abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192595056
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 12:29 schreef WethouderHekking het volgende:

[..]

De stranden en natuurgebieden worden wel afgezet maar met z,n allen naar een bouwmarkt is dan weer geen probleem?
Zo'n grote rij staat er waarschijnlijk omdat iedereen afstand moet houden en er maar een x aantal mensen binnen mogen zijn.
pi_192595058
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 12:29 schreef WethouderHekking het volgende:

[..]

De stranden en natuurgebieden worden wel afgezet maar met z,n allen naar een bouwmarkt is dan weer geen probleem?
Klopt? Daar staat ook vaak security die het aantal mensen binnen controleert, zou de gemeente ook kunnen doen met parkjes enzo, het strand lijkt mij uitgestrekt genoeg overigens om niet té scherp hier mee om te gaan.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_192595064
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 12:29 schreef sjorsie1982 het volgende:
maar als deze persoon geisolleerd is, is de snelheid nul.
Dan is de R0 = 0.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_192595069
https://www.kijkmagazine.(...)niet-dood-aan-ebola/

Vleermuizen dragen voor ons dodelijke ziekteverwekkers met zich mee, maar gaan er niet aan dood. Onderzoekers hebben hier een mogelijke verklaring voor gevonden.

Vleermuizen zijn fascinerende beestjes, maar ze kunnen voor heel wat leed zorgen. Meer dan honderd virussen voelen zich thuis in de vacht van de dieren. Zo ook voor de mens dodelijke virussen zoals MERS, Ebola en het Hendra virus. Gek genoeg gaan vleermuizen zelf niet dood aan de ziekteverwekkers die ze met zich mee dragen. Hoe kan dat? Australische onderzoekers zijn een stapje verder in het oplossen van het mysterie.

Eiwitten

Michelle Baker en haar collega’s plozen de genen en het immuunsysteem van de vleermuis Pteropus alecto uit, in het Engels de black flying fox genoemd. Ze focusten zich voornamelijk op interferons, eiwitten die ervoor zorgen dat bepaalde genen ‘aangaan’ wanneer een ziekteverwekker je lichaam binnendringt. Deze genen zetten vervolgens reacties in gang die de indringer bestrijdt.

Wij hebben twaalf interferons, die niet altijd zijn geactiveerd. Dit zou namelijk te veel energie van ons lichaam vergen en celdood bij normale cellen teweegbrengen. De onderzoekers ontdekten dat vleermuizen slechts drie interferons hebben en dat deze exemplaren wel 24/7 paraat staan, ook als er geen indringer is. Waarom de dieren de consequenties hiervan niet ondervinden, blijft een raadsel.

Toekomst

Wel denken de wetenschappers dat dit actieve immuunsysteem ervoor zorgt dat vleermuizen niet ziek worden van de virussen die ze met zich mee dragen. Een ontdekking die ons in de toekomst kan helpen, zo zegt Baker. “Als we ons eigen immuunsysteem zover kunnen krijgen dat het zich gedraagt als dat van vleermuizen, worden de hoge sterftegevallen door ziektes als ebola verleden tijd.”

Bronnen: PNAS, Sciencedaily
pi_192595074
België wipt nu met het gemiddeld aantal Coronadoden per miljoen inwoners al over Italië heen (nou moeten de cijfers van vandaag van Italië nog komen, dus ik verwacht om zes uur vanmiddag dat Italië weer iets hoger zit).

Dit had ik een paar weken geleden niet gedacht.
pi_192595078
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 12:31 schreef ludovico het volgende:

[..]

Dan is de R0 = 0.
klopt je kan dan niemand anders besmetten, en dan is per definitie de snelheid 0.\

Het sociale verkeer en het reizen van een besmet persoon is eigenlijk de enige knop waaraan je kan draaien bij een virusuitbraak om de snelheid aan te passen. De andere parameters die van belang zijn, zijn niet of nauwelijks aanpasbaar.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_192595097
Snel vleermuis bloed drinken :+
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_192595100
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 12:31 schreef Idisrom het volgende:
Ik wel.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_192595111
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 12:31 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

klopt je kan dan niemand anders besmetten, en dan is per definitie de snelheid 0
Maybe.
  maandag 13 april 2020 @ 12:34:04 #210
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_192595114
Ik heb dit weekend heerlijk Pasen gevierd! ^O^

Daarom vroeg ik mij af waarom ze in het Oostblok volgende week pas Pasen vieren, aangezien het gaat om de wederopstanding van Jezus. Lijkt me niet dat er een week speling is bij een dergelijke gebeurtenis.

Ik ben overigens totaal niet gelovig. Ik kom voornamelijk voor het lekkere eten _O_

[ Bericht 33% gewijzigd door Muck op 13-04-2020 13:10:31 ]
"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Riep de vorst opeens verwijtend, uit de grond van zijn hart.
pi_192595122
Ja heb genoeg expats in Amsterdam gezien, oa in het park. Die doen alsof ze niet van 1,5m gehoord hebben. Leven in een eigen bubble denk ik.

[ Bericht 65% gewijzigd door Muck op 13-04-2020 13:10:59 ]
.
  maandag 13 april 2020 @ 12:35:06 #212
16505 KP
KwaliteitsPoster
pi_192595125
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 12:31 schreef ludovico het volgende:

[..]

Dan is de R0 = 0.
De R0 kan nooit nul zijn. Dan bestaat er geen virus. De Rt daarentegen...
There's a #filosofie spirit in everyone.
  maandag 13 april 2020 @ 12:35:35 #213
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_192595130
quote:
Ik vraag mij af voor wie dat vaccin gemaakt wordt? Risico groepen lijkt mij. Gezonde groepen kunnen gewoon immuun worden doorhet virus op te lopen.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_192595131
quote:
België wipt nu met het gemiddeld aantal Coronadoden per miljoen inwoners al over Italië heen (nou moeten de cijfers van vandaag van Italië nog komen, dus ik verwacht om zes uur vanmiddag dat Italië weer iets zit).

Nogmaals het is al veel geroepen, focus je niet te veel op besmettingen en doden, dit is helemaal afhankelijk van hoeveel er getest word en met welke methode. Daarnaast is het aantal doden nog niet precies te zeggen omdat lang niet overal dezelfde criteria gelden. We weten dit pas over een paar maanden omdat niet in alle landen die administratie heel gecentraliseerd verloopt. Kortom nu is het vooral interessant te kijken naar het aantal, en type opnames.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_192595144
quote:
België wipt nu met het gemiddeld aantal Coronadoden per miljoen inwoners al over Italië heen (nou moeten de cijfers van vandaag van Italië nog komen, dus ik verwacht om zes uur vanmiddag dat Italië weer iets zit).

Italie heeft een oversterfte in Lombardijen die 4x zo groots is als officiële Corona doden.
.
  maandag 13 april 2020 @ 12:36:40 #216
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192595145
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 11:52 schreef Markesh het volgende:
Ik weet niet waar alle users zijn gebleven die hier altijd posten maar ik zie hun niet meer.
Jammer, toen was het interssant hier mee te lezen.
de medische mensen die hier posten werken in ploegendiensten en dan nog een beetje overwerk. dus moeilijk te voorspellen
pi_192595146
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 12:35 schreef KP het volgende:

[..]

De R0 kan nooit nul zijn. Dan bestaat er geen virus. De Rt daarentegen...
Ik neem ff voor het gemak aan dat de R0 een fluide principe is die stelt hoeveel nieuwe besmettingen er komen via besmette personen.

Als iemand perfect geisoleerd is dan is zijn R0 = 0.

Als je de R0 dus naar 0 krijgt, betekent ook niet at er geen virus is, maar dat die ophoudt te bestaan. Sterker nog, dat zou al met een R0 < 1 zijn.

De nieuwe bemettingen die een virus aanricht per persoon is duidelijk gewoon fluide dus ik ga er vanuit dat dit gewoon waarheid is wat ik hier opschrijf ook al ben ik geen viroloog ;)
pi_192595149
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 12:34 schreef Grishenko_ het volgende:

[..]

Wat een fijne bijdrage. Ik heb dit weekend heerlijk Pasen gevierd! ^O^

Daarom vroeg ik mij af waarom ze in het Oostblok volgende week pas Pasen vieren, aangezien het gaat om de wederopstanding van Jezus. Lijkt me niet dat er een week speling is bij een dergelijke gebeurtenis.

Ik ben overigens totaal niet gelovig. Ik kom voornamelijk voor het lekkere eten _O_
Net als dat in januari pas kerst is
  maandag 13 april 2020 @ 12:37:58 #219
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_192595164
-

[ Bericht 100% gewijzigd door Muck op 13-04-2020 12:45:18 ]
VBL SC influencer
Left, right, behind
  maandag 13 april 2020 @ 12:38:29 #220
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192595169
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 11:56 schreef ludovico het volgende:

[..]

Happy times ;)

Daar kun je met de minste kosten het meeste levens redden, maar blijkbaar zijn die levens dan toch weer niet zo belangrijk ofzo.

Valt wat voor te zeggen overigens als iemand bijna kasplantje is, maar in het bejaardentehuis zijn ze nog tamelijk goed bij geest vaak.
niet mijn mening, maar misschien denken ze, dat die mensen geld kosten ipv dat ze geld opleveren. dus minder belangrijk.
  maandag 13 april 2020 @ 12:38:29 #221
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_192595170
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 12:23 schreef WethouderHekking het volgende:
Opstoppingen bij de Hornbach in Wateringen :

[ afbeelding ]

Waarom mag die winkel open zijn op 2e paasdag?
Goeie vraag. Hieruit blijkt maar weer hoe goed Nederlanders in staat zijn tot vrijwillige social distancing.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
  maandag 13 april 2020 @ 12:38:51 #222
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_192595177
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 12:38 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Goeie vraag. Hieruit blijkt maar weer hoe goed Nederlanders in staat zijn tot vrijwillige social distancing.
Ik kan dat niet echt uit deze foto opmaken eerlijk gezegd
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_192595182
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 12:38 schreef THEFXR het volgende:

[..]

niet mijn mening, maar misschien denken ze, dat die mensen geld kosten ipv dat ze geld opleveren. dus minder belangrijk.
Dat sowieso, als ik kasplantje ben mag je mij laten gaan.
pi_192595194
quote:
1s.gif Op maandag 13 april 2020 12:30 schreef Fer het volgende:

[..]

Zodat ik even paar zakken zand kan halen. 400kg ingeladen en niemand binnen 1,5m gehad.

[ afbeelding ]
Dan is het goed. :)
Ik weet ook niet het binnen er aan toe gaat, ben alleen verbaast dat mensen in de file gaan voor een bouwmarkt en dat die zaak speciaal vandaag open moet zijn. Ik zou dan liever op een rustige woensdagavond gaan ofzo.
pi_192595195
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 12:34 schreef Grishenko_ het volgende:

[..]

Wat een fijne bijdrage. Ik heb dit weekend heerlijk Pasen gevierd! ^O^

[offtopic]ik wist ook niet dat er verschil in zat, maar Orthodox pasen valt blijkbaar op een andere datum dan westers Pasen:
https://www.petrusenpaulus.eu/paasdatum.html

"In het kort: wanneer het volle maan is na Gregoriaans 3 april (= Juliaans 21 maart), dan valt Orthodox Pasen gelijk met Westers Pasen; eindigt Pesach echter op of na Witte Donderdag, dan wordt de paasdatum nog een week opgeschoven. Dat is bijvoorbeeld zo in 2020: volle maan op 8 april, Pesach 8 tot 16 april, Westers Pasen op 12 april (de zondag na de volle maan), Orthodox Pasen één week later, op 19 april."
[/offtopic]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')