O, door complotgekkies, bedoelde jij? Had ik even niet in de gaten. Maar idd, dat is een beetje dezelfde bias als de KKK had hè.quote:Op zaterdag 25 april 2020 13:00 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Uitgaande van een wereld zoals complotdenkers als Ali die voorstaan, is dat een realistisch scenario. Klassieke demonisering van hele volksstammen op basis van religie. Maar je hebt gelijk, daar horen nog een aantal groepen bij: wetenschappers, bovenal, van alle disciplines.
Alles wat niet valt onder alt-rechts en batsh*t insane.quote:Op zaterdag 25 april 2020 13:05 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
O, door complotgekkies, bedoelde jij? Had ik even niet in de gaten. Maar idd, dat is een beetje dezelfde bias als de KKK had hè.
En idd wetenschap en universiteiten liggen ook onder vuur, alles wat 'liberal' is dus ook feminisme, homo-organisaties, abortusklinieken, democratie sws ook en vooral joden, Holllywood acteurs en actrices, Hollywoodfilms, media (behalve FOX en OANN), het hele onderwijs... zie ik nog iets over het hoofd???
Punt is wel, en daardoor had ik even een glitch, dat binnen het katholicisme ook een extreemrechtse c.q. extreem-conservatieve minderheid bestaat hè, die in feite precies dezelfde opvattingen aanhangt. Opus Deï-achtige organisaties. vroeger had je die Lefevre van die oud-katholieken in Frankrijk, dat soort lui. Hier in NL had je bisschop Gijsen.quote:Op zaterdag 25 april 2020 13:15 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Alles wat niet valt onder alt-rechts en batsh*t insane.
Oh zeker, Pius X vereniging enzo... en ook binnen die clubs is antisemitisme en gejank over vrijmetselaars een dingetje.quote:Op zaterdag 25 april 2020 13:20 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Punt is wel, en daardoor had ik even een glitch, dat binnen het katholicisme ook een extreemrechtse c.q. extreem-conservatieve minderheid bestaat hè, die in feite precies dezelfde opvattingen aanhangt. Opus Deï-achtige organisaties. vroeger had je die Lefevre van die oud-katholieken in Frankrijk, dat soort lui.
Klopt.quote:Op zaterdag 25 april 2020 13:22 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Oh zeker, Pius X vereniging enzo... en ook binnen die clubs is antisemitisme en gejank over vrijmetselaars een dingetje.
De 'complotdenker' bestaat niet Etto. Bill Still ken ik niet en genoeg mensen willen helemaal niet terug naar de goudstandaard. Representativiteit 0. Ik heb eerder een docu geplaatst waarin uitvoerig wordt uitgelegd waarom teruggaan naar de goudstandaard een van de slechtste maatregelen zou zijn die er is.quote:Op zondag 26 april 2020 21:40 schreef EttovanBelgie het volgende:
Ah, de Goud-Standaard...
Dus de complotdenker wil terug naar de Goud-Standaard...
Wat een goed idee om al die ellende die in het filmpje wordt voorspeld te voorkomen. Of toch niet?
Nee, toch niet. Wil je economische malaise zoals hierboven aangehaald, moet je vooral terug naar de Goud-Standaard gaan. Waarom?
#1: Er is niet genoeg goud in de wereld.
#2. Er is niet genoeg goud in de wereld.
#3. Er is niet genoeg goud in de wereld.
Ofwel, onze complotvrienden willen een economisch systeem invoeren gebaseerd op een gelimiteerde hoeveelheid edelmetaal.
Wat zou dat precies doen met:
#1: het huidige vermogen van miljoenen mensen?
#2: internationale relaties, aangezien elk land uiteraard zoveel mogelijk goud wil inslaan?
#3: corruptie?
Blijft verbazingwekkend hoe complotdenkers steevast kiezen voor zaken die hun eigen angsten juist het snelst zullen realiseren
Nederland heeft een beste bulk goud.quote:Op zondag 26 april 2020 21:40 schreef EttovanBelgie het volgende:
Ah, de Goud-Standaard...
Wat een goed idee om al die ellende die in het filmpje wordt voorspeld te voorkomen. Of toch niet?
Nee, toch niet. Wil je economische malaise zoals hierboven aangehaald, moet je vooral terug naar de Goud-Standaard gaan. Waarom?
Ofwel, onze complotvrienden willen een economisch systeem invoeren gebaseerd op een gelimiteerde hoeveelheid edelmetaal.
#2: internationale relaties, aangezien elk land uiteraard zoveel mogelijk goud wil inslaan?
Blijft verbazingwekkend hoe complotdenkers steevast kiezen voor zaken die hun eigen angsten juist het snelst zullen realiseren
Nja op heel veel punten zijn jullie het wel veel eens.quote:Op zondag 26 april 2020 22:02 schreef controlaltdelete het volgende:
Die onzin van Etto bekijk ik niet eens. De ene christen is de andere niet dit blijkt maar weer duidelijk, datzelfde geldt ook voor wat hij noemt complotdenkers met zijn generaliseren al de tijd. Toedeledoki Etto
Goed dat je het zegt.quote:Op zondag 26 april 2020 22:02 schreef controlaltdelete het volgende:
Die onzin van Etto bekijk ik niet eens. De ene christen is de andere niet dit blijkt maar weer duidelijk, datzelfde geldt ook voor wat hij noemt complotdenkers met zijn generaliseren al de tijd. Toedeledoki Etto
quote:Op zondag 26 april 2020 21:40 schreef EttovanBelgie het volgende:
Ah, de Goud-Standaard...
Laat je barmhartigheid en vergevingsgezindheid nog eens zien door Hillary Clinton af te beelden als duivelaanbiddende kindofferaar en Bill Gates als massamoordenaar.quote:Op zondag 26 april 2020 22:02 schreef controlaltdelete het volgende:
Alleen zijn die zegjes dan wel onderbouwd.quote:Op zondag 26 april 2020 22:11 schreef controlaltdelete het volgende:
Daar zijn ze trio kwik, kwek en kwak als de kippen erbij om hun zegje te doen. Get-a-life!
Inderdaad, laten we het bij verdachtmakingen en frauduleuze bronnen houden.quote:Op zondag 26 april 2020 22:16 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Verpest dit topic niet met geflame en geruzie aub.
Hou toch eens op man, discussier gewoon normaal.quote:Op zondag 26 april 2020 22:17 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Inderdaad, laten we het bij verdachtmakingen en frauduleuze bronnen houden.
Normaal discussiëren, waarbij het de één vrijstaat de meest vergezochte aantijgingen te opperen, en daarmee niet schuwt hele volksstammen af te schilderen als al dan niet het Grote Kwaad dienend, en de ander dat maar moet negeren.quote:Op zondag 26 april 2020 22:18 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Hou toch eens op man, discussier gewoon normaal.
Dat doe ik niet, Etto. Ik bekritiseer leerstellingen, dogma's, politieke stromingen, agenda's, ideeën. Niet die mensen die ze toevallig aanhangen of er lid van zijn (tenzij ze schuldig zijn aan het een of ander). Maar het is ondertussen wel gebleken dat je dat niet snapt of niet wilt snappen, dus ik vergeef je maar weer voor je valse beschuldiging.quote:Op zondag 26 april 2020 22:20 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Normaal discussiëren, waarbij het de één vrijstaat de meest vergezochte aantijgingen te opperen, en daarmee niet schuwt hele volksstammen af te schilderen als al dan niet het Grote Kwaad dienend, en de ander dat maar moet negeren.
Kilo's boter op je kop, nog steeds.
Is een vrijmetselaar lid van een duistere orde?quote:Op zondag 26 april 2020 22:24 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Dat doe ik niet, Etto. Ik bekritiseer leerstellingen, dogma's, politieke stromingen. Niet die mensen die ze toevallig aanhangen of er lid van zijn. Maar het is ondertussen wel gebleken dat je dat niet snapt of niet wilt snappen, dus ik vergeef je maar weer voor je valse beschuldiging.
Etto, je haalt alles door elkaar. Zoals ik zei, je snapt het niet. Je snapt niet dat ik tegelijkertijd de leer van de vrijmetselarij kan bekritiseren, zonder de vrijmetselaars zelf te bekritiseren. Ik kan ze ook als slachtoffers beschouwen, of mensen die misleid zijn, of mensen die niet beter weten. Dat doe ik dus ook. Dat snap jij niet. Daarom is het enige wat je doet op de man spelen. Iets anders ken je blijkbaar niet. Als je niets mag bekritiseren omdat je toevallig iemand zou beledigen, is dat einde vrijheid van meningsuiting. Maar goed, het zou me niet verbazen als je daar voorstander van was.quote:Op zondag 26 april 2020 22:26 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Is een vrijmetselaar lid van een duistere orde?
Is een katholiek lid van een satanische kerk?
Niks valse beschuldiging.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |