 schreef Maartel het volgende:
[..]
Maar de manier van in beeld brengen is niet wat de nederlandse versie als een Euroknaller versie doet ogen tov het origineel?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |